Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Aamulehden arvostelu: -- "Huima on myös Wakanda: afrofuturistinen ihannevaltio osoittaa, miten pitkälle musta yhteiskunta voi kehittyä, kun sen jäseniä ei sorreta. Kun heitä ei raahata ketjuissa valtameren yli rakentamaan yhteiskuntaa, joka epää heiltä toimijuuden."
Niin siis nyt kun mustat tai SJW:t eivät ole loukkaantuneet jostain tai jostain, onkin keskustelun aiheena, että "eikö tästäkin pitäisi loukkaantua"
Jos koette jotain loukkaavaa niin loukkaantukaa mutta älkää muiden puolesta.
Joidenkin mielestä osoittaa: Jaden Smith Believes A High-Tech Place Like ‘Black Panther’s’ Wakanda Secretly ExistsTästä logiikasta tulee kyllä erehdyttävästi mieleen eräs tällä foorumilla esitetty elokuva-arvio siitä, kuinka Conjuring todistaa demonit & Jeesushommelit todeksi. Voipa musta yhteiskunta kehittyä pitkälle tai ei, niin ei jumalauta fiktiivinen supersankarielokuva sitä osoita.![]()
Tunnen monta feministiä läheltä ja vastauksia en saa vaikka kysyn neutraalisti.
Tunnen monta feministiä läheltä ja vastauksia en saa vaikka kysyn neutraalisti.
Yritin päästä heidän ajatusmaailmaan.
Kai se on kerrottava että olen voimaantuva homo(vaimo ei tykkää).
Sen jälkeen olisin todennäköisesti hyvää pataa.
Siksi se tunne.
Kaunis kiitos tajunnansyvyydestäsi.Ok. Ei olisi pitänyt kysyä merkillä.
Anteeksi kaksois.Ok. Ei olisi pitänyt kysyä kysymysmerkillä.
Jokainen on kai mitä tykkää itse olla kunhan ei lapsiin kajoa tai aikuisia vahingoita.
Onnea tielläsi.
Itse en ymmärrä miten nuo artikkelit liittyvät asiaan, paitsi ehkä jalkapallo. Sen suhteen ilmeisesti miehet ovat oikeasti parempia, siksi esimerkiksi sekasarjoja ei ole. Samalla tavalla kuin suomalaiset ovat surkeita eikä heidän otteluitaan katso. Itse en katso jalkapalloa ollenkaan, mutta nuo mielipiteet ovat erään naisen suusta joka on jalkapallofani.Tunnen monta feministiä läheltä ja vastauksia en saa vaikka kysyn neutraalisti.
Yritin päästä heidän ajatusmaailmaan.
Sen jälkeen olisin todennäköisesti hyvää pataa.
Siksi se tunne.
En ymmärrä vitsiä. Enkä miten homous liittyy asiaan.Anteeksi kaksois.
Se oli vitsi jos et tajunnut.
Olen ilmeisesti liikaa lukenut genren juttuja, koska se oli minusta huvittava. Vitsihän oli siinä, että vaimo ei tykkää.En ymmärrä vitsiä. Enkä miten homous liittyy asiaan.
Olen ilmeisesti liikaa lukenut genren juttuja, koska se oli minusta huvittava. Vitsihän oli siinä, että vaimo ei tykkää.
Feministisissä sankaritarinoissa puoliso ja lapset ovat vain onnellisia ja kannustavat, kun isä/äiti löytää seksuaalisen identiteettinsä.
En ole törmännyt noihin. Yleensä puoliso on lähtenyt lätkimään eikä ole tykännyt. Latteuksia voinut heittää tyyliin toivon kaikkea hyvää kuten hetero eroissa. Sama koskee sukupuolenvaihdoksia.Olen ilmeisesti liikaa lukenut genren juttuja, koska se oli minusta huvittava. Vitsihän oli siinä, että vaimo ei tykkää.
Feministisissä sankaritarinoissa puoliso ja lapset ovat vain onnellisia ja kannustavat, kun isä/äiti löytää seksuaalisen identiteettinsä.
Gal Gadot ei pärjäisi edes päätä lyhyemmälle hipinretkulle (miehelle), jos tosielämästä puhutaan. En tiedä, kuinka paljon hän saisi fiktiopisteitä Bond-maailmassa.185cm / 90kg(?) Moore pärjää 218cm / 130+kg Kielille.
178cm / 80kg tms Craig pärjää 198cm / 130kg Bautistalle.
Joten eiköhän vaikkapa se 178cm / 60kg Gal Gadot pystyisi pärjäämään sille 185cm / 90kg pahikselle.
Gal Gadot ei pärjäisi edes päätä lyhyemmälle hipinretkulle (miehelle), jos tosielämästä puhutaan. En tiedä, kuinka paljon hän saisi fiktiopisteitä Bond-maailmassa.
Miehisyyden horjuminen on yksi Frendien suurimmista peloista.
Eli rautalangasta: yhteiskunnan tiukoista sukupuolinormeista ei kannata poiketa.
Ei näitä "homo/transfobioita" mitenkään esitetty hyvinä asioina vaan hahmojen hysteerisyys omasta miehuudesta on yksi keskeinen ja jatkuva vitsailun aihe. Itse tajusin nämä vitsit kyllä jo lapsena mutta "toimittaja" Anton Vanha-Majamaa ei ilmeisesti aikuisenakaan. Noh toisaalta eipä taida moni muukaan nykyään ulinoista päätellen. Asiat otetaan kirjaimellisesti ja pitää lusikalla syöttää, aiheet jotka saattavat sumentaa järjen ja kiihottaa liikaa kannattaa vain vaieta ettei tarvitse idiooteille selitellä kuinka vammaisena eivät ymmärrä mille vitsaillaan.
En muista olikohan tästä aiheesta aiemmin ollut vääntöä mutta hesarilta tulluit taas aiheesta töräys ruodittavaksi Frendit ja Seinfeld ikääntyivät – toinen teki sen arvokkaasti, toinen on niin homofobinen, että sitä katsoessa täytyy irvistää
Kertoo kyllä hyvin ajan hengestä että otetaan 20 vuotta vanha sarja ja peilataan sitä nykyiseen munankuorikulttuuriin jossa jokaisen tunteet menevät kaiken muun edelle. Sillä ei ole mitään merkitystä että aikanaan sarja oli hyvinkin progressiivinen ja toi esiin asioita joita vain ei ollut näkyvissä eli olemassa. On myös absurdia esittää tällaisia väitteitä ja vähän antaa kuvan kirjoittajan vajaamielisyydestä, kuinka nämä kohtaukset on mahdollista tulkita näin?
Ei näitä "homo/transfobioita" mitenkään esitetty hyvinä asioina vaan hahmojen hysteerisyys omasta miehuudesta on yksi keskeinen ja jatkuva vitsailun aihe. Itse tajusin nämä vitsit kyllä jo lapsena mutta "toimittaja" Anton Vanha-Majamaa ei ilmeisesti aikuisenakaan. Noh toisaalta eipä taida moni muukaan nykyään ulinoista päätellen. Asiat otetaan kirjaimellisesti ja pitää lusikalla syöttää, aiheet jotka saattavat sumentaa järjen ja kiihottaa liikaa kannattaa vain vaieta ettei tarvitse idiooteille selitellä kuinka vammaisena eivät ymmärrä mille vitsaillaan.
Olisipa hauska nähdä miten nämä Hesarin femakot triggeröityisi esim. Pulmusista (Married with Children).En muista olikohan tästä aiheesta aiemmin ollut vääntöä mutta hesarilta tulluit taas aiheesta töräys ruodittavaksi Frendit ja Seinfeld ikääntyivät – toinen teki sen arvokkaasti, toinen on niin homofobinen, että sitä katsoessa täytyy irvistää
Kertoo kyllä hyvin ajan hengestä että otetaan 20 vuotta vanha sarja ja peilataan sitä nykyiseen munankuorikulttuuriin jossa jokaisen tunteet menevät kaiken muun edelle. Sillä ei ole mitään merkitystä että aikanaan sarja oli hyvinkin progressiivinen ja toi esiin asioita joita vain ei ollut näkyvissä eli olemassa. On myös absurdia esittää tällaisia väitteitä ja vähän antaa kuvan kirjoittajan vajaamielisyydestä, kuinka nämä kohtaukset on mahdollista tulkita näin?
PS. Tuota sarjaa ei taida pahemmin suoratoistopalveluista löytyä? Ylläri pylläri... Tosin asiaan voi vaikuttaa tekniset seikatkin eli toi on ilmeisesti tuotettu 480i NTSC:nä eikä kuvattu filmille kuten Frendit ja Seinfeld.
Ok, Suomessa tosin tilanne taitaa olla lähestulkoon se, että jossei sua ole Netflixissä niin et ole olemassa..Pulmuset löytyy Prime Videosta.
Ok, Suomessa tosin tilanne taitaa olla lähestulkoon se, että jossei sua ole Netflixissä niin et ole olemassa..
Itsellä on useampi tuttu kysellyt Netflixin korvikkeita kun "kaikki on jo katsottu", suositellut itseltäkin löytyvää Primeä jos sattuu muutoinkin Amazonista tilailemaan joskusOk, Suomessa tosin tilanne taitaa olla lähestulkoon se, että jossei sua ole Netflixissä niin et ole olemassa..
Tarkoitan sitä, että lähinnä Netflixin sisältö kirvoittaa artikkeleja jossain HS:n femakkotoimittajissa. Eiköhän joku Frendit olisi aika lahjakkaasti unohdettu sarja ellei sitä olisi Netflixissä. Ja vastaavasti esim. Pulmusista ei juuri puhuta, vaikka se oli aikoinaan tosi suosittu Suomessakin.Siis mitä meinaat tuolla? Prime Videon saa kyllä ihan iloisesti Suomeen.
Tarkoitan sitä, että lähinnä Netflixin sisältö kirvoittaa artikkeleja jossain HS:n femakkotoimittajissa. Eiköhän joku Frendit olisi aika lahjakkaasti unohdettu sarja ellei sitä olisi Netflixissä. Ja vastaavasti esim. Pulmusista ei juuri puhuta, vaikka se oli aikoinaan tosi suosittu Suomessakin.
Kyllä mä väitän, että tuotannon tekninen laatu vaikuttaa myös asianhaaroihin, eli esim. Frendit ja Seinfeld taipuvat hyvin teräväpiirtoajan vaatimuksiin kun taas moni muu 90-luvun sarja ei.
Pulmusiakin kyllä käsittääkseni esitetään syndikaationa USA:ssa ja tietyssä mielessä se on nykyään relevantimpi sarja kuin koskaan... Se ottaa kantaa asioihin joihin nykyajan huumori ei enää uskalla ottaa.
Seinfeld ja Friendit ovat aivan kärkikahinoissa kun puhutaan kaikkien aikojen suosituimmista TV-sarjoista, enhän mä sitä kiistäkään, mutta se, että niistä yhä edelleen paljon puhutaan liittyy siihen, että niitä kovasti tyrkytetään suoratoistopalveluissa ja toisaalta siihen, että näiden sarjojen teknisen tuotannon laatu vastaa hyvin nykyajan vaatimuksiin.No sä voit väittää mitä tahansa mutta fakta on että Pulmusten suosio ei ole koskaan ollut lähelläkään Frendien tai Seinfeldin suosiota. Ei silloin kun noita alunperin näytettiin eikä myöskään uusinnoissa. Josta seuraa se että Seinfeld ja Frendit ovat paljon puhutumpia aiheita kuin Pulmuset.
Itse en ymmärrä miten nuo artikkelit liittyvät asiaan, paitsi ehkä jalkapallo. Sen suhteen ilmeisesti miehet ovat oikeasti parempia, siksi esimerkiksi sekasarjoja ei ole. Samalla tavalla kuin suomalaiset ovat surkeita eikä heidän otteluitaan katso. Itse en katso jalkapalloa ollenkaan, mutta nuo mielipiteet ovat erään naisen suusta joka on jalkapallofani.
En ymmärrä vitsiä. Enkä miten homous liittyy asiaan.[/QUOTE
Se on sivuseikka joka saa vaikuttaa jos tunteita herättää.
Eikö ole kyllin selvästi?
Suosittelen lukemaan kaikki linkit.
Eli: ajatuksenani oli päästä heidän(muukalaisten) kopan sisään, mutta erinäisistä syistä johtuen tunkeutumisyritykseni tyrmätään ennen varsinaisen päämäärän kohtaamista.
Yritin kaikkeni.
Black Pantherista oli myös ihmeellistä hypetystä ja suorastaan maanista hehkutusta ennen ja jälkeen kuinka se on käänteentekevä koko mustalle ihmisrodulle kun nyt vihdoin sitä näytetään mihin se pystyy jne.
Vai miten se HS:n arvostelu meni että "Elokuva osoittaa miten pitkälle afrikkalainen yhteiskunta voi kehittyä kun heitä ei viedä kahleissa meren yli ja evätä toimijuutta". Aivan kuin ei olisi kyse scifileffasta jossa ei ole ripaustakaan realismia.
Taisi olla tässä. Joku voisi postata tuon virkkeen. Oli melko hullunkurinen.
Näkökulma: Black Panther -elokuvaa pidetään käänteentekevänä mustan kulttuurin kannalta, mutta sen musiikin on säveltänyt valkoinen mies – Ruotsista
kyllähän Black Panther on ihan asiallinen leffa jos sitä katsoo oikeanlaisten lasien läpi. BP:n kantava teemahan on etnonationalismin paremmuus muihin malleihin verrattuna. Toki elokuvassa esiintyvä valtio on Afrikassa ja kansa mustaa mutta se ei muuta elokuvan perussanomaa mihinkään. Wakanda ha wakandalaiset menestyvät koska ovat pitäneet kiinni omasta elintilastaan sekä vaalineet ja arvostaneet omaa kulttuuriaan.
Wakanda ha wakandalaiset menestyvät koska ovat pitäneet kiinni omasta elintilastaan sekä vaalineet ja arvostaneet omaa kulttuuriaan.
Katottiinko me samaa leffaa? Koko elokuvan kantava sivujuonnehan oli, että "tämä ei voi jatkua".
Unohtamatta että lopussa kuningas päättää avata Wakandaa maailmalle ja saa tästä välittömästi kiitokseksi massiivisen alieni-invaasion mallia Thanos jossa kuningas itsekin heittää lusikan nurkkaan.![]()
Unohtamatta että lopussa kuningas päättää avata Wakandaa maailmalle ja saa tästä välittömästi kiitokseksi massiivisen alieni-invaasion mallia Thanos jossa kuningas itsekin heittää lusikan nurkkaan.![]()
Analysoidaanko me nyt vakavissamme fantasialeffojen juonta otsikon kontekstissa? Mutta jos kerran niin, miten se Wakandan kiinni pitäminen olisi pelastanut kuninkaan siltä arvan osumalta, jolla 50% universumin elämästä katosi?
Enemmän minä ihmettelen sitä, että naiset suostuvat kilpailemaan transumiesten kanssa.Ei voi kun ihmetellä miksi nämä urheilujärjestöt sallivat transumiesten kilpailla naisten sarjoissa.
Ei siinä pitäisi olla mitään ihmettelemistä.Enemmän minä ihmettelen sitä, että naiset suostuvat kilpailemaan transumiesten kanssa.
Enemmän minä ihmettelen sitä, että naiset suostuvat kilpailemaan transumiesten kanssa.
Useimmissa lajeissa ei varmaan voi valita ketä vastaan kilpailee. Se ura loppuu siihen, jos jätät osallistumasta kisoihin ja se uran huippu on usein lyhyt muutenkin. Lisäksi se, että jos alat protestoimaan transuja vastaan niin sosiaalista lynkkausta ja kirjaimellisella lynkkauksella uhkailua seuraa.Enemmän minä ihmettelen sitä, että naiset suostuvat kilpailemaan transumiesten kanssa.
Kirjaimellisesti Hitler on välittömästi jos alkaa pullikoimaan luonnottomuuksia vastaan. Hyvästi sponsorit jne. Helpompi alistua vaikka kuinka vituttaisi.Lisäksi se, että jos alat protestoimaan transuja vastaan niin sosiaalista lynkkausta ja kirjaimellisella lynkkauksella uhkailua seuraa.
Useimmissa lajeissa ei varmaan voi valita ketä vastaan kilpailee. Se ura loppuu siihen, jos jätät osallistumasta kisoihin ja se uran huippu on usein lyhyt muutenkin. Lisäksi se, että jos alat protestoimaan transuja vastaan niin sosiaalista lynkkausta ja kirjaimellisella lynkkauksella uhkailua seuraa.