Fazerin Sinisen botti puuttuu vihapuheeseen – "Joku voi suuttuakin, mutta olemme valmiita dialogiin"
"Pieni pala rakkautta -kampanjaa varten kehitetty botti etsii vihapuhetta Twitterissä, Instagramissa, Suomi24-keskusteluissa ja YouTubessa. Facebookin suljetulle alustalle botilla ei ole pääsyä.
.
Fazerin Sinisen botti ei jaa suklaata nettikeskustelijoille, vaan sen tarkoitus on kommentoida niin sanottua vihapuhetta tai epäasiallista keskustelua ja saada keskustelijat miettimään sanojaan.
"Se tulee siihen väliin muistuttamaan, että olisi hyvä pitää keskustelussa asiallinen sävy. Yksittäisellä ihmisellä on varmaan aika iso kynnys puuttua itsenään vihapuheeseen. Jos yrittää, saattaa joutua itse vihapuheen kohteeksi."
.
"Räväkkä keskustelu on ihan ok, toisin kuin epäasiallinen keskustelu. Tavoitteemme on tuoda keskusteluun maltillisuutta ja rakkauden sanomaa. Haluamme saada ihmiset itse miettimään, oliko se oma kommentti ihan asiallinen", Kalsta kertoo."
Fazerin Sinisen botti puuttuu vihapuheeseen – "Joku voi suuttuakin, mutta olemme valmiita dialogiin"
Mua kiinnostaa faaserin vihapuhelässytys ihan saatanasti. Lähti ko. pulju juuri boikottilistalle typeryydensä vuoksi.![]()
Ymmärrän kyllä sen että ei halua että vihapuhe kriminalisoitaisiin mutta mitä vikaa tuossa Fazerin Sinisen kampanjassa nyt sitten on?