Ja ihan niin kun tämän olisin kiistänyt? Koitin tuoda vain vallitsevat tosiasiat tietoisuuteesi.
Niin ja lakia voi muuttaa. Tällä hetkellä verotetaan. Lepomäellä on tässä ihan hyviä mielipiteitä.
Perheyritys – Wikipedia
Pidä ihan mitä minäkin pidät minun puolestani. Sinulle mitään on mahdoton perustella oikeastaan millä, koska tunnut tietävän ja tuntevan kaiken vain paremmin

Raha on osittain valtaa, varsinkin jos sitä on huomattavia määriä. Moni sanoo, ettei vallan pidä periytyä, koska vallassa pitää olla demokratialla valittu henkilö ja mutta raha saa ja pitää periytyä ja varsinkin ilman verottajaa. Sarkastisesti totesin, että minulla on oikeus sinun rahoihisi johon totesit, että ei ole. Sinulla ei ole mitään perustetta tai ainakaan et ole sellaista antanut? Väittämät ovat siis yhtä valideja - eli täyttä paskaa kummatkin..
Näköjään onkin perheyritys, en tiennyt Herlinien osuuden olevan noin suuri. Saa nähdä jatkuuko perheyrityksenä kun Antista aika jättää. En minä tiedä paremmin, kuten tässäkin kohtaa toit ilmi.
Jos raha on valtaa ja valta pitää jakaa demokraattisesti, niin pitäisikö sitten omaisuuskin jakaa äänestämällä?

Sinulla ei ole oikeutta minun omaisuuteen, ellen niin halua. Edelleen haluan ihmisille vapaammat kädet päättää mitä tehdä omaisuudellaan, myös kuoleman jälkeen.
Enkä nyt ihan saa kiinni mikä on paskaa. Väitit, että yrityksiä pitäisi verottaa eritavalla, jos ovat perheyrityksiä. En minä ainakaan niin ole sanonut, sanoin vain, että henkilökohtaisen omaisuuden (osakkeet) saisi siirtää perintönä verottomana jälkeläisille.
No mitä jos vaikka alkaisit ottamaan asiasta selvää, koska ei liity mitenkään feminismiin ja sosiaaliseen oikeudenmukaisuuteen? Sanotaan näin, että merenkulun tarttee ja pitää olla suomalaisissa käsissä, jotta solttupoikien larppaamisessa olisi mitään järkeä tai sinulla olisi leipää pöydässä. Jos et tajua, että suomeen meriteitse tulee 90% tavaraliikenteestä. Merenkulku nauttii nimen omaan verohelpotuksista yritystuen nimissä ja on osa uskottavaa puolustuspolitiikkaa. Miten suomalainen merenkulku voisi kilpailla esimerkiksi italian lipun kanssa, jossa veroja maksetaan tasan 0%. Globaali markkina vaatii globaalit ehdot ja jos tajuat miksi jotkun varakkaat alkaa kiertää veroja esim perintöveron osalta niin miksi et tässä asiassa näe metsää puilta. Osa yritystuista on välttämättömiä, osa hyödyllisiä ja loput haitallisia tai turhia.
Kun nyt tiedät, niin monta suomessa listattua yritystä tuota meriliikennettä hoitaa? Aika paljon tulee itse ostettua suomalaista ruokaa, niin tuskin sitä nyt nälkää näkisi.
Mikä mahtaa olla luonnollinen monopoli? Posti? Alko? vai peräti Teleinfra, sähkö infra, valtatiet, raideliikenne? Jäänmurto?
Semmoinen jonka rakentaminen on kallista tai kilpailu toisen operaattorin omistamassa järjestelmässä mahdotonta. Esim. vesi- ja jätevesijärjestelmät, sähköverkko, tiet ja raiteet. Teleinfrassa on tällä hetkellä alueellisia monopoleja, mutta eiköhän ne toisten kuidut aukene myös kilpailulle ensi vuosikymmenellä.
Hei, kuulostaa todella hyvältä. Kenen palkoista aloitetaan? Sari sairaanhoitaja vai vaikka rekkakuskien?
Samalla tavalla kuin devalvaatio hoitaisi, eli kaikilla. En toki kannata tätäkään, mutta jos halajat devalvaatiota, niin tuossa on yksi vaihtoehto.
Kenelläkään ei ole oikeutta toisen omaisuuteen. Jos toinen haluaa antaa omaisuuttaan toiselle kyseessä on palvelus tai lahja - riippumatta sen kummemmin suhteesta.
Kummallinen käsitys sulla taikaseinästä. Jos verokertymä otetaan jostain pois noin miljardi, niin eikö se jostain pidä sitten kaivaa. Ruvetaanko maksamaan vaikka tupla autoveroa tai oikeastaan kymmenkertaista autoveroa niin päästään omilleen muutamassa vuodessa...
Ei mulla ole mitään taikaseinä käsitystä. Tuo leikkaisi verotulosta sen 500milj,. Äkkiä sen leikkaa jostain.