• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Feminismi ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Uusi homokapteeni. Lapset ovat odottaneet ja voivat nyt iloita. Olen pettynyt, että tämän piirtäjäksi piti valita transu, eikä homomies.



 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 387
Uusi homokapteeni. Lapset ovat odottaneet ja voivat nyt iloita. Olen pettynyt, että tämän piirtäjäksi piti valita transu, eikä homomies.



Nyt repesin. Huhhuh.

Hulkista pitää vielä saada homoversio. Sellainen lihaksikas koppalakkipäinen vihreä mies(oletettu).
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
-Kapteeni Amerikka vetää robininsa kanssa koko natsien armeijaa pataan :geek:
-Kapteeni Amerikka syöksyy mereen ja jäätyy siihen malliin, että voidaan herättää puoli vuosisataa myöhemmin :geek:
-Kapteeni Amerikka vetää thanoksen ja galactuksen kanssa one on one :geek:
-Kapteeni Amerikka murhataan mutta sielu katoaa toiseen aikaulottuvuuteen, josta se pelastetaan :geek:
-Kapteeni Amerikka on homo :rage:

Näköjään Marvelin historiassa on naispuolinenkin kapu. Herättikö ragea?
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 387
-Kapteeni Amerikka vetää robininsa kanssa koko natsien armeijaa pataan :geek:
-Kapteeni Amerikka syöksyy mereen ja jäätyy siihen malliin, että voidaan herättää puoli vuosisataa myöhemmin :geek:
-Kapteeni Amerikka vetää thanoksen ja galactuksen kanssa one on one :geek:
-Kapteeni Amerikka murhataan mutta sielu katoaa toiseen aikaulottuvuuteen, josta se pelastetaan :geek:
-Kapteeni Amerikka on homo :rage:

Näköjään Marvelin historiassa on naispuolinenkin kapu. Herättikö ragea?
Ei minkäänlaista. Eikä tämä homouskaan herätä minkäänlaista ragea. Hyvän repeämisen sen sijaan aiheutti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
En oo niin paljon näitä supersankarielokuvia katsellut, että tietäisin, mutta onko näiden hahmojen seksuaalisella suuntautumisella merkitystä? Ts. tuleeko se joskus ilmi?

Esim. mun olis kyllä hankala nähdä Bondia Bondina, jos se olis homo, koska naiset on niin suuressa roolissa siinä, kuka ja mikä James Bond on. Onko näiden supersankarien kanssa samalla tavalla?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
En oo niin paljon näitä supersankarielokuvia katsellut, että tietäisin, mutta onko näiden hahmojen seksuaalisella suuntautumisella merkitystä? Ts. tuleeko se joskus ilmi?

Esim. mun olis kyllä hankala nähdä Bondia Bondina, jos se olis homo, koska naiset on niin suuressa roolissa siinä, kuka ja mikä James Bond on. Onko näiden supersankarien kanssa samalla tavalla?
Ei ole sama. Se on eri henkilö siellä maskin takana, kuten noissa supersankarijutuissa niin usein. Nainen 007:na ei ole James Bond ja homokapu ei ole Steve Rogers.
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Sinänsä kait ihan sama onko kapu homo vai ei, mutta kyllähän tuosta haisee SJW pakottaminen läpi niin kuin kaikista muistakin vastaavista "muutoksista" mitä nykyään tehdään klassikkohahmoihin/sarjoihin/leffoihin.

Ehkä ainoa asia mikä vituttaa tässä on se että entinen ultimate alffamale näyttää nyt joltain salipäiviä skippaavalta elokapina vihervassari vegaani betamalelta:


Jos on homo niin voisiko edes olla Tom of Finland homon näköinen? Kuitenkin supersankari kyseessä eikä mikään autotien tukkija.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Sinänsä kait ihan sama onko kapu homo vai ei, mutta kyllähän tuosta haisee SJW pakottaminen läpi niin kuin kaikista muistakin vastaavista "muutoksista" mitä nykyään tehdään klassikkohahmoihin/sarjoihin/leffoihin.

Ehkä ainoa asia mikä vituttaa tässä on se että entinen ultimate alffamale näyttää nyt joltain salipäiviä skippaavalta elokapina vihervassari vegaani betamalelta:


Jos on homo niin voisiko edes olla Tom of Finland homon näköinen? Kuitenkin supersankari kyseessä eikä mikään autotien tukkija.
Joku jämäkapteeni kyseessä, koska "Captain America of the railways". Rautateiden homokapteeni. Varmaan konduktööri, joka illan pimetessä laittaa viitan päälle ja lähtee ajamaan junalla homojen oikeuksia.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Joku jämäkapteeni kyseessä, koska "Captain America of the railways". Rautateiden homokapteeni. Varmaan konduktööri, joka illan pimetessä laittaa viitan päälle ja lähtee ajamaan junalla homojen oikeuksia.

Niinpä. Jos vaikka IGN:ltä tuon jutun lukee niin selviää, että kyse ei edes ole varsinaisesta Kapteeni Ameriikasta vaan jostain syrjäytyneiden suojelijasta, joka kutsuu itseään Rautateiden Kapteeni Ameriikaksi. Jutun juonessa näemmä neljä (4) muuta Kapun titteliä kantanutta sankaria mukana.

Eli ongelma ilmeisesti oli taas kerran, että yksikin hahmo on homo.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 224
Koko juttua ei voi lukea, koska maksumuuri, mutta kyllä on taas pahastuttu fiktiivisestä komediasarjasta. Että ihan vaurioitti kokonaista sukupolvea...

 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Koko juttua ei voi lukea, koska maksumuuri, mutta kyllä on taas pahastuttu fiktiivisestä komediasarjasta. Että ihan vaurioitti kokonaista sukupolvea...

Voinko saada jostain korvauksia tästä vauriosta, jonka koin? Näin aika monta jaksoa vuosien varrella, joten vaurio lienee varsin vakava.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 210
Koko juttua ei voi lukea, koska maksumuuri, mutta kyllä on taas pahastuttu fiktiivisestä komediasarjasta. Että ihan vaurioitti kokonaista sukupolvea...

Ha, sattumalta viimeeksi juuri parikymmentä minuuttia sitten katsoin Youtubesta yhden Pulmuset-kohtauksen, ja muutenkin tullut viime aikoina katsottua niitä...

On kyllä niin virkistäviä noi ja tuottaa suurta mielihyvää ajatella, että ne jaksaa aiheutta peppukireyttä nykyajan ääri-femakoissa.
 
Liittynyt
31.10.2019
Viestejä
1 228
En oo niin paljon näitä supersankarielokuvia katsellut, että tietäisin, mutta onko näiden hahmojen seksuaalisella suuntautumisella merkitystä? Ts. tuleeko se joskus ilmi?
Perinteisesti ei, mutta olen pari arvostelua youtubesta katsonut näistä uusista inklusiiviseista sankareista ja niiden perusteella joko toisessa ruudussa tulee olemaan vähintään ajatuskupla joka viittaa hänen vähemmistöön tai syrjintään.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Perinteisesti ei, mutta olen pari arvostelua youtubesta katsonut näistä uusista inklusiiviseista sankareista ja niiden perusteella joko toisessa ruudussa tulee olemaan vähintään ajatuskupla joka viittaa hänen vähemmistöön tai syrjintään.
Tästä oli joskus hyvä vääntö, että mikä oikeastaan on se hyväksyttävä ja hienovarainen tapa tuoda noita vähemmistöhahmoja viihteeseen. Ei kaikki sitäkään sulata, että asiaa ei mitenkään oteta esille ennen kuin se vaan sattuu juonessa vastaan sellaisena Frank Underwood -tapauksena, joka sitten kuitenkin on liikaa osalle faneista.
 
Liittynyt
31.10.2019
Viestejä
1 228
Tästä oli joskus hyvä vääntö, että mikä oikeastaan on se hyväksyttävä ja hienovarainen tapa tuoda noita vähemmistöhahmoja viihteeseen. Ei kaikki sitäkään sulata, että asiaa ei mitenkään oteta esille ennen kuin se vaan sattuu juonessa vastaan sellaisena Frank Underwood -tapauksena, joka sitten kuitenkin on liikaa osalle faneista.
No Marvelin osalta ongelma on että siellä on valkattu poliittisesti samanmielesiä ja vähemmistöjä töihin, taidoista välittämättä ja nyt siellä ei kukaan tiedä tarinankerronasta mitään ja kaikki on paskaa. Eli jos se laatu saadaan kuntoon niin voi se homohulkkin ihmisiin upota.

Ja en nyt viitannut siihen että nuissa tarinoissa oli hahmoja esitellessä tuoto homous tai uskonto ilmi ja se olisi ollut mulle liikaa. Olin lähes tosissani kun sanoin että joka toisessa ruudussa. Hyvähän se on usein hahmot esitellä tarinan alkuun kaikkine puolineen.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Perinteisesti ei, mutta olen pari arvostelua youtubesta katsonut näistä uusista inklusiiviseista sankareista ja niiden perusteella joko toisessa ruudussa tulee olemaan vähintään ajatuskupla joka viittaa hänen vähemmistöön tai syrjintään.
Mielenkiintoistahan noissa enimmäkseen on, että sen sijaan että keksittäisiin uusi sankarihahmo omalla tarinallaan muutetaan olemassaolevia hahmoja ja tarinoita "inkluusion" nimissä.

Esim. James Bond on jo kauan sitten kehitetty hahmo tarinoineen ja hän on valkoinen heteromies. Jos joku haluaa tummaihoisen transnais-agenttihahmon, niin on täysin mahdollista tehdä sellainen. Mutta nämä kulttuurimarxistit eivät halua sitä, koska heitä ei oikeasti kiinnosta erilaiset sankarihahmot, vaan vain jo olemassaolevan kulttuurin tuhoaminen vääristelemällä sen paskaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Mielenkiintoistahan noissa enimmäkseen on, että sen sijaan että keksittäisiin uusi sankarihahmo omalla tarinallaan muutetaan olemassaolevia hahmoja ja tarinoita "inkluusion" nimissä.

Esim. James Bond on jo kauan sitten kehitetty hahmo tarinoineen ja hän on valkoinen heteromies. Jos joku haluaa tummaihoisen transnais-agenttihahmon, niin on täysin mahdollista tehdä sellainen. Mutta nämä kulttuurimarxistit eivät halua sitä, koska heitä ei oikeasti kiinnosta erilaiset sankarihahmot, vaan vain jo olemassaolevan kulttuurin tuhoaminen vääristelemällä sen paskaksi.
Miten tää James Bond -vuodatus nyt liittyy? Eikös Bond oo edelleen Bond, eli valkoinen heteromies?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Miten tää James Bond -vuodatus nyt liittyy? Eikös Bond oo edelleen Bond, eli valkoinen heteromies?
Kunhan vuodattaa.

On, Bondia ei ole suunniteltu muutettavaksi miksikään. On ollut juttua, että olisi naisagentti joka saisi eläköityneen Jamesin koodinumeron.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 387
Kunhan vuodattaa.

On, Bondia ei ole suunniteltu muutettavaksi miksikään. On ollut juttua, että olisi naisagentti joka saisi eläköityneen Jamesin koodinumeron.
Eikö nuo sun kaksi viimeistä virkettä ole vähän ristiriidassa keskenään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Onhan tämä jo vanha juttu. Muistaakseni elokuvakin on jo tehty, odottaa vain että korona hellittäisi ja olisi enemmän potentiaalisia elokuvissakävijöitä.


007 ei ole enää valkoinen heteromies, vaan musta nainen. Olikohan joku transpiipaa juttu myös.

Jää kyllä viimeisen päälle itsellä katsomatta nämä. Pilatkoon tuotteensa, itse jätän välistä. Samaa luokkaa kuin hintelä nais-Thor, tuo Odinin poika. Juuh. Woke se olla pitää.
Eli sekö on nyt ongelma, että eläköitynyt Bond kutsutaan takaisin hommiin, kun hänen tilalleen palkattu nainen ei pärjää ilman apua? QoS:ssa Bond oli eronnut palveluksesta, miten tämä eroaa siitä?

E: Leffa voi olla paska ja Bond voi olla pilalla, mutta näillä lähtötiedoilla en kyllä osaa alkaa haukkumaan leffaa joksikin mädätykseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Juu jos ei halua sitä woketusta tunnistaa ja lallallaa niin ihan sama. Kunhan vastasin kysymykseen, vaikka varmasti itsekin tiesit. Piti siis vain odottaa että pääsee kuittaamaan esittämällä tietämätöntä. Sopii ketjun aiheeseen ja kyseisen kansanryhmän toimintaan. Kiitos.
Niin, siis kyllä mä tiesin, että uusimmassa leffassa Bond ei ole 007, mutta ei se tarkoita, ettäkö Bond ei ole Bond. Kuten sanoin, leffa voi ihan hyvin olla paskaa mädätystä, jossa uusi nainen alistaa Bondia, mutta mun mielestä lähtöasetelma (mikäli siis pitää paikkansa) ei todellakaan ole mitään woketusta, jos nainen ei pärjää siinä missä Bond on pärjännyt kohta 70 vuotta.

E: Todettakoon vielä sen verran, että mikäli uudessa leffassa Bond ei ole edelleen superagentti, joka pelastaisi maailman vaikka tarpeen tullen yksin, olen sitä mieltä, että leffa on paska (ainakin Bondiksi). En kuitenkaan suostu tekemään tätä johtopäätöstä näiden olemassaolevien huhujen perusteella.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Eikö nuo sun kaksi viimeistä virkettä ole vähän ristiriidassa keskenään?
Ei. Bond on James Bond, agentti joka on seikkaillut koodilla 007. Kun hän ilmeisesti jää eläkkeelle, saa joku (nais)agentti sen koodin ja 007-leffa on siis naispääosalla. Näin olen siis ymmärtänyt mutta en perehtynyt asiaan sen kummemmin.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 501
Mielenkiintoistahan noissa enimmäkseen on, että sen sijaan että keksittäisiin uusi sankarihahmo omalla tarinallaan muutetaan olemassaolevia hahmoja ja tarinoita "inkluusion" nimissä.

Esim. James Bond on jo kauan sitten kehitetty hahmo tarinoineen ja hän on valkoinen heteromies. Jos joku haluaa tummaihoisen transnais-agenttihahmon, niin on täysin mahdollista tehdä sellainen. Mutta nämä kulttuurimarxistit eivät halua sitä, koska heitä ei oikeasti kiinnosta erilaiset sankarihahmot, vaan vain jo olemassaolevan kulttuurin tuhoaminen vääristelemällä sen paskaksi.
Näissä on kyllä hieman hämmentävää se, että mustan naisrunoilijan runoja ei saa edes kääntää ellei satu olemaan musta nainen.

Samoin transsukupuolista henkilöä elokuvassa ei saa esittää ellei ole transsukupuolinen itse. Scarlett Johanssonin piti esittää transsukupuolista rikollispomoa – vetäytyi roolista kovan kritiikin jälkeen

Peribrittiä agenttia kyllä voi esittää musta nainen samoin kuin suomalaista sotilasta musta afrikkalainen ja tällaisia kustannetaan jopa ihan valtion yleisradion budjetista.

Ehkä se olen vain minä mutta kuulostaa jotenkin ristiriitaiselta.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Peribrittiä agenttia kyllä voi esittää musta nainen

Ehkä se olen vain minä mutta kuulostaa jotenkin ristiriitaiselta.
Vielä kerran: Bond on valkoinen mies. Bond jää eläkkeelle. Musta naisagentti saa häneltä jääneen tunnusluvun 007. Musta naisagentti ei ole "peribritti" agentti. Ilmeisesti James pääsee vielä pelastamaan tilanteenkin.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 501
Mitäs siitä pitäisi selittää? Eiköhän asiaa ole täällä jauhettu tarpeeksi. Paska leffa kuvitteellisesta Mannerheimista.
Niin että varmaan olisi itsellenikin helpompi selittää ja ymmärtää nämä woke-jutut jos säännöt olisivat kaikille samat.

Meillä yleisradio rahoittaa ns. kulttuurista omimista.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Niin että varmaan olisi itsellenikin helpompi selittää ja ymmärtää nämä woke-jutut jos säännöt olisivat kaikille samat.

Meillä yleisradio rahoittaa ns. kulttuurista omimista.
Sori, sä et saa musta nyt kaipaamaasi kyseisen leffan puolustajaa. Paska mikä paska eikä onnistunut loukkaamaan minua pätkääkään. Eikä se, että MI5 olisi palkannut mustan naisagentin.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Miten tää James Bond -vuodatus nyt liittyy? Eikös Bond oo edelleen Bond, eli valkoinen heteromies?
Onhan se, mutta on näitä juttuja ollut mediassa jo ~10 vuotta, kuinka seuraavan filmin Bondin pitäisi olla homoseksuaali/musta/nainen jne. Samaa kulttuurinpaskomisideaa, jota on näinä päivinä paljolti sarjakuviin/leffoihin/peleihin liittyen.

Keksisivät omat tarinansa ja henkilöhahmonsa, jos se kerran on muka niin tärkeää esittää erilaisia sankareita.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 501
Sori, sä et saa musta nyt kaipaamaasi kyseisen leffan puolustajaa. Paska mikä paska eikä onnistunut loukkaamaan minua pätkääkään. Eikä se, että MI5 olisi palkannut mustan naisagentin.
Ei noi leffat itseänikään kiinnosta enkä ollut tuosta agenttirainasta edes kuullut. Mannerheim vituttaa lähinnä sillä tasolla että siihen on käytetty veronmaksajien rahoja.

Lähinnä vain ihmetyttää miksi säännöt eivät ole kaikille samat. Siksi näitä juttuja on haastava ottaa tosissaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Onhan se, mutta on näitä juttuja ollut mediassa jo ~10 vuotta, kuinka seuraavan filmin Bondin pitäisi olla homoseksuaali/musta/nainen jne. Samaa kulttuurinpaskomisideaa, jota on näinä päivinä paljolti sarjakuviin/leffoihin/peleihin liittyen.

Keksisivät omat tarinansa ja henkilöhahmonsa, jos se kerran on muka niin tärkeää esittää erilaisia sankareita.
Tästä olemme samaa mieltä. Myös minun mielestäni Bondin kuuluu olla vanha kunnon Bond. Ei homo, ei musta, ei nainen, ei transu, eikä mitään muutakaan vastaavaa. En kuitenkaan näe joidenkin kirjoittajien tavoin, että tästä oltaisiin nyt tämän uuden leffan kohdalla tekemässä poikkeusta.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Lähinnä vain ihmetyttää miksi säännöt eivät ole kaikille samat. Siksi näitä juttuja on haastava ottaa tosissaan.
Varmaan juuri siksi, että sinua ja minua ei kiinnosta pätkääkään joku Mannerheimin mustuus tai nainen MI5-agenttina jossain fiktiossa. Joku toinen loukkaantuu "omimisesta" mutta pitääkö siitä vetää sitten itsekin herneet nenään ja olla taas ihan pöyristynyt. Antaa loukkaantua ja jos se ei mitään itseltä vaadi niin miksi vaivautua loukkaamaan? Mua ei kiinnosta pätkääkään vaikka climbing that hill -runoa ei käännettäisi millekään kielelle, omapa on ongelmansa jos haluavat heittäytyä hankaliksi.

Tästä olemme samaa mieltä. Myös minun mielestäni Bondin kuuluu olla vanha kunnon Bond. Ei homo, ei musta, ei nainen, ei transu, eikä mitään muutakaan vastaavaa. En kuitenkaan näe joidenkin kirjoittajien tavoin, että tästä oltaisiin nyt tämän uuden leffan kohdalla tekemässä poikkeusta.
Ei siitä olla. Kekkeruusi provoilee. Bond on edelleen valkoinen. Hänen "sarjanumeronsa" saa joku toinen.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Tästä olemme samaa mieltä. Myös minun mielestäni Bondin kuuluu olla vanha kunnon Bond. Ei homo, ei musta, ei nainen, ei transu, eikä mitään muutakaan vastaavaa. En kuitenkaan näe joidenkin kirjoittajien tavoin, että tästä oltaisiin nyt tämän uuden leffan kohdalla tekemässä poikkeusta.
En minä siitä leffasta puhunutkaan, vaan toin vain esille esimerkkinä tästä tietyn porukan halusta muuttaa jo olemassaoleva hahmo sekä tarina heidän halujensa mukaiseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
En minä siitä leffasta puhunutkaan, vaan toin vain esille esimerkkinä tästä tietyn porukan halusta muuttaa jo olemassaoleva hahmo sekä tarina heidän halujensa mukaiseksi.
Okei. Mun mielestä taas tietty porukka saa haluta mitä haluaa, eikä se mua niin kiinnosta. Siinä vaiheessa alkaa kyllä kiinnostamaan, jos näiden halujen perusteella lähdetään tekemään muutoksia vaikkapa nyt Bondin hahmoon.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 501
Okei. Mun mielestä taas tietty porukka saa haluta mitä haluaa, eikä se mua niin kiinnosta. Siinä vaiheessa alkaa kyllä kiinnostamaan, jos näiden halujen perusteella lähdetään tekemään muutoksia vaikkapa nyt Bondin hahmoon.
Eikö sen "bondin" voi sit vain jättää katsomatta?

Enemmän huolestuttaa ilmiön rantautuminen normaaliin elämään.
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Ei. Bond on James Bond, agentti joka on seikkaillut koodilla 007. Kun hän ilmeisesti jää eläkkeelle, saa joku (nais)agentti sen koodin ja 007-leffa on siis naispääosalla. Näin olen siis ymmärtänyt mutta en perehtynyt asiaan sen kummemmin.
Aika kujalla täytyy olla jos edes kuvittelee että elokuvan pääosassa olisi naispuolinen 007.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Aika kujalla täytyy olla jos edes kuvittelee että elokuvan pääosassa olisi naispuolinen 007.
Ei sun mua tartte uskoa:


August, Lynch is doing precisely that, chatting to me warmly and directly about her latest – and surely career-defining – role in No Time to Die, the Bond franchise’s 25th release, in which she stars as Nomi, the secret agent who inherits the 007 title while Bond himself is in exile.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Eikö sen "bondin" voi sit vain jättää katsomatta?

Enemmän huolestuttaa ilmiön rantautuminen normaaliin elämään.
Sieltähän sitä juuri yritetään ajaa normaaliin elämään. Eikai tuota touhua muuten yritettäisi viihdeteollisuudessa tunkea ja lobata joka paikkaan. Tarkoitus on saada etenkin nassikat katsomaan näitä elokuvia (ja lukemaan sarjakuvia). Ovelia paskiaisia nämä Hollywood woket.

Luulisi tosin jo Star Warsin "menestyksen" saaneen homman todelliset maksajat vähän miettimään. Ei varsinaisesti mitään bisnestä.
 

tpu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
939
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 447
Mielenkiintoistahan noissa enimmäkseen on, että sen sijaan että keksittäisiin uusi sankarihahmo omalla tarinallaan muutetaan olemassaolevia hahmoja ja tarinoita "inkluusion" nimissä.

Esim. James Bond on jo kauan sitten kehitetty hahmo tarinoineen ja hän on valkoinen heteromies. Jos joku haluaa tummaihoisen transnais-agenttihahmon, niin on täysin mahdollista tehdä sellainen. Mutta nämä kulttuurimarxistit eivät halua sitä, koska heitä ei oikeasti kiinnosta erilaiset sankarihahmot, vaan vain jo olemassaolevan kulttuurin tuhoaminen vääristelemällä sen paskaksi.
Tämä on ollut omankin ymmärryksen ulottumattomissa. Miksi lähteä muuttelemaan noita aikaa sitten luotuja hahmoja poliittisen paineen tai oman agendan takia.
Vai onko se liian vaikeaa näille keksiä uusi mielenkiintoinen fiktiivinen hahmo joka voisi olla ihan mitä vain jos se kerran on sitä mitä halutaan?

Mutta ei onnistu. Sen sijaan ratsastetaan jo näiden suosittujen hahmojen maineella ja vängällä väkisin niitä muutetaan ja siten paskotaan koko franchise minkä tuloksena sitä elokuvaa tms.
yläpeukuttaa sitten 5% ja 95% alapeukuttaa.

Ja tämä näkyy nykyään vähän liian räikeästi nykyaikana niin monessa tv-sarjassa/elokuvassa. Moni sarja jäänyt katsomatta pariin jaksoon ihan vain sen poliittisen tuputuksen takia.
Joko paasataan patriarkaatista, vähemmistöistä tai mistä lie, mutta se tehdään aivan liian näkyvästi ja se näkyy sitten tuotannon laadussa. Ei tunnu luonnolliselta katsoa enää.

Esim 80- 90- ja 2000-luvun alkupuolen elokuvissa ja sarjoissa nuo asiat tuotiin normaalisti esille jos ne jollain tapaa olivat oleellisia juonen tai henkilöiden kannalta, ilman että se tuntui pakotetulta.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mitä kohtaa viestistäni et ymmärtänyt? Tämä naispuolinen 007 ei edelleenkään ole kyseisen elokuvan päähenkilö.
No onneksi olkoon, ota vänkäyspiste :rolleyes:

Eihän tässä sitten mitään hätää kai ollut? Päivän pöyristykset summattuna:

-James Bond leffassa on sivuroolissa musta nainen
-Yksi viidestä kapteeni amerikasta (se joka ei edes tosissaan sitä ole) jossain sarjakuvassa on homo

Ehkä te selviätte.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Tämä on ollut omankin ymmärryksen ulottumattomissa. Miksi lähteä muuttelemaan noita aikaa sitten luotuja hahmoja poliittisen paineen tai oman agendan takia.
Vai onko se liian vaikeaa näille keksiä uusi mielenkiintoinen fiktiivinen hahmo joka voisi olla ihan mitä vain jos se kerran on sitä mitä halutaan?
Se on vaikeaa niin kauan kuin on se kilpaileva hahmo mistä pitää päästä eroon :)
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 387
Ei siitä olla. Kekkeruusi provoilee. Bond on edelleen valkoinen. Hänen "sarjanumeronsa" saa joku toinen.
Et näe tässä mitään symboliikkaa? "Double-O Seven" on jatkossa musta nainen mutta "Bond on silti Bond". Eihän se ole, vaan tilalle tulee musta nainen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 507
Viestejä
4 201 728
Jäsenet
70 914
Uusin jäsen
higvlad

Hinta.fi

Ylös Bottom