• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Feminismi ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus

Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Johtuu ilmeisesti siitä, että lastesi äiti ei alkanut hankalaksi.

Jos mies on kunnollinen ja menee sääntöjen mukaan, mutta äiti aloittaa vaikka vieraannuttamisprosessin, niin kyllä mies on siinä aika lailla aseeton.

Toisaalta jos mies on väkivaltainen mulkku, niin eipä naisellekaan paljon apuja ole tulossa.

Onko tuo nyt sitten reilu tasapainotila, jossa vuorollaan syyttömät kärsivät. Ilmeisesti joidenkin mielestä, koska asioille ei mitään voida.
No jos homma menee he said she said -tason väännöksi niin lakiapu on kyllä paikallaan. Tähän erikoistuneita juristejakin löytyy: Kumpi vanhempi soveltuu paremmin lähivanhemmaksi?

Tuomioistuinten päätökset
Hoitamissani tuomioistuinasioissa kyse on useimmiten ollut hyvin riitaisista asioista, joissa vastapuolella on ollut selkeitä puutteita vanhemmuudessaan. Usein kyse on ollut joko selkeästä vieraannuttamisesta tai tapaamisten tarkoituksellisesta estämisestä, ja jokaisessa tällaisessa hoitamassani tapauksessa tekijänä on valitettavasti ollut lähihuoltajana toiminut äiti. Tällöin tuomioistuin on lasten edun vuoksi määrännyt lapset asumaan isälle. Myös isät saavat siis lapset luokseen asumaan eron jälkeen!
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Lain soveltaminen on välillä vaikeaa kun ei ole todisteita.
Eero ei ole tavannut tytärtään yli vuoteen – kun äiti tai isä sulkee toiselta vanhemmalta oven lapsen elämään, keinoja ei ole

Tässä virhe oli että päästi lapsen äitinsä luokse. Onneksi valtaosa eroista menee hyvin tämän osalta.
Virhe tuossa on ollut myös se, ettei käytännössä ole tehnyt mitään muutakaan asiansa eteen kun toinen on selkeästi hullu. Katuu kyllä, ettei hakenut yksinhuoltajuutta mutta rikosilmoituksenkin veti takaisin "ettei vaikeuttaisi entisestään". Jos mä nyt oon ihan hiljaa ja sopuisasti enkä tee ilmoitusta tai hanki lakimiestä niin tää varmaan menee parempaan :facepalm:

Ei oo todisteita mutta mitä vaikka olisi jos vetää rikosilmoitukset pois muista syistä. Todisteita varmaan olisi saatavissa jos menee puolitoista vuotta kaikki tapaamiset estäen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Virhe tuossa on ollut myös se, ettei käytännössä ole tehnyt mitään muutakaan asiansa eteen kun toinen on selkeästi hullu. Katuu kyllä, ettei hakenut yksinhuoltajuutta mutta rikosilmoituksenkin veti takaisin "ettei vaikeuttaisi entisestään". Jos mä nyt oon ihan hiljaa ja sopuisasti enkä tee ilmoitusta tai hanki lakimiestä niin tää varmaan menee parempaan :facepalm:

Ei oo todisteita mutta mitä vaikka olisi jos vetää rikosilmoitukset pois muista syistä. Todisteita varmaan olisi saatavissa jos menee puolitoista vuotta kaikki tapaamiset estäen.
Itselläni kokemusta vähän vastaavasta tilanteesta, ei kuitenkaan yhtä pahasta. Omien kokemusteni pohjalta samaistun siinä mielessä, että mikäli tilanne on jo valmiiksi huono, sekä toisen osapuolen mielenlaatu sellainen, että on olemassa suuri riski asioiden hankaloitumiseen entisestään, niin sitä vaan toivoo, että myötäilemällä asiat voisivat muuttua edes hieman parempaan suuntaan.

Ennen näitä kokemuksiani olin hyvinkin pitkälti samaa mieltä kanssasi ja naamapalmuttelin myös näille vässyköille. Niin ne vaan mielipiteet muuttui omalla kohdalla, kun joutui oikeasti pelkäämään sen puolesta, että näetkö omaa lastasi enää koskaan.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Itselläni kokemusta vähän vastaavasta tilanteesta, ei kuitenkaan yhtä pahasta. Omien kokemusteni pohjalta samaistun siinä mielessä, että mikäli tilanne on jo valmiiksi huono, sekä toisen osapuolen mielenlaatu sellainen, että on olemassa suuri riski asioiden hankaloitumiseen entisestään, niin sitä vaan toivoo, että myötäilemällä asiat voisivat muuttua edes hieman parempaan suuntaan.

Ennen näitä kokemuksiani olin hyvinkin pitkälti samaa mieltä kanssasi ja naamapalmuttelin myös näille vässyköille. Niin ne vaan mielipiteet muuttui omalla kohdalla, kun joutui oikeasti pelkäämään sen puolesta, että näetkö omaa lastasi enää koskaan.
Osanottoni ja en kiistä ettetkö olisi aika vahvasti tässä mua kokoeneempi. Joskus vaan elämässä on tilanteita, joissa kaikki on raskasta ja vituttaa/ahdistaa ja silti pitää tehdä asioita, jotka saattaa tuntua ylitsepääsemättömiltä tai pelottaa että meneekö huonompaan päin. Ihan vaan siksi, että kukaaan muu ei sitä tule tekemään eikä muut edes välttämättä tiedä, että olet oikeassa ja toinen täysin epäkelpo vanhempi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Osanottoni ja en kiistä ettetkö olisi aika vahvasti tässä mua kokoeneempi. Joskus vaan elämässä on tilanteita, joissa kaikki on raskasta ja vituttaa/ahdistaa ja silti pitää tehdä asioita, jotka saattaa tuntua ylitsepääsemättömiltä tai pelottaa että meneekö huonompaan päin. Ihan vaan siksi, että kukaaan muu ei sitä tule tekemään eikä muut edes välttämättä tiedä, että olet oikeassa ja toinen täysin epäkelpo vanhempi.
Tosin kun tilanne on se, että lukuisat yhteydenotot lastenvalvojaan ynnä muuhun sosiaalihuoltoon aiheuttavat ainoastaan voivottelua puhelimen toisessa päässä, sekä onnen toivotuksia tilanteen parantumiseen, niin usko mihinkään oikeudenkäyntien parantaviin voimiin on monella niin koetuksella, ettei siihen halua lähteä, mikäli on olemassa oikea riski siitä, että tilanne menee entistä huonompaan suuntaan.

Mutta joo, onhan tuo kieltämättä melko säälittävää, ettei sen vertaa löydy voimia, että jaksaisi taistella asiassa, jossa voiton mahdollisuudet ovat melko pienet, ja mieli on vuosien saatossa kaikella kiusanteolla saatu poljettua johonkin syvyyksiin. :facepalm:
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mutta joo, onhan tuo kieltämättä melko säälittävää, ettei sen vertaa löydy voimia, että jaksaisi taistella asiassa, jossa voiton mahdollisuudet ovat melko pienet, ja mieli on vuosien saatossa kaikella kiusanteolla saatu poljettua johonkin syvyyksiin. :facepalm:
No otan sympatiat takaisin jos ne otetaan pelkkänä vittuiluna. Mahikset on varmaan pienet jos ei mitään viitsitä tehdä :facepalm:

Toki tuon tarinan Eerokin jaksoi oikein vielä vetää jo tehdyn rikosilmoituksen takaisin :btooth:
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Lähinnä viittasin tuohon aikaisemman viestisi naamapalmutteluun asiassa, mutta joka tapauksessa aika sama. :tup:
Miten vaan. Menee kyllä aika kauaksi tasa-arvoasioista. Pikemminkin kyse lienee oikeusjärjestelmän rasittavuudesta, kalleudesta ja prosessien raskaudesta.

Mä vaan tässä mietin, että mitä se lastenvalvoja tai sossu voi kovin dramaattista isän asian eduksi tehdä jos isä ei edes ole valmis viemään itseensä kohdistuvaa rikosta viranomaisen käsittelyyn (kuten siis tämä Eero). Siellä on parhaimmillaankin sana sanaa vastaan ja Eero ei saa hommattua yhtään todistetta sen väitteensä taakse, että äiti estää tapaamisia tapahtumasta. Kuitenkin on mennyt antamaan lapsensa takaisin äidin luokse asumaan ihan vapaaehtoisesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Miten vaan. Menee kyllä aika kauaksi tasa-arvoasioista. Pikemminkin kyse lienee oikeusjärjestelmän rasittavuudesta, kalleudesta ja prosessien raskaudesta.

Mä vaan tässä mietin, että mitä se lastenvalvoja tai sossu voi kovin dramaattista isän asian eduksi tehdä jos isä ei edes ole valmis viemään itseensä kohdistuvaa rikosta viranomaisen käsittelyyn (kuten siis tämä Eero). Siellä on parhaimmillaankin sana sanaa vastaan ja Eero ei saa hommattua yhtään todistetta sen väitteensä taakse, että äiti estää tapaamisia tapahtumasta. Kuitenkin on mennyt antamaan lapsensa takaisin äidin luokse asumaan ihan vapaaehtoisesti.
Eipä ne kai mitään voi tehdä. Lähinnä tähän asiaan liittyen toin asian esiin.

eikä muut edes välttämättä tiedä, että olet oikeassa ja toinen täysin epäkelpo vanhempi.
Jos suhtautuminen on vähättelevää sellaiselta taholta, jonka ajattelisi ajattelevan nimenomaan lapsen parasta, kuitenkaan näin toimimatta, niin silloin sitä ihminen ajautuu epätoivoisiin tekoihin.

E: Mikäli ylläpito näkee asian olevan liian kaukana ketjun asiasta, niin tässä terveiseni sikariportaalle

 
Viimeksi muokattu:

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Lain soveltaminen on välillä vaikeaa kun ei ole todisteita.
Eero ei ole tavannut tytärtään yli vuoteen – kun äiti tai isä sulkee toiselta vanhemmalta oven lapsen elämään, keinoja ei ole

Tässä virhe oli että päästi lapsen äitinsä luokse. Onneksi valtaosa eroista menee hyvin tämän osalta.
On tuossa jutussa kyllä pari vihjettä joiden perusteella asia ei välttämättä ole ihan niin kuin isä väittää.
-Äiti oli sanonut tyttärelle ettei miehen uusi vaimo saa komennella.

Eli pitivätkö ne sille tyttärelle jotain natsikomentoa, kun se oli isän luona?
Lisäksi oli muka jotain alkuvaikeuksia aina kun se kävi.
Se oli myös asunut jossain vaiheessa pelkästään isän luona.

Luulisi että kun on noin paljon ollut tyttären kanssa, niin pystyisi luomaan siihen välit. Ehkäpä se tyttären mielipide on täysin oikea ja isä on itse mokannut välinsä, mutta ei sitä pysty myöntämään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
On tuossa jutussa kyllä pari vihjettä joiden perusteella asia ei välttämättä ole ihan niin kuin isä väittää.
-Äiti oli sanonut tyttärelle ettei miehen uusi vaimo saa komennella.

Eli pitivätkö ne sille tyttärelle jotain natsikomentoa, kun se oli isän luona?
Lisäksi oli muka jotain alkuvaikeuksia aina kun se kävi.
Se oli myös asunut jossain vaiheessa pelkästään isän luona.

Luulisi että kun on noin paljon ollut tyttären kanssa, niin pystyisi luomaan siihen välit. Ehkäpä se tyttären mielipide on täysin oikea ja isä on itse mokannut välinsä, mutta ei sitä pysty myöntämään.
Tai sitten äiti oli niin mustasukkainen, että pelkäsi uuden äitipuolen tulevan hänen ja tyttärensä väliin.

Välttämättä kysymys ei ole siitä, että tyttäreen ei ole onnistuttu luomaan välejä. Yksi vaihtoehto on se, että isää ja hänen uutta perhettään on demonisoitu äidin taholta. Lapsi on todella altis vanhemmilta tuleville vaikutuksille.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tästä ollaan varmaan montaa mieltä mutta näyttäisi siltä, että lakiteitse ollaan pakottamassa tasa-arvoa tässä asiassa sinne, missä ihmiset eivät itse sitä ymmärrä varjella: Nämä 7 asiaa hallitusohjelma muuttaisi arjessa: Pienimpiin eläkkeisiin korotus, kotitalousvähennys pienenee ja isille kiintiöidään perhevapaita

5. Isät saavat lisää aikaa lasten kanssa

Hallitusneuvotteluissa on linjattu, että perhevapaauudistuksessa isille kiintiöityjä vapaita pidennetään. Isien perhevapaiden pidennys ei lyhennä äideille kiintiöityä osuutta.

Tulevaisuudessa äideille ja isille kiintiöityjä kuukausia olisi saman verran. Tällä hetkellä äitien ansiosidonnainen äitiysvapaa kestää neljä kuukautta. Isille on noin kahden kuukauden ansiosidonnainen isyysraha. Lisäksi joko äiti tai isä voivat pitää vanhempainvapaata yhteensä reilut puoli vuotta.

Tällä halutaan muuttaa nykytilanne, jossa äidit käyttävät suuriman osan perhevapaista.

Keskusta on vastustanut kotihoidontuen leikkaamista. Näillä näkymin hallitus ei ole puuttumassa siihen. Kotihoidontukeen on oikeus alle kolmevuotiaan lapsen vanhemmilla.

Muutokset merkitsevät todennäköisesti palkansaaja- ja työnantajamaksuihin lisämenoja. Palkansaajien ja työnantajien yhteinen kustannus uudistuksesta saattaisi olla esimerkiksi 50–100 miljoonaa euroa vuositasolla.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Ei hitto mitä settiä :rofl::D:lol::eek::rofl::p

Luojan kiitos nämä pahimmat mielensäpahoittajat elävät Suomessa, koska meillä yksikön kolmas persoonapronomini ei tunnista sukupuolia ollenkaan.

Mutta miten ihmeessä nämä sankarit selviävät ulkomailla, kun pitää kokoajan osata valita He/She, Er/Sie, Han/Hon :confused::confused::confused:


Ruisrock teki virheen:




Virhe oli pyytää anteeksi puolestaloukkaantujilta.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 969
Antti Rinne perusteli ministerivalintojaan: "Kyvykkyys, aikaisemmat näytöt, sukupuoli ja myös se, mistä päin Suomea he ovat"

Täytyy kyllä sanoa että ei ole se tasa-arvo valmis kun ihan (tulevan) pääministerin suusta tulee että sukupuoli vaikuttaa ministeriksi pääsemiseen.


Oras Tynkkynen haluaa ilmasto- ja ympäristöministeriksi: "Toivoisin, ettei sukupuolta ainakaan nähdä esteeksi"

Vihreiden miehet esittävät samaan aikaan vetoomuksia että heilläkin olisi jotain mahdollisuuksia salkkuun.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 256
Pelkkien kuvien, videoiden ja uutislinkkien postaaminen ei ole keskustelua. Käytä kuvia, videoita ja linkkejä ainoastaan tukemaan asiaasi ja avaa niiden sisältö oleellisilta osin muille keskustelijoille
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
syy: Pelkkien kuvien, videoiden ja uutislinkkien postaaminen ei ole keskustelua. Käytä kuvia, videoita ja linkkejä ainoastaan tukemaan asiaasi ja avaa niiden sisältö oleellisilta osin muille keskustelijoille
Ja en tiedä tämänkään varmuutta:


saati tämän:
 
Liittynyt
21.01.2018
Viestejä
500
Twatter-viestien perusteella lähde olisi CDC
https://t.co/5xYUF1mJkB

Ja en ole tarkastanut.
Joo luin ton itse ja sieltä puhutaan, että 88% vuoden 2017 syfiliksistä oli miehillä. Näistä 68% oli homo- tai bi-miehillä. Arvioitiin kanssa, että puolella homo- tai bi-miehistä on myös HIV. En tiedä mistä noi muut tilastot on, koska niitä ei ainakaan mainita tossa linkissä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
"78% have an STD"

78% Priden osallistujista? Meemin tekijän kavereista? Ei rautakankiheteroista?

Oliko tuon profiilin pointti tehdä juttujensa levittäjistä pellejä vai mikä?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 098
Tuota olen joskus ihmetellyt, että kun väestöstä pari prosenttia ei ole heteroita, niin miten vain 2/3 tositv ohjelmien hahmoista on?
Suurin osa ei-heteroista asuu varmaan pääkaupunkiseudulla, josta näitä sitten bongataan telkkariin. Olen itse asunut yli 30 vuotta lounais-suomessa, ja olen kaveri-, sukulais-, ja työkaveripiireissä törmännyt yhteen. Hänkin oli oikeastaan vaimoni työkaveri.

Edellä mainituista seikoista johtuen olen tullut siihen tulokseen, että media yrittää tyrkyttää katsojille homoseksuaalisuutta. Varsinkin stereotyyppistä "only gay in the village" mallia.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tuota olen joskus ihmetellyt, että kun väestöstä pari prosenttia ei ole heteroita, niin miten vain 2/3 tositv ohjelmien hahmoista on?
Suurin osa ei-heteroista asuu varmaan pääkaupunkiseudulla, josta näitä sitten bongataan telkkariin. Olen itse asunut yli 30 vuotta lounais-suomessa, ja olen kaveri-, sukulais-, ja työkaveripiireissä törmännyt yhteen. Hänkin oli oikeastaan vaimoni työkaveri.

Edellä mainituista seikoista johtuen olen tullut siihen tulokseen, että media yrittää tyrkyttää katsojille homoseksuaalisuutta. Varsinkin stereotyyppistä "only gay in the village" mallia.
Eli sä olet ihmetellyt, sitten annat ihan järkevän kuuloisen selityksen, vetoat kokemusasiantuntijuuteen jostain ihan muualta ja päädyt lopputulokseen "median salaliitto"? :kahvi:
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 159
Antti Rinne perusteli ministerivalintojaan: "Kyvykkyys, aikaisemmat näytöt, sukupuoli ja myös se, mistä päin Suomea he ovat"

Täytyy kyllä sanoa että ei ole se tasa-arvo valmis kun ihan (tulevan) pääministerin suusta tulee että sukupuoli vaikuttaa ministeriksi pääsemiseen.
Älä nyt. Illan A-studion mukaan "tasa-arvoisin hallitus koskaan, naisia 11, miehiä 8". Siis todellisuudessahan kyseessä on naisvaltaisin hallitus koskaan. Esim. Jäätteenmäellä oli sukupuolijakauma 9-9 ja myös vaikkapa Vanhasen hallitukset olivat tasaisempia sukupuolijakaumaltaan.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 218
Tuota olen joskus ihmetellyt, että kun väestöstä pari prosenttia ei ole heteroita, niin miten vain 2/3 tositv ohjelmien hahmoista on?
Suurin osa ei-heteroista asuu varmaan pääkaupunkiseudulla, josta näitä sitten bongataan telkkariin. Olen itse asunut yli 30 vuotta lounais-suomessa, ja olen kaveri-, sukulais-, ja työkaveripiireissä törmännyt yhteen. Hänkin oli oikeastaan vaimoni työkaveri.

Edellä mainituista seikoista johtuen olen tullut siihen tulokseen, että media yrittää tyrkyttää katsojille homoseksuaalisuutta. Varsinkin stereotyyppistä "only gay in the village" mallia.
Samahan se on tummaihoisten/mamujen suhteen, niitäkin esiintyy TV-sarjoissa ja elokuvissa yliedustetusti vähemmistön kokoon nähden, myös USA:ssa.

Kaiken huippu on Greyn anatomia, jota en ole itse muutamaa jaksoa enempää katsonut, mutta siinä on tummaihoiset todella yliedustettuina suhteessa siihen, että Seattlessa (johon sarja sijoittuu) on tummaihoisten osuus väestöstä vain 7,0%!

Suomessakin saa välillä tuntea ihan myötähäpeää, kun päivänselviä kiintiö***kereitä laitetaan TV-sarjoihin ja todella kömpelösti välillä, täysin irrallaan mistään realismista.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 437
Samahan se on tummaihoisten/mamujen suhteen, niitäkin esiintyy TV-sarjoissa ja elokuvissa yliedustetusti vähemmistön kokoon nähden, myös USA:ssa.
No tämä on nyt ihan tilastollisestikin todettuna paskapuhetta. Siis USA:n osalta.
https://socialsciences.ucla.edu/wp-...Hollywood-Diversity-Report-2019-2-21-2019.pdf

Whites remained overrepresented among all top film roles in 2017, claiming 77 percent of the roles (slightly down from 78.1 percent in 2016), while constituting just 60.4 percent of the U.S. population. All other groups remained underrepresented, including Latinos, whose share of film roles increased from 2.7 percent in 2016 to 5.2 percent in 2017, and African Americans, whose share decreased from 12.5 percent in 2016 to 9 percent in 2017.
Whites’ share of top broadcast scripted roles decreased slightly from 66 percent during the 2015-16 television season to 63.3 percent in 2016-17, which was slightly above proportionate representation for the group. Meanwhile, Blacks were significantly overrepresented among actors in broadcast scripted shows in 2016-17, claiming 20.6 percent of the roles (up from 17 percent of roles in 2015-16). All other minority groups were underrepresented
Whites’ share of top cable scripted roles decreased from 74.6 percent during the 2015-16 television season to 71.8 percent in 2016-17. Meanwhile, Blacks were slightly overrepresented among actors in cable scripted shows in 2016-17, claiming 15.9 percent of the roles. All other minority groups were underrepresented.
Whites’ share of top digital scripted roles declined 5 percentage points between the 2015-16 and 2016-17 television seasons (75.4 percent and 70.3 percent, respectively). All other racial and ethnic groups were underrepresented among these roles, though African Americans approached proportionate representation in this employment arena (12.7 percent).

Eli siis valkoisia käytännössä kaikissa kategorioissa suhteellisesti enemmän kuin väestössä. Mustia on broadcast TV:ssä enemmän suhteellisesti enemmän kuin väestössä, kaapelissa ja digitaalisessa aikalailla tasoissa ja leffoissa vähemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 898
Olen itse asunut yli 30 vuotta lounais-suomessa, ja olen kaveri-, sukulais-, ja työkaveripiireissä törmännyt yhteen. Hänkin oli oikeastaan vaimoni työkaveri.
¨
Oletko varmasti muistanut kysyä asiaa kaikilta tutuiltasi? Harvemmin kukaan nyt seksuaalista suuntautumistaan tuo julki, etenkin jos se tavallisesta poikkeava.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 218
No tämä on nyt ihan tilastollisestikin todettuna paskapuhetta. Siis USA:n osalta.
https://socialsciences.ucla.edu/wp-...Hollywood-Diversity-Report-2019-2-21-2019.pdf


Eli siis valkoisia käytännössä kaikissa kategorioissa suhteellisesti enemmän kuin väestössä. Mustia on broadcast TV:ssä enemmän suhteellisesti enemmän kuin väestössä, kaapelissa ja digitaalisessa aikalailla tasoissa ja leffoissa vähemmän.
En puhunut mistään "top rooleista", vaan rooleista ylipäätään. Greyn anatomiassakin päähenkilö on valkoinen, mutta sivurooleissa esiintyy mustia huomattavasti enemmän kuin luulisi seattlelaisessa sairaalassa olevan...

"Hauskasti" kuitenkin esimerkiksi uudessa Bruce Willisin tähdittämässä Death Wish -elokuvassa homma on sikäli päälaellaan, että melkein kaikki elokuvan pahikset on valkoisia, mikä on todella naurettavaa, koska elokuvan pointti on jengiläisten ja rikollisten tappaminen.. Todella läpinäkyvää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 437
En puhunut mistään "top rooleista", vaan rooleista ylipäätään. Greyn anatomiassakin päähenkilö on valkoinen, mutta sivurooleissa esiintyy mustia huomattavasti enemmän kuin luulisi seattlelaisessa sairaalassa olevan...
For the purpose of analysis, it assigns each film and scripted television show to one of six distinct cast diversity intervals based on the racial and ethnic statuses of its top eight credited actors
Eli kyse ei ole vain päähenkilöistä vaan jokaisen sarjan ja leffan kahdeksasta korkeimmalle kreditoidusta näyttelijästä (joka yleensä korreloi aika vahvasti ruutuajan kanssa)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
"Hauskasti" kuitenkin esimerkiksi uudessa Bruce Willisin tähdittämässä Death Wish -elokuvassa homma on sikäli päälaellaan, että melkein kaikki elokuvan pahikset on valkoisia, mikä on todella naurettavaa, koska elokuvan pointti on jengiläisten ja rikollisten tappaminen.. Todella läpinäkyvää.
Eikös siinä alkuperäisessäkin ollut melkein kaikki henkilöt valkoisia:

Ei sillä että olisi jotain väliä...
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 218
Nyt tuli vielä parempi esimerkki mieleen, Idiocracy (2006), jossa päähenkilöt matkustaa tulevaisuuteen vain huomatakseen, että KAIKKI ON IHAN VITUN TYHMIÄ. Siis todella tyhmiä. Ja arvatkaa kaksi kertaa, onko melkein kaikki ihmiset maailmassa silloin valkoisia, paitsi presidentti, joka on musta ja kaikkein vähiten tyhmä? :D

Toi elokuva oli kyllä muutenkin sen verran poliittisesti epäkorrekti, että se unohdettiin aika vähin äänin käsittääkseni...

Ihmisen älykkyyden kehitys huomioiden toi elokuva ei välttämättä ole edes kovin kaukaahaettu, mutta ihonvärin suhteen mennään kyllä metsään... Valkoiset on Yhdysvalloissa pian jo vähemmistössä, puhumattakaan satojen vuosien päästä. Mutta eihän elokuviin voi tyhmiä mustia laittaa, eihän se vaan käy?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 437
Nyt tuli vielä parempi esimerkki mieleen, Idiocracy (2006), jossa päähenkilöt matkustaa tulevaisuuteen vain huomatakseen, että KAIKKI ON IHAN VITUN TYHMIÄ. Siis todella tyhmiä. Ja arvatkaa kaksi kertaa, onko melkein kaikki ihmiset maailmassa silloin valkoisia, paitsi presidentti, joka on musta ja kaikkein vähiten tyhmä? :D
Ei sinänsä etteikö tästä sun argumentista ole kadonnut terä jo aikoja sitten mutta Idiocracyn sivuhahmoissa ja extroissa näkyy kyllä useita ei-valkoisia.
Päähahmoistahan on kaksi valkoisia, yksi musta ja yksi puoliksi musta. Tosin noista yksi valkoinen ja puoliksi musta ovat "nykypäivästä".

Ja se "vähiten tyhmä" tyyppi koko leffassa on valkoinen.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 218
Ei sinänsä etteikö tästä sun argumentista ole kadonnut terä jo aikoja sitten mutta Idiocracyn sivuhahmoissa ja extroissa näkyy kyllä useita ei-valkoisia.
Päähahmoistahan on kaksi valkoisia, yksi musta ja yksi puoliksi musta. Tosin noista yksi valkoinen ja puoliksi musta ovat "nykypäivästä".

Ja se "vähiten tyhmä" tyyppi koko leffassa on valkoinen.
Väestödemografian oletettu kehitys huomioiden elokuvan tulevaisuus näytti huomattavan valkoiselta. Tästä on jo aikaa kun leffan näin, mutta ei siitä muita varsinaisesti mustia hahmoja jäänyt mieleen kuin presidentti, joka oli siis sen ajan ihmisistä vähiten tyhmä.

Päähenkilön eli valkoisen miehen ÄO oli muistaakseni TASAN 100, sehän mitattiin siinä jossain kai. Eli ei todellakaan mikään Einstein hänkään, mutta hän oli siis nykyajasta lähtöisin ja huomattavasti fiksumpi kuin tulevaisuuden ihmiset.

Pelottavaa on se, että ihmiskunnan ÄO on laskussa ihan oikeasti ja ihmiset voivat ihan oikeasti olla todella tyhmiä satojen vuosien kuluttua, ellei jotain yllättävää uutta tapahdu. Ja siis ihan riippumatta siitä minkä rotuisia ne ihmiset on, mutta toki sekin vaikuttaa asiaan vielä lisäksi.
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Pelottavaa on se, että ihmiskunnan ÄO on laskussa ihan oikeasti ja ihmiset voivat ihan oikeasti olla todella tyhmiä satojen vuosien kuluttua, ellei jotain yllättävää uutta tapahdu. Ja siis ihan riippumatta siitä minkä rotuisia ne ihmiset on, mutta toki sekin vaikuttaa asiaan vielä lisäksi.
Onko tällaista kehitystä todistetusti nähty muulla kuin länsimaissa?
Sinänsähän älykkyyden laskeminen ei ole mitenkään yllättävää esim. Suomessa kun valtio aktiivisesti ohjaa yhteiskuntaa siihen suuntaan. "Tasa-arvo"-säädökset kuten sukupuoli/rotukiintiöt joilla kompetenssittomia ja heikompia ihmisiä survotaan esim. politiikkaan, johtotehtäviin jne. tuovat paremman elintason heikommille ihmisille ja täten tekevät lisääntymisestä vähemmän riskialtista taloudellisesti. Sama "hyvinvointiyhteiskunnalle" joka on aina ottamassa kopin ja antamassa ilmaista rahaa ja apua ihmisille olivatpa he kuin tyhmiä tahansa tai tekivätpä he mitä tahansa. Evoluutio ja luonnollinen karsiutuminen ei enää toteudu.
Samoiten myös älykkäät ihmiset keskittyvät uran luontiin ja elintason nostoon sivuuttaen lasten teon "jonnekin tulevaisuuteen jos silloinkaan" kun taas se toinen porukka pistää paljaalla toisiaan festariteltassa ja ihmettelevät miten se maha turpoaa muutaman kuukauden päästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
113
Älä nyt. Illan A-studion mukaan "tasa-arvoisin hallitus koskaan, naisia 11, miehiä 8". Siis todellisuudessahan kyseessä on naisvaltaisin hallitus koskaan. Esim. Jäätteenmäellä oli sukupuolijakauma 9-9 ja myös vaikkapa Vanhasen hallitukset olivat tasaisempia sukupuolijakaumaltaan.
Huomasin saman. En ole vissiin ymmärtänyt termiä tasa-arvo ihan oikein.
Sitä vaan toivoisi, ihan valittavienkin puolesta, ettei sukupuoli olisi mikään määrittelevä. Keskityttäisiin ihan siihen ammatilliseen osaamiseen. Tosin huomasivat muistuttaa, että Urpilainen oli ensimmäinen nainen valtiovarainministerinä ja jonain muunakin. Voi & voi...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 437
Väestödemografian oletettu kehitys huomioiden elokuvan tulevaisuus näytti huomattavan valkoiselta. Tästä on jo aikaa kun leffan näin, mutta ei siitä muita varsinaisesti mustia hahmoja jäänyt mieleen kuin presidentti, joka oli siis sen ajan ihmisistä vähiten tyhmä.

Päähenkilön eli valkoisen miehen ÄO oli muistaakseni TASAN 100, sehän mitattiin siinä jossain kai. Eli ei todellakaan mikään Einstein hänkään, mutta hän oli siis nykyajasta lähtöisin ja huomattavasti fiksumpi kuin tulevaisuuden ihmiset.

Pelottavaa on se, että ihmiskunnan ÄO on laskussa ihan oikeasti ja ihmiset voivat ihan oikeasti olla todella tyhmiä satojen vuosien kuluttua, ellei jotain yllättävää uutta tapahdu. Ja siis ihan riippumatta siitä minkä rotuisia ne ihmiset on, mutta toki sekin vaikuttaa asiaan vielä lisäksi.
Leffantekijöillä varmasti oli todella korkealla prioriteetilla se miltä väestön ihonväri kehittyy tuolla aikavälilä. Kysehän on erittäin vakavasta yrityksestä mallintaa väestön kehitystä.
Eiku hei, kyseessä olikin komedia jossa kestovitseinä oli muun muassa TV-ohjelma "Ow my balls", jonka ainoa idea oli että tyyppi ottaa jatkuvasti hittiä kasseille, ja se että tulevaisuudessa Starbucksiin mennään jos haluaa handjobin :smoke:
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 159
¨
Oletko varmasti muistanut kysyä asiaa kaikilta tutuiltasi? Harvemmin kukaan nyt seksuaalista suuntautumistaan tuo julki, etenkin jos se tavallisesta poikkeava.
Tämä on hyvä pointti. Ja kaikki homot ei (onneksi) ole niitä stereotyyppisiä "tv-homoja" vaan ihan normaaleja ihmisiä. Itsekin tajusin yhden pari vuotta tuntemani kaverin olevan homo vasta kun se rupesi seurustelemaan.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
En puhunut mistään "top rooleista", vaan rooleista ylipäätään. Greyn anatomiassakin päähenkilö on valkoinen, mutta sivurooleissa esiintyy mustia huomattavasti enemmän kuin luulisi seattlelaisessa sairaalassa olevan...
No toi tilasto nyt kuitenkin osoitti, että "top kahdeksan rooleissa" valkoiset ovat kauttaaltaan yliedustettuja eri formaattien yli, mustat kohtuullisen oiken edustettu ja muut etnisyydet selkeästi aliedustettu. Mistä nyt vielä vänkääminen?

Tämä on hyvä pointti. Ja kaikki homot ei (onneksi) ole niitä stereotyyppisiä "tv-homoja" vaan ihan normaaleja ihmisiä. Itsekin tajusin yhden pari vuotta tuntemani kaverin olevan homo vasta kun se rupesi seurustelemaan.
Ja kyllähän se varmasti on fakta, että homot ja muut vähemmistöt aktiivisesti keskittyvät kaupunkeihin ja muiden samanlaisten lähelle ja tätä kautta he näyttävät yliedustetuilta niillä alueilla tuotetussa mediassa (kaikki media käytännössä). Kyllä mä miettisin vakavissani kaupunkiin muuttoa asap jos olisin homonuori jossain pikkupaikkakunnalla.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 218
Onko tällaista kehitystä todistetusti nähty muulla kuin länsimaissa?
Sinänsähän älykkyyden laskeminen ei ole mitenkään yllättävää esim. Suomessa kun valtio aktiivisesti ohjaa yhteiskuntaa siihen suuntaan. "Tasa-arvo"-säädökset kuten sukupuoli/rotukiintiöt joilla kompetenssittomia ja heikompia ihmisiä survotaan esim. politiikkaan, johtotehtäviin jne. tuovat paremman elintason heikommille ihmisille ja täten tekevät lisääntymisestä vähemmän riskialtista taloudellisesti. Sama "hyvinvointiyhteiskunnalle" joka on aina ottamassa kopin ja antamassa ilmaista rahaa ja apua ihmisille olivatpa he kuin tyhmiä tahansa tai tekivätpä he mitä tahansa. Evoluutio ja luonnollinen karsiutuminen ei enää toteudu.
Samoiten myös älykkäät ihmiset keskittyvät uran luontiin ja elintason nostoon sivuuttaen lasten teon "jonnekin tulevaisuuteen jos silloinkaan" kun taas se toinen porukka pistää paljaalla toisiaan festariteltassa ja ihmettelevät miten se maha turpoaa muutaman kuukauden päästä.
Taitaa olla lisääntyvän hyvinvoinnin "ominaisuus", että vajaa-lahjaisemmat pääsevät lisääntymään suhteessa enemmän kuin hyvälahjaiset...

Nyt pitää tietysti myös muistaa, että e-pilleri keksittiin 1960-luvulla, mikä vaikuttaa kaikkiin asianhaaroihin hyvin merkittävillä tavoilla. On helppoa lykätä lastentekoa tuonnemmaksi, kun vahinkolaakejakaan ei juuri satu.

Kiinassa on ollut yhden lapsen politiikka ja taitaa jossain määrin olla yhä edelleen, tai vaikka saisi kaksikin tehdä niin joka tapauksessa se tasaa syntyvyyttä eri väestöryhmien välillä...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
99
Kyllä mä miettisin vakavissani kaupunkiin muuttoa asap jos olisin homonuori jossain pikkupaikkakunnalla.
Onpas sairaan ja oksettavan syrjivä ajatusmaailma jos ensimmäisenä mielessä on että pikkupaikkakunnilla aktiivisesti hyökätään seksuaalivähemmistöjä kohtaan. Ihan pikkasen kuulostaa siltä että omat ennakkoluulot ovat vieneet voiton faktoista jos mieli menee tuohon suuntaan.

Reaalimaailma kun on enemmän sen suuntaista että "maalla" pidetään enemmän omien puolta ihan riippumatta tuollaisista yksityiskohdista kun taas isommissa kaupungeissa tapahtuu herkemmin puhtaasti identiteettiin pohjautuvia hyökkäyksiä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 587
Viestejä
4 205 299
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom