Välistä matematiikka on valkoista ylivaltaa, välistä se on (arabien keksintönä) todistus Islamin edistyksellisyydestä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Yliopistohumanistin aivopieru jota harmittaa kun matematiikka on tälle täyttä hepreaa. Vai onkohan tässä jotkut USA:n koulutilastot takana kun mustat ei pärjää matematiikassa?
Jatkossa yliopistotasollakin siirrytään helpommin ymmärrettävään matematiikan opetukseen.
Helmitaulukin haiskahtaa pahasti valkoisten etuoikeuksilta, koska sillä saa laskettua jopa neliö- ja kuutiojuuria. Korrektimpaa on rajoittaa matematiikan opetus pelkästään sormilla laskemiseen.Jatkossa yliopistotasollakin siirrytään helpommin ymmärrettävään matematiikan opetukseen.
Välistä matematiikka on valkoista ylivaltaa, välistä se on (arabien keksintönä) todistus Islamin edistyksellisyydestä.
Periaatteessahan idea tuossa on aivan oikea. Valkoinen ylivalta perustuu puhtaasti ylivoimaiseen kovien tieteiden mm. matematiikan soveltamiseen käytännön elämään. Kuten kaikenlaisten teknisten vempeleiden rakentamiseen.Poliittisesta korrektisuudesta pitää todellakin luopua, että mm. idiootille voidaan sanoa:
Hei! Olet idiootti! Painu nyt muualle siitä hölmöilemästä. Aivopierut ovat jo jonkin aikaa olleet mustien kanssa sitä luokaa jenkeissä, että kyse on lähinnä mielipuolisuudesta.
University professor says teaching maths perpetuates white privilege
Jos joku proffa todellakin yrittää väittää matematiikan olevan poliittinen juttu, millään tasolla, niin se nyt osoittaa vain ja ainoastaan selkeästi ko henkilön olevan sopimaton virkaansa.
Maamme kommunistinen kulttuuriväki palvoi Neuvostoliittoa
Historian siipien havinaa. Tämä ei ole mitenkään uusi juttu että kulttuuriväki sekä yliopistoväki on hurahtanut hulluun ideologiaan ja yrittää iskostaa sitä väkisin muihin kyseenalaisin menetelmin.
Onko paljon kokemusta yliopisto- tai kulttuuriväestä? Tunnetko monta hurahtanutta?
Ihan vaan mielenkiinnosta, koska maailmankuvasi näyttää perustuvan verkkouutisiin.
Nyt taisi kalikka kalahtaa kun päätit heti hypätä henkilöön.
Vastaa vain kysymykseen. Kuinka paljon yliopistoväkeä tunnet, henkilökohtaisesti? Kuinka suuri osa heistä on hörhöjä?
Itse tunnen aika paljon, huomioiden kuinka paljon aikaa olen tullut yliopistolla ja korkeakoululla (huom. ei ammatti-) viettäneeksi. Normaalia porukkaa.
Olen kokoomuksen äänestäjä, kuten tiesitkin. Luen sinut enemmän vassariksi kuin itseni, joten sinällään hassu tuo maininta kalikasta.
Ai kiellät tämän että kulttuuripiireissä ja yliopistoissa ei ole tätä vasemmistolaista intersektionaaliseen feminismiin hurahtanutta hullua sakkia?
Minun kaveripiirini ei asiaan liity mitenkään eikä siitä mitään järkeviä päätelmiä tai yleistyksiä voi tehdä.
Selitäs sitten toi taistolaisuus ja Neuvostoliiton palvonta.viettäneeksi. Normaalia porukkaa. Itse sanoisin, että mitä enemmän koulutusta, sitä vähemmän todennäköisesti ihminen höyrähtää mihin sattuu epätieteelliseen fanatismiin
Selitäs sitten toi taistolaisuus ja Neuvostoliiton palvonta.
Siitä on niin paljon dokumenttia, että ihan turha kieltää. Niitä oli paljon.
Tuli selväksi, ettet tunne juurikaan korkeakoulutettua porukkaa. Sen nimittäin huomaa kirjoituksistasi, joissa on järjettömiä yleistyksiä.
Itku potku ja parku kun et pitänyt uutisista ja totuus harmittaa että yliopistoissa ja taidepiireissä on hörhöjä. Ei nämä yritykset loukata minua nyt tätä auta.
Sotaa on rauhaa, orjuus on vapautta ja koulutus on uhka sekä ongelma
Eli nyt sitä vähätellään. Ekaksi niitä ei ollut yhtään, kun koulutus muka suojasi huuhaalta.Se oli sen ajan muoti-ilmiö. Toki jos esimerkiksi Helsingin yliopistolla opiskelee 35 000 ihmistä ja opetushenkilökuntaa on 4000, niin suhteutapa se määrä tuohon?
Eli nyt sitä vähätellään. Ekaksi niitä ei ollut yhtään, kun koulutus muka suojasi huuhaalta.
Kiitti. Harvoin täällä mistään kehutaan.Hyvin luettu.
Mäpäs tunnen yliopistoporukkaa, ja intersektionaalisia feministihörhöjä löytyy varsinkin humanistisilta sekä kasvatustieteellisiltä aloilta paljon. En tiedä minkä ikäistä porukkaa tunnet, mutta Suomessa tuo jenkkityylinen hörhöily on saapunut maahan hieman viiveellä ja vaikuttaa vahvimmin n. 2014 koulunsa aloittaneissa ja siitä eteenpäin. Vasemmistoaate elää myös vahvana yliopistoissa, ei tarvitse muuta kun lukea eri yliopisto-lehtiä jos haluaa tälle vahvistusta.Tuli selväksi, ettet tunne juurikaan korkeakoulutettua porukkaa. Sen nimittäin huomaa kirjoituksistasi, joissa on järjettömiä yleistyksiä.
Yllättäen tekstistäni ei löytynyt tuollaista kohtaa, mitä väität. Se paljon puhuttu luetun ymmärtäminen olisi itse kunkin hyvä hallita edes peruskoulutasolla.
Mäpäs tunnen yliopistoporukkaa, ja intersektionaalisia feministihörhöjä löytyy varsinkin humanistisilta sekä kasvatustieteellisiltä aloilta paljon. En tiedä minkä ikäistä porukkaa tunnet, mutta Suomessa tuo jenkkityylinen hörhöily on saapunut maahan hieman viiveellä ja vaikuttaa vahvimmin n. 2014 koulunsa aloittaneissa ja siitä eteenpäin. Vasemmistoaate elää myös vahvana yliopistoissa, ei tarvitse muuta kun lukea eri yliopisto-lehtiä jos haluaa tälle vahvistusta.
Intersektionaaliseen feminismiin liittyvät asiat ovat nykyisin muoti-ilmiö. Esimerkkinä kulttuurinen varastaminen.Se oli sen ajan muoti-ilmiö. Toki jos esimerkiksi Helsingin yliopistolla opiskelee 35 000 ihmistä ja opetushenkilökuntaa on 4000, niin suhteutapa se määrä tuohon?
Taidepiirit nyt on varmaan humanistisen yliopistoväen ohella se pääkannattajaryhmä. Aivan samalla tavalla kuten oli taistolaisuudessa ja neuvostoliiton ihailussakin.
Vasemmistolaisuutta tai intersektionaalisuutta tuskin luetaan ääriaatteeksi, vaikka toki osa ketjussa kirjoittajista niin haluaisikin. Mutta kaikista ihmisryhmistä ja "aatteista" löytyy tietysti niitä sekopäitä. Välillä vaan harmittaa, kun keskitytään nimenomaan niiden ääriajattelijoiden sanomisiin ja tekemisiin. Vähän niinkuin ennen tykättiin katsella friikkejä sirkuksessa.
Mutta ei nuo mitään yksinäisten hörhöjen omaa ajattelua ole. Jos somessa on yli tuhannen ihmisen feministiryhmä, josta saadaan jatkuvasti kuvakaappauksia joille voidaan nauraa pitkin nettiä, niin kyllä sen ajattelun jakaa aika moni. Niin moni että voidaan jopa yrittää päästä Presidentiksi hörhöilemällä jollain feministisellä ulkopolitiikalla.
Odotan aikaa jolloin meillä ei enää ole feministejä erikseen vaan ajamme vain kaikkien tasaveroisuutta.
Olin itsekin jonkun aikaa 'rennossa' feministiryhmässä, samoin parissa muussakin. Käyn yhä välillä lukemassa joissakin ryhmissä juttuja. Yhtenä esimerkiksi Feminist 40k.Ei muuten välttämättä jaa. Ai mistäkö tiedän. Olin itsekin sellaisessa ryhmässä, ja ehdin seurailla keskusteluja melko pitkään.
Olin itsekin jonkun aikaa 'rennossa' feministiryhmässä, samoin parissa muussakin. Käyn yhä välillä lukemassa joissakin ryhmissä juttuja. Yhtenä esimerkiksi Feminist 40k.
Jotta ymmärtäisi täysin pitäisi opetella niiden käsittämättömät käsitteet ja perehtyä miten ne ovat niistä vääntäneet. Ja sisäistää niiden logiikka, miten tuohon on päädytty.Tuo naureskelu on ymmärrettävää, mutta usein myös huomaa, etteivät naureskelijat oikeasti edes ymmärrä, mille naureskelevat, ts. koko keskustelun pointti menee heiltä pitkälti ohi.
Ei muuten välttämättä jaa. Ai mistäkö tiedän. Olin itsekin sellaisessa ryhmässä, ja ehdin seurailla keskusteluja melko pitkään.
Tuo naureskelu on ymmärrettävää, mutta usein myös huomaa, etteivät naureskelijat oikeasti edes ymmärrä, mille nauravat, ts. koko keskustelun pointti menee heiltä pitkälti ohi (varsinkin jos on esiin nostettu yksi tai kaksi viestiä kontekstista irrotettuna). Ymmärtäminen vaatisikin sitä, että viitsisi oikeasti miettiä asiaa jostain muusta kuin omasta näkövinkkelistä, ja edes hetkeksi kyseenalaistaisi oman (mahdollisesti piintyneen) näkökantansa asioihin.
Aloita vaikka siitä miten valkoihoiset eivät voi kokea rasismia.
Tulisiko esimerkiksi miehiä kannustaa enemmän vanhempainvapaille ja kotihoidontuelle? Naisia kannustaa enemmän tekemään ylitöitä ja valitsemaan aloja joissa ei ole osa-aikaisuutta?
Naiset ottavat yhä suuremman roolin (vallan sekä vastuun) lasten ja kodin suhteen. Miehet ovat yhä etenevässä määrin tunkeutuneet tälle alueelle. Laki on aika neutraali näissä mutta asenteet istuvat yhä tiukassa.
Oikeastaan melkein mistä tahansa ryhmästä/aatteesta saa poimimalla huonon. Oli kyseessä veganismi tai luonnonsuojelu. Mutta myös kapitalismista taikka metsästyksestä saa saman tehtyä.No tuohan nyt on aivopieru. Juuri tuota tarkoitan sillä typerien ääriesimerkkien nostamisella esiin. Ei ole muuten minun tehtäväni selitellä niitä.
Mikäli kuuluisit ryhmään, voisit todeta, että siellä on myös suuri määrä asiallisia ja ajatuksia herättäviä aloituksia ja keskusteluja. Tietysti kun päivittäin syntyy useita uusia keskusteluja, eli ketjujen kokonaismäärä lienee satoja tai tuhansia (vaikea arvioida näkemättä), sieltä on helppoa poimia jokunen provosoivin esille. Minusta ei mikään hedelmällinen lähestymistapa tuokaan, mutta saahan siitä viihdettä nettikansalle.
Hyödyttäisi. Luulen että syynä on asenteet. En tiedä keskustelevatko vanhemmat edes noista vai menevätkö vanhan mallin mukaan. Luulen kuitenkin että sekä miehet että naiset pitäytyvät vanhassa. Olen törmännyt moneen joka ajattelee että äiti on aina äiti ja hän on parempi hoivaaja. Tuohon törmää lapsiin ja perheisiin keskittyvillä palstoilla, lisäksi noilla palstoilla miehet ovat vähemmistönä. Nykyään tuo on kehittymässä tasa-arvoisempaan suuntaan, enää ei niin paljoa ihmetellä (tai kiitellä) isää joka on lastenhoidontuella hoitamassa lapsia.Eikös se hyödyttäisi kaikkia, jos vanhempainvapaat jakautuisivat hieman tasaisemmin kuin nykyisellään? Mistä johtuu, että isät eivät juurikaan käytä vanhempainvapaata? 1-3 % on tosi vähän. Edes "isäkuukautta" ei pidä 66 % isistä, miksi ihmeessä?
En jaksa uskoa, että tuo johtuu vain erosta palkkauksessa, koska naisen eurohan on sama kuin miehen euro, ainankin jos uskomme tätä feminismiketjua
Oikeastaan melkein mistä tahansa ryhmästä/aatteesta saa poimimalla huonon. Oli kyseessä veganismi tai luonnonsuojelu. Mutta myös kapitalismista taikka metsästyksestä saa saman tehtyä.
Tässä nyt on erona että intersektionaalisen feminismin pääteesit on myös hulluja toisin kuin metsästyksen tai luonnonsuojelun (okei luonnonsuojelussa on myös hulluja teesejä mutta kuitekin). Etuoikeusajattelu, kulttuurinomimiset sun muut biologian kieltämiset ja ylipäätään ajatus että naiset olisi jotenkin erityisen sorrettu ryhmä modernissa Suomessa sekä sitten seinähullu ylläpito joka heijastelee näitä hulluja teesejä sekä tietenkin viha joka tuntuu olevan läpitunkevana aatteessa ja jota ylläpito tuolla rohkaisee. "Die cis scum" jne.
Oletko lukenut ryhmän sisältöä paljonkin, vai perustuuko mielipiteesi siihen, mitä olet nähnyt jossain fb-mokissa?
Intersektionaalisen feminismin pääteesit voi lukea ihan muualtakin.
Sinä puhuit "ylläpidosta" eli viittasit ryhmään.
Ryhmän kuvauksessa kerrotaan että se edustaa intersektionaalista feminismiä.