• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Feminismi ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus

Riippunee festarista. Esimerkiksi Flowssa lienee aika paljon naisyleisöä. Mitenkähän Pori Jazzilla? Muutaman kerran olen käynyt männävuosina Rantarockissa, eikä sekään (silloin) kovin pahasti miesvoittoiselta näyttänyt. Puhtaat rockfestarit sitten toki vetänee enemmän miehiä.

Onko enää rockfestivaaleja? Provinssi pudotti rockin nimestään ja Ruisrock on rock enää nimellisesti ja kohderyhmälleen "Ruissi".
 
Siinä vaiheessa kun aletaan vaatia, että kaikille pitää maksaa esiintymisestä yhtä paljon ja päälavalla täytyy olla yhtä paljon naisesiintyjiä kuin miehiäkin, niin alkaa olemaan jo festarit uhattuna. Viihdebisnes kun on aina ollut armoton, suosituimmille maksetaan mitä pyydetään ja lopuille ei jää mitään käteen. Siinä ei kysytä sukupuolta, musagenrenreä eikä edes tasoa. Jos Matti Nykänen on Suomen suosituin esiintyjä, niin sillä on myös isoimmat palkkiot. Vaikka kuinka kaikkia ottaisi päähän.
Pätee myös niin, että jos joku kauhea feministilesboräppäri on suosituin, niin se saa sitten sanella palkkionsa. Mutta jos ketään ei kiinnosta, niin ei kukaan siitä ole mitään valmis maksamaankaan.
Ja tämähän sortaa loppujen lopuksi miehiä, koska miehet harrastavat enemmän musiikkia kuin naiset ja jatkossa saavat siis keikkoja suhteessa huonommin kuin naiset, koska festareita täytyy täyttää kaiken maailman kiintiönaisartisteilla...

"Positiivista syrjintää" jälleen kerran, onhan nämä niin nähty. Se nyt vaan on tasa-arvoisempaa olla nainen kuin mies tässä maailmassa.
 
Riippunee festarista. Esimerkiksi Flowssa lienee aika paljon naisyleisöä. Mitenkähän Pori Jazzilla? Muutaman kerran olen käynyt männävuosina Rantarockissa, eikä sekään (silloin) kovin pahasti miesvoittoiselta näyttänyt. Puhtaat rockfestarit sitten toki vetänee enemmän miehiä.
Käyvätkö naiset ihan oikeasti festareilla katsomassa naisesiintyjää, vaikka eivät tiesä siitä mitään tai jos eivät edes pidä siitä?

Itse en ainakaan kuuntele sukupuolta, vaan musiikkia. Hyvä nainen on aina parempi kuin paska mies. Toki suosikkeinani on enemmän miehiä kuin naisia, mutta itse väitän silti, että täysin laadun sanelema juttu.

Tulee mieleen myös tuo kun sanotaan, että miehet yleensä pärjäävät työelämässä paremmin, koska uhraavat kaiken työlle. Sama tuntuu pätevän musahommiinkin. Kuinka monta naisbändiä tai edes artistia on, joka olisi vaikka tehnyt saman kuin joku Judas Priest, mikä on käytännössä keikkaillut ja tehnyt musaa 70-luvulta lähtien? Sen verran täytyy kyllä myönrää, että tuo on vain mielikuva. En ole 90-luvun jälkeen kauhean tarkasti Judaksen touhuja katsellut, joten jos ovat pitäneet tauon tai vaikka jopa hajonneet jossain välissä, niin se on mennyt ohi. Mielikuva kuitenkin on, että eivät ole tehneet mitään muuta kuin musaa ja keikkallua ikuisesti.
Supertähtinaiset tuntuvat ehkä muutaman vuoden olevan aktiivisia ja sitten pidetään breikkiä, tehdään come backia ja taas breikkiä. Bändit puolestaan hajoavat siinä kohtaa, kun sooloartisti pitää sen breikin.
 
Aretha Franklin on vetäny jo 50-luvulta ja vetää edelleen. Mitä tuon ny ylipäätänsä pitäis edes todistaa?
 
Aretha Franklin on vetäny jo 50-luvulta ja vetää edelleen. Mitä tuon ny ylipäätänsä pitäis edes todistaa?
Kuinka aktiivisesti? Kyllähän harrastaa aina voi. Vaikkapa Vicky Rostin touhuja sanoisin harrastamiseksi, vaikka se ilmeisesti kumminkin keikkailee jatkuvasti, Pitäisi tehdä ja levyttää uutta musaa, jotta olisi ns. yrittämässä eteenpäin eikä vain chillailla vanhojen aikojen muistolle.
 
Kuinka aktiivisesti? Kyllähän harrastaa aina voi. Vaikkapa Vicky Rostin touhuja sanoisin harrastamiseksi, vaikka se ilmeisesti kumminkin keikkailee jatkuvasti, Pitäisi tehdä ja levyttää uutta musaa, jotta olisi ns. yrittämässä eteenpäin eikä vain chillailla vanhojen aikojen muistolle.
Tuossa iässä ja noilla tuloilla voikin harrastaa. Ehkä Judas Priestinkin pitäisi tehdä jotain oikein, että ei tarvitsisi enää 70 kymppisenä vetää peräsuoli pitkällä? Vaikkakin tuo on varmasti Halfordille toki mieleen. Aivan niinkuin työnarkomania olisi joku hyve.
 
Kuinka aktiivisesti? Kyllähän harrastaa aina voi. Vaikkapa Vicky Rostin touhuja sanoisin harrastamiseksi, vaikka se ilmeisesti kumminkin keikkailee jatkuvasti, Pitäisi tehdä ja levyttää uutta musaa, jotta olisi ns. yrittämässä eteenpäin eikä vain chillailla vanhojen aikojen muistolle.
Kaija Koo?

Aika vähän näitä tietysti on, ja naisilla taitaa tässäkin asiassa kliimaksi olla nuoruudessa ja vanhoilla naisartisteilla on paljon vähemmän kysyntää. Ja/tai vanhoja naisia kiinnostaa keikkailu vähemmän.

Sama pätee osittain miehiinkin mutta ei niin rajusti. Miehillä on tietty asia, joka motivoi keikkailemaan ja ylipäätään houkuttelee musiikin pariin. Pillu.
 
Viimeksi muokattu:
Hölmöläisten hommaa mutta veikkan että tuohon lähteneet festarit ovat sellaisia, jotka ovat laskelmoineet moisen signaloinnin olevan bisnekselleen hyväksi.
 
Tämä tuntuu olevan se yleisin argumentti kirtiikkiä vastaan, eli uutta Star Warsia vihataan, koska siinä on vahvoja naisia, mutta eihän se siitä johdu. Vahvat naiset tekevät elokuvasta paremman ja tämä on nähty kaikissa aiemmissa Star Warseissa, mutta ei näissä uusissa. Reyn ongelma on, että hän on samaan aikaan Leia, Luke ja Han. Se ei jätä muille hahmoille kuin statistin roolin. Jos elokuva olisi kirjoitettu tasapainoisemmin, niin se ei olisi ollut sellainen Rey Show mitä se oli. TLJ:ssä naishahmot sitten lyövät jo täydellisesti yli, kun mukana Super-Rey, Yli-Leia ja lisäksi Holdo. Pelastavana juonenkäänteenä Holdo vaikuttaa ensin tunaroivan, mutta "yllätyksenä" se onkin Poe joka tunaroi tämän sijaan.

Sivurooleissa ja vastapuolena näille yli-ihmisille on sitten Poe, Kylo Ren, Finn, Snoke, Luke, Han ja Rose. Lukesta on tullut täysin epäsympaattinen ja jopa murhanhimoinen paskiainen, Kylo Ren on itkupilli äpärä, Poen sössiminen saattaa koko kapinaliikkeen vaaraan, Finn on pelkuri ja tunari, Han ei ymmärrä enää edes Millenium Falconin päälle ja Snoke ihan vain perinteinen tusina-pahis. Näistä ainoastaan Rose on yritetty kirjoittaa jollain tapaa sympaattiseksi. Kuulostaako tasapuoliselta ja siltä, että taustalla ei ole ideologiaa? Ovatko vahvat naishahmot elokuvien ongelma vai ylipäänsä onneton käsikirjoitus? Se, että SJW-ideologia paistaa läpi kautta linjan ja tekee elokuvista sitäkin huonompia on vain osa ongelmaa, mutta ei sen ydin. Se, että elokuvan ongelmista ja ilmiselvästä ideologiasta huomauttaa ei tarkoita, että vihaisi vahvoja naishahmoja. Se on ihan silkkaa olkiukkoilua.

Jos on edelleen vaikeuksia hamottaa mistä on kyse, niin kuvittele sukupuolet toisin päin. Elokuvat olisivat erittäin ja yksiselitteisen naisvastaisia. Tälläisenaan ne ovat miesvastaisia.

Tämä on elokuvien ongelma. Se, että ne ovat idioottien kirjoittamaa fanipalvelua alusta loppuun.

Jos kerta Rey on pääroolissa ja kaikki muut vain statisteja, miksi Rey on sitten Force Awakensissä aikalailla turhin päähahmo kokonaisuuden kannalta?

Finn, tämä "pelkuri ja tunari", onnistuu pelastamaan Poen First Orderin kynsistä, auttaa Reytä ja BB-8:ia pakenemaan Jakkulta, lähtee Hanin ja Chewien mukana Starkiller Baseen tekemään tuhoja ja on tuossa rooliissaan aika kriittinen. Sitten vielä kaiken lisäksi se taistelee Kylo Renia vastaan valomiekalla ja pelastaa Reyn hengen.

Rey ei oikeastaan tee mitään muuta kuin pakenee Finnin kanssa Jakkulta ja sitten lopussa taistelee Kylo Renia vastaan ja voittaa sen. Tosin sen jälkeen kun molemmat Chewie ja Finn ovat haavoittaneet sitä.
Reyssä yhdistetään kyllä niin Lukea, Leiaa kuin Hania mutta oikeastaan sille ei anneta kenenkään noista vahvimpia puolia.
Rey on Luke siltä osin kun pitää saada droidi pois aavikkoplaneetalta mutta Luke tuhosi Death Starin, Rey on käytännössä turha Starkiller Basen osalta.
Rey on Leia siltä osin että se on damsel-in-distress ja osaa ampua mutta siltä puuttuu Leian määrätietoinen johtajuus.
Rey on Han siltä osin että se osaa lentää ja macgyverata Falconia mutta siltä puuttuu Hanin luonne ja coolius. Ja Hanin tekemä viime hetken pelastus.

Niin ja tässä vertailen pääasiassa Episode IV:tä ja Episode VII:tä

Ja sanoisin että TLJ:ssä Rey on vielä enemmän statisti kuin se on Force Awakensissä.
 
Sama pätee osittain miehiinkin mutta ei niin rajusti. Miehillä on tietty asia, joka motivoi keikkailemaan ja ylipäätään houkuttelee musiikin pariin. Pillu.

Miehille tulee myös aika helposti jonkinsortin pakkomielle ja ei ole edes olemassa muuta vaihtoa kuin se rockstarana oleminen.

Onko yhtään naista, joka puskisi jotain rockunelmaa kohti ikuisesti, vaikka kaikki ovat sitä mieltä, että eikö nyt kannattaisi vain lopettaa?
Ulkomuistista vaikkapa hevikunkuksi 70-luvulta lähtien yrittänyt Thor ja Anvil.
Sanoisin että joku Lemmy Kilmister tai Ozzy Osbournekin ovat samaa kastia, vaikka olivatkin menestyneet. Kuolemaan saakka rokataan ja uskotellaan ainakin itselle, että ollaan edelleen maailman huipulla.

Suomessa vaikka joku Kari Peitsamo vetää kanssa varmaan ikuisesti, vaikka ainoaksi hitiksi jäi kauppaopiston naiset eikä sekään mikään kova hitti ollut. Nimenomaan siis täysillä eikä millään puolivaloilla harrastaen.

Toki tässä voi olla sellainen harha, että vastaavista naisista ei olla tehty mitään dokkareita eivätkä ole saaneet edes sen vertaa menestystä, että kukaan tietäisi niistä mitään.
 
Olisi kyllä kiva nähdä naisilta bändi, joka vetää yhtä pitkään ja yhdessä kuin ZZ top. Ei tule tapahtumaan.
 
Viimeksi muokattu:
No eipä noi naisbändit ole koskaan iso juttu olleet muutenkaan. Artisteja ja laulajia on sitten enemmän.

Kiintiöt on aina ikäviä ja perseestä, mutta sen kokemuksen perusteella mitä itse olen alalla kokenut ja koen niin kyllä naisia tarvis olla paljon nykyistä enemmän. Kiintiö ei ole ratkaisu siihen vaan keino saada tuulta alle ja kannustaa naisiakin tekemään juttuja.
Niin, itse tiedän kuinka erääseen urheilulajiin toivottaisiin pirusti enemmän naisia. On pahasti miesvoittoista, mutta minkäs teet jos naisia ei kiinnosta.

Minusta tuohon se homma yleensä kiteytyy, että kaiken maailman aktivistit mesoaa kuinka naisia pitää olla enemmän ja sitten kiintiöillä vaikka väkisin. Syy on tietenkin joku kauhea syrjintä. Totuus on kuitenkin aikalailla se, että kun naisia ei huvita ja jos naisia ei ole, niin paha on tyhjästä nyhjäistä.

Kukaan ei kuitenkaan ole naisia estämässä, vaan ennemmin päinvastoin. Eräs valmentaja totesi, että naiset ovat totaalisia laumaeläimiä. Ketään ei saa mihinkään, jos kaikki kaveritkin ei tule ja kun yksi jää pois, niin kaikki lopettavat. Miehillä on paljon enemmän sitä, että kyllä sitä yksinkin voi harrastaa, kunhan joku kilpakaveri löytyy.
 
Voiko musabisneksessä pärjätä mitenkään muuten? Yhden hitin ihmeen voi tehdä tuurillakin, mutta pitkäaikainen menestys vaatii jatkuvaa promoa, keikkaa ja uutta musaa.
Menestys? No Arethalla on yli 100 billboardin Hot-100 yltänyttä kipaletta. Mm. 2 kpl. no.1 hittiä ensimmäinen vuodelta -67 ja toinen -87. 17 top-10 hittiä ja 73 sijoitusta. Viimeisin listoille yltänyt kipale on vuodelta 2017.

Priestillä 1 billboardille yltäny kappale, vuodelta -82. Ei ihmekkään että vetävät vielä täpöllä, pärjätä tosiaan täytyy. Vuokrat pitää maksaa ja leipä saada pöytään. Mutta ei juustoa, se on kallista. Voisi sanoa, että tämä vasta harrastelua on, jos perse ruvella vedetään vuosikymmenia ja tuossa on tulos.
 
Ei niitä ole tarkoitus saada "kiintiöillä vaikka väkisin".

Lainaa ens kerralla loputkin viestistä ja yritä sisäistää se.
Enhän minä sinua tarkoittanut, vaan aktivisteja eli kaiken maailman feministejä ja sjw-tyyppejä, jotka niitä kiintiöitä ovat haluamassa. Nyt on jo pitemmän aikaa ajettu tuota, että festareiden esiintyjissä pitää olla vähintään puolet naisia ja näköjään se sitten toteutuu. Pörssiyritysten hallituksissa pitäisi olla puolet naisia. Tuntuu että suunnilleen kaikkiin instansseihin pitää saada puolet naisia, mutta se ei ole sitten ongelma, jos jossain on täysi naismiehitys.
 
Enhän minä sinua tarkoittanut, vaan aktivisteja eli kaiken maailman feministejä ja sjw-tyyppejä, jotka niitä kiintiöitä ovat haluamassa. Nyt on jo pitemmän aikaa ajettu tuota, että festareiden esiintyjissä pitää olla vähintään puolet naisia ja näköjään se sitten toteutuu. Pörssiyritysten hallituksissa pitäisi olla puolet naisia. Tuntuu että suunnilleen kaikkiin instansseihin pitää saada puolet naisia, mutta se ei ole sitten ongelma, jos jossain on täysi naismiehitys.
Markkinat sitten aikanaan kyllä paljastavat vetääkö tälläistä oikeasti kysyntä vai ideologia.
 
Markkinat sitten aikanaan kyllä paljastavat vetääkö tälläistä oikeasti kysyntä vai ideologia.
Ja on sekin markkinavoimaa, jos noista kiintiöistä viis veisaavat saavat päälleen lokakampanjoita, jotka saavat vaikka sponsoreita vetäytymään. Pakko sitä sitten on leikkiä mukana.
 
Jos kerta Rey on pääroolissa ja kaikki muut vain statisteja, miksi Rey on sitten Force Awakensissä aikalailla turhin päähahmo kokonaisuuden kannalta?

Finn, tämä "pelkuri ja tunari", onnistuu pelastamaan Poen First Orderin kynsistä, auttaa Reytä ja BB-8:ia pakenemaan Jakkulta, lähtee Hanin ja Chewien mukana Starkiller Baseen tekemään tuhoja ja on tuossa rooliissaan aika kriittinen. Sitten vielä kaiken lisäksi se taistelee Kylo Renia vastaan valomiekalla ja pelastaa Reyn hengen.

Finn pelastaa Poen, koska on pulassa ja haluaa paeta. Pelkurimainen pakeneminen on Finnin teema koko elokuvan ajan, siis pelkuri. Finn on tunari, koska elokuvaan piti taas kerran saada komedinen sivuhahmo ja siihen rooliin palkattiin taas kerran neekeri. Niin väsynyttä... Finn on aina joko pulassa, pakenemassa tai tarvitsee muiden apua yksinkertaisimpiinkin tehtäviin tai jokin näiden yhdistelmä. Finn on heikko ja osaamaton, joskin Finnin puolustukseksi on mainittava, että tällä on jonkinlainen kaari ja hän voittaa pelkuruutensa. Komedista sivuroolia Finn ei silti voita, vaan on sitä alusta loppuun.

Rey ei oikeastaan tee mitään muuta kuin pakenee Finnin kanssa Jakkulta ja sitten lopussa taistelee Kylo Renia vastaan ja voittaa sen. Tosin sen jälkeen kun molemmat Chewie ja Finn ovat haavoittaneet sitä.

Rey auttaa Finniä pakenemaan Jakkulta, josta tällä ei olisi mahdollisuutta paeta, koska osaamaton tunari. Rey pelastaa Finnin myös rahtialuksella, koska komedinen sivuhahmo. Lopuksi Rey pelastaa Finnin Star Killer basella päihittämällä Kylon.

Jakkulla Finn ei tee mitään poikkeuksellista ja paosta jää kuva, että Super-Rey olisi pärjännyt yhtä hyvin yksin. Kylon päihittämisessä Finnin rooli on hidastaa Kyloa sen verran, että Rey voi piestä tämän. Jos verrataan Finniä ja Reytä rinnakkain, niin Rey ei pelkää ketään eikä mitään, ei pakene eikä tunaroi tai edes liiemmin tarvitse kenenkään apua. Sellainen ei ole hyvä hahmo, vaan tällä pitää olla omat inhimilliset hekkoutensa jotka tekevät hänestä sympaattisen ja samaistuttavan.

Reyssä yhdistetään kyllä niin Lukea, Leiaa kuin Hania mutta oikeastaan sille ei anneta kenenkään noista vahvimpia puolia.
Rey on Luke siltä osin kun pitää saada droidi pois aavikkoplaneetalta mutta Luke tuhosi Death Starin, Rey on käytännössä turha Starkiller Basen osalta.
Rey on Leia siltä osin että se on damsel-in-distress ja osaa ampua mutta siltä puuttuu Leian määrätietoinen johtajuus.
Rey on Han siltä osin että se osaa lentää ja macgyverata Falconia mutta siltä puuttuu Hanin luonne ja coolius. Ja Hanin tekemä viime hetken pelastus.

Niin ja tässä vertailen pääasiassa Episode IV:tä ja Episode VII:tä

Oma luonnehdintasi Leiasta eli "vahvasta naishahmosta":

"...ylivoimaisesti vahvin naishahmo Star Warsin historiassa on Leia alkuperäisessä trilogiassa. Vittuilee päin näköä niin Vaderille kuin Tarkinille. Pistää vihollisia hengiltä siinä missä miehetkin, puhumattakaan siitä miten se hoitelee Jabban hengiltä. Näyttää niin Hanille kuin Lukelle närhenmunat.
Ei oikeastaan koskaan epäröi (toisin kuin Luke ja Han) vaan on helposti trilogian määrätietoisin henkilö."

Rey on Leia steroideilla ja sitten vähän päälle. Leia on vahvempi johtajana, mutta Rey on yli-inhimillinen. Leia on hyvä hahmo, Rey taasen ei ole. Rey ei todellakaan ole damsel-in-distress. Se tulee selväksi heti elokuvan ensi minuuteilla Jakkulta paossa. Reyhän ei tarvitse apua edes sellistä pakenemiseen myöhemmin. Se rooli on Poella ja Finnillä, ideologisista syistä. Sukupuoliroolit on haluttu kääntää päälaelleen, mikä on ihan ookoo, mutta se ja fanipalvelu ei riitä elokuvan kantavaksi voimaksi. Fanipalvelu on halpa ja helppo keino houkutella faneja ja elokuva onnistuukin sillä kosiskelemaan massoja, mutta haluan elokuviini muutakin sisältöä, mutta se ei ole sama kuin sen kyllästäminen SJW-ideologialla ja kolmannen aallon feminismillä.

Ja sanoisin että TLJ:ssä Rey on vielä enemmän statisti kuin se on Force Awakensissä.

Rey on statisti FA:ssa... Tjooh, tuota...
 
Menestys? No Arethalla on yli 100 billboardin Hot-100 yltänyttä kipaletta. Mm. 2 kpl. no.1 hittiä ensimmäinen vuodelta -67 ja toinen -87. 17 top-10 hittiä ja 73 sijoitusta. Viimeisin listoille yltänyt kipale on vuodelta 2017.

Priestillä 1 billboardille yltäny kappale, vuodelta -82. Ei ihmekkään että vetävät vielä täpöllä, pärjätä tosiaan täytyy. Vuokrat pitää maksaa ja leipä saada pöytään. Mutta ei juustoa, se on kallista. Voisi sanoa, että tämä vasta harrastelua on, jos perse ruvella vedetään vuosikymmenia ja tuossa on tulos.

Tuohonhan voisi vastapainoksi sanoa, että ei nuo billboard sijatkaan mikään tunnettavuuden tae ole. Itselläni ei ainakaan pelkkä tuo artistin nimi sano mitään, vaikka kappaleita saattaisinkin tunnistaa. Kun taas Judas Priest hyvin tiedossa, vaikka bändinä ei oikein iske itselleni.
 
Finn pelastaa Poen, koska on pulassa ja haluaa paeta. Pelkurimainen pakeneminen on Finnin teema koko elokuvan ajan, siis pelkuri. Finn on tunari, koska elokuvaan piti taas kerran saada komedinen sivuhahmo ja siihen rooliin palkattiin taas kerran neekeri. Niin väsynyttä... Finn on aina joko pulassa, pakenemassa tai tarvitsee muiden apua yksinkertaisimpiinkin tehtäviin tai jokin näiden yhdistelmä. Finn on heikko ja osaamaton, joskin Finnin puolustukseksi on mainittava, että tällä on jonkinlainen kaari ja hän voittaa pelkuruutensa. Komedista sivuroolia Finn ei silti voita, vaan on sitä alusta loppuun.

Rey auttaa Finniä pakenemaan Jakkulta, josta tällä ei olisi mahdollisuutta paeta, koska osaamaton tunari. Rey pelastaa Finnin myös rahtialuksella, koska komedinen sivuhahmo. Lopuksi Rey pelastaa Finnin Star Killer basella päihittämällä Kylon.

Jakkulla Finn ei tee mitään poikkeuksellista ja paosta jää kuva, että Super-Rey olisi pärjännyt yhtä hyvin yksin. Kylon päihittämisessä Finnin rooli on hidastaa Kyloa sen verran, että Rey voi piestä tämän. Jos verrataan Finniä ja Reytä rinnakkain, niin Rey ei pelkää ketään eikä mitään, ei pakene eikä tunaroi tai edes liiemmin tarvitse kenenkään apua. Sellainen ei ole hyvä hahmo, vaan tällä pitää olla omat inhimilliset hekkoutensa jotka tekevät hänestä sympaattisen ja samaistuttavan.

Joo Finnillä on kaari jossa se muuttuu naiivista, aivopestystä storm trooperista sankariksi. Tosin se karistaa tuon pelkuruutensa viimeistään kolmannen näytöksen alussa kun lähtee pelastamaan Reytä.
Jakkulla Finn on Falconin ampujana ja oikeastaan koko tuo pakokohtaus, ja sen jälkimainingit, korostavat sitä että paon onnistuminen oli Finnin ja Reyn yhteinen saavutus. Rey ei pelasta Finniä vaan he pelastavat toinen toisensa.

Ja rahtialuksella se on juurikin Rey joka koomisesti vapauttaa ne hirviöt joilta se sitten pelastaa Finnin.

Oma luonnehdintasi Leiasta eli "vahvasta naishahmosta":

"...ylivoimaisesti vahvin naishahmo Star Warsin historiassa on Leia alkuperäisessä trilogiassa. Vittuilee päin näköä niin Vaderille kuin Tarkinille. Pistää vihollisia hengiltä siinä missä miehetkin, puhumattakaan siitä miten se hoitelee Jabban hengiltä. Näyttää niin Hanille kuin Lukelle närhenmunat.
Ei oikeastaan koskaan epäröi (toisin kuin Luke ja Han) vaan on helposti trilogian määrätietoisin henkilö."

Rey on Leia steroideilla ja sitten vähän päälle. Leia on vahvempi johtajana, mutta Rey on yli-inhimillinen. Leia on hyvä hahmo, Rey taasen ei ole. Rey ei todellakaan ole damsel-in-distress. Se tulee selväksi heti elokuvan ensi minuuteilla Jakkulta paossa. Reyhän ei tarvitse apua edes sellistä pakenemiseen myöhemmin. Se rooli on Poella ja Finnillä, ideologisista syistä. Sukupuoliroolit on haluttu kääntää päälaelleen, mikä on ihan ookoo, mutta se ja fanipalvelu ei riitä elokuvan kantavaksi voimaksi. Fanipalvelu on halpa ja helppo keino houkutella faneja ja elokuva onnistuukin sillä kosiskelemaan massoja, mutta haluan elokuviini muutakin sisältöä, mutta se ei ole sama kuin sen kyllästäminen SJW-ideologialla ja kolmannen aallon feminismillä.

Rey on damsel-in-distress siltä osin että se jää kiinni ja sitä lähdetään pelastaan Starkiller Basesta. Eli aikalailla suora analogia Leiaan tuolta osin.
Ja joo Rey on huono hahmo, en mä sitä kiistä. Se on huono hahmo monesta syystä (mm. täysin mitäänsanomaton persoona, ainakin toistaiseksi selittämätön tausta, ei oikeastaan mitään tapahtumia tai kohtauksia jotka rakentavat hahmoa) mutta se kuva mitä sä yrität maalata siitä on yksinkertaisesti väärä.

Ja Reytä ei todellakaan voi mitenkään kutsua Leiaksi steroideilla. Kuten itsekin sanoit, Rey ei ole johtaja jota Leia on. Reyltä puuttuu myös Leian röyhkeys joka on tärkeä osa Leian persoonallisuutta. Reyssä ei ole mitään Leian hahmon piirteitä.


Rey on statisti FA:ssa... Tjooh, tuota...

Toistetaan:
Finn pelastaa Poen. Finn auttaa Reytä ja BB-8:ia pakenemaan Jakkulta. Finn kertoo Kapinallisille miten Starkiller Base voidaan tuhota. Finn lähtee Hanin ja Chewien mukana Starkiller Baseen ja on kriittinen siinä että sen tuhoaminen onnistuu. Ja sitten kaiken kukkuraksi Finn pelastaa Reyn Kylo Renin kynsistä.
Taaskin Rey on mukana vain tuossa Jakkulta pakenemisessa ja siinä että lopulta pelastaa Finnin Kylo Reniltä kun Finn on ensin pelastanut Reyn.

Siitä huolimatta että Finnille annetaan noita koomisia osuuksia, hän on silti sen joka liikuttaa FA:n juonta ja juonen kannalta tärkeämpi henkilö kuin Rey.
 
Tuohonhan voisi vastapainoksi sanoa, että ei nuo billboard sijatkaan mikään tunnettavuuden tae ole. Itselläni ei ainakaan pelkkä tuo artistin nimi sano mitään, vaikka kappaleita saattaisinkin tunnistaa. Kun taas Judas Priest hyvin tiedossa, vaikka bändinä ei oikein iske itselleni.
Ei se tietenkään yksilötasolla välttämättä näin olekkaan.
 
Rey on damsel-in-distress siltä osin että se jää kiinni ja sitä lähdetään pelastaan Starkiller Basesta. Eli aikalailla suora analogia Leiaan tuolta osin.
Ja joo Rey on huono hahmo, en mä sitä kiistä. Se on huono hahmo monesta syystä (mm. täysin mitäänsanomaton persoona, ainakin toistaiseksi selittämätön tausta, ei oikeastaan mitään tapahtumia tai kohtauksia jotka rakentavat hahmoa) mutta se kuva mitä sä yrität maalata siitä on yksinkertaisesti väärä.

Melkoinen damsel-in-distress, kun kiipeilee pystysuoraa seinää pelastajien ihmetellessä seinäkukkina ja yllättää heidät hampaisiin asti aseistautuneena. ihan kuin Leiakin. Eikun..! Rey ei edes vankina tarvitse muiden apua eli on feministinen "itsenäinen" nainen. Mitä tulee Reyn tärkeyteen juonelle, niin siitä olemme elokuvien tuottajan kanssa samaa mieltä eli '“extremely significant” to its plot'.

Star Wars new female character 'extremely significant', says producer

Rey on jopa niin tärkeä, että elokuvasta voisi poistaa kenet tahansa muun ilman, että se vauhtia hidastaisi. Itseasiassa Rey on niin tärkeä, että elokuvasta voisi poistaa kaikki muut hahmot sen siitä juurikaan kärsimättä. Rey vain posauttaisi kuoleman tähden ajatuksen voimalla voimaa käyttäen. /s

Mitä tulee feminismiin elokuvissa, niin yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
C-dTHZdUMAAtIdC.jpg


Jälleen kerran, vaihdapa huviksesi sukupuolet ja mieti tuntuuko vielä asialliselta. Ei ole lainkaan yllättävää, että keskustelu elokuvista pyörii feminismin ympärillä, enkä tarkoita pelkästään asiakkaita, vaan myös tuotantotiimiä.

Pienenä valonpilkkuna järki alkaa mahdollisesti palailla Star Wars-universumiinkin. Disneyssä aletaan huhujen mukaan olla kyllästyneitä Kennedyn fanien päälle pissimiseen ja brändin luisuun.

REPORT: Disney Considers Firing Kathleen Kennedy For Ruining 'Star Wars'

Feministit tuhosivat neljässä elokuvassa ja muutamassa lyhyessä vuodessa yhden maailman arvokkaimmista ja pitkäikäisimmistä viihdebrändeistä. Saavutus sekin. Pitkään siinä kestikin, että "fanien vastaisku" alkaa materialisoitua. Mitäpä muuta voi odottaa, kun tuottajan motto on "en ole mitään velkaa miespuolisille faneille"? Onnea yritykseen. Hyvin tuntuu menevän! Voi kun Lucas olisi vain pitänyt brändin käsissään. Lucas sentään yritti jotain alkuperäistä ja myös kunnioitti fanien toiveita. Disney Kennedyn johdolla antaa piupaut molemmille. Ehkä Disney ilman kiihkofeminismiä saa lopulta jotain katsomisen arvoista aikaan. Meh...
 
Miehille tulee myös aika helposti jonkinsortin pakkomielle ja ei ole edes olemassa muuta vaihtoa kuin se rockstarana oleminen.

Onko yhtään naista, joka puskisi jotain rockunelmaa kohti ikuisesti, vaikka kaikki ovat sitä mieltä, että eikö nyt kannattaisi vain lopettaa?
Ulkomuistista vaikkapa hevikunkuksi 70-luvulta lähtien yrittänyt Thor ja Anvil.
Sanoisin että joku Lemmy Kilmister tai Ozzy Osbournekin ovat samaa kastia, vaikka olivatkin menestyneet. Kuolemaan saakka rokataan ja uskotellaan ainakin itselle, että ollaan edelleen maailman huipulla.

Suomessa vaikka joku Kari Peitsamo vetää kanssa varmaan ikuisesti, vaikka ainoaksi hitiksi jäi kauppaopiston naiset eikä sekään mikään kova hitti ollut. Nimenomaan siis täysillä eikä millään puolivaloilla harrastaen.

Toki tässä voi olla sellainen harha, että vastaavista naisista ei olla tehty mitään dokkareita eivätkä ole saaneet edes sen vertaa menestystä, että kukaan tietäisi niistä mitään.
Eikös se mainitsemani Kaija Koo mene tähän kategoriaan... Se tosin on nuorempi kuin muistin, "vasta" 55v. Jotenkin ajattelin että se on jo kuusikymppinen. No, kumminkin.

Paula Koivuniemi taas on enemmän iskelmätähtiä kuin mikään rokkari, mutta onhan sekin vähän rokimmin vetänyt joskus. Joka tapauksessa musiikilla kai itsensä yhä elättää.

Eihän näitä montaa ole. Olisiko kyse siitäkin, ettei ikääntyminen ole oikein armelias naisen äänihuulillekaan. Ehkä rosoäänisyys ei miehillä haittaa niin paljon.

Ylipäätään vanhoilla rokkareilla ja muillakin muusikoilla on kyse lähinnä siitä, että lauletaan vanhoja hittibiisejä ja aina niitä joku tulee kuuntelemaan. Ei tarvitse välttämättä uutta musiikkia tehdä vuosiin, eikä uusi musiikki välttämättä ketään edes kiinnosta vaan ne vanhat hitit. Antti Tuiskukin voisi elättää itsensä seuraavat 30 vuotta ihan vaan vanhoja lauluja laulamalla periaatteessa. Ikääntyminen ei haittaa, koska vanhat fanit ikääntyy samaan tahtiin ja aina jotkut uudetkin innostuu.
 
Viimeksi muokattu:
Miten tuo nyt liittyy taas asiaan?

Ainakin siten, että asioita noin yleisesti voidaan estää jos niin halutaan tehdä. Jos halua ei ole niin toki silloin ei mitään pystytä tekemäänkään.

Yleisesti ketjun asioihin liittyen väitän, että yhteiskunta voi toimia vain jos kaikki pakotetaan pelaamaan samoilla säännöillä. Ei jalkapallo-ottelukaan onnistu jos osa pelaajista pelaa jalkapallon säännöillä ja osa taas seuraa jääkiekon ja/tai lentopallon sääntöjä.
 
Sitten vielä sellainen huomio, että ihmiset harvemmin paljastavat työnantajalle tuollaisia asioita. Mikäli syrjintä työhönotossa on selkeää, niin vielä harvemmin.

Kukaan täysipäinen ei muutenkaan kerro työnantajalle omia yksityisasioitaan vaan pyrkii antamaan itsestään mahdollisimman normaalin ja luotettavan kuvan. Lähes jokaisen asian pystyy esittämään vähintään neutraalissa valossa, jopa ilman suoranaista valehtelua. Aina kannattaa hiukan katsoa, että mitä kaikkea kertoo ja miten sen tekee. Asiat kannattaa aina toki estittää itselleen edeullisessa valossa.
 
Tuossa kun oli tuosta festarien 50/50 sukupuolitetuista esiintyjistä, niin jatkoksi tämä. Kansanedustajan mielestä Hesarin toimittaja lyttäsi festarijutussaan paria naispääesiintyjää siksi, että ne oli naisia, eikä siksi, että ne oli paskoja. Hesarin toimittaja toki vastasi tähän ja seurauksena aika huvittava kommenttiketju (klikkaa upotuksesta päivää). Vähän taas semmosta ns. parodiahorisontin ylittämistä.

Jatkossa hesarin pitänee lähettää kaksi toimittajaa paikalle. Naistoimittaja arvostelee naisesiintyjät ja miestoimittaja miesesiintyjät.

 
Viimeksi muokattu:
Feministit tuhosivat neljässä elokuvassa ja muutamassa lyhyessä vuodessa yhden maailman arvokkaimmista ja pitkäikäisimmistä viihdebrändeistä. Saavutus sekin. Pitkään siinä kestikin, että "fanien vastaisku" alkaa materialisoitua. Mitäpä muuta voi odottaa, kun tuottajan motto on "en ole mitään velkaa miespuolisille faneille"? Onnea yritykseen. Hyvin tuntuu menevän! Voi kun Lucas olisi vain pitänyt brändin käsissään. Lucas sentään yritti jotain alkuperäistä ja myös kunnioitti fanien toiveita. Disney Kennedyn johdolla antaa piupaut molemmille. Ehkä Disney ilman kiihkofeminismiä saa lopulta jotain katsomisen arvoista aikaan. Meh...

Aika asenteellista tosiaan. Aivan kuin alkuperäinen trilogia IV-VI olisi ollut jokin sovinismin riemuvoitto. "Mutta kun Leia bikineissä"... :rolleyes:
 
Sitä, että ihmisiä yleensä haukutaan sellaisilla nimillä jotka heitä eniten loukkaa, tai jonka haukkuja kuvittelee loukkaavan eniten.

Tämä ongelma toki poistuisi mikäli ihmiset oppisivat olemaan välittämättä tuntemattomien ulinoista. Itse en ainakaan näe mitään syytä välittää (minulle henkilökohtaisesti merkityksettömien) ihmisten mielipiteistä yms. ulinoista.
 
Tuossa kun oli tuosta festarien 50/50 sukupuolitetuista esiintyjistä, niin jatkoksi tämä. Kansanedustajan mielestä Hesarin toimittaja lyttäsi festarijutussaan paria naispääesiintyjää siksi, että ne oli naisia, eikä siksi, että ne oli paskoja. Hesarin toimittaja toki vastasi tähän ja seurauksena aika huvittava kommenttiketju (klikkaa upotuksesta päivää). Vähän taas semmosta ns. parodiahorisontin ylittämistä.
Mun mielestä huolestuttavin asia tuossa koko viestiketjussa oli sen selviäminen, että tämä HS:n miestoimittaja on opiskellut yliopistossa NAISTUTKIMUSTA. Mitkä voi olla lähtökohdat hyvälle ja tasapuoliselle journalismille, jos oppia on ammennettu viherpunafeminismi-SJW-tehtaasta, joka jättää jopa tiedotusopin laitoksen kakkoseksi? Ja millainen "mies" ylipäätään tuollaiseen laitokseen hakeutuu? Tai ylipäätään ihminen. Tai vaikka "ihminen".
 
Tuossa kun oli tuosta festarien 50/50 sukupuolitetuista esiintyjistä, niin jatkoksi tämä. Kansanedustajan mielestä Hesarin toimittaja lyttäsi festarijutussaan paria naispääesiintyjää siksi, että ne oli naisia, eikä siksi, että ne oli paskoja. Hesarin toimittaja toki vastasi tähän ja seurauksena aika huvittava kommenttiketju (klikkaa upotuksesta päivää). Vähän taas semmosta ns. parodiahorisontin ylittämistä.

Jatkossa hesarin pitänee lähettää kaksi toimittajaa paikalle. Naistoimittaja arvostelee naisesiintyjät ja miestoimittaja miesesiintyjät.


Ei jumalauta miten tyhmä homma. Jos jonkun keikka nyt vaan sattui olemaan paska niin mitä väliä sillä on mikä värkki sieltä jalkovälistä löytyy?
 
Tuossa kun oli tuosta festarien 50/50 sukupuolitetuista esiintyjistä, niin jatkoksi tämä. Kansanedustajan mielestä Hesarin toimittaja lyttäsi festarijutussaan paria naispääesiintyjää siksi, että ne oli naisia, eikä siksi, että ne oli paskoja. Hesarin toimittaja toki vastasi tähän ja seurauksena aika huvittava kommenttiketju (klikkaa upotuksesta päivää). Vähän taas semmosta ns. parodiahorisontin ylittämistä.
Huvittavinta toki on, että kyseinen toimittaja on tehnyt näitä feministisiä musiikkijuttuja, jotka ovat suunnattomasti ärsyttäneet miehiä. Mutta ei auta, yhden kerran erehtyy, niin sitten tuomitaan samalla tavalla kuin olisi mikä tahansa sikasovinisti.

Hauskaa toki on se, että pari naistakin haukkuu Honkasalon. Yksi sanoo ettei Honkasalolla ole edes naisten keskuudessa mitään uskottavuutta.
 
Ylipäätään vanhoilla rokkareilla ja muillakin muusikoilla on kyse lähinnä siitä, että lauletaan vanhoja hittibiisejä ja aina niitä joku tulee kuuntelemaan. Ei tarvitse välttämättä uutta musiikkia tehdä vuosiin, eikä uusi musiikki välttämättä ketään edes kiinnosta vaan ne vanhat hitit
Jep, mutta oma mielipiteeni on, että vain levyttävä artisti on oikeasti mukana. Pelkkiä vanhoja hittejä veivaava on suunnilleen samassa asemassa kuin tribuuttibändit, mitkä vetää jonkun kuuluisan bändin covereita.

Mulla on näköjään mielessä aika selvä rankinglista, että mikä on musisoinnissa se juttu. En tiedä onko edes sinnepäin, mikä on alan tyyppien oma mielipide. On siellä myös näitä koiranhommia, kuten vaikka ne jotkut jenkkiläiset studiomuusikot, jotka soittivat suunnilleen kaikilla hittilevyillä eivätkä saaneet ikinä muuta kuin studiopalkkion. Tosin sama kohtalo taisi olla monella ihan båndissä soittaneilla, kun muistaakseni vaikka David Bowien bändikaverit eivät saaneet kuin kuukausipalkan, mikä oli ihan naurettavan pieni.

Nyt tuli mieleen muuten yksi nainen, mikä menee tuohon kategoriaan, että on painanut duunia ikuisesti ja levyttänyt koko ajan. Dolly Parton. Eka levy -67 ja viimeisin -16. Ei yhtään pitempää taukoa levyjulkaisujen suhteen. Minulle itselleni tuli yllätyksenä joskus aikoinaan, että sehän on myös säveltänyt vaikka kuinka monta kipaletta. Sehän on myös näköjään elokuvatuottaja, Buffy vampyyrintappaja on näköjään sen tuottama sarja. Sekä näyttelijä lukuisissa elokuvissa. Vuonna 1998 hänet arvioituun rikkaimmaksi country musiikin tähdeksi. Omaisuus yli 500 miljoonaa taalaa.

Eli taitaa olla kovempi kuin suurin osa miespuolisista ns. staroista. Kyllä, wikipediasta tsekkasin kun tuota aktiivisuutta aloin tarkistamaan, mutta eipä tullut mieleen, että se on noin kova. Suomessa ei aina huomaa kuinka iso tähti joku voi olla, jos ei ole Suomessa niin tunnettu. Vaikka kaikki varmaan nimen tietää ja kuuluisimmat kipaleet. Kuten Jolene ja I will always love you.
 
Mun mielestä huolestuttavin asia tuossa koko viestiketjussa oli sen selviäminen, että tämä HS:n miestoimittaja on opiskellut yliopistossa NAISTUTKIMUSTA. Mitkä voi olla lähtökohdat hyvälle ja tasapuoliselle journalismille, jos oppia on ammennettu viherpunafeminismi-SJW-tehtaasta, joka jättää jopa tiedotusopin laitoksen kakkoseksi? Ja millainen "mies" ylipäätään tuollaiseen laitokseen hakeutuu? Tai ylipäätään ihminen. Tai vaikka "ihminen".

Huvittavinta tuossa oli se että vaikka cuck-toimittaja oli niin epätoivoinen pillunsaannin suhteen että meni opiskelemaan naistutkimusta, niin silti sillä ei saanut minkäänlaisia irtopisteitä Veronikalta, vaan femakkojen miesviha pätee 100% myös niihin jotka ovat niillä tunneilla istuneet :D Epic fail tämä toimittaja.
 
Rey on jopa niin tärkeä, että elokuvasta voisi poistaa kenet tahansa muun ilman, että se vauhtia hidastaisi. Itseasiassa Rey on niin tärkeä, että elokuvasta voisi poistaa kaikki muut hahmot sen siitä juurikaan kärsimättä. Rey vain posauttaisi kuoleman tähden ajatuksen voimalla voimaa käyttäen. /s

Jos nyt kuitenkin unohdetaan nämä sun "what-if" skenaariot ja katsotaan sitä mitä niissä elokuvissa oikeasti tapahtuu.

Tuo Reyn juonellinen turhuushan jatkuu, ja pahenee, vielä TLJ:ssä. Siinä missä Finn ja Poe ovat jatkuvasti laittamassa kroppaansa likoon kapinallisten puolesta, Rey hengailee lähes koko leffan Luken kanssa bumfuck nowhereissa. Oikeastaan Reyn ainoa kontribuutio kapinallisille koko leffan aikana on se että se nostelee vähän kiviä.



Mitä tulee feminismiin elokuvissa, niin yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
C-dTHZdUMAAtIdC.jpg


Jälleen kerran, vaihdapa huviksesi sukupuolet ja mieti tuntuuko vielä asialliselta. Ei ole lainkaan yllättävää, että keskustelu elokuvista pyörii feminismin ympärillä, enkä tarkoita pelkästään asiakkaita, vaan myös tuotantotiimiä.

Feministit tuhosivat neljässä elokuvassa ja muutamassa lyhyessä vuodessa yhden maailman arvokkaimmista ja pitkäikäisimmistä viihdebrändeistä. Saavutus sekin. Pitkään siinä kestikin, että "fanien vastaisku" alkaa materialisoitua. Mitäpä muuta voi odottaa, kun tuottajan motto on "en ole mitään velkaa miespuolisille faneille"? Onnea yritykseen. Hyvin tuntuu menevän! Voi kun Lucas olisi vain pitänyt brändin käsissään.

Oikeastaan tuo kuva kertoo todella paljon. Se on mainio esimerkki siitä että feminismistä on tullut joillekin yleinen syntipukki kaikelle mistä he eivät tykkää. Kuten tässäkin ketjussa nähdään, sitä voi syyttää mistä tahansa.

Uusissa Star Warseissa on ongelmansa mutta ne johtuvat huonosta tarinankerronnasta, ei feminismistä.

Muuten miksi se leffa joka sitten noista 4 uudesta Star Wars leffasta teki turskaa oli juurikin se jossa palataan takaisin siihen että meillä on macho mies päähenkilönä?

Niin ja sanoisin että jos joku on saanut fanien vihat niskaan niin se on TLJ. Force Awakens ja Rogue One menivät faneille ihan hyvin, etenkin kun pohjalla oli Lucasin prequel fiaskot.

Lucas sentään yritti jotain alkuperäistä ja myös kunnioitti fanien toiveita

Lucas loi jotain alkuperäistä 40 vuotta sitten, johon fanit rakastuivat, ja sitten käytti seuraavat 40 vuotta siihen että tuhosi fanien rakkautta Star Warsia kohtaan. Midi-chlorianit, Han Didn't Shoot First, senaattineuvottelut, rakkaustarina joka saa Twilightin näyttämään Casablancalta, "I don't like sand", turhia CGI-hahmoja joka vitun väliin, "I have the high ground", haamu Hayden Christensen, "NOOOOOOOOOOOO" ja Jar Jar Fucking Binks. Nyt ainakin mitä heti tuli mieleen.
 
Tuossa kun oli tuosta festarien 50/50 sukupuolitetuista esiintyjistä, niin jatkoksi tämä. Kansanedustajan mielestä Hesarin toimittaja lyttäsi festarijutussaan paria naispääesiintyjää siksi, että ne oli naisia, eikä siksi, että ne oli paskoja. Hesarin toimittaja toki vastasi tähän ja seurauksena aika huvittava kommenttiketju (klikkaa upotuksesta päivää). Vähän taas semmosta ns. parodiahorisontin ylittämistä.

Jatkossa hesarin pitänee lähettää kaksi toimittajaa paikalle. Naistoimittaja arvostelee naisesiintyjät ja miestoimittaja miesesiintyjät.


Honkasalo tosiaan surffaa ihan omilla aalloillaan, kuten toteamus "Mutta se että syyllistät mua antifeminismin olemassaolosta, se on paksua. Mutta toisaalta, se on oiva esimerkki siitä kuinka nainen laitetaan retorisesti ruotuun." paljastaa.

Tyypillinen esimerkki siitä, että kaikki ongelmat näyttää nauloilta, kun kädessä on vasara. Tuo ihminen on kävelevä itseään toteuttava ennustus.

Näköjään myös artistin kokeneisuus on riittävä laadun tae. Kokenein ja vanhin on siten siis parasta mahdollista. Ja pätee aivan varmasti kaikkiin sukupuoliin..
 
Mun mielestä huolestuttavin asia tuossa koko viestiketjussa oli sen selviäminen, että tämä HS:n miestoimittaja on opiskellut yliopistossa NAISTUTKIMUSTA. Mitkä voi olla lähtökohdat hyvälle ja tasapuoliselle journalismille, jos oppia on ammennettu viherpunafeminismi-SJW-tehtaasta, joka jättää jopa tiedotusopin laitoksen kakkoseksi? Ja millainen "mies" ylipäätään tuollaiseen laitokseen hakeutuu? Tai ylipäätään ihminen. Tai vaikka "ihminen".
Missä kohtaa hän ilmoitti, että naistutkimus on ollut hänen pääaineensa, eikä yksi sivuaineista tai vain joukko kursseja?
 
Missä kohtaa hän ilmoitti, että naistutkimus on ollut hänen pääaineensa, eikä yksi sivuaineista tai vain joukko kursseja?

Onko sillä jotain väliä? Kyllähän sitä yhden kurssin voi käydä uteliaisuudesta tai tekemisen puutteessa tai masokismin tarpeessa tai ties millä syyllä, mutta kyllähän kaikki viittaa siihen että tuo on ihan tosissaan käynyt ja opiskellut jonkun merkittävän kurssikokonaisuuden sitä.
 
Onko sillä jotain väliä? Kyllähän sitä yhden kurssin voi käydä uteliaisuudesta tai tekemisen puutteessa tai ties millä syyllä, mutta kyllähän kaikki viittaa siihen että tuo on ihan tosissaan käynyt ja opiskellut jonkun merkittävän kurssikokonaisuuden sitä.
Ja tämä on huono asia miksi? Jos joku on utelias ja kiinnostunut jostain aiheesta, niin eikö se ole loogista opiskella sitä aihepiiriä?
 
Se feminismi agendana jäi aika lailla housut nilkoissa kiinni tässä lainauksessa:

"You look around that room and you see the whitest fucking room in the history of time. It's just unbelievably white. And I just thought, we're casting this show and we have the opportunity to do anything we want, why not cast the show with actors of color?" J.J. Abrams"

Leffan roolit ja näyttelijät on valittu siten minkä värinen kukin on sen sijaan että oltaisiin tehty leffaan parhaiten sopiva hahmo ja tuo nyt aika selvästi menee vielä sukupuolienkin mukaan.
 
Ei jumalauta miten tyhmä homma. Jos jonkun keikka nyt vaan sattui olemaan paska niin mitä väliä sillä on mikä värkki sieltä jalkovälistä löytyy?
Aika oksettavaa. Mistähän moinen viha valkoisia miehiä vastaan mahtaa kummuta? Harmittavaa, että politiikkaan lähtee näitä tyhjäpäitä joiden historiantuntemus on ilmeisen heikkoa. Tuokaan Veronika ei olisi tuota twiittiään ikinä kirjoittanut ilman valkoista heteromiestä. Eikä käynyt vesivessassa yms yms.

Miten tälläiseen tilanteeseen on jouduttu? Ja miksi tuon toimittajan pitäisi jotenkin selitetellä musiikkimakuaan?
 
Viimeksi muokattu:
Eli meinaat, että näitä asioita ei mietitä lakia valmisteltaessa? Kunhan heitetään tuotantoon ja "käyttäjät testaa"

Tuskin mietitään tai siltä se ainakin näyttää kun erillaisia lakeja tarkemmin katsoo. Paras esimerkki silti toki on länsimaisen lain ja oikeusjärjestelmän kyvyttämyys käsitellä kielloista ja käskyistä totaalisesti piittaamattomia ihmisiä.
 
Kyseinen huono tarinankerronta johtuu pääosin juurikin tuosta sokaisevasta ideologiasta.

Mitenkä feminismi muka aiheuttaa sen että Snoken taustoja ei käydä läpi mitenkään ennen kuin Kylo Ren tappaa sen?
Mitenkä feminismi aiheuttaa sen että valtaosa TLJ:n juonesta pyörii sen ympärillä että laivoista on loppumassa bensa? Ensimmäistä kertaa koko Star Warsin historiassa.
Mitenkä feminismi aiheuttaa sen että Luken transitio FA:n ja TLJ:n välillä on naurettava? (FA:n Luke jättää jälkeensä kartan jolla hänet voi löytää, TLJ:n Luke haluaa vain kuolla yksin)
Mitenkä feminismi aiheuttaa sen että Luken tarina Benin osalta sössitään ja sitten vielä sen sijaan että Luke raahautuisi paikalle hän hoitaa homman telepresensenä?
Mitenkä feminismi aiheuttaa sen että Finnin ja Phasman välinen tarina sössitään? (ja tuo sössitään Finnin eduksi vaikka Phasma on nainen)

Oikeastaan ainoa juonellinen käpy jonka voi ehkä jotenkin laittaa feminismin piikkiin on "miksi Holdo ei kerro Poelle suunnitelmasta?" aukko mutta senkin lopputuloksena Holdo näyttää epäpätevältä komentajalta joka turhalla salailulla saa aikaiseksi kapinan.
 
Lucas loi jotain alkuperäistä 40 vuotta sitten, johon fanit rakastuivat, ja sitten käytti seuraavat 40 vuotta siihen että tuhosi fanien rakkautta Star Warsia kohtaan.
Jep, Lucasin tapa vielä tuhota alkuperäiset ja tehdä ainoiksi saataviksi digitaalisesti parannellut ja jopa kohtauksia muutetut leffat, ei kyllä ilmeisesti ole hurraa huutoja aiheuttanut.
Kyllähän Lucas perseili huolella, mutta kun se kuitenkin oli koko homman luoja, niin sillä oli sentään jokin oikeus pilata oma työnsä.
Veikkaisin että nyt ulina on kovempaa jo ihan siksi, että ulkopuoliset ovat mestaroimassa vielä lisää.
 
Mitenkä feminismi muka aiheuttaa sen että Snoken taustoja ei käydä läpi mitenkään ennen kuin Kylo Ren tappaa sen?
Mitenkä feminismi aiheuttaa sen että valtaosa TLJ:n juonesta pyörii sen ympärillä että laivoista on loppumassa bensa? Ensimmäistä kertaa koko Star Warsin historiassa.
Mitenkä feminismi aiheuttaa sen että Luken transitio FA:n ja TLJ:n välillä on naurettava? (FA:n Luke jättää jälkeensä kartan jolla hänet voi löytää, TLJ:n Luke haluaa vain kuolla yksin)
Mitenkä feminismi aiheuttaa sen että Luken tarina Benin osalta sössitään ja sitten vielä sen sijaan että Luke raahautuisi paikalle hän hoitaa homman telepresensenä?
Mitenkä feminismi aiheuttaa sen että Finnin ja Phasman välinen tarina sössitään? (ja tuo sössitään Finnin eduksi vaikka Phasma on nainen)

Oikeastaan ainoa juonellinen käpy jonka voi ehkä jotenkin laittaa feminismin piikkiin on "miksi Holdo ei kerro Poelle suunnitelmasta?" aukko mutta senkin lopputuloksena Holdo näyttää epäpätevältä komentajalta joka turhalla salailulla saa aikaiseksi kapinan.
Cool story, bro. Jos ulkoavaruudessa lentävä ja selviävä Leia ei soita hälytyskelloja voimaantumisen tasosta niin ei sitten mikään.
 
Se feminismi agendana jäi aika lailla housut nilkoissa kiinni tässä lainauksessa:

"You look around that room and you see the whitest fucking room in the history of time. It's just unbelievably white. And I just thought, we're casting this show and we have the opportunity to do anything we want, why not cast the show with actors of color?" J.J. Abrams"

Leffan roolit ja näyttelijät on valittu siten minkä värinen kukin on sen sijaan että oltaisiin tehty leffaan parhaiten sopiva hahmo ja tuo nyt aika selvästi menee vielä sukupuolienkin mukaan.

Leffassa ei mitenkään korosteta Finnin tai Poen ihonväriä tai Reyn sukupuolta.

Jos tuossa olisi joku "Finniä syrjitään koska se on musta" tai "Reyta aliarvioidaan koska se on nainen" tai "Poeen ei luoteta koska se on meksikolainen (*)" niin ymmärtäisin sen että valitetaan että Star Warsiin sotketaan jotain ideologista taistelua.



(*) siis oikeasti guatemalainen
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom