Käyvätkö naiset ihan oikeasti festareilla katsomassa naisesiintyjää, vaikka eivät tiesä siitä mitään tai jos eivät edes pidä siitä?Riippunee festarista. Esimerkiksi Flowssa lienee aika paljon naisyleisöä. Mitenkähän Pori Jazzilla? Muutaman kerran olen käynyt männävuosina Rantarockissa, eikä sekään (silloin) kovin pahasti miesvoittoiselta näyttänyt. Puhtaat rockfestarit sitten toki vetänee enemmän miehiä.
Itse en ainakaan kuuntele sukupuolta, vaan musiikkia. Hyvä nainen on aina parempi kuin paska mies. Toki suosikkeinani on enemmän miehiä kuin naisia, mutta itse väitän silti, että täysin laadun sanelema juttu.
Tulee mieleen myös tuo kun sanotaan, että miehet yleensä pärjäävät työelämässä paremmin, koska uhraavat kaiken työlle. Sama tuntuu pätevän musahommiinkin. Kuinka monta naisbändiä tai edes artistia on, joka olisi vaikka tehnyt saman kuin joku Judas Priest, mikä on käytännössä keikkaillut ja tehnyt musaa 70-luvulta lähtien? Sen verran täytyy kyllä myönrää, että tuo on vain mielikuva. En ole 90-luvun jälkeen kauhean tarkasti Judaksen touhuja katsellut, joten jos ovat pitäneet tauon tai vaikka jopa hajonneet jossain välissä, niin se on mennyt ohi. Mielikuva kuitenkin on, että eivät ole tehneet mitään muuta kuin musaa ja keikkallua ikuisesti.
Supertähtinaiset tuntuvat ehkä muutaman vuoden olevan aktiivisia ja sitten pidetään breikkiä, tehdään come backia ja taas breikkiä. Bändit puolestaan hajoavat siinä kohtaa, kun sooloartisti pitää sen breikin.