Far Cry 5 (PC, Xbox One, PS4)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lare
  • Aloitettu Aloitettu
Bugeja on tosiaan ääripaljon luoteja kestävät luonnon eläimet ja välillä esim hirvi minut huomatessaan ei juokse karkuun vaan putoaa maan sisään niin että sarvet jää pinnalle. :D Aika veikeä hirvi sano.

Jousella metsästäminen on ihan huuhaahommaa. Tavallinen peura juuri ja juuri kaatuu päähän osuvaan nuoleen. Kaikki muut kannattaa tappaa rynnäkkökiväärillä, etenkin jos ovat päälle tulevaa sorttia.
 
Kertokaas, millaista Coop on tässä pelissä?

Sellasta, että kaverille joka liittyy peliin, ei tallennu tarina. Ei myöskään mitkään avatut aseet, autot jne. Kaiken joudut omassa pelissä tekee uusiksi.
Jos kaveri loottii jotain, sun täytyy tehdä se myös itse. Vain hosti voi jutella tyypeille avatakseen tehtäviä.

Kaveri on siis vain ”ilmaa” ja tarkoitus on olla fiksumpi kuin AI. Eli ei voi sanoa coopiksi, vaan ubin sanoin Friends For hire..
 
Eläimet tuntuu vaativan sen kaksi lipasta. Ei väliä mikä ase. Pistoolilla kaksi lipasta - rynkyllä kaksi lipasta.
Kai tuossa on koitettu jtn haastetta saada metsästykseen, että ei ihan kertaluodilla tipu vaan olisi hieman "vaarantuntua".
On se toisaalta hassua ampua pari lipasta rynkyllä mäyrään :D

Konekiväärillä alkaa putoomaan aika äkäseen niin vihut kun pedotkin. Karhuukaan ei tarvi kun 5-10 osumaa lmg:llä. :D
 
On kyllä hienon näköinen peli, etenkin hämärässä lennellessä ja luonnossa hiippaillessa. 1440p ultralla pyörii mukavasti GTX 1070 kortilla.

Muuten aika perus Far Cry -meininkiä, äänenvaimennin kaikkiin aseisiin ja hiippaillen.
 
Minulle tuo cooppi kelpaa kyllä mainiosti. Kaverin kanssa vähän eri tahtiin pelaillaan eikä aina osu aikataulut kohdillee. Olen reilusti edellä nyt. Hyppään huomenna kaverin avuksi eikä haittaa ollenkaan vetää uusiksi myös samoja tehtäviä.

Voi helvetti minun sinkomiestä. Koitin saada sen ampumaan helikopterin alas. No, aikansa tähtäili kunnes mäyrä hyökkäsi sen kimppuun. Huuteli vaan, että I'm taking a heavy damage here. Mäyrän jälkeen se taas tähtäili helikopteria, mutta ei jostain syystä ampunut. Ammuin sitten sniperilla itse ukot alas sieltä kopterista. Sitten lähin tehtävään autolla. Sinkomies unohtui kyydistä. 700m päässä olin hoitanut autolla viholliset niin eikö sinkomies pölähdä sinne heilumaan ja hortoilemaan. Ukko kyytiin ja kommentti: Thank you for not leaving me behind. :D
 
Sellasta, että kaverille joka liittyy peliin, ei tallennu tarina. Ei myöskään mitkään avatut aseet, autot jne. Kaiken joudut omassa pelissä tekee uusiksi.
Jos kaveri loottii jotain, sun täytyy tehdä se myös itse. Vain hosti voi jutella tyypeille avatakseen tehtäviä.

Kaveri on siis vain ”ilmaa” ja tarkoitus on olla fiksumpi kuin AI. Eli ei voi sanoa coopiksi, vaan ubin sanoin Friends For hire..

En ole vielä pelannu co-opia, kun kaveri pahus ei ole peliä hommanut mutta tuosta UKK:sta sai hieman eri käsityksen... onko se sittenkin väärässä:

Q. What is the Player Progression?
A. The Player Progression is your personal progression including your XP, your in-game currency, your inventory items, your items purchased in the shop, your challenges completed, etc. Some specific items unlocked during quests in co-op will not be saved after leaving the co-op session.

Both host player and Friend for Hire keep their Player Progression in co-op.

Vai tarkottaako tuo sittenkin sitä, että kumpikin pelaaja pitää OMAN pelinsä player progression ja että friend-for-hirena ne eivät parane/päivity?
 
En ole vielä pelannu co-opia, kun kaveri pahus ei ole peliä hommanut mutta tuosta UKK:sta sai hieman eri käsityksen... onko se sittenkin väärässä:



Vai tarkottaako tuo sittenkin sitä, että kumpikin pelaaja pitää OMAN pelinsä player progression ja että friend-for-hirena ne eivät parane/päivity?

Xp ja skilli päivittyy. Eli perksit. Mutta kun löydät uuden aseen saat sen asekauppiaalle ilmaiseksi. Mutta jos olet kaverin pelissä et saakkaan. Eli kaikki aseet, autot, lentokoneet jne täytyy avata aina uusiksi. Vaikka hostille ne olis auki.
 
Eläimet tuntuu vaativan sen kaksi lipasta. Ei väliä mikä ase. Pistoolilla kaksi lipasta - rynkyllä kaksi lipasta.
Kai tuossa on koitettu jtn haastetta saada metsästykseen, että ei ihan kertaluodilla tipu vaan olisi hieman "vaarantuntua".
On se toisaalta hassua ampua pari lipasta rynkyllä mäyrään :D
MBP .50:llä päähän ammuttaessa jokainen eläin kuolee yhdestä osumasta, kylkeen kahdesta (suurin osa elukoista, kuten hirvet, kuolee yhdellä osumalla ihan sama mihin osuu), tosin joutuu jonkin aikaa pelaamaan ennen kuin tuon tykin saa. Siitä on se "tähtiversio" nimeltä SA50 "Free State", joka on muuten identtinen mutta Accuracy max 9 (MBP .50 max 10), mutta damage sama.
 
MBP .50:llä päähän ammuttaessa jokainen eläin kuolee yhdestä osumasta, kylkeen kahdesta (suurin osa elukoista, kuten hirvet, kuolee yhdellä osumalla ihan sama mihin osuu), tosin joutuu jonkin aikaa pelaamaan ennen kuin tuon tykin saa. Siitä on se "tähtiversio" nimeltä SA50 "Free State", joka on muuten identtinen mutta Accuracy max 9 (MBP .50 max 10), mutta damage sama.

Jep, just sain ostettua tuon ison snipun :tup:
Aika äkkiä sai tuon 7 200 kasaan, joku 3h pelaaminen.
 
Jep, just sain ostettua tuon ison snipun :tup:
Aika äkkiä sai tuon 7 200 kasaan, joku 3h pelaaminen.
Äsken kerättiin pikkuveljen kanssa nahkoja noin 20 000 edestä/naama. Nopeaa hommaa kun löytyy oikeat työkalut, eli nuo sniput ja hyvä metsästyspaikka jossa aseenmyyjä vieressä.:tup:
 
Äsken kerättiin pikkuveljen kanssa nahkoja noin 20 000 edestä/naama. Nopeaa hommaa kun löytyy oikeat työkalut, eli nuo sniput ja hyvä metsästyspaikka jossa aseenmyyjä vieressä.:tup:

Tätä tulee harrastettua ku just sain Harvest Master perkin ja sit ton snipun millä tippuu kerrasta.
Saa sitte mennä lentokone- taikka helikopterikaupoille :D
 
Mites toi kalastus oikein toimii? Lähtevät seuraamaan viehettä ja tarraavat kiinni mutta sitten kuitenkin päästävät aina irti. Ärsyttävää. :sangry:
 
Pitää vasemmalla hiiren painikkeella klikata että jää kiinni ja sitte heti alkaa väsyttämään.
 
Onhan se kalastus vaikeaa, kahta nappia pitää painaa ja vähän hiirtä liikuttaa?:rofl::facepalm:
 
Kyllä tuo alkupuoli pelistä vaikutti todella maukkaalta mutta sitten kun se heebo ehdotti jotain "liberate outposts" tuli äkillinen FC-väsymys, vaikka oli ihan odotettavissa. Se mastossa tullut "hei, en mä laita sua kiipeilemään torneja ympäri karttaa" kyllä huvitti ja oli varmasti vitsiksi tarkoitettu vanhoja FC:eitä pelanneille. :D Tässä ihan alussa yllätti kun sai jonkun rynsesterin heti lootattua käsiinsä ja easyllä pelatessa headshotit onneksi tiputti ukkoja laakista. Pitäisiköhän nostaa vaikeustasoa vai antaa vaan mennä easyllä jouhevasti. Kivenmurikoilla oli kiva jallittaa ukkoja ja sitten kranaattia keskelle väenpaljoutta.

Alussa jäin ihmettelemään puita ja sitä miten aidon näköiseltä metikkö näyttää. Muu maastokin näyttää hienolta vaikkei tekstuurit ihan fotorealismia olekaan.
 
Tällä hetkellä eniten ärsyttää kaupan lataus. Miksi se kaupan lataus kestää niin pirun kauan välillä?
 
Vittu kun tässä hajottaa noi liekkari miehet miksi vitussa ne syö luoteja? ammut päähän 10 kertaa ja kaveri vaan grillailee.
 
Pienestäpä porukka ärsyyntyy tänä päivänä, kun tätäkin ketjua selaa. :D
 
Juu yllättävän hyvin kyllä pyörii peli ultralla kun ottaa huomioon kuinka nätiltä peli näyttää. 2K resolla samantapaisilla spekseillä ja avg 80 luokkaa.

Sit kun miettii kuin "hyvin" esim ACO pyöri julkaisussa.. Näytti kyllä hyvältä sekin peli ennen graffojen "downgradea".

Ultralla menee avg FPS 75. :eek:

r0qsRtm.jpg
 
Onkohan tässä ketjussa aika reippaasti uusia Far Cry -pelaajia, kun näistä luotien syömisistä valitetaan ihan samalla tavalla, kuin aiemmissakin peleissä?

Eihän se realistista ole, mutta jokseenkin tarpeellista/ymmärrettävää, sekä siihen on ehtinyt edellisten osien aikana tottumaan.
 
Onkohan tässä ketjussa aika reippaasti uusia Far Cry -pelaajia, kun näistä luotien syömisistä valitetaan ihan samalla tavalla, kuin aiemmissakin peleissä?

Eihän se realistista ole, mutta jokseenkin tarpeellista/ymmärrettävää, sekä siihen on ehtinyt edellisten osien aikana tottumaan.

Miten on tarpeellista/ymmärrettävää, että karhu syö lippaallisen päähän?

Tai miten se on vihujen kanssa tarpeellista tai ymmärrettävää? Eihän se ole mitään muuta, kuin laiskuutta kehittää AI:ta.
Monessa pelissä viholliset kuolee yhdellä laukauksella, tai esim vain päähän jos muualla on kunnon suojat jne. Eikä ne silti helpompia tai muutoin huonompia ole. Yleensä päinvastoin.
 
Kaikki on vaikeempaa aluksi, kunnes saat oikeita perkkejä hommattua ja sitten kaikki onki helppoa. Vielä pidemmälle tämä oli vedetty Kingdom Comessa. Tavallaan ymmärrettävä filosofia, koska tekee hahmonkehityksestä tärkeää ja mielekästä mutta toisaalta vähän ristiriitaista, että mitä enemmän pelaat ja mitä paremmaksi tulet pelaajana (koska on kokemusta pelistä) sitä helpommaksi peli käy. Eli tavallaan vaikeusaste laskee mitä pidemmälle pääset. Tätä pitäisi vaan kompensoida vaikeammiksi käyvillä vastustajilla, mutta se ei läheskään aina näytä toteutuvan.

Aika hyvin kestää muuten pelin elektroniikka vahinkoa, ei saa telkkareita, mankkoja tai sterkkoja hiljaseksi ampumalla? Pahoitin mieleni tästä.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki on vaikeempaa aluksi, kunnes saat oikeita perkkejä hommattua ja sitten kaikki onki helppoa. Vielä pidemmälle tämä oli vedetty Kingdom Comessa. Tavallaan ymmärrettävä filosofia, koska tekee hahmonkehityksestä tärkeää ja mielekästä mutta toisaalta vähän ristiriitaista, että mitä enemmän pelaat ja mitä paremmaksi tulet pelaajana (koska on kokemusta pelistä) sitä helpommaksi peli käy. Eli tavallaan vaikeusaste laskee mitä pidemmälle pääset. Tätä pitäisi vaan kompensoida vaikeammiksi käyvillä vastustajilla, mutta se ei läheskään aina näytä toteutuvan.

Mikä tässä helpottuu, kun alusta asti on helppoa? Ei tää luotien huonoudesta huolimatta ole vaikea.

Perksejä auki jo vaikka kuinka, eikä mistään ole ollut todellista hyötyä ja ovat olleet hyvinkin näennäisiä perksejä. Ilman perksejä peli etenisi ihan samalla kaavalla ilman pienintäkään ongelmaa, ihan hardilla. Mitä se on easyllä perksien kanssa?

Peli ”helpottuu” vain siksi et valtaat aluetta ja vihollisia tulee vähemmän eteen. Eikä sekään oikeastaan helpota..nopeuttaa peliä.
 
Miten on tarpeellista/ymmärrettävää, että karhu syö lippaallisen päähän?

Tai miten se on vihujen kanssa tarpeellista tai ymmärrettävää? Eihän se ole mitään muuta, kuin laiskuutta kehittää AI:ta.
Monessa pelissä viholliset kuolee yhdellä laukauksella, tai esim vain päähän jos muualla on kunnon suojat jne. Eikä ne silti helpompia tai muutoin huonompia ole. Yleensä päinvastoin.
Koska tämä peli ei pyri realistisuuteen, mutta se haluaa luoda pelaajille haastetta. Jos realistisuutta kaipaat, niin mars muita pelejä pelaamaan.
 
Itse aina pelannut Far Cryt sneakkailemalla niin eipä tuo häiritse että vaativat useamman panoksen että kuolevat.. Melee iskulla kun kertalaakista hoituu kuitenkin normivihut ja ainakin nelosessa perkkien avulla loputkin viholliset. Eläimet sit asia erikseen.. Pisti aina vituttamaan kun seikkailen metsässä ja kulman takaa tulee tiikeri ja tappaa ykkösellä.
 
Koska tämä peli ei pyri realistisuuteen, mutta se haluaa luoda pelaajille haastetta. Jos realistisuutta kaipaat, niin mars muita pelejä pelaamaan.

Ei tässä pelissä ole haastetta yhtään, eikä täysin keinotekoinen älytön luodinkestävyys tarkoita sitä, että ilman sitä peli olisi ”realistinen” tai että haluaisin pelistä realistisempaa.

Tuolla tehdään pelistä edes tämän tasoinen vastus, kun AI on täysin aivoton. Ei se ole tuonut mitään haastetta tähän asti. Peli etenee ilman katkoja ja ongelmia tuosta huolimatta.
Hardillakin peli on liian helppoa.

Parempaa AI:ta, enemmän vihollisia, eikä tarttis kestää yhtään enempää kuin oikeastikaan ja pelissä olisi paljon enemmän haastetta.
 
Mikä tässä helpottuu, kun alusta asti on helppoa? Ei tää luotien huonoudesta huolimatta ole vaikea.

Perksejä auki jo vaikka kuinka, eikä mistään ole ollut todellista hyötyä ja ovat olleet hyvinkin näennäisiä perksejä. Ilman perksejä peli etenisi ihan samalla kaavalla ilman pienintäkään ongelmaa, ihan hardilla. Mitä se on easyllä perksien kanssa?

Peli ”helpottuu” vain siksi et valtaat aluetta ja vihollisia tulee vähemmän eteen. Eikä sekään oikeastaan helpota..nopeuttaa peliä.

justhan sä valitit, että karhuun saa lippaallisen ampua ennen kuin tokenee. Eikös siellä ole perkki, jolla elukat tokenee helpommin eli vähemmillä kudeilla?

Jos sun mielestä tiirikointi tai kulkuneuvojen korjaus yms. on näennäisiä, niin ei siinä mitään.

Sää valitat aika paljon, ottaen huomioon että sulla ei ole pienintäkään ongelmaa pelissä? Onko se nyt liian helppo sitten vai mikä tällä kertaa on syynä?
 
Ei tässä pelissä ole haastetta yhtään, eikä täysin keinotekoinen älytön luodinkestävyys tarkoita sitä, että ilman sitä peli olisi ”realistinen” tai että haluaisin pelistä realistisempaa.

Tuolla tehdään pelistä edes tämän tasoinen vastus, kun AI on täysin aivoton. Ei se ole tuonut mitään haastetta tähän asti. Peli etenee ilman katkoja ja ongelmia tuosta huolimatta.
Hardillakin peli on liian helppoa.

Parempaa AI:ta, enemmän vihollisia, eikä tarttis kestää yhtään enempää kuin oikeastikaan ja pelissä olisi paljon enemmän haastetta.
Niin, muitakin pelejä löytyy. Oletko kokeillut?

Jos tämä on kaikin puolin noin hirveä peli (vaikka välillä muuta väitätkin), niin ehkä ihan sun oman mielenterveyden takia kannattaa katsella muita pelejä. Yksikään peli tässä maailmassa ei sovi kaikille.
 
justhan sä valitit, että karhuun saa lippaallisen ampua ennen kuin tokenee. Eikös siellä ole perkki, jolla elukat tokenee helpommin eli vähemmillä kudeilla?

Jos sun mielestä tiirikointi tai kulkuneuvojen korjaus yms. on näennäisiä, niin ei siinä mitään.

Sää valitat aika paljon, ottaen huomioon että sulla ei ole pienintäkään ongelmaa pelissä? Onko se nyt liian helppo sitten vai mikä tällä kertaa on syynä?
Mikä ei mene jakeluun? Karkuun menee lippaallinen, mikä on aivan naurettavaa. Siitä huolimatta peli on äärettömän helppo. Ja olisi vielä helpompi ilman keinotekoista vaikutuksen yritystä, missä ei onnistuta.

Miksi tarvii tiirikointia? Voit räjäyttää ne auki. Kulkuneuvoja en ole kertaakaan korjannut, enkä tarvinnut sitä. Jos on hajonnut, olen ottanut uuden. Eikä niilläkään oikeastaan kauheasti tee mitään, kun vihuja on teillä liian paljon. Ennemmin juoksee metsästä ja kerää resursseja.

Ongelmia on vaikka muille jakaa. Mikään ei yksistään ole maata kaatava asia. Peli on ihan viihdyttävä pienissä pätkissä ja älyttömän moni asia on tehty todella hienosti. Esim kalastus, lentokoneella lentely, piirtoetäisyys, vesi jne.

Pointti onkin siinä, että kun jopa Ubisoft itse on tehnyt jo aikaisemmin asiat paremmin. Siis ne mitkä tässä tökkii. (Ja ei, en ole läheskään ainut joka täälläkään asioita kritisoi, mutta olen ainut joka niitä edes yrittää pidemmin avata..joka näyttää lähinnä muita sekoittavan..)
Eli miksi Ubisoft ei tuo muissa peleissä hyväksi todettuja juttuja uusiin peleihin mukaan. Siis pelimekaniikaltaan/tekniseltä toteutukselta. Kun kuitenkin tehtävät jne kopioidaan surutta.

Se ettei koskaan mennä eteenpäin kertoo vain siitä miten vähään jengi tyytyy ja isot pelifirmat katselee rahapinoja tyytyväisenä.
Juuri se, että itse tehdään toisessa hyvin ja myöhemmin toisesta karsitaan ne pois, on vain halventamista pelaajia kohtaan.



Niin, muitakin pelejä löytyy. Oletko kokeillut?

Jos tämä on kaikin puolin noin hirveä peli (vaikka välillä muuta väitätkin), niin ehkä ihan sun oman mielenterveyden takia kannattaa katsella muita pelejä. Yksikään peli tässä maailmassa ei sovi kaikille.
Olen, ja pelaankin päivittäin lukuisia eri pelejä.
Ei mulla ole mielenterveyden kanssa, edes tämän pelin osalta mitään ongelmaa. Olen viihtynyt monenkin asian suhteen tämän parissa ja kuten aikaisemminkin jossain jo sanoin. Jopa yli ysin, ehkä jopa lähemmäs kympin peli on ongelmiensa takia seiskan peli. Jo pelkästään sillä, että Ubisoftin omat hyvät ratkaisut ois siirretty, peli olisi helposti 8,5:n peli.

Mutta vaikka se nyt on seiskan peli, ei se tee silloin pelistä huonoa ja sen parissa viihtyy.
Se miksi näistä on kiva avautua on se miten kiivaasti fanilasit silmillä puolustellaan. Foorumeilla yleensä viestit on ”tää on parasta ikinä”, tai ”tää on surkeinta ikinä” ja perustelut on siinä.
Se joka uskaltaa puolustaa, tai kritisoida siten, että edes yrittää avata asiaa saa loat niskaansa.

Porukka ei tajua sitä, että jos pelissä on ongelmia paljonkin, sitä voi silti pelata ja viihtyä. Ei se silti tarkoita sitä, että siihen pitäisi tyytyä, vaan pelien pitäisi kymmenessä vuodessa isolla studiolla mennä eteenpäin muutenkin luin graafisesti.
Pelistä riippumatta AI ja tehtävien monipuolisuus ja idearikkaus on jäänyt pienten studioiden harteille, joilla ei ole rahkeita tehdä muusta pelistä yhtä laadukasta. Isot firmat taas ei halua kun rahaa tulee näinkin, ja me pelaaja lampaat seurataan kiltisti talutusnuorassa.

Ja isoin kritiikki mulla on juuri nimenomaan Ubisoftia kohtaan. Yksittäisenä pelinä Far Cry ei olisi missään nimessä tämän kaiken sonnan arvoinen. Mutta kun katsoo miten paljon Ubi on muuttanut toimintaansa, FC5 olisi ansainnut ne hyvät jutut tähänkin.

Ihmettelen myös puolustajista sitä, että miksi niin kiivaasti ollaan sitä vastaan, että peli pysyisi hauskana ja rentona räimeenä, mutta sinne tulisi lisää erilaista tekemistä, tai halukkaat saisi kaverin kanssa pelata sitä kunnolla, tai jos halutaan räiskiä, miksi kaikille on ok et tapetaan minuutin välein 1-3 tyyppiä. Miksi niitä ei voisi olla vähän harvemmin isompaa joukkoa?
Miksi ei haluta et tekoäly käyttäytyisi muuten kuin mallinukke primasssa?
Miksi ei haluta tuoda koiralle mahdollisuutta ”istu ja odota”?

Kun noi on yksittäin pieniä asioita. Jokaisen asian Ubi on jossain muussa pelissä esitellyt toimivana. Niiden tuonti ei poistaisi yhtään mitään tältä peliltä, sensijaan peli kehittyisi ja tulisi monipuolisemmaksi.

Koska pelaajat ei sitä halua, tehdään vielä FC 50 samalla kaavalla 16k grafiikoilla.
Ubisoft on aika ansaitusti ottanut sylkykupin asemansa sillä, että eri genren pelit luodaan samasta muotista vain rahastuksen vuoksi. Kunhan toimii teknisesti ja graafisesti, niitä ylistetään.
Uusin AC ja Wildlands ja Watch Dogs 2 sentään yritti hiukan rikkoa tätä kaavaa ja jokainen esitteli jotain uutta hyvää. Mitään niistä ei otettu tähän, vaan mentiin sinne FC4/Crew aikaan ja otettiin niiden huonot jutut ja tuotiin tähän taas muutamia pieniä erittäin hyviä juttuja ja toimintoja.
Pitäisi ymmärtää ottaa ne hyvät jutut mukaan vanhoista peleistä ja kopioida ne. Jättää kopioimatta pelin tehtävien jne rakenteen ja keksiä ne omakseen.

Copypaste olisi äärimmäisen hyvä toimintatapa, jos kopioidaan oikeat asiat ja keksitään pelistä erilaiset sisällön osalta.
 
Meille kaikille on tullut selväksi ettet välitä tästä pelistä koska kopiopaskaa, tee meille kaikille palvelus, poista peli, poistu tästä keskustelusta.:tup:

Kuten sanoin. Pelaan peliä ja viihdyn sen parissa.
Ilman kopiopaskaakin tässä on isoja ongelmia joita monet muutkin tässäkin keskustelussa ovat tuoneet ilmi. Fanipojat ei sitä kestä, että pelissä on ongelmia ja joku voi silti pelata sitä ja viihtyä sen parissa.

Kritiikkiä ei saa esittää, vain ylistystä. Tosin se selittää miksi juuri tämä peli sopii kyseisille tyypeille. Omanlainen lahkonsa nekin, jotka eivät näe ongelmia..
 
Kuten sanoin. Pelaan peliä ja viihdyn sen parissa.
Ilman kopiopaskaakin tässä on isoja ongelmia joita monet muutkin tässäkin keskustelussa ovat tuoneet ilmi. Fanipojat ei sitä kestä, että pelissä on ongelmia ja joku voi silti pelata sitä ja viihtyä sen parissa.

Kritiikkiä ei saa esittää, vain ylistystä. Tosin se selittää miksi juuri tämä peli sopii kyseisille tyypeille. Omanlainen lahkonsa nekin, jotka eivät näe ongelmia..

Kerros peli missä ei ole ongelmia?

ja en ole fanipoika, edellinen Farcry mitä olen pelannut on kolmonen, siksi tätä taas jaksaa, tosi fani ostaa kaikki ja vinkuu täällä kuinka paska peli.:vihellys:

Yritän nauttia pelaamisesta, en keskittyä jokaiseen negatiiviseen asiaan, helpottaa elämää noin irl myös. ;)
 
Mikä ei mene jakeluun? Karkuun menee lippaallinen, mikä on aivan naurettavaa. Siitä huolimatta peli on äärettömän helppo. Ja olisi vielä helpompi ilman keinotekoista vaikutuksen yritystä, missä ei onnistuta.

Miksi tarvii tiirikointia? Voit räjäyttää ne auki. Kulkuneuvoja en ole kertaakaan korjannut, enkä tarvinnut sitä. Jos on hajonnut, olen ottanut uuden. Eikä niilläkään oikeastaan kauheasti tee mitään, kun vihuja on teillä liian paljon. Ennemmin juoksee metsästä ja kerää resursseja.

Ongelmia on vaikka muille jakaa. Mikään ei yksistään ole maata kaatava asia. Peli on ihan viihdyttävä pienissä pätkissä ja älyttömän moni asia on tehty todella hienosti. Esim kalastus, lentokoneella lentely, piirtoetäisyys, vesi jne.

Pointti onkin siinä, että kun jopa Ubisoft itse on tehnyt jo aikaisemmin asiat paremmin. Siis ne mitkä tässä tökkii. (Ja ei, en ole läheskään ainut joka täälläkään asioita kritisoi, mutta olen ainut joka niitä edes yrittää pidemmin avata..joka näyttää lähinnä muita sekoittavan..)
Eli miksi Ubisoft ei tuo muissa peleissä hyväksi todettuja juttuja uusiin peleihin mukaan. Siis pelimekaniikaltaan/tekniseltä toteutukselta. Kun kuitenkin tehtävät jne kopioidaan surutta.

Se ettei koskaan mennä eteenpäin kertoo vain siitä miten vähään jengi tyytyy ja isot pelifirmat katselee rahapinoja tyytyväisenä.
Juuri se, että itse tehdään toisessa hyvin ja myöhemmin toisesta karsitaan ne pois, on vain halventamista pelaajia kohtaan.




Olen, ja pelaankin päivittäin lukuisia eri pelejä.
Ei mulla ole mielenterveyden kanssa, edes tämän pelin osalta mitään ongelmaa. Olen viihtynyt monenkin asian suhteen tämän parissa ja kuten aikaisemminkin jossain jo sanoin. Jopa yli ysin, ehkä jopa lähemmäs kympin peli on ongelmiensa takia seiskan peli. Jo pelkästään sillä, että Ubisoftin omat hyvät ratkaisut ois siirretty, peli olisi helposti 8,5:n peli.

Mutta vaikka se nyt on seiskan peli, ei se tee silloin pelistä huonoa ja sen parissa viihtyy.
Se miksi näistä on kiva avautua on se miten kiivaasti fanilasit silmillä puolustellaan. Foorumeilla yleensä viestit on ”tää on parasta ikinä”, tai ”tää on surkeinta ikinä” ja perustelut on siinä.
Se joka uskaltaa puolustaa, tai kritisoida siten, että edes yrittää avata asiaa saa loat niskaansa.

Porukka ei tajua sitä, että jos pelissä on ongelmia paljonkin, sitä voi silti pelata ja viihtyä. Ei se silti tarkoita sitä, että siihen pitäisi tyytyä, vaan pelien pitäisi kymmenessä vuodessa isolla studiolla mennä eteenpäin muutenkin luin graafisesti.
Pelistä riippumatta AI ja tehtävien monipuolisuus ja idearikkaus on jäänyt pienten studioiden harteille, joilla ei ole rahkeita tehdä muusta pelistä yhtä laadukasta. Isot firmat taas ei halua kun rahaa tulee näinkin, ja me pelaaja lampaat seurataan kiltisti talutusnuorassa.

Ja isoin kritiikki mulla on juuri nimenomaan Ubisoftia kohtaan. Yksittäisenä pelinä Far Cry ei olisi missään nimessä tämän kaiken sonnan arvoinen. Mutta kun katsoo miten paljon Ubi on muuttanut toimintaansa, FC5 olisi ansainnut ne hyvät jutut tähänkin.

Ihmettelen myös puolustajista sitä, että miksi niin kiivaasti ollaan sitä vastaan, että peli pysyisi hauskana ja rentona räimeenä, mutta sinne tulisi lisää erilaista tekemistä, tai halukkaat saisi kaverin kanssa pelata sitä kunnolla, tai jos halutaan räiskiä, miksi kaikille on ok et tapetaan minuutin välein 1-3 tyyppiä. Miksi niitä ei voisi olla vähän harvemmin isompaa joukkoa?
Miksi ei haluta et tekoäly käyttäytyisi muuten kuin mallinukke primasssa?
Miksi ei haluta tuoda koiralle mahdollisuutta ”istu ja odota”?

Kun noi on yksittäin pieniä asioita. Jokaisen asian Ubi on jossain muussa pelissä esitellyt toimivana. Niiden tuonti ei poistaisi yhtään mitään tältä peliltä, sensijaan peli kehittyisi ja tulisi monipuolisemmaksi.

Koska pelaajat ei sitä halua, tehdään vielä FC 50 samalla kaavalla 16k grafiikoilla.
Ubisoft on aika ansaitusti ottanut sylkykupin asemansa sillä, että eri genren pelit luodaan samasta muotista vain rahastuksen vuoksi. Kunhan toimii teknisesti ja graafisesti, niitä ylistetään.
Uusin AC ja Wildlands ja Watch Dogs 2 sentään yritti hiukan rikkoa tätä kaavaa ja jokainen esitteli jotain uutta hyvää. Mitään niistä ei otettu tähän, vaan mentiin sinne FC4/Crew aikaan ja otettiin niiden huonot jutut ja tuotiin tähän taas muutamia pieniä erittäin hyviä juttuja ja toimintoja.
Pitäisi ymmärtää ottaa ne hyvät jutut mukaan vanhoista peleistä ja kopioida ne. Jättää kopioimatta pelin tehtävien jne rakenteen ja keksiä ne omakseen.

Copypaste olisi äärimmäisen hyvä toimintatapa, jos kopioidaan oikeat asiat ja keksitään pelistä erilaiset sisällön osalta.
Tässä on nyt vain kyse siitä, että mihin asioihin pelissä halutaan resurssit käyttää. Usko tai älä, mutta FC5:n tekemiseen on mennyt pirusti työtunteja, vaikka se ei täydellinen peli olekaan. Aina on joustettava joissain asioissa, sillä yhdestäkään pelistä ei voida tehdä kaikilta osin täydellistä. Tietenkin jokainen peli olisi eri pelaajien mielestä entistä parempi, jos heidän toivomiaan asioita toteutettaisiin niissä täydellisesti.

Ei kukaan varmasti ole sitä mieltä, etteikö AI voisi olla parempi tai tehtävät monipuolisempia yms. Kyse on vain siitä, että täytyy tunnistaa realiteetit. Minulle nämä sinun mainitsemasi miinukset eivät ole niin suuria juttuja, joten toistaiseksi ainakin pidän tätä peliä 8-9 arvosanan arvoisena (asteikolla 1-10). Ja vaikka antaisin tälle kympin (en tule antamaan), niin se ei ole yhtä kuin täydellinen peli.

Ihan turhaan vedät mutkia suoriksi ja oletat, etteivät tekstejäsi arvostelevat henkilöt haluaisi kanssasi samoja asioita. Pelien tekemisessä on aina kyse priorisoinnista, jossa taas on kyse siitä, millainen pelistä halutaan tehdä. Prosessi lähtee yleensä liikkeelle siitä, että mietitään suuntaviivat ja prioriteetit.

Jos pelaaja ei ole tyytyväinen niihin asioihin, mitä tietyssä pelissä on priorisoitu, niin se peli ei yleensä ole heitä varten. Minä olen tyytyväinen siihen, mitä FC5:n kohdalla on priorisoitu - sinä et ole. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että en haluaisi ideaalitilanteessa niitä parannuksia, mitä sinä tähän peliin toivot.

Yksinkertaisesti kyse on siis siitä, että kaikkea ei vain voi saada ja aina täytyy joiltain osin vetää mutkia suoriksi. Tietyt pelit pyritään tekemään tietynlaiselle kohderyhmälle tai -ryhmille, jonka mukaan priorisointia määritetään.

Jos liian moni mielestäsi tärkeä asia on jätetty vähäisemmälle huomiolle, niin siitä voi herkästi tehdä sellaisen johtopäätöksen, että kannattaisi pelata jotain muuta. Tällaisen kuvan taas saa herkästi, jos 95% viesteistäsi tässä ketjussa on erittäin negatiivisia ja vuoronperään haukut jokaisen pelin osa-alueen. Turha siis ihmetellä vastapalloon iskemistä, kun tälle tielle lähdet. Itse jos löydän tähän tapaan negatiivisia asioita jostain pelistä, niin ehkä kertaalleen lyhyehkössä viestissä käyn ne läpi kertoakseni mielipiteeni, jonka jälkeen unohdan kyseisen pelin ja siirryn pelaamaan jotain muuta.
 
Tässä on nyt vain kyse siitä, että mihin asioihin pelissä halutaan resurssit käyttää. Usko tai älä, mutta FC5:n tekemiseen on mennyt pirusti työtunteja, vaikka se ei täydellinen peli olekaan. Aina on joustettava joissain asioissa, sillä yhdestäkään pelistä ei voida tehdä kaikilta osin täydellistä. Tietenkin jokainen peli olisi eri pelaajien mielestä entistä parempi, jos heidän toivomiaan asioita toteutettaisiin niissä täydellisesti.

Ei kukaan varmasti ole sitä mieltä, etteikö AI voisi olla parempi tai tehtävät monipuolisempia yms. Kyse on vain siitä, että täytyy tunnistaa realiteetit. Minulle nämä sinun mainitsemasi miinukset eivät ole niin suuria juttuja, joten toistaiseksi ainakin pidän tätä peliä 8-9 arvosanan arvoisena (asteikolla 1-10). Ja vaikka antaisin tälle kympin (en tule antamaan), niin se ei ole yhtä kuin täydellinen peli.

Ihan turhaan vedät mutkia suoriksi ja oletat, etteivät tekstejäsi arvostelevat henkilöt haluaisi kanssasi samoja asioita. Pelien tekemisessä on aina kyse priorisoinnista, jossa taas on kyse siitä, millainen pelistä halutaan tehdä. Prosessi lähtee yleensä liikkeelle siitä, että mietitään suuntaviivat ja prioriteetit.

Jos pelaaja ei ole tyytyväinen niihin asioihin, mitä tietyssä pelissä on priorisoitu, niin se peli ei yleensä ole heitä varten. Minä olen tyytyväinen siihen, mitä FC5:n kohdalla on priorisoitu - sinä et ole. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että en haluaisi ideaalitilanteessa niitä parannuksia, mitä sinä tähän peliin toivot.

Yksinkertaisesti kyse on siis siitä, että kaikkea ei vain voi saada ja aina täytyy joiltain osin vetää mutkia suoriksi. Tietyt pelit pyritään tekemään tietynlaiselle kohderyhmälle tai -ryhmille, jonka mukaan priorisointia määritetään.

Tottakai priorisoidaan. Siksihän Ubisoft käyttää kopiointia, jotta saadaan minimoitua ajankäyttö ja rahallinen puoli.
Sen vuoksi on hyvin hämmentävää, että yksittäisiä pieniä juttuja, ei ole otettu mukaan toisista peleistä, vaan ne on nimenomaan rakennettu täysin turhaan uusiksi. Esim juuri AI kaverin käskyttäminen esimerkkinä. Sehän koodi on käytännössä kirjoitettuna valmiiksi, eikä sen käyttöönottamiseen olisi mennyt resursseja sen enempää.

Sitä juuri tuolla tarkoitin, että kun he itse ovat asiat jo tehneet toimivasti, niin miksi rakentaa niitä tähän uudestaan eritavalla ja karsittuna.

Eikä kyse ole sinällään siitä, ettei jotain asioita ole juuri tässä pelissä. Pikemminkin juuri siinä, ettei joitain juttuja edelleenkään edes yritetä kehittää. Siihen on syykin ihan selvä.
Se mikä myy on grafiikka, ja toinen syy on se, että sitä rahaa halutaan nopeasti. Eli ei ole tarve kehittää grafiikan ympärillä kuin ihan pieniä nyansseja ja taas peli myy.

Kyllä mä itse olisin Ubisoftin puikoissa vielä röyhkeämpi rahastaja. Näin pelaajana ärsyttää se miten yleisesti hyväksyttyä pelimaailmassa tuollainen on.

Kyllä mulla on moniakin pelejä joita en todellakaan alun jälkeen pelaa, tätä pelaan. Ja mun mittapuussa 1-10 asteikolla seiska on hyvä suoritus. Ja mullakaan tosiaan kympin peli ei todellakaan ole täydellinen.
FC:ssä puutteet on siksi isoja, etten oikein hyväksy itse sitä, ettei pelaajat vaadi peleiltä sitä mihin isojen studioiden taidot todistetusti riittää, jos ajatellaan muuta kuin rahaa. Isot yhtiöt on vastuussa osakkeenomistajille ja silloin pienetkin säästöt on isoja siellä päässä. Sen vuoksi olisi tärkeää juuri asiakkaiden vaatia sitä mihin olisi mahdollisuus.
Ja senpä vuoksi esim itse kyllä vastaan jokaiseen ubilta tulevaan kyselyyn ja kerron mitkä toimii loistavasti, mitkä ei ja mitä olisi hyvä tuoda lisää.

Jos pelaa about kaikkia isoja julkaisuja vuosittain ja ostaa myös ubin pelit järjestäen kaikki ja vihdoin kun valoa oli tunnelin päässä, niin siksi vanhaan palaaminen saa tuntemaan kaikki puutteet selvästi isommilta. Siitä huolimatta saanen pelin parissa viihtyä jos se viihdyttää, olkoonkin ongelmia.
Toisilla pelit on täysin huonoja, tai mielettömän upeita. Mulle monet on siitä välistä ja osittain peli voi olla mieletön, osittain surkea, osittain tasapaksua.
Kunhan pelaajat yleisesti hiukan avais silmiään ja jäis miettimään miten monta vuotta putkeen maksaa rahaa paljon ja sanoo ”kyllä mulle tää riittää..enempi ois kiva, mutta kyl tää on ok”. Vai pitäiskö pikkuhiljaa myös saada jotain enemmän ja pistää äänensä myös kuuluviin?
 
Tottakai priorisoidaan. Siksihän Ubisoft käyttää kopiointia, jotta saadaan minimoitua ajankäyttö ja rahallinen puoli.
Sen vuoksi on hyvin hämmentävää, että yksittäisiä pieniä juttuja, ei ole otettu mukaan toisista peleistä, vaan ne on nimenomaan rakennettu täysin turhaan uusiksi. Esim juuri AI kaverin käskyttäminen esimerkkinä. Sehän koodi on käytännössä kirjoitettuna valmiiksi, eikä sen käyttöönottamiseen olisi mennyt resursseja sen enempää.

Sitä juuri tuolla tarkoitin, että kun he itse ovat asiat jo tehneet toimivasti, niin miksi rakentaa niitä tähän uudestaan eritavalla ja karsittuna.

Eikä kyse ole sinällään siitä, ettei jotain asioita ole juuri tässä pelissä. Pikemminkin juuri siinä, ettei joitain juttuja edelleenkään edes yritetä kehittää. Siihen on syykin ihan selvä.
Se mikä myy on grafiikka, ja toinen syy on se, että sitä rahaa halutaan nopeasti. Eli ei ole tarve kehittää grafiikan ympärillä kuin ihan pieniä nyansseja ja taas peli myy.

Kyllä mä itse olisin Ubisoftin puikoissa vielä röyhkeämpi rahastaja. Näin pelaajana ärsyttää se miten yleisesti hyväksyttyä pelimaailmassa tuollainen on.

Kyllä mulla on moniakin pelejä joita en todellakaan alun jälkeen pelaa, tätä pelaan. Ja mun mittapuussa 1-10 asteikolla seiska on hyvä suoritus. Ja mullakaan tosiaan kympin peli ei todellakaan ole täydellinen.
FC:ssä puutteet on siksi isoja, etten oikein hyväksy itse sitä, ettei pelaajat vaadi peleiltä sitä mihin isojen studioiden taidot todistetusti riittää, jos ajatellaan muuta kuin rahaa. Isot yhtiöt on vastuussa osakkeenomistajille ja silloin pienetkin säästöt on isoja siellä päässä. Sen vuoksi olisi tärkeää juuri asiakkaiden vaatia sitä mihin olisi mahdollisuus.
Ja senpä vuoksi esim itse kyllä vastaan jokaiseen ubilta tulevaan kyselyyn ja kerron mitkä toimii loistavasti, mitkä ei ja mitä olisi hyvä tuoda lisää.

Jos pelaa about kaikkia isoja julkaisuja vuosittain ja ostaa myös ubin pelit järjestäen kaikki ja vihdoin kun valoa oli tunnelin päässä, niin siksi vanhaan palaaminen saa tuntemaan kaikki puutteet selvästi isommilta. Siitä huolimatta saanen pelin parissa viihtyä jos se viihdyttää, olkoonkin ongelmia.
Toisilla pelit on täysin huonoja, tai mielettömän upeita. Mulle monet on siitä välistä ja osittain peli voi olla mieletön, osittain surkea, osittain tasapaksua.
Kunhan pelaajat yleisesti hiukan avais silmiään ja jäis miettimään miten monta vuotta putkeen maksaa rahaa paljon ja sanoo ”kyllä mulle tää riittää..enempi ois kiva, mutta kyl tää on ok”. Vai pitäiskö pikkuhiljaa myös saada jotain enemmän ja pistää äänensä myös kuuluviin?
Jos peli on vain luokkaa "ok", niin silloin kannattaa äänestää lompakollaan. Jos tuo peli on jo ostettu ja perua ei voi, niin sitten on tietysti hankalampaa. Tämän vuoksi kannattaisi ottaa pelistä kunnolla selvää ennen hankintaa. Ei asioista parkuminen yleensä auta yhtään mitään, jos peliyhtiö saa rahansa.

Tuntuu siltä, että sinulla ei oikein ole käsitystä isojen peliyritysten toimintatavoista. Vaikka taustayhtiö olisikin sama, niin ei se ihan tuosta vain mene siten, että kopioidaan toisista yhtiön peleistä tiettyjä asioita. Tähän on paljon erilaisia syitä.

Minulla on tapana selvittää pelistä mahdollisimman paljon ennen ostopäätöstä, sillä pelimaailmassa on erittäin vaikea vaikuttaa yksityishenkilönä muuten, kuin oman lompakkonsa kautta. Ymmärrän pointtisi, mutta en toimintatapojasi.
 
Tuntuu siltä, että sinulla ei oikein ole käsitystä isojen peliyritysten toimintatavoista. Vaikka taustayhtiö olisikin sama, niin ei se ihan tuosta vain mene siten, että kopioidaan toisista yhtiön peleistä tiettyjä asioita. Tähän on paljon erilaisia syitä.
Siis tätähän nimenomaan Ubisoft tekee. Nimenomaan kopioi lähes suoraan kaiken eri karttaan ja ympäristöön.
FC5 on äärettömän monelta osalta lainannut ihan 1:1 asioita esim Wildlandsista, ja siis ihan ulkonäöllisestikin, että teknisesti. Ja juuri Ubisoft on muista firmoista poiketen tehnyt pelinsä siten, että asiat nimenomaan siirretään pelistä toiseen. Siihenhän heidän koko tehokkuutensa tuottaa näitä pelejä perustuu, että voidaan käyttää yhtä kaavaa pienillä muutoksilla.

Ne asiat mitä olisi pitänyt kopioida on vieläpä sellaisia, jotka vaikuttaa hyvin vähän esim pelin rakenteeseen tms. Vaikkapa nyt Co-op. Se on rakennettu käytännössä täysin ja ne oikeasti haastavat asiat on siinä toteutettu. Jätetty vain se pieni silaus siihen päälle tekemättä, joka ei teknisesti enää vaikuttaisi pelin rakenteeseen. Tosin tämä on niitä harvoja asioita joista olen lähes varma, että Ubi tuon tulee muuttamaan ja Cooppi muuttuu Wildlandsin vastaavaksi.
 
Siis tätähän nimenomaan Ubisoft tekee. Nimenomaan kopioi lähes suoraan kaiken eri karttaan ja ympäristöön.
FC5 on äärettömän monelta osalta lainannut ihan 1:1 asioita esim Wildlandsista, ja siis ihan ulkonäöllisestikin, että teknisesti. Ja juuri Ubisoft on muista firmoista poiketen tehnyt pelinsä siten, että asiat nimenomaan siirretään pelistä toiseen. Siihenhän heidän koko tehokkuutensa tuottaa näitä pelejä perustuu, että voidaan käyttää yhtä kaavaa pienillä muutoksilla.

Ne asiat mitä olisi pitänyt kopioida on vieläpä sellaisia, jotka vaikuttaa hyvin vähän esim pelin rakenteeseen tms. Vaikkapa nyt Co-op. Se on rakennettu käytännössä täysin ja ne oikeasti haastavat asiat on siinä toteutettu. Jätetty vain se pieni silaus siihen päälle tekemättä, joka ei teknisesti enää vaikuttaisi pelin rakenteeseen. Tosin tämä on niitä harvoja asioita joista olen lähes varma, että Ubi tuon tulee muuttamaan ja Cooppi muuttuu Wildlandsin vastaavaksi.
Niinhän Ubi tekeekin, mutta on silti syytä muistaa, että pelien rakenteet ovat usein hyvin erilaisia, vaikka päälle muulta näyttäisikin. Erilaisten asioiden kopioiminen voi olla lopulta ison työn takana, eikä lainkaan niin yksinkertaista, kuin joidenkin muiden asioiden kopioiminen. Tätä hyödynnetään juuri niissä paikoissa, missä sitä voidaan helposti hyödyntää.

Voi hyvin olla, että tässä tapauksessa esimerkiksi kunnollisen coopin luominen olisi helpompaa tehdä nollista, kuin yrittää kopioida sitä Wildlandsista. Erittäin todennäköisesti näin myös on.
 
Tässähän on coop rakennettu jo täysin. Eihän sen osalta ole enää mistään muusta kiinni, kuin että sieltä laitetaan kuvainnollisesti ”ruksi” päälle, mitä kaikkea tallentuu ja kuka voi laukaista keskustelut npc hahmon kanssa. (Toki siis koodia vaatii, mutta suhteessa siihen mitä on jo peliin valmiiksi tehty)
 
Tässähän on coop rakennettu jo täysin. Eihän sen osalta ole enää mistään muusta kiinni, kuin että sieltä laitetaan kuvainnollisesti ”ruksi” päälle, mitä kaikkea tallentuu ja kuka voi laukaista keskustelut npc hahmon kanssa. (Toki siis koodia vaatii, mutta suhteessa siihen mitä on jo peliin valmiiksi tehty)
Tiedät varmasti itsekin yksinkertaistavasi tässä asioita aika paljon, mutta et ehkä ymmärrä kuinka paljon. Nykyisellään pelissä oleva coop ei todellakaan ole minkäänlainen pohja oikean coopin tekemiselle.
 
Niin peli ei ole justiin omenaraadon mielen mukainen ja siksi se on täysin epäonnistunut? Perin juurin ikävää. Kyllä Ubin osake nyt droppaa varmaan. :btooth:

Sitä ei ole Wildlandsista lainattu, että ukko vois heittää makuulle. Miten tähän maailman aikaan voi tämmösen pelin tehdä edes? Taaksepäin on menty valtavasti! No semivakavasti, tuon olisivat siitä voineet lainata kyllä.
 
Jos nyt kaverin kanssa cooppaisi tätä, niin edistyminenkö tallentuu vieraspelaajalle sille profiilille, mikä on kaverin pelissä käytössä ja ainoastaan coopissa? Niin kauan, kun toverit uskollisesti pelaa peliä rinnakkain, molemmat kehittyy?
ja mikä oli tarinanseurannan kohtalo? Viimeisin käsitys oli, että siinä vain pääpelaaja näkisi animaatiot.
 
Jos nyt kaverin kanssa cooppaisi tätä, niin edistyminenkö tallentuu vieraspelaajalle sille profiilille, mikä on kaverin pelissä käytössä ja ainoastaan coopissa? Niin kauan, kun toverit uskollisesti pelaa peliä rinnakkain, molemmat kehittyy?
ja mikä oli tarinanseurannan kohtalo? Viimeisin käsitys oli, että siinä vain pääpelaaja näkisi animaatiot.

Kyllä kaiken näkee, mutta vain hosti voi laukaista keskustelut jne. Xp ja perksit jää. Mutta tehtävät, avatut aseet/kulkuvälineet ei edisty. Ja esim aseet avaat joka kerta uusiksi itelles jos kaverin peliin menet.
 
Niin peli ei ole justiin omenaraadon mielen mukainen ja siksi se on täysin epäonnistunut? Perin juurin ikävää. Kyllä Ubin osake nyt droppaa varmaan. :btooth:

Sitä ei ole Wildlandsista lainattu, että ukko vois heittää makuulle. Miten tähän maailman aikaan voi tämmösen pelin tehdä edes? Taaksepäin on menty valtavasti! No semivakavasti, tuon olisivat siitä voineet lainata kyllä.
Ei, peli ei ole täysin epäonnistunut, päinvastoin todella monet asiat tehdään todella hyvin. Ei seiskan peli ole millään muotoa täysin epäonnistunut peli. Se on varsin hyvä peli silloin. Runko ja valmiudet olisi kyllä 9-10 pelille.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 442
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom