justhan sä valitit, että karhuun saa lippaallisen ampua ennen kuin tokenee. Eikös siellä ole perkki, jolla elukat tokenee helpommin eli vähemmillä kudeilla?
Jos sun mielestä tiirikointi tai kulkuneuvojen korjaus yms. on näennäisiä, niin ei siinä mitään.
Sää valitat aika paljon, ottaen huomioon että sulla ei ole pienintäkään ongelmaa pelissä? Onko se nyt liian helppo sitten vai mikä tällä kertaa on syynä?
Mikä ei mene jakeluun? Karkuun menee lippaallinen, mikä on aivan naurettavaa. Siitä huolimatta peli on äärettömän helppo. Ja olisi vielä helpompi ilman keinotekoista vaikutuksen yritystä, missä ei onnistuta.
Miksi tarvii tiirikointia? Voit räjäyttää ne auki. Kulkuneuvoja en ole kertaakaan korjannut, enkä tarvinnut sitä. Jos on hajonnut, olen ottanut uuden. Eikä niilläkään oikeastaan kauheasti tee mitään, kun vihuja on teillä liian paljon. Ennemmin juoksee metsästä ja kerää resursseja.
Ongelmia on vaikka muille jakaa. Mikään ei yksistään ole maata kaatava asia. Peli on ihan viihdyttävä pienissä pätkissä ja älyttömän moni asia on tehty todella hienosti. Esim kalastus, lentokoneella lentely, piirtoetäisyys, vesi jne.
Pointti onkin siinä, että kun jopa Ubisoft itse on tehnyt jo aikaisemmin asiat paremmin. Siis ne mitkä tässä tökkii. (Ja ei, en ole läheskään ainut joka täälläkään asioita kritisoi, mutta olen ainut joka niitä edes yrittää pidemmin avata..joka näyttää lähinnä muita sekoittavan..)
Eli miksi Ubisoft ei tuo muissa peleissä hyväksi todettuja juttuja uusiin peleihin mukaan. Siis pelimekaniikaltaan/tekniseltä toteutukselta. Kun kuitenkin tehtävät jne kopioidaan surutta.
Se ettei koskaan mennä eteenpäin kertoo vain siitä miten vähään jengi tyytyy ja isot pelifirmat katselee rahapinoja tyytyväisenä.
Juuri se, että itse tehdään toisessa hyvin ja myöhemmin toisesta karsitaan ne pois, on vain halventamista pelaajia kohtaan.
Niin, muitakin pelejä löytyy. Oletko kokeillut?
Jos tämä on kaikin puolin noin hirveä peli (vaikka välillä muuta väitätkin), niin ehkä ihan sun oman mielenterveyden takia kannattaa katsella muita pelejä. Yksikään peli tässä maailmassa ei sovi kaikille.
Olen, ja pelaankin päivittäin lukuisia eri pelejä.
Ei mulla ole mielenterveyden kanssa, edes tämän pelin osalta mitään ongelmaa. Olen viihtynyt monenkin asian suhteen tämän parissa ja kuten aikaisemminkin jossain jo sanoin. Jopa yli ysin, ehkä jopa lähemmäs kympin peli on ongelmiensa takia seiskan peli. Jo pelkästään sillä, että Ubisoftin omat hyvät ratkaisut ois siirretty, peli olisi helposti 8,5:n peli.
Mutta vaikka se nyt on seiskan peli, ei se tee silloin pelistä huonoa ja sen parissa viihtyy.
Se miksi näistä on kiva avautua on se miten kiivaasti fanilasit silmillä puolustellaan. Foorumeilla yleensä viestit on ”tää on parasta ikinä”, tai ”tää on surkeinta ikinä” ja perustelut on siinä.
Se joka uskaltaa puolustaa, tai kritisoida siten, että edes yrittää avata asiaa saa loat niskaansa.
Porukka ei tajua sitä, että jos pelissä on ongelmia paljonkin, sitä voi silti pelata ja viihtyä. Ei se silti tarkoita sitä, että siihen pitäisi tyytyä, vaan pelien pitäisi kymmenessä vuodessa isolla studiolla mennä eteenpäin muutenkin luin graafisesti.
Pelistä riippumatta AI ja tehtävien monipuolisuus ja idearikkaus on jäänyt pienten studioiden harteille, joilla ei ole rahkeita tehdä muusta pelistä yhtä laadukasta. Isot firmat taas ei halua kun rahaa tulee näinkin, ja me pelaaja lampaat seurataan kiltisti talutusnuorassa.
Ja isoin kritiikki mulla on juuri nimenomaan Ubisoftia kohtaan. Yksittäisenä pelinä Far Cry ei olisi missään nimessä tämän kaiken sonnan arvoinen. Mutta kun katsoo miten paljon Ubi on muuttanut toimintaansa, FC5 olisi ansainnut ne hyvät jutut tähänkin.
Ihmettelen myös puolustajista sitä, että miksi niin kiivaasti ollaan sitä vastaan, että peli pysyisi hauskana ja rentona räimeenä, mutta sinne tulisi lisää erilaista tekemistä, tai halukkaat saisi kaverin kanssa pelata sitä kunnolla, tai jos halutaan räiskiä, miksi kaikille on ok et tapetaan minuutin välein 1-3 tyyppiä. Miksi niitä ei voisi olla vähän harvemmin isompaa joukkoa?
Miksi ei haluta et tekoäly käyttäytyisi muuten kuin mallinukke primasssa?
Miksi ei haluta tuoda koiralle mahdollisuutta ”istu ja odota”?
Kun noi on yksittäin pieniä asioita. Jokaisen asian Ubi on jossain muussa pelissä esitellyt toimivana. Niiden tuonti ei poistaisi yhtään mitään tältä peliltä, sensijaan peli kehittyisi ja tulisi monipuolisemmaksi.
Koska pelaajat ei sitä halua, tehdään vielä FC 50 samalla kaavalla 16k grafiikoilla.
Ubisoft on aika ansaitusti ottanut sylkykupin asemansa sillä, että eri genren pelit luodaan samasta muotista vain rahastuksen vuoksi. Kunhan toimii teknisesti ja graafisesti, niitä ylistetään.
Uusin AC ja Wildlands ja Watch Dogs 2 sentään yritti hiukan rikkoa tätä kaavaa ja jokainen esitteli jotain uutta hyvää. Mitään niistä ei otettu tähän, vaan mentiin sinne FC4/Crew aikaan ja otettiin niiden huonot jutut ja tuotiin tähän taas muutamia pieniä erittäin hyviä juttuja ja toimintoja.
Pitäisi ymmärtää ottaa ne hyvät jutut mukaan vanhoista peleistä ja kopioida ne. Jättää kopioimatta pelin tehtävien jne rakenteen ja keksiä ne omakseen.
Copypaste olisi äärimmäisen hyvä toimintatapa, jos kopioidaan oikeat asiat ja keksitään pelistä erilaiset sisällön osalta.