Far Cry 5 (PC, Xbox One, PS4)

Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
683
Toki jos se on jotenkin täysin uudella hyvällä tavalla tehty. Tässä tapauksessa se olisi ollut iso miinus, mutta ilman sitä ei arvosana mun silmissä silti nouse, juuri sen takia, että ne olisi ollut kerran per alue, jolloin niitä ois tullu muutama eteen pelissä.
...
Otetaan rahat pois ja mikromaksuilla loppu.
Eli joku asia voi olla iso miinus, vaikka sillä ei lopulta ole mitään merkitystä, mutta samaan aikaan se ei voi olla iso plussa, koska sillä ei ole mitään merkitystä. Ei tässä nyt ole järjen hiventäkään.

Ja kerrotko nyt vielä mistä mikromaksuista puhut? Tietääkseni jos FC5 emopeliä haluaa pelata, niin siihen ei liity mitään mikromaksuja. Korjaa, jos olen väärässä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Mikäs estää omenanraatoa pelaamasta yksin? Sekö, että pelissä on mahdollisuus pelata muiden tai NPC 'kavereiden' kanssa? Voi sitä kai silti yksinkin pelata?
Ja kaveri missaa puolet pelistä? Wildlandsissa pelaillaan yksin ja yhdessä. Jos jollain tekemättä joku tehtävä, pelaillaan niitä uusiksi.
Nyt se ei onnistu, kun kaverin eteneminen ei tallennu ollenkaan.

Yksin voi pelata vain eri savella..mikä ei edes onnistu, joten on luotava koneeseen erillinen käyttäjä yksinpeliä varten ja silloin trophytkin menee sinne.

Eli ei..en voi pelata yksin, jos haluan pelata myös kaverin kanssa koko pelin..

valittaa Ubisoftin pelien olevan samaa tylsää paskaa ja sitten ostaa pelin ja jatkaa valitusta.:bored:
Joo ostin..miksikö? Johtuisiko vaikka siitä, miten on viimeiset 6kk hehkutettu että Ubi on oppinut läksynsä ja kysellyt pelaajien mietteitä joihin itsekin olen joka pelin kohdalla vastannut.
Vanha copypaste piti olla poissa -> ostin -> räikeämpi vanhan kaavan käyttäjä kuin mikään muu uusi Ubin peli. Wildlands loistava, AC sinällään ok jne. Toki kuvittelin ettei tämä näin onneton olisi sisällöltään, vaan olisi vähintään samalla tasolla, uudempana pelinä itseasiassa edellä. Eli siksi uskalsin myös ostaa..mutta väärin meni.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 802
Olipas huvittava bugi. Kulttilahkolainen vetää vuoristossa jalasta vankia, törmää puuhun niin, että vanki rungon toisella puolella ja lahkolainen jää konetuliaseineen ilmaan heilumaan, tullakseen helposti meleellä tapetuksi.

Mahtakohan päivitys nollata tallennukset... Ärsyttävää toistaiseksi nuo melee aseiden katoaminen.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Eli joku asia voi olla iso miinus, vaikka sillä ei lopulta ole mitään merkitystä, mutta samaan aikaan se ei voi olla iso plussa, koska sillä ei ole mitään merkitystä. Ei tässä nyt ole järjen hiventäkään.
Jos et tajua niin älä tajua.
Kartan toteutus voisi olla iso plussa. En ole sitä kieltänyt, päinvastoin sanoin että toki voisi olla. Tässä tälläisenään se jää ”normi pelin” tasolle, eli ei siitä voi plussaa antaa, että ovat hirvittävän mekanismin vain poistaneet. Eli ei sen kammotuksen poisto arvosanaa nosta tässä tapauksessa. Olisi voinut hieman nostaa jos siinä olisi tehty jotain uutta ja mielikuvituksellista.

Ja kerrotko nyt vielä mistä mikromaksuista puhut? Tietääkseni jos FC5 emopeliä haluaa pelata, niin siihen ei liity mitään mikromaksuja. Korjaa, jos olen väärässä.
Heti tutoriaali saarelta kun ylitin veden, tuli joku kauppa mistä saa ostettua ammuksia jne. Rahaa tulee todella nihkeästi siihennähden mitä kaikki maksaa. Ja kun ei ollut ammuksia enää uudestaan varaa täyttää, pomppasi heti kauppa auki, missä oikealla rahalla ois ostettu pelin valuuttaa.

Eli jos rahansaanti pysyy alhaisena suhteessa ostettavan tavaran hintaan, on silloin yritetty saada mikromaksuilla vain rahaa ubille.
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
683
Joo ostin..miksikö? Johtuisiko vaikka siitä, miten on viimeiset 6kk hehkutettu että Ubi on oppinut läksynsä ja kysellyt pelaajien mietteitä joihin itsekin olen joka pelin kohdalla vastannut.
Vanha copypaste piti olla poissa -> ostin -> räikeämpi vanhan kaavan käyttäjä kuin mikään muu uusi Ubin peli. Wildlands loistava, AC sinällään ok jne. Toki kuvittelin ettei tämä näin onneton olisi sisällöltään, vaan olisi vähintään samalla tasolla, uudempana pelinä itseasiassa edellä. Eli siksi uskalsin myös ostaa..mutta väärin meni.
Eikö se nyt ole lievästi sanottuna typerää lähteä ennakkotilaamaan tai ostamaan peliä heti julkaisupäivänä, jos näin vahvat epäilykset on pohjilla Ubin tuotteita kohtaan?

Ja ensin olet täällä jauhanut, kuinka et haluaisi lisää sitä samaa, vaan kaiken pitäisi muuttua. Nyt sitten yhtäkkiä lisää sitä samaa olisikin ollut hyvä, mutta sitten koetkin, että lisää sitä samaa ei saatu. Osaatko perustella millä tavalla tässä nyt ei saatu lisää sitä samaa, eli millä tavalla tämä on huonompi tekele, kuin aiemmat Far Cryt?
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
683
Jos et tajua niin älä tajua.
Kartan toteutus voisi olla iso plussa. En ole sitä kieltänyt, päinvastoin sanoin että toki voisi olla. Tässä tälläisenään se jää ”normi pelin” tasolle, eli ei siitä voi plussaa antaa, että ovat hirvittävän mekanismin vain poistaneet. Eli ei sen kammotuksen poisto arvosanaa nosta tässä tapauksessa. Olisi voinut hieman nostaa jos siinä olisi tehty jotain uutta ja mielikuvituksellista.
Ongelma on siinä, että sulle ei nyt aukea mun pointti, vaikka olen sen ihan selvästi tuonut esille. Tässä ei siis mielestäni pidä verrata siihen, mikä mielestäsi on "normipeli", vaan siihen, mitä oletit tämän pelin olevan. Oletit, että tässä on jotain mistä et pidä, mutta kun näin olekaan, niin eikö se nyt jonkinlainen plussa ole lähtökohtaiseen ajatukseen nähden? Puhut nyt jatkuvasti joka toisessa lauseessa siitä, että tällä ominaisuudella on merkitystä ja yhtäkkiä taas ei ole. Ihan selvästi sillä on merkitystä, kun sen olemassaolo olisi mielestäsi ollut iso miinus. Ei merkityksettömillä asioilla saada aikaan isoja miinuksia.

Jos mikromaksujen osalta tilanne on tuollainen, niin sitten täytyy kyllä harkita kahteen kertaan koko pelin ostamista.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Eikö se nyt ole lievästi sanottuna typerää lähteä ennakkotilaamaan tai ostamaan peliä heti julkaisupäivänä, jos näin vahvat epäilykset on pohjilla Ubin tuotteita kohtaan?

Ja ensin olet täällä jauhanut, kuinka et haluaisi lisää sitä samaa, vaan kaiken pitäisi muuttua. Nyt sitten yhtäkkiä lisää sitä samaa olisikin ollut hyvä, mutta sitten koetkin, että lisää sitä samaa ei saatu. Osaatko perustella millä tavalla tässä nyt ei saatu lisää sitä samaa, eli millä tavalla tämä on huonompi tekele, kuin aiemmat Far Cryt?
Huoh..ei..

En halua sitä samaa mikä toistui Fc4, primal, AC:n Lontoossa ja Pariisissa, Steepissä, Crewssä.
Uusin AC piilottaa tuota mekanismia siten, ettei se tunnu siltä samalta. Wildlandsissa on joku oikeasti fiksulta tuntuva perustelu valokuvien, tiedostojen jne tutkimisella jne. Wildlands myös tehty puhtaaksi coopiksi, jolloin voi itse keksiä eri lähestymistapoja ja siinäkin erilaisia tehtäviä on tuplaten tähän verrattuna.

Ja jos väkisin täytyy pitää tämä sama ”kaava”, niin sitä pakkopullaa olisi lievittänyt todella paljon edes 8-12 erilaisen jutun tekeminen. Nyt toistetaan neljää asiaa läpi pelin. Ja kun nämä nykyisetkin on vielä tehty niin, että eri paikassa on samoin tekstuurien tehty identtiset asiat, niin se on vielä räikeämpi copypaste, kuin että olis edes selvästi erilaista se sama tekeminen.

Ja etkö myöskään ymmärtänyt sitä, että pidin uusimmasta AC:sta, että Wildlandsista, joten nimenomaan siksi uskalsin ennakkotilata, kun ne aikaisemmat Ubi peikot oli vihdoin lähteneet pois niskasta..
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 802
Myykää niitä otusten nahkoja asekaupassa. Niistä saa rahaa kyllä, että olen ostanut jo äänenvaimentimet pistooliin, uziin ja kiikarikivääriin.
Jousella oli mukava hoidella aluksi kaikki, niissä riitti nuolet vaikka 10 vain rajattu eikä aina vanhaa saannut uusiokäyttöön.

Heti tutoriaali saarelta kun ylitin veden, tuli joku kauppa mistä saa ostettua ammuksia jne. Rahaa tulee todella nihkeästi siihennähden mitä kaikki maksaa. Ja kun ei ollut ammuksia enää uudestaan varaa täyttää, pomppasi heti kauppa auki, missä oikealla rahalla ois ostettu pelin valuuttaa.
Tutoriaalisaarella oli todellakin sellainen tilanne, että mitään en tullut ostaneeksi. Nyt kun on noita karibuja ja ahmoja paljon, niin ei ongelma. Tili paisuu...
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Ongelma on siinä, että sulle ei nyt aukea mun pointti, vaikka olen sen ihan selvästi tuonut esille. Tässä ei siis mielestäni pidä verrata siihen, mikä mielestäsi on "normipeli", vaan siihen, mitä oletit tämän pelin olevan. Oletit, että tässä on jotain mistä et pidä, mutta kun näin olekaan, niin eikö se nyt jonkinlainen plussa ole lähtökohtaiseen ajatukseen nähden? Puhut nyt jatkuvasti joka toisessa lauseessa siitä, että tällä ominaisuudella on merkitystä ja yhtäkkiä taas ei ole. Ihan selvästi sillä on merkitystä, kun sen olemassaolo olisi mielestäsi ollut iso miinus. Ei merkityksettömillä asioilla saada aikaan isoja miinuksia.

Jos mikromaksujen osalta tilanne on tuollainen, niin sitten täytyy kyllä harkita kahteen kertaan koko pelin ostamista.
Siis se ominaisuus itsessään ei muuta peliä juurikaan. Mulla itsellä se pursuaa korvista ulos vain niin paljon, että se on ihan kammotus.
Tuollatavoin ajateltuna tosiaan on iso plussa mulle itselle, koska niiden osalta ei tule sitä ärsytystä. Eli joo on merkitystä. Mutta kuitenkaan ei ole, koska niitä ois näin pienellä kartalla tullut 3-5 kertaa pelin aikana eteen, joten olisin sen varmaan kestänyt.
Nyt lähinnä alkoi tuon jälkeen itseä ärsyttämään se, että peliä on pakko edetä maastakäsin, koska kartta ei aukea ilmasta. Joka vie vähän lentokoneen pointtia. Kyllä pitäisi esim matalalennossa aueta ainakin, vaikka ylhäällä ei aukeaisikaan.

Mutta joo, nyt ymmärsin sun pointin. Eli mulle on plussa et ominaisuus on pois, silti kaikesta ärsytyksestä huolimatta se ei pelin kokonaisarvosanaa nosta käytännössä mitenkään. Se o isosti ärsyttävä nyanssi siellä muiden asioiden joukossa.

Kyllä isoin ongelma pleikan puolella on kontrollien kankeus tai jotain. En osaa edes selittää miksi se tuntuu huonolta. Sekä se että kontrollit on käännetty ristiin ubin omien pelien kesken, joka on copypaste pelissä käsittämätön ratkaisu. Ja sitten se, että mulla tulee huono olo pelatessa. En tiedä onko se tuo grafiikan valoisuus, väärä FOV, vai se että kääntyessä grafiikka ”väreilee” ihan selvästi omalla telkkarilla, mitä muut pelit ei tee.
Tänään kun jatkoin, niin jouduin lopettamaan juuri etovan oloon ja silmien särkyyn. Enkä tiedä mitä asialle tekisin.

Mutta se mikä tässä on upeaa, on tuo vesi. En ole noin upeaa vettä nähnyt missään pelissä. Lisäksi tässä on onnistuttu tekemään lentokoneella lentelystä todella nautinnollista (vaikka napit tässäkin ihan hämärät ja poikkeukselliset). Maisemat ovat henkeäsalpaavia:
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
683
Huoh..ei..

En halua sitä samaa mikä toistui Fc4, primal, AC:n Lontoossa ja Pariisissa, Steepissä, Crewssä.
Uusin AC piilottaa tuota mekanismia siten, ettei se tunnu siltä samalta. Wildlandsissa on joku oikeasti fiksulta tuntuva perustelu valokuvien, tiedostojen jne tutkimisella jne. Wildlands myös tehty puhtaaksi coopiksi, jolloin voi itse keksiä eri lähestymistapoja ja siinäkin erilaisia tehtäviä on tuplaten tähän verrattuna.

Ja jos väkisin täytyy pitää tämä sama ”kaava”, niin sitä pakkopullaa olisi lievittänyt todella paljon edes 8-12 erilaisen jutun tekeminen. Nyt toistetaan neljää asiaa läpi pelin. Ja kun nämä nykyisetkin on vielä tehty niin, että eri paikassa on samoin tekstuurien tehty identtiset asiat, niin se on vielä räikeämpi copypaste, kuin että olis edes selvästi erilaista se sama tekeminen.

Ja etkö myöskään ymmärtänyt sitä, että pidin uusimmasta AC:sta, että Wildlandsista, joten nimenomaan siksi uskalsin ennakkotilata, kun ne aikaisemmat Ubi peikot oli vihdoin lähteneet pois niskasta..
Ollaan kyllä hyvin kaukana samoilta linjoilta, jos pidät FC4:ää surkeana tekeleenä ja kehut Wildlandsia maasta taivaaseen. Wildlands oli minulle suurin pettymys pelirintamalla vuosikausiin ja aivan hirveä tekele kaikin puolin. Se tuntui jopa enemmän arcademaiselta, kuin FC4, ja kaikki tehtävät tuntuivat täysin yhdentekevältä paskalta. Ajoneuvojen tuntuma oli hirveä ja pelimaailma todella tylsä.

Jäi sellainen tunne, että Wildlands yritti olla vakavammin otettava versio Far Cry -peleistä, mutta se teki kaiken väärin.

Mitä tästä opimme? Ehkäpä kannattaa jättää ennakkotilailut väliin, jos on pienintäkään epäilystä siitä, että tämä ei ehkä ole mun juttu. Vaikka emoyhtiö olisikin sama, niin tekijät eivät ole.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
747
Ja kaveri missaa puolet pelistä? Wildlandsissa pelaillaan yksin ja yhdessä. Jos jollain tekemättä joku tehtävä, pelaillaan niitä uusiksi.
Nyt se ei onnistu, kun kaverin eteneminen ei tallennu ollenkaan.

Yksin voi pelata vain eri savella..mikä ei edes onnistu, joten on luotava koneeseen erillinen käyttäjä yksinpeliä varten ja silloin trophytkin menee sinne.

Eli ei..en voi pelata yksin, jos haluan pelata myös kaverin kanssa koko pelin..
En ole vielä kokeillut moninpeliä tässä mutta eikö se toimi juuri samalla tavalla kuin Wildlandsissä? Eihän se apurin tarina siinäkään edennyt, jos se tuli sun peliin? Eli kaveri voi liittyä sun peliin ja auttaa tehtävissä mutta oma tarina ei kaverilla etene... ja toisaalta, se kaveri voi tulla mukaan koska haluaa, mutta sen ei tarvi koko ajan kukkua siellä, että sinä voit edetä tarinassa? Eli jos sinä olet se pääpelaaja, niin sinä pelaat sitä yksin ja kaveri vaan vierailee välillä jeesaamassa? Eli se sun kaveri on aivan kuin nämä NPC-apurit paitsi, että on ihminen?

Onhan teillä kummallakin se oma kampanja; käyt auttamassa välillä toisen etenemistä ja välillä kaveri käy auttamassa sua, ja kummankin peli etenee omassa pelissäään? Jos haluat pelata kaverin kassa koko pelin, niin sitten se kaveri vaan liittyy aina sun peliin kun pelaat tai päinvastoin? Mitä minä nyt missaan tässä, ei kai tää nyt näin vaikeeta ole?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 802
Saako nahat ihan normi aseella ampuen? Vai vaaditaanko jotain puukkoa, jousipyssyä tms?
Ihan miten vaan, autolla, sarjatuliaseela tai nyrkillä. Kunhan henki lähtee... Valmiita raatoja ei hyväksy, mutta yhdessä kohtaa ahma tappoi peuran ja hyökkäsi sen jälkeen siviilin kimppuun. Tuosta sain peuran nahat (ahman lisäksi).
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Ollaan kyllä hyvin kaukana samoilta linjoilta, jos pidät FC4:ää surkeana tekeleenä ja kehut Wildlandsia maasta taivaaseen. Wildlands oli minulle suurin pettymys pelirintamalla vuosikausiin ja aivan hirveä tekele kaikin puolin. Se tuntui jopa enemmän arcademaiselta, kuin FC4, ja kaikki tehtävät tuntuivat täysin yhdentekevältä paskalta. Ajoneuvojen tuntuma oli hirveä ja pelimaailma todella tylsä.

Jäi sellainen tunne, että Wildlands yritti olla vakavammin otettava versio Far Cry -peleistä, mutta se teki kaiken väärin.

Mitä tästä opimme? Ehkäpä kannattaa jättää ennakkotilailut väliin, jos on pienintäkään epäilystä siitä, että tämä ei ehkä ole mun juttu. Vaikka emoyhtiö olisikin sama, niin tekijät eivät ole.
Ei FC4 huono teos ole, itse en sellaista vain yksin jaksa.
Wildlandsin ajomalli on jäätävä, tähtäys vielä jäätävämpi. Yksin en pelaisi hetkeäkään. Mutta neljän kaverin kesken parasta viihdettä vuosiin. Tehtäviä voi pelata juuri niin ”realistisesti” kuin haluaa, tai niin arcadesti kuin haluaa. Tai räimien, tai hiipien, tai sniputtaen. Ihan miten haluaa ja itse malttaa. Voi pelata myös erittäin taktisesti jos haluaa.
Eihän sekään pelinä mestariteos ole, päinvastoin. Mutta se antaa kavereille hiekkalaatikon missä on hemmetin kivaa.
Sitä toivon FC:ltäkin, mutta tätä voisi olla välillä kiva jäädä 30-60minuutiksi kun kaveri lähtee..nyt se ei ole mahdollista.
Mieleni voi muuttua ihan täysin pelistä kunhan cooppia pääsen vetämään.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
En ole vielä kokeillut moninpeliä tässä mutta eikö se toimi juuri samalla tavalla kuin Wildlandsissä? Eihän se apurin tarina siinäkään edennyt, jos se tuli sun peliin? Eli kaveri voi liittyä sun peliin ja auttaa tehtävissä mutta oma tarina ei kaverilla etene... ja toisaalta, se kaveri voi tulla mukaan koska haluaa, mutta sen ei tarvi koko ajan kukkua siellä, että sinä voit edetä tarinassa? Eli jos sinä olet se pääpelaaja, niin sinä pelaat sitä yksin ja kaveri vaan vierailee välillä jeesaamassa? Eli se sun kaveri on aivan kuin nämä NPC-apurit paitsi, että on ihminen?

Onhan teillä kummallakin se oma kampanja; käyt auttamassa välillä toisen etenemistä ja välillä kaveri käy auttamassa sua, ja kummankin peli etenee omassa pelissäään? Jos haluat pelata kaverin kassa koko pelin, niin sitten se kaveri vaan liittyy aina sun peliin kun pelaat tai päinvastoin? Mitä minä nyt missaan tässä, ei kai tää nyt näin vaikeeta ole?
Meillä neljä tyyppiä pelaa, hosti vaihtelee miten sattuu, myös kokoonpano 1-4 pelaajan välillä miten vain.
Ainakin tähän asti mulla on jokainen tarinatehtävä ollut merkattu pelatuksi, kun olen peliä jatkanut. On hostina ollut kuka vain. Myös kaikki keräiltävät jääneet talteen.

Tehdyt tehtävät näkyy valkoisena, tekemättömät keltaisena.
Itsekin luulin ettei ne edistyisi, mutta meillä on ainakin edistynyt kaikilla tässä parin kuukauden sisällä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Mikäs estää omenanraatoa pelaamasta yksin? Sekö, että pelissä on mahdollisuus pelata muiden tai NPC 'kavereiden' kanssa? Voi sitä kai silti yksinkin pelata?

Toi torneista itku oli kanssa verraton juttu, samoin se että valittaa Ubisoftin pelien olevan samaa tylsää paskaa ja sitten ostaa pelin ja jatkaa valitusta.:bored:
Tämä, mikä ajaa ihmisen vuodesta toiseen ostamaan omasta mielestä paskaa? Tyhmyys?
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 591
Wildlands nyt ei eroa perus ubikaavasta juuri mitenkään, mutta se on sitten @omenanraato mielestä loistava peli ja tämä paskaa... Tylsempää se saatanan karttojen kuvailu mun mielestä oli, vaikka realistisempaa toki. Itseä ei ole ikinä edes sinänä niiden radiotornien "valtaaminen" häirinnyt, kun niissä oli välillä jopa vähän haastettakin. Eipä siinä wildlandsissakaan kovin monenlaista tehtävätyyppiä loppupeleissä ollut ja osa niistä oli todella ärsyttäviä, kuten se lentokoneiden vieminen ja niiden radioasemien puolustaminen.

Ainoat isot erot tämän ja wildlandis välillä on 3rd person view ja paremmin tehty coop. Itse toki tykkäsin myös wildlandisista ja ainakin PC:llä ammuskelu tuntuu siinä ja tässä FC5:ssa hyvälle.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Wildlands nyt ei eroa perus ubikaavasta juuri mitenkään, mutta se on sitten @omenanraato mielestä loistava peli ja tämä paskaa... Tylsempää se saatanan karttojen kuvailu mun mielestä oli, vaikka realistisempaa toki. Itseä ei ole ikinä edes sinänä niiden radiotornien "valtaaminen" häirinnyt, kun niissä oli välillä jopa vähän haastettakin. Eipä siinä wildlandsissakaan kovin monenlaista tehtävätyyppiä loppupeleissä ollut ja osa niistä oli todella ärsyttäviä, kuten se lentokoneiden vieminen ja niiden radioasemien puolustaminen.

Ainoat isot erot tämän ja wildlandis välillä on 3rd person view ja paremmin tehty coop. Itse toki tykkäsin myös wildlandisista ja ainakin PC:llä ammuskelu tuntuu siinä ja tässä FC5:ssa hyvälle.
Niin kuten sanoin, Wildlands ei todellakaan ollut mikään mestariteos ja tehtävät olivat täysin samanlaisia, mutta loistavasti tehdyn coopin ansiosta peliä on pystynyt pelaamaan joka pelikerralla täysin eri tavalla porukan oman mielikuvituksen voimin. Tier luokituksen tuoman pelin vaikeitumisen myötä alkanut tuntumaan viel erilaisemmalta. Sekään ei toden totta toimi yhtään yksinpelinä.
Peli on loistava siksi, että siitä sai viihdettä kavereiden kanssa enemmän kuin mistään muusta vuosiin. Ei se sisällöltään tms ole sen parempi, mutta antoi kaveriporukalle hiekkalaatikon.
FC olisi voinut helposti päästä paremmaksi hyvinkin pienillä asioilla, jotka oli jo valmiiksi ubin toisissa peleissä. Ja sit hieman tuoda variaatota lisää.
Ja kuten olen sanonut myös aikaisemmin, ei FC5 ole huono peli, ei se vaan pätkääkään ansaitse sitä ylistystä mitä se saa pelimediasta. Iso firma saa junnata paikallaan ja porukka on tyytyväinen. Tänäpäivänä kun peleistä saisi niin paljon parempiakin, vieläpä oikeasti suhteellisen pienillä muutoksilla. Osa niistä vielä sellaisia jotka Ubi itse on jo aikaisemmin tehnyt muihin peleihin.

Sen vuoksi FC5 oli jotenkin paluu siihen, mistä Ubi on tässä välissä jo päässyt eroon ja miksi olen alkanut nauttimaan ubin peleistä.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
747
Meillä neljä tyyppiä pelaa, hosti vaihtelee miten sattuu, myös kokoonpano 1-4 pelaajan välillä miten vain.
Ainakin tähän asti mulla on jokainen tarinatehtävä ollut merkattu pelatuksi, kun olen peliä jatkanut. On hostina ollut kuka vain. Myös kaikki keräiltävät jääneet talteen.

Tehdyt tehtävät näkyy valkoisena, tekemättömät keltaisena.
Itsekin luulin ettei ne edistyisi, mutta meillä on ainakin edistynyt kaikilla tässä parin kuukauden sisällä.
Täytyy sanoa, että en ole ihan varma, kun kokeilin Wildlandsia jo pitkä tovi sitten moninpelinä ja vedin sen sitten yksin loppuun. Ja onhan siihen voinut tulla muutoksiakin.

Mutta se ei muuta mitä sanoin tästä pelistä, tietääkseni sun ollessa pääpelaaja vain sun tarina etenee, ja kaverin ei tarvi olla aina paikalla, vaan voi olla satunnaisesti tai koko ajan (tai pelaat kokonaan ilman kaveria). Sama kääntäen kaverin omassa pelissä, eikö?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
250
Onko tuo Co-op sellainen että sitä voi useamman eri kaverin kanssa pelata? Meinaan ettet ole "loukussa" yhden kaverin kanssa jossain stoorissa, kunnes se on pelattu läpi.
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
683
Onko tuo Co-op sellainen että sitä voi useamman eri kaverin kanssa pelata? Meinaan ettet ole "loukussa" yhden kaverin kanssa jossain stoorissa, kunnes se on pelattu läpi.
Voi pelata useamman kanssa, koska vain hostin osalta tarina edes etenee. Tarinaa ei siis ole sidottu millään tavalla niihin pelaajiin, jotka "vieraana" liittyvät toisen pelaajan peliin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
313
Pelailin 1,5h ja aika samaa tavaraa tuntui olevan kuin aiemmat tuotokset. Kaverin kanssa jaksaisi varmaan pelata ainakin tarinan läpi, mutta yksin pelattaessa kiinnostus lopahti jo nyt. Onneksi en maksanut kuin alle 5€.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
249
Pelailin 1,5h ja aika samaa tavaraa tuntui olevan kuin aiemmat tuotokset. Kaverin kanssa jaksaisi varmaan pelata ainakin tarinan läpi, mutta yksin pelattaessa kiinnostus lopahti jo nyt. Onneksi en maksanut kuin alle 5€.
Missäs noin halpa oli?
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
101
Far cry 4 jäi aikonaan kesken noin 10 h pelitunnin jälkeen. Jotenki alkoi toistaa itseään ja ei enää napannut. Ehkä tämän tyylisiä pelejä on tullut jo pelattua niin paljon, että eivät tarjoa enää mitään uutta. Tässä 5 tosin olisi tuo co-op mikä voisi hieman lisätä mielenkiintoa peliin. Ehkä alesta joskus napata jos saa kaverin mukaan. Aikoinaan far cry 1 kyllä räjäytti tajunnan grafiikoillaan ja maailmallaan. Mietti monesti, että voiko tästä enään fps peli parantua :D
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 702
Oisko jotain vinkkejä antaa aloittevalle? Itsellä peli on vielä latautumassa/asentumassa. Jostain kuulin että lockpick ois hyödyllinen kyky ja heti alusta vaikeus hardille.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
565
Yksi asia joka alkoi ärsyttämään tässä on että olitpa missä tahansa niin koko ajan on joku vihu kimpussa. Tai ainakin kun autolla ajelet teillä niin joka toinen vastaan tuleva auto tuntuu olevan vihu joka yrittää kiilata jne tieltä pois. Ei ole oikeestaan hetken rauhaa oikeen ollenkaan. Muuten kyllä vaikuttaa hyvältä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Yksi asia joka alkoi ärsyttämään tässä on että olitpa missä tahansa niin koko ajan on joku vihu kimpussa. Tai ainakin kun autolla ajelet teillä niin joka toinen vastaan tuleva auto tuntuu olevan vihu joka yrittää kiilata jne tieltä pois. Ei ole oikeestaan hetken rauhaa oikeen ollenkaan. Muuten kyllä vaikuttaa hyvältä.
Eikö käytännössä koko laakso ole lahkon vallassa, joten sikäli kai perusteltua ja saadaan jatkuva action päälle. Ymmärrän kyllä pointtisi ja huomasin saman, että kun ampui yhtä, tuli kahdesta suunnasta muita jo niskaan, vaikka olivat ”eri tehtävän” alueella.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421
Tässäkin taitaa olla kuten nelosessa että vihuen kohtaamiset vähenee paljon kun saat alueita omiin nimiisi.

Tässä pitää kaiketi vastarintaa nostaa alueilla ja kun tarpeeksi niin sen alueen pomo tulee sinua vastaan.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 061
Juu sama benchmark uusimmilla ajureilla kuin edellisillä.

Ei tämä mitenkään erityisen hyvin skaalaa SLI:lle;
Average 141
Max 161

1440p ja kaikki täysillä. 1080Ti SLI 8700k.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Onko niin, että tässä ei tule erikseen ilmotusta, millon cooppiin voi kutsua? Tein tuon ekan saaren kokonaan ja aukes uusia tehtäviä, mutta ei ilmotusta, että nyt voi cooppiin kutsua kuten joissain peleissä. Online-valikkoon kyllä pääsee jo. Tietää vaan jatkaako vai jääkö odotteleen.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Onko niin, että tässä ei tule erikseen ilmotusta, millon cooppiin voi kutsua? Tein tuon ekan saaren kokonaan ja aukes uusia tehtäviä, mutta ei ilmotusta, että nyt voi cooppiin kutsua kuten joissain peleissä. Online-valikkoon kyllä pääsee jo. Tietää vaan jatkaako vai jääkö odotteleen.
Kyllä mulle ilmoitus tuli ruudulle asiasta ps4 versiossa. Eiköhän se sullakin ole vilahtanut siinä ja jos saari tehtynä, voit aloittaa myös coopin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Jousi se on aina yhtä ihana ase ja karhuja on hyvä metsästää polttopulloilla. Kivasti roihuaa myös metsä. Tälläistä viihdettä nyt kaipasikin. :)
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
275
Jaaha, noin tunnin nyt pelaillut. Ei kyllä tehnyt haluttua vaikutusta. Tykkäsin aikoinani Far Cry 1, ja 2. Mutta sen jälkeen pelisarja meni huonoksi, tämä tuntuu olevan vain jatkoa sille. Päätöntä pyörimistä vähän keksityllä cultti juonella. Saas nähdä jaksaako peliä pelata enempää. Grafiikoista plussaa, varsinkin vesi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
683
Jaaha, noin tunnin nyt pelaillut. Ei kyllä tehnyt haluttua vaikutusta. Tykkäsin aikoinani Far Cry 1, ja 2. Mutta sen jälkeen pelisarja meni huonoksi, tämä tuntuu olevan vain jatkoa sille. Päätöntä pyörimistä vähän keksityllä cultti juonella. Saas nähdä jaksaako peliä pelata enempää
Nyt kyllä vähän ihmetyttää. Jos et tykännyt kahdesta edellisestä pelistä ja on ollut alusta asti varsin selvää, että tämä tulee jatkamaan samalla tiellä, niin miksi ostit pelin? Ja ennenkaikkea miksi ostit pelin täyteen hintaan heti julkaisussa? Olisihan sitä voinut odottaa muiden mielipiteitä ja arvosteluja vähintään, jotta tietää onko joku muuttunut niin ratkaisevasti, että voisit tästä tykätä.

Toki sitten ymmärrän, jos et ole tästä mitään maksanut.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
ja on ollut alusta asti varsin selvää, että tämä tulee jatkamaan samalla tiellä.
Kyllä ainakin itse sorruin uskomaan niin montaa ubin hehkutusta ja median ennakkoarviota, että olin viime yöhön asti siinä uskossa, että tässä on heitetty Ubin vanha tapa tehdä pelejä romukoppaan ja vedetty täysin uusiksi.

Eli ei mulle ainakaan ollut selvää, että kymmentä vuotta putkeen jatketaan samaa tietä..
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Kyllä ainakin itse sorruin uskomaan niin montaa ubin hehkutusta ja median ennakkoarviota, että olin viime yöhön asti siinä uskossa, että tässä on heitetty Ubin vanha tapa tehdä pelejä romukoppaan ja vedetty täysin uusiksi.

Eli ei mulle ainakaan ollut selvää, että kymmentä vuotta putkeen jatketaan samaa tietä..
Missä tuollaista viestiä on tullut vastaan?
Minä olen taas alunalkaen ollut siinä uskossa, että samaa settiä uudella mapilla.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Minulle tuli kyllä videoiden perusteella selväksi, että samoilla linjoilla tämä uusinkin jatkuu. Ei ollut mitään mielikuvaa, että täysin uusiksi olisi vedetty. :confused:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 069
Kyllähän tuo hieno peli on ja jne. mutta niin paljon sitä samaa että alelaarista ehkä sitten.
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
683
Kyllä ainakin itse sorruin uskomaan niin montaa ubin hehkutusta ja median ennakkoarviota, että olin viime yöhön asti siinä uskossa, että tässä on heitetty Ubin vanha tapa tehdä pelejä romukoppaan ja vedetty täysin uusiksi.

Eli ei mulle ainakaan ollut selvää, että kymmentä vuotta putkeen jatketaan samaa tietä..
Siis mitä hehkutusta ja ennakkoarvioita? En ole törmännyt missään sellaiseen hehkutukseen tai ennakkoarvioihin, joissa olisi puhuttu merkittävistä muutoksista kaavaan. Kaikkialla on vain mainostettu sitä, että tulossa on tuttu ja turvallinen Far Cry, jossa on uusi maailma ja joitain parannuksia/muutoksia entisiin nähden. Mistään en ole saanut sellaista kuvaa, että tässä olisi ollut tekeillä jotain ratkaisevasti erilaista.

Sun puheiden perusteella tuntuu samalta, kuin pelaisit NHL-peliä ja ihmettelisit, että vieläkin tässä pelataan jääkiekkoa. Toki sen voi kyseenalaistaa, että onko uusi maailma, uudet hahmot yms. pienemmät muutokset mekaniikkoihin sitten riittävästi perustelemaan täyttä ostohintaa. Kaikille ei varmasti ole, jolloin kannattaa odotella alennusmyyntejä. Muutoin tässä tulee kansalle lisää sitä mistä kansa tykkää, eikä siinä ole mitään väärää tai ihmeellistä. Minulle ainakin uusi pelimaailma on jo itsessään niin iso asia, että on kiva päästä tutkimaan sitä läpi tuttuun Far Cry -tyyliin.

Uusille Far Cry pelaajille tämä varmasti maistuu ja suurimmalle osalle vanhoista myös. Jos jonkun mielestä samaa ei enää jaksaisi, niin kannattaa äänestää lompakolla ja keskittyä muihin peleihin.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Niin no on osunut parin vuoden aikana silmii joitain haastatteluita, missä on sanottu ubin toimesta, että pelaajia on kuultu ja tuosta jokaisessa sarjassa saman copypastea käytöstä luovuttaisiin ja jokainen peli tehtäisiin jatkossa omanlaiseksi.
Ja jäin monista arviosta käsitykseen, että peli uudistuu ja on silti tuttu ja turvallinen, eli tuollaista rennompaa räiskintää.

Ja kuten jo monesti sanoin, ei peli huono ole. Siinä on vain nii älyttömän vähän sitä variaatiota ja sekin mitä on, on tehty täysin samalla tavalla. Kun sitä näennäisesti samaa asiaa olisi voinut aavistuksen muutella ihan jo tekstuureilla, että räjäytetään edes eri värinen kaasusäiliö, tai kuunnellaan eri merkkistä kasettinauhuria jne jne.
Eli siis yleisesti ollut vitsinä se ”copypaste” isossa mittakaavassa. Mutta tässä se tekeminen on karsittu ihan minimiin ja vedetty ihan oikeasti copy, siirretty karttaa vähän ja paste, ihan sellaisenaan.
Ubin kaltaiselta talolta pienet muutokset näinkin ”pieneen” karttaan olisi ollut muutaman päivän työ.

Tai se, että vangit ois välillä jotenkin muuten kuin polvillaan pihalla tuntikausia, tai vangin pelastuksen, paikkojen räjäytyksen jne lisäksi keksitty rinnalle 4-5 muutakin juttua. Niissä sit pientä eroa pikku jutuilla.
Edelleen peli olisi copypastea, mutta olisi sentään variaatioita niin paljon, että yksi kun kyllästyttää, on vielä 7-8 muuta asiaa mitä voi tehdä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Helppoa kyllä ymmärtää, jos ähky näihin, että ei enää jaksa. Minulla on oikeastaan takana vain Primal ja muutamia tunteja yhteensä muita osia niin kelpaa rentona räiskintäviihteenä sekä yksin että kaverin kanssa. Onhan tässä käppää toki esim. nuo panttivankihommat, viholliset ovat helvetin tyhmiä sekä spawnaavat todella pian samoille paikoille ym. Kuten maininnut niin itselleni tämä teema ja miljöö ovat mieluisia, joten annan anteeksi paljon eikä ole edellisten osien ähkyä päällä.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Muutama tunti cooppina takana, ja onpa ollut lystiä! Aivan päätöntä jatkuvaa toimintaa. Graafisesti nätti ja pyörähtää hyvin jopa 4K:lla. Tunnelmaltaan hyvinkin erilainen kuin mitä 3 ja 4 (Primal tuli skipattua). Yksinään ei varmaan jaksaisi, mutta cooppina toimii!
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Jaaha, noin tunnin nyt pelaillut. Ei kyllä tehnyt haluttua vaikutusta. Tykkäsin aikoinani Far Cry 1, ja 2. Mutta sen jälkeen pelisarja meni huonoksi, tämä tuntuu olevan vain jatkoa sille. Päätöntä pyörimistä vähän keksityllä cultti juonella. Saas nähdä jaksaako peliä pelata enempää. Grafiikoista plussaa, varsinkin vesi.
Pelasit tunnin, eli pääsit just ja just sen tutoriaalin läpi ja paska peli!:facepalm:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Jos ottaa huumorilla niin tälläiseen uskonnolliseen viholliskööriin varmaan sopii, että samannäköisiä ukkoja on tullut lahdattua ties kuinka paljon. :D

Huikeita tulitaisteluja tullut käytyä kyllä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 262
Viestejä
4 212 825
Jäsenet
71 031
Uusin jäsen
Juho I

Hinta.fi

Ylös Bottom