Ongelma on siinä, että sulle ei nyt aukea mun pointti, vaikka olen sen ihan selvästi tuonut esille. Tässä ei siis mielestäni pidä verrata siihen, mikä mielestäsi on "normipeli", vaan siihen, mitä oletit tämän pelin olevan. Oletit, että tässä on jotain mistä et pidä, mutta kun näin olekaan, niin eikö se nyt jonkinlainen plussa ole lähtökohtaiseen ajatukseen nähden? Puhut nyt jatkuvasti joka toisessa lauseessa siitä, että tällä ominaisuudella on merkitystä ja yhtäkkiä taas ei ole. Ihan selvästi sillä on merkitystä, kun sen olemassaolo olisi mielestäsi ollut iso miinus. Ei merkityksettömillä asioilla saada aikaan isoja miinuksia.
Jos mikromaksujen osalta tilanne on tuollainen, niin sitten täytyy kyllä harkita kahteen kertaan koko pelin ostamista.
Siis se ominaisuus itsessään ei muuta peliä juurikaan. Mulla itsellä se pursuaa korvista ulos vain niin paljon, että se on ihan kammotus.
Tuollatavoin ajateltuna tosiaan on iso plussa mulle itselle, koska niiden osalta ei tule sitä ärsytystä. Eli joo on merkitystä. Mutta kuitenkaan ei ole, koska niitä ois näin pienellä kartalla tullut 3-5 kertaa pelin aikana eteen, joten olisin sen varmaan kestänyt.
Nyt lähinnä alkoi tuon jälkeen itseä ärsyttämään se, että peliä on pakko edetä maastakäsin, koska kartta ei aukea ilmasta. Joka vie vähän lentokoneen pointtia. Kyllä pitäisi esim matalalennossa aueta ainakin, vaikka ylhäällä ei aukeaisikaan.
Mutta joo, nyt ymmärsin sun pointin. Eli mulle on plussa et ominaisuus on pois, silti kaikesta ärsytyksestä huolimatta se ei pelin kokonaisarvosanaa nosta käytännössä mitenkään. Se o isosti ärsyttävä nyanssi siellä muiden asioiden joukossa.
Kyllä isoin ongelma pleikan puolella on kontrollien kankeus tai jotain. En osaa edes selittää miksi se tuntuu huonolta. Sekä se että kontrollit on käännetty ristiin ubin omien pelien kesken, joka on copypaste pelissä käsittämätön ratkaisu. Ja sitten se, että mulla tulee huono olo pelatessa. En tiedä onko se tuo grafiikan valoisuus, väärä FOV, vai se että kääntyessä grafiikka ”väreilee” ihan selvästi omalla telkkarilla, mitä muut pelit ei tee.
Tänään kun jatkoin, niin jouduin lopettamaan juuri etovan oloon ja silmien särkyyn. Enkä tiedä mitä asialle tekisin.
Mutta se mikä tässä on upeaa, on tuo vesi. En ole noin upeaa vettä nähnyt missään pelissä. Lisäksi tässä on onnistuttu tekemään lentokoneella lentelystä todella nautinnollista (vaikka napit tässäkin ihan hämärät ja poikkeukselliset). Maisemat ovat henkeäsalpaavia: