Far Cry 5 (PC, Xbox One, PS4)

Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
683
Ulkoasu oli pettymys, Far Cry 4 näytti paremmalta.
Täh? Omaan silmään tämä näyttää aivan törkeästi paremmalta kuin FC4, vaikka sitä pelasin täysillä asetuksilla ja nyt ei ole nupit aivan kaakossa.

FC3 oli graafisesti hyvää tasoa, FC4 pettymys ja nyt FC5 on jälleen kovaa kamaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
10
Kannattaako tää hankkia jostain muualta kuin ubisoftin storesta ja onko noilla versioilla väliä?
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
683
Kannattaako tää hankkia jostain muualta kuin ubisoftin storesta ja onko noilla versioilla väliä?
Sieltähän ne versioiden erot näkee. Ubin storesta käytännössä saa halvimmalla, joten sieltä kannattaa ostaa.

Deluxe on aika turha, mutta jos season passia haluaa, niin goldin ostaminen ei ole huono vaihtoehto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 381
Täh? Omaan silmään tämä näyttää aivan törkeästi paremmalta kuin FC4, vaikka sitä pelasin täysillä asetuksilla ja nyt ei ole nupit aivan kaakossa.

FC3 oli graafisesti hyvää tasoa, FC4 pettymys ja nyt FC5 on jälleen kovaa kamaa.
Mielestäni tämä oli hieman pettymys graafisesti. Odotin tänä vuonna jo paljon enemmän.
Kannattaako tää hankkia jostain muualta kuin ubisoftin storesta ja onko noilla versioilla väliä?
Gigantista taitaa saada koodin halvimmalla. Säästää perusversiossa vitosen ja deluxe oli 59e
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
No kuka pakottaa maksamaan peleistä enempää kuin niiden perus versio maksaa?

Marssikaa sinne peilin eteen ja mitä näette?
Sellaista vedätystä ei tästä maailmasta löydy, ettei joku idiootti olisi paikkailemassa "kuka pakottaa, kuka pakottaa?". En investoinut mutta harvoinpa noiden arvoa voi ennakkoon päätellä kun tarjotaan ties mitä "packia", jonka pelillinen merkitys ei etukäteen todellakaan ole selvä.
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
683
Mielestäni tämä oli hieman pettymys graafisesti. Odotin tänä vuonna jo paljon enemmän.

Gigantista taitaa saada koodin halvimmalla. Säästää perusversiossa vitosen ja deluxe oli 59e
Olen seurannut kaikkia uusimpia AAA-pelejä, eikä tämä häviä mielestäni millekään niistä graafisesti. Aika paljon täytyy odottaa, jos ei tämä riitä.

Uplayssa Deluxe on 56€, standard 48€ ja Gold 72€. Väitän, ettei ehkä mistään saa halvemmalla.

Nämä hinnat sillä olettamuksella, että on joskus pelannut Uplayn kautta jotain peliä, jolloin saa sieltä 100:lla "u-kolikolla" 20% alennuksen ostokseensa.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
747
Kyllä kaiken näkee, mutta vain hosti voi laukaista keskustelut jne. Xp ja perksit jää. Mutta tehtävät, avatut aseet/kulkuvälineet ei edisty. Ja esim aseet avaat joka kerta uusiksi itelles jos kaverin peliin menet.
Palaisin tähän, kun kaverin kanssa pelattiin justiin tänään. Minä liityin kaverille avuksi, kun olin sitä edellä tarinassa, niin hän pääsi alusta saakka pelaamaan.

Kyllä mun siihen saakka omassa pelissäni löytämät/avaamat aseet tuli mukaan tuonne kaverin peliin, ja kun palasin sieltä taas omaan peliin, niin apurina hänen pelissä löytämäni uusi jousi oli tuolla asepyörässä valmiina ja siis löydettynä? Eli kyllä nää säilyy ja siirtyy mun mielestä pleistä toiseen (UKK:ssakin sanottiin, että vaan tietyt spesiaaliaseet ei siirtyisi).

Samaten kaverin pelissä ruvettiin tekeen yhtä sivutehtävää missä piti kiipeillä ja grapplata tiettyyn paikkaan ja kaveri sössi sen ja minä oli apurina siellä eka, niin tehtävä merkattiin suoritetuksi hänellä silti. Eli hänen ei tarvinnut itse henkilökohtaisesti laukaista sitä 'mission accomplished' juttua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 381
Palaisin tähän, kun kaverin kanssa pelattiin justiin tänään. Minä liityin kaverille avuksi, kun olin sitä edellä tarinassa, niin hän pääsi alusta saakka pelaamaan.

Kyllä mun siihen saakka omassa pelissäni löytämät/avaamat aseet tuli mukaan tuonne kaverin peliin, ja kun palasin sieltä taas omaan peliin, niin apurina hänen pelissä löytämäni uusi jousi oli tuolla asepyörässä valmiina ja siis löydettynä? Eli kyllä nää säilyy ja siirtyy mun mielestä pleistä toiseen (UKK:ssakin sanottiin, että vaan tietyt spesiaaliaseet ei siirtyisi).

Samaten kaverin pelissä ruvettiin tekeen yhtä sivutehtävää missä piti kiipeillä ja grapplata tiettyyn paikkaan ja kaveri sössi sen ja minä oli apurina siellä eka, niin tehtävä merkattiin suoritetuksi hänellä silti. Eli hänen ei tarvinnut itse henkilökohtaisesti laukaista sitä 'mission accomplished' juttua.
Jo unlockatut aseet säilyy kun ne löytää tai ostaa. Jos ase on omassa pelissäsi vielä lukittu edistymisen takia, et saa sitä pitää.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 475
Samaten kaverin pelissä ruvettiin tekeen yhtä sivutehtävää missä piti kiipeillä ja grapplata tiettyyn paikkaan ja kaveri sössi sen ja minä oli apurina siellä eka, niin tehtävä merkattiin suoritetuksi hänellä silti. Eli hänen ei tarvinnut itse henkilökohtaisesti laukaista sitä 'mission accomplished' juttua.
Tämän ehkä vähän huonosti sanoin, mutta siis kohdat missä esim jonku npc kertoo jotain ja siitä aukeaa karttaan tehtäviä.
Tai kesken tehtävän kun piti jollekin jutella, niin kaveri ei näissä pystynyt laukaisemaan sitä keskustelua laisinkaan. Minä kun menin siihen, tuli heti keskusteluvaihtoehto.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 108
Kylläpä tekisi mieli ostaa, mutta taidan odotella että hinta laskee. Muuten on tullut kaikki Far Cry:t pelattua läpi mutta kakkonen jäi kesken. Se oli sen verran huono. Ostin sen nyt GOGista ja olipa tämä yllättävän nätti ultralla.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
747
Tämän ehkä vähän huonosti sanoin, mutta siis kohdat missä esim jonku npc kertoo jotain ja siitä aukeaa karttaan tehtäviä.
Tai kesken tehtävän kun piti jollekin jutella, niin kaveri ei näissä pystynyt laukaisemaan sitä keskustelua laisinkaan. Minä kun menin siihen, tuli heti keskusteluvaihtoehto.
Juu, en minäkään tehtäviä yrittänytkään edes aloittaa, kun annoin kaverin hoitaa ne oman mielensä mukaan. Pitää testailla lisää.

Ai tässä on käärmeitäkin, selvis kun ravistelin kalkkaroa käsivarresta irti ja äkkiä medpäkki perään ettei kuole.:darra:

Noi kk:n äänenvaimentimet on vähän :bored:

Pännii noi
pakotetut hunted-välikohtaukset, missä possee tulee bliss-ammuksilla sua jahtaan ja ottaa vangiksi ihan väkisin. Yritin autolla karkuun kaahata kerrankin, eikä mitään heti vaan taju pois. Näitä ei vissiin pysty välttään? Tuliskohan lentäessäkin bliss-kuti otsaan? Kai tämä on yksi tapa pakottaa juonta eteenpäin tai jotain... älyäisivät edes tappaa mutta ko aina pääsen karkuun. Kuinkahan monta kertaa tämä vielä käy? Kaksi kertaa oon ny jäänyt kiinni.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 007
Toi .50 cal snipu on kyllä tehokas.

Ainakin ilman vaimenninta karhua silmien väliin eli edestäpäin riitti 1 laukaus.

Nyt on sillä pyöreällä perus-vaimentimella. Onko se toinen neliön muotoinen vaimennin paljonkin hiljaisempi?

Onko kellään fakta tietoa onko tässä miten mallinnettu luotien energia?

Tosi elämässähän vaimentimen lisäys syö aina luodin lähtönopeutta hieman eli osumaenergia (kJ) laskee sen myötä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 381
Olen seurannut kaikkia uusimpia AAA-pelejä, eikä tämä häviä mielestäni millekään niistä graafisesti. Aika paljon täytyy odottaa, jos ei tämä riitä.

Uplayssa Deluxe on 56€, standard 48€ ja Gold 72€. Väitän, ettei ehkä mistään saa halvemmalla.

Nämä hinnat sillä olettamuksella, että on joskus pelannut Uplayn kautta jotain peliä, jolloin saa sieltä 100:lla "u-kolikolla" 20% alennuksen ostokseensa.
En ole ilmeisesti muuten ainoa joka havainnut että olisi vähän petrattavaa tässä Far Cry 5 ULTRA Textures Are AWFUL [SCREENSHOTS] :: Far Cry 5 General Discussions. Nuo kuvat nyt on otettu tosi läheltä mutta kyllä selkeästi olisi parannettavaa. Vastaavia pistää silmään esimerkiksi O'Hara's Haunted House mestassa, jossa lopussa nähtävä kamera jalustalla pistään suoraan silmään kun näyttää joltain 8-bit aikakaudelta otetulta.

Jos otat hinnoittelussa jotain tarjouksia huomioon niin olisi hyvä mainita. Itse puhuin listahinnoista eli siis puhuimme kahdesta eri asiasta.

E: Piti ihan screeni käydä ottamassa:
kamera.jpg
Mielestäni vuonna 2018 ei tuon tasoista tekstuuria pitäisi olla enään missään, ainakaan ison budjetin pelissä jota mainostetaan 4K valmiina, mutta kullakin mielipiteensä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
683
Jos otat hinnoittelussa jotain tarjouksia huomioon niin olisi hyvä mainita. Itse puhuin listahinnoista eli siis puhuimme kahdesta eri asiasta.
Puhe oli siitä mistä tuotteen saa halvimmalla, eli puhumme samasta asiasta. Olisi toki pitänyt tuosta mainita aiemmin, mutta kuvittelin sen olevan yleistä tietoa.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 295
Tämä on eka Far Cry mitä olen pelannu. Aiemmat ei kiinnostanu juoniensa takia, mutta tää nappas. Ubilta oon pelannu kuitenki kaikki AC:t läpi. Ostin suoraa Goldin.

Pelasin tätä peliä semmosen 8 tuntia putkeen ja sain tehtyä 28% single playerista läpi. Lisäksi kävin pelaamassa kolme PVP-matsia. En pidä peleissä tapahtuvasta grindauksesta ja tässä ei oo yhtään sitä makua. Koko ajan tapahtuu jotain uutta ja nuo kaikki räjähdykset ja muut on tosi hienoja.

Aika maittava kokonaisuus. Aseilla on todella hauskaa ja palkitsevaa ampua ja osua vihollisiin. Kuolemisanimaatiot on tosi hienoja. Juontaki on jaksanu seurata, joka on nykyään aika yllättävää peleissä. Päivitän myöhemmin lisäkommentteja.
Noniin, nyt on 24 tuntia takana. Kolmas eli viimeinen alue on melkein kokonaan valloitettu.

Itsestä nuo ''kaappaukset'' juonen edistämisessä ovat olleet hauskoja, uusi idea. Aseilla on edelleen aivan mahtava ampua. Pikkuhiljaa alkaa olla toistoa tuo tukikohtien valtaus, mutta ei kauheasti. Loottitehtävät (ne vihreät timantit) ovat olleet ihan hauskoja pikkutehtäviä. Tuntee olevansa enemmän pelissä mukana, kun kaikki tehtävät saadaan juttelemalla eri ihmisille. Pääpomotappelut ja niitten jutut yleensäkin semmosta keskitasoa vahvempaa tarinankerrontaa, mutta ei mitään superihmeellistä lopulta. Oon jaksanu kaikki kuunnella. Eri aseita on kiva vaihdella välillä, tosin siitä kovasti mainostetusta jousipyssystä en tykkää yhtään. Sillä ei saa niitä VIP:ejä ollenkaan hengiltä. Ne on semmosia vähä äkäsempiä vihollisia, joita on joskus vihujen seassa. Itse nautin paljon helillä lentämisestä. Löytää siten uusia alueita ja tukikohtia helposti valloitettavaksi. Voi siis vaan lennellä ja käydä välillä ampumassa pyssyt kuumiksi johonki tukikohtaan.

Tässä 24 tunnissa on mukana myös muutama tunti Arcadea. Ne mapit oli ihan hauskoja, tosin pelimoodit ja yleensäki koko järjestelmä on kyllä aika viimeistelemätön. Mapit on luokkaa ''höhö'' tai sitte melkee hyviä normimappeja. En oo vielä päässy pelaa kaverin kaa. Se tapahtuu huomenna. Grafiikoista sen verran, että oma GTX1060 6gb (läppärissä) + 7700HQ i7 pyörittää 1080p Ultralla noin 70fps koko ajan. Maailma on ihan nätti, ei mitenkään mullistava kai. Aika saman näkönen, mitä BF1:sen kartat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
676
Videon mukaan pyörii hämmentävän paljon paremmin intelillä kuin ryysenillä.

 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
275
Miten tuota Resistance leveliä saadaan ? Tuon CL-50 pyssyn haluaisin ostaa muttei riitä se leveli..
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 108
Videon mukaan pyörii hämmentävän paljon paremmin intelillä kuin ryysenillä.

Kummasti tuo prossun ja näyttiksen kuormitus on Ryzenillä huomattavasti alhaisempi? Siltikin vain noin 20 fps:n ero. Jotain kummallista pelissä täytyy olla.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Videon mukaan pyörii hämmentävän paljon paremmin intelillä kuin ryysenillä.

Näyttää vastaavalta konsoliroskalta kuin Far Cry 3. Suorastaan kaamea ero verrattuna Far Cry 2:n.

Kummasti tuo prossun ja näyttiksen kuormitus on Ryzenillä huomattavasti alhaisempi? Siltikin vain noin 20 fps:n ero. Jotain kummallista pelissä täytyy olla.
Kuten yllä sanoin, konsoleille optimoitu. Far Cry 2:n verrattuna kolmonen on todella tahmea enkä usko vitosen olevan ratkaisevasti parempi.
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
683
Näyttää vastaavalta konsoliroskalta kuin Far Cry 3. Suorastaan kaamea ero verrattuna Far Cry 2:n.

Kuten yllä sanoin, konsoleille optimoitu. Far Cry 2:n verrattuna kolmonen on todella tahmea enkä usko vitosen olevan ratkaisevasti parempi.
Se, että peli on huonommin optimoitu tietynlaiselle raudalle, ei tee siitä konsoliroskaa. FC2 näytti myös graafisesti paljon huonomalta kuin FC3, ja FC2 käytti myös vanhempaa pelimoottoria.

FC3, FC4 ja FC5 käyttävät kaikki samaa moottoria, joten suuria muutoksia luonnollisesti ei ole tapahtunut. Ovat aina pyörineet Intel/nVidia -raudalla parhaiten.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 598
Mahtaako 1050ti pyörittää tätä i7 4770 kaverina kuinka hyvin? tuli tossa vaihtokaupoissa kylkiäisenä ja mietin iskenkö eteenpäin vai pidänkö?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Se, että peli on huonommin optimoitu tietynlaiselle raudalle, ei tee siitä konsoliroskaa. FC2 näytti myös graafisesti paljon huonomalta kuin FC3, ja FC2 käytti myös vanhempaa pelimoottoria.

FC3, FC4 ja FC5 käyttävät kaikki samaa moottoria, joten suuria muutoksia luonnollisesti ei ole tapahtunut. Ovat aina pyörineet Intel/nVidia -raudalla parhaiten.
Näytti ehkä huonommalta mutta oli pelattavuudeltaan monta kertaluokkaa parempi. Ohjaustuntuma huomattavasti parempi eikä mitään idioottimaisia konsolityhmennyksiä "pidä nappia pohjassa tehdäksesi jotain". Öö miksi ei riitä kertapainallus :btooth: Se että optimointi on konsoleille eikä PC:lle nimenomaan tekee pelistä konsoliroskaa.

Sama moottori, sitä epäilinkin jo videoiden perusteella. Kolmonen meni Far Cry 2:sta rankasti taaksepäin joten en vitoselta suurempia odota.
 
Liittynyt
11.04.2017
Viestejä
187
Näytti ehkä huonommalta mutta oli pelattavuudeltaan monta kertaluokkaa parempi. Ohjaustuntuma huomattavasti parempi eikä mitään idioottimaisia konsolityhmennyksiä "pidä nappia pohjassa tehdäksesi jotain". Öö miksi ei riitä kertapainallus :btooth: Se että optimointi on konsoleille eikä PC:lle nimenomaan tekee pelistä konsoliroskaa.

Sama moottori, sitä epäilinkin jo videoiden perusteella. Kolmonen meni Far Cry 2:sta rankasti taaksepäin joten en vitoselta suurempia odota.
Konsoliversiot kaikilla koneilla on lukittu 30fps. Toki optimoitu siihen lukemaan, mutta tekeekö se sitten konsoliversioista paremmat, mene ja tiedä. Omasta mielestä tuo PC-versio on ehkä jopa häkellyttävän hyvin optimoitu. Oppivat ehkä AC: Originsista jotain, joka lähti pelittää kunnolla vasta myöhemmissä päivityksissä, ja nykyään on niin helvetin sulava.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
676
Kummasti tuo prossun ja näyttiksen kuormitus on Ryzenillä huomattavasti alhaisempi? Siltikin vain noin 20 fps:n ero. Jotain kummallista pelissä täytyy olla.
Tämä itseäkin ihmetytti kun 1600 on prossuna. Esimerkiksi kakkos core melkein jatkuvasti 6% käyttöasteella ja ykkönen 60-80%. Olisikos taas tätä huonosti säikeistyvää settiä, yhtä corea rasitetaan paljon ja muita erittäin vähän.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 598
voiks tuo pitää paikkaansa et 1050 ti pyörittäis 40 fps ultralla? mietin et pitäskö ton nyt ku en kaikkii herkkuja tarvitse kyllä.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Konsoliversiot kaikilla koneilla on lukittu 30fps. Toki optimoitu siihen lukemaan, mutta tekeekö se sitten konsoliversioista paremmat, mene ja tiedä. Omasta mielestä tuo PC-versio on ehkä jopa häkellyttävän hyvin optimoitu. Oppivat ehkä AC: Originsista jotain, joka lähti pelittää kunnolla vasta myöhemmissä päivityksissä, ja nykyään on niin helvetin sulava.
AC Originsista en osaa sanoa. Ohjaustuntuma näyttää videoiden perusteella yhtä tahmealta kuin kolmosessa.

Tämä itseäkin ihmetytti kun 1600 on prossuna. Esimerkiksi kakkos core melkein jatkuvasti 6% käyttöasteella ja ykkönen 60-80%. Olisikos taas tätä huonosti säikeistyvää settiä, yhtä corea rasitetaan paljon ja muita erittäin vähän.
Pelimoottori vuodelta 2012, joten ihmekös tuo.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Mitä tahmeaa siinä oli kolmosessakaan? Pelasin myös kakkosen läpi, eikä sen jälkeisissä ole tuntuma ollut yhtään huonompi.
Reagointi hiireen selvästi huonompi ja animaatiot (esim aseen vaihto tai parantaminen) tökkivät sekä näyttävät epäluonnollisilta. Tuossa kun mainittiin konsoliversioiden olevan lukittu 30 FPS, animaatioista tulee jotain sellaista. Eli ehkä animaatiot jollakin tavalla lukittu 30 FPS vaikka muuten peli olisi korkeammalla FPS:lla, ehkä siksi näyttävät niin epäluonnollisilta. Vähän samaa efektiä kuin Fallout 4, fysiikat lukittu 60 FPS vaikka muu menisi 144 FPS.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 007
Guru3D:n artikkelissa:
The PC version of the game has a built-in easy to use benchmark, the good thing is that it is really close to actual gameplay performance

Itse olen eri mieltä testieni tuloksien perusteella, voitaneen toki sanoa että antaa suunnan kuten muidenkin pelien sisäinen nopeus-testi, mutten missään nimessä ole samaa mieltä että "really close" kommenttiin.

FC5:n benchi on raskaampi kun vertaa miten peli sitten (ainakin minulla) pyörii kun ollaan 1st personissa eli normaalisti pelaamisessa.

Bench antaa mulle AVG. 87 FPS, silti eilen samoilla asetuksilla (3440x1440 Ultra) pelin avg. koko 3 tunnin putkeen pelaamisessa oli mulla 97 FPS eli ~12% enemmän. Hyvä siis noin päin että peli pyörii itseasiassa paremmin kuin benchi antaa tulokseksi.

Kokeeksi tuli äsken otettua reilun tunnin pätkä muutoksilla AA: Off mutta Scaling +20% (=120%) eli 4128x1728 renderöinnillä, kyllähän toi parantaa visuaalista ilmettä vrt. Ultra + TAA eli kuva on terävämpi.

Mutta vaikka AVG FPS oli ko. 1h sessiossa kummiskin 82 FPS, dippaa siis välillä jonnekkin päälle ~60 FPS tuntumaan niin on nopeampaan tottuneelle jo sellaista dia-shouta ettei sitä kestä.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 007
Boomeri teki mielenosoituksen mulle:


EDIT:
Disabloin Hyper Threadingin (HT) ja kappas, FPS:t nousivat ja ennen kaikkea hiiren tuntuma parani, vastaa nyt paremmin eikä tunnu niin pehmeältä, ihan kuin mouse smoothness olisi otettu pois päältä.

Ennen benchissä 74/87/100 FPS, GPU usage 99% koko ajan.

Nyt pelkillä todellisilla (4kpl) ytimillä 78/90/105 FPS. Sama 99% GPU usage koko ajan.

Ytimet välillä laukkaa kaikki 100% samaan aikaan muttei ilmene mitään lageja tms. negatiivisia puolia. Keskimäärin 90-100% käyttöaste kaikilla ytimillä.

Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan kenellä HT-tuellinen Intelin prosessori! Ryzenistit, kokeilkaa samaa eli ottamalla SMT pois käytöstä kuinka vaikuttaa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 496
Jokakerta lupaan itselleni etten enää osta Ubisoftin kopiotekeleitä ja taas saatana menin ja ostin.
14 tuntia ja läpipelattu väkisin vääntämällä kun 40e meni taas pohjattomaan kaivoon. Täysin mitäänsanomaton, hajuton ja mauton teos.
Tällä kertaa tosin tarinan puitteet olivat ehkäpä tavallistakin typerämmät ja pelin loppu kunnon perseen vilautus pelaajille.
Jos tästä kerrasta viimein oppisi.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 598
No täytyypi etsii tohon grafiikka kysymykseen vastaus netin syövereistä. en ainakaan uskalla vielä sijottaa 50€ peliin ku ei tiedä miten pyörii edes.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 598
Jokakerta lupaan itselleni etten enää osta Ubisoftin kopiotekeleitä ja taas saatana menin ja ostin.
14 tuntia ja läpipelattu väkisin vääntämällä kun 40e meni taas pohjattomaan kaivoon. Täysin mitäänsanomaton, hajuton ja mauton teos.
Tällä kertaa tosin tarinan puitteet olivat ehkäpä tavallistakin typerämmät ja pelin loppu kunnon perseen vilautus pelaajille.
Jos tästä kerrasta viimein oppisi.
ilmeisesti ei kannata edes ostaa koko tekelettä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 381
No täytyypi etsii tohon grafiikka kysymykseen vastaus netin syövereistä. en ainakaan uskalla vielä sijottaa 50€ peliin ku ei tiedä miten pyörii edes.
Kyllä se varmasti pyörii, mutta kuinka paljon joutuu herkkuja ottamaan pois päältä ja resoa alentamaan on sitten ihan oma juttunsa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 860
ilmeisesti ei kannata edes ostaa koko tekelettä?
Noo, kun katsot kyseisen postaajan kommentteja palstalla, olisi aika yllättävää, jos tämäkään tekele ei olisi ollut hänestä sysipaska :D (En tuollaiselle ympäripyöreälle itkupotkulle antaisi kauheasti painoa. YMMV.) FC5 on saanut pääsääntöisesti ihan hyviä arvioita niin arvostelijoilta kuin pelaajilta - varsinkin jos verrokkina ei ole sarjan aiemmat pelit. Se on sitten omasta lompakosta kiinni, "kannattaako" se ostaa mihinkin hintaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 381
no luulis i7 3770/1050 ti edes jotenki menevän 1080p?
Ubisofti julkaissut aika hyvät speksi listaukset:
What are the minimum requirements for Far Cry 5?
QUESTION:
What are the minimum requirements for Far Cry 5?
ANSWER:

Minimum requirements:
Resolution: 720p
Video Preset: Lowest

Operating System (64bit versions only):
Windows 7 SP1
Windows 8.1
Windows 10
Processor:
Intel Core i5 2400 @ 3.1 GHz
AMD FX 6300 @ 3.5 GHz
(or better)
(SSE 4.1 Support or higher required)
Video card (2GB VRAM with Shader Model 5.0):
NVIDIA GeForce GTX 670
AMD Radeon R9 270
(or better - SEE LIST OF SUPPORTED CARDS)
RAM:
8GB

Recommended configuration:
Resolution: 1080p
Video Preset: High

Operating System (64bit versions only):
Windows 7 SP1
Windows 8.1
Windows 10
Processor:
Intel Core i7-3770 @ 3.5 GHz
AMD FX-8350 @ 4.0 GHz
(or better)
(SSE 4.1 Support or higher required)
Video card (4GB VRAM with Shader Model 5.0 or better):
NVIDIA GeForce GTX 970
AMD Radeon R9 290X
(or better - SEE LIST OF SUPPORTED CARDS)
RAM:
8GB

4K Configuration (30 FPS):
Resolution: 2160p
Video Preset: High

Operating System (64bit versions only):
Windows 10
Processor:
Intel Core i7-6700 @ 3.4 GHz
AMD Ryzen 5 1600X @ 3.6 GHz
(or better)
(SSE 4.1 Support or higher required)
Video card (8GB VRAM with Shader Model 5.0 or better):
NVIDIA GeForce GTX 1070
AMD RX Vega 56
(or better - SEE LIST OF SUPPORTED CARDS)
RAM:
16GB

4K Configuration (60 FPS):
Resolution: 2160p
Video Preset: High/Ultra

Operating System (64bit versions only):
Windows 10
Processor:
Intel Core i7-6700K @ 4.0 GHz
AMD Ryzen 7 1700X @ 3.4 GHz
(or better)
(SSE 4.1 Support or higher required)
Video card (8GB VRAM with Shader Model 5.0 or better):
NVIDIA GeForce GTX 1080 SLI
AMD RX Vega 56 CFX
(or better - SEE LIST OF SUPPORTED CARDS)
RAM:
16GB

Riippuu sitten ihan mihin FPS lukemiin tyytyy mutta kyllä tuo 1050 Ti menee väkisin sinne minimin pulkkaan.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 427
Ei taida lowillakaan saada 60fps mutta ultra 30 onnistuneen koska 960gb jaksoi noin ~40fps ultralla mutta lowilla teki tiukkaa edes käydä 60fps. Toi siis 1080p

Katsoin jostain tube pätkästä.

Edit:
Löytyhän se
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 496
Noo, kun katsot kyseisen postaajan kommentteja palstalla, olisi aika yllättävää, jos tämäkään tekele ei olisi ollut hänestä sysipaska :D (En tuollaiselle ympäripyöreälle itkupotkulle antaisi kauheasti painoa. YMMV.) FC5 on saanut pääsääntöisesti ihan hyviä arvioita niin arvostelijoilta kuin pelaajilta - varsinkin jos verrokkina ei ole sarjan aiemmat pelit. Se on sitten omasta lompakosta kiinni, "kannattaako" se ostaa mihinkin hintaan.
Jollekin sunnuntaipelaajalle varmaan oikein mielenkiintoinen ja sykähdyttävä kokemus.
Jos Ubin avoimen maailman pelejä on tullut yhtään useampaa pelattua, niin tämä on ihan sitä itseään. Uudet skinit vaan vaihdettu.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Toi .50 cal snipu on kyllä tehokas.

Ainakin ilman vaimenninta karhua silmien väliin eli edestäpäin riitti 1 laukaus.

Nyt on sillä pyöreällä perus-vaimentimella. Onko se toinen neliön muotoinen vaimennin paljonkin hiljaisempi?

Onko kellään fakta tietoa onko tässä miten mallinnettu luotien energia?

Tosi elämässähän vaimentimen lisäys syö aina luodin lähtönopeutta hieman eli osumaenergia (kJ) laskee sen myötä.
Vaimentimien ero on pelkkä ulkonäkö ja ainakin aseen statistiikan mukaan vaimennin ei mitenkään heikennä sen tehoa :D

Tosin tässähän näkyy "ghost kill" olevan yli 150m, minkä pitäis mennä rynnäkkökiväärin rautatähtäimillä eli ei noilla snipereillä kauhean kauas tartte edes kantaa.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 598
Ei taida lowillakaan saada 60fps mutta ultra 30 onnistuneen koska 960gb jaksoi noin ~40fps ultralla mutta lowilla teki tiukkaa edes käydä 60fps. Toi siis 1080p

Katsoin jostain tube pätkästä.

Edit:
Löytyhän se
Onks se sit hirveetä nykimistä et kandeeko passaa toi 1050 ti eteenpäin vain? Sinäänsä harmittas ku riittäis omiin muihin pelaamisiin varsin hyvin ja takuutakin olis ties kuinka pitkälle
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 427
Onks se sit hirveetä nykimistä et kandeeko passaa toi 1050 ti eteenpäin vain? Sinäänsä harmittas ku riittäis omiin muihin pelaamisiin varsin hyvin ja takuutakin olis ties kuinka pitkälle
Jos 30fps menee pelit niin silloihan se on passeli kortti.
Jos taas 1080p ja 60fps haluaa kohtuu asetuksin niin kyllähän se alkaa 1060 korttia huutamaan.

 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 598
Jos 30fps menee pelit niin silloihan se on passeli kortti.
Jos taas 1080p ja 60fps haluaa kohtuu asetuksin niin kyllähän se alkaa 1060 korttia huutamaan.

Mietin vain onko toi sitten aivan hirveää tökkimistä itse pelissä? vai suujuuko pelaaminen ei nyt tarvii tapissa olla asetukset tosissaan. BF1 kuitenkin tolla kortilla pyörii mainiosti
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
559
Jokakerta lupaan itselleni etten enää osta Ubisoftin kopiotekeleitä ja taas saatana menin ja ostin.
14 tuntia ja läpipelattu väkisin vääntämällä kun 40e meni taas pohjattomaan kaivoon. Täysin mitäänsanomaton, hajuton ja mauton teos.
Tällä kertaa tosin tarinan puitteet olivat ehkäpä tavallistakin typerämmät ja pelin loppu kunnon perseen vilautus pelaajille.
Jos tästä kerrasta viimein oppisi.
IhmeellinenJuttu muuten.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
736
Helvetin helvetti. Ei toiminut Far Cry 5:ssa Uplayn pilvisynkronointi julkaisun jälkeen kertaakaan, joten ohitin aina sitten sen sössötyksen ja menin kovalevysaveilla. Tänään sitten pilvihommat lähti toimimaan ja Uplay kysyi että otetaanko 29. päivän tallenus koneelta vai 1.4 päivän tallennus pilvestä. No, otin sitten tuon uusimman tietenkin koska olin peliä jo tänään pelannut aiemmin ja aattelin että se olis viimeisin tallennus. Mitä vielä, sehän heitti mut ihan pelin alkuun alkuvideoihin (joita ei tietenkään voi skipata). Kaikki aiempi eteneminen siis nollautui. Onneks ny en ollu kerinny kuin jonkun 7h pelaileen mut vituttaahan tää. Sitten Uplay vielä heivas kesken pelin käyttäjäni ulos Uplaystä. Ei näin! Mitähän tässä vielä tulee eteen ja onko luottoa toimiiko tuo pilvisynkronointi kunnolla.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 885
Helvetin helvetti. Ei toiminut Far Cry 5:ssa Uplayn pilvisynkronointi julkaisun jälkeen kertaakaan, joten ohitin aina sitten sen sössötyksen ja menin kovalevysaveilla. Tänään sitten pilvihommat lähti toimimaan ja Uplay kysyi että otetaanko 29. päivän tallenus koneelta vai 1.4 päivän tallennus pilvestä. No, otin sitten tuon uusimman tietenkin koska olin peliä jo tänään pelannut aiemmin ja aattelin että se olis viimeisin tallennus. Mitä vielä, sehän heitti mut ihan pelin alkuun alkuvideoihin (joita ei tietenkään voi skipata). Kaikki aiempi eteneminen siis nollautui. Onneks ny en ollu kerinny kuin jonkun 7h pelaileen mut vituttaahan tää. Sitten Uplay vielä heivas kesken pelin käyttäjäni ulos Uplaystä. Ei näin! Mitähän tässä vielä tulee eteen ja onko luottoa toimiiko tuo pilvisynkronointi kunnolla.
Itselläni kävi vähän samalla tavalla Far Cry 4:ssä: pelasin pitkään paikallisella tallennuksella (backupit välillä manuaalisesti OneDriveen), sitten uuden SSD:n asennuksen jälkeen pilvitallennus alkoi toimimaan ja pelissä alkoi tuntumaan tehtävät tutuilta - olin alkanut pelaamaan jotain vanhempaa pilvitallennusta, enkä ollut tietenkään tehnyt varmuuskopioita vähään aikaan :D En jaksanut alkaa pelaamaan samoja tehtäviä uudestaan, joten etsin netistä save-tiedoston.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Noo, kun katsot kyseisen postaajan kommentteja palstalla, olisi aika yllättävää, jos tämäkään tekele ei olisi ollut hänestä sysipaska :D (En tuollaiselle ympäripyöreälle itkupotkulle antaisi kauheasti painoa. YMMV.) FC5 on saanut pääsääntöisesti ihan hyviä arvioita niin arvostelijoilta kuin pelaajilta - varsinkin jos verrokkina ei ole sarjan aiemmat pelit. Se on sitten omasta lompakosta kiinni, "kannattaako" se ostaa mihinkin hintaan.
Metacriticistä suuntaa katsottaessa: arvostelijat 77, käyttäjät 6,3.

En todellakaan sanoisi "pääsääntöisesti ihan hyviä arvioita".

Kyllä tämä tuntuu pelaajille maistuvan:

Far Cry® 5 on Steam
Harva kehtaa myöntää ostaneensa huonon pelin :kahvi:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 860
Metacriticistä suuntaa katsottaessa: arvostelijat 77, käyttäjät 6,3.

En todellakaan sanoisi "pääsääntöisesti ihan hyviä arvioita".
Kyllä mun mielestäni 84 (XBOX), 81 (PS4) tai 77 (PC) on "pääsääntöisesti ihan hyvä". IGN antoi n. 8.9/10. Gamespot antoi 9/10 ja pelaajat 8.2/10. Nuokin ovat loistavia pisteitä. FC5 on Metacriticsissa uusien julkaisujen sijalla 5/70. Eli ehdottomasti "pääsääntöisesti ihan hyvä". Oikeastaan se on menestynyt todella hyvin.

Harva kehtaa myöntää ostaneensa huonon pelin :kahvi:
Mä en ole edes ostanut tätä (varmasti aion ostaa kunhan saan nykyiset pelattua läpi), mutta voi nyt helvetti, että jollekin olisi joku kehtaamisasia kertoa, että on ostanut potentiaalisesti jonkun toisen mielestä huonon pelin :facepalm: Varsinkin kun kyse on tässä tapauksessa ilmeisen hyvästä pelistä :think:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 528
Viestejä
4 240 549
Jäsenet
71 212
Uusin jäsen
booleee

Hinta.fi

Ylös Bottom