F1 Yleiskeskustelu

Jahas, no ei ole kyllä lupaavaa Renun kannalta. Eikä siten kyllä Bottaksen kannaltakaan mikäli meinaa ajella ensi vuonna tai viimeistään seuraavana vuonna. Mercedes saavuttanut käytännössä kaiken mitä voi saavuttaa joten ei yllättäisi heidän lähtökään.
 
Jahas, no ei ole kyllä lupaavaa Renun kannalta. Eikä siten kyllä Bottaksen kannaltakaan mikäli meinaa ajella ensi vuonna tai viimeistään seuraavana vuonna. Mercedes saavuttanut käytännössä kaiken mitä voi saavuttaa joten ei yllättäisi heidän lähtökään.

Jep ja Ranskan valtio omistaa osan Renaultista, vaikeina aikoina F1 sieltä helpoimmasta päästä kulujen leikkaamiseksi.

Saa nähdä onko nyt sovitut F1 tallien kulukatot riittäviä, ettei koko sarja kaadu.
 

Ois kyllä kiva, jos alkaisivat pian kisaamaan, mutta ratojen kannalta en ymmärrä näitä tyhjiä katsomoita.

Olen ymmärtänyt, että kisajärjestäjät maksaa mansikoita FIA:lle kisasta ja mainosrahatkin taitaa olla FIA:n hyppysissä, joten järjestäjälle jää tulot lipun- ja makkaran myynnistä.
Eli miten se on kannattavaa touhua ajattaa tyhjille katsomoille?
 

Olisihan se surkuhupaisaa, että Bottas saisi kenkää Mersulta ja Renault-sopimuksen jälkeen koko talli menisi nurin.
Eiköhän tuolle ja etenkin Mersulle löydy joku uusi rikas omistaja. Nykyinen Mersukin on perustettu edellisen talouskriisin takia leikistä luopuneen Hondan raunioille.
 
Valtteri Bottas ajaa tänään Monacon virtuaalikisan, pelinä on F1 2019. Näytetään suorana ainakin F1 sarjan youtube-kanavalta:

Yllättävän viihdyttävä kisa. Tää oli ensimmäinen virtuaalikisa, jonka katsoin. Harmi, että Bottakselle kävi niin kehnosti startissa.

Mitä muuten ovat nuo läpikuultavat "haamuautot", joiden läpi muut ajavat?
 
Yllättävän viihdyttävä kisa. Tää oli ensimmäinen virtuaalikisa, jonka katsoin. Harmi, että Bottakselle kävi niin kehnosti startissa.

Mitä muuten ovat nuo läpikuultavat "haamuautot", joiden läpi muut ajavat?

Haamuautot on kierroksella ohitettavia.

Tämä kisa oli ihan paska ja meni ihan pelleilyksi.
 
Hei kaikki unohdatte nyt että Bottas vaihto muijaa tiukka peppuseen pyöräilijä pimuun. Se on monelle ex ukkomiehelle tehnyt hyvvöö ja tuloksethan voi pamahtaa tuosta noin vaan uuteen kategoriaan :)
 
Hei kaikki unohdatte nyt että Bottas vaihto muijaa tiukka peppuseen pyöräilijä pimuun. Se on monelle ex ukkomiehelle tehnyt hyvvöö ja tuloksethan voi pamahtaa tuosta noin vaan uuteen kategoriaan :)
En ole asiaa seurannut, mutta harvemmin uimareilla ja ratsastajillakaan perse on huonossa kunnossa. Nykyinen muija on sentään läsnä.
 
Viimeksi muokattu:
No tulee mitä tulee kellekin mieleen. Asiian, oliko jo kauden aloitusta lyöty lukkoon? Ja jos on niin, kuinka tynkä kausi tästä tulee?
 
Ihan kuriositeettina että Valtteri Bottas viihtyy Monacossa, jossa myös uusi mielitiettykin asustelee. Tarkkana saa olla esim. matkapäivien kanssa, ettei käy kuten eräälle rallikuljettajalle, kateellinen verottaja laittaa "hyrskyn myrskyn". Valtio yritti myös joitakin vuosia sitten laittaa Kimi Räikkösen huvijahdin verolle, mutta hävisi juttunsa:

 
Onko nyt silly season tulilla vaikka metriäkän ei ole ajettu?

Yllättäen venäläistä massia liikkeellä...

Toki vasta kauden -21 jälkeen.

Mutta haluaako isukki omaa poikaa nopeampaa kuskia talliin?
 
Miksi ihmeessä ihan ok kesken kauden talliin siirtynyt Albon potkittaisiin yhtäkkiä pois, ilman että edes kunnolla päässyt kykyjään näyttämään? Eiköhän vähintään 5-8 kisaa ajeta ennenkuin Red Bull tekee päätöksiä.
 
Miksi ihmeessä ihan ok kesken kauden talliin siirtynyt Albon potkittaisiin yhtäkkiä pois, ilman että edes kunnolla päässyt kykyjään näyttämään? Eiköhän vähintään 5-8 kisaa ajeta ennenkuin Red Bull tekee päätöksiä.
Ensi kaudestahan tuossa on kyse, mutta kuten sanoit, kykyjen näyttäminen on jäänyt vajaalle taudin takia.
Toivottavasti kisaaminen vielä vaikuttaa soppareihin.
 
Redbullin junnulaari ehtynyt? Bottas olis kyl erikoinen veto, en tarkoita että huono olis, vaan erikoinen.
 
En jaksa uskoa, että Red Bullin ovi aukenisi Bottakselle ilman yhtäkään ajettua kisaa tälle kaudelle. Albonilla kilpailujen myötä kaikki langat käsissään ainakin osan aikaa kaudesta.

Bottaksella toki paljon tietoa huipputallista, mutta toisaalta tiedot vanhenee kun autot menevät uuteen uskoon. Eikä Bottas kyllä ole Red Bull henkinenkään omasta mielestäni. Ensimmäisenä Red Bullista tulee mieleen erinäiset extreme-lajit ja nuorekkaat pipopäät - joka on mielikuvana erittäin kaukana Bottaksesta.

EDIT:

Onko Wolffilla ja/tai Mersulla jotain suhteita Renaultiin kun mediassa puhutaan, että Bottas voitaisiin nähdä siellä? Tuntuu omituiselta, että kaikki jämäkuskit pukattaisiin sinne (Ocon, Bottas) ja samat henkilöt vetelee naruista managerointipuolella.
 
Viimeksi muokattu:
Eletään niitä aikoja taas, että mediat spekuloi kaikkia mahdollisia kuskeja kaikkiin mahdollisiin talleihin ja sitten, kun joku niistä osuu kohdalle voidaan sanoa, että "mehän kirjotettiin tästä jo xx aikaa sitten".

:D
 
Albonhan on ajanut helvetin hyvin ja myös paljon halvempi sekä helpommin hallittavampi kuin Bottas joka ei toisi tallille mitään niin olellisesti parempaa.
 
Sääntömuutokset yms siirretty 2022.
Sehän oli hienosti tiivistetty. Uusien autojen ja sääntöjen siirrosta 2022 kaudelle kerrottiin jo maaliskuussa. Nyt saatiin sovittua päälinjat 2020 ja 2021 muutoksille. :asif:

Tässä tulevassa budjettipelleilyssä tuoksuu jo nyt vahva kierto ja kusetus. Ei joku Ferrari voi millään alkaa pelaamaan kolmasosalla siitä mitä ennen. Tuulitunnelitestien rajoittaminen menestyksen mukaan kuulostaa myös täysin typerältä.

Vaikka autojen kehitys on rajattua kaudelle 2021, niin nyt on keksitty uutena muutoksena pohjan kavennus. Tällä pyritään hidastamaan nopeuksia, että ei renkaat joudu liian kovalle rasitukselle. Niitä kun ei kehitetä ollenkaan, vaan renkaat pysyy kolmatta vuotta samana. Ei tuostakaan millään tule ihan tasapuolista hidastusta kaikille.
 
Kaikenlaisia ihmeellisiä sääntöjä kyllä tehdään. Paljon helpommin kilpailua saataisiin tasoitettua kun menestyksen mukaan autoon laitettaisiin lisäpainoja. Simppeliä ja halpaa. Sellainen systeemi on jo käytössä joissakin sarjoissa.
 
Kaikenlaisia ihmeellisiä sääntöjä kyllä tehdään. Paljon helpommin kilpailua saataisiin tasoitettua kun menestyksen mukaan autoon laitettaisiin lisäpainoja. Simppeliä ja halpaa. Sellainen systeemi on jo käytössä joissakin sarjoissa.

Mun mielestä ykkösiin ei kuulu rankaiseminen siitä, että on tehny asiat hyvin. Muiden pitää tehä asiat paremmin, jos haluaa menestyä.
 
Mä en kyllä asiaa pohdittuani jaksa uskoa että Vetteliä nähdään Mersulla. Sehän otti pataan toista kauttaan ja ekaa kautta Ferrarilla ajavalta Clerciltä, miten se vois pärjätä 7 vuotta Mersulla ajaneelle 6-kertaiselle mestarille? :confused:
Ei Vettel halua lähteä sinne, jos se jonnekin menee niin talliin missä saa olla ehdoton ykköskuski.
 
Villit huhut kyllä kulisseissa. Renault luopuu, Mersu luopuu, Williams konkkaan jne. Tapahtuisikin noin radikaaleja muutoksia, mutta kuitenkin niin että Valtteri ja Kimi ajelisi myös vuonna 2021. Ja saataisiin nyt edes tämä kausi aluille. :)
 
Villit huhut kyllä kulisseissa. Renault luopuu, Mersu luopuu, Williams konkkaan jne. Tapahtuisikin noin radikaaleja muutoksia, mutta kuitenkin niin että Valtteri ja Kimi ajelisi myös vuonna 2021. Ja saataisiin nyt edes tämä kausi aluille. :)

Haas ja Alfa Romeo varmaan myös liipasimella.

Alfa voi ehkä jatkaa sitten taas Sauberina. Alfalta rahaa tuskin enää tippuu kun merkin uusi tuleminen floppasi, Ferrari nosti FCA:sta kytkintä joten sinne häviää konserniedut ja FCA:n fuusioituminen PSA:n kanssa. Tuskin siellä Pösölläkään katsellaan Renaultin "kyntämistä", että tuonne Formuloihin kannattaa rahaa työntää.
 
Haas ja Alfa Romeo varmaan myös liipasimella.

Alfa voi ehkä jatkaa sitten taas Sauberina. Alfalta rahaa tuskin enää tippuu kun merkin uusi tuleminen floppasi, Ferrari nosti FCA:sta kytkintä joten sinne häviää konserniedut ja FCA:n fuusioituminen PSA:n kanssa. Tuskin siellä Pösölläkään katsellaan Renaultin "kyntämistä", että tuonne Formuloihin kannattaa rahaa työntää.
Eikös Renaultilta tullut tänään tieto, että jatkavat F1 koska kulukaton myötä he näkevät, että touhussa voisi olla vielä järkeä?

 
Itseltä taitaa loppua F1:n seuraaminen jos kumpikaan, Bottas tai Räikkönen ei saa tallipaikkaa 2021.
 
Eikös Renaultilta tullut tänään tieto, että jatkavat F1 koska kulukaton myötä he näkevät, että touhussa voisi olla vielä järkeä?


Joo, näköjään.


Itseltä taitaa loppua F1:n seuraaminen jos kumpikaan, Bottas tai Räikkönen ei saa tallipaikkaa 2021.

Näin on.
 
Mercedeksestä tulee monimutkaisen kaupan kautta Aston Martin ja jatkaa moottoritoimittajana. Jatkaako Lewis ensi kauden jälkeen, jää nähtäväksi.
 
Itse olen kyllä varma että Bottas ajaa ensi vuonna, mutta eri asia että missä tallissa.
Bottas varmasti ajaa. Jollei maksukuskit ota roolia, ykkösissä etulyöntiasema aina kokeneilla ykköskuskeilla. Tallit haluavat ensisijaisesti varmaa suorittajaa joka tuo pisteita/autoa maaliin.
 
Bottas varmasti ajaa. Jollei maksukuskit ota roolia, ykkösissä etulyöntiasema aina kokeneilla ykköskuskeilla. Tallit haluavat ensisijaisesti varmaa suorittajaa joka tuo pisteita/autoa maaliin.
Voi olla että tän Koronan takia maksukuskit ottaa suuren roolin. Kauheasti ei oo kuitenkaan paikkoja vapaana
 
Eihän noissa kummassakaan ole muutamia hetkiä lukuun ottamatta ole ollut paljoakaan seurattavaa viime aikoina. Sarjasta on jo pitkään saanut enemmän irti, kun keskittyy muihinkin kuin suomalaisiin.
Joo kyllähän tuolla persoonia ja tapahtumia riittää ilman suomalaisiakin.

Ferrari lähetti 2018 voittoauton Kimille:

 
Aika vastenmielistä kyllä ollut viime vuosina kuinka mielipide/taustavaikuttajat äänekkäästi aina suomalaisia vastaan juonivat ja yrittävät savustaa "meitä" ulos. En tiedä pitäisikö Saulin ärähtää vai mitä mutta jotain pitäisi kyllä tehdä.
 
Olisi kyllä mielenkiintoista, nähdä Bottas ainakin vielä 2022 kaudella kun nuo sääntömuunnokset tulee. Miellään jotain nuorta lupausta vastaan jolla olisi kuitenkin f1 kokemusta takana.
 
Aika-ajot aiotaan korvata sprinttikisalla, jossa on mestaruustilanteeseen nähden käänteinen lähtöjärjestys. Voisi piristää viikonloppua kyllä kummasti. :) Mitähän Monacossa tapahtuisi?
Ross Brawnilla alkaa ilmeisesti käydä kehitysideat vähiin, kun tuota käänteistä lähtöjärjestystä ehdotetaan kausi toisensa jälkeen. Idea jo tyrmättiin kärkikuskien toimesta viime vuonna, mutta kuten yleensä näiden uudistusten kohdalla niin kuskeja tuskin juuri kuunnellaan.
 
Minusta ykkösten isoin ongelma on edelleen se että kisassa autot on valovuoden (6-7s/kierros) potentiaaliaan hitaampia. Kuskeilla ei tule virheitä ja moottoritkin kestää kun kaikki ajaa säästömoodi päällä.

Tämä "aika-ajo kiss" on taas sellainen idioottien pyllistys kustannussääntölle.
 
Ross Brawnilla alkaa ilmeisesti käydä kehitysideat vähiin, kun tuota käänteistä lähtöjärjestystä ehdotetaan kausi toisensa jälkeen. Idea jo tyrmättiin kärkikuskien toimesta viime vuonna, mutta kuten yleensä näiden uudistusten kohdalla niin kuskeja tuskin juuri kuunnellaan.

En ole kauhean yllättynyt siitä, että kärkikuskit eivät halua lähteä perältä. ;)
 
En ole kauhean yllättynyt siitä, että kärkikuskit eivät halua lähteä perältä. ;)
Sama tilannehan se on kaikille kärkikuskeille.

Ymmärrän kyllä, että moni keskikastin talli tuota kannattaa. Voin vaan kuvitella ne kikkailut, kun jotain Espanjan kisaa varten insinöörit laskee optimaalista kisasijoitusta pistetilanteen kannalta, jotta päästään lähtemään Monacon sprinttikisaan oikealta paikalta, kun ohittaa ei pysty.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 232
Viestejä
4 865 464
Jäsenet
78 623
Uusin jäsen
Tml57

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom