Omat tajunnanvirta-ajatukset Bottaksesta.
Formula 1 -kausi 2013 – Wikipedia - Bottas pisteissä 17., Maldonado 18.
Formula 1 -kausi 2014 – Wikipedia - Bottas pisteissä 4., Massa 7.
Formula 1 -kausi 2015 – Wikipedia - Bottas pisteissä 5., Massa 6.
Formula 1 -kausi 2016 – Wikipedia - Bottas pisteissä 8., Massa 11.
Massa on omasta mielestä sellainen keskikasti+ kuljettaja. Voittoja 11, paalupaikkoja 16.
Onneks Massa ei koskaan voittanut maailmanmestaruutta. Miettikää Räikkönen ja Massa, samalla yksinkertaisten maailmanmestareiden listalla. Mutta ei, vain Räikkönen on heistä se yksinkertainen.
Mersulla Bottas oli pisteissä kaks kertaa 2., ja kaks kertaa 3., kerran 5. ja tallikaverina oli ehkä kaikkien aikojen paras kuljettaja.
Nyt Alfa Romeolla on ollut tallikaverina Zhou Guanyu mikä on ollut kyllä ihan surkea ja välillä Bottas on ollut sekunnin nopeampi aika-ajoissa ja kisassa lähes aina parempi.
Eli Williamsilla oli tallikaverina loppu-uraansa ajava keskikasti+ kuljettaja ja surkea Maldonado (vaikka sen yhden kilpailun voitti), Alfalla surkea Zhou ja sitten Mersulla ehkä kaikkien aikojen paras kuljettaja.
Bottas pisti välillä Hamiltonia päihin aika-ajossa (20 paalupaikkaa) ja voitti 10 kilpailua.
On selvää, ettei Bottas ole Hamiltonin tasoinen kuljettaja, koska... no kukaan ei ollut Hamiltonin tasoinen kuljettaja kun ne ajoi tallikavereina, mutta oli monesti varsin nopea.
Zhouta vastaan lähes jatkuvasti parempi.
Eli Bottaksella on ollut tallikaverina historian joko paras kuski, tai sitten sellainen surkea kuski. Sen takia Bottaksen tasoa on mun mielestä tosi vaikea arvioida tarkasti.
Jos Hamilton ja Verstappen on mun mielestä asteikolla 1-10 jotain 9+, Massa on 7+, Sainz on 8(+), Leclerc on 9, Räikkönen 9(+), Kovalainen on 7+, niin kyllä mun mielestä Bottas on 8(+). Noi sulut tarkoittaa, että kun on "osuu kohdilleen"-päivä.
Kun miettii kuinka hyviä kuljettajia siellä on Bottaksen aikana ajanut ja on kuitenkin ottanut 67 palkintopallia, 20 paalupaikkaa ja 10 voittoa, niin ei kauhean paska kuljettaja voi olla. Sen takia 8(+).
Mun mielestä Bottasta haukutaan turhaan ja harmi että Bottas ei saanut tallipaikkaa. Toivottavasti saa vielä mahdollisuuden!