• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:20 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

F1 Yleiskeskustelu

No silti olisi hyvä muistaa että Sainz on kuskina olennaisesti parempi kuin Bottas, tai ainakin jos kyse on siitä että kumpi saisi 2025 enemmän aikaiseksi samalla autolla.
"Maksukuskeja" tuolla nyt on ollut jollain tulkinnalla suurin osa, mukaanlukien Wihuri-Bottas tai esim. Santander-Alonso. Kimi oli jonkin aikaa maksukuskien kuningas kun sai parikymmentä miljoonaa siitä että ei ajanut formuloita.
 
Olisihan se mielenkiintoista jollain yhtälöllä nähdä minkä verran pisteitä Bottas olisi tämän vuoden Williamsilla saanut.
(Varmaan joku skenaario-softa tuohonkin olemassa).
 
Viimeksi muokattu:
No silti olisi hyvä muistaa että Sainz on kuskina olennaisesti parempi kuin Bottas, tai ainakin jos kyse on siitä että kumpi saisi 2025 enemmän aikaiseksi samalla autolla.
"Maksukuskeja" tuolla nyt on ollut jollain tulkinnalla suurin osa, mukaanlukien Wihuri-Bottas tai esim. Santander-Alonso. Kimi oli jonkin aikaa maksukuskien kuningas kun sai parikymmentä miljoonaa siitä että ei ajanut formuloita.
Olennaisesti parempi millä mittarilla? Ei ainakaan tilastojen perusteella ole.
 
tuon mukaan Michael Schumacher ja Lewis Hamilton ovat kaikkien aikoijen parhaat
Ja all-time sijalla #8 hyvin valtterimaisen uran tehnyt Rubens Barrichello. 😎 Vale sijalla #11. Keräähän niitä pisteitä hitaampikin kuski jos vuosien ajan saa körötellä pitkiä kausia ylivoimaisella kalustolla kun tyytyy koiran rooliin.

Näiden kahden kestomenestyjän väliin sijoittuu Jenson Buttonin (#10) lisäksi muuan Ayrton Senna (#9). Brasilialaisista Barrichello siis menestyneempi.

Vasta kaukaa Valtterin takaa löytyvät myös esim. Mika Häkkinen (#20) ja Niki Lauda (#22). Sitten vielä reilummin Valea paskempia kuskeja olivat aikoinaan Emerson Fittipaldi (#33) sekä Juan-Manuel Fangio (#43).

On se Valtteri vaan kova. 💪Harmi kun köyhän talon poikaa sorsitaan eikä anneta Williamsin penkkiä vaikka on kaikkia tuollaisia maksukuskeja paljon parempi!!!
 
No, onhan tuolla vertailukelpoista dadaa vuosilta 2015-2016, kun kumpikin (Sainz ja Bottas) ajeli jollain muulla kuin "voittaja-autolla".
 
Ja all-time sijalla #8 hyvin valtterimaisen uran tehnyt Rubens Barrichello. 😎 Vale sijalla #11. Keräähän niitä pisteitä hitaampikin kuski jos vuosien ajan saa körötellä pitkiä kausia ylivoimaisella kalustolla kun tyytyy koiran rooliin.

Näiden kahden kestomenestyjän väliin sijoittuu Jenson Buttonin (#10) lisäksi muuan Ayrton Senna (#9). Brasilialaisista Barrichello siis menestyneempi.

Vasta kaukaa Valtterin takaa löytyvät myös esim. Mika Häkkinen (#20) ja Niki Lauda (#22). Sitten vielä reilummin Valea paskempia kuskeja olivat aikoinaan Emerson Fittipaldi (#33) sekä Juan-Manuel Fangio (#43).

On se Valtteri vaan kova. 💪Harmi kun köyhän talon poikaa sorsitaan eikä anneta Williamsin penkkiä vaikka on kaikkia tuollaisia maksukuskeja paljon parempi!!!
Tässä oli nyt kyse siitä, että onko Sainz OLENNAISESTI parempi kuski kun Bottas ja tilastojen valossa näitä kahta vertaillessa näin ei ole. Ei edes parempi kuski. Ja kyllä, vaikka kuinka olisi pelin henki, niin se on silti perseestä että joku sponsori vaikuttaa siihen saatko tallipaikan vai et.
 
Tässä oli nyt kyse siitä, että onko Sainz OLENNAISESTI parempi kuski kun Bottas ja tilastojen valossa näitä kahta vertaillessa näin ei ole. Ei edes parempi kuski. Ja kyllä, vaikka kuinka olisi pelin henki, niin se on silti perseestä että joku sponsori vaikuttaa siihen saatko tallipaikan vai et.
Tilastojen valossa kyllä, Valtteri on kerännyt urallaan enemmän pisteitä kuin Sainz. Se on kiistämätön fakta. Melkoiset Suomi-lasit saa kuitenkin olla harhaisessa päässä jos tuollaisen käppyrän avulla saa itsensä vakuuttuneeksi siitä, että ilman jotain sponsorirahoja mikään talli mieluummin palkkaisi kaudelle 2025 Suomen nopeimman Valtterin kuin Sainzin.

Tilastoja tuijottaessaan kannattaa kuitenkin muistaa, että sillä Mersulla, jolla Vale pisteensä keräsi, olisi nykygridistä varmaan kuka tahansa paitsi Lance huristellut muutaman kerran putkeen MM-kakkoseksi ja paikka sinetöity "All time top-15 kuskina" tai jotain. :D
 
Tilastojen valossa kyllä, Valtteri on kerännyt urallaan enemmän pisteitä kuin Sainz. Se on kiistämätön fakta. Melkoiset Suomi-lasit saa kuitenkin olla harhaisessa päässä jos tuollaisen käppyrän avulla saa itsensä vakuuttuneeksi siitä, että ilman jotain sponsorirahoja mikään talli mieluummin palkkaisi kaudelle 2025 Suomen nopeimman Valtterin kuin Sainzin.

Tilastoja tuijottaessaan kannattaa kuitenkin muistaa, että sillä Mersulla, jolla Vale pisteensä keräsi, olisi nykygridistä varmaan kuka tahansa paitsi Lance huristellut muutaman kerran putkeen MM-kakkoseksi ja paikka sinetöity "All time top-15 kuskina" tai jotain. :D
Bottas keräsi pisteitä ihan mukavasti jo ennen mersuaikoja Williamsilla. Ja totta helvetissä mä nyt olisin ton penkin mielummin Bottakselle suonut. Ei mulla Sainzin kanssa ole sitäkään vähää yhteistä mitä Bottaksen.
 
Bottas keräsi pisteitä ihan mukavasti jo ennen mersuaikoja Williamsilla. Ja totta helvetissä mä nyt olisin ton penkin mielummin Bottakselle suonut. Ei mulla Sainzin kanssa ole sitäkään vähää yhteistä mitä Bottaksen.
Mäkin mielellään näkisin formuloita ajelemassa itseni ja omat kaverini. Heidän kanssa mulla on yhteistä ja olishan se kiva jätkien kanssa kiertää maailmaa vähän ajelemassa. Jostain syystä me ei kuitenkaan siellä olla. Enpä oo aiemmin tajunnut, että ainoat syylliset on Santanderin miljoonat ja mätä laji. :(
 
Olipa taas yllätys nähdä sekin kanta, että joo kuka tahansa olisi sillä Mersulla Lewiksen rinnalla pärjännyt vähintään yhtä hyvin tai varmasti oikeastaan paremmin kuin Bottas. Mutta niin vaan ei esimerkiksi Perezkään maailmanmestarin rinnalla kaiken paineen alla tunnu pärjäävän Maxille. Totta kai tuolla moni kuljettaja varmaankin pärjäisi paremmalla autolla paremmin kuin huonolla kalustolla, mutta ei niitä saavutuksia kukaan voi pois ottaa. Bottaksesta odotettiin Suomessa monien silmissä maailmanmestaria, mikä on pahimmillaan täysin vääristänyt sen koko uran merkittävyyden ja saavutukset.

Ensi kaudessa on sentään se hyvä puoli, ettei ole enää niitä itkijöitä kisaviikonloppuna täällä valittamassa, miten Bottaksen pitäisi tulla pois. Ehkä keksivät sitten uuden maalin.
 
Mäkin mielellään näkisin formuloita ajelemassa itseni ja omat kaverini. Heidän kanssa mulla on yhteistä ja olishan se kiva jätkien kanssa kiertää maailmaa vähän ajelemassa. Jostain syystä me ei kuitenkaan siellä olla. Enpä oo aiemmin tajunnut, että ainoat syylliset on Santanderin miljoonat ja mätä laji. :(
Yritä muodostaa viestejä joissa on jotakin järkeä.
 
Olipa taas yllätys nähdä sekin kanta, että joo kuka tahansa olisi sillä Mersulla Lewiksen rinnalla pärjännyt vähintään yhtä hyvin tai varmasti oikeastaan paremmin kuin Bottas. Mutta niin vaan ei esimerkiksi Perezkään maailmanmestarin rinnalla kaiken paineen alla tunnu pärjäävän Maxille. Totta kai tuolla moni kuljettaja varmaankin pärjäisi paremmalla autolla paremmin kuin huonolla kalustolla, mutta ei niitä saavutuksia kukaan voi pois ottaa. Bottaksesta odotettiin Suomessa monien silmissä maailmanmestaria, mikä on pahimmillaan täysin vääristänyt sen koko uran merkittävyyden ja saavutukset.

Ensi kaudessa on sentään se hyvä puoli, ettei ole enää niitä itkijöitä kisaviikonloppuna täällä valittamassa, miten Bottaksen pitäisi tulla pois. Ehkä keksivät sitten uuden maalin.
Älä nyt aliarvioi, kyllä sieltä tulee kommenttia miten Bottas olisi voinut vielä huonommin suorittaa, vaikka ei ole ajamassa.
 
Tilastojen valossa kyllä, Valtteri on kerännyt urallaan enemmän pisteitä kuin Sainz. Se on kiistämätön fakta. Melkoiset Suomi-lasit saa kuitenkin olla harhaisessa päässä jos tuollaisen käppyrän avulla saa itsensä vakuuttuneeksi siitä, että ilman jotain sponsorirahoja mikään talli mieluummin palkkaisi kaudelle 2025 Suomen nopeimman Valtterin kuin Sainzin.

Tilastoja tuijottaessaan kannattaa kuitenkin muistaa, että sillä Mersulla, jolla Vale pisteensä keräsi, olisi nykygridistä varmaan kuka tahansa paitsi Lance huristellut muutaman kerran putkeen MM-kakkoseksi ja paikka sinetöity "All time top-15 kuskina" tai jotain. :D
Lance on ottanut podiumit ja paalukin löytyy keskitason kalustolla. Miksei olisi voinut olla mm-kakkonen Mersulla. Luultavasti Valtterin tasaisuus olisi puuttunut, mutta pisteet olisivat riittäneet. Kyllä se varman kakkoskuskin ura vaatii tiettyä luonnetta ja henkistä kovuutta.

Perez on hyvä esimerkki. Koko uran parhaat suoritukset silloin kun ei kukaan odota mitään. Nuorempana jo pääsi McLarenille ja hommasta ei tahtonut tullut mitään. Sitten taas hyviä väläytyksiä ilman paineita ennen nykyistä pestiä.
 
Siitä käppyrät Sainz vs Bottas.
Mitäs mieltä tästä?

1733983683868.png
 
Bottas jatkaa Sauberin haukkumista (tai oikeammin HS.fi postaa 5 päivän vanhan haastattelun uutena).

Joka tapauksessa Bottaksen urasta tulee mieleen Barrichello.

Vertailu Barrichellon ja Bottaksen urasta:
F3-mestaruus <> GP3-mestaruus
Vaikea debyyttikausi, vain kerran pisteillä toiseksi viimeisessä kisassa <> Vaikea debyyttikausi, vain kerran pisteillä toiseksi viimeisessä kisassa
Yllättää aika-ajoissa sateella (Spa 1994) <> Yllättää aika-ajoissa sateella (Montreal 2013)
Peittoaa rämäpäisen tallitoverinsa (Irvine) <> Peittoaa rämäpäisen tallitoverinsa (Maldonado)
Peittoaa kokeneen tallitoverin (Brundle) <> Peittoaa kokeneen tallitoverin (Massa)
Tekee vaikutuksen ajamalla podiumeja pienemmässä tallissa (Stewart) <> Tekee vaikutuksen ajamalla podiumeja pienemmässä tallissa (Williams)
Pääsee huipputalliin, mutta joutuu tyytymään kakkoskuskin rooliin <> Pääsee huipputalliin, mutta joutuu tyytymään kakkoskuskin rooliin.
Viimeinen kausi surkea ja korvataan nuorella brasilialaisella (Bruno Senna) <> Viimeinen kausi surkea ja korvataan nuorella brasilialaisella (Bortoleto)
11 voittoa ja 68 podiumia <> 10 voittoa ja 67 podiumia

Toki erojakin löytyy, kuten Barrichellon menestys Brawn GP:llä ja huomattavasti pidempi ura (19 vuotta vs. 12 vuotta).
 
Aivan mielettömän turha tommonen kuljettajien "vertailusivusto". Niin kauan, kun vertailtavat kuljettajat eivät ole kisanneet täysin samanlaisella kalustolla, samana aikakautena, toisiaan vastaan, ilman tallien ykkös-/kakkoskuskimäärittelyä, ei ole mitään mittaria, joka antaisi oikeasti vertailukelpoista tilastodataa kuljettajien "paremmuudesta".

Oikeastaan ainoa mittari joka voisi oikeasti kertoa jotain järkevää olisi subjektiivisempi "kuinka kuljettaja on kyennyt vastaamaan odotuksiin nähden suhteessa auton suorityskykyyn", ja tätä pitäisi tarkastella joka kisassa hieman päivitetyltä kantilta ottaen huomioon kulloisenkin tilanteen tallien tasoerot huomioiden. Perez ei olisi tässä tilastossa vahvoilla...
 
Omat tajunnanvirta-ajatukset Bottaksesta.

Formula 1 -kausi 2013 – Wikipedia - Bottas pisteissä 17., Maldonado 18.
Formula 1 -kausi 2014 – Wikipedia - Bottas pisteissä 4., Massa 7.
Formula 1 -kausi 2015 – Wikipedia - Bottas pisteissä 5., Massa 6.
Formula 1 -kausi 2016 – Wikipedia - Bottas pisteissä 8., Massa 11.

Massa on omasta mielestä sellainen keskikasti+ kuljettaja. Voittoja 11, paalupaikkoja 16.
Onneks Massa ei koskaan voittanut maailmanmestaruutta. Miettikää Räikkönen ja Massa, samalla yksinkertaisten maailmanmestareiden listalla. Mutta ei, vain Räikkönen on heistä se yksinkertainen.

Mersulla Bottas oli pisteissä kaks kertaa 2., ja kaks kertaa 3., kerran 5. ja tallikaverina oli ehkä kaikkien aikojen paras kuljettaja.

Nyt Alfa Romeolla on ollut tallikaverina Zhou Guanyu mikä on ollut kyllä ihan surkea ja välillä Bottas on ollut sekunnin nopeampi aika-ajoissa ja kisassa lähes aina parempi.

Eli Williamsilla oli tallikaverina loppu-uraansa ajava keskikasti+ kuljettaja ja surkea Maldonado (vaikka sen yhden kilpailun voitti), Alfalla surkea Zhou ja sitten Mersulla ehkä kaikkien aikojen paras kuljettaja.

Bottas pisti välillä Hamiltonia päihin aika-ajossa (20 paalupaikkaa) ja voitti 10 kilpailua.

On selvää, ettei Bottas ole Hamiltonin tasoinen kuljettaja, koska... no kukaan ei ollut Hamiltonin tasoinen kuljettaja kun ne ajoi tallikavereina, mutta oli monesti varsin nopea.
Zhouta vastaan lähes jatkuvasti parempi.

Eli Bottaksella on ollut tallikaverina historian joko paras kuski, tai sitten sellainen surkea kuski. Sen takia Bottaksen tasoa on mun mielestä tosi vaikea arvioida tarkasti.

Jos Hamilton ja Verstappen on mun mielestä asteikolla 1-10 jotain 9+, Massa on 7+, Sainz on 8(+), Leclerc on 9, Räikkönen 9(+), Kovalainen on 7+, niin kyllä mun mielestä Bottas on 8(+). Noi sulut tarkoittaa, että kun on "osuu kohdilleen"-päivä.

Kun miettii kuinka hyviä kuljettajia siellä on Bottaksen aikana ajanut ja on kuitenkin ottanut 67 palkintopallia, 20 paalupaikkaa ja 10 voittoa, niin ei kauhean paska kuljettaja voi olla. Sen takia 8(+).

Mun mielestä Bottasta haukutaan turhaan ja harmi että Bottas ei saanut tallipaikkaa. Toivottavasti saa vielä mahdollisuuden!
 
Williamsilla Valtteri oli autoon nähden hyvä ja ilmeinen flirtti Clairen kanssa piti tallin ilmapiirin virkeänä.
 
Antakaa tuolle miehelle kärkipään kisa-auto niin ei tarvitse maanteillä kaahailla kuin teuvo konsaan.
 
Ei saatana nyt taas, Meni suuri osa ensi kauden mausta tuossa. Isällistä avokämmentä nyt jollekin olisi tarve.
 
Jotain kummallista pitäisi olla kirjattuna Perezin sopimuspykäliin tai jotain sisäpiiritietoa miksei häntä voisi syrjäyttää.
Ei tämä red bullilla ole enää pistää rahasta kiinni. Epäilen, että ei aja kyllä ensi vuonna.
 
Osa toimittajistahan sitä mieltä että Perezillä hallussa jotain likasanko tms-kamaa RB:n henkilöistä, niin eivät uskalla potkia pihalle.
 
Osa toimittajistahan sitä mieltä että Perezillä hallussa jotain likasanko tms-kamaa RB:n henkilöistä, niin eivät uskalla potkia pihalle.
Kieltämättä selittäisi myös sen miksi niin outoon aikaan kesken kauden tehtiin 2v jatkosoppari.
 
Jotain hämärää kyllä tuossa kuviossa.
Toisaalta katselijana Perezin surkuhupaisuus on ollut hyvää viihdettä. Tullut jo perinteeksi tänä vuonna saada makeat naurut aina, kun toinen Red Bull ajaa paalulle ja toinen jää Q1:seen.
 
Ehkä Red Bull haluaa pitää Maxin tallissa sillä, että tallikaverina on kuski joka ei uhkaa sitä?

Tai jos sinne tulis kuski joka uhkais Maxin asemaa, niin Maxilla on kyllä vaihtoehtoja.
Jos Red Bull ei koe, että nuorissa kuljettajissa on Maxin tasoista kuljettajaa, niin pidetään huippuhyvä Max tallissa "hinnalla millä hyvänsä" ja se hinta on nyt Perez, mikä kuitenkin tuo rahaa, niin mikäs siinä.

edit: Lisään tähän vielä, että turha ottaa Red Bullille jotain nuorta nopeaa kuskia, jonka henkinen selkäranka murtuu Maxin tallikaverina ajaessa ja F1-ura voi huonolla tuurilla loppua siihen.

Nyt on luontaisesti nopea kuski ja luontaisesti vähemmän nopea kuski, ni ei tuu mitää valtataistelua siellä.
Ja autossa on kuitenkin potentiaalia, eikä se Perez mikään huonoin kuski ole, että ihan hyvin ens kaudella voi mennä paremmin.

Mehän ei tiedetä mikä syy Perezin tason laskemiselle on ja jos ne siellä Red Bullilla tietää sen ongelman ja se on korjattavissa, oli se mikä tahansa.

edit: Perez on ollut Red Bullilla kaudesta 2021 ja sijoitukset on pisteissä ollut 4., 3., 2., ... eli hyvä suunta ja sit 2024 kausi oli 8.

edit: lisätään vielä yks vaihtoehto, että mitä jos syy on niinkin yksinkertainen, että koska Max on RB:n kultapoju, niin Max on itse sanonut että haluaa pitää Perezin tallissa. Ei tarvii mennä kuin Vettelin aikaan ja kun Ricciardo tuli talliin ja oli välillä nopeampi ja sit Vettel lähti pois. Ehkä Max on antanut ehtoja tallille, eikä RB halua taas samanlaista tilannetta.
 
Viimeksi muokattu:
Tallilla on kyllä keinot pitää kakkoskuljettaja kakkoskuljettajana. En usko että siitä olisi kiinni.

Ehkä RB on jo käyttänyt niitä keinoja, mutta meni vähän liian vaikeeks ja Perez oli sitten 8. Ens kaudella ne tekee erilailla ja siks Perez sai sopimuksen. Kuka näistä tietää. 😅
 
Osa toimittajistahan sitä mieltä että Perezillä hallussa jotain likasanko tms-kamaa RB:n henkilöistä, niin eivät uskalla potkia pihalle.
Joku laski että jos Perez lähtee niin jostain pitäisi kaivaa 75M$/kausi lisää rahaa.

Nyt isoksi ongelmaksi on tullut myös hollantilainen Jumbo joka ei ole enää Verstappenin kautta mukana. Heidän toimari on rahanpesusyytöksissä ja sitä kautta vetänyt sponsoroinnin pois.
 
Ehkä Red Bull haluaa pitää Maxin tallissa sillä, että tallikaverina on kuski joka ei uhkaa sitä?

Tai jos sinne tulis kuski joka uhkais Maxin asemaa, niin Maxilla on kyllä vaihtoehtoja.
Jos Red Bull ei koe, että nuorissa kuljettajissa on Maxin tasoista kuljettajaa, niin pidetään huippuhyvä Max tallissa "hinnalla millä hyvänsä" ja se hinta on nyt Perez, mikä kuitenkin tuo rahaa, niin mikäs siinä.

edit: Lisään tähän vielä, että turha ottaa Red Bullille jotain nuorta nopeaa kuskia, jonka henkinen selkäranka murtuu Maxin tallikaverina ajaessa ja F1-ura voi huonolla tuurilla loppua siihen.

Nyt on luontaisesti nopea kuski ja luontaisesti vähemmän nopea kuski, ni ei tuu mitää valtataistelua siellä.
Ja autossa on kuitenkin potentiaalia, eikä se Perez mikään huonoin kuski ole, että ihan hyvin ens kaudella voi mennä paremmin.

Mehän ei tiedetä mikä syy Perezin tason laskemiselle on ja jos ne siellä Red Bullilla tietää sen ongelman ja se on korjattavissa, oli se mikä tahansa.

edit: Perez on ollut Red Bullilla kaudesta 2021 ja sijoitukset on pisteissä ollut 4., 3., 2., ... eli hyvä suunta ja sit 2024 kausi oli 8.

edit: lisätään vielä yks vaihtoehto, että mitä jos syy on niinkin yksinkertainen, että koska Max on RB:n kultapoju, niin Max on itse sanonut että haluaa pitää Perezin tallissa. Ei tarvii mennä kuin Vettelin aikaan ja kun Ricciardo tuli talliin ja oli välillä nopeampi ja sit Vettel lähti pois. Ehkä Max on antanut ehtoja tallille, eikä RB halua taas samanlaista tilannetta.

Eikös Max ole itse avautunut, että kaipaisi enemmän apuja tallikaverilta? Etenkin nyt kisojen ollessa tiukempia pitäisi kyllä saada tallikaveri aina seuraavana perässä maaliin. Jännityksellä voi odotella tipahtaako RB jopa neljänneksi, jos Mersu skarppaa ja Perez jatkaa samaa menoa. Toki Mersullakin Antonelli kysymysmerkkinä.
 
Eikös Max ole itse avautunut, että kaipaisi enemmän apuja tallikaverilta? Etenkin nyt kisojen ollessa tiukempia pitäisi kyllä saada tallikaveri aina seuraavana perässä maaliin. Jännityksellä voi odotella tipahtaako RB jopa neljänneksi, jos Mersu skarppaa ja Perez jatkaa samaa menoa. Toki Mersullakin Antonelli kysymysmerkkinä.
On kyl täysin tervetullutta, että edes tallimestaruuksissa on vaihtelua ja kilpailua. Itse en tänä vuonna ky tainnu yhtää kisaa katsoa, vaa seurannu uutistasolla vain.
 
On kyl täysin tervetullutta, että edes tallimestaruuksissa on vaihtelua ja kilpailua. Itse en tänä vuonna ky tainnu yhtää kisaa katsoa, vaa seurannu uutistasolla vain.
On ensi kauden jännittävyydessä potentiaalia sen kuljettajamestaruudenkin suhteen, kun oli kulunutkin kausi lopulta tapahtumarikas sen kevään jälkeen.

Kevennyksenä aiheeseen liittyen, vaikka ei Mersua ykköshaastajana pitäisikään.

1000016043.jpg
 
Erittäin hyvä juttu Sainzista, vahva suositus.

Artikkelissa muutama hyvä nosto mistä en itse tiennyt esim se että Verstappenilla oli junnusopimuksessa pykälä päätalliin nostamisen eräpäivästä. Jos ao päivään menneessä hän ei ollut päätallissa niin oli vapaa lähtemään muualle.

 
RB, Horner, Marko tottelee rahaa. Irvokasta että gridin viime kausien ylivoimaisin talli pitää maksukuskia.

Tuo on kuukauden vanha juttu ja perusteluna Perezin jatkolle annetaan se että sillä on sopimus ensi kaudeksi. Sopimushan on ollut tiedossa jo puoli vuotta, eli ei mitään uutta.

Viimeisimmät puheet tältä viikolta selvästi indikoivat että tilanne on auki: Horner names who 'would be the candidates' to replace Perez
 
Tuo on kuukauden vanha juttu ja perusteluna Perezin jatkolle annetaan se että sillä on sopimus ensi kaudeksi. Sopimushan on ollut tiedossa jo puoli vuotta, eli ei mitään uutta.

Viimeisimmät puheet tältä viikolta selvästi indikoivat että tilanne on auki: Horner names who 'would be the candidates' to replace Perez
Vaikka on kuukauden vanha niin silti raha puhuu. Marko on sanonut että he tekee Hornerin kanssa analyysin ja vie kuskipäätöksen muualle päätettäväksi. He ei sitä päätä.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
289 463
Viestejä
4 957 932
Jäsenet
79 648
Uusin jäsen
matin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom