F1 Yleiskeskustelu

1000000345.jpg
 
Mutta miksi kukaan julkistaisi testikuljettajan roolia noin isolla profiililla? Jotain muutakin tässä on. Ehkä päättävät kullekkin viikolle kisakuskit kolmen hengen nyrkkeilyottelulla. Tai jotain muuta sirkustemppuja. Varakuskin roolista olisin ammattikuskina ihan hyshys kunnes tulee oikea tilaisuus.
Bottas on luonut mulletista ja somestaan ihan oman käsitteen. Se tuo hyvää mainosta Mersulle.

Oma veikkaus on että Bottas on Toton backup jos/kun Antonelli ei suoriudu halutulla tavalla niin Valtteri hyppää rattiin.
 
Bottas on luonut mulletista ja somestaan ihan oman käsitteen. Se tuo hyvää mainosta Mersulle.

Oma veikkaus on että Bottas on Toton backup jos/kun Antonelli ei suoriudu halutulla tavalla niin Valtteri hyppää rattiin.
Tai sitten tulee uskonnollisista syistä pääsponssin taholta perseen näyttämiskielto ja käsky "Mene hippi parturiin, mullet pois ja perse piiloon"
 
En usko, että Bottas pääsee rattiin, ellei jompikumpi Kimi tai George ole loukkaantuneena tai sairaana.

Tietävät hyvin Mersulla, että kun kerran menivät palkkaamaan kokemattoman nuorukaisen, niin alkukaudesta on varauduttava romuun ja keskeytyksiin. Ainakin Albert Park, Suzuka, Jedda, Miami ja Monaco tulee olemaan vaikeita.
 
Mahtavaa Bottas!

Viimeisen kisan Toto Wolffin haastattelu jo paljasti, että Bottas jatkaa mersulla, mutta hyvä että sai vahvistuksen.

Tämän takia tässäkään lajissa ei kannata koskaan poltella siltoja vahoihin talleihin, koska ei koskaan tiedä mihin loppujen lopuksi tie vie.
Tällä viittaan vaikka Räikkösen lähtöön 2009, ei polteltu siltoja ja sit takaisin Ferrarille, kun oli taas sen aika. Tai Hulkenberg, joka oli useasti jo "lopettanut" ykköset, mutta siellä vaan pyörii vieläkin uuden sopimuksen kanssa. Tai nyt Bottas. Jos olis polttanut sillat mersun kanssa, niin tuskin olis saanut tätä sopimusta.

Ei turhaa paskanjauhantaa, vaan kovaa ajoa! Siks suomalaiset on monesti hyvä valinta.
 
Saa nähdä kuinka pitkään Tsunoda jaksaa olla uskollinen RB-perheelle. Lawson tuli kuitenkin kesken kauden kehiin mukaan ja vei Red Bull -paikan, jonka eteen Tsunoda on tehnyt vuosia töitä.
 
En usko, että Bottas pääsee rattiin, ellei jompikumpi Kimi tai George ole loukkaantuneena tai sairaana.

Tietävät hyvin Mersulla, että kun kerran menivät palkkaamaan kokemattoman nuorukaisen, niin alkukaudesta on varauduttava romuun ja keskeytyksiin. Ainakin Albert Park, Suzuka, Jedda, Miami ja Monaco tulee olemaan vaikeita.
Veikkaan Bottoksen rooliksi lähinnä testata/kehittää kauden 2025 lopun ja 2026 autoa. Eivät halunne sekoittaan nuoren kuskin "päätä", jolla ollee aivan tarpeeksi hommaa opetella kauden 2025 autoa ajamaan rajoilla. Jos jotain sattuu sitten tietysti Bottas varamiehenä kisaamaankin.
 
Saa nähdä kuinka pitkään Tsunoda jaksaa olla uskollinen RB-perheelle. Lawson tuli kuitenkin kesken kauden kehiin mukaan ja vei Red Bull -paikan, jonka eteen Tsunoda on tehnyt vuosia töitä.
Ei Tsunoda tuossa tallissa muutenkaan aja enää kuin korkeintaan ensi kauden, kun yhteistyö Hondan kanssa päättyy lopullisesti.
 
En usko, että Bottas pääsee rattiin, ellei jompikumpi Kimi tai George ole loukkaantuneena tai sairaana.

Tietävät hyvin Mersulla, että kun kerran menivät palkkaamaan kokemattoman nuorukaisen, niin alkukaudesta on varauduttava romuun ja keskeytyksiin. Ainakin Albert Park, Suzuka, Jedda, Miami ja Monaco tulee olemaan vaikeita.
Ainahan sanotaan että formulatkin on tiimipeliä, niin Bottashan voisi kokeneempana ajaa noi kisat suosiolla. :cigar:
 
Bottaksen kannalta ehdottomasti parempi näin kuin jatkaa paskallissa (1 tai useampi vuosi)
 
Perez oli Red Bullille hyvä jo saatujen rahojen takia mutta markkina-arvo oli kova. Tässä RB:n IG seuraaja muutokset. Ei tarvi arvata missä kohtaan Perezin exit on julkaistu.

IMG_8736.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Perez oli Red Bullille hyvä jo saatujen rahojen takia mutta markkina-arvo oli kova. Tässä IG seuraaja muutokset. Ei tarvi arvata missä kohtaan Perezin exit on julkaistu.

IMG_8736.jpeg
Voi ei, puolitoista prosenttia seuraajista hävisi. Heistäkin suurin osa lienee Latinalaisen Amerikan väkeä, mikä ei ole sitä Red Bullin päämarkkinaryhmää (pl. Perezin mukana liikkuneiden sponsoreiden osalta).
 
Ei Tsunoda tuossa tallissa muutenkaan aja enää kuin korkeintaan ensi kauden, kun yhteistyö Hondan kanssa päättyy lopullisesti.
Oisko tässä se syy miksi puhuvat "sapattivapaasta", mikäli ei jotain äärimmäisen potentiaalista junnua ilmaannu jostain ja/tai hadjar floppaa niin Perez Racing Bulssille köröttelemään miljoonasponsoreiden kanssa?
 
Bottakselle kyllä :sbeer: Pääsee myhäilemään viiksineen Toton taakse kansainvälisissä tv-lähetyksissä ja antamaan paljon haastatteluita.
 
väitän että jos Tsunoda olisi ollut Red-Bullin kakkosmies, niin olisi tullut korjaamolta isompi lasku kuin mitä päättyneen kauden Perezin laskua.
jos siis oletetaan että Tsunoda olisi huomattavasti Pereziä nopeampi ja olisi jopa ollut likeellä Verstappenia ja jopa taistellut mestaruudesta.
Niin olisiko Verstappenin pää kokemuksesta huolimatta kestänyt tasavertaisen tallikaverin kanssa.

olisi pian ollut jopa pahempi tilanne kuin Hamilton vs Rosberg 2016.

toki jos Lawson kyntää ihan urakalla, niin miksei sitten Red-Bull kokeilisi Tsunodaakin.
mutta toisaalta tuntuu nut olevan paljon vähemmän tuulista tuossa Bullin kakkospallilla, kuin mitä se oli esimerkiksi Ricciardon siirryttyä Renaultille ja bullin kakkoskuskin paikka vaihtui melkein joka toinen päivä.
 
Valtterin tosiaan eilen uutisoitiin myös soitelleen oma-aloitteisesti Caddyn tulevalle tiimipäällikölle tms.
 
väitän että jos Tsunoda olisi ollut Red-Bullin kakkosmies, niin olisi tullut korjaamolta isompi lasku kuin mitä päättyneen kauden Perezin laskua.
jos siis oletetaan että Tsunoda olisi huomattavasti Pereziä nopeampi ja olisi jopa ollut likeellä Verstappenia ja jopa taistellut mestaruudesta.
Niin olisiko Verstappenin pää kokemuksesta huolimatta kestänyt tasavertaisen tallikaverin kanssa.

olisi pian ollut jopa pahempi tilanne kuin Hamilton vs Rosberg 2016.

toki jos Lawson kyntää ihan urakalla, niin miksei sitten Red-Bull kokeilisi Tsunodaakin.
mutta toisaalta tuntuu nut olevan paljon vähemmän tuulista tuossa Bullin kakkospallilla, kuin mitä se oli esimerkiksi Ricciardon siirryttyä Renaultille ja bullin kakkoskuskin paikka vaihtui melkein joka toinen päivä.
Verstappen jos jonku pää kestää kisailla ja ajaa kahta kauheemmi sillo ku haastetta tulee ja se on ärsytetty. Yuki suoritustasoltaan ja taidoiltaan iha eri maailmasta ku Max. Ei se olis sulanu. Yuki taas toisaalta mite kiehahtaa niin helposti ja sillo virheitä syntyy.
 
Hadjar vahvistettu Tsunodan tallikaveriksi. Eli nyt on vuoden 2025 paikat täytetty.

 

F1-kuljettajat kaudella 2025​

Alpine: Pierre Gasly ja Jack Doohan

Aston Martin: Fernando Alonso ja Lance Stroll

Ferrari: Lewis Hamilton ja Charles Leclerc

Haas: Esteban Ocon ja Oliver Bearman

McLaren: Lando Norris ja Oscar Piastri

Mercedes: George Russell ja Kimi Antonelli

Racing Bulls: Yuki Tsunoda ja Isack Hadjar

Red Bull: Max Verstappen ja Liam Lawson

Sauber: Gabriel Bortoleto ja Nico Hülkenberg

Williams: Alex Albon ja Carlos Sainz
 

F1-kuljettajat kaudella 2025​

Alpine: Pierre Gasly ja Jack Doohan

Aston Martin: Fernando Alonso ja Lance Stroll

Ferrari: Lewis Hamilton ja Charles Leclerc

Haas: Esteban Ocon ja Oliver Bearman

McLaren: Lando Norris ja Oscar Piastri

Mercedes: George Russell ja Kimi Antonelli

Racing Bulls: Yuki Tsunoda ja Isack Hadjar

Red Bull: Max Verstappen ja Liam Lawson

Sauber: Gabriel Bortoleto ja Nico Hülkenberg

Williams: Alex Albon ja Carlos Sainz
On sellainen lista etten olisi ikinä kyennät näkemään tällaisia ratkaisuja. Kai tämä on osa F1:n viehätysvoimaa.
 
Sääli että Valtteri oli melkeinpä suurimpia kärsijöitä koko sopassa. Jos Lewis ei olisi ensin lähtenyt Ferrarille, Carlos mennyt Williamsille niin kuviot olisi ihan toisenlaisia nyt.
 
Sääli että Valtteri oli melkeinpä suurimpia kärsijöitä koko sopassa. Jos Lewis ei olisi ensin lähtenyt Ferrarille, Carlos mennyt Williamsille niin kuviot olisi ihan toisenlaisia nyt.
Eli missä tallissa näkisit että Bottas olisi voinut tämän skenaarion mukaan ajaa ensi kaudella?
 
Tai ehkä todennäköisimmin olisi saattanut tehdä Sauberin/Audin kanssa sopparin jo hyvissä ajoin kauden aikana.
 
Verstappen jos jonku pää kestää kisailla ja ajaa kahta kauheemmi sillo ku haastetta tulee ja se on ärsytetty. Yuki suoritustasoltaan ja taidoiltaan iha eri maailmasta ku Max. Ei se olis sulanu. Yuki taas toisaalta mite kiehahtaa niin helposti ja sillo virheitä syntyy.
Meinasin lähinnä sitä että kaksi kiehuvaksi tunnettua kuskia samassa tallissa ja sen lisäksi jos tuoreempi tapaus vielä hyppisi Verstappenin nenille ja alkaisi viemään voittoja.
Niin äkkiä olisi katastrofin ainekset käsillä.
 
Kyllähän myös tuolla Red Bullilla historiassa löytyy, kun keltanokka ei ole suorittanut ja saa väistyä toisen alta.
 
Kyllähän se näin on et porukka kaipaa itseni mukaan lukien mälllejä ja kovaa taistelua eli verta, leipää ja sirkushuveja..
 
Kiroilut voi kertoa rehellisesti, et turha niitä on piipittää. K18 versio vaan vetämään ja herkemmät voi ottaa sen ChildPlay version,,
 
Ens kaudella 6 rookieta gridillä. Muistaako joku koska oli näin monta uutta kuskia viimeksi gridillä? Laskin tuohon kuuteen siis kuskit jotka aloittaa kauden ja ajaa koko kauden, toki Lawsonilla on kisoja alla kuten Bearmanilla ja Doohanilla.

Ps. Oon tehny parina viime vuotena tuon ketjun kaudelle, miten kanssa seuraajat näkee onko tuo tarpeellinen? Toki siinä on hyvä pohja mistä näkee kisakalenterin, kuskit ja muutokset esim. säännöissä, mutta huomannu kuinka kautta koskeva keskustelu käydään käytännössä aina tässä ketjussa mikä ei kyllä itteä mitenkään haittaa :tup:
 
Ens kaudella 6 rookieta gridillä. Muistaako joku koska oli näin monta uutta kuskia viimeksi gridillä? Laskin tuohon kuuteen siis kuskit jotka aloittaa kauden ja ajaa koko kauden, toki Lawsonilla on kisoja alla kuten Bearmanilla ja Doohanilla.

Ps. Oon tehny parina viime vuotena tuon ketjun kaudelle, miten kanssa seuraajat näkee onko tuo tarpeellinen? Toki siinä on hyvä pohja mistä näkee kisakalenterin, kuskit ja muutokset esim. säännöissä, mutta huomannu kuinka kautta koskeva keskustelu käydään käytännössä aina tässä ketjussa mikä ei kyllä itteä mitenkään haittaa :tup:
En muista ja tee vaan ketju. :)
 
Joo hyvä se oma ketju on olla kauden omille asioille. Tänne sit kaikki muu ylijäämä, joka kausi/kisaketjuihin ei mahdu. e: helpompi esim etsiäki vaikkapa kauden se ja se autot jne..
 
Ensi kausi on ehkä mielenkiintoisin miesmuistiin.
Joutuu varmaan jonkun TV streamin tilaamaan.
 
Audia kohtaan ei järin paljon ole maailmalla konsensusluottoa, aikamoinen joukko ihmisiä kyseenalaistaa että onko koko talli/Audi merkkinä edes starttaamassa kaudelle '26.
 
Jotenkin ei yllätä että Russelilla ei ole pätkääkään huumorintajua.

Russell saapui ravintolaan viimeisenä. Muut kuskit olivat sitä ennen tarkoituksella täyttäneet pöydän siten, että ainoa vapaa paikka oli Verstappenin vieressä.

– Kun George saapui, kaikki tervehtivät häntä ja Max sanoi: ”Hei, olemme säästäneet sinulle istumapaikan.”


Lawsonin mukaan tilanne huvitti kaikkia muita paitsi Russellia, joka ei sanonut mitään.

– George otti tuolin, käveli pöydän toiseen päähän ja istui Lewisin [Hamilton] viereen.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 381
Viestejä
4 867 424
Jäsenet
78 650
Uusin jäsen
Golden_dawn

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom