F1 Yleiskeskustelu

Tuo Rovanperä-spekulointi on turhaa. Kyllä se on joko tai (ralli tai rata-autoilu). Ovat niin täysin eri lajeja.

Mielenkiinto kannattaa suunnata ehdottomasti Taposeen.
Rovanperän f1-spekulointi on täysin turhaa toistaiseksi. Mut Rovanperän rata-autoilu ura kyl varmasti jatkuu, tehokkaammat autot jo mielessä. Mut ens kaudella taas täys panos rallissa. Hyvä!
 
Toisaalta voisi Rovanperälle olla hyvä pesti ajaa show-kuskina tms kun kerta verkot on jo vedessä. Rallikaan ei enää ole 100% agendalla. Tuskin kuitenkaan f1-kuskiksi päätyy. Olisihan tuossa voinut käyttää huomattavasti uudempaa autoa, jolloin olisi saatu edes vähän relevanttia dataa.
Löytyy varmaan hirveästi dataa marraskuussa ajetuista kierroksista, radan kunto ja lämpötila, lämpötila, kosteus ilmanpaine, jopa ammattikuski voi hävitä sekuntteja eri päivänä. Se että tallin syynääjät vielä saisi datasta jotain irti niin ei niitä tavan pulliainen enää pysty vertailemaan kuin "opastajan" kierrosaikoihin.
 
Kyllä se joukkuelajeissa pääsääntöisesti on seura mitä kannatetaan. Ihan sama vaikka tyypit vaihtuu
Vähän riippuu, joukkuelajeissa ehdottomasti on vahvaa joukkue kannatusta. Mutta on sitten yksittäisiä urheilijoita joita kannatetaan, seura vähemmällä. Jalkapallo vahva esimerkki ääripäistä, kannaetaan joukkuetta vaikka tiputaan, ja sitten niitä suuria henkilöitä, joiden perässä mennään, vaikka hiekka-aavikolle.

F1ssä on molempaa, ja tässä sarjassa se piirre että joukkueet on vähemmän kansallisia, mutta silti voi olla se ns maajoukkue, eli muuallakkin kuin Suomessa on sitä oman "maajoukkueen" kannatusta, on se sitten kuljettajat, tallit, tallien omistajat.

Suomalaisittain Räikkönen esimerkki kuskikannatuksesta, ihan sama missä tallissa hän ajoi. Ja jos katsotaan ns maajaoukkueatta suomalaisia, niin kuskit ja tallit vaihtuneet, menestystä tai ei, niin kannattajia ollut.

Sitten on heitä jotka vaihtaa tai hylkää heti jos ei menestystä.
 
Kahden kauden jälkeenkö ykkösiin? On kyllä kova tavoite, mutta mitäpä minä täältä näppäimistön takaa olen arvostelemaan..
Eiköhän se ole että kovimmat nimenomaan menee mahdollisimman suoraan ja nopeasti pääluokkaan, jos jää vaikka kakkosiin junnaamaan pariksi kaudeksi niin arvo laskee kuin lehmän häntä. Mestaruus tai ihan minimissää top 3 pakko olla näissä pikkuluokissa heti.
 
Taposella on jo nyt superlisenssiin oikeuttava määrä pisteitä?
Hyvin todennäköisesti nimenomaan siirtyy -26 tai -27, jos vain auto ja mies kulkee.
Jos tulisi mestaruus ensi vuonna F3:sista niin voisi olla tsänssi päästä suoraan ykkösiin kuten Bottas. Siellä on kyllä paljon F2-mestareitakin jonossa mutta tuntuu että suomalaisuudella on jotain itseisarvoa tuossa maailmassa eli kyllä jopa se -26 voisi onnistua parhaimmillaan.
 
Bottaksen loppukauden ihmettä lukuunottamatta silloin todella kauan sitten, ei suomalaisilla ole oikein F3:ssa kulkenut, tai aina ollut jotain joka torpannut systeemit. Olisihan se aika saada tuohon muutosta, saa nähdä.
 
Vähän riippuu, joukkuelajeissa ehdottomasti on vahvaa joukkue kannatusta. Mutta on sitten yksittäisiä urheilijoita joita kannatetaan, seura vähemmällä. Jalkapallo vahva esimerkki ääripäistä, kannaetaan joukkuetta vaikka tiputaan, ja sitten niitä suuria henkilöitä, joiden perässä mennään, vaikka hiekka-aavikolle.

F1ssä on molempaa, ja tässä sarjassa se piirre että joukkueet on vähemmän kansallisia, mutta silti voi olla se ns maajoukkue, eli muuallakkin kuin Suomessa on sitä oman "maajoukkueen" kannatusta, on se sitten kuljettajat, tallit, tallien omistajat.

Suomalaisittain Räikkönen esimerkki kuskikannatuksesta, ihan sama missä tallissa hän ajoi. Ja jos katsotaan ns maajaoukkueatta suomalaisia, niin kuskit ja tallit vaihtuneet, menestystä tai ei, niin kannattajia ollut.

Sitten on heitä jotka vaihtaa tai hylkää heti jos ei menestystä.

No en kyllä itse tunne yhtään joka ois alkanut messin takia katsoo mls:ää tai vaikka ronaldon takia jotain kameli liigaa
 
No en kyllä itse tunne yhtään joka ois alkanut messin takia katsoo mls:ää tai vaikka ronaldon takia jotain kameli liigaa
Messi ja Ronaldo on heitä joilla on paljon faneja ja jotka ovat seuranneet heitä, Ronaldoa ,Manu valio liiga, siirto Espaniaan, sen jälkeen Italiaan jne. En sitä epäile etteikö osa tippunut matkalla, varsinkin viimeisen siirron jälkeen.

Sama kohtaloa monella F1 kuskilla, eläkehommissa osa faneista jää rannalle.
 
Kahden kauden jälkeenkö ykkösiin? On kyllä kova tavoite, mutta mitäpä minä täältä näppäimistön takaa olen arvostelemaan..
Optimaalisin olisi mennä F1 ensi kauden jälkeen, tuo edellyttää F3 mestaruutta. F2 olisi tuon jälkeen aika turha mennä jos F1 paikka avautuu, jo senkin takia että F2 auto taitaa olla ajotyyliltään ihan eri kastissa jos sitä vertaa F3 tai F1.
 
Onkohan Bottas jo älynnyt että lähtö tuli?
parempi kysymys lienee, että onko vielä 2027 täällä foorumilla jotkut länkyttämässä kuinka Bottas sitä ja kuinka Bottas tätä.
Mieluusti toivoisi Taposelle samanlaista uraa kuin Räikköselle eli hyvin aikaisessa vaiheessa ykkösiin ja alusta alkaen homma haltuun.
Mutta kun katsoo tätä Bottas länkyttäjien kerhoa, niin melkein toivois että Taponen vaihtaisi suuntaa ja menisi ihan kiusallaan johonkin Suomessa vähemmän seurattuun suuntaan kuten indyyn.
Varmaan sit 2033 tietämillä kun Räikkösen toinen polvi etenee ykkösiin ja välissä on ollut useampi vuosi hiljaista, niin varmaan sitten vähenee tämä länkytyskin.
 
parempi kysymys lienee, että onko vielä 2027 täällä foorumilla jotkut länkyttämässä kuinka Bottas sitä ja kuinka Bottas tätä.
Sehän riippuu ihan siitä onko Bottas saapunut jo maaliin viimeisessä kisassaan vielä silloin... on se vaan niin jumalattoman hidas ollut, etenkin tänä vuonna. Ja jopa vuosikausia, vain lähinnä suunnatonta myötähäpeän tunnetta aiheuttanut. Jopa heikompi kuin Heikki aikoinaan. Onneksi ei tartte enään montaa kisaa katsoa tuota räpellystä.
 
Kyllä Bottas oli parhaimmillan hyvä, mutta se viimeinen voittajan mentaliteetti uupui, ois pitänyt silloin aikoinaan haistattaa jamesille paskat ja ajaa vain röyhkeästi voittoon. Ei tuolla F1 nöyritselemällä mitään mestaruuksia voiteta.
 
En tiedä Rovanperän aikoja formulalla ajelulla, mutta oon aika varma että jos ois koko f1 gridi ollut tuolla ajamassa tona päivänä niin Kalle ei ois varmasti ollu viiminen. Uskomaton auton hallinta autolla kun autolla. Kertoo jo siitä kun ajoi ekan kerran porche cup autoa niin ekan testin jälkeen oli 0,2 sekuntia perässä edellisen kauden nopeinta kisa-aikaa zolderissa. Ja porsche cuppi auto on ihan perkuleen vaikea auto ajaa ja kärkikuskit ajaa sitä työkseen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 917
Viestejä
4 482 538
Jäsenet
74 031
Uusin jäsen
Piiitu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom