Eli meinaat että tässä mistään mitään tietämättömänä ja lajia seuraamattomana en vaan tykkää Valtterista? En ole tainnut huomata että olet jollain lailla itse kertonut mihin talleihin Valtteri on menossa ja miksi. Mitä teet sillä tiedolla jos luettelen itsekin tietämäsi tallipaikat ja niihin mahdollisesti tyrkyllä olevat kuskit. Luettele itse jos siitä jotain mielihyvää saat. Uskomatonta jauhamista.
Kummallisen vahvasti tuntuu menevän ihon alle. Kunhan uteliaisuudesta kysyin, että ketkä mielestäsi sitten ansaitsevat enemmän tallipaikan kuin Bottas. Se tuli selväksi ettei Bottas mielestäsi ansaitse jatkoa mutta tällöin luulisi olevan mielessä parempia vaihtoehtoja. Lisäksi nimenomaan sanoin ettei tarvitse lähteä spekuloimaan kuka menee minnekin talliin vaan ainoastaan ne kuljettajien nimet olisi kiinnostaneet.
Omasta mielestäni sopimusta vailla olevista kuljettajista Sainz on selkeästi paras ja ehdottomasti ansaitsee paikan. Bottas puolestaan näyttäytyisi omissa kirjoissani kakkoselta. Parempi vaihtoehto Bottas on kuin Magnussen, Sargeant, Zhou tai Ocon. Ainakin siinä kohtaa siis, jos haetaan kuskia eikä rahaa. F1 ulkopuolelta löytyy mahdollisesti joitain kuskeja mutta voin kyllä myöntää, että näitä en osaa sanoa (pl. Antonelli). Tuolla on kuitenkin niin monta paikkaa vapaana, että en millään usko niiden kaikkien täyttyvän täysin uusilla kuskeilla.
Ei Bottaksen otteet lähiaikoina aina parhaita mahdollisia ole olleet mutta en rehellisesti sanottuna itse tiedä tarpeeksi montaa parempaakaan vaihtoehtoa. Sen takia Bottas mielestäni edelleen sen jatkon tuolla ansaitsee. Eri tilanne olisi, jos olisi esim. vain yksi vapaa paikka ja siitä kisaisi Bottas sekä Sainz. Ja vaikea tuolla gridin huonoimmalla autolla on Bottaksen loistaakaan etenkin kun tiimikin tuntuu jotain töppäävän melkein joka kisassa. Meininki oli ihan erilaista silloin kun Sauber vielä kulki niin että pystyi kisaamaankin (2022).
Viimeksi muokattu: