- Liittynyt
- 14.05.2017
- Viestejä
- 6 732
Sainz menee mersulle.Vai Sainz Alpinelle? No anyway, Bottas saa viimeisen vapaan penkin, jos niitä sattuu jäämään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sainz menee mersulle.Vai Sainz Alpinelle? No anyway, Bottas saa viimeisen vapaan penkin, jos niitä sattuu jäämään.
Unohtakaa jo ne Perezin potkut. Se olisi jo tehty eikä jatkolappua olisi kirjoitettu.
Teoriassa voi mutta oikeasti ei voi koska ne menettää kymmenien miljoonien sponsorit. Sitten jonkun pitää kaivaa kuvetta.Meinaat ettei Red Bull voi antaa enää potkuja?
Juuh, kyllä ne monottaa Sertsion pihalle heti jos tulokset jatkuu tollasena.
Teoriassa voi mutta oikeasti ei voi koska ne menettää kymmenien miljoonien sponsorit. Sitten jonkun pitää kaivaa kuvetta.
Racing point vuosina puhuttiin 30 miljoonasta. Veikkaan että nykyiset sponssit Disney, Telcel, Mobil, Claro, Nescafé, ja KitKat tuo kymppejä enemmän tallille. Tässä joku MM-sijan miljoonat on taskurahoja.Kyllä ne jonku verran kuvetta menettää myös siinä tapauksessa jos tulee valmistajien pisteissä vaikka hopealle. Joku arvio oli pikaisella kuukkeloinnilla 10 miljoonaa ykösen ja kakosen välillä. Plus tietysti muut vaikutukset. Toki Perezin potti taitaa tosiaan olla kymmenissä miljoonissa.
Jep, kyllä tuossakin varmaan on perää. Mietin vain että ymmärtääkseni Red Bullin budjetti oli ennen Perezin saapumista jossain 300-350 miljoonan euron välimaastossa. Sitten tuli se budjettikatto ja eikös ne nyt ole jossain 120 miljoonan paikkeilla(?) Luulisi, että Red Bullilla ei ainakaan rahasta ole asiat kiinni nyt sitten. Ehkä siellä ne markkinointisyyt painaa taustalla.
Tällaista huhua kuitenkin pukkaa:
Sources have suggested that Red Bull has the right to terminate Perez’s contract if he falls more than 100 points behind Verstappen at key points of the championship – which are the summer break and the end of the season.
Edit: Varmasti tuo tipahtaminen hopealle valmistajien pisteissä Red Bullille olisi taloudellisesti kuitenkin isompi paukku kuin vain sen 10 miljoonaa. Varmasti sillä tallimestaarudellakin on markkinaarvoa.
Ei sillä ole väliä. Perezin sponsorit maksaa Verstappenin liksan eli Red Bull tarvitsee Sekoa.
![]()
The Sergio Perez sponsor theory aiding Max Verstappen’s huge Red Bull salary
Max Verstappen's Red Bull salary stretches the budget in a way which makes Sergio Perez very useful, claims Ralf Schumacher.www.planetf1.com
Mitäköhän formuloita olet katsonut tällä kaudella jos luulet että Williams on downgrade Sauberiin verrattuna. Albon mm. ollut aika-ajojen top kympissä kolme kertaa tällä kaudella ja sillä on jopa pisteitä toisin kuin Sauberin kuskeilla.Bottakselle sopisi kyllä hyvin Williamssilta ajopaikka.
Ei pystyisi enään tippumaan ekalla kierroksella kuin korkeintaan yhden sijan koska lähtisi joka kisaan viimeisestä tai toiseksi viimeistä ruudusta.
Olisi kyllä helppoa rahaa Bottakselle ku ei tarvitse yrittää enää edes sen vertaa mitä Sauberilla.
Ykkösmutkaanki saa mennä ihan rauhassa ja ei tule 4 autoa ohi jarrutuksessa![]()
Ero on siinä että Albon osaa ajaaMitäköhän formuloita olet katsonut tällä kaudella jos luulet että Williams on downgrade Sauberiin verrattuna. Albon mm. ollut aika-ajojen top kympissä kolme kertaa tällä kaudella ja sillä on jopa pisteitä toisin kuin Sauberin kuskeilla.
Logan Sergeant Valtterin edellä tämän kauden sijoituksissa![]()
Siis mikä vastaus tuohon kysymykseen oli? Onko Williams huonompi auto kuin Sauber sun mielestä?Ero on siinä että Albon osaa ajaa
Bottas Albonin tilalle nii pistesarake näyttäis nollaa.
Bottas pärjää ainoastaan aika-ajoissa jotenkin kun ei tarvitse taistella muita vastaan.
Sitte kun lähtövalot sammuu nii Bottaksesta ei ole enää mihinkään.
Minusta Bottas pitäisi korvata jollaki nälkäisemmällä kuskilla jolla ei pelota taistella sijotuksista eikä ottaa riskejä.
Tiukan budjettikaton vuoksi Perez on tallille entistä tärkeämpi, sillä hänen sponsorien huhutaan maksavan Max Verstappenin palkan (kts. alla oleva lainaus):
En kiellä etteikö Perez kroonisesti alisuorittaisi tällä hetkellä, mutta ei Red Bullin autokaan ole enää nopein. Max joutuu ajamaan kyynerpäät ulkona jo pelkästään päästääkseen palkintopallille. Vastaavaa vääntöä ei ole nähty sitten vuoden 2021.
En osaa sanoa kumpi on nopeampi auto.Siis mikä vastaus tuohon kysymykseen oli? Onko Williams huonompi auto kuin Sauber sun mielestä?
Jatkuvasti vuodesta toiseen voi vaan hämmästellä miten ihmeessä sillä on todella usein väärät renkaat alla ja varikkopysähdykset taktisesti väärään aikaan. Eikös tuollaisella kokeneella konkarilla pitäisi olla itselläänkin jo jotain sananvaltaa noihin asioihin vai miksi tuollaisia sitten yleensä palkataan, kun uusia nuoria saa lähes ilmaiseksi.
Hankala saada pisteitä jos et uskalla/osaa ohittaa, et uskalla ajaa ekaan mutkaan, ottaa minkäälaista riskiä edes taktiikan suhteen jne.
Juuri näin ja Valtterin kohdalla on jo vuosikaudet näyttänyt siltä, ettei kommunikointi oikein toimi tai syystä tai toisesta päädytään vääriin ratkaisuihin juuri Valtterin kohdalla. Vai tallin strategit ja kisainssikö keskenään vain kyselemättä aina päättää mitä tehdään? Eikös tuolla ajokokemuksella pitäisi jo olla jotain sananvaltaa miten mennään? Ja jos on, niin ei hirveän vakuuttavalta vaikuta.Kuljettaja voi kommentoida miltä tilanne vaikuttaa ja esimerkiksi miltä renkaat tuntuvat mutta kyllä sen tallin kuuluisi muutoin nähdä iso kuva paremmin sekä kyetä parempiin päätöksiin kuin mitä se kuski siellä omassa kuplassaan adrenaliinipäissään.
Johtava kuljettaja on aina ottanut roolia noissa asioissa silloin kun tilanne vaatii. Eikä se ole kovinkaan ihmeellistä, sillä kuljettajalla pitäisi jo oletusarvoisesti olla kaikkein paras tuntuma auton kulusta.Mistä lähtien kuljettaja on ollut joku tiimin taktikko? Sitä varten on ihan erilliset henkilöt tekemässä sitä työkseen ja näillä on pääsy paljon laajempaan dataan sekä tilannekuvaan kuin mitä kuljettajalla on siinä autossaan. Kuljettaja voi kommentoida miltä tilanne vaikuttaa ja esimerkiksi miltä renkaat tuntuvat mutta kyllä sen tallin kuuluisi muutoin nähdä iso kuva paremmin sekä kyetä parempiin päätöksiin kuin mitä se kuski siellä omassa kuplassaan adrenaliinipäissään.
+ 20 paalupaikkaa. Tilastot vaan pilaa koko f1 historian tilastojen mukaan paras kuski joka oli Valtterilla tallikaverinaYksinkertaisesti sanottuna 67 palkintopallisijaa ja 10 voittoa ei tule kenellekkään ihan kädettömälle vaikka olisi raketti alla. Kyllä Bottakselle paikka sarjassa kuuluu.
Juuri sitähän tuossa ihmettelin, että missä se kokemus näkyy nykypäivänä. Pisteitä tuskin kukaan täyspäinen sinivalkolasikaan on tänä vuonna hirveästi odotellut. Jos joku talli jostain syystä sen palkkaa, niin se on tietysti heidän näkemyksensä.Bottaksen puolesta puhuu mm. kokemus ja tapa tuoda auto ehjänä perille, vaikkakin tällä kaudella pisteitä on pyöreät nolla.
Halusi suomalainen fani sitä tai ei, Bottas tuntuu olevan neuvotteluissa mukana.
Eikös se vähän ainakin tänä vuonna ole ollut juuri ongelmana että mitään järkevää tai yllättävää ei juuri edes kokeilla.Ja lisäks koska Sauberilla on aivan umpisurkea auto jolla on lähes mahdoton päästä pisteille niin voidaan kokeilla täysin muista poikkeavia strategioita, joskus saattaa kisassa tapahtua jotain yllättävää jonka myötä strategia lyö leiville ja ollaan pisteillä. Se on kumminkin ihan sama ootko viimenen ja 20sekuntia seuraavaan vai sekunnin päässä kymmenennestä maaliviivalla.
Sehän voi olla ihan tallinkin määräys että liikoja riskejä ei oteta koska rahat loppuu jos auto on palasina vähän väliä. Ja kyllä taktisia riskejä on otettu, mutta riski on realisoitunut ja Bottas joutunut jonon perälle. Tämä on luonnollisesti tulkittu Bottaksen huonoudeksi. Hankala olla mieliksi kun joko ei ota riskejä tai sitten kun ottaa ja riskit kostautuu niin joka tapauksessa koirat haukkuu.Hankala saada pisteitä jos et uskalla/osaa ohittaa, et uskalla ajaa ekaan mutkaan, ottaa minkäälaista riskiä edes taktiikan suhteen jne.
Johtava kuljettaja on aina ottanut roolia noissa asioissa silloin kun tilanne vaatii. Eikä se ole kovinkaan ihmeellistä, sillä kuljettajalla pitäisi jo oletusarvoisesti olla kaikkein paras tuntuma auton kulusta.
Joku siinä on,No jos Valtteri on tallien mielestä niin hyödytön tai osaamaton, niin eipähän häntä tämän kauden jälkeen palkata. Ei ne tallit ihan turhaan rahojansa tarjoa ja halvemmalla saa muitakin.
Jos taas sopimus ensi vuodeksi tai vuosiksi irtoaa, varmaan tallit näkee siinä jonkun hyödyn. Bottaksen puolesta puhuu mm. kokemus ja tapa tuoda auto ehjänä perille, vaikkakin tällä kaudella pisteitä on pyöreät nolla.
On varmaan joo, mutta missä sarjassa. Vai Mersullekko ajattelit Kimin oppivuoden ajaksi?Ei varmaan kannata jengin kuitenkaa lyödä vetoa hatun tms syönisestä jos Valtsu ajopalleilla ensikin vuonna on. Sillä enemmän se on todennäköistä kuin toisinpäin.
On varmaan joo, mutta missä sarjassa. Vai Mersullekko ajattelit Kimin oppivuoden ajaksi?
Ja täällähän jengi tuntuu pikemminkin olevan kanssasi hyvinkin samaa mieltä. Tiedä sitten mihin perustunee.
Ilmeisesti sinivalkolasifanikulttuuri kukoistaa ja toivossa on kiva elää. Taposella kuitenkin vielä monta vuotta matkaa perille, jos sinne saakka yleensäkään pääsee. Pitkä aika odotella seuraavaa suomalaista.
Sitä nyt lienee turha edes arvailla ellet itse halua. Oleellistahan kirjoitteluissani on että mielestäni Bottas ei kuulu joukkoon, vaikka kovasti täällä ollaan eri mieltä perusteluina miehen paalut, voitot ja palkintopallit Mersun ajoilta. Muuta en varmaan ole tässä sanonutkaan. Eikös noita spekulaatioita ole riittävästi eri medioissa ja arvailut vaihtuvat lähes viikoittain.Kerro sitten ketkä ne vapaina olevat paikat mielestäsi napsivat?
Sitä nyt lienee turha edes arvailla ellet itse halua. Oleellistahan kirjoitteluissani on että mielestäni Bottas ei kuulu joukkoon, vaikka kovasti täällä ollaan eri mieltä perusteluina miehen paalut, voitot ja palkintopallit Mersun ajoilta. Muuta en varmaan ole tässä sanonutkaan. Eikös noita spekulaatioita ole riittävästi eri medioissa ja arvailut vaihtuvat lähes viikoittain.
No siis omat ajatukset perustuu sekä Bottaksen omiin sanoihin että pääosin ulkomaisten medioiden pohdintoihin. Bottas toki voi olla ylioptimistinen, mutta jotenkin vaikuttaa sellaiselta tyypiltä, joka ei mistään suurista varmuuksista puhuisi ellei jotain tietäisi. Sitäkin enemmän olen miettinyt näitä ulkomaisia medioita, tai ihan vaikka F1:n omia julkaisuja, ettei niillä kai ole insentiiviä Bottasta tunkea tallispekulaatioihin, jos siihen ei uskottaisi.On varmaan joo, mutta missä sarjassa. Vai Mersullekko ajattelit Kimin oppivuoden ajaksi?
Ja täällähän jengi tuntuu pikemminkin olevan kanssasi hyvinkin samaa mieltä. Tiedä sitten mihin perustunee.
Ilmeisesti sinivalkolasifanikulttuuri kukoistaa ja toivossa on kiva elää. Taposella kuitenkin vielä monta vuotta matkaa perille, jos sinne saakka yleensäkään pääsee. Pitkä aika odotella seuraavaa suomalaista.
Eli meinaat että tässä mistään mitään tietämättömänä ja lajia seuraamattomana en vaan tykkää Valtterista? En ole tainnut huomata että olet jollain lailla itse kertonut mihin talleihin Valtteri on menossa ja miksi. Mitä teet sillä tiedolla jos luettelen itsekin tietämäsi tallipaikat ja niihin mahdollisesti tyrkyllä olevat kuskit. Luettele itse jos siitä jotain mielihyvää saat. Uskomatonta jauhamista.Eli Bottas ei mielestäsi kuulu lajin parissa jatkavien joukkoon mutta et pysty kuitenkaan nimeämään parempiakaan vaihtoehtoja vapaille paikoille?
No niin. Tässä oli mielipide.No siis omat ajatukset perustuu sekä Bottaksen omiin sanoihin että pääosin ulkomaisten medioiden pohdintoihin. Bottas toki voi olla ylioptimistinen, mutta jotenkin vaikuttaa sellaiselta tyypiltä, joka ei mistään suurista varmuuksista puhuisi ellei jotain tietäisi. Sitäkin enemmän olen miettinyt näitä ulkomaisia medioita, tai ihan vaikka F1:n omia julkaisuja, ettei niillä kai ole insentiiviä Bottasta tunkea tallispekulaatioihin, jos siihen ei uskottaisi.
Näiden lisäksi kuljettajamarkkinat tuntuu olevan enemmän sekaisin tai auki kuin olisin viime vuonna vielä uskonut. Siitä on tullut sellainen varmempi olo Bottaksen puolesta, vaikka ei valitettavasti pistesijoja juuri nyt napsi. Viime vuonna ja kauden alussa vielä ajattelin, että markkinat on tiukemmat ja edellyttäisi Valtterilta esimerkiksi useita pistesijoja.
Tässä voi tietty käydä niinkin, että paikkaa ei löydy, mutta jotenkin tässä uskaltaa olla jokseenkin toiveikas.
Eli meinaat että tässä mistään mitään tietämättömänä ja lajia seuraamattomana en vaan tykkää Valtterista? En ole tainnut huomata että olet jollain lailla itse kertonut mihin talleihin Valtteri on menossa ja miksi. Mitä teet sillä tiedolla jos luettelen itsekin tietämäsi tallipaikat ja niihin mahdollisesti tyrkyllä olevat kuskit. Luettele itse jos siitä jotain mielihyvää saat. Uskomatonta jauhamista.
Nojoo Bottas menee itsellä samaan kategoriaan mitä Ocon. Oconiahan aikanaan veikattiin Mersulle jopa ja Alonsoa vastaan pärjäsi ihan hyvin Alpinella tiimikaverina, mutta noista kolmesta (Sainz, Bottas, Ocon) lähtisin myös valitsemaan jos itse olisin tiimipäällikkö. Nyt vain Bearman meni ottamaan jo yhden "Bottaksen paikan" joten saa nähdä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.