F1 Yleiskeskustelu

Onkohan Ricco sitten siellä jatkossa.

Mä en näe Ricciardoa Haassilla, jotenkin se ei vain sovi hänen "profiiliin".
Ikääkin on sen verran, ettei voi montaa vuotta kytätä paikkaa parempaan talliin.
No, sen näkee varmaan piakkoin :-)
 
Niin no, Autosportin tms yksi spekulatiivinen heitto aiemmin oli että jos Alfalle, siis jos Zhou ei siellä jatkaisikaan. Eiköhän tallit saa myös tyypin ajamaan melkein ilmaiseksi kun kuitenkin saa hillot mäkiltä. Varsinkin jos on paikat tiukassa niin tuskin vaatii palkkaavalta tallilta suuria.
 
Viimeksi muokattu:
Ja on todennut että F1:sissä ajaminen on ainoa vaihtoehto.
Joko pitää välivuoden tai todennäköisemmin kelpaa vaikka Haaskin.
Näillä nykynäytöillä ei ehkä välivuoden jälkeen ole edessä kuin eläkepäivät.
Äkkiä se maine katoaa.
 
Szafnauer väittänyt, että mitään takaraja pykälää ei Piasrian sopimuksessa ole ollut olemassa:-).

Tuskin mitään neuvotteluja Macin kanssa olisi käyty, jos siellä ei olisi jotain pikkupränttiä millä irtaudutaan Alpinen sopimuksesta.
 
Ainakin Alpinen puolelta homma selvä:

Screenshot_20220902-170111.jpg
 
Nyt jäädään vain odottelemaan kuka ajaa Alonson tilalla Rellulla ensi vuonna :-)
 
Gasly?

Streamable Video

(en löytäny nyt muualtakaan :lol:)

"Im still working on the final details of the con.."

Mutta arvailuja vain, voihan se myös puhua sopimuksesta AT:n kanssa.

E: Muokkasin tikitokin pois ja sama video linkissä, ettei mua mestata täällä :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Siis 50 miljoonaa kaudesta vuoteen 2028 asti? Hamiltonkin taitaa saada vain 40 miljoonaa. Tosin karttuuhan se silläkin omaisuus ihan mukavaa tahtia.
 
On kyllä ihan idootti summia ratin vääntelystä. Kuitenkin keskinkertainen kuski ylivoimaisella autolla
 
Kuski ehkä suht säällinen mutta toki noita summia pitäisi urheilussa yleensäkin globaalisti suitsia/rajoittaa. Ehkä esim YK:lta jotain määräyksiä tms.
 
Netissä puhutaan että Marko olisi sivumennen vahvistanut Hertan ensi kauden F1:ssä ajamisen. Siis sen että tallipaikka olisi jo lisenssipisteitä vaille valmis. Tallia ei toki sanonut.

"F1-toimittaja Chris Medland kertoi Twitterissä Markon antanen suoran vastauksen yhteen viime aikojen kuumimpaan kysymykseen ensi kauden kuljettajamarkkinoista."

"
Medland tviittaa Markon kertoneen Herta-siirron tiellä lepäävän vielä yhden, mutta sitäkin suuremman esteen. Hertalla ei ole F1-sarjaan tarvittavaa superlisenssiä.
– Helmut Marko kertoi juuri minulle sopineensa Colton Hertan liittymisestä F1-sarjaan, JOS hän saa FIA:n superlisenssin. Sopimus on tarkoitus julkistaa Monzassa.
Italiassa ajetaan jo ensi viikonloppuna, joten Hertan ja Gaslyn siirrot saatetaan julkaista pian."
 
Viimeksi muokattu:
Loistava esimerkki kuinka sisäsiittoinen porukka FIA ja F1:t on. Tuolla ajelee kaikenmaailman Latifeja, Strolleja ja Schumachereita iskän rahoilla kun samaan aikaan Indyssä Herta pistää ex- F1 kuskeja ja 2020 F2:n 2. päihin 100-0.

Ei nyt auennut. Meinaatko että Indyssä ei ole maksukuskeja? Herta voittaa ex-F1 kuskit, ok, se ei mitenkään ole takuu F1 pärjäämisestä. Missä se loistava esimerkki on?
 
Totta että siellä Indyssä on/on ollut aiemmin parempiakin kuskeja. Eivät ole koskaan tulleet euroihin ajelemaan.
 
Lissee

 

Siellä vedettiin ässä hihasta :asif:

“It happened through the link with Canal+, French team and French TV, and I won 25 years ago with Renault,” Villeneuve told Motorsport.com.


“So it's an outing because of that. But it's last year's car in Monza and you cannot detune them, so it will be proper laps.
 

Siellä vedettiin ässä hihasta :asif:

“It happened through the link with Canal+, French team and French TV, and I won 25 years ago with Renault,” Villeneuve told Motorsport.com.


“So it's an outing because of that. But it's last year's car in Monza and you cannot detune them, so it will be proper laps.
Ocon-Villeneuve parivaljakko ens kaudella Alpinella confirmed. Kaikkien aikojen silly season.
 
Hamilton voisi lopettaa ja Bottas takaisin Mersulle Russellin hovimestariksi. Kaikki voittaisivat.
 
Ricciardo: “I will take a year off then come back in 2024” :hmm:



Vois kait se näin ollakin, ei taida kovin moni talli olla enää vailla kuskia(mikäli luottaminen "varmoihin" huhuihin :lol:). Twitteristä poimittua: Helmut Marko vihjannut jo, että Herta korvais Gaslyn paikan AT:lla(mitään varmempaa lähdettä en löytänyt).

Huhujahan nämä vielä on :asif:
 
No ei varmasti saa tallipaikkaa sapattivuoden jälkeen näillä näytöillä. Olet vain niin hyvä kuin viimeinen kisasi jne…
 
Joku voisi varmaan ajatella että loistava osoitus pään kestävyydestä, kun potkujen jälkeen ei jaksa/halua venyä parhaimpaansa mahdollisen tulevan tallipaikan näytöksi, vaan vetelehtii itsensä eläkkeelle.
Miten voi tosiaan murentua noin täydellisesti.
 
Ei nyt auennut. Meinaatko että Indyssä ei ole maksukuskeja? Herta voittaa ex-F1 kuskit, ok, se ei mitenkään ole takuu F1 pärjäämisestä. Missä se loistava esimerkki on?
En tarkoita maksukuskeja vaan sitä että FIA:n superlisenssipistelasku on täysi vitsi. Esimerkkinä F3:n mestari saa samanverran pisteitä kuin Indyn 2. Tai viime kaudella Jury Vips sai enemmän pisteitä kuin Herta 3 Indy voitolla ja 8 podiumilla.

Tai Will Power 15 kautta 230 starttia 39 voittoa, 84 podiumia, 61 paalua -> ei pääse
 
Viimeksi muokattu:
En tarkoita maksukuskeja vaan sitä että FIA:n superlisenssipistelasku on täysi vitsi. Esimerkkinä F3:n mestari saa samanverran pisteitä kuin Indyn 2. Tai viime kaudella Jury Vips sai enemmän pisteitä kuin Herta 3 Indy voitolla ja 8 podiumilla.
Tai Will Power 15 kautta 230 starttia 39 voittoa, 84 podiumia, 61 paalua -> ei pääse
Tietysti johtuu F1 tallien kuskien kehitysohjelmasta, joka rakentaa polun kolmosten ja kakkosten kautta ykkösiin.
Maksaa varmaan jonkin verran, niin mahtaa tietysti hieman harmittaa jos ulkopuolelta tulee joku väliin murentamaan järjestelmää.
Tai sitten Piastrin kaltainen ylimielinen typerys kaivertaa sisältä päin.
Tallit eikä järjestö tykkää.

Itse kyllä mielelläni haluan jenkkikuskejakin F1:siin. Eipä noita montaa tuolla ole heilunut sitten Mario Andrettin sovitun menestysvuoden.
 
Joku voisi varmaan ajatella että loistava osoitus pään kestävyydestä, kun potkujen jälkeen ei jaksa/halua venyä parhaimpaansa mahdollisen tulevan tallipaikan näytöksi, vaan vetelehtii itsensä eläkkeelle.
Miten voi tosiaan murentua noin täydellisesti.

Tämä on tosiaan aika erikoista käsittää miten voi menettää itseluottamuksensa siinä määrin että ei enää vaan osaa. Tulee mieleen jotkut mäkihyppääjät jotka vaan yhtäkkiä ei enää osaa hypätä pitkälle.
 
Tämä on tosiaan aika erikoista käsittää miten voi menettää itseluottamuksensa siinä määrin että ei enää vaan osaa. Tulee mieleen jotkut mäkihyppääjät jotka vaan yhtäkkiä ei enää osaa hypätä pitkälle.
Osaamisesta tuskin on kiinni, mutta jos ei ole luottoa autoon niin ei varmasti toimi. Mäkihypyssä on myös muuttujia ihan riittävästi...
 
Toisaalta... Kuka tietää onko McLaren rakennettu nimenomaan Landolle sopivaksi? Vähän sama asia kuin Checo vs. Max RB:lla. Toki erot on paljon isommat McLarenilla ja on Checo kyllä väläytellyt nopeuttaan välillä. Ehkä huono esimerkki, mutta onhan tuosta vaan ollut puhetta ettei McLaren sovi lainkaan Ricciardon ajotyylille.
 
Nyt ilmeisesti kulissien takaa tietoa että FIA ei olisi suostumassa Hertan suhteen erityisjärjestelyihin(?)
 
Näin se motorsport ainakin uutisoi, ollaan varmaan sama juttu luettu. Drugovichin uutisoidaan tehneen sopimuksen Aston Martinin kanssa varakuskin paikasta. Nämä siis twitteristä poimittuja, ei virallisia tietoja tietenkään.
 
Eikös ne puheet Audin tulosta myös kariutuneet?
Onko VAGilla vedetty käsijarrua F1:n suhteen?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 136
Viestejä
4 862 008
Jäsenet
78 608
Uusin jäsen
Herttua

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom