F1 Yleiskeskustelu

Redditistä: Checo ilmoittaa eläköitymisestään Mexicon GP viikonloppuna. RB purkanut sopimuksen kaudesta 2024. Toki huhu eikä tuossa redditin postauksessa ole mitään "lähdettä" huhulle

Vaikka kyseessä on vain huhu niin tämä antaisi myös Lian Lawsonille mahdollisuuden jatkaa ensi kaudella sarjassa RB:n riveissä vaikka tallina olisi todennäköisesti nykyinen AlphaTauri.
 
mitähän tostakin tulee :asif: Häkkinen oli aikoinaan kyl kova kuski, mutta nykyään tuntuu että vähä kuutamolla..

Jep. En tiedä, mutta aina kun sen näkee noissa lähetyksissä gridillä niin jotenki semmonen kuva, että kaveri on vähän pihalla tai vähintään jää kuva sen olevan pienässä maistissa.
 
Jep. En tiedä, mutta aina kun sen näkee noissa lähetyksissä gridillä niin jotenki semmonen kuva, että kaveri on vähän pihalla tai vähintään jää kuva sen olevan pienässä maistissa.
Tästä varmaa jotai jäänyt


- Häkkinen ei pystynyt liikkumaan, ei hengittämään eikä millään tavalla kommunikoimaan kanssamme. Mutta elossa hän oli. Pulssi oli selvästi tunnettavissa, Cockings kertaa tilannetta.
Hengenpelastustöillä oli kiire, sillä Häkkinen ei kyennyt itse hengittämään. Lääkintämiehillä oli 2-3 minuuttia aikaa saada suomalainen ulos autosta ja hengittämään, jotta pahemmilta vaurioilta säästyttäisiin.

Onnettomuus jätti pysyvät jälkensä Häkkiseen – ennen kaikkea kuuloon oikeassa korvassa.
– Fakta on, että jos toinen korva ei kuule hyvin, molemmat aivot eivät skulaa täydellä teholla. Se on kuin nelisylinterinen moottori kolmella sylinterillä, Häkkinen vertaa.
 
Niin, mitä nyt voitti kaksi mestaruutta tuon mällin jälkeen, ja oli lähellä voittaa enemmänkin, jos vaan laitteet olisi kestäneet. Näillä meriiteillä saakin olla jatkuvasti pienessä hönössä, enkä alkaisi kyseenalaistamaan hänen kykyjään mentorina. Eihän mies suinkaan ole F1-uransa jälkeen jäänyt laakereilleen lepäämään, vaan ollut scenessä hyvinkin aktiivisesti mukana, ja aivan varmasti tietää mistä puhuu. Häkä on elävä legenda, jota thä arvostetaan isosti.
 
Niin, mitä nyt voitti kaksi mestaruutta tuon mällin jälkeen, ja oli lähellä voittaa enemmänkin, jos vaan laitteet olisi kestäneet. Näillä meriiteillä saakin olla jatkuvasti pienessä hönössä, enkä alkaisi kyseenalaistamaan hänen kykyjään mentorina. Eihän mies suinkaan ole F1-uransa jälkeen jäänyt laakereilleen lepäämään, vaan ollut scenessä hyvinkin aktiivisesti mukana, ja aivan varmasti tietää mistä puhuu. Häkä on elävä legenda, jota thä arvostetaan isosti.
Niinpä. Eikä Häkkisen tekemisistä kilpauran jälkeenkään taida löytyä yhtään viitteitä, että tämä jonkinlainen hönössä olemista muistuttava olemus olisi vaikuttanut mihinkään tekemiseen millään tavalla. Eiköhän tuon Bottaksenkin mentoroinnin voi sanoa oikein hyvin onnistuneen.

Ensimmäisenä itselleni tuosta intialaisen mentoroinnista tuli ainoastaan hyvä fiilis eikä luottamuspula. Kiinnostavaa nähdä, mihin tämä johtaa.
 
Ei se huijannut vaan sanojensa mukaan suunnitteli sen varaan ettei verottaja tutki.
Tuossa is.fi linkissä ei ihan noin kirjoitettu.
Puolustuksen mukaan Ecclestone ei ollut täysin tietoinen tilien omistajuudesta ja verovelvollisuuksistaan.

Torstaina Ecclestone myönsi, että hänen olisi kuulunut listata varat veroilmoitukseensa.
BBC sivuilla oli monisanaisemmin, mutta idea kai tuo.

Tosin en nyt ihan varma missä häneltä noista kyseltiin, ns maalikkona kuvittelisi että on riittävästi veroapuja käytössä joiden tulkintaan luottaa ja nojaa.
 
Nyt voi törttöilyllä onnistua saamaan kohtuullisen kokoisen sakon. Aivan järjetöntä touhua FIA:lta.
 
Muistaakos joku koskaan nähneensä jonku kuskin saaneen edes tuota aikasempaa maksimi sakkoa 250 000€? Mulla ei kyllä nyt tule mieleen ainuttakaan kertaa.
 
Muistaakos joku koskaan nähneensä jonku kuskin saaneen edes tuota aikasempaa maksimi sakkoa 250 000€? Mulla ei kyllä nyt tule mieleen ainuttakaan kertaa.
Taitaa Hamiltonin 50k olla suurin "sakkolappu" mikä kirjoitettu lähiaikoina. Tuskin tuleekaan mitään 750k kuponkeja kenellekään, tyyliin "syy: koska olit idiootti ja aiheutit mayhemin radalla." Onpahan nyt FIA varottanut, että FIA:n pikkujoulukassaa voidaan kerryttää kätevästi, jos tarvetta pikkurahalle on.

Muissakin FIA:n mestaruussarjoissa korotettu mahdollisten sakkojen suuruutta.
"The changes have increased the maximum fine for F1 competitors to €1,000,000, €750,000 for the other FIA world championships (World Rally, World Rally-Raid, World Endurance, World Rallycross and Formula E) and €500,000 for all other FIA championships, cups, trophies, challenges or series.

Sanctions including fines can be applied to any FIA event competitor – be they an individual driver, a team, or even an event."
 
Ei olisi paha idea ykkösissäkin määrätä sakko liksan mukaan, joku noobi saisi vaikka 5-10K ja sitten joku Max tai tms 50M vuodessa ansaitseva vaikka sitten juuri millin tms.
 
Maksaako nuo kuskit edes omasta pussistaan noita sakkoja? Luulisi menevän tallin piikkiin, ainakin jos ovat sopimusneuvotteluissa niin sopineet...
 
Valtsu tarvitsisi jonkun Briatoren tapaisen managerin joka vaikka tyhjästä taikoisi aina sen tallipaikan.
 
Valtterin pitää Totoa nyt painostaa että tekee duuninsa palkkionsa eteen. Toki jos vaan ajaa suhteellisesti ottaen "tarpeeksi hyvin" ensi kaudella, varsinkin alussa, niin silläkin joku paikka varmistuu
kyllä.

Totokin voisi yrittää Audia vakuuttaa ehkä että jatkuvuuden kannaltakin kannattaisi yksi nykykuskeista vielä pitää.
 
Meksikon kisassa Checo:n kypärässä fanin suunnittelema desing.
Checo 1.jpg

Checo 2x.jpg
Checo 3x.jpg


 
Meksikon kisajärjestäjä esittänyt vetoomuksen tyyliin "Olkaa kilttejä Verstappenille". Saattaa Verstappen kuulla kaikenlaista huutelua pitkin viikonloppua meksikolaisilta.
 
Hevosmiehet levittelee taas näköjään kaikenlaisia huhuja. Alonso bullille tai eläkkeelle, Strollit ulos, Audi ei tulisikaan(uusi johto ei pidä F1-ideasta tms) ja Toyota tulisi Audin sijasta. Jne jne.

Ehkä eniten joka voisi tapahtua olisi että Ricciardo Bullille ja Lawson pääsisi sitten taas ajelemaan.
(niin ja jos siis Perez joutuisi ulos bullilita niin huhut että Aston Martinille menisi sitten).
 
Viimeksi muokattu:
Alenihan mm veteli kovaa 70/80-luvun vaihteessa esim Italiassa niillä group 5 tms autoilla. Toivonenkin taisi käydä muutamat kisat ajelemassa.
 
Alenihan mm veteli kovaa 70/80-luvun vaihteessa esim Italiassa niillä group 5 tms autoilla. Toivonenkin taisi käydä muutamat kisat ajelemassa.
Molemmat kisaili muutamat kisat Lancia Beta MonteCarlo Turbo Gr5 kaaroilla. Hienoja vehkeitä.
 
Pereziä on helppo arvostella, mutta eihän siinä ole mitään järkeä. Mies on kuljettajien mm-kakkonen, tallikaveri mestari ja talli vie valmistajien mestaruuden kaikkien aikojen ylivoimalla.
Perez tuo vielä sponsorirahaa talliin, eikä uhkaa tallin ykköskuskia millään tavalla. Täydellinen paketti kasassa Red Bullilla. Eiköhän Red Bullin dominointi jatku vielä ainakin seuraavan kauden. Oliko 2025 tulossa seuraavat muutokset autoihin/sääntöihin, jolloin tilanne toivottavasti muuttuu?
 
Oliko 2025 tulossa seuraavat muutokset autoihin/sääntöihin, jolloin tilanne toivottavasti muuttuu?

Isoimmat sääntömuutokset tulee kaudella 2026, uus moottori jne. Eikös ne kaavaillu myös kaudelle 2026 autojen mittoihinkin muutoksia, kapeammat, lyhyemmät ja keveämmät mitä nykyään? Tällä nyky sapluunalla mennään siis vielä kaudet 2024-2025.
 
Pereziä on helppo arvostella, mutta eihän siinä ole mitään järkeä. Mies on kuljettajien mm-kakkonen, tallikaveri mestari ja talli vie valmistajien mestaruuden kaikkien aikojen ylivoimalla.
Perez tuo vielä sponsorirahaa talliin, eikä uhkaa tallin ykköskuskia millään tavalla. Täydellinen paketti kasassa Red Bullilla. Eiköhän Red Bullin dominointi jatku vielä ainakin seuraavan kauden. Oliko 2025 tulossa seuraavat muutokset autoihin/sääntöihin, jolloin tilanne toivottavasti muuttuu?
Perez ei ole viimeiseen kuuteen kisaan ajanut tuolla sarjan parhaalla autolla edes podiumille. Tällä kaudella kokonaisuutena auto on ollut niin ylivoimainen että tuollakin räpellyksellä irtoaa toinen sija ja tallimestaruus, mutta jos pakka jatkaa tasoittumistaan, niin kuin nyt on jo tämän kauden aikanakin tehnyt, niin kyllä ne ensi kaudella voi jäädä haaveeksi jos ei taso nouse. Ihan aiheesta Pereziä kyllä kritisoidaan.
 
Perez ei ole viimeiseen kuuteen kisaan ajanut tuolla sarjan parhaalla autolla edes podiumille. Tällä kaudella kokonaisuutena auto on ollut niin ylivoimainen että tuollakin räpellyksellä irtoaa toinen sija ja tallimestaruus, mutta jos pakka jatkaa tasoittumistaan, niin kuin nyt on jo tämän kauden aikanakin tehnyt, niin kyllä ne ensi kaudella voi jäädä haaveeksi jos ei taso nouse. Ihan aiheesta Pereziä kyllä kritisoidaan.
Red Bullilla on historiaa missä kakkoskuski vetelee jossain muualla kuin ykköskuskin kannassa. Ehkä joskus on kyse merkittävästä suorasta tasoerosta, ehkä joskus kyse ykköskuskin ylivoimaisuudesta, mutta uskon kyllä että myös kyse joukkueesta jossa eri pelaajilla eri tehtävät. ei mennä kahden kärjellä.

Onko nyt kyse siitä että toinen kuski on vain "huono", vai siitä että toinen on erinomainen + talli vetää yhdellä kärjellä.
 
Pereziä on helppo arvostella, mutta eihän siinä ole mitään järkeä. Mies on kuljettajien mm-kakkonen, tallikaveri mestari ja talli vie valmistajien mestaruuden kaikkien aikojen ylivoimalla.
Perez tuo vielä sponsorirahaa talliin, eikä uhkaa tallin ykköskuskia millään tavalla. Täydellinen paketti kasassa Red Bullilla. Eiköhän Red Bullin dominointi jatku vielä ainakin seuraavan kauden. Oliko 2025 tulossa seuraavat muutokset autoihin/sääntöihin, jolloin tilanne toivottavasti muuttuu?

Kyllä se vaan siltä näytti, että Perezillä oli lipsumassa kakkossija käsistä. Eilisellä ajolla saattoi hyvinkin varmistaa kakkossijansa ja ajopaikkansa ensikaudelle.

Ei se kritiikki aiheetta tule.
 
Eikö tuo Perezin suorittaminen ole aika samalla tasolla kuin Bottaksella mersulla? Eli kritiikki on ansaittua. Toki Perezin osalta tämän kauden aikana on tullut huomattavasti enemmän omia ajovirheitä kuin Bottaksella, mutta tämäkin johtuu siitä että Bottas on hyvin varovainen kuski joka ei kauheasti haasta muita ajajia eikä ota riskejä.
 
Toisaalta ehkä kertoo myös kuinka vaikeaa on ajaa tallissa jossa toiseen kuskiin satsataan kaikki ja toinen ajelee ykkösen liukkailla. Selittää ehkä myös Bottaksen ajoja Mersulla ja vaikka Kuhaa aikoinaan.
 
Ei se kai ole mikään salaisuus että red bull on rakennettu maxille.

Eilisen kovin suoritus ehdottomasti Alonsolla. Alonso on mielestäni kaikkien aikojen paras kuljettaja. Vähissä on kaudet kun on tiimikaverilleen hävinnyt.
 
Kyllä se vaan siltä näytti, että Perezillä oli lipsumassa kakkossija käsistä. Eilisellä ajolla saattoi hyvinkin varmistaa kakkossijansa ja ajopaikkansa ensikaudelle.

Ei se kritiikki aiheetta tule.
Ei saattanut varmistaa kakkossijaa vaan varmisti jo. Ajopaikka on ensikaudelle.
 
Red Bull voittais mm-tittelin jo yksinään maxin pisteillä. Sehän ny on ihan vitun sama kuka tuolla toisena ajaa. Pitäs vaan sellainen kuski olla joka ei kauheasti vahinkoa aiheuttaisi ja tuo rahaa pirusti mukana
 
Tuo kakkoskuski on aika "fine line" mitä ne tasapainottelee. Kuskin pitää olla riittävän huono, ettei häiritse Verstappenin voittoja ja tiimin Feng shuita kun ei kukaan jaksa tiimissä katsella mitään jonne-draamaa kun ajetaan mestaruuksista. Toisaalta ei saa olla niin huono että tippuu MM- taistelussa muiden kuin ykköskuskin taakse. Teoriassa Verstappen voisi joskus kolaroida/keskeyttää, jolloin kakkoskuskin tehtävä on hoitaa homma kotiin. Ei Perezistä näihin taida olla enää, ja tämäkin kausi pysyi kuivilla vain alkukauden kisojen vuoksi.
Mersu pyöritti tuota kuviota aika sujuvasti Bottaksen kanssa.
 
Tuo kakkoskuski on aika "fine line" mitä ne tasapainottelee. Kuskin pitää olla riittävän huono, ettei häiritse Verstappenin voittoja ja tiimin Feng shuita kun ei kukaan jaksa tiimissä katsella mitään jonne-draamaa kun ajetaan mestaruuksista. Toisaalta ei saa olla niin huono että tippuu MM- taistelussa muiden kuin ykköskuskin taakse. Teoriassa Verstappen voisi joskus kolaroida/keskeyttää, jolloin kakkoskuskin tehtävä on hoitaa homma kotiin. Ei Perezistä näihin taida olla enää, ja tämäkin kausi pysyi kuivilla vain alkukauden kisojen vuoksi.
Muista isonrahan joukkuelaijesita, niin myös se että tiukemmissa tilanteessa kakkoskuski on pois kilpailijoilta.
Ja tämän tyylisissä lajeissa, olisi plussaa jos joukossa nimi joka viettää aikaa yhteiskumpanien ja heidän vieraiden kanssa, jos tallin ylivoima niin jäätävää että kestää sen että toisen kuskin resursseja käytetään muuhun kuin max sijoitukseen.

Hyvillä talleilla nähty sitäkin että kauden alussa meno tasaisempaa ja kauden edetessä erot kasvaa ja vaihtelee. se onko toisen rooli kokeilla , vai se että se toisen haluama on toisen haitta.

Oma lukunsa sitten ne jutut missä kakkoskuski voittaa ja koko tiimi on pettynyt, oma luotto insinööri käy lohuttamassa, sori ei tässä näin pitänyt käydä.

Touhon väliin menee sitten ne tarinnat missä joku suorastaan kampittaa, haalii itselleen parhaita resurseja ja syöttää toisen porukalle jopa vahingollista dataa, tai yrittää salata. Jokin kuljettan kohdalla tarinoita että sai tiimistä parhaat puolet irti itselleen.
 
Toivottavasti joskus joku suomikuskikin( tai yleensä joku urheilija täältä) olisi härski ja pyrkisi vain oman etunsa maksimoimiseen. Tuppaa jäämään jalkoihin kaikissa lajeissa "mukavat tyypit".
 
Toivottavasti joskus joku suomikuskikin( tai yleensä joku urheilija täältä) olisi härski ja pyrkisi vain oman etunsa maksimoimiseen. Tuppaa jäämään jalkoihin kaikissa lajeissa "mukavat tyypit".
En tiedä millaisia nuo kaikki suomalaiset olleet, mutta varmaan hait Nico tyylistä. Hänkin taitaa olla kalpea esimerkki verrattuna noihin isoihin kyynärpää nimiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 021
Viestejä
4 543 492
Jäsenet
74 915
Uusin jäsen
Diapolo10

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom