F1 Yleiskeskustelu

Valtsu tarvitsisi jonkun Briatoren tapaisen managerin joka vaikka tyhjästä taikoisi aina sen tallipaikan.
 
Valtterin pitää Totoa nyt painostaa että tekee duuninsa palkkionsa eteen. Toki jos vaan ajaa suhteellisesti ottaen "tarpeeksi hyvin" ensi kaudella, varsinkin alussa, niin silläkin joku paikka varmistuu
kyllä.

Totokin voisi yrittää Audia vakuuttaa ehkä että jatkuvuuden kannaltakin kannattaisi yksi nykykuskeista vielä pitää.
 
Meksikon kisassa Checo:n kypärässä fanin suunnittelema desing.
Checo 1.jpg

Checo 2x.jpg
Checo 3x.jpg


 
Meksikon kisajärjestäjä esittänyt vetoomuksen tyyliin "Olkaa kilttejä Verstappenille". Saattaa Verstappen kuulla kaikenlaista huutelua pitkin viikonloppua meksikolaisilta.
 
Hevosmiehet levittelee taas näköjään kaikenlaisia huhuja. Alonso bullille tai eläkkeelle, Strollit ulos, Audi ei tulisikaan(uusi johto ei pidä F1-ideasta tms) ja Toyota tulisi Audin sijasta. Jne jne.

Ehkä eniten joka voisi tapahtua olisi että Ricciardo Bullille ja Lawson pääsisi sitten taas ajelemaan.
(niin ja jos siis Perez joutuisi ulos bullilita niin huhut että Aston Martinille menisi sitten).
 
Viimeksi muokattu:
Alenihan mm veteli kovaa 70/80-luvun vaihteessa esim Italiassa niillä group 5 tms autoilla. Toivonenkin taisi käydä muutamat kisat ajelemassa.
 
Alenihan mm veteli kovaa 70/80-luvun vaihteessa esim Italiassa niillä group 5 tms autoilla. Toivonenkin taisi käydä muutamat kisat ajelemassa.
Molemmat kisaili muutamat kisat Lancia Beta MonteCarlo Turbo Gr5 kaaroilla. Hienoja vehkeitä.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Pereziä on helppo arvostella, mutta eihän siinä ole mitään järkeä. Mies on kuljettajien mm-kakkonen, tallikaveri mestari ja talli vie valmistajien mestaruuden kaikkien aikojen ylivoimalla.
Perez tuo vielä sponsorirahaa talliin, eikä uhkaa tallin ykköskuskia millään tavalla. Täydellinen paketti kasassa Red Bullilla. Eiköhän Red Bullin dominointi jatku vielä ainakin seuraavan kauden. Oliko 2025 tulossa seuraavat muutokset autoihin/sääntöihin, jolloin tilanne toivottavasti muuttuu?
 
Oliko 2025 tulossa seuraavat muutokset autoihin/sääntöihin, jolloin tilanne toivottavasti muuttuu?

Isoimmat sääntömuutokset tulee kaudella 2026, uus moottori jne. Eikös ne kaavaillu myös kaudelle 2026 autojen mittoihinkin muutoksia, kapeammat, lyhyemmät ja keveämmät mitä nykyään? Tällä nyky sapluunalla mennään siis vielä kaudet 2024-2025.
 
Pereziä on helppo arvostella, mutta eihän siinä ole mitään järkeä. Mies on kuljettajien mm-kakkonen, tallikaveri mestari ja talli vie valmistajien mestaruuden kaikkien aikojen ylivoimalla.
Perez tuo vielä sponsorirahaa talliin, eikä uhkaa tallin ykköskuskia millään tavalla. Täydellinen paketti kasassa Red Bullilla. Eiköhän Red Bullin dominointi jatku vielä ainakin seuraavan kauden. Oliko 2025 tulossa seuraavat muutokset autoihin/sääntöihin, jolloin tilanne toivottavasti muuttuu?
Perez ei ole viimeiseen kuuteen kisaan ajanut tuolla sarjan parhaalla autolla edes podiumille. Tällä kaudella kokonaisuutena auto on ollut niin ylivoimainen että tuollakin räpellyksellä irtoaa toinen sija ja tallimestaruus, mutta jos pakka jatkaa tasoittumistaan, niin kuin nyt on jo tämän kauden aikanakin tehnyt, niin kyllä ne ensi kaudella voi jäädä haaveeksi jos ei taso nouse. Ihan aiheesta Pereziä kyllä kritisoidaan.
 
Perez ei ole viimeiseen kuuteen kisaan ajanut tuolla sarjan parhaalla autolla edes podiumille. Tällä kaudella kokonaisuutena auto on ollut niin ylivoimainen että tuollakin räpellyksellä irtoaa toinen sija ja tallimestaruus, mutta jos pakka jatkaa tasoittumistaan, niin kuin nyt on jo tämän kauden aikanakin tehnyt, niin kyllä ne ensi kaudella voi jäädä haaveeksi jos ei taso nouse. Ihan aiheesta Pereziä kyllä kritisoidaan.
Red Bullilla on historiaa missä kakkoskuski vetelee jossain muualla kuin ykköskuskin kannassa. Ehkä joskus on kyse merkittävästä suorasta tasoerosta, ehkä joskus kyse ykköskuskin ylivoimaisuudesta, mutta uskon kyllä että myös kyse joukkueesta jossa eri pelaajilla eri tehtävät. ei mennä kahden kärjellä.

Onko nyt kyse siitä että toinen kuski on vain "huono", vai siitä että toinen on erinomainen + talli vetää yhdellä kärjellä.
 
Pereziä on helppo arvostella, mutta eihän siinä ole mitään järkeä. Mies on kuljettajien mm-kakkonen, tallikaveri mestari ja talli vie valmistajien mestaruuden kaikkien aikojen ylivoimalla.
Perez tuo vielä sponsorirahaa talliin, eikä uhkaa tallin ykköskuskia millään tavalla. Täydellinen paketti kasassa Red Bullilla. Eiköhän Red Bullin dominointi jatku vielä ainakin seuraavan kauden. Oliko 2025 tulossa seuraavat muutokset autoihin/sääntöihin, jolloin tilanne toivottavasti muuttuu?

Kyllä se vaan siltä näytti, että Perezillä oli lipsumassa kakkossija käsistä. Eilisellä ajolla saattoi hyvinkin varmistaa kakkossijansa ja ajopaikkansa ensikaudelle.

Ei se kritiikki aiheetta tule.
 
Eikö tuo Perezin suorittaminen ole aika samalla tasolla kuin Bottaksella mersulla? Eli kritiikki on ansaittua. Toki Perezin osalta tämän kauden aikana on tullut huomattavasti enemmän omia ajovirheitä kuin Bottaksella, mutta tämäkin johtuu siitä että Bottas on hyvin varovainen kuski joka ei kauheasti haasta muita ajajia eikä ota riskejä.
 
Toisaalta ehkä kertoo myös kuinka vaikeaa on ajaa tallissa jossa toiseen kuskiin satsataan kaikki ja toinen ajelee ykkösen liukkailla. Selittää ehkä myös Bottaksen ajoja Mersulla ja vaikka Kuhaa aikoinaan.
 
Ei se kai ole mikään salaisuus että red bull on rakennettu maxille.

Eilisen kovin suoritus ehdottomasti Alonsolla. Alonso on mielestäni kaikkien aikojen paras kuljettaja. Vähissä on kaudet kun on tiimikaverilleen hävinnyt.
 
Kyllä se vaan siltä näytti, että Perezillä oli lipsumassa kakkossija käsistä. Eilisellä ajolla saattoi hyvinkin varmistaa kakkossijansa ja ajopaikkansa ensikaudelle.

Ei se kritiikki aiheetta tule.
Ei saattanut varmistaa kakkossijaa vaan varmisti jo. Ajopaikka on ensikaudelle.
 
Red Bull voittais mm-tittelin jo yksinään maxin pisteillä. Sehän ny on ihan vitun sama kuka tuolla toisena ajaa. Pitäs vaan sellainen kuski olla joka ei kauheasti vahinkoa aiheuttaisi ja tuo rahaa pirusti mukana
 
Tuo kakkoskuski on aika "fine line" mitä ne tasapainottelee. Kuskin pitää olla riittävän huono, ettei häiritse Verstappenin voittoja ja tiimin Feng shuita kun ei kukaan jaksa tiimissä katsella mitään jonne-draamaa kun ajetaan mestaruuksista. Toisaalta ei saa olla niin huono että tippuu MM- taistelussa muiden kuin ykköskuskin taakse. Teoriassa Verstappen voisi joskus kolaroida/keskeyttää, jolloin kakkoskuskin tehtävä on hoitaa homma kotiin. Ei Perezistä näihin taida olla enää, ja tämäkin kausi pysyi kuivilla vain alkukauden kisojen vuoksi.
Mersu pyöritti tuota kuviota aika sujuvasti Bottaksen kanssa.
 
Tuo kakkoskuski on aika "fine line" mitä ne tasapainottelee. Kuskin pitää olla riittävän huono, ettei häiritse Verstappenin voittoja ja tiimin Feng shuita kun ei kukaan jaksa tiimissä katsella mitään jonne-draamaa kun ajetaan mestaruuksista. Toisaalta ei saa olla niin huono että tippuu MM- taistelussa muiden kuin ykköskuskin taakse. Teoriassa Verstappen voisi joskus kolaroida/keskeyttää, jolloin kakkoskuskin tehtävä on hoitaa homma kotiin. Ei Perezistä näihin taida olla enää, ja tämäkin kausi pysyi kuivilla vain alkukauden kisojen vuoksi.
Muista isonrahan joukkuelaijesita, niin myös se että tiukemmissa tilanteessa kakkoskuski on pois kilpailijoilta.
Ja tämän tyylisissä lajeissa, olisi plussaa jos joukossa nimi joka viettää aikaa yhteiskumpanien ja heidän vieraiden kanssa, jos tallin ylivoima niin jäätävää että kestää sen että toisen kuskin resursseja käytetään muuhun kuin max sijoitukseen.

Hyvillä talleilla nähty sitäkin että kauden alussa meno tasaisempaa ja kauden edetessä erot kasvaa ja vaihtelee. se onko toisen rooli kokeilla , vai se että se toisen haluama on toisen haitta.

Oma lukunsa sitten ne jutut missä kakkoskuski voittaa ja koko tiimi on pettynyt, oma luotto insinööri käy lohuttamassa, sori ei tässä näin pitänyt käydä.

Touhon väliin menee sitten ne tarinnat missä joku suorastaan kampittaa, haalii itselleen parhaita resurseja ja syöttää toisen porukalle jopa vahingollista dataa, tai yrittää salata. Jokin kuljettan kohdalla tarinoita että sai tiimistä parhaat puolet irti itselleen.
 
Toivottavasti joskus joku suomikuskikin( tai yleensä joku urheilija täältä) olisi härski ja pyrkisi vain oman etunsa maksimoimiseen. Tuppaa jäämään jalkoihin kaikissa lajeissa "mukavat tyypit".
 
Toivottavasti joskus joku suomikuskikin( tai yleensä joku urheilija täältä) olisi härski ja pyrkisi vain oman etunsa maksimoimiseen. Tuppaa jäämään jalkoihin kaikissa lajeissa "mukavat tyypit".
En tiedä millaisia nuo kaikki suomalaiset olleet, mutta varmaan hait Nico tyylistä. Hänkin taitaa olla kalpea esimerkki verrattuna noihin isoihin kyynärpää nimiin.
 
Red Bull voittais mm-tittelin jo yksinään maxin pisteillä. Sehän ny on ihan vitun sama kuka tuolla toisena ajaa. Pitäs vaan sellainen kuski olla joka ei kauheasti vahinkoa aiheuttaisi ja tuo rahaa pirusti mukana

Niin tällä kaudella olisi voittanut, koska ”best of the rest” paikasta on ollut melkoista vääntöä jopa neljän eri tallin osalta. Siellä on koko kauden mittakaavassa pisteet jakautuneet Astonille, Mersulle, Ferrarille ja McLarenille. Harvemmin näin paljoa vaihtelevat sijoitukset ykkösen takana.

Nyt kuitenkin McLaren osoittaa sellaista kehitystahtia, että ei Red Bull voi tallimestaruutta pelkästään Verstappenin varaan laskea. Vaikka VER voittaisi kaikki kisat niin kyllä kakkoskuskin pitäisi silti vähintään nelossija napsia mikäli McLarenit valtaavat podiumin loppupaikat säännöllisesti ensikaudella. Eikä tuo nelossijan nappaaminenkaan ole vaikuttanut enää itsestäänselvyydeltä Perezille.
 
Onko nyt kyse siitä että toinen kuski on vain "huono", vai siitä että toinen on erinomainen + talli vetää yhdellä kärjellä.

Se on ihan sama kuin silloin kun kuskeja siirrettiin Rosson ja Bullin välillä, kummasti unohtivat miten ajaa kun siirrettiin Bullille ja sitten taas oppivat ajamaan kun palautettiin Rossolle. Perezillä meni eilinen kisa paremmin kun viimein viitsivät vähän panostaa hänenkin autoon kun pistettiin nimi jatkopahviin eikä tartte perustella vaihtoa vaihtoa kuskin heikolla suorituskyvyllä.
 
En tiedä millaisia nuo kaikki suomalaiset olleet, mutta varmaan hait Nico tyylistä. Hänkin taitaa olla kalpea esimerkki verrattuna noihin isoihin kyynärpää nimiin.
Nico nyt on Keken poika ja Keke ei todellakaan kumarrellut tarpeettomasti. Mansellin aikana sanoi, että minä pysäytän auton saman tien, jos huomaan minulla olevan vähemmän tehoa. Hondan inssit olisivat häneltä sitä halunneet vähentää, ettei kone niin rikkoutuisi.
Kovalainen oli ehkä vähän turhan kiltti ja antoi Hamin saada parhaat asetelmat. Taisi vain kerran? saada aika-ajoon vähemmän bensaa kuin Hami Silvestoren radalla ja ajoi paalulle. No Hami oli "Ronin poika" kuten Mikakin.

Se on ihan sama kuin silloin kun kuskeja siirrettiin Rosson ja Bullin välillä, kummasti unohtivat miten ajaa kun siirrettiin Bullille ja sitten taas oppivat ajamaan kun palautettiin Rossolle. Perezillä meni eilinen kisa paremmin kun viimein viitsivät vähän panostaa hänenkin autoon kun pistettiin nimi jatkopahviin eikä tartte perustella vaihtoa vaihtoa kuskin heikolla suorituskyvyllä.
Multakin sai hyvän arvosanan Perez ajoi Alonson kanssa pitkää peräkanaa ja 4-kierrosta enemmän ajetuilla pehmeillä renkailla. Veikaan, että olivat lopussa todella kulunee taisi ajaa niillä 26 kierrosta. Hyvät hermot hänellä kun kykeni niitä säästämään loppuun asti. Teki iskunsa vähän liian aikaisin.
Kova jäpä on Alonsokin.
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin että Elon Musk oli Mersun tallin vieraana F1-kisoissa.

Hmm, olikohan vähän samaa kuin kun Kun Connie Sachs huomasi että Polyakov sai liikaa huomionosoituksia virkaansa nähden?
Tuo siis
"Pappi lukkari talonpoika vakooja" -leffassa ;-D
 
-ja mitä vegasta tuossa maalauksessa sitten on? Olisi edes värillisiä ledejä jotka vilkkuisivat hulluna, tai elvis soisi kajareista kun ajaa ohi? ja tiputtelisi kolikoita kurveissa... ;-)

Mutta livery on hyvä sana, ihan kuin olisi maksaa sivelty aerodynamiikan takia pintaan ;-)
 
-ja mitä vegasta tuossa maalauksessa sitten on? Olisi edes värillisiä ledejä jotka vilkkuisivat hulluna, tai elvis soisi kajareista kun ajaa ohi? ja tiputtelisi kolikoita kurveissa... ;-)

Mutta livery on hyvä sana, ihan kuin olisi maksaa sivelty aerodynamiikan takia pintaan ;-)
Tuossa 2023 auton liveryssä Vegasia on tämä 1982 Caesars Palace Grand Prix Las Vegas livery (puna-valko). Se on ainoa mikä on Vegasia. Ei Elvistä, ei Tomppa Jonesia, ei Bugsy Siegeliä tms.

ferrari 2.jpg
ferrari 3.jpg
ferrari 4.jpg
Ferrari.png
 
-ja mitä vegasta tuossa maalauksessa sitten on? Olisi edes värillisiä ledejä jotka vilkkuisivat hulluna, tai elvis soisi kajareista kun ajaa ohi? ja tiputtelisi kolikoita kurveissa... ;-)

Mutta livery on hyvä sana, ihan kuin olisi maksaa sivelty aerodynamiikan takia pintaan ;-)
Jos nyt linkistä lukee edes pikkusen alkua niin selviää miksi tuo maalaus on. ( paluu las vegasiin 41 vuoden jälkeen )
 
Joo, olin selvästikin mauton.
Kun kyse on siitä että silloin oli spoileri valkoinen, joten teemme siitä suuren jutun! ;-D
Varmaan on kypärätkin sen ajan maalauksissa mutta siitä lie tunnin erikoislähetys!
"Meillä on sen ajan limsaa nyt pulloissa, pahaa kun vanhaa mutta onhan tää hienoa!"
 
Toivottavasti joskus joku suomikuskikin( tai yleensä joku urheilija täältä) olisi härski ja pyrkisi vain oman etunsa maksimoimiseen. Tuppaa jäämään jalkoihin kaikissa lajeissa "mukavat tyypit".
Totta. Siihen vaaditaan sitten aika paljon omaa vauhtiakin, mitä vaikkapa Bottaksella ei ollut Hamiltonia vastaan riittävästi. Nykyisessä tallissa ei ole mitään syytä alkaa diivailemaan, mutta jos alkaisi, niin en tiedä olisiko siitä mitään hyötyä uralle. Kimi oli kyllä liian kesy Ferrarilla 2. jaksolla.
 
Mitä väliä sillä on minkä maalaisia ne ovat? Tai no, onhan sillä. Heti kun bottaksella paloin kärry, alkoi rentoutua ja pystyi paremmin keskittymään lajiin. Sama jossain jääkiekossa: kun ei Suomi pelaa, niin voi nauttia pelistä.
Ajatelkaa mikä hirvitys jos Suomi joskus pääsisi potkupallon mm-kisaan, sitten pitäisi sitä sääliä ja hävetä!
Ei kiitos, parempi että paras voittaa. Ei maanmieheni kuitenkaan kestä sitäkään että se olisi suomalainen, kyllä Kimit, Palanderit, Poutiaiset, Nykäset on saaneet heti nilkkaanpurijita kun ovat menneet suoraistaan vääryydellä pärjäämään.
 
Ajatelkaa mikä hirvitys jos Suomi joskus pääsisi potkupallon mm-kisaan, sitten pitäisi sitä sääliä ja hävetä!

En seuraa jalkapalloa oikeastaan yhtään, mutta miksi meidän pitäis hävetä jos oma joukkue pääsisi MM-kisoihin? Olisin kyllä ylpeä meidän porukasta kun pelaavat lopputurnauksessa.
 
Tuossa 2023 auton liveryssä Vegasia on tämä 1982 Caesars Palace Grand Prix Las Vegas livery (puna-valko). Se on ainoa mikä on Vegasia. Ei Elvistä, ei Tomppa Jonesia, ei Bugsy Siegeliä tms.

ferrari 2.jpg
ferrari 3.jpg
ferrari 4.jpg
Ferrari.png
Hyi mikä hirvitys tuo jarrujen jäähdytys on ollut. :eek:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 456
Viestejä
4 929 921
Jäsenet
79 368
Uusin jäsen
nexu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom