Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sama juttu. Ennen se oli vklopun kohokohtia ku sunnuntaina kisattiin, nyt jos jää välistä niin ei haittaa yhtään ja jos jotain kisaa viitsii katsoa nii silloinkin lähdön oikeastaan
Kuinka kauan aikaa sitten se ennen oli? 2021 oli poikkeuksellinen kausi jolloin sai oikeasti koko kauden ajan jännätä mitä tapahtuu. Edelliseen vastaavaan taitaa ollakin sitten aika pitkä aika, jos etsitään kahden eri tallin väliltä mm-vääntöä. Mm. 2022 & 2018 oli jännitystä alkukauden ajan mutta aika äkkiä se suli niinkuin monina muinakin kausina Ferrarin kanssa. En millään jaksa uskoa, että RB pystyy samanlaiseen unetusputkeen kuin Mersu ja nyt sentään ykkössijan takana tapahtuu paljon toisin kuin ennen.
Mersu aikoina sentään joku muukin saattoi voittaa ku yks ja sama kuski. Ja se mitä takana tapahtuu ei kiinnosta läheskään niin paljon ihmisiä kuin voitosta kisaaminen
Totta toi HAM - ROS asetelma. Lisäksi edellisellä Redbull (voittoputki) kaudellaki Kimiki voitti Lotuksella (kunnes renkaisiin tuli sääntömuutoksia tai niiden säätövaraan).Mersudominanssi oli minusta aikanaan yllättävän kiinnostavaa, koska Hamiltonin ja Rosbergin välillä oli jatkuvasti kahnausta. Sen jälkeen kisat kiinnostivat Bottaksen takia (jolla oli kuitenkin edellytyksiä voittaa) ja toki Kimi oli vielä pelissä. Nyt on vain yksi Max.
Toi on kyllä iso syy miksi nykyformulat on niin tylsää katsottavaa suurimman osan ajasta. Varikkokäynnitkin on nykyyään niin loppuunhiottuja pelkkine renkaanvaihtoineen ettei niissäkään pahemmin jännitettävää ole (pl. Ferrari )Täälläkin on kisoja seurattu Keken ajoista lähtien, yli 95% kaikista kisoista tuosta asti on katsottu.Suurin ero on se että ennen joutui koko kisan jännittämään riittääkö bensa/kestääkö auto maaliin asti.Kyllä aika monta kertaa v...ti kun Kimiltä tai Mikalta lahosi vehkeet alta.
Kyllä ennen oli kisat kiinnostavimpia juuri tuon ennalta arvattomuuden takia,nykyään Max lähtee paalulta ja ajaa helppoon voittoon,kakkos sijasta sentään käydään pientä kisaa.Toki ennen oli moni asia paremmin,naisetkin oli 10 -20 kg kevyempiä ja muutenkin luonnollisempia kaikissa ikäryhmissä.Joo kyllä ennen kaikki oli paremmin, pilattu hyvä laji kaikella. Eiköhän taas 10vuoden päästä joku kitise taas miten ennen kaikki oli paremmin. Jotenki se aika kultaa muistot. samaa valitusta F1 sarjasta on ollu -80 luvulta asti, aina ennen kaikki oli parrmmin. ( varmaan sopii muuallekkin kuin F1:siin )
Joo kyllä ennen kaikki oli paremmin, pilattu hyvä laji kaikella. Eiköhän taas 10vuoden päästä joku kitise taas miten ennen kaikki oli paremmin. Jotenki se aika kultaa muistot. samaa valitusta F1 sarjasta on ollu -80 luvulta asti, aina ennen kaikki oli parrmmin. ( varmaan sopii muuallekkin kuin F1:siin )
Jokaisella on tietenki oma mielipide mutta kuitenkin ihmisillä on taipumus muistella miten ennen kaikki oli paremmin. Itse olen formuloita seurannut -80 luvun lopulta ja ylivoimaisesti tylsintä aikaa oli Schumin Ferrari dominointi 2000 livun alussa.Vai voisiko olla niin, että nykyään tämä vain on oikeasti paskaa? Se katsokoon joka haluaa ja on vielä kiinnostunut, itse en saa tästä enää mitään irti.
Mulla ei yhden kuskin ylivoima haittaa, vaan se että kaikesta on tehty liian kliinistä ja muovista.
Aika ei tässä kohtaa kultaa muistoja, vaan olin oikeasti innostunut tästä hommasta vielä muutamia vuosia sitten.
Voisi kuvitella, että kuitenkin vasta 2026 tulisivat mukaan, ellei mielessä olisi vetää eka vuosi höntsymeiningillä sarjan tapoja opetellen.Andrettin talli kantaa nimeä Andretti Formula Racing LLC, mutta aiemmin on kerrottu, että suuri yhdysvaltalainen autovalmistaja General Motors olisi mukana formulahankkeessa.
F1-tallin nimeksi on kaavailtu Andretti Cadillacia.
F1-sarjassa ajaa nyt kymmenen tallia. Yhdysvaltalaistalli voisi liittyä joukkoon aikaisintaan vuonna 2025.
Veikkaan, että sivupeilit ei täytä sääntömääräyksiäPiti tehdä visualisointi Cadillacin F1 autosta:
Tarkennatko vielä että puhutaanko nyt polttomoottoreista vai pitääkö mennä historiassa vieläkin taaemmas?Formulat meni pilalle siinä vaiheessa kun kuskien sijaan moottorivalmistajat alkoivat kilpailla mestaruudesta. Toki tekniikka ja sen kehittäminen kuuluu osaltaan lajiin, mutta rajansa kaikella. Kuskien keskinäinen kamppailu pitäisi olla keskiössä ja se lajin myyvin juttu.
Kyllä. Toi 24 melkein minimi. 1995 Monacossa viimeksi ollut täydet lähtöruudut eli 26 karaa.Näinpä, esim itse olen ollut koko ajan mieltä että 20 autoa on aivan naurettavan vähän "kuninkuusluokalle"(<tuosta nyt toki aina voinut olla montaa mieltä.) Suomikuskin, jopa Valtterin, kyllä kestän.
24 vähintään olisi makea piste.
Verstappen tarvitsee vain kolme pistettä mestaruuden varmistamiseen huolimatta siitä, miten MM-sarjassa kakkosena oleva tallikaveri Sergio Perez menestyy viikonloppuna.
Millaiset sijoitukset riittävät kolmeen pisteeseen? Lauantain sprintissä riittää kuudes sija.
Ehdottomasti. Tykkään juuri tästä syystä pikkuluokista (F3, F4, Formula Regional), koska niissä on mahtavat gridit13 tallia eli 26 autoa sarjassa olisi kiva.
Sen aikasia iltapaskalehtien jutut oli tuota tasoa tietämättömyyttäänkin. Eikä kukaan kisaile/urheile ammatikseen isänmaan puolesta vaan ihan puhtaasti itselleen ja omalle pankkitililleen. No, ne oli niitä aikoja.Tuokin juttu kuvastaa enemmän iltamoskalehtiä, kuin Kekeä.
-lisäötään vielä että Keke ei missään tapauksessa ajanut Suomea mihinkään, vaan itseään, Suomihan jarrutti enemmän kuin auttoi.
-mikä ei tarkoita että olisikaan pitänyt auttaa mutta isänmaalisuuden tunkeminen tähänkin on jokseenkin kornia.
Mitä ruuhkaan lähtöviivalla tulee -helppoa: joka talli saa tunkea kolme autoa kisaan. Eikä tarvitse katsella niitä jotka ohitetaan kolmella kierroksella...
Ja enskaudella RedBullin rattiin? En ihmettelisi yhtään, vaikka Maxin vauhtiin tuskin yksikään sarjan kuski yltäisi, niin onhan tuo Perezin ajo ollut välillä aivan katastrofaalista. Ricciardolla ja Maxilla tais olla tosi hyvät välit silloinkin kun viimeksi ajoivat yhdessä, Maxin teinivuosina.Ricciardo palailemassa radalle Austinin kisaan.
Daniel Ricciardo reveals race date return with latest injury status
Daniel Ricciardo seems to have confirmed he will be back racing for the United States Grand Prix having almost recovered from his hand injury.www.planetf1.com
Tylsää tuokin. En enää muista miksi tämäkin kilpailuasetelma otettiin aikanaan pois ja vain yksi toimittaja sallitaan.Pirelli jatkaa rengastoimittajana f1:ssä. Uusi sopimus kattaa kaudet 2025–27 ja siinä on myös optio kaudesta 2028.
Pirelli to continue as Formula 1’s exclusive tyre supplier until 2027 | Formula 1®
Formula 1 has selected Pirelli as the exclusive tyre supplier to the World Championship and Global Tyre Partner until 2027, with an option to extend for an additional year.www.formula1.com
Jos en pahasti muista väärin, niin oli kova polemiikki siitä, että toisella oli paremmin aika-ajoihin sopivat renkaat ja toisella paremmat renkaat kuumiin keleihin ja toisella sade/kylmempiin keleihin eli eliminoivat noita muuttujia pois siirtymällä yhteen toimijaan. Yksi esimerkkihän rengastaistelusta oli (muistatkin varmaan) , kun suurin osa talleista jätti jenkkilässä ajamatta kisaa, kun epäilivät, ettei renkaat kestä. Bridgestone kuskit ajoi ja Michelin kuskit ei. Siitä taisi alkaa lopullisesti se, että siirtyivät yhden valmistajan toimintaan.Tylsää tuokin. En enää muista miksi tämäkin kilpailuasetelma otettiin aikanaan pois ja vain yksi toimittaja sallitaan.
Silloin oli kaikki toisin, Sveitsin gp ajettiin Ranskassa, varikolla ei välttämättä tarvinut käydä ja Keijolla oli toisella puolella autoa eri seoksen renkaat. Radalla pitkä suora ja siinä jäi Prostista aina reilusti ilman turboa, mutta mutkissa sai kiinni ja se yksi pieleen mennyt jarrutus jätti sopivasti tilaa sisälle ja Keijo ajoi voittoon.Just katselen -82 Sveitsin kisaa ja hieman on kapeammat "turva-alueet" Dijon-Prenois:n radalla -82, kuin tämän päivän aavikkoradoilla ja lentokenttäradoilla. Ylität tuossa kohdassa valkosen viivan, niin ei tule 5 sek. rankkua ja kisa jatkuu, vaan romua ihan perkeleesti, kun metsähallitus kutsuu ja pahimmassa tapauksessa "rankkuna" on paikallinen Mononen. Hullua touhua kyllä mutta silloin oli silloin ja hienointa forkki aikaa koskaan.
Dijon-Prenois • STATS F1
www.statsf1.com
Kyllä tylsempää olisi se jatkuva spekulointi eri rengasvalmistajista, kenen valmistamat renkaat soveltuu millekin radalle ja missäkin olosuhteessa parhaiten jne. Sitten paska rengas voi pilata esim. jonkun yllättäjän muuten hyvän kisan. Parempi näin, että tuo sinänsä turha muuttuja on saatu pois, ja tilanne kaikille sama. Onhan meillä vieläkin eri rengaskovuudet ja niihin liittyvät strategiat jäljellä.Tylsää tuokin. En enää muista miksi tämäkin kilpailuasetelma otettiin aikanaan pois ja vain yksi toimittaja sallitaan.
Tylsää tuokin. En enää muista miksi tämäkin kilpailuasetelma otettiin aikanaan pois ja vain yksi toimittaja sallitaan.
Nyt voisi Valtsu soitella Markolle. Tosin diilit/t olisi taas niitä vuosi kerrallaan eikä varmuutta jatkosta, joten haluaisiko edes.