- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 3 094
Ivallisesti voisi sanoa, että ferrari on itse itsensä suurin vastustaja ja itse pilaa mahdollisuutensa mestaruuteen.Entä Ferrari?
Ivallisesti voisi sanoa, että ferrari on itse itsensä suurin vastustaja ja itse pilaa mahdollisuutensa mestaruuteen.Entä Ferrari?
Tää siis omaan google kalenteriin, niin päivittyy tulevaisuudessakin:En tiedä, todennäköisesti ei koska kalenteri pitää generoida sivulla.
Keep up-to-date with future F1 races, test sessions and other events using the RaceFans F1 Calendar for Google Calendars.
LeclercEntä Ferrari?
Hamiltonille ei ole ykköskuskin paikkaa ferkulla koska siellä on Leclerc? Eiköhän hamin CV riittäisi ykköseksi missä vaan.Leclerc
Niin minäkin luulin että Räikkösen CV riittää päihittämään ensimmäisen kauden tulokkaan kun Ferrari haki kakkoskuskia.Hamiltonille ei ole ykköskuskin paikkaa ferkulla koska siellä on Leclerc? Eiköhän hamin CV riittäisi ykköseksi missä vaan.
Ei oo ihan noin yksinkertaista, kun Leclerc on Ferrarin oma poika ja nuori mies, ja Ham ollut arkkivihollisen leivissä koko ajan. Sopimuskuvioita tärkeämpää voi olla se, miten kävisi Hamilton vs Leclerc kamppailussa. Leclerc tuskin ihan helpolla antaisi periksi ja on useimpien mielestä sukupolvensa huippulahjakkuuksia, eli haluaako Hamilton ottaa riskiä että tuleekin turpaan ja sitten ei enää näytetä ihan niin kaikkien aikojen suurimmalta enää. Ottaen huomioon tuon kaksikon väännöt radalla 2019 kaudella, ja se miten Vettel pärjäsi Leclercille, Hamiltonin voitto olisi kaikkea muuta kuin varma. Leclerc vs Vettel vääntö tuo kovasti mieleen erään Hamilton vs Alonso väännön silloin kun Hamilton oli tulokaskuski ekaa kertaa voittaja-autossa. Haluaako Hamilton ottaa riskiä että on se vanha mestari joka ottaa tulokkaalta tattiin. Varsinkin kun vaihtoehtona on kruisailla helppoihin mestaruuksiin mersulla, ennätykset rikkoen.Hamiltonille ei ole ykköskuskin paikkaa ferkulla koska siellä on Leclerc? Eiköhän hamin CV riittäisi ykköseksi missä vaan.
Huvittavaa kyllä tämä formuloitten ekopelleily, kun samaan aikaan kuitenkin niitä romuja raahataan ympäri maapallon lentokoneilla ja rekoilla ja noitten autojen päästöt siten lähinnä pisara meressä.Päästötavoite vaatii uutta tekniikkaa: Tulevaisuuden Formula 1 muuttuu kaksitahtiseksi ekohybridiksi
Formula 1:n tavoite päästöjen merkittäväksi alentamiseksi edellyttää uudenlaista moottoritekniikkaa. F1-sarjan teknisen johtajan Pat Symondsin mukaan tuleva voimanlähde on todennäköisesti kaksitahtimoottorinen hybridi, kertoo Motorsport Magazine. Ahdettu kaksitahtimoottori käyttää suunnitelmien mukaan synteettistä polttoainetta, joka on tehty vedystä ja ilmasta kaapatusta hiilidioksidista.
Telkkarista näkyvät kuitenkin vain ne kisat, ja siksi lajin kannalta on tärkeintä se, että millä energialla kisat ajetaan. Toisaalta kyllähän tuossa jutussa sanottiin, että jatkossa myös lentokoneet, joilla noita kamppeita roudataan, tankattaisiin tuolla synteettisellä polttoaineella.Huvittavaa kyllä tämä formuloitten ekopelleily, kun samaan aikaan kuitenkin niitä romuja raahataan ympäri maapallon lentokoneilla ja rekoilla ja noitten autojen päästöt siten lähinnä pisara meressä.
Jos summernats pidettiin ja Bathurst 12h pidetään niin miksi ei F1:stä?Onko tuosta Australian tilanteesta vielä ollut mitään puhetta kun siellä on metsät ja eläimet palanut ihmisillä huonot ilmat hengitellä niin pohdin vaan onko järkeä raahata F1-sirkusta tuonne tänä vuonna?
Tehot tuossa karkaa, jos ei sääntöjä suunnitella kunnolla. Jos mietitään että kartingissa on jopa 400hv/l vaparina, vaikka eihän siihen voi suoraan laittaa turboa ja sähköapuja, koska ei se kestä. Koneen säätäminen on myös oma juttunsa tuossa sunnitelmassa.Päästötavoite vaatii uutta tekniikkaa: Tulevaisuuden Formula 1 muuttuu kaksitahtiseksi ekohybridiksi
Formula 1:n tavoite päästöjen merkittäväksi alentamiseksi edellyttää uudenlaista moottoritekniikkaa. F1-sarjan teknisen johtajan Pat Symondsin mukaan tuleva voimanlähde on todennäköisesti kaksitahtimoottorinen hybridi, kertoo Motorsport Magazine. Ahdettu kaksitahtimoottori käyttää suunnitelmien mukaan synteettistä polttoainetta, joka on tehty vedystä ja ilmasta kaapatusta hiilidioksidista.
Ai sieltä se liikanimi 'torpedo' on peräisin
Noi keskustelut tuolla on aina mielenkiintosia ja harmi että vasta "viimeaikoina" on alkanu niitä kuulumaan lähetykseenkin paremmin.
Kaksi arvostettua F1-sivustoa uutisoi keskiviikkona, että Mercedes-tallin tulevaisuus formula ykkösten MM-sarjassa ratkaistaan kahden viikon kuluttua. Racingfans(siirryt toiseen palveluun) ja Autocar(siirryt toiseen palveluun) -nettisivustojen yhteisten tutkimusten mukaan kahden viikon päästä selviää, jatkaako saksalaistalli formula ykkösten MM-sarjassa vielä ensi kauden jälkeen.
Nettisivustojen mukaan Mercedeksen omistavan Daimler AG:n hallitus kokoontuu 12. helmikuuta pohtimaan, vetäytyykö saksalaistalli kuninkuussarjasta ensi kauden jälkeen.
Se, miksi menestyneen F1-tallin tulevaisuutta pohditaan kahden viikon päästä, johtuu siitä, että emoyhtiö Daimler AG:llä on valtavat paineet tehdä säästöjä. Konserni teki viime vuonna miljardien tappiot ja suunnitteli yli 10 000 työntekijän irtisanomista. Yhtiö on viimeisen kymmenen vuoden ajan syytänyt miljardeja F1-talliinsa.
Uudelleenbrändäys Aston Martiniksi?
Huhuja liikkuu myös siitä, että Mercedeksen tallipäällikkö Toto Wolf, joka omistaa siivun tallista, olisi ryhtymässä yhteistyöhön Racing Point -tallin kanssa. Racing Point -tallin omistaa Lawrence Stroll, joka on investoimassa Aston Martiniin. Tämä voisi tarkoittaa sitä, että Mercedes-talli voitaisiin uudelleenbrändätä Aston Martiniksi kaudella 2021.
Eikös McLaren vaihda mersun moottoreihin parin vuoden päästä, eli moottoritoimittajina ainakin jatkaa?Voisi olla iso piristysruiske sarjalle. Moottoritoimittajana varmaankin jatkavat kuitenkin ja tallille voisi löytyä ostaja.
Usein vetäytyminen voikin olla symbolinen, koska se ei vaan näytä ulkoisesti eikä yrityksen sisäisesti hyvältä jos samalla on massairtisanomiset. Tuolla tallin budjetilla saa aika monta super bowl mainosta.Tuskin Mercedes on mihinkään lähdössä. Tallin budjetti vuonna 2018 oli £338.4m, josta Daimlerin osuus £64.3m. Tuotoksena $3.7bn edestä mainosarvoa. Kuulostaa aika hyvältä sijoitukselta.
Mercedes reveals cost of 2018 Formula 1 world championship win
Super bowl oli tarkoituksella pienellä eli rivien välistä tarkoitin muuta mainontaa/markkinointia, jota toki nytkin tehdään joten se ei mitään järkyttäviä lisäpanostuksia tarvitse.Kyllä tuollaisen firman hallituksessa tuijotetaan yksinomaan niitä lukuja. F1 on kuitenkin mainosta autonvalmistajalle ja jos se näkyvyys joudutaan ostaan muualta niin se voi vaatia entistä enemmän irtisanomisia.
Daimlerin vuosittaisella sijoituksella näyttäisi saavan reilun viiden minuutin edestä mainosaikaa Super Bowlin yhteydestä. F1 näyttää edelleen aika kannattavalta.
Haas:n puolella oli kyllä tapahtumia ja tallipäällikkö ei säästellyt sanoissaan. Olihan siinä jo melkein naurussa pitelemistä, kun Mangusti hajotti Steiner:n toimiston oven.Vähän jäi pintaraapaisuksi tämä toinen kausi. Ei läheskään samanlaista draamaa kuin mitä ekalla kaudella, vaikka aineksia olisi ollut tapahtumien valossa aika paljon enemmänkin. En tiedä varoiko porukka antamasta kärkkäitä lausuntoja, mutta jotenkin turvallisen oloista settiä oli. Varsinkin Mersun ja Ferrarin kulisseihin olisi ollut mielenkiintoista nähdä vähän enemmän.
Plussaa Williamsin tilanteen avaamisesta.
Jospa Netflix maksaa tarpeeksi haas tallille jotta hyvää draamaa tuottavat kuskit pysyvät tallissa.Tuon netflix sarjan valossa on edelleen käsittämätöntä että jatkavat samalla kuski kaksikolla.
Oli toi kyllä aika hyvin FIAlta vedetty kun itseltäkin oli alkuperäinen uutinen mennyt ohiSeitsemän F1-tallia julkaisi keskiviikkona yhteisen tiedotteen, jossa ne ilmaisivat tyytymättömyytensä FIAn taannoiseen päätökseen Ferrarin voimayksiköihin liittyen.
F1-varikolla kytee valtava skandaali: seitsemän tallia asettui FIAn ja Ferrarin vastaiseen rintamaan
Seitsemän F1-tallia julkaisi keskiviikkona yhteisen tiedotteen, jossa ne ilmaisivat tyytymättömyytensä FIAn taannoiseen päätökseen Ferrarin voimayksiköihin liittyen.www.mtvuutiset.fi
Eli kaikki jatkuu. One more year,Kimi?Voi perkele.
FIA announce new F1 regulations to be delayed until 2022 | Formula 1®
F1, the FIA and all 10 teams have unanimously agreed to delay the introduction of the 2021 technical regulations by a year to 2022…www.formula1.com
Ei saatanan saatanaVoi perkele.
FIA announce new F1 regulations to be delayed until 2022 | Formula 1®
F1, the FIA and all 10 teams have unanimously agreed to delay the introduction of the 2021 technical regulations by a year to 2022…www.formula1.com
Pakko, ei mee muute Barrichellosta ohi!Eli kaikki jatkuu. One more year,Kimi?
Veikkaisin että jos Kimiltä kysyttäisiin tästä, vastaus saattaisi ehkä olla jotain "ei vittu voisi vähempää kiinnostaa"Pakko, ei mee muute Barrichellosta ohi!
Ei, kyllä Kimi sanois, että "Antakaa mun ajaa, ajaisin nyt jo!"Veikkaisin että jos Kimiltä kysyttäisiin tästä, vastaus saattaisi ehkä olla jotain "ei vittu voisi vähempää kiinnostaa"
Emmä Kimin mielipidettä kysynytkäänVeikkaisin että jos Kimiltä kysyttäisiin tästä, vastaus saattaisi ehkä olla jotain "ei vittu voisi vähempää kiinnostaa"