F1 Yleiskeskustelu

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 295
Räikkönen ajellut muutaman kilsan f1-autolla. Oikoluku vaa jääny artikkelista..
Räikkönen on ajanut Barcelonan kisassa nyt 37 kierrosta ja yhteensä hän on nyt kiertänyt F1-ratoja 83 46 kilometrin edestä.

Se on enemmän kuin kukaan toinen kuljettaja historiassa.

 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
1 575
Kuskit vaihtelevat niitä bensamodeja jatkuvasti kisan aikana. Ei tehokkaimmilla modeilla ole tietenkään tarkoitus pysyä ajamaan koko kisaa, mutta ei tarvitsekaan. Niitä käytetään puolustautuessa tai hyökätessä, sekä sitten säästömodia käyttöön kun sille tulee tilaisuus tai on pakko säästää. Joissain tapauksissa modia vaihdellaan siten, että suorilla otetaan enemmän tehoa irti ja mutkissa säästellään. Tämä on yksi niistä asioista, mitä kuskit säätävät ratin napeista jatkuvasti. Tämän huomaa hyvin, kun näytetään in-car kuvaa, jossa ratti on näkyvllä.
Ja jos F1 2020 peli on tehty yhtään realistiseksi, niin siinähän pelaajat säätää myös jatkuvasti polttoaineen käyttöä ja sitä jarrutusenergian talteenottoa. Ainakin lean, rich ja overtake moodit löytyy pelistä tuohon polttoaineen käyttöön.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Ja jos F1 2020 peli on tehty yhtään realistiseksi, niin siinähän pelaajat säätää myös jatkuvasti polttoaineen käyttöä ja sitä jarrutusenergian talteenottoa. Ainakin lean, rich ja overtake moodit löytyy pelistä tuohon polttoaineen käyttöön.
Pelissä bensamoodit on lean, balanced ja rich. Overtake nappi on ERS:n maksimikäyttöä. Aika lähellä oikeaa maailmaa ollaan pelissäkin näiden suhteen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
303
Mielenkiintoinen vertailu historian nopeimmista F1 kuskeista. Pienenä yllätyksenä Kovalainen on noussut listalle ainoana suomalaisena. Lähes kaikki listan kuskit ovat ajaneet uransa 2000 luvulla. Yhteenvetona voi varmaa vetää ettei data kerro aina ihan kaikkea. Tai ainakaan AWS data-analyysi, jota kisojen aikanakin muun muassa renkaista tarjoillaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 257
Mielenkiintoinen vertailu historian nopeimmista F1 kuskeista. Pienenä yllätyksenä Kovalainen on noussut listalle ainoana suomalaisena. Lähes kaikki listan kuskit ovat ajaneet uransa 2000 luvulla. Yhteenvetona voi varmaa vetää ettei data kerro aina ihan kaikkea. Tai ainakaan AWS data-analyysi, jota kisojen aikanakin muun muassa renkaista tarjoillaan.
Tuosta ei ainakaan mulle auennut, että miten ne sen datan on käsitellyt, koska Kovalaisen lisäksi esim. Trulli on päässyt mukaan, ja sen suorituksista ei tule mieleen kuin Trulli-juna. :)
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Tuosta ei ainakaan mulle auennut, että miten ne sen datan on käsitellyt, koska Kovalaisen lisäksi esim. Trulli on päässyt mukaan, ja sen suorituksista ei tule mieleen kuin Trulli-juna. :)
Ymmärsin, että tuossa on tarkasteltu kuskien aika-ajosuorituksia suhteessa käytössä olleeseen autoon.
 

Proscribo

Kiitos.
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
984
Tuosta ei ainakaan mulle auennut, että miten ne sen datan on käsitellyt, koska Kovalaisen lisäksi esim. Trulli on päässyt mukaan, ja sen suorituksista ei tule mieleen kuin Trulli-juna. :)
Tuohan ei ole mitenkään negatiivinen saavutus, jos hitaammalla autolla on jotenkin päässyt nopeampien edelle (huikeat suoritukset aika-ajoissa) ja sen lisäksi vielä pitää ne nopeammat autot takanaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
303
Toivottavasti tuosta analyysistä ilmestyisi vielä kattavampi artikkeli. Myös Racefansin uutinen sisältää vain nuo samat kommentit. AWS algoritmi sisältävää varmaan ainakin vertailua tallikaveriin ja myös bensakuormaan siltä ajalta, kun aika-ajo ajettiin kisabensoilla ja sitä kautta tehty vertailua auton absoluuttiseen nopeuteen nähden.

 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
4 934
Itse viittaan kintaalla lähteisiin jotka ei avaa laskentaa ja näillä on aina tarve rakentaa henkilökultteja.

Tässä rankkauslistaus jossa on kaikki avattu. On muutenkin tosi mielenkiintoista luettavaa, vahva suositus.


Ps. Senna on sijalla "ynnä muut"
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
56
Pikku Schumi

Tätä mä en vaan pysty ymmärtämään, et miks niin kovin hehkutetaan Mick Schumacheria, et jo ens kaudeks pääsis ykkösiin. Näytöt ei ainakaan oikeuta tuota, jos kerran Ilott ja Schwartzman on molemmat Ferrarin junnuja ja sarjassa sijoilla 1 ja 2.
Schumilla ei oo muuta ku kova markkina-arvo..
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Pikku Schumi

Tätä mä en vaan pysty ymmärtämään, et miks niin kovin hehkutetaan Mick Schumacheria, et jo ens kaudeks pääsis ykkösiin. Näytöt ei ainakaan oikeuta tuota, jos kerran Ilott ja Schwartzman on molemmat Ferrarin junnuja ja sarjassa sijoilla 1 ja 2.
Schumilla ei oo muuta ku kova markkina-arvo..
PR-arvo on järjettömän iso asia nykypäivän F1:ssä. Kyllä Mickin näytöt kuitenkin "riittäviä" ovat, ettei tarvitse jotain toista kuljettajaa nostaa hänen ohitseen pelkästään ajotaitojen vuoksi.

Raha ratkaisee. Ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä, jos tätä sarjaa on vähänkin tullut seurattua.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 257
Harvemmin oon Völlönöövin kanssa samaa mieltä, mutta kieltämättä osa on asiaakin.
- He haluavat tehdä tallista kunnolla italialaisen, mutta se ei ole mielestäni tarpeellista F1-sarjassa
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
649
Kimin jatkaminen on vähän sama, kun rakkaan barcan legenda pelaajien pelaaminen. Toivoo, että se jatkuisi ikuisesti muttei ikinä tahtoisi katsoa mitään säälittävää rämpimistä.

Itselle Kimi on se kuski jonka takia alkoi katsomaan uudelleen formuloita silloin Ferrari paluun aikaan muutaman paastovuoden jälkeen. Olisin kaunista katsoa, kun Kimi sieltä keskivaiheen tallin autolla vielä kerran ajelisi voittoon tai edes podiumille, laittaisi viimeisen kerran jauhot arvostelijoiden suuhun ja vähin äänin yllättäen lopettaisi uransa samana viikonloppuna.

Vaikken henkilökohtaisesti henkilöä tunne niin sen mitä media, kirja sekä tarinat on antanut ymmärtämään niin hieno mies ja sitä suuremmalla syyllä haluisi vain arvokkaan lopetuksen uralle.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Kimin jatkaminen on vähän sama, kun rakkaan barcan legenda pelaajien pelaaminen. Toivoo, että se jatkuisi ikuisesti muttei ikinä tahtoisi katsoa mitään säälittävää rämpimistä.

Itselle Kimi on se kuski jonka takia alkoi katsomaan uudelleen formuloita silloin Ferrari paluun aikaan muutaman paastovuoden jälkeen. Olisin kaunista katsoa, kun Kimi sieltä keskivaiheen tallin autolla vielä kerran ajelisi voittoon tai edes podiumille, laittaisi viimeisen kerran jauhot arvostelijoiden suuhun ja vähin äänin yllättäen lopettaisi uransa samana viikonloppuna.

Vaikken henkilökohtaisesti henkilöä tunne niin sen mitä media, kirja sekä tarinat on antanut ymmärtämään niin hieno mies ja sitä suuremmalla syyllä haluisi vain arvokkaan lopetuksen uralle.
En usko hetkeäkään, että Kimi jatkaa, jos ei tunne omien kykyjen enää riittävän. Niin kauan kuin Kimi jatkaa, niin Kimistä se onnistunut suorittaminen ei jää kiinni. Autosta se voi jäädä kiinni, kuten tällä kaudella on nähty, mutta kaikesta huolimatta Kimi on tehnyt motivoituneesti töitä auton parantamiseksi, joka vaikuttaa tuottavan myös tulosta.

Mulla on sellainen tunne, että Kimi jatkaa vielä ainakin yhden kauden. Jos ei jatkaisi, niin uskoisin sen päätöksen syntyneen jo.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Varmaan niinkin yksinkertainen syy, että ei saa kertoa ens kauden kuvioista? Talli kertoo ensin jatkaatko Kimi heillä vai ei.
Sehän riippuu ihan mitä on sovittu. Kimi taisi tämän kaksivuotisen Sauber-diilin kertoa itse ensimmäisenä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 409
Kaikki uskovaiset samanlaisia sekopäitä joten yllättääkö tuo nyt sitten.
 

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
Itse en hamiltonin kanssa kaljalle lähtis, mutta onhan toi ylivoimaisesti paras kuski
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
540
Itse en hamiltonin kanssa kaljalle lähtis, mutta onhan toi ylivoimaisesti paras kuski
En ihan noin vahvaa mielipidettä esittäisi... Jos Max olis Bottaksen tilalla niin luultavasti ero ei olisi niin iso... Eli sanoisin notta "paras kuski" mutta jättäisin tosiaan sen "ylivoimaisesti" -sanan pois...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 550
Ite veikkaisin, että Max olisi nopeampi kuin Hamilton samassa tallissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 409
Suomalaisuuteen kyllä kuuluisi hermostuminen edes joskus ja vaikka tarvittaessa jos tilanne vaatii pienet turpakäräjät varikolla. Tai edes heittäisi kypärällä mällitilanteessa kärsiessä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 409
Ei varmaan ykkösissä ole ulkomaalaissuosikkia. On suomikuskit ja sitten ne statistit jotka on mukana jotta tarpeeksi autoja.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Ei varmaan ykkösissä ole ulkomaalaissuosikkia. On suomikuskit ja sitten ne statistit jotka on mukana jotta tarpeeksi autoja.
Mun mielestä Perez ansaitisi paremman tallipaikan..toki RacingPoint on ollu hyvä auto!

Mies taisi sössiä sen McLaren-diilinsä aikanaan aika pahasti?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 120
Suomalaisuuteen kyllä kuuluisi hermostuminen edes joskus ja vaikka tarvittaessa jos tilanne vaatii pienet turpakäräjät varikolla. Tai edes heittäisi kypärällä mällitilanteessa kärsiessä.
Kuka suomikuskeista lähtisi turpakäräjöimään? Häkkinen: herrasmies. Rosberg: herrasmies. Kovalainen: niceman. JJ: niceman. Salo: lojaali.

Äkkipikaiset kuskit karsiutuvat jo F3-vaiheessa menetettyään malttinsa ja ajaessaan seinään. F1-tasolla aggressiivisuudesta ei yleensä ole hyötyä. Verstappenkin on jo nykyään rauhoittunut ja ajaa viisaasti.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 295
Lando Norris vaikuttaa hienolta mieheltä ja hyvä kuski. Eli hän on valintani. Kattoo nyt vaikka tätäki:
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 187
Itse en hamiltonin kanssa kaljalle lähtis, mutta onhan toi ylivoimaisesti paras kuski
Jep, täällä samaa mieltä tästä. Eipä moni kuski ole kuten Michael Schumacher ja tällä menolla Hamilton tasaa maailmanmestaruuksien määrän Schumin kanssa. Tällä hetkellä selkeästi siksi, että hän voi valita millä nopeudella ajaa radalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Kimin jatkaminen on vähän sama, kun rakkaan barcan legenda pelaajien pelaaminen. Toivoo, että se jatkuisi ikuisesti muttei ikinä tahtoisi katsoa mitään säälittävää rämpimistä.
Ainakaan vielä tällä kaudella mitään "säälittävää rämpimistä" ei ole. Se fiilis on erittäin paljon sidoksissa auton nopeuteen ja potentiaaliin, ja jos sellaista ei ole niin sen pystyy kyllä laittamaan kontekstiinsa. Meno on ihan linjassa Giovinazzin vauhtiin. Itse esim. koen tämän vuoden melko lailla välivuodeksi Kimin kannalta, ja todennäköisesti hän itsekin on sopeutunut siihen. Futis eri asia, koska ei ole välineurheilua.
"Säälittävästä rämpimisestä" hyvä esimerkki oli aikoinaan Luca Badoer tuuraamassa Ferrarilla.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
649
Ainakaan vielä tällä kaudella mitään "säälittävää rämpimistä" ei ole. Se fiilis on erittäin paljon sidoksissa auton nopeuteen ja potentiaaliin, ja jos sellaista ei ole niin sen pystyy kyllä laittamaan kontekstiinsa. Meno on ihan linjassa Giovinazzin vauhtiin. Itse esim. koen tämän vuoden melko lailla välivuodeksi Kimin kannalta, ja todennäköisesti hän itsekin on sopeutunut siihen. Futis eri asia, koska ei ole välineurheilua.
"Säälittävästä rämpimisestä" hyvä esimerkki oli aikoinaan Luca Badoer tuuraamassa Ferrarilla.
En tarkoittanutkaan, että nyt rämpisi. Vaan ettei sitä haluaisi nähdä vaan osaisi lopettaa kumminkin ajoissa. Jalkapallo ei ole välineurheilua, mutta se on taas joukkuelaji jossa pelkästään oma tekeminen ei aina riitä. Tosin niinhän se on formuloissakin, ilman tiimin tukea on vaikea menestyä.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Kimin vauhti on edelleen tallessa ja pääosin Kimiä arvostetaan edelleen, vaikka ajaakin pienemmän tallin autolla. Kimi lähtee F1:stä todennäköisesti omalla päätöksellä, enkä usko, että Kimi jatkaisi jos ei koe omien kykyjen enää riittävän.

Eli Kimistä itsestään johtuvaa rämpimistä tuskin tullaan näkemään.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Stefan Bellof teki paikotellen ihmeitä Tyrrell:n paskalla ja etenkin sateen sattuessa.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
466
Jos otetaan mukaan myös lopettaneet kuljettajat niin ehdoton ykkönen kaikista kuskeista eli myös suomalaiset mukana niin minulla se on Michael Schumacher.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Jos otetaan mukaan myös lopettaneet kuljettajat niin ehdoton ykkönen kaikista kuskeista eli myös suomalaiset mukana niin minulla se on Michael Schumacher.
Mun listoilla Schumi on ihan häntäpäässä. Ehkä jopa viimeisenä, kun otetaan huomioon kaikki kuljettajat viimeisen 25 vuoden ajalta. Arvostan Schumin saavutuksia ja ajotaitoja todella paljon, mutta minkäänlainen suosikki Schumi ei minulle koskaan ollut, eikä edes jälkikäteen pysty asiaa katsomaan erilaisin silmin. Hamiltonin tapaan erittäin ärsyttävä ja vähintäänkin harmaalla alueella usein kulkeva kuljettaja Schumi oli. Ja usein mentiin rajojen ylikin. Monet tietysti sanovat, että sellainen täytyykin olla, että voi mestaruuksia voittaa, mutta minä en tähän usko. Kyllä sitä tietynlaista itsepäisyyttä ja kovaa asennetta usein mestareilta löytyy, mutta Schumin tasolle ei ole kukaan päässyt ainakaan tämän 25 vuoden aikana.

Toki monille Schumi lienee suosikki juuri samoista syistä, kuin minulle on inhokki.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 187
Hazwell The Butt hurt. Enemmän nämä julkiulisijat itsestään kertovat kuin mitä lauseissaan kirjoittavat.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 554
Viestejä
4 203 818
Jäsenet
70 917
Uusin jäsen
Zlama

Hinta.fi

Ylös Bottom