Tiedä sitten mitä "multi-year" käytännössä tarkoittaa
As long as checks will keep coming.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tiedä sitten mitä "multi-year" käytännössä tarkoittaa
tyttären poikaMiten se eroaa Magnussenin pojasta? No, se on pojan poika
Nyk de Vriesin olisi pitänyt saada paikka. Harmi kun ei ole kenenkään ex-kuskin poika eikä merikontillista rahaa.
Mersun Barcelona ja Bahrain-specin vertailua. Aika extreme sidepodit tässä uudessa versiossa.
Oli ihan hulluutta tuoda lähes valmis auto Barcelonaan. Kilpailijat ehtii tutkia ja kopioida hyvät ideat.On kyllä isolla kädellä muutettu autoa. Tulee kiinnostava kauden aloitus.
Täh. Ensviikonloppuna on eka kisa. Sit heti seuraavana viikonloppuna toinen. Eipä sitä autoa uusiksi viikossa laiteta.Oli ihan hulluutta tuoda lähes valmis auto Barcelonaan. Kilpailijat ehtii tutkia ja kopioida hyvät ideat.
It was, however, a big step. And the lesson is that this approach allowed Mercedes to ensure it had the most highly-developed car for the start of the season by signing off and building its first-test car in November.
Speaking at the end of the 2019 season, technical director James Allison explained the rationale behind this approach.
“We did the same thing in 2017,” said Allison then. “There was a reasonable aero reg change in 2017 and we built two cars then.
“It was exactly the same rationale, knowing that at the beginning of big changes the slope is so steep – a week finds you a tenth, two weeks 0.2s – that could be such a big difference when you come to line up on the grid that you want to make sure that you build your final set of clothes as close to the death as possible.
Maallikkona ajatellen vaikuttaa jopa vaaralliselta, jos se tota nopeassa mutkassa tekee. En tiedä mitä voisivat asialle muuta nopeasti tehdä, ku nostaa minimi maavaraa tai vähentää takasiiven vaikutusta? Toi pomppiminen aiheutunee siitä, että imasee pohjan liian matalalle, jolloin virtaukset katoaa hetkeksi. Sit taas jousitus palautuu ja rinse&repeat.Pomppii autot kyllä aivan tajuttomasti. Ei voi olla kuskista mukavaa. Rasittavaa jo katsojallekin.
Pomppii autot kyllä aivan tajuttomasti. Ei voi olla kuskista mukavaa. Rasittavaa jo katsojallekin.
Nyt kyllä ihan mutua , mutta arvelisin ton johtuvan radan epätasaisuuden lisäksi liian alhaalle säädetystä maavarasta.Maallikkona ajatellen vaikuttaa jopa vaaralliselta, jos se tota nopeassa mutkassa tekee. En tiedä mitä voisivat asialle muuta nopeasti tehdä, ku nostaa minimi maavaraa tai vähentää takasiiven vaikutusta? Toi pomppiminen aiheutunee siitä, että imasee pohjan liian matalalle, jolloin virtaukset katoaa hetkeksi. Sit taas jousitus palautuu ja rinse&repeat.
edit: mut onko kukaan kuski maininnut tosta? Että olis arvaamatonta käytöstä? Jos ei, nii sit se varmaan vain näyttää hullummalta mitä on..
Jeps, tota juuri hainkin ja sanoin. Tallit ton maavaran koittaa minimoida, nii siksi puhuin säännöistä. edit: mut iha hyvä pointti toi, että testeissä voidaa juurikin limiittejä hakea.Nyt kyllä ihan mutua , mutta arvelisin ton johtuvan radan epätasaisuuden lisäksi liian alhaalle säädetystä maavarasta.
Kun auton pohjalevy osuu rataan auto kimpoaa siitä ylös ja/jos iskunvaimennus ei kerkiä ottamaan sitä vastaa ennen seuraavaa ja "heiluriliike" voimistuu. Testannevat tossa kuinka alas sen voi saada ja miten sitten "iskarit" toimii.
Pääsuoran nopeudet oli siellä 300km/h molemmin puolin, mutta sitten kun Ferrari ilmeisesti testasi, että pohjaako auto tiehen kovemmalla vauhdilla niin nopeus oli tutkaan 316km/h. Kokeiluja juurikin menossa ja niistä koitetaan oppia.Jeps, tota juuri hainkin ja sanoin. Tallit ton maavaran koittaa minimoida, nii siksi puhuin säännöistä. edit: mut iha hyvä pointti toi, että testeissä voidaa juurikin limiittejä hakea.
Varmaan kiva hakea ohitusta ja jarrupaikkaa kun vedetään 320km/h rengas rengasta vasten.
On vain ajan kysymys milloin ensimmäinen kuski sanoo että selkä on sökö.
Aivot ovat mielenkiintoiset eli ne sopeutuvat asioihin (katsoo vain tiettyyn kohtaan) => kuskin silmät eivät tosta kärsi, mutta kyllähän se vatkaaminen muuten sisuksissa tuntuu ja ne G-voimat. Niihinkin lihakset tottuvat mitä kauemmin kausi kestää. Selkä ja niskahan noissa kovimmin kipeää ottaa. Noi selkäongelmat ovat myös hävittäjälentäjien ammattitauti.Miltähä toi höykytys kuskin silmissä näytää (ravista päätäs hetken, etkä silti pääse samaan).. silti lappu on lattiassa Sama sit jossain mutkassa... mut joo, kuten todettua, noi lienee ääritilanteita.
Totta, varmasti jotain perää, mut en iha suorilta allekirjoita. Varmasti tottuvat, mutta silti se näkökyky 300kmh+ suoralla voi olla aika koetuksella ilmanki tota pomputtelua. Toi höykytys ku ei ole mitää ennustettavaa? Onko tuosta jotain muutakin kuin sun sana? Ja joo, no helpottaa, että "istuvat" melkein selällään. Niska kait se pahin paikka on vertikaalliselle höykytykselle. Mut ei kyl tosiaan alusta anna paljoa anteeksi, ku on jäykintä (jäykin?) mitä moottoriurheilussa (jossa on mutkia) löytyy.Aivot ovat mielenkiintoiset eli ne sopeutuvat asioihin (katsoo vain tiettyyn kohtaan) => kuskin silmät eivät tosta kärsi, mutta kyllähän se vatkaaminen muuten sisuksissa tuntuu ja ne G-voimat. Niihinkin lihakset tottuvat mitä kauemmin kausi kestää. Selkä ja niskahan noissa kovimmin kipeää ottaa. Noi selkäongelmat ovat myös hävittäjälentäjien ammattitauti.
-jottei jää väärää käsitystä äkkinäiselle kädet ja jalatkin sökönä/hapoilla, mutta noi treenaa niitä niin paljon.
Williams päätti pistää vielä paremmaksi.Tänään talvitesteissä McLarenilla ongelmia jarrujen jäähdytyksen kanssa. Tän takia Norris ei ole saanut kovin paljoa kierroksia.
Tosta 300km vauhdista tulee meille ns. putkinäkö eli aivomme kaventaa tietostamaamme näkökenttää vauhdin kasvaessa, kuskit katsoo noilla vauhdeilla kauas eteenpäin (hakien sitä jarrupaikkaa tai näyttötaulua suorilla). Sekin heikentää sen tärinän vaikutusta. Voithan sitä kokeilla itsekin... aja kuoppaisella tiellä... huommannet että kiinnität huomiosi siihen tärinään ja aivot/silmät tekevät yhteistyötä normaalisti. Joo työympäristönä aika huono, tärisee ja tilaa on niukalti, näyttävät käyttävän polvisuojia kun on niin ahdasta.Totta, varmasti jotain perää, mut en iha suorilta allekirjoita. Varmasti tottuvat, mutta silti se näkökyky 300kmh+ suoralla voi olla aika koetuksella ilmanki tota pomputtelua. Toi höykytys ku ei ole mitää ennustettavaa? Onko tuosta jotain muutakin kuin sun sana? Ja joo, no helpottaa, että "istuvat" melkein selällään. Niska kait se pahin paikka on vertikaalliselle höykytykselle. Mut ei kyl tosiaan alusta anna paljoa anteeksi, ku on jäykintä (jäykin?) mitä moottoriurheilussa (jossa on mutkia) löytyy.
Samaa mieltä. Pirun rumia. Toivottavasti näillä saadaan tiukkaa kisailua niin se ulkonäkö unohtuu.Mitä nyt sivusilmällä noita testejä katsellut ni on kyllä rumia nuo tän vuoden autot. Näyttää enemmän joltan avaruussukkuloilta kun kilpaautoilta. No toivottavasti nämä uudet autot sallii paremman kilvanajon, mutta eiköhän isot ole kuitenkin isoja ja kummosia muutoksia tuskin tulee voimasuhteisiin.
Ainakin osa kuskeista kuten verstappen on sanonut että vaikuttaisi olevan helpompaa seurata.Jonkun verran testejä seurannu, mutta nyt en löytäny aiheesta mitään. Onko kuskit kertonu haastatteluissa jne. käytännön eroista viime kauteen jos edelle olevaa seurataan lähellä? Onko ero viime kauteen huomattava vai käytännössä ei mitään eroa?
Jonku verran tuossa on klippejä nähny kun on periaatteessa jopa vähän kisaa ajeltu:
Miten niin?On muuten törkeän rumat nuo uudet vanteetkin. Joko näyttää kun olisi hemmetin isot peltivanteet alla (Ferrari,RB,Mersu) tai että olisi pölykapselit (Alfa).
Yllättävän nopeasti silmä on noihin tottunut, vaikka noi autot kyllä muutuvat parin kuukauden sisällä lähemmäs Mersun ratkaisua. Olettaen, että Mersulla vauhtia riittää. Sekä vanha sanonta "Auto on kaunis jos se kulkee kovaa" pitänee edelleen paikkansa.On muuten törkeän rumat nuo uudet vanteetkin. Joko näyttää kun olisi hemmetin isot peltivanteet alla (Ferrari,RB,Mersu) tai että olisi pölykapselit (Alfa).
Tuskin tulee muuttumaan kun se vaatisi koko auton aerodynamiikan uusintaa.Yllättävän nopeasti silmä on noihin tottunut, vaikka noi autot kyllä muutuvat parin kuukauden sisällä lähemmäs Mersun ratkaisua. Olettaen, että Mersulla vauhtia riittää. Sekä vanha sanonta "Auto on kaunis jos se kulkee kovaa" pitänee edelleen paikkansa.
Jää nähtäväksi, sivuponttoonit ehkä vähemmän, mutta ihmettelen kovasti, jos ei peilien kiinnityksiin siipiä tulisi ainakin radoilla, joissa tarvitaan downforcea.Tuskin tulee muuttumaan kun se vaatisi koko auton aerodynamiikan uusintaa.
Ei mersu ole tehnyt siipiä peilien kiinnitykseen vaan on kiinnittänyt peilit sivutörmäysrakenteen päällä olevaan katteeseen. Tuo rakenne sijaitsee muilla talleilla sidepodien sisällä, jolloin vastaavia ”siipiä” ei ole sääntöjen mukaan mahdollista rakentaa.Jää nähtäväksi, sivuponttoonit ehkä vähemmän, mutta ihmettelen kovasti, jos ei peilien kiinnityksiin siipiä tulisi ainakin radoilla, joissa tarvitaan downforcea.
Eikö Ross Brawn kertonut että ovat valmiita nopeisiin sääntömuutoksiin jos tarve vaatii.Itse toivon että Mersun viritys olisi laillinen. Koska olisi sitten yksi aika paljonkin erinäköinen auto. Ja muilla ehkä kopioimista, jos Mersu sattuu olemaan nopea. Toki säännöllä saisi Mersun virityksen kiellettyä, mutta miksi
Viimeksi varmaan Brawn GP auto oli tuollainen "erikoinen". Brawn oli ylivoimainen, mutta Mersusta ei varmaan vielä tiedä.
RedBullin tallipäällikkö muutti? kantaansa ja sanoi noiden olevan sääntöjenmukaista => Eiköhän jotain vastaavaa heillekin ilmesty. Tuulitunnelit käyttöön...Itse toivon että Mersun viritys olisi laillinen. Koska olisi sitten yksi aika paljonkin erinäköinen auto. Ja muilla ehkä kopioimista, jos Mersu sattuu olemaan nopea. Toki säännöllä saisi Mersun virityksen kiellettyä, mutta miksi
Viimeksi varmaan Brawn GP auto oli tuollainen "erikoinen". Brawn oli ylivoimainen, mutta Mersusta ei varmaan vielä tiedä.