F1-kausi 2022

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tohelo
  • Aloitettu Aloitettu
Eilinen Viaplayn kausiennakon eka osa oli ihan mielenkiitoista katseltavaa sääntömuutoksien suhteen
Minusta ihan hirveää kuraa. Vasurilla vedetty puolituntinen joka ei tarjonnut käytännössä mitään.

Tässä kauden kovin innovaatio.
 

Liitteet

  • FLWn_ibXsAAmhKF.jpeg
    FLWn_ibXsAAmhKF.jpeg
    75,2 KB · Luettu: 392
Viimeksi muokattu:
Tuosta viaplayn ennakkotunnelmissa sanoivat että talvitestit näytetään ja selostetaan. Niki ja Ossi vetää 8 tuntisia päiviä talvitesteistä. Itse olen tätä toivonut pitkään ja cmore ei ikinä näitä lähettänyt kokonaan. Huikee juttu mielestäni. :tup:
 
Tuosta viaplayn ennakkotunnelmissa sanoivat että talvitestit näytetään ja selostetaan. Niki ja Ossi vetää 8 tuntisia päiviä talvitesteistä. Itse olen tätä toivonut pitkään ja cmore ei ikinä näitä lähettänyt kokonaan. Huikee juttu mielestäni. :tup:
Mutta toki vain Bahrainin. Vähän houkuttelisi ottaa kuukaudeksi Viaplay ja katsoa minkälainen niiden setti on. Tosin sitten saattaa peruminen olla hankalaa..
 
Tuosta viaplayn ennakkotunnelmissa sanoivat että talvitestit näytetään ja selostetaan. Niki ja Ossi vetää 8 tuntisia päiviä talvitesteistä. Itse olen tätä toivonut pitkään ja cmore ei ikinä näitä lähettänyt kokonaan. Huikee juttu mielestäni. :tup:
Tämä vois olla kova sana rikollisten kuulusteluissa. Laitetaan pyörimään 8h Nikin selostusta kuulokkeista rikollisen korville niin kyllähän siinä murtuu kovempiki mies.
 
Aston Martin radalla:


Melko korkealla tuo etusiipi :hmm: En ole tarkemmin tutkinut, mutta onko tuo sääntö nyt muuttunut vai pyritäänkö tuolla ohjaamaan enemmän ilmaa auton alle?
Yrittävät saada mahdollisimman paljon puhdasta ilmavirtausta tuonne auton alle. Luulen että jotkut tallit ovat tehneet erilaisen ratkaisusn. Mielenkiintoista kyllä nähdä sitten se oikea RB ja se mitä Adrian N on saanut aikaiseksi.
 
Mikäli haalarin väritys noudattaa samaa värimaailmaa auton kanssa kuten ollaan totuttu on MB ensi kaudellakin musta.


Mielestäni jossain oli mainintaa että hopea on väritys. Luulen että Russelin haalarinväri on hopea kun kausi alkaa. Toki voin olla väärässäkin...heh.
 
Tänään sitten on Alpha Taurin auton vuoro ja luulen että sama "dummy" auto on käytössä kun RB:llä. Eli tuo RB "auto" esittelyhän oli vain värien esittely ja sponsorin lanseeraus kun Oracle tuo sen 100 miljoonaa kaudessa niille:)
 
McLaren nettisivulta.
1644608827721.png
Mielestäni hieno väritys ja nimenomaan tuo murrettu sininen jotenkin madaltaa autoa ja näyttää varmaan TV kuvassa hyvältä toisin kun tuo Astonin vihreä joka kyllä studiossa on jees mutta kun mennään radalle ja vähän on pilvistä niin mustaltahan se näyttää ja sekottuu helpoti Mersuun...toki MB taitaa palata takasin hopeaan tälle vuodelle.
 
Näinhän se nyt tällä kaudella näyttää olevan. Saman "dummyn" jokainen talli esittelee omilla väreillä ja lopullinen versio nähdään sitten maaliskuun lopulla ekoissa harkoissa.

Millä tavalla tuossa on miestäsi rohkeampi väritys? Mie en nyt hoksaa mitään eroa entiseen värimaailmaan :x3:
Jep. Samaa ihmettelin kun katselin tuota? Ei juuri mitään eroa vanhaan...enemmän keltaista keulalla siinä se.
 
Sprinttikisat varmistettu: Imola, Itävalta ja Brasilia. Pisteytys top8 lähtien 8 pisteestä. Voittaja 8pst ja 8. 1pst



Mikäli ei voida ajaa täyttä kisaa pisteytys muuttui myös:

Alle 25% alkuperäisestä kisan pituudesta pisteet jaetaan 5 parhaimmalle. 6 pistettä voittajalle ja sen jälkeen 4-1 sijoitusten mukaan

25-50% pisteet 9 parhaimmalle: 13, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1

50-75% pisteet 10 parhaimmalle: 19, 15, 12, 9, 8, 6, 5, 3, 2, 1
 

Abu Dhabin jälkipuinti jatkui tänään Lontoossa FIAn ja tiimien välillä.
Mitään ei varsinaisesti julkistettu vaan raportti tulee myöhemmin tällä viikolla.

Skyn tietojen mukaan Masin rooli vaihtuisi.
"Sky Sports understands Masi is likely to be moved on, potentially for a new safety role within the FIA. "
 
Naurattaa jo nyt kun ajattelee kuinka solmussa toisiinsa ovat kaksi mersukuskia ovat tällä kaudella. Russell on jo antanut näytöt viime vuonna kuinka kolarointi onnistuu mitä ihmeellisimmissä tilanteissa ja Hamilton ei varmasti anna tietä ja osaa pusuttaa sopivasti takarenkaisiin jotta toinen ajaa ulos. Ja soppaan pippurina saa vielä lisätä Verstappen. Veikkaus on että Hamiltonin kasetti hajoaa tallikaveriin aikaisin kaudesta samoin varsinkin Brittien ja yleensä Hamilton fanien kasetit repeilee. Lisäksi Toto tarvitsee rekkalastillisen uusia kuulokkeita. :rofl: Meno tulee olemaan samaa kuten Rosbergin mestaruuskaudella.
 
AlphaTauri AT03:


Vaikuttaa erittäin paljon siltä että renderöityhän tuokin on;(. Eli oikeat autot vasta McLarenilta ja Aston Marttiinilta. Toisaalta ymmärrän tämän mutta onhan se vähän tylsää odotella sinne ekoihin talvitesteihin niitä 2022 autoja:) Tosin komelta näyttää kyllä ja varmaan jotain tuohon suuntaan autoa on rakennettu...
 
Naurattaa jo nyt kun ajattelee kuinka solmussa toisiinsa ovat kaksi mersukuskia ovat tällä kaudella. Russell on jo antanut näytöt viime vuonna kuinka kolarointi onnistuu mitä ihmeellisimmissä tilanteissa ja Hamilton ei varmasti anna tietä ja osaa pusuttaa sopivasti takarenkaisiin jotta toinen ajaa ulos. Ja soppaan pippurina saa vielä lisätä Verstappen. Veikkaus on että Hamiltonin kasetti hajoaa tallikaveriin aikaisin kaudesta samoin varsinkin Brittien ja yleensä Hamilton fanien kasetit repeilee. Lisäksi Toto tarvitsee rekkalastillisen uusia kuulokkeita. :rofl: Meno tule olemaan samaa kuten Rosbergin mestaruuskaudella.
Samaa mieltä kyllä. Russeli tulee ilmaa housut täynnä ja veikkaan että 5-7 kisan jälkeen alkaa itku kun ei pärjännytkään Hämikselle:) Hauskaahan sitä on seurata...Voi olla että aika-ajoissa on kova kuten Valekin oli mutta kun lähtövalot sammuu niin Sir Lewis menee maisemaan. Eihän tuo Russelin kisavauhti juurikaan ollut parempaa kun Latifilla joten kylmää kyytiä sille tulee:)
 
Williams FW44:



Yllätyys... Teipit laitettu ei muuta.

(Laitetaas nyt vielä virallinen)
 
Sinällään vähän hullua kun twitterin mukaan Williamsilla on tänään shakedown, rallin puolelta tuttu termi, niin mikseivät ne julkaisseet oikeita kuvia oikeasta autosta kun sillä tänään radallakin kerran pyörähdetään :hmm:

En kyllä tiedä mitä tuo shakedown formuloissa tarkoittaa, rallin puolellahan se on eräänlainen testipätkä mikä ajetaan ennen varsinaisen kilpailun alkua.

E: Viittaan siis tähän. Mitään virallista tiedotetta en löytänyt

 
Alfa Romea vaikuttaa poikkeavan eniten nyt julkaistuista autoista. Etusiivessä esim. näyttäisi olevan vain kolme siipeä, muilla neljä. Sidepodit on todella isot myös verrattuna muihin ja kolmion malliset kun muilla taas neliöt. Toivottavasti Alfalla on keksitty jotain erilaista ja toimivaa.

Nämä kaikki uudet autot näyttää kyllä todella hyvältä!
 

Tämähän on siis monet kerrat jo todettu feikiksi. Samoista kuvakulmista oli fan art -kuvia muistakin autoista. Tuon vuodetun kuvan eilen itekki näin ja kaverin kanssa viikko takaperin juteltiin Ferrarin tulevasta värityksestä.

Silloin toivoin tän tyylistä:

Screenshot_20220209-154030.jpg


Joka onki aika lähellä tuota vuodettu kuvaa :thumbsup:
 
Ferrari F1-75:



Nyt täytyy sanoa, että on todella hieno!

Screenshot_20220217-150922.jpg


Aika erikoinen ratkaisu bonttoonin suhteen :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Hienoja päivityksiä kyllä! Ferrari ehkä hienoin mutta en pääse yli näistä uusista vanteista, joo tuumakoko kasvoi mutta minkä he*#%tin takia niistä piti tehdä old school peltivanne look?
 
En nyt jaksa ettiä, mutta millä noita pölykapseleita nyt perusteltiin? Tuskin nyt mitenkään vaikuttaa auton taakse muodostuvaan likaseen ilmaan?
 
En nyt jaksa ettiä, mutta millä noita pölykapseleita nyt perusteltiin? Tuskin nyt mitenkään vaikuttaa auton taakse muodostuvaan likaseen ilmaan?


Turbulenssia vähentämään.

"
F1 hopes these will help smooth the turbulence ordinarily created by the wheel and tyre, and thus help reduce the overall wake generated by the lead car when another is chasing.


The rim covers used in 2022 will be a far cry from the complexity of what we’ve seen in the past though, as teams will have little influence in their design – in order that they don’t use them to damage the overall intent of their inclusion.

"
 
En tiedä johtuuko kuvakulmasta mutta Ferrarin keula näyttää ylipitkäksi venytetyltä.
 
Otmar meni Alpinelle kuuntelemaa Lonson kiukuttelua. :D


Alpinen F1-talli on pestannut uudeksi tallipäällikökseen Otmar Szafnauerin, Formula -sivusto tiedottaa.
Vuoden alussa Szafnauer jätti Aston Martinin organisaation. Hän on toiminut aikaisemmin urallaan muun muassa Racing Point tallin tallipäällikkönä ja Force India -tallin operatiivisena johtajana.
– Olen innoissani päästessäni BWT Alpine F1 Teamiin ja valmis työskentelemään kaikkien kanssa, jotta voimme saavuttaa haasteemme, Szafnauer totesi viitaten tallin uuteen mestaruustavoitteeseen.
Alpine kertoi maanantaina uudesta organisaatiosta, jonka se sanoo antavan tiimille mahdollisuuden taistella mestaruudesta 100 kilpailun kuluessa uusien sääntöjen käyttöönotosta.
 
Ferrari Fioranon radalla:

Screenshot_20220218-121853.jpg


Huomio kiinnittyy tuohon etusiipeen kuinka matala se on.
 
Pakko nyt sanoa että Ferrari kyllä on nyt nähdyistä innovaatisin. Toki kun testi alkaa aika moni auto näyttää eriltä kun nyt. Alfan isot ilmanotot on kyllä poikkeus valtavirrasta tällä hetkellä mutta nekin saattavat muuttu ennen kautta. Aika paljon varmaan räpeltävät noiden etusiipien kanssa ja varmaan kamerat raksuttaa Barceloonassa kovaan tahtiin kun Red Bulli tulee pilttuusta ulos. Mersu palasi hopeaan kuten jo tuossa joku aika sitten tänne laitoin että näin tekevät ja tekivätkin:) Hienopi tuo hopea vs. se tylsä musta ja Aston erottuu nyt paremmin kun välillä tuntu telkusta että ei tunnista kumpi siinä menee: vihreä väri ei vaan toimi TV:ssä kovinkaan hyvin. Mielenkiintoinen kausi tulossa ja peukut tuolle että F1:set voi katsoa jostain muustakin kun ylihintaisesta Viasat Premiumista.
 
Vaikka en etusiivistä mitään tiedäkään, niin tuo näyttää melkein laittomalta tai siis semmoiselta vanhan malliselta.
Tuskin on laiton tai paremminsanottuna sääntöjenvastainen tuo siipi. Säännöissä on aika tarkkaan määritelty tuon etusiiven rakenne ja mahdollisuudet miten sen voi tehdä. Mersu on päättänyt viedä auton rungon keskihodan kohdalta siiven niin matalaksi kun varmaan säännöt sallivat. Syy on se että tahtovat puhdasta ilmaa auton alle mahdollisimman paljon jotta saavat pohjalevyn toimimaan mahdollisimman tehokkaasti maaefektiä varten. Nythän näiden uusien autojen suurin innovaatio on tuolla auton alla ja luulen että silmä kovana vakoojat kyttää josko sais kuvia kilpailjoiden ratkaisuista. Ja ainahan ne voi soittaa Alonsolle joka tykkää vakoilla:)
 
Kyllä tuleva kausi tulee olemaan mielenkiintoinen :thumbsup: Itellä ainaki odotukset ihan katossa, vähän sama tilanne kun siirryttiin tähän hyrpidiin aikoinaan(toki tuo MB ylivoima harmittaa) ja lähdetään puhtaalta pöydältä.

Ja ihan vielä toivomuksena, viittailu lähetyksiin niin niille on oma ketju. Aika nopeasti lähtee homma lapasesta noiden lähetysten suhteen. Jokainen tavallaan, eikö niin? Pidetään ne pois tästä ketjusta, jookos-kookos?

Keskitytään tässä triidissä kauteen 2022.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
260 256
Viestejä
4 527 108
Jäsenet
74 547
Uusin jäsen
ville.lahtivirta@hotmail.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom