- Liittynyt
- 22.10.2019
- Viestejä
- 1 594
Onhan se tietysti tylsää, että sama tiimi voittaa vuodesta toiseen, mutta toisaalta siitä saa myös irti mielenkiintoa, kun odotetaan, että kuka sen Mersun valtaistuimelta kaataa. On tässä kuitenkin lähes joka vuosi ollut haastajia, jotka ovat vähän päässeet Mersuja hätistelemään. 2018 kaudella Ferrari olisi voinut viedä koko potin, mutta möhlivät homman ihan itse Vettelin johdolla. Kymmenen kisan jälkeenhän Vettel johti kuljettajien MM-sarjaa ja Ferrari tallien MM-sarjaa.No on tuolla joku hyvä kisa kauteen ollut viime vuosinakin, mutta puuduttavan pitkään jatkunut Mersu-dynastia tympii, varsinkin kun tällä kaudella ero muihin on vain kasvanut. Keskikastissa on hyvää vääntöä (toisinaan sitä jopa havahtuu että perkele, näähän ajaa oikeasti kilpaa), mutta luulempa että se on se MM-titteli mistä kaikki haluaisi nähdä sitä hyvää vääntöä. Ehkä jopa Hamiltoni. Onko silläkään enää jännää, kuhan vaan grindaa kaikki maholliset ennätykset uusiksi ennen lopettamista.
Eihän tämä kuitenkaan kauhean uutta ole, että yksi talli tai kuljettaja dominoi. Kyllä se Schuminkin valtakausi jatkui varsin pitkään, ja Vettel dominoi muutaman kauden Red Bullilla. Siihen on lopulta tottunut, että välillä sille parhaalle tallille ei löydy kunnon haastajia, mutta silloin voikin keskittyä taistoon siellä kärjen takana.
Jos odottaa ja toivoo joka kisaan uusia miehiä taistelemaan kärkipaikasta, niin F1 on väärä laji. F1:n kohdalla tavallaan kuuluukin nauttia myös niistä innovaatioista ja pirun hyvistä autoista, mitä parhaat tallit saavat aikaiseksi.