- Estetty
- #1 101
- Liittynyt
- 29.10.2016
- Viestejä
- 993
Näinkö meinaatVeikkaanpa, että koko talli kääntyy pikkuhiljaa nöyrän suomalaisen puolelle, kunhan tulokset ensin puhuu puolestaan.
Näinkö meinaatVeikkaanpa, että koko talli kääntyy pikkuhiljaa nöyrän suomalaisen puolelle, kunhan tulokset ensin puhuu puolestaan.
Tuo on Autosportin luonnostelma konseptista, jota ei ole olemassa millään muulla tasolla. Täytyy muistaa, että FIA'n virallinen kanta on edelleen se, että halo otetaan käyttöön kaudella 2018 siitä huolimatta, että halo on äänestetty nurin kaikkien muiden tahojen toimesta, eikä sitä myöskään ole sääntöihin kirjattu. Yleisö vihaa sitä rumaa kikkaretta eikä autoja voida rumentaa nyt, kun ne on kerrankin saatu suurimmaksi osaksi korjattua. Tämä uusi tuulilasi on yritys FIA'lta taas kerran pelastaa maineensa mutta ei tule onnistumaan. Projekti on tyypillinen esimerkki siitä, että joskus on tärkeämpää pitää ääntä kuin saada aikaan konkreettisia tuloksia.Tos lipassa on nyt unohettu yks melko tärkeä seikka: mitä jos se likaantuu kisan aikana ? Asentavatko tuohon pyyhkijänsulan ja säiliön Lasolille ?
Tää olis kyllä aika läppä skenaarioButton tulee ja pyyhältää podiumille Monacossa!
Kyllä tuo löytyy muualtakin:Millaisella varauksella tämän Aittoniemen "tietoihin" pitää suhtautua ?
Jymy-yllätys: Fernando Alonso ei osallistu Monacon F1-kisaan
Julkaistu: 12.4. 13:29
FORMULA 1
Fernando Alonso ei osallistu toukokuun lopussa ajettavaan Monacon F1-kilpailuun.
F1-luokan kaksinkertainen maailmanmestari Fernando Alonso jää pois Monacon GP:stä, jotta hän pääsee osallistumaan samana viikonloppuna Yhdysvalloissa ajettavaan toiseen legendaariseen kisaan, Indy 500 -kilpailuun.
Alonso, 35, ajaa Indy 500 -kisan Andretti Autosport -tallin autolla. Siinä on Hondan moottori ja auto nimetään McLareniksi.
McLaren-Honda ei ole vielä ilmoittanut, kuka ajaa Alonson paikalla Monacossa. Yksi vaihtoehdoista on tallin varakuljettaja Jenson Button.
Ihme räpellyksiä nuo tähänastiset ehdotukset. Jospa määrättäisiin autoihin umpiohjaamo, jos kerran kuljettajan turvallisuus sitä niin kovasti edellyttää. Tai sitten jatkettaisiin avo-ohjaamoilla ja todettaisiin, että tässä sarjassa ei ole pakko ajaa, jos ei uskalla.Tuo on Autosportin luonnostelma konseptista, jota ei ole olemassa millään muulla tasolla. Täytyy muistaa, että FIA'n virallinen kanta on edelleen se, että halo otetaan käyttöön kaudella 2018 siitä huolimatta, että halo on äänestetty nurin kaikkien muiden tahojen toimesta, eikä sitä myöskään ole sääntöihin kirjattu. Yleisö vihaa sitä rumaa kikkaretta eikä autoja voida rumentaa nyt, kun ne on kerrankin saatu suurimmaksi osaksi korjattua. Tämä uusi tuulilasi on yritys FIA'lta taas kerran pelastaa maineensa mutta ei tule onnistumaan. Projekti on tyypillinen esimerkki siitä, että joskus on tärkeämpää pitää ääntä kuin saada aikaan konkreettisia tuloksia.
Aikoja sitten F1-kisoja oli niin paljon vähemmän, että ei tarvinnut skipata kun nämä ei usein menneet päällekkäin. Siksi tätä liikettä pitääkin arvostaa samoin Hulkenbergin Le Mans osallistumista aiemmin vaikka nyt McLarenin tilanne vähän myötävaikutti... silti veikkaan että kovin muu kuski ei lähtisi Indyyn.Mut koskahan viimeks aktiivikuski on jättänyt kisan välistä toisen sarjan kisan takia. Aikoja sitten oli yleistäkin mut ei enää vuosikausiin..
Hieman on eroa kehityksen vapaudessa ja IndyCarissa on pelkkä turbopolttomoori ja tuskin ihan niin cutting edgeä sekään. Lisäksi täysin eri tytäryhtiöt tekee eri mantereilla.Samaan aikaan on outoa se, että Hondan mylly on ongelma F1:ssä, mutta ei ilmeisesti Indyssä?
Joo, mutta enemmänkin viittasin Alonson tapaan "kunnioittaa" Hondaa ja siitä huolimatta mahdollisuuksia satelee...Hieman on eroa kehityksen vapaudessa ja IndyCarissa on pelkkä turbopolttomoori ja tuskin ihan niin cutting edgeä sekään. Lisäksi täysin eri tytäryhtiöt tekee eri mantereilla.
Ehkä enemmänkin niin, että Alonso saneli ehdot ja McLaren/Honda joutui tekemään sen mahdolliseksi.Joo, mutta enemmänkin viittasin Alonson tapaan "kunnioittaa" Hondaa ja siitä huolimatta mahdollisuuksia satelee...
Vähän offtopiccina, niin vaikka suomessa ovaaliratoja vierastetaan, niin mun mielestä suomeen pitäis saada ovaalirata. Suht pieneen tilaan saa ympättyä paljon kaikkee ja kisoja voi ovaaliradoilla järjestää vaikka millasia.Indycareista puheen ollen, kyllähän formuloihinkin pitäisi yksi kunnon amerikkalainen ovaaliratakilpailu saada. Inidianapoliksen GP oli osittain, mutta siinä ajettiin varsinaista ovaalia vain joku neljännes.
No, ei pidä. Formulat ovat juuri sitä mitä ovat siksi, että eivät ajela ovaaleilla.Indycareista puheen ollen, kyllähän formuloihinkin pitäisi yksi kunnon amerikkalainen ovaaliratakilpailu saada. Inidianapoliksen GP oli osittain, mutta siinä ajettiin varsinaista ovaalia vain joku neljännes.
Tiedä vaikka Button sais kipinän paluuseen koko ens kaudeksi Alonson tilalle.Taitaa Nappi tuurata Lonsoa Monacossa..
Katso käyttäjän @JensonButton twiitti:
Testikuskiksi virallisesti kutsutaanButtonia itse veikkaan, koska eikös se ole McLarenin joku varakuski?
Buttonia itse veikkaan, koska eikös se ole McLarenin joku varakuski?
Ei ainakaan McLarenin sivujen mukaan ole McLaren Formula 1 - Team -Reserve, Test & Development DriversTestikuskiksi virallisesti kutsutaan
Voihan se merkata pelkästään sitä, että yhtäkkiä media kiinnostui lopettaneesta kuskista ja kysymys lienee kaikilla sama.Ei se Napin twitteri meinaa vielä mitään. Kahtellaan.
No itse en vielä "pelkää". Eli epäilys että mersussa oli vain säädöt pielessä ja siksi Bottaksen vauhti oli "surkeaa". Voitti sentään KiminBottas on jo saanut lempinimen Rubens jossain mediassa luki mutten nyt tähän hätään löydä
tähän on ihan tyypillistä formula ykkösissä. Oot niin hyvä kuin edellinen kisaKaudesta vasta 3 kisaa takana. On se kumma kun ei tallin ensikertalainen ole vielä voittanut tallissa neljää vuotta ollutta kolminkertaista maailmanmestaria.
Jossa Valtteri otti paalun ja tiimi mm. sanoi kisan epäonnistuneen omien mokien takia (rengaspaineet, varikko). Ihme kun Hamiltonista ei taida olla samanlaisia, kun on jo kaksi kertaa tullut pataan Vetteliltä (ja ei se Ferrari ainakaan yhdellä kierroksella vieläkään ole nopeampi auto).tähän on ihan tyypillistä formula ykkösissä. Oot niin hyvä kuin edellinen kisa
Totta. Bottakselle vain oli laitettu kisan alkun väärät rengaspaineet. Eli kisa oli jo pielessä ennen kuin oli edes alkanutkaan.tähän on ihan tyypillistä formula ykkösissä. Oot niin hyvä kuin edellinen kisa
Kyllä mutta ensimmäisille stopeille tultaessa Bottas oli kuitenkin vielä hyvissä asemissa ja siitä eteenpäin kai rengaspaineet lienee jo ollut oikeat eli ei se kisa nyt tuohon vielä kaatunut. Jostain syystä vaan ei vauhtia löytynyt myöhemmissäkään vaiheissa. Toivottavasti joku hyvä selitys siihen löytyy nyt testeissä.Totta. Bottakselle vain oli laitettu kisan alkun väärät rengaspaineet. Eli kisa oli jo pielessä ennen kuin oli edes alkanutkaan.
Näyttihän tilanne hyvältä, mutta Bottas oli vain auttamattomasti aivan liian hidas juuri siinä alussa? Eli Vettel sai tehtyä undercut:in ja sijoitus parani 2. -> 1. Eli kisa meni pilalle, koska Bottas oli varsinkin alussa aivan liian hidas. Myös Wolf oli sitä mieltä että jos alun kämmäystä ei olisi ollut, niin tilanne olisi voinut olla eri? Mersuhan myös hyötyi turva-autosta, mutta hyötyi liian vähän, koska mersut oli liian hitaita. Paitsi toki Hamiltonin mersu kulki, mutta Hami oli vasta sijalla 3.Kyllä mutta ensimmäisille stopeille tultaessa Bottas oli kuitenkin vielä hyvissä asemissa ja siitä eteenpäin kai rengaspaineet lienee jo ollut oikeat eli ei se kisa nyt tuohon vielä kaatunut. Jostain syystä vaan ei vauhtia löytynyt myöhemmissäkään vaiheissa. Toivottavasti joku hyvä selitys siihen löytyy nyt testeissä.
Bottaksen kisan pilannut vika paljastui: "Teimme monia virheitä"Wolff uskoo, että ilman alun takaiskua Bottas olisi pystynyt taistelemaan ensimmäisestä osakilpailuvoitostaan. – Silloin meillä ei olisi ollut vaaraa undercutista (=Ferrari tekee varikkopysähdyksensä ensin). Emme olleet hyviä ensimmäisellä rengassarjalla. Pehmeillä renkailla meni paljon paremmin. Siitä huolimatta emme olleet tiiminä tarpeeksi hyviä. Auto ei ollut tarpeeksi nopea eikä se ole kuskien vika, Wolff perusteli.
Joko herkimmät kaivoivat foliohatut kaapista?Totta. Bottakselle vain oli laitettu kisan alkun väärät rengaspaineet. Eli kisa oli jo pielessä ennen kuin oli edes alkanutkaan.
Ei kai Kämmi mikä kämmiJoko herkimmät kaivoivat foliohatut kaapista?
Jos siellä on todettu, että mersujen vauhtiin aika-ajossa on hankala päästä mutta taakse on hyvin eroa, niin säädetään auto vähän paremmaksi kisaa varten?Ferrari on erittäin nopea ainakin kisavauhdissa. Ilmeisesti aika-ajoissa vaihti on jostain syystä vähän kadoksissa?
Ihan sama oli itselläkin mielessä, ainakin tämän kisan kohdalla. Mersu oli aivan ylivoimainen aika-ajoissa, mutta kisassa eroa ei sitten enää ollut ollenkaan. Jännityksellä jo odottaa venäjän kisaa, että kuinka autot kulkee sitten siellä.Jos siellä on todettu, että mersujen vauhtiin aika-ajossa on hankala päästä mutta taakse on hyvin eroa, niin säädetään auto vähän paremmaksi kisaa varten?
Totta. Bottakselle vain oli laitettu kisan alkun väärät rengaspaineet. Eli kisa oli jo pielessä ennen kuin oli edes alkanutkaan.
Joo. Voihan tuo toki olla ihan joku tekosyy Mutta taisi Bottaksen radiosta kuulua että takarenkaat "keittää" tai siis olisi olleet liian kuumat. Jos nyt oikein muistan.Aha! tuntuu että suomalaisille keksitään joku selitys aina
Joo kyllä se niitä alusta asti valitti. Vikaa ei mersu saanut korjattua, koska heidän generaattori oli sökö ja eivät siten saaneet vähennettyä paineita.Joo. Voihan tuo toki olla ihan joku tekosyy Mutta taisi Bottaksen radiosta kuulua että takarenkaat "keittää" tai siis olisi olleet liian kuumat. Jos nyt oikein muistan.
Samoin kuin tuntuu että se on suomalaisten vika aina vaikka meteoriitti iskisi kesken kisan autoonAha! tuntuu että suomalaisille keksitään joku selitys aina