- Liittynyt
- 20.10.2016
- Viestejä
- 650
Toivoisin niin Kimin voittavan kerran tänä vuonna ja mieluiten Spassa. Jäisi hyvä maku viimeisestä(?) kaudesta!
Jos Ferrarilla on oikeasti vauhtia haastaa Mersu niin en näe estettä sille miksei Kimi voisi vähintään yhden kilpailuvoiton napsaista. Todennäköisesti tällöin useammankin. Jos auto kulkee ja Kimin otteet jatkuvat kuten viime kautena niin mahdollisuuksiahan on vaikka mihin.Toivoisin niin Kimin voittavan kerran tänä vuonna ja mieluiten Spassa. Jäisi hyvä maku viimeisestä(?) kaudesta!
Autot tosiaan ryssittiin pahasti pari kertaa. Vapareihin siirtymistä en kannata kun ei kiinnosta pärinät vaan kilpailu, olkoot vaikka sähkömoottorisia. 1500hp aika-ajoihin ja reilu tuhat kilpailuun niin ollaan lähellä optimia minun mielestä. Olisi miehille haastetta ohjastaa, se kun tuntuu olevan varsin helppoa nykyään.Formuloissa tai oikeastaan autourheilussa ylipäätään tuo on aivan helvetin iso ero! Alleviivaa sitä faktaa kuinka ne autot ryssittiin 2 kertaa peräkkäin: 2009 aeromuutokset ja siirtyminen turboihin. Nyt vauhti on vihdoin korjattu. Vielä vaparikoneet ulisemaan kuten ennen niin hyvä tulee!
Arvioiden mukaan viime vuonna oli jo aika-ajossa hetkellinen huipputeho yli 900hp ja tänä vuonna vielä enemmän, eli ollaan jo aika lailla tasoissa V10-aikakauden kanssa. Ehkä jo parin-kolmen vuoden päästä ylletään tonniin, varsinkin kun polettisysteemistä moottorinkehityksessä luovuttiin täksi kaudeksi.Kuinkas paljon noista parhaista voimanlähteistä nykyään irtoaa edes? Varmaan ollaan jo lähellä 1000hp aika-ajoissa?
Ai saakeli! Ei lupaa hyvää
Ei Oakleyssa varmaankaan mitään, mutta niissä halvan näköisissä kopioissa millä ei ole aurinkolasien kanssa mitään tekemistä.Mitäs vikaa oakleyssä on?
Uutislinkissä luki lisäksi tuo juttu. Eli FIA ilmoitti tuon olevan kiellettyä ja jos tuota on käytetty, niin nyt aika-ajoista voisi tulla tasaisemmat eri tallien välillä? Eli Ferrari ja Red Bull voisivat olla vähän lähempänä Mersua aika-ajoissa?Ferrari sai kun saikin tahtonsa läpi. Saa nähdä miten tämä vaikuttaa/on vaikuttanut voimasuhteisiin. Mersu ei kaikissa kisoissa systeemiä edes käyttänyt, mutta rb:lle tämä voi olla kova paikka.
Ferrari sai tahtonsa läpi: Mercedes ja Red Bull muuttivat jousituksiaan!
Lisäksi Whiting vahvistaa, että FIA tarkkailee Red Bullin tiedustelemaa asiaa, jossa kysyttiin öljyn sekoittamisesta polttoaineen joukkoon suorituskyvyn parantamiseksi. Mercedeksen on epäilty käyttävän kikkaa aika-ajoissa, mutta FIA ilmoitti tämän olevan ehdottomasti kiellettyä.
Sulla on varmaan jotain faktaa tuost a että on kopiot? Mitään en laseista tiedä mutta ainakin Oakleyn kimi räikkönen mallia näkyy myynnissä niin suomessa kuin ulkomaillakin. Vai onko nekin kopioita?Ei Oakleyssa varmaankaan mitään, mutta niissä halvan näköisissä kopioissa millä ei ole aurinkolasien kanssa mitään tekemistä.
Oli puhe "suomalaisista tyyleistä".Sulla on varmaan jotain faktaa tuost a että on kopiot? Mitään en laseista tiedä mutta ainakin Oakleyn kimi räikkönen mallia näkyy myynnissä niin suomessa kuin ulkomaillakin. Vai onko nekin kopioita?
No on ne nyt paremmat ku ne neljä Suomalaista tyyliä:
1. Petri Nygård-väriläiskä Rayban-kopiot
2. Rayban-aviator-kopiot
3. Kimin Oakley-kopiot
4. 90-luvun pastelliväriset motoristilasit
No katos, ei aina tyhmä kaikkea eka lukemalla ymmärrä.Oli puhe "suomalaisista tyyleistä".
Ferrari on kyllä hehkuttanut, että kesken kauden olisi moottoriin tulossa uusi suihkutussysteemi, jolla saadaan kulutusta alas ja siten ei tarvitsisi himmailla samalla tavalla tehojen käytön suhteen. Saa nähdä miten käy.Minä luulen, ettei Hamilton kuuntele mitään tallilta tulevia suosituksia päästää tallikaveri edelle. Mersun kiinnisaaminen on hyvä juttu Ferrarilta, mutta perinteisesti Maranellon poikien kehitysohjelmat kauden aikana eivät ole olleet vakuuttavia; loppukaudesta Mersu karannee taas Orilta karkuun.
En tiedä mitä aikakautta tarkoitat. Omasta mielestä perinteisesti Maranellon pojat on aloittanut aina kauden surkealla autolla, mutta pohjattoman rahakaivon ansiosta loppukaudesta autolla on kilpailtu mestaruudesta. Siis silloin kun sai testata vapaasti.mutta perinteisesti Maranellon poikien kehitysohjelmat kauden aikana eivät ole olleet vakuuttavia
Siis tämän aikakauden jälkeistä ajanjaksoa, ns. miesmuistini verranSiis silloin kun sai testata vapaasti.
Ei helvetti miten liian pitkä. Jaksoin puoleen väliin kunnes tuli puntakysymykset.
Ei jaksa joka kohdassa odotella että androidin näppis ponnahtaa esille ja tuottaa numeroita pitkillä painalluksilla.Ei se nyt niin pitkä kysely ollut. Jos ette muuta keksi summiksi niin laittakaa vaikka 40, 60, 80, 100.
FP1 6:00Mihinkäs kellonaikoihin Kiinassa ajellaan ensi viikonloppuna?
Itse laitoin 10 halpa ja 60 liikaa.Ei se nyt niin pitkä kysely ollut. Jos ette muuta keksi summiksi niin laittakaa vaikka 40, 60, 80, 100.
Oikeastaan urheilulajin vetovoiman voi aika hyvin arvioida sen perusteella, että katsoisiko sitä, jos siinä ei olisi suomalaisia. Näin yleisesti voisi mutuna heittää, että onkohan suomalaisten keskuudessa jalkapallon lisäksi mitään muuta lajia, joka tuon kriteerin yleisesti täyttää?Onko sitten enää suomalaisia ajamassa jos vaikka kisa joskus tulisi, voisi vaikuttaa intoon lähteä, mutta kertaalleen voisi käydä vaikkei olisi.
Käsittääkseni ne ei nytkään lähde täydellä polttoainekuormalla liikkeelle joten sinänsä vähän turha sääntö, pitäisi siis määrittää minimipolttoainemäärä jolla pitää startata, silloin loppuisi bensan säästäminen."FIA tiedotti myös, että kuljettajien halutaan pystyvän ajamaan koko ajan täysillä. Tämä viittaa siihen, että F1:ssä luovutaan polttoaineen säästämisestä. Nykysääntöjen mukaan auto saa kuluttaa korkeintaan 105 kiloa polttoainetta kilpailun aikana."
Luovutaan sääntelystä ja aletaan kisaamaan tosissaan? Ettei olisi aprillipila..
Turhaahan sitä on laittaa 105kg (+ mitä pitää jäädä näytteisiin) enempää, kun ei saa käyttääkkään tuota enempää. Ihan hyvä olisi tosiaan vaikka määrittää joku 150-200kg määrä mitä pitää vähintään olla autossa ja siten tuhlata saa niin paljon kuin haluaa.Käsittääkseni ne ei nytkään lähde täydellä polttoainekuormalla liikkeelle joten sinänsä vähän turha sääntö, pitäisi siis määrittää minimipolttoainemäärä jolla pitää startata, silloin loppuisi bensan säästäminen.
Tuntia aikaisemmin kaikki ajat.FP1 6:00
FP2 10:00
FP3 8:00
Q 11:00
GP 10:00
Nykymoottoreilla kaiken muun pysyessä samana taitaisi olla vaikeuksia saada kulumaan noin paljon. Bensan määrästä vähän turha puhua jollei oteta huomioon samalla polttoainevirran rajoitusta, mikä rajoittaa tehot tietylle alueelle ihan riippumatta paljon tankkiin saisi laittaa.Turhaahan sitä on laittaa 105kg (+ mitä pitää jäädä näytteisiin) enempää, kun ei saa käyttääkkään tuota enempää. Ihan hyvä olisi tosiaan vaikka määrittää joku 150-200kg määrä mitä pitää vähintään olla autossa ja siten tuhlata saa niin paljon kuin haluaa.
No niinpä näkyy. Tarkistin, ettei ole mitään DST-pelleilyjä Shanghaissa viikonloppuna, mutta formula1.comiin ei näemmä kannata siltikään luottaa ollenkaan. Näyttää aikaeroksi neljä tuntia oikean viiden sijaan.Tuntia aikaisemmin kaikki ajat.
Tulisihan formulat itse katsottua, kun vuosia jo seurannut, mutta ehkä menisi torrentin lataamiseen suorana katsomisen sijaan. Maksaisi en mistään urheilusta mitä netistä katson. Luulisin että aika usealle muullekin olisi päälle jäänyt katsominen, uusia katsojia ehkei kuitenkaan houkuttaisi. Joskus kun eurosportti vielä näkyi eikä nettistriimit oikein toimineet, kaiken aikaahan se oli päällä ja kaikki lajit mitä tarjosivat sivusilmällä tuli seurattua. Nykyisin kun näkyy netistäkin ei televisiota niin päällä tule pidettyäkään ja kaikki urheilu kun siirtynyt maksukanaville jää katsomatta monet sellaisetkin mitä ennen seurasi.Oikeastaan urheilulajin vetovoiman voi aika hyvin arvioida sen perusteella, että katsoisiko sitä, jos siinä ei olisi suomalaisia. Näin yleisesti voisi mutuna heittää, että onkohan suomalaisten keskuudessa jalkapallon lisäksi mitään muuta lajia, joka tuon kriteerin yleisesti täyttää?
Iteki koittanu hakee näitä ja aina jostain jonkun kellojen siirron tai vastaavan takia ihan väärässä ajassa, mut onneks Formula One Calendar 2017 palvelee hyvin. Siihen kunmuistaa vaihtaa vaan Timezoneen Helsinki. Itellä jääny muutaman kerran tohon London oletukseen niin tullu vähän kämmäiltyä.. Tosta saa myös siirrettyä ton kalenterin vaikkapa Google Kalenteriin jos haluaa ne sinne.Tuntia aikaisemmin kaikki ajat.
F1 Fanatic Calendar · F1 Fanatic siitä vaikka omaan google kalenteriin laittaa, nii pysyy kärryillä Hyväksi todettu useamman kauden ajan. Näemmä vihdoin sessio-aikataulutkin päivittynyt (ja suomen kesäaikaan näkyy, aika-ajot kympiltä ja kisa ysiltä).Iteki koittanu hakee näitä ja aina jostain jonkun kellojen siirron tai vastaavan takia ihan väärässä ajassa, mut onneks Formula One Calendar 2017 palvelee hyvin. Siihen kunmuistaa vaihtaa vaan Timezoneen Helsinki. Itellä jääny muutaman kerran tohon London oletukseen niin tullu vähän kämmäiltyä.. Tosta saa myös siirrettyä ton kalenterin vaikkapa Google Kalenteriin jos haluaa ne sinne.
Ja sitten jos Kimi voittaa Bahrainissa ja Vettel kolaroi ekassa mutkassa niin saadaan lukea Vettelistä vastaavia uutisia.No niin nyt on ainakin IS tarttunut tähän "Kimille potkut kesken kauden" -teemaan. Ei siinä kauaa mennyt. Ei viitsi edes linkittää, kun itse jutussa ei sitten ole edes mitään lähdettä huhuille. Vaan samaa juttua mitä on ollut viikonlopusta lähtien. Otsikko toki raflaava:
Hurjaa F1-spekulaatiota Italiasta – Räikköstä uhkaavat jopa potkut kesken kauden