F1 kausi 2017

kausi.JPG


C More

:D
 
Ferrari sai kun saikin tahtonsa läpi. Saa nähdä miten tämä vaikuttaa/on vaikuttanut voimasuhteisiin. Mersu ei kaikissa kisoissa systeemiä edes käyttänyt, mutta rb:lle tämä voi olla kova paikka.

Ferrari sai tahtonsa läpi: Mercedes ja Red Bull muuttivat jousituksiaan!
Uutislinkissä luki lisäksi tuo juttu. Eli FIA ilmoitti tuon olevan kiellettyä ja jos tuota on käytetty, niin nyt aika-ajoista voisi tulla tasaisemmat eri tallien välillä? Eli Ferrari ja Red Bull voisivat olla vähän lähempänä Mersua aika-ajoissa?

Lisäksi Whiting vahvistaa, että FIA tarkkailee Red Bullin tiedustelemaa asiaa, jossa kysyttiin öljyn sekoittamisesta polttoaineen joukkoon suorituskyvyn parantamiseksi. Mercedeksen on epäilty käyttävän kikkaa aika-ajoissa, mutta FIA ilmoitti tämän olevan ehdottomasti kiellettyä.
 
Ei Oakleyssa varmaankaan mitään, mutta niissä halvan näköisissä kopioissa millä ei ole aurinkolasien kanssa mitään tekemistä.
Sulla on varmaan jotain faktaa tuost a että on kopiot? Mitään en laseista tiedä mutta ainakin Oakleyn kimi räikkönen mallia näkyy myynnissä niin suomessa kuin ulkomaillakin. Vai onko nekin kopioita?
 
Sulla on varmaan jotain faktaa tuost a että on kopiot? Mitään en laseista tiedä mutta ainakin Oakleyn kimi räikkönen mallia näkyy myynnissä niin suomessa kuin ulkomaillakin. Vai onko nekin kopioita?

Oli puhe "suomalaisista tyyleistä".

No on ne nyt paremmat ku ne neljä Suomalaista tyyliä:

1. Petri Nygård-väriläiskä Rayban-kopiot
2. Rayban-aviator-kopiot
3. Kimin Oakley-kopiot
4. 90-luvun pastelliväriset motoristilasit
 
Kisa meni ja oli melkeimpä kokoajan letkassa ajoa.
Juusela toimi omaan korvaan vallanmainiosti.
Suomalaiset olivat vaisuja alussa, miksiköhän näin, kun tallikavereilla kuitenkin kulki?
Ja tärkeintä että mersulla ei ole ainakaan vielä ylivoimaista vauhtia. Ferrari pysyi helposti perässä ja meni vielä ohikin ;)
 
tylsää oli, toista se oli silloin kun noi turbokoneet oli ekaa vuotta. silloin tais kauden alussa kontata vähän kaikki?

tosin vaikea ausseissa on talvellakaan tota karusellia pyörittää mutta joku vaihtoehto sais olla kauden aloitukselle.

mitäs muuta uutta kuin 20cm leveämpi raideleveys näissä uusissa autoissa on?
 
Viimeksi muokattu:
Minä luulen, ettei Hamilton kuuntele mitään tallilta tulevia suosituksia päästää tallikaveri edelle. Mersun kiinnisaaminen on hyvä juttu Ferrarilta, mutta perinteisesti Maranellon poikien kehitysohjelmat kauden aikana eivät ole olleet vakuuttavia; loppukaudesta Mersu karannee taas Orilta karkuun.

Bottaksen edesottamuksia seuraan kyllä suurella mielenkiinnolla, miten sujuu peli Hamiltonia vastaan
 
Bottas sai varmasti paljon respectiä, kun ei valittanut radiossa pidon puutteesta kuten Hamilton koko ajan. Veikkaanpa, että koko talli kääntyy pikkuhiljaa nöyrän suomalaisen puolelle, kunhan tulokset ensin puhuu puolestaan.

Muuten aina tylsä kisa ja ohittaminen on liian vaikeaa.
 
Minä luulen, ettei Hamilton kuuntele mitään tallilta tulevia suosituksia päästää tallikaveri edelle. Mersun kiinnisaaminen on hyvä juttu Ferrarilta, mutta perinteisesti Maranellon poikien kehitysohjelmat kauden aikana eivät ole olleet vakuuttavia; loppukaudesta Mersu karannee taas Orilta karkuun.
Ferrari on kyllä hehkuttanut, että kesken kauden olisi moottoriin tulossa uusi suihkutussysteemi, jolla saadaan kulutusta alas ja siten ei tarvitsisi himmailla samalla tavalla tehojen käytön suhteen. Saa nähdä miten käy.
 
Luulisin että talli toimii kuten tähänkin mennessä eli kuljettajien ajamiseen ei puututa sillä oletuksella, että tallin kannalta on tulossa maksimipisteet. Eli jos suvereenisti kisataan 1&2 sijoista niin saa ajaa vapaasti mutta jos väännetään Ferrarien kanssa niin sitten priorisoidaan tallin etu (eli jäädytettäneen tilanne siten, että nopeampi Mersu pääsee haastamaan edellä olevia rauhassa). Jälkimmäiseen tilanteeseen Mersu ei tosin kauheasti ole joutunut vaan on tottunut siihen, että kuljettajat voivat rauhassa vääntää kärjessä ja silti tulee suvereeni tuplavoitto.

Toivottavasti Ferrari kykenee jatkossakin haastamaan Mersua. Ennenkaikkea jo aika-ajoista lähtien, jotta voitto ei nojaudu pieneen tuuriin kuten Australiassa tuon Hamin varikkopäätöksen kanssa.
 
mutta perinteisesti Maranellon poikien kehitysohjelmat kauden aikana eivät ole olleet vakuuttavia

En tiedä mitä aikakautta tarkoitat. Omasta mielestä perinteisesti Maranellon pojat on aloittanut aina kauden surkealla autolla, mutta pohjattoman rahakaivon ansiosta loppukaudesta autolla on kilpailtu mestaruudesta. Siis silloin kun sai testata vapaasti.

Kimin suorituksesta tulee mieleen Lotuksen ajat kun puhuttiin kokoajan että kun ohjaus saadaan kuntoon niin tulee vielä parempia tuloksia. Taitaa Vettel olla parempi ajamaan autoa huonoillakin säädöillä.

Alonson kommentit kisan jälkeen oli taas kultaa. Odotan innolla miten sekin saaga jatkuu :D
 
Siis silloin kun sai testata vapaasti.

Siis tämän aikakauden jälkeistä ajanjaksoa, ns. miesmuistini verran :)

Kimin suhteen olen samaa mieltä, hän ei sopeudu erilaisiin tuntumiin tai ei halua sopeutua - mikä kyllä tuntuisi oudolta, kun sentään veivasi ralliakin välissä. Tiedä sitten, miksi se on niin herkkää hänelle. Nyt Australiassahan Räikkönen kommentoi, että kokeilivat jotain isompaa muutosta, mutta se meni pieleen ja säädöt menivät väärään suuntaan, eivätkä pystyneet ennen kisaa ropaamaan asiaa kuntoon.
 
Itsekin lopetin siinä kohtaa, kun alettiin puhumaan kisojen hinnoittelusta paikan päällä katsottaessa ja mikä olisi siellä tärkeää. Ei ole varsinaisesti kiinnostusta mennä katsomaan paikanpäälle joten en osaa tuollaiseen antaa järkeviä vastauksiakaan. Pitäisi olla mahdollista skipata tuollaiset osiot tai edes vaihtoehto "ei mielipidettä". Muutoin kyllä mielelläni täyttäisin kyselyn.
 
Ei se nyt niin pitkä kysely ollut. Jos ette muuta keksi summiksi niin laittakaa vaikka 40, 60, 80, 100.
Itse laitoin 10 halpa ja 60 liikaa.
Tosin jos Suomessa olisi kisa niin varmaan sen 60 maksaisin ainakin yhden kerran. Ulkomaille en ole viitsinyt lähteä katsomaan, lennot, hotellit sun muut kun tulee jo kalliiksi nekin, täällä välttyisi semmosilta. Onko sitten enää suomalaisia ajamassa jos vaikka kisa joskus tulisi, voisi vaikuttaa intoon lähteä, mutta kertaalleen voisi käydä vaikkei olisi.

Kyllä tuossa päälle kymmenen minuuttia meni, mutta eipä tässä parempaakaan tekemistä ollut.
 
"FIA tiedotti myös, että kuljettajien halutaan pystyvän ajamaan koko ajan täysillä. Tämä viittaa siihen, että F1:ssä luovutaan polttoaineen säästämisestä. Nykysääntöjen mukaan auto saa kuluttaa korkeintaan 105 kiloa polttoainetta kilpailun aikana."

Luovutaan sääntelystä ja aletaan kisaamaan tosissaan? Ettei olisi aprillipila..
 
Onko sitten enää suomalaisia ajamassa jos vaikka kisa joskus tulisi, voisi vaikuttaa intoon lähteä, mutta kertaalleen voisi käydä vaikkei olisi.

Oikeastaan urheilulajin vetovoiman voi aika hyvin arvioida sen perusteella, että katsoisiko sitä, jos siinä ei olisi suomalaisia. Näin yleisesti voisi mutuna heittää, että onkohan suomalaisten keskuudessa jalkapallon lisäksi mitään muuta lajia, joka tuon kriteerin yleisesti täyttää?

Vaikkapa formulat häipyvät erittäin todennäköisesti katsojakadon vuoksi telkusta sillä sekunnilla, kun mukana ei enää ole suomalaisia. Katsoisivatko suomalaiset edes jääkiekon mm-kisoja, jos Suomi olisi ulkona?

Olympialaiset myös lienevät tapahtuma, joka katsotaan suomalaisten rämpimisestä huolimatta tai vaikka ne puuttuisivat kokonaan.
 
Pakko sanoa, että itse katsoisin formuloita vaikka siellä ei suomalaisia olisi. Tosin suomalaisten mukana olo lajissa on plussaa ja tuo tietyn lisänsä omalta osaltani. Jotkut muut aiemmin seuraamani urheilulajit taas ovat jääneet vähemmälle, kun suomalaiset lakkasivat menestymästä.
 
"FIA tiedotti myös, että kuljettajien halutaan pystyvän ajamaan koko ajan täysillä. Tämä viittaa siihen, että F1:ssä luovutaan polttoaineen säästämisestä. Nykysääntöjen mukaan auto saa kuluttaa korkeintaan 105 kiloa polttoainetta kilpailun aikana."

Luovutaan sääntelystä ja aletaan kisaamaan tosissaan? Ettei olisi aprillipila..

Käsittääkseni ne ei nytkään lähde täydellä polttoainekuormalla liikkeelle joten sinänsä vähän turha sääntö, pitäisi siis määrittää minimipolttoainemäärä jolla pitää startata, silloin loppuisi bensan säästäminen.
 
Käsittääkseni ne ei nytkään lähde täydellä polttoainekuormalla liikkeelle joten sinänsä vähän turha sääntö, pitäisi siis määrittää minimipolttoainemäärä jolla pitää startata, silloin loppuisi bensan säästäminen.

Turhaahan sitä on laittaa 105kg (+ mitä pitää jäädä näytteisiin) enempää, kun ei saa käyttääkkään tuota enempää. Ihan hyvä olisi tosiaan vaikka määrittää joku 150-200kg määrä mitä pitää vähintään olla autossa ja siten tuhlata saa niin paljon kuin haluaa.
 
Turhaahan sitä on laittaa 105kg (+ mitä pitää jäädä näytteisiin) enempää, kun ei saa käyttääkkään tuota enempää. Ihan hyvä olisi tosiaan vaikka määrittää joku 150-200kg määrä mitä pitää vähintään olla autossa ja siten tuhlata saa niin paljon kuin haluaa.
Nykymoottoreilla kaiken muun pysyessä samana taitaisi olla vaikeuksia saada kulumaan noin paljon. Bensan määrästä vähän turha puhua jollei oteta huomioon samalla polttoainevirran rajoitusta, mikä rajoittaa tehot tietylle alueelle ihan riippumatta paljon tankkiin saisi laittaa.
 
Tuntia aikaisemmin kaikki ajat.
No niinpä näkyy. Tarkistin, ettei ole mitään DST-pelleilyjä Shanghaissa viikonloppuna, mutta formula1.comiin ei näemmä kannata siltikään luottaa ollenkaan. Näyttää aikaeroksi neljä tuntia oikean viiden sijaan.
 
Oikeastaan urheilulajin vetovoiman voi aika hyvin arvioida sen perusteella, että katsoisiko sitä, jos siinä ei olisi suomalaisia. Näin yleisesti voisi mutuna heittää, että onkohan suomalaisten keskuudessa jalkapallon lisäksi mitään muuta lajia, joka tuon kriteerin yleisesti täyttää?
Tulisihan formulat itse katsottua, kun vuosia jo seurannut, mutta ehkä menisi torrentin lataamiseen suorana katsomisen sijaan. Maksaisi en mistään urheilusta mitä netistä katson. Luulisin että aika usealle muullekin olisi päälle jäänyt katsominen, uusia katsojia ehkei kuitenkaan houkuttaisi. Joskus kun eurosportti vielä näkyi eikä nettistriimit oikein toimineet, kaiken aikaahan se oli päällä ja kaikki lajit mitä tarjosivat sivusilmällä tuli seurattua. Nykyisin kun näkyy netistäkin ei televisiota niin päällä tule pidettyäkään ja kaikki urheilu kun siirtynyt maksukanaville jää katsomatta monet sellaisetkin mitä ennen seurasi.

Jalkapalloa nyt kuitenkin pelataan täälläkin vaikkei maajoukkueesta mihinkään olekaan ja veikkaus ja muu vedonlyönti siinä aika tärkeässä asemassa. Siinä mielessä hankala verrata muihin lajeihin sitä, kun se siinä määrin suuri laji ja jokainen tuntee säännöt pienestä pitäen.
 
Tuntia aikaisemmin kaikki ajat.

Iteki koittanu hakee näitä ja aina jostain jonkun kellojen siirron tai vastaavan takia ihan väärässä ajassa, mut onneks Formula One Calendar 2017 palvelee hyvin. Siihen kunmuistaa vaihtaa vaan Timezoneen Helsinki. Itellä jääny muutaman kerran tohon London oletukseen niin tullu vähän kämmäiltyä.. Tosta saa myös siirrettyä ton kalenterin vaikkapa Google Kalenteriin jos haluaa ne sinne.
 
Viimeksi muokattu:
Iteki koittanu hakee näitä ja aina jostain jonkun kellojen siirron tai vastaavan takia ihan väärässä ajassa, mut onneks Formula One Calendar 2017 palvelee hyvin. Siihen kunmuistaa vaihtaa vaan Timezoneen Helsinki. Itellä jääny muutaman kerran tohon London oletukseen niin tullu vähän kämmäiltyä.. Tosta saa myös siirrettyä ton kalenterin vaikkapa Google Kalenteriin jos haluaa ne sinne.

F1 Fanatic Calendar · F1 Fanatic siitä vaikka omaan google kalenteriin laittaa, nii pysyy kärryillä :) Hyväksi todettu useamman kauden ajan. Näemmä vihdoin sessio-aikataulutkin päivittynyt (ja suomen kesäaikaan näkyy, aika-ajot kympiltä ja kisa ysiltä).
 
Viimeksi muokattu:
No niin nyt on ainakin IS tarttunut tähän "Kimille potkut kesken kauden" -teemaan. Ei siinä kauaa mennyt. Ei viitsi edes linkittää, kun itse jutussa ei sitten ole edes mitään lähdettä huhuille. Vaan samaa juttua mitä on ollut viikonlopusta lähtien. Otsikko toki raflaava:
Hurjaa F1-spekulaatiota Italiasta – Räikköstä uhkaavat jopa potkut kesken kauden

 
No niin nyt on ainakin IS tarttunut tähän "Kimille potkut kesken kauden" -teemaan. Ei siinä kauaa mennyt. Ei viitsi edes linkittää, kun itse jutussa ei sitten ole edes mitään lähdettä huhuille. Vaan samaa juttua mitä on ollut viikonlopusta lähtien. Otsikko toki raflaava:
Hurjaa F1-spekulaatiota Italiasta – Räikköstä uhkaavat jopa potkut kesken kauden

Ja sitten jos Kimi voittaa Bahrainissa ja Vettel kolaroi ekassa mutkassa niin saadaan lukea Vettelistä vastaavia uutisia. :D
Eikös italiaanot olleet viimekaudella antamassa molemmille kuskeille potkuja ja nyt Vettel onkin kahden kisan perusteella taas suosikkilapsi. On se varmaan kivaa ajaa Ferrarilla. Kimillä olisi kuitenkin tältä kaudelta yksi nelossija ja yksi (mahdollinen) kolmossija, jos siis talli ei olisi kämmännyt Kiinan taktiikkaa (vaikka olihan se Kimikin vaisu). Noh, katsellaan nyt. Mutta selvät kakkoskuskin roolit saattaa molemmille suomalaisille pamahtaa melko nopeaan, mikäli voittoja ei ala parin seuraavan kisan aikana tulemaan ja Ham & Vet kisaavat edelleen vain keskenään. Ei ole oikein kummallakaan tallilla varaa pilata toisen kuskin MM-saumoja sisäisen taiston takia. Sääli sinänsä.
 
Eli kuski katsoo tuon suojan läpi, tuntuis että siinä näkökenttä vähän pienenee
 
Minä olisin eniten huolissani siitä miten lasi vääristää horisonttia. Olisi melkoinen insinöörityö saada tuo tehtyä siten, ettei se toimisi linssinä.
 
Millaisella varauksella tämän Aittoniemen "tietoihin" pitää suhtautua ?

Jymy-yllätys: Fernando Alonso ei osallistu Monacon F1-kisaan



Julkaistu: 12.4. 13:29

FORMULA 1
Fernando Alonso ei osallistu toukokuun lopussa ajettavaan Monacon F1-kilpailuun.

F1-luokan kaksinkertainen maailmanmestari Fernando Alonso jää pois Monacon GP:stä, jotta hän pääsee osallistumaan samana viikonloppuna Yhdysvalloissa ajettavaan toiseen legendaariseen kisaan, Indy 500 -kilpailuun.

Alonso, 35, ajaa Indy 500 -kisan Andretti Autosport -tallin autolla. Siinä on Hondan moottori ja auto nimetään McLareniksi.

McLaren-Honda ei ole vielä ilmoittanut, kuka ajaa Alonson paikalla Monacossa. Yksi vaihtoehdoista on tallin varakuljettaja Jenson Button.
 
Tavallaan en ihmettelis tota skenaariota. Alonsolla on varmaan pinna aika tiukalla McLarenin kanssa ja ehkä annetaan vähän siimaa Alonsolle, että jäis vielä talliin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom