F1 kausi 2017

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 784
Kyllä mutta ensimmäisille stopeille tultaessa Bottas oli kuitenkin vielä hyvissä asemissa ja siitä eteenpäin kai rengaspaineet lienee jo ollut oikeat eli ei se kisa nyt tuohon vielä kaatunut. Jostain syystä vaan ei vauhtia löytynyt myöhemmissäkään vaiheissa. Toivottavasti joku hyvä selitys siihen löytyy nyt testeissä.
Varikkostopit oli Mersulla myö erittäin hitaat, koska jotain ongelmia pyssyjen paineiden kanssa.

Supersoftit ei myöskään toimineet kovin hyvin tokalla stintillä, mutta Hamiltonin softit taas tuntuivat toimivan.

Vika stintti ei jostain syystä kulkenut softeillakaan, ehkä
säädöissäkin jotai vikaa?

Aika monen asian summa. Lehdistö kattoo vaan lopputulokset ja tekee jotain ihme johtopäätöksiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 784
Joo. Voihan tuo toki olla ihan joku tekosyy :) Mutta taisi Bottaksen radiosta kuulua että takarenkaat "keittää" tai siis olisi olleet liian kuumat. Jos nyt oikein muistan.
Tiimi sanoi aika alussa radioon, että "ongelmia paineiden kanssa". Kisan jälkeen Toto Wolf mainitsi myös asiasta. Ja Sky:n asiantuntijat sanoivat että se on todella iso haitta jos paineet väärät.

Joten ei tässä mitään selityksiä ollut vaan ihan puhdas kämmi tallilta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 468
Tiimi sanoi aika alussa radioon, että "ongelmia paineiden kanssa". Kisan jälkeen Toto Wolf mainitsi myös asiasta. Ja Sky:n asiantuntijat sanoivat että se on todella iso haitta jos paineet väärät.

Joten ei tässä mitään selityksiä ollut vaan ihan puhdas kämmi tallilta.
Juurikin näin. Tästä on selittelyt kaukana sillä Valtterin osalta aito ongelma oli ihan fakta. Jos jossain on selittelyn makua niin välillä ehkä noissa "Kimi & säädöt" tarinoissa mutta Kiminkin osalta ihan oikeasti talli sekoilee turhankin usein ja sitä kuuluisaa epäonneakin tuppaa olemaan välillä hieman liikaa.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 623
Tiimi sanoi aika alussa radioon, että "ongelmia paineiden kanssa". Kisan jälkeen Toto Wolf mainitsi myös asiasta. Ja Sky:n asiantuntijat sanoivat että se on todella iso haitta jos paineet väärät.

Joten ei tässä mitään selityksiä ollut vaan ihan puhdas kämmi tallilta.
Valtterin vika, kuulikko! Varmaan ite käynyt nostamassa paineita!

--
Hamiltonilla ongelmia F1-testeissä – McLaren taas naurunaiheena
McLarenilla ei vaan suju, 2 installaatiokierrosta ennen kuin ERS levisi :lol:
Ongelmatonta ei ollut testeissä Mersullakaan, siellä hajosi sähköjärjestelmät Hamiltonilta, Red Bullilta paukkui moottori
Hamilton F1-testipäivän kärkinimi – Ricciardon moottori meni unille

F1-tallipomo pidätettiin Lontoossa – taustalla miljardiluokan kiista
Force India omistajapomo pidätettiin, kuulemma velkaa Intialaispankeille ~1,2 miljardia euroa, ei ihan pikkurahoja enää
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Taisin muistaa tosiaan vähän väärin. Eli ongelmia paineiden kanssa kuului tiimiradiosta. Ja jos kisa ei mene suunnitellusti, niin pieleenhän se kisa yleensä menee. Nyt Mersu ei ole niin ylivoimainen, että olisi varaa mokailla. Eli Vettel ajoi aivan Bottaksen perässä kiinni, mutta Bottas ei tehnyt kumminkaan virheitä joka oli hyvä juttu :)
Luulisin että nuo kaikki ongelmat on saatu korjattua seuraavaan kisaan ja taistelusta Mersun ja Ferrarin välillä tulee vieläkin tiukempaa.

---

On kyllä erittäin huonoa mainosta tuo McLarenin ja Hondan rämpiminen (tallille ja hondalle). Eikä auta yhtään että Alonso valittaa aivan jatkuvasti huonosta autosta ja varsinkin tehottomasta moottorista. Itse en voi käsittää että kuka haluaisi Alonson tuon jatkuvan valittamisen jälkeen talliinsa :)
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
799
Taisin muistaa tosiaan vähän väärin. Eli ongelmia paineiden kanssa kuului tiimiradiosta. Ja jos kisa ei mene suunnitellusti, niin pieleenhän se kisa yleensä menee. Nyt Mersu ei ole niin ylivoimainen, että olisi varaa mokailla. Eli Vettel ajoi aivan Bottaksen perässä kiinni, mutta Bottas ei tehnyt kumminkaan virheitä joka oli hyvä juttu :)
Luulisin että nuo kaikki ongelmat on saatu korjattua seuraavaan kisaan ja taistelusta Mersun ja Ferrarin välillä tulee vieläkin tiukempaa.

---

On kyllä erittäin huonoa mainosta tuo McLarenin ja Hondan rämpiminen (tallille ja hondalle). Eikä auta yhtään että Alonso valittaa aivan jatkuvasti huonosta autosta ja varsinkin tehottomasta moottorista. Itse en voi käsittää että kuka haluaisi Alonson tuon jatkuvan valittamisen jälkeen talliinsa :)
Äläs nyt. Samurai vaan laittaa palautetta menemään Japaniin. :lol:

Itseäni hieman ärsytti kisan jälkeen alkanut spekulaatio kakkoskuskeista. Skyllakin oltiin jo tosissaan pohtimassa, onko Mersun kannalta parempi vaan alkaa latomaan tallimääräyksiä ja laittaa vähemmän pisteitä kerännyt kuski apumieheksi. Noissa spekulaatioissa tuntuu vaan aina unohtuvan, että sillä ei ole tallin kannalta mitään merkitystä kumpi kuljettaja ajaa ruutulipulle ensimmäisenä, kunhan kumpikin tulee maaliin mahdollisimman korkealla sijoituksella, jolloin saadaan kisasta suurin mahdollinen määrä pisteitä. Suoritukset kuitenkin vaihtelevat radalta toiselle, joten olisi aika tyhmää päättää tässä vaiheessa että toinen auto yritetään aina järjestää edelle.

Ferrarilla puolestaan näyttää taas, että siellä on valittu jo kaksi vaihtoehtoista rengastaktiikkaa kilpailuihin. Toiseen autoon renkaat vaihdetaan heti kun suorituskyky alkaa tippua, tai yritetään undercuttia. Toisella autolla taas yritetään taas ajattaa mahdollisimman pitkiä vaihtoja. Ferrari näyttää kuitenkin tuhoavan eturenkaansa kisassa aika nopeasti, tai ainakin siinä pidempien vetojen autossa näin on käynyt. Jännä nähdä vieläkö tätä yritetään pakolla jatkaa seuraavassa GP:ssä, vai onko rengastaktiikka kiinni jonkun tallipomon egosta. :dead:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Sama on käynyt mielessä, että Ferrari ajattaa autoja eri taktiikalla. Toki pitkä veto voi olla joskus hyvä, jos turva-auto sattuu tulemaan juuri johonkin sopivaan aikaan radalle. Tai sitten ferrari haluaa autoista erilaista dataa ja siksi ajattaa autoja eri taktiikalla? Nyt jo kaksi kertaa Vettel on onnistunut rengastaktiikan kanssa ja molemmista kisoista on tullut voitto. Vaikka oikeasti auto on ollut altavastaaja Mersua vastaan? Omasta mielestä Vettelin kisat on voitettu vain erittäin hyvän taktiikan avulla.

Tai sitten Ferrarilla olisi tosiaan 1 ja 2 kuskin taktiikka jossa 2 kuski saisi aina huonomman varikkotaktiikan käyttöön. Tuo pelihän on toki tuottanut tulosta, koska Vettel on voittanut kaksi kisaa ja Hamilton yhden kisan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 784
Tai sitten Ferrarilla olisi tosiaan 1 ja 2 kuskin taktiikka jossa 2 kuski saisi aina huonomman varikkotaktiikan käyttöön. Tuo pelihän on toki tuottanut tulosta, koska Vettel on voittanut kaksi kisaa ja Hamilton yhden kisan
Ei se kyllä tallille ole kuitenkaan maksimitulosta saanut aikaiseksi. Kimi olisi ollut kahdessa kisassa korkeammalla, jos taktiikka olisi ollut parempi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
...
Itseäni hieman ärsytti kisan jälkeen alkanut spekulaatio kakkoskuskeista. Skyllakin oltiin jo tosissaan pohtimassa, onko Mersun kannalta parempi vaan alkaa latomaan tallimääräyksiä ja laittaa vähemmän pisteitä kerännyt kuski apumieheksi. Noissa spekulaatioissa tuntuu vaan aina unohtuvan, että sillä ei ole tallin kannalta mitään merkitystä kumpi kuljettaja ajaa ruutulipulle ensimmäisenä, kunhan kumpikin tulee maaliin mahdollisimman korkealla sijoituksella, jolloin saadaan kisasta suurin mahdollinen määrä pisteitä. Suoritukset kuitenkin vaihtelevat radalta toiselle, joten olisi aika tyhmää päättää tässä vaiheessa että toinen auto yritetään aina järjestää edelle.
...
Kyllä sillä tallin kannalta on aika paljon merkitystä. Kuljettajien mestaruus tuo tallille pirusti hyvää peeärrää. Tallimestaruus tuo suoraa hilloa, mutta ei kannata väheksyä, varsinkaan tehdastallien kohdalla, kuskimestaruuden merkitystä. Totta puhuen en lainkaan tiedä, kummasta mestaruudesta tehdastallin emoyhtiön markkinointiosasto enemmän tykkäisi, jos vain toinen olisi tarjolla. Ainakin kuljettajien mestari on muutamaa pykälää enemmän esillä medioissa ympäri maailman.

Samaa mieltä kyllä, että tuskin kannattaa tässä vaiheessa tehdä päätöksiä, onko joku ykkös- tai kakkoskuski. Tuskin kukaan niin tekeekään. Kolme kisaa vasta ajettu.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 612
Mikäs muuten siinä on ettei Rosberg kilpaile tällä kaudella? Viimekausihan meni ihan hyvin.
Toinen kyssä, eiks noita autoja enää tankata ollenkaan? Hieman tylsäksi mennyt...
Varmaa halus lopettaa mestaruuteen huipulla. Ja ei tankata enään yleensä se 1-2 renkaanvaihtoa vaan.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
176
Eihän noita autoja oo tankattu enää moneen vuoteen. Vuonna 2009 tais olla viimeiset tankkaukset?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Mikäs muuten siinä on ettei Rosberg kilpaile tällä kaudella? Viimekausihan meni ihan hyvin.
Toinen kyssä, eiks noita autoja enää tankata ollenkaan? Hieman tylsäksi mennyt...
Nico halusi lopettaa mestarina. Vielä olisi ollut muistaakseni pari vuotta sopimusta jäljellä.
Nicolta loppui kiinnostus taistelussa Hamiltonia vastaan. Ilmeisesti henkisesti oli liian raskasta ja kiinnostus lajia kohtaan loppui heti kun mestaruus oli taskussa?


Tulihan ne toki isommat tankitkin, että pääsee koko kisan läpi.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
799
Varikkopysähdykset ovat aina olleet osa tuota lajia, harmi jos niitä ei enää tarvi tankata, kun tuo renkaiden vaihto käy aina yhtä pikasee kaikilta.
Mikä siinä muuttui että tankkaamisesta luovuttiin, tuskin isommat tankit?
Hankala muistaa, kun näitä sääntämuutoksia on tullut tuhat tuon jälkeen, mutta kaitpa sitä ajateltiin, että lähtö painavammalla autolla aiheuttaisi kuskeille enemmän virheitä, toisi autoja lähemmäs ja pakottaisi taktikoimaan kun ei voi posottaa koko kilpailua täysillä + jotain älyttömiä ympäristösyitä. On tuossa periaatteessa jotain turvallisuusnäkökohtiakin, kun varikolla ei enää tolskata bensan kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Nyt on ollut tosiaan pitkän aikaa Mersun ylivoimaa. Täytyykin tosiaan kannustaa Ferraria ja Vetteliä, että Hamilton ei vain voittaisi mestaruutta. Toisaalta onhan se Vettel voittanut mestaruuksia (ylivoimaisella) Red Bull autolla, eli periaatteessa voi kannustaa kumpaa vaan tallia.

Voi olla että turvallisuuden takia tankkauksista luovuttiin.

Tuossa Kovalainen ajaa ja tankkausletku on vielä autossa kiinni :)


"Iso" Verstappen tulessa.


edit:
Periaatteessa se olisi Hamiltonin vuoro voittaa neljäs mestaruus. Vettelillä on jo 4 mestaruutta. lisäksi hallitseva mestari on saksalainen, niin nyt olisi Hamin vuoro voittaa? Hami otti ekan mestaruuden jo 2008 kaudella, eli kauan sitten.
Luettelo Formula 1 -maailmanmestareista – Wikipedia
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
80
Varikkopysähdykset ovat aina olleet osa tuota lajia, harmi jos niitä ei enää tarvi tankata, kun tuo renkaiden vaihto käy aina yhtä pikasee kaikilta.
Mikä siinä muuttui että tankkaamisesta luovuttiin, tuskin isommat tankit?
Tankkauksista luovuttiin osaksi turvallisuuteen vedoten ja myös säästösyistä. Tankkauskalusto ei ollut kovin halpa.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
799
Wikissä on näemmä tosi hyvin yhteenvedot muutoksista jokaiselle vuodelle. Tuon kun lukasee niin pääsee jo kärryille missä mennään. Bottas on hieman tosikko hahmo, jotta häntä voisi "fanittaa" Olisi tosi harmillista jos ei Kimi enää tuota ajaisi, tosin aina voi katsoa noita aiempia ajoja...
Miten noiden renkaiden kanssa, käyttääkö kukaan ikinä edes keskikovaa tai kovaa rengasta? Tuntuu että vain noita pehmeitä käytetään joka kisassa.
Käyttää. Muistaakseni rengashärdelli meni niin, että Pirelli tuo jokaiseen kisaan kolme vaihtoehtoa + väli/saderenkaat. Laadut on päätetty Pirellin toimesta ennakkoon ja tallit saavt sitten valita mitä ottavat mitenkin paljon. Kovempia kumeja on siis käytössä vain radoilla, joihin Pirelli on päättänyt tuoda niitä.

Rengaskovuudet pehmeimmästä kovimpaan: Ultra-Soft (nämä tulivat tälle kaudelle uutena) / Super-Soft / Soft / Medium / Hard | Huomaa luova nimeäminen tuolla pehmeässä päässä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Varikkopysähdykset ovat aina olleet osa tuota lajia, harmi jos niitä ei enää tarvi tankata, kun tuo renkaiden vaihto käy aina yhtä pikasee kaikilta.
Mikä siinä muuttui että tankkaamisesta luovuttiin, tuskin isommat tankit?
Välitankkaukset on nykyään kielletty. Tiedä sitten onko syynä viherpesu, turvallisuuspelleily vai yritys muuttaa kisojen mielenkiintoisuutta jotenkin.

Itse en näe välitankkauksia sinänsä tarpeellisena, mutta säästelylinjasta pitäisi päästä eroon. Jos se ei muuten onnistu, niin tankkaukset takaisin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 784
Varikkopysähdykset ovat aina olleet osa tuota lajia, harmi jos niitä ei enää tarvi tankata, kun tuo renkaiden vaihto käy aina yhtä pikasee kaikilta.
Mikä siinä muuttui että tankkaamisesta luovuttiin, tuskin isommat tankit?
En nyt sanoisi aina. 80- luvulla ei myöskään tankattu.. eikä vissiin 90-luvun alussakaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 468
Eikös Ultra-Softit tullu jo viime kaudella käyttöön? Debyytti tais olla Monacossa.
Oikeassa olet: Ultrasoft tyres to debut in Monaco

Tänä vuonna ilmeisesti käyttävät viimevuotista pehmeämpiä renkaita Venäjällä eli ultrasoftit tulossa tuonne. Eikös tuolla ole aiemmin kestänyt renkaat aivan liiankin hyvin? Toivottavasti hieman paikkaa tuota. Olispa jo kisa, kutkuttavaa nähdä pysyykö Vettel (tai no Ferrari) Mersun kyydissä koko kauden.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Bahrainin GP:n voittaja on yleensä voittanut koko kauden. ;)
Itse vaan näkisin että Vettelin kaksi voittoa olisivat tuurivoittoja. Eli mersu ei ole osannut käyttää kaikkea potentiaaliaan. Oma veikkaus että ei voita juuri tällä kaudella :) Toki jos Ferrari parantaa auton kulkua, niin asia voi toki vielä muuttua. Sitten pitäisi nähdä Ferrarilla jo kaksoisvoittojakin joissain kisoissa?
 

Proscribo

Kiitos.
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
989
Itse vaan näkisin että Vettelin kaksi voittoa olisivat tuurivoittoja. Eli mersu ei ole osannut käyttää kaikkea potentiaaliaan. Oma veikkaus että ei voita juuri tällä kaudella :) Toki jos Ferrari parantaa auton kulkua, niin asia voi toki vielä muuttua. Sitten pitäisi nähdä Ferrarilla jo kaksoisvoittojakin joissain kisoissa?
Ehkä sijat 1-2-1, kun on ajettu 3 kisaa, ei ole enää pelkkää tuuria. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Ehkä sijat 1-2-1, kun on ajettu 3 kisaa, ei ole enää pelkkää tuuria. :D
Niin, tuo 2 sija ei ole tuuria, mutta mielestäni nuo kaksi voittoa siis olisi :)

Niin siis varikon kautta ohi taktiikka? Lisäksi Bottas oli äly hidas viime kisassa, joka taas sotki mersun taktiikan täysin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 468
Bahrainin GP:n voittaja on yleensä voittanut koko kauden. ;)
Taisi jossakin olla maininta tästä ja jatkettiin sillä, että poikkeuksena sääntöön ovat olleet Ferrarin kuljettajat. ;)
Vaan ei siinä, kyllä mielestäni Vettelin (ja Ferrarin kuljettajan) MM-voitto tekisi lajille erittäin hyvää. Suomalaisista kun ei taida valitettavasti olla vastusta Hamiltonille (tai Kimistä säännöllisesti kummallekkaan Mersulla, se onko vain Kimin vai myös tallin syytä onkin eri asia).

Mutta hieman kyllä pelottaa tuo, että voittoihin on päästy varikon avulla tehdyin ohituksin eikä radalla tapahtunein. Eli siis taktiikat ovat sattuneet Vettelin osalta natsaamaan tai Mersulta menemään pieleen. Tuon pitää muuttua eli Vettelin pitää päästä näyttämään myös se vauhti (ja ohitus) radalla kilpaa ajamalla ja vääntämällä. Lisäksi pelottaa Ferrarin kauden mittaan taantuva kehitys vs. Mersu (& RB). En epäile etteikö Vettel pärjäisi Hamiltonille jos kalusto on kunnollista, enemmän pelottaa se missä vaiheessa Ferrari tippuu Mersun kehityksestä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 068
Tuskin indyssäkään muualla kuin harjoituksissa pari kierrosta ennen kuin saavat tuon kameran järkevämmäksi.

 
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
347
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 009
Nyt ku muutama lähetys on alla, niin mitä pidätte Juuselan selostuksesta? Pieksee kyllä Saaren 100-0.
Tykkään ite ainakin paljon siitä pohtimisesta ja siitä, että se kyselee paljon tekniikasta yms kaikesta noilta asiantuntijoilta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 027
Nyt ku muutama lähetys on alla, niin mitä pidätte Juuselan selostuksesta? Pieksee kyllä Saaren 100-0.
Tykkään ite ainakin paljon siitä pohtimisesta ja siitä, että se kyselee paljon tekniikasta yms kaikesta noilta asiantuntijoilta.
Parempi ehdottomasti. Vähemmän sitä some hössötystä ja näsäviisastelua/vittuilua.
 

Aku79

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 085
Nyt näyttäis kimillä olevan hyvä vauhti päällä, lupaa kyllä hyvää aika-ajoon ja kisaan :tup:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 027
Lainaus maikkarin uutisesta:

"Nokan numeron pitää olla jatkossa vähintään 23 senttimetriä korkea ja fontin paksuus täytyy olla ainakin 40 milliä. Numeron pitää myös väriltään erottua selvästi taustastaan. Myös kuskin kypärässä on oltava hyvin erottuva numero.

Kuskin nimi pitää Barcelonasta lähtien lukea auton sivuponttoonissa vähintään 23 senttimetrin korkuisin kirjaimin. Tallit saavat itse päättää, laittavatko he kylkeen kuskin sukunimen kokonaisuudessaan vai käyttävätkö ne ajanotossa tutuksi tullutta kolmikirjaimista lyhennettä."
Melkosen aivotonta tuo kuskin nimen laittaminen noin suurella näkyviin. Eihän nuo nimet rapakon takana ole Nascarissa tai Indyssä nyt niin isolla näkyvissä, jos olettaa että uudet omistajat tuota haluaisi. Isommat numerot vaikka takasiiven sivussa ymmärrän. Joillekin talleille tuo sääntö tuo ongelmia sponsorien kanssa.
FIA keskittyy taas vaihteeksi ehkä vähän vääriin asioihin.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 183
Melkosen aivotonta tuo kuskin nimen laittaminen noin suurella näkyviin. Eihän nuo nimet rapakon takana ole Nascarissa tai Indyssä nyt niin isolla näkyvissä, jos olettaa että uudet omistajat tuota haluaisi. Isommat numerot vaikka takasiiven sivussa ymmärrän. Joillekin talleille tuo sääntö tuo ongelmia sponsorien kanssa.
FIA keskittyy taas vaihteeksi ehkä vähän vääriin asioihin.
Mun mielestä ihan hyvä idea. Itse en suurinta osaa kuskeista tunnista kypärästä tai numerosta. Selostajatkin sekoilevat välillä näissä varsinkin keskeytystilanteissa. Kyllähän asia lopulta selviää, mutta tämä on ihan hyvä tapa helpottaa asiaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 468
Olisi tuo kyllä hyvä, että nimet/numerot erottuisi selkeämmin. Perehtynytkään ei ole aina ajan tasalla näistä joten kasuaalimmalle katsojalle varmasti aivan mahdotonta tunnistaa kuskit. Toki tuo sponsorinäkökulma on ihan hyvä, ei saisi mielestäni sellaisia haitata muutokset.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
153
Lainaus maikkarin uutisesta:



Melkosen aivotonta tuo kuskin nimen laittaminen noin suurella näkyviin. Eihän nuo nimet rapakon takana ole Nascarissa tai Indyssä nyt niin isolla näkyvissä, jos olettaa että uudet omistajat tuota haluaisi. Isommat numerot vaikka takasiiven sivussa ymmärrän. Joillekin talleille tuo sääntö tuo ongelmia sponsorien kanssa.
FIA keskittyy taas vaihteeksi ehkä vähän vääriin asioihin.
Indycarissahan helpottaa tunnistamista se, että esim. Pensken kuskien autot ovat keskenään eri väriset.
 
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
347
Mun mielestä ihan hyvä idea. Itse en suurinta osaa kuskeista tunnista kypärästä tai numerosta. Selostajatkin sekoilevat välillä näissä varsinkin keskeytystilanteissa. Kyllähän asia lopulta selviää, mutta tämä on ihan hyvä tapa helpottaa asiaa.
Samoin mun.
Monasti ulosmennyttä saa arvuutella että kumpiko oli.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
649
Olisi tuo kyllä hyvä, että nimet/numerot erottuisi selkeämmin.
Pystyisiköhän nimilyhenteen maalaamaan ns. vesileimana auton yläpintoihin, niin että se näkyy kun kameralla katsotaan ylhäältäpäin? Tällöin ei vietäisi tavattomasti sponssitilaakaan ja nimen saisi ISOlla näkyviin!
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
528
Tällä hetkellä tallien autoista toisessa on neonkeltaista "kattokamerassa". Siitä on aika helppo tunnistaa ainakin tv-kuvissa kumpi kyseessä.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 623
Indycarissahan helpottaa tunnistamista se, että esim. Pensken kuskien autot ovat keskenään eri väriset.
BAR-tallihan yritti tuota aikoinaan F1ssä, mutta FIA kielsi joten ratkaisuna niiden autojen väritys oli molemmilla puolilla erilainen
näin piti mennä:


Näin lopulta mentiin:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
34
Lisäksi pelottaa Ferrarin kauden mittaan taantuva kehitys vs. Mersu (& RB). En epäile etteikö Vettel pärjäisi Hamiltonille jos kalusto on kunnollista, enemmän pelottaa se missä vaiheessa Ferrari tippuu Mersun kehityksestä.
Hieman huolestuttaa myös Ferrarin tekniikan kestävyys. 3 kisaa takana ja jo puolet kauden turboista käytetty...
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Hieman huolestuttaa myös Ferrarin tekniikan kestävyys. 3 kisaa takana ja jo puolet kauden turboista käytetty...
Toisaalta jos osaan tulee kehitysversio, niin se on vaihdettava jos sen haluaa käyttöön. Eli onko vaihdettu koska ei ole kestänyt vai onko kehitetty uusi parempi malli?

JA niitä vanhojahan saa käyttää edelleen. Esim. kisoissa, jotka eivät ole niin paljon tehoriippuvaisia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Luulisin että ne Ferrarin turbot on rikki, eikä niitä voi siksi enää käyttää. Voi tulla sitten rankkua jos eivät saa erittäin kestävää turboa tehtyä.

Tuleekohan sitten vähemmän rankkua kun moottorit riittää, mutta turboja tarvitsee liian monta?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 414
Viestejä
4 217 002
Jäsenet
71 043
Uusin jäsen
pig

Hinta.fi

Ylös Bottom