F1 kausi 2017

Taisin muistaa tosiaan vähän väärin. Eli ongelmia paineiden kanssa kuului tiimiradiosta. Ja jos kisa ei mene suunnitellusti, niin pieleenhän se kisa yleensä menee. Nyt Mersu ei ole niin ylivoimainen, että olisi varaa mokailla. Eli Vettel ajoi aivan Bottaksen perässä kiinni, mutta Bottas ei tehnyt kumminkaan virheitä joka oli hyvä juttu :)
Luulisin että nuo kaikki ongelmat on saatu korjattua seuraavaan kisaan ja taistelusta Mersun ja Ferrarin välillä tulee vieläkin tiukempaa.

---

On kyllä erittäin huonoa mainosta tuo McLarenin ja Hondan rämpiminen (tallille ja hondalle). Eikä auta yhtään että Alonso valittaa aivan jatkuvasti huonosta autosta ja varsinkin tehottomasta moottorista. Itse en voi käsittää että kuka haluaisi Alonson tuon jatkuvan valittamisen jälkeen talliinsa :)
 
Taisin muistaa tosiaan vähän väärin. Eli ongelmia paineiden kanssa kuului tiimiradiosta. Ja jos kisa ei mene suunnitellusti, niin pieleenhän se kisa yleensä menee. Nyt Mersu ei ole niin ylivoimainen, että olisi varaa mokailla. Eli Vettel ajoi aivan Bottaksen perässä kiinni, mutta Bottas ei tehnyt kumminkaan virheitä joka oli hyvä juttu :)
Luulisin että nuo kaikki ongelmat on saatu korjattua seuraavaan kisaan ja taistelusta Mersun ja Ferrarin välillä tulee vieläkin tiukempaa.

---

On kyllä erittäin huonoa mainosta tuo McLarenin ja Hondan rämpiminen (tallille ja hondalle). Eikä auta yhtään että Alonso valittaa aivan jatkuvasti huonosta autosta ja varsinkin tehottomasta moottorista. Itse en voi käsittää että kuka haluaisi Alonson tuon jatkuvan valittamisen jälkeen talliinsa :)
Äläs nyt. Samurai vaan laittaa palautetta menemään Japaniin. :lol:

Itseäni hieman ärsytti kisan jälkeen alkanut spekulaatio kakkoskuskeista. Skyllakin oltiin jo tosissaan pohtimassa, onko Mersun kannalta parempi vaan alkaa latomaan tallimääräyksiä ja laittaa vähemmän pisteitä kerännyt kuski apumieheksi. Noissa spekulaatioissa tuntuu vaan aina unohtuvan, että sillä ei ole tallin kannalta mitään merkitystä kumpi kuljettaja ajaa ruutulipulle ensimmäisenä, kunhan kumpikin tulee maaliin mahdollisimman korkealla sijoituksella, jolloin saadaan kisasta suurin mahdollinen määrä pisteitä. Suoritukset kuitenkin vaihtelevat radalta toiselle, joten olisi aika tyhmää päättää tässä vaiheessa että toinen auto yritetään aina järjestää edelle.

Ferrarilla puolestaan näyttää taas, että siellä on valittu jo kaksi vaihtoehtoista rengastaktiikkaa kilpailuihin. Toiseen autoon renkaat vaihdetaan heti kun suorituskyky alkaa tippua, tai yritetään undercuttia. Toisella autolla taas yritetään taas ajattaa mahdollisimman pitkiä vaihtoja. Ferrari näyttää kuitenkin tuhoavan eturenkaansa kisassa aika nopeasti, tai ainakin siinä pidempien vetojen autossa näin on käynyt. Jännä nähdä vieläkö tätä yritetään pakolla jatkaa seuraavassa GP:ssä, vai onko rengastaktiikka kiinni jonkun tallipomon egosta. :dead:
 
Sama on käynyt mielessä, että Ferrari ajattaa autoja eri taktiikalla. Toki pitkä veto voi olla joskus hyvä, jos turva-auto sattuu tulemaan juuri johonkin sopivaan aikaan radalle. Tai sitten ferrari haluaa autoista erilaista dataa ja siksi ajattaa autoja eri taktiikalla? Nyt jo kaksi kertaa Vettel on onnistunut rengastaktiikan kanssa ja molemmista kisoista on tullut voitto. Vaikka oikeasti auto on ollut altavastaaja Mersua vastaan? Omasta mielestä Vettelin kisat on voitettu vain erittäin hyvän taktiikan avulla.

Tai sitten Ferrarilla olisi tosiaan 1 ja 2 kuskin taktiikka jossa 2 kuski saisi aina huonomman varikkotaktiikan käyttöön. Tuo pelihän on toki tuottanut tulosta, koska Vettel on voittanut kaksi kisaa ja Hamilton yhden kisan.
 
Tai sitten Ferrarilla olisi tosiaan 1 ja 2 kuskin taktiikka jossa 2 kuski saisi aina huonomman varikkotaktiikan käyttöön. Tuo pelihän on toki tuottanut tulosta, koska Vettel on voittanut kaksi kisaa ja Hamilton yhden kisan
Ei se kyllä tallille ole kuitenkaan maksimitulosta saanut aikaiseksi. Kimi olisi ollut kahdessa kisassa korkeammalla, jos taktiikka olisi ollut parempi.
 
...
Itseäni hieman ärsytti kisan jälkeen alkanut spekulaatio kakkoskuskeista. Skyllakin oltiin jo tosissaan pohtimassa, onko Mersun kannalta parempi vaan alkaa latomaan tallimääräyksiä ja laittaa vähemmän pisteitä kerännyt kuski apumieheksi. Noissa spekulaatioissa tuntuu vaan aina unohtuvan, että sillä ei ole tallin kannalta mitään merkitystä kumpi kuljettaja ajaa ruutulipulle ensimmäisenä, kunhan kumpikin tulee maaliin mahdollisimman korkealla sijoituksella, jolloin saadaan kisasta suurin mahdollinen määrä pisteitä. Suoritukset kuitenkin vaihtelevat radalta toiselle, joten olisi aika tyhmää päättää tässä vaiheessa että toinen auto yritetään aina järjestää edelle.
...
Kyllä sillä tallin kannalta on aika paljon merkitystä. Kuljettajien mestaruus tuo tallille pirusti hyvää peeärrää. Tallimestaruus tuo suoraa hilloa, mutta ei kannata väheksyä, varsinkaan tehdastallien kohdalla, kuskimestaruuden merkitystä. Totta puhuen en lainkaan tiedä, kummasta mestaruudesta tehdastallin emoyhtiön markkinointiosasto enemmän tykkäisi, jos vain toinen olisi tarjolla. Ainakin kuljettajien mestari on muutamaa pykälää enemmän esillä medioissa ympäri maailman.

Samaa mieltä kyllä, että tuskin kannattaa tässä vaiheessa tehdä päätöksiä, onko joku ykkös- tai kakkoskuski. Tuskin kukaan niin tekeekään. Kolme kisaa vasta ajettu.
 
Mikäs muuten siinä on ettei Rosberg kilpaile tällä kaudella? Viimekausihan meni ihan hyvin.
Toinen kyssä, eiks noita autoja enää tankata ollenkaan? Hieman tylsäksi mennyt...
Varmaa halus lopettaa mestaruuteen huipulla. Ja ei tankata enään yleensä se 1-2 renkaanvaihtoa vaan.
 
Eihän noita autoja oo tankattu enää moneen vuoteen. Vuonna 2009 tais olla viimeiset tankkaukset?
 
Mikäs muuten siinä on ettei Rosberg kilpaile tällä kaudella? Viimekausihan meni ihan hyvin.
Toinen kyssä, eiks noita autoja enää tankata ollenkaan? Hieman tylsäksi mennyt...
Nico halusi lopettaa mestarina. Vielä olisi ollut muistaakseni pari vuotta sopimusta jäljellä.
Nicolta loppui kiinnostus taistelussa Hamiltonia vastaan. Ilmeisesti henkisesti oli liian raskasta ja kiinnostus lajia kohtaan loppui heti kun mestaruus oli taskussa?


Tulihan ne toki isommat tankitkin, että pääsee koko kisan läpi.
 
Varikkopysähdykset ovat aina olleet osa tuota lajia, harmi jos niitä ei enää tarvi tankata, kun tuo renkaiden vaihto käy aina yhtä pikasee kaikilta.
Mikä siinä muuttui että tankkaamisesta luovuttiin, tuskin isommat tankit?
Hankala muistaa, kun näitä sääntämuutoksia on tullut tuhat tuon jälkeen, mutta kaitpa sitä ajateltiin, että lähtö painavammalla autolla aiheuttaisi kuskeille enemmän virheitä, toisi autoja lähemmäs ja pakottaisi taktikoimaan kun ei voi posottaa koko kilpailua täysillä + jotain älyttömiä ympäristösyitä. On tuossa periaatteessa jotain turvallisuusnäkökohtiakin, kun varikolla ei enää tolskata bensan kanssa.
 
Nyt on ollut tosiaan pitkän aikaa Mersun ylivoimaa. Täytyykin tosiaan kannustaa Ferraria ja Vetteliä, että Hamilton ei vain voittaisi mestaruutta. Toisaalta onhan se Vettel voittanut mestaruuksia (ylivoimaisella) Red Bull autolla, eli periaatteessa voi kannustaa kumpaa vaan tallia.

Voi olla että turvallisuuden takia tankkauksista luovuttiin.

Tuossa Kovalainen ajaa ja tankkausletku on vielä autossa kiinni :)


"Iso" Verstappen tulessa.


edit:
Periaatteessa se olisi Hamiltonin vuoro voittaa neljäs mestaruus. Vettelillä on jo 4 mestaruutta. lisäksi hallitseva mestari on saksalainen, niin nyt olisi Hamin vuoro voittaa? Hami otti ekan mestaruuden jo 2008 kaudella, eli kauan sitten.
Luettelo Formula 1 -maailmanmestareista – Wikipedia
 
Viimeksi muokattu:
Varikkopysähdykset ovat aina olleet osa tuota lajia, harmi jos niitä ei enää tarvi tankata, kun tuo renkaiden vaihto käy aina yhtä pikasee kaikilta.
Mikä siinä muuttui että tankkaamisesta luovuttiin, tuskin isommat tankit?
Tankkauksista luovuttiin osaksi turvallisuuteen vedoten ja myös säästösyistä. Tankkauskalusto ei ollut kovin halpa.
 
Wikissä on näemmä tosi hyvin yhteenvedot muutoksista jokaiselle vuodelle. Tuon kun lukasee niin pääsee jo kärryille missä mennään. Bottas on hieman tosikko hahmo, jotta häntä voisi "fanittaa" Olisi tosi harmillista jos ei Kimi enää tuota ajaisi, tosin aina voi katsoa noita aiempia ajoja...
Miten noiden renkaiden kanssa, käyttääkö kukaan ikinä edes keskikovaa tai kovaa rengasta? Tuntuu että vain noita pehmeitä käytetään joka kisassa.
Käyttää. Muistaakseni rengashärdelli meni niin, että Pirelli tuo jokaiseen kisaan kolme vaihtoehtoa + väli/saderenkaat. Laadut on päätetty Pirellin toimesta ennakkoon ja tallit saavt sitten valita mitä ottavat mitenkin paljon. Kovempia kumeja on siis käytössä vain radoilla, joihin Pirelli on päättänyt tuoda niitä.

Rengaskovuudet pehmeimmästä kovimpaan: Ultra-Soft (nämä tulivat tälle kaudelle uutena) / Super-Soft / Soft / Medium / Hard | Huomaa luova nimeäminen tuolla pehmeässä päässä..
 
Varikkopysähdykset ovat aina olleet osa tuota lajia, harmi jos niitä ei enää tarvi tankata, kun tuo renkaiden vaihto käy aina yhtä pikasee kaikilta.
Mikä siinä muuttui että tankkaamisesta luovuttiin, tuskin isommat tankit?

Välitankkaukset on nykyään kielletty. Tiedä sitten onko syynä viherpesu, turvallisuuspelleily vai yritys muuttaa kisojen mielenkiintoisuutta jotenkin.

Itse en näe välitankkauksia sinänsä tarpeellisena, mutta säästelylinjasta pitäisi päästä eroon. Jos se ei muuten onnistu, niin tankkaukset takaisin.
 
Varikkopysähdykset ovat aina olleet osa tuota lajia, harmi jos niitä ei enää tarvi tankata, kun tuo renkaiden vaihto käy aina yhtä pikasee kaikilta.
Mikä siinä muuttui että tankkaamisesta luovuttiin, tuskin isommat tankit?
En nyt sanoisi aina. 80- luvulla ei myöskään tankattu.. eikä vissiin 90-luvun alussakaan?
 
Eikös Ultra-Softit tullu jo viime kaudella käyttöön? Debyytti tais olla Monacossa.

Oikeassa olet: Ultrasoft tyres to debut in Monaco

Tänä vuonna ilmeisesti käyttävät viimevuotista pehmeämpiä renkaita Venäjällä eli ultrasoftit tulossa tuonne. Eikös tuolla ole aiemmin kestänyt renkaat aivan liiankin hyvin? Toivottavasti hieman paikkaa tuota. Olispa jo kisa, kutkuttavaa nähdä pysyykö Vettel (tai no Ferrari) Mersun kyydissä koko kauden.
 
Bahrainin GP:n voittaja on yleensä voittanut koko kauden. ;)
Itse vaan näkisin että Vettelin kaksi voittoa olisivat tuurivoittoja. Eli mersu ei ole osannut käyttää kaikkea potentiaaliaan. Oma veikkaus että ei voita juuri tällä kaudella :) Toki jos Ferrari parantaa auton kulkua, niin asia voi toki vielä muuttua. Sitten pitäisi nähdä Ferrarilla jo kaksoisvoittojakin joissain kisoissa?
 
Itse vaan näkisin että Vettelin kaksi voittoa olisivat tuurivoittoja. Eli mersu ei ole osannut käyttää kaikkea potentiaaliaan. Oma veikkaus että ei voita juuri tällä kaudella :) Toki jos Ferrari parantaa auton kulkua, niin asia voi toki vielä muuttua. Sitten pitäisi nähdä Ferrarilla jo kaksoisvoittojakin joissain kisoissa?
Ehkä sijat 1-2-1, kun on ajettu 3 kisaa, ei ole enää pelkkää tuuria. :D
 
Ehkä sijat 1-2-1, kun on ajettu 3 kisaa, ei ole enää pelkkää tuuria. :D
Niin, tuo 2 sija ei ole tuuria, mutta mielestäni nuo kaksi voittoa siis olisi :)

Niin siis varikon kautta ohi taktiikka? Lisäksi Bottas oli äly hidas viime kisassa, joka taas sotki mersun taktiikan täysin.
 
Bahrainin GP:n voittaja on yleensä voittanut koko kauden. ;)

Taisi jossakin olla maininta tästä ja jatkettiin sillä, että poikkeuksena sääntöön ovat olleet Ferrarin kuljettajat. ;)
Vaan ei siinä, kyllä mielestäni Vettelin (ja Ferrarin kuljettajan) MM-voitto tekisi lajille erittäin hyvää. Suomalaisista kun ei taida valitettavasti olla vastusta Hamiltonille (tai Kimistä säännöllisesti kummallekkaan Mersulla, se onko vain Kimin vai myös tallin syytä onkin eri asia).

Mutta hieman kyllä pelottaa tuo, että voittoihin on päästy varikon avulla tehdyin ohituksin eikä radalla tapahtunein. Eli siis taktiikat ovat sattuneet Vettelin osalta natsaamaan tai Mersulta menemään pieleen. Tuon pitää muuttua eli Vettelin pitää päästä näyttämään myös se vauhti (ja ohitus) radalla kilpaa ajamalla ja vääntämällä. Lisäksi pelottaa Ferrarin kauden mittaan taantuva kehitys vs. Mersu (& RB). En epäile etteikö Vettel pärjäisi Hamiltonille jos kalusto on kunnollista, enemmän pelottaa se missä vaiheessa Ferrari tippuu Mersun kehityksestä.
 
Tuskin indyssäkään muualla kuin harjoituksissa pari kierrosta ennen kuin saavat tuon kameran järkevämmäksi.

Visor_cam_mount_F1Weekends.jpg
 
Nyt ku muutama lähetys on alla, niin mitä pidätte Juuselan selostuksesta? Pieksee kyllä Saaren 100-0.
Tykkään ite ainakin paljon siitä pohtimisesta ja siitä, että se kyselee paljon tekniikasta yms kaikesta noilta asiantuntijoilta.
 
Nyt ku muutama lähetys on alla, niin mitä pidätte Juuselan selostuksesta? Pieksee kyllä Saaren 100-0.
Tykkään ite ainakin paljon siitä pohtimisesta ja siitä, että se kyselee paljon tekniikasta yms kaikesta noilta asiantuntijoilta.
Parempi ehdottomasti. Vähemmän sitä some hössötystä ja näsäviisastelua/vittuilua.
 
Nyt näyttäis kimillä olevan hyvä vauhti päällä, lupaa kyllä hyvää aika-ajoon ja kisaan :tup:
 
Lainaus maikkarin uutisesta:

"Nokan numeron pitää olla jatkossa vähintään 23 senttimetriä korkea ja fontin paksuus täytyy olla ainakin 40 milliä. Numeron pitää myös väriltään erottua selvästi taustastaan. Myös kuskin kypärässä on oltava hyvin erottuva numero.

Kuskin nimi pitää Barcelonasta lähtien lukea auton sivuponttoonissa vähintään 23 senttimetrin korkuisin kirjaimin. Tallit saavat itse päättää, laittavatko he kylkeen kuskin sukunimen kokonaisuudessaan vai käyttävätkö ne ajanotossa tutuksi tullutta kolmikirjaimista lyhennettä."

Melkosen aivotonta tuo kuskin nimen laittaminen noin suurella näkyviin. Eihän nuo nimet rapakon takana ole Nascarissa tai Indyssä nyt niin isolla näkyvissä, jos olettaa että uudet omistajat tuota haluaisi. Isommat numerot vaikka takasiiven sivussa ymmärrän. Joillekin talleille tuo sääntö tuo ongelmia sponsorien kanssa.
FIA keskittyy taas vaihteeksi ehkä vähän vääriin asioihin.
 
Melkosen aivotonta tuo kuskin nimen laittaminen noin suurella näkyviin. Eihän nuo nimet rapakon takana ole Nascarissa tai Indyssä nyt niin isolla näkyvissä, jos olettaa että uudet omistajat tuota haluaisi. Isommat numerot vaikka takasiiven sivussa ymmärrän. Joillekin talleille tuo sääntö tuo ongelmia sponsorien kanssa.
FIA keskittyy taas vaihteeksi ehkä vähän vääriin asioihin.
Mun mielestä ihan hyvä idea. Itse en suurinta osaa kuskeista tunnista kypärästä tai numerosta. Selostajatkin sekoilevat välillä näissä varsinkin keskeytystilanteissa. Kyllähän asia lopulta selviää, mutta tämä on ihan hyvä tapa helpottaa asiaa.
 
Olisi tuo kyllä hyvä, että nimet/numerot erottuisi selkeämmin. Perehtynytkään ei ole aina ajan tasalla näistä joten kasuaalimmalle katsojalle varmasti aivan mahdotonta tunnistaa kuskit. Toki tuo sponsorinäkökulma on ihan hyvä, ei saisi mielestäni sellaisia haitata muutokset.
 
Lainaus maikkarin uutisesta:



Melkosen aivotonta tuo kuskin nimen laittaminen noin suurella näkyviin. Eihän nuo nimet rapakon takana ole Nascarissa tai Indyssä nyt niin isolla näkyvissä, jos olettaa että uudet omistajat tuota haluaisi. Isommat numerot vaikka takasiiven sivussa ymmärrän. Joillekin talleille tuo sääntö tuo ongelmia sponsorien kanssa.
FIA keskittyy taas vaihteeksi ehkä vähän vääriin asioihin.
Indycarissahan helpottaa tunnistamista se, että esim. Pensken kuskien autot ovat keskenään eri väriset.
 
Mun mielestä ihan hyvä idea. Itse en suurinta osaa kuskeista tunnista kypärästä tai numerosta. Selostajatkin sekoilevat välillä näissä varsinkin keskeytystilanteissa. Kyllähän asia lopulta selviää, mutta tämä on ihan hyvä tapa helpottaa asiaa.
Samoin mun.
Monasti ulosmennyttä saa arvuutella että kumpiko oli.
 
Olisi tuo kyllä hyvä, että nimet/numerot erottuisi selkeämmin.

Pystyisiköhän nimilyhenteen maalaamaan ns. vesileimana auton yläpintoihin, niin että se näkyy kun kameralla katsotaan ylhäältäpäin? Tällöin ei vietäisi tavattomasti sponssitilaakaan ja nimen saisi ISOlla näkyviin!
 
Tällä hetkellä tallien autoista toisessa on neonkeltaista "kattokamerassa". Siitä on aika helppo tunnistaa ainakin tv-kuvissa kumpi kyseessä.
 
Indycarissahan helpottaa tunnistamista se, että esim. Pensken kuskien autot ovat keskenään eri väriset.
BAR-tallihan yritti tuota aikoinaan F1ssä, mutta FIA kielsi joten ratkaisuna niiden autojen väritys oli molemmilla puolilla erilainen
näin piti mennä:
bar3.jpg


Näin lopulta mentiin:
2afe55c7-0868-4361-acb5-d2b6c1e6b709.jpg
 
Lisäksi pelottaa Ferrarin kauden mittaan taantuva kehitys vs. Mersu (& RB). En epäile etteikö Vettel pärjäisi Hamiltonille jos kalusto on kunnollista, enemmän pelottaa se missä vaiheessa Ferrari tippuu Mersun kehityksestä.

Hieman huolestuttaa myös Ferrarin tekniikan kestävyys. 3 kisaa takana ja jo puolet kauden turboista käytetty...
 
Hieman huolestuttaa myös Ferrarin tekniikan kestävyys. 3 kisaa takana ja jo puolet kauden turboista käytetty...
Toisaalta jos osaan tulee kehitysversio, niin se on vaihdettava jos sen haluaa käyttöön. Eli onko vaihdettu koska ei ole kestänyt vai onko kehitetty uusi parempi malli?

JA niitä vanhojahan saa käyttää edelleen. Esim. kisoissa, jotka eivät ole niin paljon tehoriippuvaisia.
 
Luulisin että ne Ferrarin turbot on rikki, eikä niitä voi siksi enää käyttää. Voi tulla sitten rankkua jos eivät saa erittäin kestävää turboa tehtyä.

Tuleekohan sitten vähemmän rankkua kun moottorit riittää, mutta turboja tarvitsee liian monta?
 
Olisi tuo kyllä hyvä, että nimet/numerot erottuisi selkeämmin. Perehtynytkään ei ole aina ajan tasalla näistä joten kasuaalimmalle katsojalle varmasti aivan mahdotonta tunnistaa kuskit. Toki tuo sponsorinäkökulma on ihan hyvä, ei saisi mielestäni sellaisia haitata muutokset.

Juurikin näin. Mikä järki laittaa numeroita, jos ne ei lähetyksiin edes näy kunnolla. Ei kaikilla ole 50 tuumaisia telkkuja ja katsele fullhd:na.. toki nuo useimmiten erottaa, viimeistään kypärästä, mut ei se pahitteeksi ole, että tuodaan enemmän esille.

Hieman huolestuttaa myös Ferrarin tekniikan kestävyys. 3 kisaa takana ja jo puolet kauden turboista käytetty...

Noh, toisaalla ei ne vissii (ainakaa kaikki) ole levinnyt, että voidaan käyttää esim. Monacossa ja muilla moottorille kevyemmillä radoilla uudelleen.

Toisaalta jos osaan tulee kehitysversio, niin se on vaihdettava jos sen haluaa käyttöön. Eli onko vaihdettu koska ei ole kestänyt vai onko kehitetty uusi parempi malli?

JA niitä vanhojahan saa käyttää edelleen. Esim. kisoissa, jotka eivät ole niin paljon tehoriippuvaisia.

En usko, että vielä on otettu uutta kehitysversiota käyttöön. Voi se toki mahdollistakin olla, mikäli on huomattu joku selkeä ongelma nykyisessä.

Vähän veikkaan, että noiden voimalähteiden kans on tänä vuonna kaikilla ongelmaa. Voi todennäköisesti olla ratkaisemassa mestaruuttakin, joka mielestäni ei kovin hyvä asia ole. Toisaalla ihan jees, että koneen pitää myös kestää. Ei vaan vielä mun päähän istu, että F1:ssä säästellään moottoreita.. ei edelleenkään. Nuo nyt pitäis kuite olla niitä super-prototyyppejä, jotka vois paukkua milloin vaa. Ei kuninkuusluokassa tarvittais säästelyhommia. Talleille vaan isompi siivu tuloista ja sillä sipuli. He tätä touhua kuitenki pyörittää loppupeleissä.
 
Luulisin että ne Ferrarin turbot on rikki, eikä niitä voi siksi enää käyttää. Voi tulla sitten rankkua jos eivät saa erittäin kestävää turboa tehtyä.

Tuleekohan sitten vähemmän rankkua kun moottorit riittää, mutta turboja tarvitsee liian monta?

Ainakin lontoonkielisellä kanavalla sanottiin että Kimin turbo vaihdettiin aijemmin sen takia kun siinä oli jotain vikaa, mutta he luulivat (ainakin silloin) että sen saa vielä käyttöön. En tiedä kuinka paljon niitä tiimi saa "huoltaa".
 
Tuleekohan sitten vähemmän rankkua kun moottorit riittää, mutta turboja tarvitsee liian monta?
Ei.
The power unit is deemed to consist of six separate elements: the internal combustion engine (ICE), the motor generator unit-kinetic (MGU-K), the motor generator unit-heat (MGU-H), the energy store (ES), turbocharger (TC) and control electronics (CE).

Each driver is permitted to use only four of each of the above six elements during a championship season and any combination of them may be fitted to a car at any one time. Should a driver use more than four of any of the six power unit elements during the course of a season, a grid penalty will be imposed.

The penalties imposed for using additional elements work thus: the first time a fifth of any of the elements is used, a ten-place grid penalty will be imposed. A five-place grid penalty will then be imposed the first time a fifth of any of the remaining elements is used. Likewise, the first time a sixth of any of the elements is used, a ten-place grid penalty will be imposed, and so on.
 
Ainakin lontoonkielisellä kanavalla sanottiin että Kimin turbo vaihdettiin aijemmin sen takia kun siinä oli jotain vikaa, mutta he luulivat (ainakin silloin) että sen saa vielä käyttöön. En tiedä kuinka paljon niitä tiimi saa "huoltaa".

Varmaan niin paljon saa huoltaa, että kunhan ei osia vaihda? Emt, mutuilen vaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 248
Viestejä
4 490 997
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom