Hyvä tietää Sitten noita "puolittain hajonnutta" tai osittain vioittunutta turboa voidaan tosiaan käyttää vaikkapa Monacossa. En tiedä sitten onko jotain muitakin hitaita ratoja, jossa turbon kestävyys ei ole niin merkittävä juttu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvä tietää Sitten noita "puolittain hajonnutta" tai osittain vioittunutta turboa voidaan tosiaan käyttää vaikkapa Monacossa. En tiedä sitten onko jotain muitakin hitaita ratoja, jossa turbon kestävyys ei ole niin merkittävä juttu.
Tulikos siihen porsaanreikään, että vetäsee viikonloppuna parit uudet osat alleen ja ottaa kerralla rangaistukset pois, mitään paikkaa? Siis, että voiko tälläkin kaudella tehdä niin, että ku/jos on rankkua tulossa voimalähteen osien vaihtamisesta, nii vaihdetaan niitä pariin otteeseen kisaviikonlopun aikana ja selvitään sillä, että lähdetään vain hänniltä.
Huonosti selitin, mut ymmärrätte varmaan mitä hain takaa. Siirtyykö (käyttämättömät) lähtöruuturankut seuraavaan kisaan? Sillähän tuo paikattais.
During any single event, if a driver introduces more than one of a power unit element that is subject to a grid penalty, only the last element fitted may be used at subsequent events without further penalty.
BAR-tallihan yritti tuota aikoinaan F1ssä, mutta FIA kielsi joten ratkaisuna niiden autojen väritys oli molemmilla puolilla erilainen
näin piti mennä:
Näin lopulta mentiin:
Tällä hetkellä tallien autoista toisessa on neonkeltaista "kattokamerassa". Siitä on aika helppo tunnistaa ainakin tv-kuvissa kumpi kyseessä.
Nuo kameravärit erottuu aina kun auto ei ole "katollaan". Eli käytännössä aina joka suunnasta, toisin kuin kypärä tai kylkinumero.Minä en ole numeroita enkä kameravärejäkään jaksanut opetella enkä siksi aina ymmärrä tätä numeroilla pelaamista. Kypärän kuvioistakin tunnistaa jotkut kuskit mielestäni helpommin.
Erottaa, erottaa, ne jotka erottaa. Mutta voisi ne numerot silti noihin "purjeisiin" painaa kissankokoisilla numeroilla.Kyllähän nuo nyt kypärästä tunnistaa, ainakin Vettel ja Kimi niin eri värisillä potilla että menisin näöntarkastukseen jos noita ei erota..
F1-maailmanmestari Jacques Villeneuve tuhahtaa puheille Kimi Räikkösen alentamisesta Ferrari-tallin kakkoskuljettajan rooliin.
Räikkösen tallitoveri Sebastian Vettel johtaa neljän ajetun osakilpailun jälkeen kuljettajien mestaruustaistelua. Ero neljäntenä olevaan Räikköseen on 37 pistettä, mikä on saanut jotkut julistamaan suomalaisen jo Vettelin kakkoskuljettajaksi.
Villeneuve puolustaa kuitenkin voimakkaasti Räikkösen suorituksia. Kanadalaiskuski muistuttaa Räikkösen olevan erinomainen tallitoveri Vettelille.
- Räikkönen on loistava ja paljon enemmän kuin kakkoskuski. Olen yllättynyt siitä, miten päättäväisesti jotkut haluavat olla tajuamatta sitä, Villeneuve ihmetteli F1-journalisti Leo Turrinin blogissa.
- Useimmiten heidät erottaa vain sekunnin kymmenys. Hän on myös täydellinen tallitoveri, joka ei aiheuta koskaan jännitteitä tallin sisällä, Villeneuve lisäsi.
Villaneuleella on aina mielipide, jos kysytään. Mielipiteen laadulla ei niin väliä.Mistäs nyt tuulee? Eikös Villeneuve oo lähinnä kunnostautunut aiemmin Kimin haukkumisessa
F1-mestari puolustaa Räikköstä: Paljon enemmän kuin kakkoskuski
Tämä saattaa kuulostaa vähän amatöörimäiseltä kysymykseltä mutta kuinka paljon Indyissä on kuskista kiinni? Ympyrää kun ajaa kaasu pohjassa? Ihan siis tosissani kysyn.
Näkeeköhän ton indy 500 kisan jostain suorana ?
Lonzo oli lopulta 7. / 33.
Carey and F1 sporting chief Ross Brawn see the post-2020 power unit regulations as the key to cutting expense.
In a recent meeting with the FIA and the four manufacturers – with Alfa Romeo and VW/Audi also represented – the basic format was agreed.
Kuulostaa ensimmäiseltä:Protect us from ourselves on spending, F1 teams tell Carey
Tarkoittaako tuo että sovittiin siirtymisestä yksinkertaisempaan koneeseen vai että sovittiin jo joku perus konstruktio?
Se olis kyllä kova temppu jos sallittaisiin erilaisia vaihtoehtoja.Tässä voi myös olla kyseessä se, että halutaan avata sääntöjä silleen, että autovalmistajien ei tarvitse tehdä erillisiä F1-moottoreita, vaan voivar käyttää jo olemassa olevia moottoreitaan F1-tarkoituksiin, kunhan ne ovat hyväksyttävissä kriteereissä. Ja tämä jos mikä on äärettömän tärkeä seikka, mikä on formuloista uupunu pitkänaikaa.
Jos saisin päättää, ni mahollisimman yksinkertaset v8:t takas ja se koko kers mäkeen. DRS vois pysyä, se on mun mielestä paras muutos pitkään aikaan.
Nämä videopeli-ideat on aina hienoja, mutta myös täysin todellisuudesta irtaantuneita.Mutta jos saisin itse olla päättämässä, niin moottoreista tehtäisiin sopivan yksinkertaisia ja tehotaso nostettaisiin johonkin 2000-4000 hevosvoiman tuntumaan. Vaikka 5-litraiset V12:t ja turbo, jos ei muuten onnistu. Saataisiin kertaheitolla haastetta siihen ajamiseen, kun liian kovaa mutkaan mentäessä kuskilta lähtisi taju, ellei auto olisi sitä ennen karannut käsistä. Rankasti kärjistettynä voisi todeta, että kuljettajan taidot mitataan sitten, kun F1-rataa lähdetään kiertämään dragsterilla.
Tällaisia supermyllyjä kaavaillaan F-ykkösiin 2021! - SuomiF1MGU-H on paras osa nykyisiä moottoreita. Sääli jos sen poistavat.
Sähköturbo poistaa turboviiveen ja lienee teknologiana lähinpänä siviiliautoihin soveltamista.
Hondan F1-moottori valmis radalleMGU-H-yksikkö ottaa talteen moottorin pakokaasujen lämpöenergiaa. Energialla pyöritetään kompressoria, joka pitää turbon käynnissä myös kaarteissa, kun kuljettajan pitää jarruttaa. Sen avulla maksimitehot ovat käytössä heti kiihdytyksen alkaessa.
Samalla pitäis saada F1 suurin syöpä eli talleille maksettavaks rahat järkevämmin oikeisiin osoitteisiin. Se että suurimmat tallit saavat pelkästään osallistumalla sarjaan ison siivun on väärin, peräpään talleille pitäis saada jollain tavalla enemmän osuutta rahoista.
Muuttuu, mutta ei tietenkään Brawnin toimesta vaan uusien sarjan omistajien. Heidän rahojaanhan siinä jaetaan.Eikös se nyt oo muuttumassa fiksumpaan suuntaan, kun Brawn astu puikkoihin?
En kyllä muista miten ja muuttuuko oikeesti kuitenkaan, mutta muistan lukeneeni näin.
Jep turhaa paskaa.Monacossa uus podium. Ite en ainakaan lämpee tuolle uudelle. Se entinen oli niin erilainen verrattuna muihin ratoihin ja sopi Monacon erilaisuuteen.