Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jermu nyt on tykännyt kertoa aina miten huonoja suomalaiskuskit on, mutta silti niitä on ollut yli 20 vuotta 1-2 kpl kärkitalleissa, joten miten jaksat aina vain?Bottaksen markkina-arvo ei oo kauheen korkealle, sen takia 1 vuotinen soppari. 2019 on todennäköisesti niin kovia nimiä vapaana ettei bottasta oo mitään järkeä pitää kauemmin
Audi on ainakin pyörinyt huhuissa muistaakseni. Mutta noiden pitäisi koskea vasta vuotta 2021 kun moottorisääntöjä uudistetaanNyt on sitten Sainzin siirto Renault'lle ja, ennen kaikkea, McLarenin ja Hondan yhteistyön päättyminen tehty viralliseksi.
Samaan aikaan Horner on vihjaillut muualla, että Red Bullillta olisi tulossa moottoriuutisia, jotka liittyisivät johonkin aivan muuhun tahoon kuin Hondaan tai huhuissa aiemmin pyörineeseen Porscheen. Toyota? BMW?
joo vois tulla rölläileenKantsii mainostaa mielummin allekirjoituksessa..
enpä jaksa vaihdella vuorokauden välein allekirjoitusta (linkki on vanheneva).
Aika jännä, että joku Villeneuve ja Rosberg listalla ja sitten taas Häkkinen ei.
Mielenkiintoinen näkemys F1-kuskien tienisteistä:
Räikkönen kaikkien aikojen kolmanneksi eniten tienannut F1-kuski
Mielestäni Alonso on _aina_ tienannut enemmän kuin Kimi, mutta, jos on noin pieni ero kokonaisansioissa, niin jotain olen missannut! Vai onko lonson liksaan ilmoitettu mukaan muiden voitelu sponsoreiden toimesta?
Myäs Vettelin tienistit vaikuttaa alakanttiin olevalta...
Mutulla siitä, että Alonso on saanut mestaruuksiensa jälkeen luokkaa $30M vuodessa, Kimin nauttiessa kolmannesta siitä. Ja Kimillä oli pari välivuottakin. Mutta voi olla, että olen jotain missannutkin.Miksi kuvittelit Alonson ansiot suuremmiksi verrattuna Kimiin? Toki ne sitä tän arvion mukaan on, mut Alonsohan on ylijumala Suomen alapuolella toimittajien mielestä. Alonso ei esim. varmasti koskaan sarjan "suosituin" kuski ole ollut äänestyksissä. Lisäksi Kimi veti ihan hemmetin hyvää liksaa Ferrarille siirtyessään.
Itseä kanssa kiinnostaisi tuo laskentatapa. Mutta onhan Kimi hullut hillot tuolta kiskonut, ei voi kuin arvostaa.Lie miten ovat tuloksiin pääseet, kun olisi ystävällistä kertoa sekin fakta. Mut, enivei. Jos Räikkönen on suomalaisena noin lähellä maailman isoimpien kielien edustajia, nii hattu pois päästä. Rispect.
Mutulla siitä, että Alonso on saanut mestaruuksiensa jälkeen luokkaa $30M vuodessa, Kimin nauttiessa kolmannesta siitä. Ja Kimillä oli pari välivuottakin. Mutta voi olla, että olen jotain missannutkin.
Itseä kanssa kiinnostaisi tuo laskentatapa. Mutta onhan Kimi hullut hillot tuolta kiskonut, ei voi kuin arvostaa.
Ja Kimillä oli pari välivuottakin
Eikös Kimin ensimmäinen sopimus Ferrarille ollut 160-170M€(?)/5v. Ja tuo liksa maksettiin myös välivuosilta sillä ehdolla ettei Kimi aja f1:ssä. Siksi siis välivuodet rallin parissa.
Totta, toi eka Ferraristintti taitaa olla se asia, mikä hämärtää kokonaisuutta.Oli nuo välivuodetkin yksi eniten palkkaa F1 tallilta saavista kuskeista, vaikka ei siis ajanut...
Taisi Vettelin mestaruusvuodet mennä suhteellisen pienellä liksalla. Red Bullille mennessä ei ollut valmis tähti (eikä Red Bull muutenkaan pahemmin valmiita tähtiä kovilla liksoilla hanki). Eikös Vettelillä ole nyt menossa vasta kolmas vuosi tuolla vuosipalkkalistauksen kärkisijoilla? Tältä pohjalta tuo Vettelin lukema ei kovin kummallinen ole.Mielenkiintoinen näkemys F1-kuskien tienisteistä:
Räikkönen kaikkien aikojen kolmanneksi eniten tienannut F1-kuski
Mielestäni Alonso on _aina_ tienannut enemmän kuin Kimi, mutta, jos on noin pieni ero kokonaisansioissa, niin jotain olen missannut! Vai onko lonson liksaan ilmoitettu mukaan muiden voitelu sponsoreiden toimesta?
Myäs Vettelin tienistit vaikuttaa alakanttiin olevalta...
Räikkönen kaikkien aikojen kolmanneksi eniten tienannut F1-kuski
Sport > F1 > Uutiset Julkaistu 27.09.2017 22:56
![]()
Kimi Räikkönen
Ferrarin suomalaisässä Kimi Räikkönen on kautta aikain kolmanneksi eniten tienannut F1-kuljettaja, kertoo Business & Sport -julkaisu.
Julkaisun laskelmien mukaan Räikkönen on vuonna 2001 alkaneella F1-urallaan tienannut yhteensä noin 274 miljoonaa euroa.
37-vuotiaan suomalaispilotin edelle tiennesteissä menevät vain lajin seitsenkertainen mestarikuski Michael Schumacher sekä espanjalaistähti Fernando Alonso. Schumin lasketaan keränneen uransa aikana noin 328 miljoonan euron ansiot ja Alonson tilipussi on tähän mennessä karttunut 285 miljoonalla.
Muista nykykuljettajista kymmenen eniten tienaavan listalle mahtuvat myös Lewis Hamilton (184 miljoonaa euroa) ja Sebastian Vettel (132).
F1-kausi jatkuu tulevana viikonloppuna Malesiassa.
F1-kuskien tienestit:
1. Michael Schumacher 328 miljoonaa euroa
2. Fernando Alonso 285
3. Kimi Raikkonen 274
4. Lewis Hamilton 184
5. Jenson Button 157
6. Sebastian Vettel 132
7. Jacques Villeneuve 92
8. Nico Rosberg 73
9. Ayrton Senna 61
10. Alain Prost 59
Lähde: Business & Sport
Taisi Vettelin mestaruusvuodet mennä suhteellisen pienellä liksalla. Red Bullille mennessä ei ollut valmis tähti (eikä Red Bull muutenkaan pahemmin valmiita tähtiä kovilla liksoilla hanki). Eikös Vettelillä ole nyt menossa vasta kolmas vuosi tuolla vuosipalkkalistauksen kärkisijoilla? Tältä pohjalta tuo Vettelin lukema ei kovin kummallinen ole.
Jossain vaiheessa (varmaan 2009) Kimihän oli maailman toiseksi kovapalkkaisin urheilija Tiger woodsin jälkeen. Mclarenillakin ehti monta vuotta netota 10+ miljoonan palkkaa, mutta ferrarilla ollessaan oli kyllä kovinta palkkaa kiskova kuski.Mielenkiintoinen näkemys F1-kuskien tienisteistä:
Räikkönen kaikkien aikojen kolmanneksi eniten tienannut F1-kuski
Mielestäni Alonso on _aina_ tienannut enemmän kuin Kimi, mutta, jos on noin pieni ero kokonaisansioissa, niin jotain olen missannut! Vai onko lonson liksaan ilmoitettu mukaan muiden voitelu sponsoreiden toimesta?
Myäs Vettelin tienistit vaikuttaa alakanttiin olevalta...
Räikkönen kaikkien aikojen kolmanneksi eniten tienannut F1-kuski
Sport > F1 > Uutiset Julkaistu 27.09.2017 22:56
![]()
Kimi Räikkönen
Ferrarin suomalaisässä Kimi Räikkönen on kautta aikain kolmanneksi eniten tienannut F1-kuljettaja, kertoo Business & Sport -julkaisu.
Julkaisun laskelmien mukaan Räikkönen on vuonna 2001 alkaneella F1-urallaan tienannut yhteensä noin 274 miljoonaa euroa.
37-vuotiaan suomalaispilotin edelle tiennesteissä menevät vain lajin seitsenkertainen mestarikuski Michael Schumacher sekä espanjalaistähti Fernando Alonso. Schumin lasketaan keränneen uransa aikana noin 328 miljoonan euron ansiot ja Alonson tilipussi on tähän mennessä karttunut 285 miljoonalla.
Muista nykykuljettajista kymmenen eniten tienaavan listalle mahtuvat myös Lewis Hamilton (184 miljoonaa euroa) ja Sebastian Vettel (132).
F1-kausi jatkuu tulevana viikonloppuna Malesiassa.
F1-kuskien tienestit:
1. Michael Schumacher 328 miljoonaa euroa
2. Fernando Alonso 285
3. Kimi Raikkonen 274
4. Lewis Hamilton 184
5. Jenson Button 157
6. Sebastian Vettel 132
7. Jacques Villeneuve 92
8. Nico Rosberg 73
9. Ayrton Senna 61
10. Alain Prost 59
Lähde: Business & Sport
Ummm häh? Kimi sai Mäkillä palkkaa, mutta onko Woods saanut joskus palkkaa golfista?Jossain vaiheessa (varmaan 2009) Kimihän oli maailman toiseksi kovapalkkaisin urheilija Tiger woodsin jälkeen. Mclarenillakin ehti monta vuotta netota 10+ miljoonan palkkaa, mutta ferrarilla ollessaan oli kyllä kovinta palkkaa kiskova kuski.
Tohon tais kuulua ne erorahat, eks vaan?Muistaakseni Räikkönen tienas 51 miljuunaa 2009.
Tohon tais kuulua ne erorahat, eks vaan?
Jonkinlaisen yllätyksen se mielestäni vaatii, jotta Massa menettäisi paikkansa jommalle kummalle noista kahdesta muusta nimestä
Eihän se millään yhdellä kädellä aja, vaan kahdella.Kubica on ilmeisesti edelleen nopea mutta miten lie poikkeustilanteissa, pystyykö hän reagoimaan tarvittavalla varmuudella yllättäviin liirtoihin tai radan muuttuneisiin olosuhteisiin, kuten edessä tapahtuvaan kolariin? Yhdellä kädellä ajaessa tarkkuus kärsii varsinkin äkkiliikkeissä. Vaikka rallin ajaminen onkin ihan oma juttunsa formuloihin nähden, niin sielläkin hänen suurin ongelmansa oli selvitä maaliin asti...
Eihän se millään yhdellä kädellä aja, vaan kahdella.![]()
Kyllä se ihan kahdella kädellä ajaa. Ja Massan maalintulovarmuus on vähän sama kuin aikoinaan Mika Salolla, se ei silti tuota maksimaalista tulosta auton ja tallin potentiaaliin nähden.Jonkinlaisen yllätyksen se mielestäni vaatii, jotta Massa menettäisi paikkansa jommalle kummalle noista kahdesta muusta nimestä. Hän tuo kuitenkin auton varmasti maaliin ja olosuhteiden salliessa kerää jäännöspisteitä, vaikka onkin nyt itse asiassa hävinnyt Strollille kolmessa kilpailussa perätysten. Ja onhan hänellä ilmeisesti edelleen sponsorirahaakin takanaan.
Di Restaa ajatetaan siitä syystä, että on vähän niin kuin pakko. Hän on tallin virallinen varakuljettaja ja onnistui kohtalaisesti Massaa tuuratessaan. Näen asian niin, että hän on kuitenkin enemmän vertailukohta Kubicalle kuin toisin päin. Se kolmas vaihtoehto.
Kubica on ilmeisesti edelleen nopea mutta miten lie poikkeustilanteissa, pystyykö hän reagoimaan tarvittavalla varmuudella yllättäviin liirtoihin tai radan muuttuneisiin olosuhteisiin, kuten edessä tapahtuvaan kolariin? Yhdellä kädellä ajaessa tarkkuus kärsii varsinkin äkkiliikkeissä. Vaikka rallin ajaminen onkin ihan oma juttunsa formuloihin nähden, niin sielläkin hänen suurin ongelmansa oli selvitä maaliin asti...
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.