Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Päivän eka sessio loppui, Kubica rykäisi sellaiset 74 kiekkaa. Kisamatka oli 70.
Alotti tosin pudottamalla nimikyltin varikkopilttuusta, mutta varoiko osumasta kuvaajiin jotka oli pilttuun edessä odottamassa lähtöä
Ööh, mistähän mahdat puhua? Kubican nopein kierros tänään oli 1:18,5, aika-ajossa Hulkin nopein aika oli 1:17,4.Ajan puolesta suoritus ei häikäissyt mutta jäi epäselväksi, että ajoiko hän ollenkaan lentäviä kierroksia. Verrataan vaikka Unkarissa lyhyen paluun tehneeseen Di Restaan, joka jäi tallikaveristaan muutamia sekunnin kymmenyksiä. Nyt Kubican paras aika oli noin 2,2 sekuntia hitaampi kuin Hülkenbergin paras kierros ja 1,0 sekuntia hitaampi kuin Palmerin aika-ajokierros Q1:ssä.
Norris päässee Mäkille, jos Lonso lähtee muihin sarjoihin, niin kuin voi varsin hyvin käydä kun he joutuvat jatkamaan samoilla Hondan koneilla jatkossakin.Tosta Norriksesta tais myös olla juttua että kilpailisi pian jopa F1. Sit sille Ferrarin kuljettajalle joka ajoi Sauberia Wehreileinin sijasta myös povailtiin tallipaikkaa Sauberilla?
Haluavat varmasti, mutta mistäs sellaisen saavat? Aika hiljaista on kuskimarkkinoilla juuri nyt, kokeneiden kuskien osalta.McLarenille Vandoorne ja Norris? Luulisi heidän haluavan yhden kokeneemman kuljettajan.
Tuskin lähtee FI:lta huonommin menestyvään talliin.No okei ehkä ehkä Perezi koska ajoi jo kerran Mclarenilla. Suhteet saattaa olla tulehtuneet...
Tuskin lähtee FI:lta huonommin menestyvään talliin.
Ja toisaalta, kun tilanne on seuraavat pari vuotta mitä on, niin ihan samahan sinne olisi ottaa joku lupaus kasvamaan.Nojoo, heikko on tuo tilanne Mäkin kannalta. Huiput eivät sinne halua ja kannattaako keskivertoa (tai huonompaa) ottaa junnun sijaan.. Ainoa mahdollinen kokenut kuljettaja ehkä Button mutten paluuseen oikein usko. Toki Alonso voi yllättää vuoden jatkopapereilla mutta epäilen.
Autosport oli tehnyt väärän uutisen näköjään. Alkujaan siellä väitettiin Kubican sijoittuneen seitsemänneki ajalla 1:18.7.Ööh, mistähän mahdat puhua? Kubican nopein kierros tänään oli 1:18,5, aika-ajossa Hulkin nopein aika oli 1:17,4.
Robbe on kohta ajanut jo kaksi kisamatkaa päivän aikana, joten spekulaatiot käden kestämisestä lienee ohi. Kubica ajaa ratilla, jossa on vaihdevipu vain toisella puolella ja vain kytkin toisella. Tähän tyyliin:
Todennäköisesti ei tule, koska autosta on edelleen päästävä ulos tietyssä ajassa ja ylimääräiset härpäkkeet vain haittaavat sitä. Muuten on selvää, että halon muoto ei ole välttämättä täsmälleen juuri tuollainen kuin mitä on esitetty. Varsinainen toteutus nähdään sitten kun nähdään. Ainakin tuo keskimmäinen rakenne voi ohentua vielä.halosta valittajille tiedoksi, että ne voi värjätä. eikä toi mikää kauheen ruma ole. luultavasti haloon tulee jotain aerodynaamisia härpäkkeitä myäs
Jos vettel tekee vain 1v sopparin niin ei taida bottas pitempää saada.
Pikaseen tuossa uutisia vilkuilin ja tuo Bottaksen sopparitilanne näyttää kyllä vähän tylyltä. Lyhyttä jatkoa olis mersu tarjoamassa koska lähellä on aika että monen nimikuskin soppari päättyy. Bottas taas ite on sanonu että mahollisimman pitkää paperi olis mersulta hakemassa. Noh aika näyttää, toivottavasti menis putkeen.
Ootko tosissas? Viime kaudella oli kyllä ties mitä sähellystä, mutta tällä kaudella viisi keskeytystä joista neljään ei kuskilla osaa eikä arpaa*. Espanjan kolaria en muista tarkkaan, voiko siitäkään syyttää Verstappenia.Esim. Verstappenissa varmasti potentiaalia on, mut ei ole vielä kyllä näyttänyt kypsyyttä.. voi olla hyvinkin ailahteleva suorituskyvyn kans (keskeytykset).
Ootko tosissas? Viime kaudella oli kyllä ties mitä sähellystä, mutta tällä kaudella viisi keskeytystä joista neljään ei kuskilla osaa eikä arpaa*. Espanjan kolaria en muista tarkkaan, voiko siitäkään syyttää Verstappenia.
*Ellei nuo moottorin hajoamiset sitten johdu ajotyylistä tms.
Mistähän revit mestarimieheyden tähän yhteyteen. Näin toki tuuppasi, mutta sinä tässä väitit keskeytyksien kertovan jostain kypsyydestä, tulin vain korjaamaan virheellisen huomiosi.No laske sinä Vesrtappen varmaksi mestarismieheksi, minä en. Ei ole vielä joutunut kärjessä taisteleen kisa toisensa jälkeen.
edit: Viimekisassaki tuuppas tallikaverin.
Mistähän revit mestarimieheyden tähän yhteyteen. Näin toki tuuppasi, mutta sinä tässä väitit keskeytyksien kertovan jostain kypsyydestä, tulin vain korjaamaan virheellisen huomiosi.
Verstappen on kyllä mielenkiintonen tapaus. Nopea kaveri, ja röyhkeä. Molemmat ominaisuudet kisakuskilla ihan tarvittavia, mutta ehkä tuota röyhkeyttä vois hieman antaa pois tuonne suoritusvarmuuden suuntaan. Eikä semmonen herrasmiesmäisyyskään huonoa tekis. Mutta ehkä tuo kehittyy. Vuosia on kuiten eessä, ainaki nopeuden puolesta.
Verstappen on liian raju autolle, koska noi jatkuvat tekniset viat eivät voi olla vain sattumaa, jos tallikaveri on yhtä nopea ja pääsee maaliin. Ja kyllähän sen on incar-kuvastakin nähny, että se vie sitä rassia rajoille ihan kokoajan. Pikkasen jos se malttais enemmän, ni sais hyviä sijoituksia ja pääsis maaliin.
Egoa ihan liikaa nuorella miehellä. Mut kyllä se siitä vielä karisee pois. Sit onkin kuski jota ei helpolla voiteta. Mut sanomattakin selvää, että on merkattu mies. Mut viettänee vielä ainaki pari kautta red bullilla. Ei se niiin arvokas sentäs vielä ole, että sitä sieltä pois maksettais.
Verstappen on liian raju autolle, koska noi jatkuvat tekniset viat eivät voi olla vain sattumaa, jos tallikaveri on yhtä nopea ja pääsee maaliin. Ja kyllähän sen on incar-kuvastakin nähny, että se vie sitä rassia rajoille ihan kokoajan. Pikkasen jos se malttais enemmän, ni sais hyviä sijoituksia ja pääsis maaliin.
Räikkönen nykykuskien ykkönen – Sennan rinnalle Belgiassa?
SPORT > F1 > UUTISET JULKAISTU 21.08.2017 13:58
Kimi Räikkönen juhli voittoa Belgiassa kaudella 2009.
Ferrari-kuski Kimi Räikkönen voi nousta legendaarisen Ayrton Sennan rinnalle Belgian GP:n voitoissa tulevana viikonloppuna.
Räikkönen on aina viihtynyt Span radalla, sillä hänellä on Belgiasta neljä voittoa (McLarenilla 2004 sekä 2005 ja Ferrarilla 2007 sekä 2009). Se on eniten nykykuskien keskuudessa.
Suomalaista voitokkaampia Belgiassa ovat olleet vain legendaariset Ayrton Senna (5) ja Michael Schumacher (6). Räikkönen voi siis nousta viikonloppuna tilastossa Sennan rinnalle.
Räikkösen edellisestä osakilpailuvoitosta on kulunut jo yli neljä vuotta. Se tuli Lotuksella Australiassa keväällä 2013.
Tällä kaudella hän on ollut kahdesti kolmas ja kahdesti toinen.
Itse toivon, että Bottas voittaa. Räikkösen voittomahdollisuudet ovat aika heikot. Tosin Forecan mukaan sunnuntaina olisi pieni sateen mahdollisuus, jolloin Mersun ylivoima todennäköisesti hieman kutistuisi. Sekin voisi sataa esim. Red Bullin laariin.Mersu tietty voittaa ja ferrari tulee perässä, mutta naiivisti toivon taas, että Kimi voittais.
Mersu tietty voittaa ja ferrari tulee perässä, mutta naiivisti toivon taas, että Kimi voittais.
Sama toive minullakin, mutta Vettelin tarttis keskeyttää kärkipaikalta ensin. Ei kovinkaan todennäköinen skenaario.
– Formula ykkösistä ei puutu alisuorittajia, mutta yksi surullisimmista tapauksista on mies, jolla olisi ollut lahjakkuutta tulla maailmanmestariksi useamminkin kuin vain kerran, brittitoimittaja Stuart Codling kirjoittaa laajassa Kimi Räikköstä käsittelevässä jutussaan Autosportin verkkosivuilla.
– Kimi Räikkösen olisi jo aika tajuta, ettei hän enää pysty saavuttamaan formula ykkösissä enempää.
- Hänen pitäisi tehdä tilaa jollekin – rohkenemmeko sanoa, mielenkiintoisemmalle kuljettajalle.
Autosport sanoi:We are changing our way of development. We're not too much insisting on mono-cylinder [dyno] development.
We can check factors or elements or many concepts with the mono-cylinder [block] but we now understand we need to check with the V6 to finalise our specification.
So we are no longer relying too much on the mono-cylinder results.