Cojin de Raton
Tukijäsen
- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 3 010
Aivan mahtavaa. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sehän se on jännä puoli ikääntymisessä, että ei ole mitään selkeää rajaa, että milloin on turhan vanha johonkin. Nuorena miehenä tuntuu, että jotkut ovat kehäraakkeja, mutta sitten kun on itse yhtä vanha, ei välttämättä tunnukaan siltä.Kimi on 37 vuotias. Muistan ku sen jossain haastattelussa kauan sitten viitaten Schumiin sano ettei aio pyöriä täällä niin vanhana enää ja niin vaan se pyörii.![]()
Varmasti olisi kysyntää LMP / WEC sarjoissa.Sehän se on jännä puoli ikääntymisessä, että ei ole mitään selkeää rajaa, että milloin on turhan vanha johonkin. Nuorena miehenä tuntuu, että jotkut ovat kehäraakkeja, mutta sitten kun on itse yhtä vanha, ei välttämättä tunnukaan siltä.
Mielenkiintoista sinänsä nähdä, että mitä Räikkönen alkaa tehdä kun F1-ura on ohi.
Sehän se on jännä puoli ikääntymisessä, että ei ole mitään selkeää rajaa, että milloin on turhan vanha johonkin. Nuorena miehenä tuntuu, että jotkut ovat kehäraakkeja, mutta sitten kun on itse yhtä vanha, ei välttämättä tunnukaan siltä.
Mielenkiintoista sinänsä nähdä, että mitä Räikkönen alkaa tehdä kun F1-ura on ohi.
No jos siellä Mersulla meininki oli niin perseestä, että tuntui vaan työnteolta.
Lotuksella ja Ferrarilla käynnin jälkeen huomasi, että voi olla mukavaakin touhu.
Samaahan sanottiin Räikkösestä kun McLareni hajos jatkuvasti, mutta sitten taas Lotuksella tais ajella ennätysputken ilman keskeytyksiä. Kyllä se minusta kuskin pitäisi vaan antaa painaa niin paljon kun vehkeestä lähtee irti eikä huolehtia kalustosta. Valitettavasti ei vaan ihan noin nykyään mene.
Rallycrossi voi olla kova räkälleSehän se on jännä puoli ikääntymisessä, että ei ole mitään selkeää rajaa, että milloin on turhan vanha johonkin. Nuorena miehenä tuntuu, että jotkut ovat kehäraakkeja, mutta sitten kun on itse yhtä vanha, ei välttämättä tunnukaan siltä.
Mielenkiintoista sinänsä nähdä, että mitä Räikkönen alkaa tehdä kun F1-ura on ohi.
We are changing our way of development. We're not too much insisting on mono-cylinder [dyno] development.
We can check factors or elements or many concepts with the mono-cylinder [block] but we now understand we need to check with the V6 to finalise our specification.
So we are no longer relying too much on the mono-cylinder results.
Voikohan asia oikeasti olla niin, että Honda on koko tämän kolme vuotta testannut "moottoriaan" yksisylinterisenä protona testipenkissä? Selittäisi kyllä todella hyvin sen, miksi kone on niin saatanan paska. Googlettelin kuvia F1-testipenkeistä, niin ainakin Renault on jo kauan sitten käyttänyt kokonaisia moottoreita penkissäkin.
Voihan se olla että kiire parantaa menoa on ollut niin suuri ettei ole ehditty rakentamaan täysikokoisia V6 protoja vaan menty suoraan 1-pyttysestä "proof of concept" -tyyppisestä kokeilusta suoraan kisakoneisiin.
Rallycrossi voi olla kova räkälle![]()
Eikös tuo ole sama sarja, jossa Kovalainen itse asiassa voitti tällä, tai 2016 kaudella mestaruuden?Button palaamassa kilparadoille ensi vuonna, ei kuitenkaan F1-sarjaan: Button considering full-time racing return for 2018
Eikös tuo ole sama sarja, jossa Kovalainen itse asiassa voitti tällä, tai 2016 kaudella mestaruuden?
On se kuitenkin parempi kuin kilpailla Saubereiden kanssa.Mäkkihän voi alkaa sitten kilpailemaan Red Bullin kanssa.
Rellun osaltahan tuo ei muuta mitään, sama määrä asiakastalleja kuin ennenkin ja oma suoritus ratkaisee emotiimin tulokset.Tosin epäilen hieman tätä Renaultin kuvin järkevyyttä Renaultin itsensä kannalta. Siellä on pakko olla jotain voimakasta testituloksien jakopykälää tai vastaavaa ehtoa sopimuspapereissa, ellei asiakasmoottoreita sitten hieman kuristeta. Muuten Renaultin johtoportaassa voidaan jossain kohtaa joutua pohtimaan, että olikos tämä sittenkään järkevä ratkaisu. Käy nimittäin helposti semmoinen lapsus, että energiajuomajätin ja mäkin autot paahtavat edellä ja Renault-nimiset tulee sitten perästä..![]()
Joo, on todellakin. Käytännössä mäkki voi yltää palkintopallille jos RB:n tän kauden esitykset ovat sopiva vertailukohta.On se kuitenkin parempi kuin kilpailla Saubereiden kanssa.
Rellun osaltahan tuo ei muuta mitään, sama määrä asiakastalleja kuin ennenkin ja oma suoritus ratkaisee emotiimin tulokset.
Jotain hyötyjä siellä tietenkin on pakostakin Rellulle ollut. Eihän heillä mitään tarvetta ollut asiakassopimuksia muuttaa. Käytännössä he tekivät ison palveluksen Mäkille ja Hondalle, joten jotain isoa siellä on luvattu. Mäkillä ja Hondalla tuskin ainakaan rahasta on pulaa.Joo, on todellakin. Käytännössä mäkki voi yltää palkintopallille jos RB:n tän kauden esitykset ovat sopiva vertailukohta.
Ei muuta, mutta Renaultilla on kyllä ollut noissa neuvotteluissa selvästi vahvempi asema, koska Mäkki on aivan varmasti korvia myöten täynnä Hondaa. Renaultin puolesta en siis ihmettelisi yhtään jos tuollaisia ehtoja laitetaan soppariin, koska nehän voivat hyödyttää myös omaa kehitystä.![]()
Ikään kuin Renault olisi tässä kaiken ytimessä... Nope. Kyse on palapelistä, jossa kaikki ovat yhtä tärkeitä. En väheksyisi ollenkaan Red Bullin roolia tässä asiassa. Emotalli haluaa eroon Rellusta ja Honda voi olla se mahdollisuus. Toro Rosson tuloksilla yhtiölle ei ole mitään väliä, joten se voi protoilla Hondalla pikkutallinsa kanssa niin paljon kuin haluaa. Heti, kun Honda alkaa pärjätä, ne koneet tulevat löytymään Red Bull Racingin autoista. Ja jos Honda jatkaa varjojen mailla, niin kyse on mitättömästä uhrauksesta.Jotain hyötyjä siellä tietenkin on pakostakin Rellulle ollut. -- Käytännössä he tekivät ison palveluksen Mäkille ja Hondalle, joten jotain isoa siellä on luvattu. Mäkillä ja Hondalla tuskin ainakaan rahasta on pulaa.
Tosin RB:llä on ollut vuodesta toiseen vahva aeropaketti Neweyn vetätymisestä huolimatta.Joo, on todellakin. Käytännössä mäkki voi yltää palkintopallille jos RB:n tän kauden esitykset ovat sopiva vertailukohta.
Olet väärässä. Rellulla ei ollut mitään intressejä itsellään, joten se on ollut heidän kannaltaan täysin ostajan markkinat. Heillähän ei ole mitään hävittävää jatkaa nykyiselläkään systeemillä.Ikään kuin Renault olisi tässä kaiken ytimessä... Nope. Kyse on palapelistä, jossa kaikki ovat yhtä tärkeitä.
Paitsi että emotalli jatkaa edelleen Rellun moottoreilla.En väheksyisi ollenkaan Red Bullin roolia tässä asiassa. Emotalli haluaa eroon Rellusta ja Honda voi olla se mahdollisuus.
Varsin epätodennäköinen skenaario, varsinkin kun moottoriuudistus on vain parin vuoden päässä ja kukaan ei tiedä mikä moottoritoimittaja pystyy toimittamaan parhaimmat koneet silloin. Lisäksi Hondalla ei ole ollut kiinnostusta sen vuoksi kehittää nykymoottoreitaan nykyistä versiotaan pidemmälle. Toki, kehittäen sitä.Toro Rosson tuloksilla yhtiölle ei ole mitään väliä, joten se voi protoilla Hondalla pikkutallinsa kanssa niin paljon kuin haluaa. Heti, kun Honda alkaa pärjätä, ne koneet tulevat löytymään Red Bull Racingin autoista. Ja jos Honda jatkaa varjojen mailla, niin kyse on mitättömästä uhrauksesta.
Ja mihin ajattelit että STR olisi vaihtanut? Takaisin vanhoihin Ferrareihin?Jutun perusteella STR olisi ollut vapaa vaihtamaan moottoritoimittajaa ensi kauden jälkeen, joten purkuun sopimalla Renault varmisti itselleen Sainzin sopimuksen, mitä se olikin tavoitellut jo aiemmin. Kuuden auton pitäminen radalla on toki myös tärkeä seikka jo moottoridatan puolesta.
Mäkkihän on pärjännyt parhaiten juuri radoilla, joilla moottorin merkitys on vähäisempi. Tosin lähinnä aika-ajoissa on saatu kohtuullisia tuloksia, koska sitten kisassa on taas jouduttu laittamaan koneeseen kevyemmät asetukset että päästään maaliin asti. Vastaavasti RB on pärjäillyt radoilla, joilla on merkityksellisessä asemassa hyvä aerodynamiikka, vaikka moottoritehoissa jäädäänkin.Tosin RB:llä on ollut vuodesta toiseen vahva aeropaketti Neweyn vetätymisestä huolimatta.
Mäkin aerosta taas ei oikein ole kunnon kuvaa tuhnun motin takia, mutta ei välttämättä heti ole Mäkilläkään asiaa podiumille.
Jep, en vähätelytkään Mäkin aeroa, totesin vain, että sen todellista suorituskykyä ei olla päästy moneen vuoteen mittaamaan.Mäkkihän on pärjännyt parhaiten juuri radoilla, joilla moottorin merkitys on vähäisempi. Tosin lähinnä aika-ajoissa on saatu kohtuullisia tuloksia, koska sitten kisassa on taas jouduttu laittamaan koneeseen kevyemmät asetukset että päästään maaliin asti. Vastaavasti RB on pärjäillyt radoilla, joilla on merkityksellisessä asemassa hyvä aerodynamiikka, vaikka moottoritehoissa jäädäänkin.
Renault halusi Sainzin talliinsa mutta RB oli aiemmin blokannut siirron.Olet väärässä. Rellulla ei ollut mitään intressejä itsellään, joten se on ollut heidän kannaltaan täysin ostajan markkinat. Heillähän ei ole mitään hävittävää jatkaa nykyiselläkään systeemillä.
Niin? Se on tässä hetkessä ainoa järkevä veto.Paitsi että emotalli jatkaa edelleen Rellun moottoreilla.
Miten tämä nyt pitäisi ymmärtää? Honda laittoi moottorikonseptinsa uusiksi tälle kaudelle, kuinka se ei ole merkittävää kehitystyötä? Totta kai se tavoittelee menestystä myös seuraavilta kausilta eikä vain istu ja odota vuotta 2021.Varsin epätodennäköinen skenaario, varsinkin kun moottoriuudistus on vain parin vuoden päässä ja kukaan ei tiedä mikä moottoritoimittaja pystyy toimittamaan parhaimmat koneet silloin. Lisäksi Hondalla ei ole ollut kiinnostusta sen vuoksi kehittää nykymoottoreitaan nykyistä versiotaan pidemmälle.
Tarkoittanee varmasti myös Toro Rosson ja Hondan yhteistyön alkamista. Hyvä näin.McLaren and Honda agree to end partnership
"
McLaren has reached agreement with Honda to be released from their partnership and switch to Renault power from the 2018 Formula 1 season, Motorsport.com has learned."
Se on loppu ny.
Taisi olla samalla Kubicalle viimeinen naula arkkuun, tuskimpa nähdään enää kisoissa. Toivottavasti olen väärässä.
Perez-FI lienee selvä tapaus, kun kummallakaan ei ole parempaa vaihtoehtoa. Itsekin näkisin mielelläni venäläisen torpedon jo poistuvan, hänelle kun on annettu jo enemmän mahkuja mitä olisi ansainnut. Tiedä sitten keitä RB:llä on junnuohjelmassa tuoda tilalle.F1 2018 Drivers - Formula One - GP Hub
Aika hyvin näyttäisi olevan ensikauden paikat täytettynä. Bottas jatkanee Mersulla nyt kun Ferrarikaan ei sotke. Alonso jatkanee McLarenilla, kun Hondasta päästään eroon. Torolle menossa melko varmasti Gasly, toinen paikka sitten avoimena ja itse ainakin vaihtaisin Kvyatin jos vain on joku tilalle. Force India jatkanee Perezin sopimusta.
Selkein Sauber-kuski on tietenkin LeClerc, joka on ehkä dominoivin GP2/F2-kuski ikinä. Jos Sauber on tosiaan samassa asemassa Ferrarille kuin Toro Rosso RB:lle, niin sitten Giovanazzi on toinen kuski. Silloin Wehrlein ajaa jossain toisessa sarjassa ja toimii kolmoskuskina Mersulle.Oikeastaan tuolla taitaa olla enää vain Torolta Kvyatin paikka, Sauberin molemmat paikat ja Williamssilta Massan paikka. Noissakin tilanne toki se, että Ferrari auttanee Giovinazzin Sauberille(?) ja Wehrlein saanee myös paikan Sauberilta tai Williamssilta. Ja Kubicaa jos mietitään niin Massan paikka lienee tosiaan se ihan viimeinen, joskin epätodennäköinen, mahdollisuus.
Eiköhän Sauberilla ole jo sellainen diili Ferrarin kanssa, ettei tulijoita noin määritellä.Sauber varmaan palkkaa taas noi kaikki neljä kandidaattia jos tuovat rahaa mukanaan.
Eikös joku Rellun johtohenkilö vasta vähän aikaa sitten sanonut, että ei halua nähdä turhautunutta Alonsoa ajamassa Renaultin moottoreilla ja nyt kävi näin.
Tuskin oli juuri lihaa tuossa sopimuksessa, koska kunnollisia testisessioita ei ole mahdollista järjestää ollenkaan ennen helmikuussa käynnistyvää talvitestien rupeamaa. Vanhoilla autoilla saa toki ajella vapaasti rinkiä mutta se ei hyödyttäisi Kubicaa. Eikä oikeastaan Renaultiakaan, koska he päättivät palkata Sainzin toiseksi kuljettajakseen eikä Kubicalle ole enää käyttöä. Sopimushan oli solmittu jo toukokuussa, jolloin talli ei vielä tiennyt, mitä kaikkea se voisi Kubben kanssa tehdä ja millä aikataululla.Siis oliko Kubicalla jo alustava sopimus kuljettajan paikasta vai oliko tuo lähinnä jokin testikuljettajan pesti mikä purettiin?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.