- Liittynyt
- 22.10.2016
- Viestejä
- 526
Jaa että HALO tulee. Eikö jo samalla pistettäs puskurit ympäri auton ettei renkaat osu toisiinsa. Tai oikeastaan turvallisempi ko kisattas kisat vaikka simulaattoreilla. Hyvä on tämä kuninkuusluokan kehitys. Not.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itelle tuli kans toi mieleen.Jaa että HALO tulee. Eikö jo samalla pistettäs puskurit ympäri auton ettei renkaat osu toisiinsa. Tai oikeastaan turvallisempi ko kisattas kisat vaikka simulaattoreilla. Hyvä on tämä kuninkuusluokan kehitys. Not.
No, se oli selvää että jotain tulee kaudelle 2018. Ja tuo on tietenkin vain alku, niin kuin oli HANS:inkin kanssa. Ensin se on kakkaa, mutta sitten ingengöörit hiovat sen toimivaksi. Toivottavasti.9/10 tallista äänestänyt tota vastaan, mut niin vaan FIA:n diktaattorit päättäneet et toi tulee ens kaudella.
Aivan yhtälailla nekin suunnittelevat samaa, koska se viimeisin pääosumakuolema oli heidän sarjassaan.Halon voisi työntää Jean Todtin sanonko minne.
Loppuu tässä taloudessa F1:sten katsomiset. No, onhan näitä lajeja mitä seurata: MotoGP, Ralli (siinäkin alettu kaiken maailman shikaaneja laittamaan pikataipaleilla). Indycar varmasti saa uusia faneja ensi kaudella etenkin jos F1-kuskeja siirtyy sinne.
Varsin todennäköisesti.Jules Bianchi ajoi sen raktorin perän alle ja kuoli. En tiedä olisiko häkkyrä pelastanut?
Paitsi että Justin Wilsonin tapauksessa se osa oli aika iso, itse asiassa auton nokkakartio. Eli olisi suojannut.Bianchi: tuskin olisi auttanut koska nopeus, ja lisäksi suurempi syy oli ihan muualla sääntöjen noudattamisessa.
Brands Hatchin 2009 kuollut oli Henry Surtees (kyllä, sukua eli poika), joka ei ehkä olisi tapahtunut jos se rengas olisi ollut kiinni vaijerilla.
Lisäksi Massan kypärätapaus ja Justin Wilson Indycarissa 2015 joka kuoli, mutta näissä ilmassa lentänyt osa oli niin pieni ettei tuo Halo suojaa sellaiselta koko alueelta.
Muistin siis ihan väärin. Muistikuva oli jostain pienestä osasta.Paitsi että Justin Wilsonin tapauksessa se osa oli aika iso, itse asiassa auton nokkakartio. Eli olisi suojannut.
Vieläkö tuolta nyt pääsee siinä 10 sekunnissa, vai mikä se vaatimus olikaan, pois tulipalon sattuessa?
Onhan tuo ruma häkkyrä. Näyttää myös siltä, että huonontaa näkyvyyttä, tosin tämän tietävät kuskit varmaan parhaiten. Eikö läpinäkyvä, tuon häkkyrän muotoinen "tuulilasi" muka olisi ollut parempi?
No, se on FIA:n tehtävä tehdä päätöksiä. Kyllä se on vuosien varrella nähty mitä se on kun tallit yrittää jotain päättää keskenään.Ainoastaan yksi F1-talli puolsi halo-järjestelmää
Lisää vettä myllyyn. Ja jokapuolella netissä fanitkin tägää viestejään NoHalo.
Ainakin FIA teki päätöksen. Nyt on tietenkin talleilla mahdollisuus tehdä ehdotusta toisesta ratkaisusta. Moista ehdotusta ei välttämättä olisi edes tullut, jos sitä oltaisiin jääty odottelemaan.FIA:an sen väkisin päätti, ei talleilta juurikaan mitään kyselty. Mutta, Ross Brawnilla ja kumppaneilla voi olla keinot kumota tuo. Jean Todt:n ansiotahan on WRC:n muuttaminen ensin mopoluokaksi ja sitten taas höllenti sääntöjä, ku laji oli kuoleman kielissä. F1:siin hän toi noi turbokutoset ja nyt tämä.
Hans tuli kyllä sarjaan ihan aiotusti ja sitä on käytetty nyt jo yli 15 vuoden ajan. Myös halo tulee ensi kaudella aivan aiotusti, siitä ei pääse mihinkään. Asia on nyt päätetty, piste. FIA:n tiedotteessa puhuttiin siitä, että härpätintä voidaan vielä muotoilla "tallien avustuksella" erilaiseksi, mutta siihen on vaikea uskoa, koska aiemminkaan ei ole löydetty tapaa tehdä siitä parempaa. Koko auton aeroa pitäisi luultavasti viilata, jotta vessanrengas saataisiin sovitettua autoihin hieman esteettisemmin. Siihen ei tietenkään lähdetä, sillä säännöt muuttuivat vasta täksi kaudeksi.Joka tapauksessa en usko että tuo tulee olemaan se lopullinen ratkaisun muoto, niin kuin se ei sitä ollut aikanaan HANS:in kanssakaan. Jostain pitää aloittaa hiomaan sitä valmista mallia.
Tuolla ei ole mitään väliä, koska radalla ei saa ajaa kilpaa, kun siellä on traktoreita tai muita radalle kuulumattomia kulkuneuvoja. Ainakin näin aluksi puhuttiin, mutta muistelenpa hieman niin, että säännöstä on poikettu jo tällä kaudella.Yhdellekään radalle ei ole tullut traktoria jossa olisi jokin este alle ajoa estämään. Ei käy koska tämä olisi liian yksinkertainen ratkaisu.
Tuolla ei ole mitään väliä, koska radalla ei saa ajaa kilpaa, kun siellä on traktoreita tai muita radalle kuulumattomia kulkuneuvoja.
Kyllä, mutta niissä ensimmäisissä versioissa oli ongelmia. Ja sitten se oikea muoto hioutui siitä ja niin tulee käymään tuon halonkin kanssa.Hans tuli kyllä sarjaan ihan aiotusti ja sitä on käytetty nyt jo yli 15 vuoden ajan.
Ja maksoi siitä hengellään. Olisi totellut keltaisia, niin olisi selvinnyt siitäkin kisasta.dit: Ei Julesinkaan pitänyt ajaa tuplakeltaisilla kilpaa mutta veti kovempaa kuin kärkikuskit uusilla renkailla.
Vuosi sitten samassa kokouksessa tehtiin yksimielinen päätös että jompi kumpi värkki tulee. Nyt jäi auki, että äänestettiinkö tässä uudelleen tästä vai vaan Halosta vs. tuulilasi jota Vettel testasi viikonloppuna.FIA:an sen väkisin päätti, ei talleilta juurikaan mitään kyselty. Mutta, Ross Brawnilla ja kumppaneilla voi olla keinot kumota tuo.
Joo, ihan yksinään toi ne kysymättä keltään ja ilman että ensin Mersu, Renault ja aiemmin VW lobbasi niitä monta vuotta ja epäsuorasti herätti Hondan kiinnostuksen.Jean Todt:n ansiotahan on WRC:n muuttaminen ensin mopoluokaksi ja sitten taas höllenti sääntöjä, ku laji oli kuoleman kielissä. F1:siin hän toi noi turbokutoset ja nyt tämä.
Videopeliscreenshotti on aika huono tämän simuloija. Kamerakulmakin on tuossa aivan vääränlainen puhumattakaan mikä ero on 2D-kuvalla ja oikealla näkökentällä.
Löytyi googlella:
Totesinkin jo FIA:n rikkovan omia sitoumuksiaan. Bianchin onnettomuuden jälkeen käytäntöjä muutettiin niin, että traktorin tuominen radalle tarkoittaa aina (oikeaa) turva-autoa; kuljettajat taisivat vaatia jopa punaista lippua. Myöhemmin palattiin hiljaa vanhaan käytäntöön, jossa kuljettaja saa ajaa niin kovaa kuin haluaa, kunhan sektoriaika on riittävän hidas. Nyt sen nimi vain on virtuaalinen turva-auto siinä missä ennen oli tuplakeltaiset.Se on täysin sallittua jopa VSC:n aikana. Tällöin sektorille annetaan target aika eli voit vetää mono nurkassa 90% sektorista ja lopussa hiljennät ihanne aikaan.
Flying Finn 100 -hanke kerännyt jo 74 kartingautoa nuorisourheilulleFlying Finn 100 -hanke kerännyt jo 74 kartingautoa nuorisourheilulle
Moottoriurheilu Turun Sanomat 18:36 0
Flying Finn 100 on edennyt juhlalliseen välietappiinsa. Alahärmän PowerParkissa viikonvaihteessa kisattavan Flying Finn 100 Racen yhteydessä järjestettiin seremoniallinen luovutus, jossa hankkeen kautta kerätyt karting-autot lahjoitettiin autourheiluseurojen juniorityöhön ympäri Suomea.
Mukana luovutuksessa oli läsnä myös autourheilumaailman arvovaltaisia nimiä, kuten FIA:n puheenjohtaja Jean Todt.
Suomen valtion 100-vuotisjuhlavuoden kunniaksi perustettu Flying Finn 100 on autourheilun kansallisen lajiliiton, AKK:n, nuorisourheilun kehittämis- ja tukihanke, jonka tavoitteena on kerätä yhdessä yhteistyöyritysten ja autourheilutähtien kanssa sata uutta junior kartkilpa-autoa, jotka ohjataan autourheiluseurojen junioritoimintaan ympäri Suomea.
Kartingin EM-osakilpailussa, Flying Finn 100 Racessa, hankkeelle kerättyjä autoja oli luovuttamassa autourheilun arvovaltaisia nimiä ja ammattilaisia, kuten FIA:n puheenjohtaja Jean Todt, rata-autoilija Toni Vilander, kartingkuljettaja Simo Puhakka ja AKK:n hallituksen puheenjohtaja Juhani Pakari sekä toimitusjohtaja Tatu Lehmuskallio.
AKK:n luotsaama hanke on edennyt vahvassa myötätuulessa, sillä heinäkuun puoliväliin mennessä karting-autoja on lahjoitettu yhteensä jo 74 kappaletta 45 eri yrityksen, yhteisön tai yksityishenkilön taholta. Kansainvälisen autoliiton puheenjohtaja Todt kiitteli sekä hankkeen myötä tehtävää tärkeää nuorisotyötä että itse kilpailun puitteita.
– Merkittävä hanke tuottaa myös merkittävää tulosta. Suomi on eräänlainen paratiisi kilpakuljettajille, oli laji sitten mikä tahansa. Maanne on hieno osoitus siitä, miten pienessä kansassa voi olla näin paljon intohimoa moottoriurheilua kohtaa. Se on lumoavaa, Todt tunnelmoi.
Flying Finn 100 -hanketta vetävä, AKK Sports Oy:n promoottori Jani Backman iloitsi sekä lahjoitusten että kumppaneiden määrästä.
– Nyt otetaan vielä loppukiri, niin saadaan 100 autoa juhlavuoden loppuun mennessä täyteen. Haastamme lisää toimijoita mukaan nuorisourheilun ja suomalaisen autourheilumenestyksen puolesta - mahtavien yhteistyökumppaneiden kanssa tästä saadaan paljon iloa nuorille, Backman muistuttaa.
Rata-autoilija Toni Vilander on yksi hankkeen kummiurheilijoista ja perustajista. Muun muassa Le Mansin 24-tunnin ajon voittajana tunnettu ja 2012 Vuoden Autourheilijaksi valittu Vilander pitää Flying Finn 100:aa merkittävänä yhteiskunnallisena panostuksena.
– On todella tärkeää, että saamme nuorisoa kartingin pariin, ei pelkästään kilpa- ja huippu-urheilun näkökulmasta. Karting on ylipäänsä hieno harrastus, joka kehittää nuoria monipuolisesti, ja lajin harrastaminen vie eteenpäin tärkeitä ajo- ja autonkäsittelytaitoja, jotka ovat suoraan avuksi siviililiikenteessä, Vilander summaa.
Vilanderin ja Simo Puhakan lisäksi Flying Finn 100:aa tukemaan on lähtenyt nimekäs joukko muitakin suomalaisia kuljettajatähtiä, kuten Mika Häkkinen, Kimi Räikkönen, Valtteri Bottas ja Heikki Kovalainen, joista jokainen on luovuttanut oman nimikoidun kartingautonsa hankkeelle.
Toisaalta taas tollanen nokkakartiokin saattaa tulla juuri oikeassa asennossa ylhäältä päin (kuten em. tapauksessa) ja osua silti. Mitäs sitten ihmetellään kun ei suojannutkaan?Paitsi että Justin Wilsonin tapauksessa se osa oli aika iso, itse asiassa auton nokkakartio. Eli olisi suojannut.
No, tuota. Se kartio tippui kyllä ylhäältä päin, aivan kuten se rengaskin sen junnukuskin tapauksessa, MUTTA kummassakin tapauksessa se osa tippui heidän päänsä eteen ja he törmäsivät siihen vaakatasossa. Eli halo olisi suojannut kummassakin tapauksessa. Jos jotain tippuu sellaisella radalla että se putoaa heidän päänsä päälle, niin eihän se ole vastaava ongelma. Silloinhan se on vastaava tilanne kuin jos sen osan pudottaisi kuskin päälle varikolla. Ero on siis valtava törmäysnopeuden ja liike-energian kannalta.Toisaalta taas tollanen nokkakartiokin saattaa tulla juuri oikeassa asennossa ylhäältä päin (kuten em. tapauksessa) ja osua silti. Mitäs sitten ihmetellään kun ei suojannutkaan?
Nähdäänkö Roope vielä F1-kisassa:Todellinen F1-sensaatio lähellä toteutumista, Kubica tekemässä ihmetemppua - "Hän ansaitsee sen"
Toivottavasti saavat sellaiset vehkeet, että pystyy ajamaan.
Rellu joutuu väkisinkin ottamaan riskin jo Kubican testaamisen suhteen, sillä sääntöjen mukaan tuoreella F1-autolla saa ajaa vain virallisten testipäivien yhteydessä ja niissäkin ns. kokeneen kuljettajan ajamien päivien määrää on rajoitettu. Rellulla on jäljellä enää yksi testipäivä, johon Kubica kelpaisi, ja se oli budjetoitu Palmerille. Toinen vaihtoehto olisi testata Kubicaa ns. F1-paluuseen valmentavassa testisessiossa, mutta silloin tallin olisi pakko palkata hänet ajamaan kisoissa tai se menettää yhden testipäivän ensi kauden allokaatiosta.Nähdäänkö Roope vielä F1-kisassa:Todellinen F1-sensaatio lähellä toteutumista, Kubica tekemässä ihmetemppua - "Hän ansaitsee sen"
Toivottavasti saavat sellaiset vehkeet, että pystyy ajamaan.
Palmeri voi vaikka syödä jätskiä sen aikaa tai jotain vastaavaa. Turhake kuskiksi.Rellu joutuu väkisinkin ottamaan riskin jo Kubican testaamisen suhteen, sillä sääntöjen mukaan tuoreella F1-autolla saa ajaa vain virallisten testipäivien yhteydessä ja niissäkin ns. kokeneen kuljettajan ajamien päivien määrää on rajoitettu. Rellulla on jäljellä enää yksi testipäivä, johon Kubica kelpaisi, ja se oli budjetoitu Palmerille. Toinen vaihtoehto olisi testata Kubicaa ns. F1-paluuseen valmentavassa testisessiossa, mutta silloin tallin olisi pakko palkata hänet ajamaan kisoissa tai se menettää yhden testipäivän ensi kauden allokaatiosta.
Eiköhän se idea ole se, että Kubica pystyy ajamaan jo ihan olemassa olevaa tekniikkaa. Pienellä personoinnilla tietenkin.Jos Rellu on kehittämässä sellaista tekniikka, että Robert vois ajaa.
Ja tarjoamassa testejä, niin eiköhän se tarkoita sitä, että ne on valmiit heivaamaan Palmerin vittuun tallista.
Näin se kai menee. Ainoa ongelma on ratin veivaaminen.Eiköhän se idea ole se, että Kubica pystyy ajamaan jo ihan olemassa olevaa tekniikkaa. Pienellä personoinnilla tietenkin.
Nojoo.. meinasin semmosta yläviistosta tulevaa kappaletta, mutta toki siinä saa olla jo aika huono tuuri että sopivasti osuu. Mutta mahdollista sekin varmaan.No, tuota. Se kartio tippui kyllä ylhäältä päin, aivan kuten se rengaskin sen junnukuskin tapauksessa, MUTTA kummassakin tapauksessa se osa tippui heidän päänsä eteen ja he törmäsivät siihen vaakatasossa. Eli halo olisi suojannut kummassakin tapauksessa. Jos jotain tippuu sellaisella radalla että se putoaa heidän päänsä päälle, niin eihän se ole vastaava ongelma. Silloinhan se on vastaava tilanne kuin jos sen osan pudottaisi kuskin päälle varikolla. Ero on siis valtava törmäysnopeuden ja liike-energian kannalta.