F1 kausi 2017

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
239
Ei helvetti, enpä kyllä ois uskonu että ne varsinkaan tuota haloa ottaa käyttöön. Ihan helvetin törkeen näkönen vielä. :facepalm:

Kuinka paljon on ollut vakavia päävammoja noissa luokissa mukaanlukien F1, joissa on käytössä tuo avoin ohjaamo, esimerkiksi 2000-luvulla? En nyt tätä oikeaa nimeä tuolle saa päähän, mutta sehän on yksi formuloiden määritelmistä, että ohjaamo on "avonainen". Halolla se tietenkin pysyy edelleen sellaisena määritelmän mukaan. Omaan mieleen tulee Massan jousionnettomuus Unkarissa ja sitten se Brand Hatchissa sattunut onnettomuus pikkuluokassa, jossa kuljettaja kuoli kun rengas tuli päähän. Nykyään ainakaan ylemmissä luokissa renkaat eivät saa edes irrota onnettomuuksissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 760
Kai tuohon rumaan häkkyräänkin sitten tottuu ja sen voi maalata auton väriseksi, niin ei ota ehkä niin pahasti silmään? Lisää vaan vauhtia niihin romuihin :)

Jules Bianchi ajoi sen raktorin perän alle ja kuoli. En tiedä olisiko häkkyrä pelastanut?

Oli kyllä aika raju törmäys kypärään?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
239
Kai tuohon rumaan häkkyräänkin sitten tottuu ja sen voi maalata auton väriseksi, niin ei ota ehkä niin pahasti silmään? Lisää vaan vauhtia niihin romuihin :)

Jules Bianchi ajoi sen raktorin perän alle ja kuoli. En tiedä olisiko häkkyrä pelastanut?

Oli kyllä aika raju törmäys kypärään?
Eikös tuon traktorin vastapaino mihin Bianchi törmänny ollut jotain 2 tonnia painava? Siihen vielä päälle energiat mitä tulee tosta autosta, eikös se jotain 120km/h osunu tuohon, niin tuskin olisi Halokaan auttanut. :sori:

Ainut mistä näen tuon halon tyyppisessä ratkaisussa oikeasti hyötyä on se, ettei toisen auton pohjalevy tule päin kuskin kypärää, muutama läheltä piti -tilanne on tuollaisissa aikanaan nähty. Tuota voisi tietysti estää ja onkin estetty sillä, että pää on nykyään "syvemmällä" tuolla ohjaamossa ja kypärän molemmin puolin on autossa korkeat reunat. Muuten päähän tulleet osumat ovat niin harvinaisia, että en oikein näe siltä osin tuollaiseen järkeä. Toisaalta vaakakupissa painaa ihmishenget, joten onhan se ymmärrettävää, että FIA haluaa sitten vaikka pakottaa jonkinlaisen ratkaisun tuolle ongelmalle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 449
Bianchi: tuskin olisi auttanut koska nopeus, ja lisäksi suurempi syy oli ihan muualla sääntöjen noudattamisessa.

Brands Hatchin 2009 kuollut oli Henry Surtees (kyllä, sukua eli poika), joka ei ehkä olisi tapahtunut jos se rengas olisi ollut kiinni vaijerilla.

Lisäksi Massan kypärätapaus ja Justin Wilson Indycarissa 2015 joka kuoli, mutta näissä ilmassa lentänyt osa oli niin pieni ettei tuo Halo suojaa sellaiselta koko alueelta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
513
Jaa että HALO tulee. Eikö jo samalla pistettäs puskurit ympäri auton ettei renkaat osu toisiinsa. Tai oikeastaan turvallisempi ko kisattas kisat vaikka simulaattoreilla. Hyvä on tämä kuninkuusluokan kehitys. Not.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 392
Jaa että HALO tulee. Eikö jo samalla pistettäs puskurit ympäri auton ettei renkaat osu toisiinsa. Tai oikeastaan turvallisempi ko kisattas kisat vaikka simulaattoreilla. Hyvä on tämä kuninkuusluokan kehitys. Not.
Itelle tuli kans toi mieleen.
Ovat kuitenkin testaanneet vuosisa jo simulaattoreissa, niin autot radio-ohjaukselle ja kaverit koppiin turvaan!
Tosin välitön palaute kuskille ei liene ihan aidon luokkaa, mutta onpa fyysinen vaara poissa...
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
9/10 tallista äänestänyt tota vastaan, mut niin vaan FIA:n diktaattorit päättäneet et toi tulee ens kaudella.
No, se oli selvää että jotain tulee kaudelle 2018. Ja tuo on tietenkin vain alku, niin kuin oli HANS:inkin kanssa. Ensin se on kakkaa, mutta sitten ingengöörit hiovat sen toimivaksi. Toivottavasti.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Halon voisi työntää Jean Todtin sanonko minne.
Loppuu tässä taloudessa F1:sten katsomiset. No, onhan näitä lajeja mitä seurata: MotoGP, Ralli (siinäkin alettu kaiken maailman shikaaneja laittamaan pikataipaleilla). Indycar varmasti saa uusia faneja ensi kaudella etenkin jos F1-kuskeja siirtyy sinne.
Aivan yhtälailla nekin suunnittelevat samaa, koska se viimeisin pääosumakuolema oli heidän sarjassaan.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Bianchi: tuskin olisi auttanut koska nopeus, ja lisäksi suurempi syy oli ihan muualla sääntöjen noudattamisessa.

Brands Hatchin 2009 kuollut oli Henry Surtees (kyllä, sukua eli poika), joka ei ehkä olisi tapahtunut jos se rengas olisi ollut kiinni vaijerilla.

Lisäksi Massan kypärätapaus ja Justin Wilson Indycarissa 2015 joka kuoli, mutta näissä ilmassa lentänyt osa oli niin pieni ettei tuo Halo suojaa sellaiselta koko alueelta.
Paitsi että Justin Wilsonin tapauksessa se osa oli aika iso, itse asiassa auton nokkakartio. Eli olisi suojannut.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 211
FIAn logiikka on hienoa:
"Tehdään autoista vaarallisempia nostamalla kaarrenopeuksia" -> Kyllähän se käy.
"Keltaisten lippujen aikana pitää hidastaa 0.01 sekuntia, jos ratavirkailijoita on keräämässä hiilikuitua radalta" -> Kyllähän se käy.
"Sateella lähdetään jatkossa paikaltaan, jolloin vesisumu tekee edessä olevan poikittain olevan auton näkemisen mahdottomaksi" -> Kyllähän se käy.
"Ei käytetä haloa, koska kukaan ei sitä halua, onnettomuuden todennäköisyys on yksi miljoonasta ja kuljettajat hyväksyvät riskin kuten viimeiset 70 vuotta, ja sillä pilataan autojen ulkonäkö karkottaen 90% faneista" -> No sehän nyt ei vaan käy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
251
Vieläkö tuolta nyt pääsee siinä 10 sekunnissa, vai mikä se vaatimus olikaan, pois tulipalon sattuessa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Onhan tuo ruma häkkyrä. Näyttää myös siltä, että huonontaa näkyvyyttä, tosin tämän tietävät kuskit varmaan parhaiten. Eikö läpinäkyvä, tuon häkkyrän muotoinen "tuulilasi" muka olisi ollut parempi?
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 409
Onhan tuo ruma häkkyrä. Näyttää myös siltä, että huonontaa näkyvyyttä, tosin tämän tietävät kuskit varmaan parhaiten. Eikö läpinäkyvä, tuon häkkyrän muotoinen "tuulilasi" muka olisi ollut parempi?
Tarkoitatko tuulilasilla Ferrarin testaamaa tuulilasityyppistä suojaa, vai että Halo tehtäisiin jostakin läpinäkyvästä muovista? Veikkaan että mikään läpinäkyvä rakenne ei noin ohuena tarjoa mitään suojaa, ja toiseksi tuon muotoinen lasi varmasti vääristäisi näkymää, mikä olisi ehkä häiritsevämpää kuin kokonaan läpinäkymätön kappale.
 

jermu1982

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
993
ite olin samanlaista häkkyrää testailemassa pikkuformuloloissa ja kyllä pirusti haittas menoa. ihan perseestä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 760
Vettel taisi testata sitä tuulilasi tyyppistä suojaa, mutta ei tykännyt. Vettelin mukaan jotenkin vääristi näkymää?
Halo ei vääristä, mutta onhan sekin vähän siinä edessä? Ilmeisesti se ei sitten haittaa.

Ehkä ylämäkeen ajettaessa peittää näkyvyyttä, mutta tasaisella ei peitä?

Näyttää kai tuollaiselta?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 033
Tuossa ylämäkeen ajettaessa tuo oikein korostuu. Kyllä tässä taas tehdään pakottamalla päätöksiä miettimättä seurauksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
184
Mielestäni hieman naiivia kuvitella etteikö raha merkkaisi. Jos ei merkkaisi niin ajaisivat ilmaiseksi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 449
Videopeliscreenshotti on aika huono tämän simuloija. Kamerakulmakin on tuossa aivan vääränlainen puhumattakaan mikä ero on 2D-kuvalla ja oikealla näkökentällä.

Löytyi googlella:



Kuskin katsoo itse asiassa aika harvoin suoraan eteen, paitsi tietenkin pitemmällä suoralla:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 760
Eipä tuo näytä olevan sitten yhtään edessä. Yllättävää, kun näyttää kumminkin aika massiiviselta häkkyrältä.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Suoraan edessä on aina joka tapauksessa jotain antennihärpäkettä, tuo tuo vain vähän lisää siihen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
251
Mistäs pelistä tuo shotti oli? Löytysköhän esim Asseto Corsaan jotain modia niin vois VR:ssä vähän kokeilla miltä se vaikuttaa.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
FIA:an sen väkisin päätti, ei talleilta juurikaan mitään kyselty. Mutta, Ross Brawnilla ja kumppaneilla voi olla keinot kumota tuo. Jean Todt:n ansiotahan on WRC:n muuttaminen ensin mopoluokaksi ja sitten taas höllenti sääntöjä, ku laji oli kuoleman kielissä. F1:siin hän toi noi turbokutoset ja nyt tämä.
Ainakin FIA teki päätöksen. Nyt on tietenkin talleilla mahdollisuus tehdä ehdotusta toisesta ratkaisusta. Moista ehdotusta ei välttämättä olisi edes tullut, jos sitä oltaisiin jääty odottelemaan.

Joka tapauksessa en usko että tuo tulee olemaan se lopullinen ratkaisun muoto, niin kuin se ei sitä ollut aikanaan HANS:in kanssakaan. Jostain pitää aloittaa hiomaan sitä valmista mallia.
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
5 270
Yhdellekään radalle ei ole tullut traktoria jossa olisi jokin este alle ajoa estämään. Ei käy koska tämä olisi liian yksinkertainen ratkaisu.

Vink vink Indycar suunnittelee samaan kaudelle 2018 :wtf:
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Joka tapauksessa en usko että tuo tulee olemaan se lopullinen ratkaisun muoto, niin kuin se ei sitä ollut aikanaan HANS:in kanssakaan. Jostain pitää aloittaa hiomaan sitä valmista mallia.
Hans tuli kyllä sarjaan ihan aiotusti ja sitä on käytetty nyt jo yli 15 vuoden ajan. Myös halo tulee ensi kaudella aivan aiotusti, siitä ei pääse mihinkään. Asia on nyt päätetty, piste. FIA:n tiedotteessa puhuttiin siitä, että härpätintä voidaan vielä muotoilla "tallien avustuksella" erilaiseksi, mutta siihen on vaikea uskoa, koska aiemminkaan ei ole löydetty tapaa tehdä siitä parempaa. Koko auton aeroa pitäisi luultavasti viilata, jotta vessanrengas saataisiin sovitettua autoihin hieman esteettisemmin. Siihen ei tietenkään lähdetä, sillä säännöt muuttuivat vasta täksi kaudeksi.

Yhdellekään radalle ei ole tullut traktoria jossa olisi jokin este alle ajoa estämään. Ei käy koska tämä olisi liian yksinkertainen ratkaisu.
Tuolla ei ole mitään väliä, koska radalla ei saa ajaa kilpaa, kun siellä on traktoreita tai muita radalle kuulumattomia kulkuneuvoja. Ainakin näin aluksi puhuttiin, mutta muistelenpa hieman niin, että säännöstä on poikettu jo tällä kaudella.
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
5 270
Tuolla ei ole mitään väliä, koska radalla ei saa ajaa kilpaa, kun siellä on traktoreita tai muita radalle kuulumattomia kulkuneuvoja.
Se on täysin sallittua jopa VSC:n aikana. Tällöin sektorille annetaan target aika eli voit vetää mono nurkassa 90% sektorista ja lopussa hiljennät ihanne aikaan. Miksi ajaa näin kun ei voita aikaa? Etu tulee siinä kun VSC poistuu (tavoite aika myös poistuu) olet aina ajamassa jotain sektoria. Jos olet vetänyt alun täysillä niin saat siitä etua verrattuna tasaiseen hiljaiseen ajoon.

Edit: Ei Julesinkaan pitänyt ajaa tuplakeltaisilla kilpaa mutta veti kovempaa kuin uusilla renkailla ajavat kärkikuskit.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Hans tuli kyllä sarjaan ihan aiotusti ja sitä on käytetty nyt jo yli 15 vuoden ajan.
Kyllä, mutta niissä ensimmäisissä versioissa oli ongelmia. Ja sitten se oikea muoto hioutui siitä ja niin tulee käymään tuon halonkin kanssa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 449
FIA:an sen väkisin päätti, ei talleilta juurikaan mitään kyselty. Mutta, Ross Brawnilla ja kumppaneilla voi olla keinot kumota tuo.
Vuosi sitten samassa kokouksessa tehtiin yksimielinen päätös että jompi kumpi värkki tulee. Nyt jäi auki, että äänestettiinkö tässä uudelleen tästä vai vaan Halosta vs. tuulilasi jota Vettel testasi viikonloppuna.

Jean Todt:n ansiotahan on WRC:n muuttaminen ensin mopoluokaksi ja sitten taas höllenti sääntöjä, ku laji oli kuoleman kielissä. F1:siin hän toi noi turbokutoset ja nyt tämä.
Joo, ihan yksinään toi ne kysymättä keltään ja ilman että ensin Mersu, Renault ja aiemmin VW lobbasi niitä monta vuotta ja epäsuorasti herätti Hondan kiinnostuksen.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
518
On muute pikkasen noita namiskuukkeleita tuossa ratissa, jotenkin sitä Räikkösen ikäryhmään kuuluvana alkaa ymmärtääkin miten hankalaa alkaa olemaan Räikkösen iässä ajaminen tuollaisen ratin kanssa. Tulee pää kipeeks jo kun pelkästään yrittää miettiä mitä mistäkin tapahtuu ja mitä kaikkea pitää säätää yhden kierroksen aikana...

Videopeliscreenshotti on aika huono tämän simuloija. Kamerakulmakin on tuossa aivan vääränlainen puhumattakaan mikä ero on 2D-kuvalla ja oikealla näkökentällä.

Löytyi googlella:

 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Se on täysin sallittua jopa VSC:n aikana. Tällöin sektorille annetaan target aika eli voit vetää mono nurkassa 90% sektorista ja lopussa hiljennät ihanne aikaan.
Totesinkin jo FIA:n rikkovan omia sitoumuksiaan. Bianchin onnettomuuden jälkeen käytäntöjä muutettiin niin, että traktorin tuominen radalle tarkoittaa aina (oikeaa) turva-autoa; kuljettajat taisivat vaatia jopa punaista lippua. Myöhemmin palattiin hiljaa vanhaan käytäntöön, jossa kuljettaja saa ajaa niin kovaa kuin haluaa, kunhan sektoriaika on riittävän hidas. Nyt sen nimi vain on virtuaalinen turva-auto siinä missä ennen oli tuplakeltaiset.
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
5 270
Noista haloista tulee komeat kun tallit hiffaa että sinne voi pistää kaikenlaista viiriä ja lärpäkettä
 

Yak

Hiilivelallinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
333
Tällaiset projektit lämmittävät mieltä näin moottoriurheilun ystävänä ja varmasti edesauttavat sitä, että meillä on tulevaisuudessakin kovia, toivottavasti entistäkin kovempia, kuskeja moottoriurheilun ylimmissä luokissa.

Vielä Kymiring kuntoon ja osaksi MotoGP-sarjaa, niin kuka tietää jos vaikka joskus...
Flying Finn 100 -hanke kerännyt jo 74 kartingautoa nuorisourheilulle
Moottoriurheilu Turun Sanomat 18:36 0

Flying Finn 100 on edennyt juhlalliseen välietappiinsa. Alahärmän PowerParkissa viikonvaihteessa kisattavan Flying Finn 100 Racen yhteydessä järjestettiin seremoniallinen luovutus, jossa hankkeen kautta kerätyt karting-autot lahjoitettiin autourheiluseurojen juniorityöhön ympäri Suomea.

Mukana luovutuksessa oli läsnä myös autourheilumaailman arvovaltaisia nimiä, kuten FIA:n puheenjohtaja Jean Todt.

Suomen valtion 100-vuotisjuhlavuoden kunniaksi perustettu Flying Finn 100 on autourheilun kansallisen lajiliiton, AKK:n, nuorisourheilun kehittämis- ja tukihanke, jonka tavoitteena on kerätä yhdessä yhteistyöyritysten ja autourheilutähtien kanssa sata uutta junior kartkilpa-autoa, jotka ohjataan autourheiluseurojen junioritoimintaan ympäri Suomea.

Kartingin EM-osakilpailussa, Flying Finn 100 Racessa, hankkeelle kerättyjä autoja oli luovuttamassa autourheilun arvovaltaisia nimiä ja ammattilaisia, kuten FIA:n puheenjohtaja Jean Todt, rata-autoilija Toni Vilander, kartingkuljettaja Simo Puhakka ja AKK:n hallituksen puheenjohtaja Juhani Pakari sekä toimitusjohtaja Tatu Lehmuskallio.

AKK:n luotsaama hanke on edennyt vahvassa myötätuulessa, sillä heinäkuun puoliväliin mennessä karting-autoja on lahjoitettu yhteensä jo 74 kappaletta 45 eri yrityksen, yhteisön tai yksityishenkilön taholta. Kansainvälisen autoliiton puheenjohtaja Todt kiitteli sekä hankkeen myötä tehtävää tärkeää nuorisotyötä että itse kilpailun puitteita.

– Merkittävä hanke tuottaa myös merkittävää tulosta. Suomi on eräänlainen paratiisi kilpakuljettajille, oli laji sitten mikä tahansa. Maanne on hieno osoitus siitä, miten pienessä kansassa voi olla näin paljon intohimoa moottoriurheilua kohtaa. Se on lumoavaa, Todt tunnelmoi.

Flying Finn 100 -hanketta vetävä, AKK Sports Oy:n promoottori Jani Backman iloitsi sekä lahjoitusten että kumppaneiden määrästä.

– Nyt otetaan vielä loppukiri, niin saadaan 100 autoa juhlavuoden loppuun mennessä täyteen. Haastamme lisää toimijoita mukaan nuorisourheilun ja suomalaisen autourheilumenestyksen puolesta - mahtavien yhteistyökumppaneiden kanssa tästä saadaan paljon iloa nuorille, Backman muistuttaa.

Rata-autoilija Toni Vilander on yksi hankkeen kummiurheilijoista ja perustajista. Muun muassa Le Mansin 24-tunnin ajon voittajana tunnettu ja 2012 Vuoden Autourheilijaksi valittu Vilander pitää Flying Finn 100:aa merkittävänä yhteiskunnallisena panostuksena.

– On todella tärkeää, että saamme nuorisoa kartingin pariin, ei pelkästään kilpa- ja huippu-urheilun näkökulmasta. Karting on ylipäänsä hieno harrastus, joka kehittää nuoria monipuolisesti, ja lajin harrastaminen vie eteenpäin tärkeitä ajo- ja autonkäsittelytaitoja, jotka ovat suoraan avuksi siviililiikenteessä, Vilander summaa.

Vilanderin ja Simo Puhakan lisäksi Flying Finn 100:aa tukemaan on lähtenyt nimekäs joukko muitakin suomalaisia kuljettajatähtiä, kuten Mika Häkkinen, Kimi Räikkönen, Valtteri Bottas ja Heikki Kovalainen, joista jokainen on luovuttanut oman nimikoidun kartingautonsa hankkeelle.
Flying Finn 100 -hanke kerännyt jo 74 kartingautoa nuorisourheilulle

Hankkeen omat sivut:
Flying Finn 100
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 822
Paitsi että Justin Wilsonin tapauksessa se osa oli aika iso, itse asiassa auton nokkakartio. Eli olisi suojannut.
Toisaalta taas tollanen nokkakartiokin saattaa tulla juuri oikeassa asennossa ylhäältä päin (kuten em. tapauksessa) ja osua silti. Mitäs sitten ihmetellään kun ei suojannutkaan?

Skyllä olivat sitä mieltä, että pitäisikö odottaa 1-2 vuotta, että autot suunnitellaan alusta asti siten että ne sisältäisivät tietynlaisen suojan?

No en tiedä.. huono homma jos kuskin kypärää ei näe tv ruudusta. Ainakin se tuulilasiviritelmä oli sellanen ettei nähnyt mitään. Ehkä Halo hieman parempi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
213
Kaikkeen tottuu paitsi haloon f1:ssä. Onhan sitä nähty kaikenmaailman hirvityksiä formuloiden historiassa. osa on unohdettu, osa on jäänyt elämään. Se nyt on loppujen lopuksi ihan sama oli se auto millainen hirvitys tahansa.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Toisaalta taas tollanen nokkakartiokin saattaa tulla juuri oikeassa asennossa ylhäältä päin (kuten em. tapauksessa) ja osua silti. Mitäs sitten ihmetellään kun ei suojannutkaan?
No, tuota. Se kartio tippui kyllä ylhäältä päin, aivan kuten se rengaskin sen junnukuskin tapauksessa, MUTTA kummassakin tapauksessa se osa tippui heidän päänsä eteen ja he törmäsivät siihen vaakatasossa. Eli halo olisi suojannut kummassakin tapauksessa. Jos jotain tippuu sellaisella radalla että se putoaa heidän päänsä päälle, niin eihän se ole vastaava ongelma. Silloinhan se on vastaava tilanne kuin jos sen osan pudottaisi kuskin päälle varikolla. Ero on siis valtava törmäysnopeuden ja liike-energian kannalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 760
Kyllä tuo halo varmasti estää ylhäältä päin tippuvan esineen. Koska auto ajaa suurella nopeudella eteenpäin, niin esine usuu ensin haloon ja sitten esine kimpoaa siitä taakaisin yläilmoihin?

Muistaakseni jossain oli testi myös halosta. Mutta se periaate tuossa kai on että esine vaihtaa suuntaa vähän ylemmäksi ja esine ei osu kuskin kypärään? Jos siis tippuva esine tippuu suoraan taivaalta ja auto ajaa vaikka 300 km/h, niin esine tulee silti edestäpäin?
 
Viimeksi muokattu:

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Nähdäänkö Roope vielä F1-kisassa:Todellinen F1-sensaatio lähellä toteutumista, Kubica tekemässä ihmetemppua - "Hän ansaitsee sen"
Toivottavasti saavat sellaiset vehkeet, että pystyy ajamaan.
Rellu joutuu väkisinkin ottamaan riskin jo Kubican testaamisen suhteen, sillä sääntöjen mukaan tuoreella F1-autolla saa ajaa vain virallisten testipäivien yhteydessä ja niissäkin ns. kokeneen kuljettajan ajamien päivien määrää on rajoitettu. Rellulla on jäljellä enää yksi testipäivä, johon Kubica kelpaisi, ja se oli budjetoitu Palmerille. Toinen vaihtoehto olisi testata Kubicaa ns. F1-paluuseen valmentavassa testisessiossa, mutta silloin tallin olisi pakko palkata hänet ajamaan kisoissa tai se menettää yhden testipäivän ensi kauden allokaatiosta.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Rellu joutuu väkisinkin ottamaan riskin jo Kubican testaamisen suhteen, sillä sääntöjen mukaan tuoreella F1-autolla saa ajaa vain virallisten testipäivien yhteydessä ja niissäkin ns. kokeneen kuljettajan ajamien päivien määrää on rajoitettu. Rellulla on jäljellä enää yksi testipäivä, johon Kubica kelpaisi, ja se oli budjetoitu Palmerille. Toinen vaihtoehto olisi testata Kubicaa ns. F1-paluuseen valmentavassa testisessiossa, mutta silloin tallin olisi pakko palkata hänet ajamaan kisoissa tai se menettää yhden testipäivän ensi kauden allokaatiosta.
Palmeri voi vaikka syödä jätskiä sen aikaa tai jotain vastaavaa. Turhake kuskiksi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
447
Jos Rellu on kehittämässä sellaista tekniikka, että Robert vois ajaa.
Ja tarjoamassa testejä, niin eiköhän se tarkoita sitä, että ne on valmiit heivaamaan Palmerin vittuun tallista.
EDIT: Kovalainen, Salo, tai vaikka JJ-Lehdolle sopiva rassi, ja olis parempi kuin Palmer.
Tesla + tekoäly yhdistettynä Shumi-vihannekseenkin olis parempi kuski.
 
Viimeksi muokattu:

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Jos Rellu on kehittämässä sellaista tekniikka, että Robert vois ajaa.
Ja tarjoamassa testejä, niin eiköhän se tarkoita sitä, että ne on valmiit heivaamaan Palmerin vittuun tallista.
Eiköhän se idea ole se, että Kubica pystyy ajamaan jo ihan olemassa olevaa tekniikkaa. Pienellä personoinnilla tietenkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 822
No, tuota. Se kartio tippui kyllä ylhäältä päin, aivan kuten se rengaskin sen junnukuskin tapauksessa, MUTTA kummassakin tapauksessa se osa tippui heidän päänsä eteen ja he törmäsivät siihen vaakatasossa. Eli halo olisi suojannut kummassakin tapauksessa. Jos jotain tippuu sellaisella radalla että se putoaa heidän päänsä päälle, niin eihän se ole vastaava ongelma. Silloinhan se on vastaava tilanne kuin jos sen osan pudottaisi kuskin päälle varikolla. Ero on siis valtava törmäysnopeuden ja liike-energian kannalta.
Nojoo.. meinasin semmosta yläviistosta tulevaa kappaletta, mutta toki siinä saa olla jo aika huono tuuri että sopivasti osuu. Mutta mahdollista sekin varmaan.

Toki jo yläviistosta osuminen heikentää voimaa, kun jos suoraan naamaan päin tulisi.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Kubica sitten ihan oikeasti pääsee ajamaan Unkarin testeissä:
Robert Kubica will test Renault's current Formula 1 car at the post-Hungarian Grand Prix test, the team has announced.
"Renault has been weighing up for several weeks whether or not to run Kubica in the test, in its bid to better understand if the Polish driver is capable of an F1 return in 2018.

It is now confirmed that Kubica will drive for the team on the second day of the two-day test, which begins on the Tuesday after the Hungaroring event.

DAMS Formula 2 driver Nicholas Latifi will drive the car on the first day of testing.

Renault F1 managing director Cyril Abiteboul is clear that the Hungary run will be about getting a full assessment on what role Kubica could plan in its future plans."
Kubica to drive for Renault in Hungaroring test

:joy:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 232
Viestejä
4 303 747
Jäsenet
71 803
Uusin jäsen
Nikkerimmi

Hinta.fi

Ylös Bottom