F1 kausi 2017

Jaa että HALO tulee. Eikö jo samalla pistettäs puskurit ympäri auton ettei renkaat osu toisiinsa. Tai oikeastaan turvallisempi ko kisattas kisat vaikka simulaattoreilla. Hyvä on tämä kuninkuusluokan kehitys. Not.
 
Jaa että HALO tulee. Eikö jo samalla pistettäs puskurit ympäri auton ettei renkaat osu toisiinsa. Tai oikeastaan turvallisempi ko kisattas kisat vaikka simulaattoreilla. Hyvä on tämä kuninkuusluokan kehitys. Not.
Itelle tuli kans toi mieleen.
Ovat kuitenkin testaanneet vuosisa jo simulaattoreissa, niin autot radio-ohjaukselle ja kaverit koppiin turvaan!
Tosin välitön palaute kuskille ei liene ihan aidon luokkaa, mutta onpa fyysinen vaara poissa...
 
9/10 tallista äänestänyt tota vastaan, mut niin vaan FIA:n diktaattorit päättäneet et toi tulee ens kaudella.
No, se oli selvää että jotain tulee kaudelle 2018. Ja tuo on tietenkin vain alku, niin kuin oli HANS:inkin kanssa. Ensin se on kakkaa, mutta sitten ingengöörit hiovat sen toimivaksi. Toivottavasti.
 
Halon voisi työntää Jean Todtin sanonko minne.
Loppuu tässä taloudessa F1:sten katsomiset. No, onhan näitä lajeja mitä seurata: MotoGP, Ralli (siinäkin alettu kaiken maailman shikaaneja laittamaan pikataipaleilla). Indycar varmasti saa uusia faneja ensi kaudella etenkin jos F1-kuskeja siirtyy sinne.
Aivan yhtälailla nekin suunnittelevat samaa, koska se viimeisin pääosumakuolema oli heidän sarjassaan.
 
Bianchi: tuskin olisi auttanut koska nopeus, ja lisäksi suurempi syy oli ihan muualla sääntöjen noudattamisessa.

Brands Hatchin 2009 kuollut oli Henry Surtees (kyllä, sukua eli poika), joka ei ehkä olisi tapahtunut jos se rengas olisi ollut kiinni vaijerilla.

Lisäksi Massan kypärätapaus ja Justin Wilson Indycarissa 2015 joka kuoli, mutta näissä ilmassa lentänyt osa oli niin pieni ettei tuo Halo suojaa sellaiselta koko alueelta.
Paitsi että Justin Wilsonin tapauksessa se osa oli aika iso, itse asiassa auton nokkakartio. Eli olisi suojannut.
 
FIAn logiikka on hienoa:
"Tehdään autoista vaarallisempia nostamalla kaarrenopeuksia" -> Kyllähän se käy.
"Keltaisten lippujen aikana pitää hidastaa 0.01 sekuntia, jos ratavirkailijoita on keräämässä hiilikuitua radalta" -> Kyllähän se käy.
"Sateella lähdetään jatkossa paikaltaan, jolloin vesisumu tekee edessä olevan poikittain olevan auton näkemisen mahdottomaksi" -> Kyllähän se käy.
"Ei käytetä haloa, koska kukaan ei sitä halua, onnettomuuden todennäköisyys on yksi miljoonasta ja kuljettajat hyväksyvät riskin kuten viimeiset 70 vuotta, ja sillä pilataan autojen ulkonäkö karkottaen 90% faneista" -> No sehän nyt ei vaan käy.
 
Onhan tuo ruma häkkyrä. Näyttää myös siltä, että huonontaa näkyvyyttä, tosin tämän tietävät kuskit varmaan parhaiten. Eikö läpinäkyvä, tuon häkkyrän muotoinen "tuulilasi" muka olisi ollut parempi?
 
Onhan tuo ruma häkkyrä. Näyttää myös siltä, että huonontaa näkyvyyttä, tosin tämän tietävät kuskit varmaan parhaiten. Eikö läpinäkyvä, tuon häkkyrän muotoinen "tuulilasi" muka olisi ollut parempi?

Tarkoitatko tuulilasilla Ferrarin testaamaa tuulilasityyppistä suojaa, vai että Halo tehtäisiin jostakin läpinäkyvästä muovista? Veikkaan että mikään läpinäkyvä rakenne ei noin ohuena tarjoa mitään suojaa, ja toiseksi tuon muotoinen lasi varmasti vääristäisi näkymää, mikä olisi ehkä häiritsevämpää kuin kokonaan läpinäkymätön kappale.
 
ite olin samanlaista häkkyrää testailemassa pikkuformuloloissa ja kyllä pirusti haittas menoa. ihan perseestä
 
Vettel taisi testata sitä tuulilasi tyyppistä suojaa, mutta ei tykännyt. Vettelin mukaan jotenkin vääristi näkymää?
Halo ei vääristä, mutta onhan sekin vähän siinä edessä? Ilmeisesti se ei sitten haittaa.

Ehkä ylämäkeen ajettaessa peittää näkyvyyttä, mutta tasaisella ei peitä?
maxresdefault.jpg

Näyttää kai tuollaiselta?
 
Tuossa ylämäkeen ajettaessa tuo oikein korostuu. Kyllä tässä taas tehdään pakottamalla päätöksiä miettimättä seurauksia.
 
Mielestäni hieman naiivia kuvitella etteikö raha merkkaisi. Jos ei merkkaisi niin ajaisivat ilmaiseksi.
 
Videopeliscreenshotti on aika huono tämän simuloija. Kamerakulmakin on tuossa aivan vääränlainen puhumattakaan mikä ero on 2D-kuvalla ja oikealla näkökentällä.

Löytyi googlella:

8WEgilT.png


Kuskin katsoo itse asiassa aika harvoin suoraan eteen, paitsi tietenkin pitemmällä suoralla:

 
Viimeksi muokattu:
Eipä tuo näytä olevan sitten yhtään edessä. Yllättävää, kun näyttää kumminkin aika massiiviselta häkkyrältä.
 
Suoraan edessä on aina joka tapauksessa jotain antennihärpäkettä, tuo tuo vain vähän lisää siihen.
 
Mistäs pelistä tuo shotti oli? Löytysköhän esim Asseto Corsaan jotain modia niin vois VR:ssä vähän kokeilla miltä se vaikuttaa.
 
FIA:an sen väkisin päätti, ei talleilta juurikaan mitään kyselty. Mutta, Ross Brawnilla ja kumppaneilla voi olla keinot kumota tuo. Jean Todt:n ansiotahan on WRC:n muuttaminen ensin mopoluokaksi ja sitten taas höllenti sääntöjä, ku laji oli kuoleman kielissä. F1:siin hän toi noi turbokutoset ja nyt tämä.
Ainakin FIA teki päätöksen. Nyt on tietenkin talleilla mahdollisuus tehdä ehdotusta toisesta ratkaisusta. Moista ehdotusta ei välttämättä olisi edes tullut, jos sitä oltaisiin jääty odottelemaan.

Joka tapauksessa en usko että tuo tulee olemaan se lopullinen ratkaisun muoto, niin kuin se ei sitä ollut aikanaan HANS:in kanssakaan. Jostain pitää aloittaa hiomaan sitä valmista mallia.
 
Yhdellekään radalle ei ole tullut traktoria jossa olisi jokin este alle ajoa estämään. Ei käy koska tämä olisi liian yksinkertainen ratkaisu.

Vink vink Indycar suunnittelee samaan kaudelle 2018 :wtf:
 
Joka tapauksessa en usko että tuo tulee olemaan se lopullinen ratkaisun muoto, niin kuin se ei sitä ollut aikanaan HANS:in kanssakaan. Jostain pitää aloittaa hiomaan sitä valmista mallia.
Hans tuli kyllä sarjaan ihan aiotusti ja sitä on käytetty nyt jo yli 15 vuoden ajan. Myös halo tulee ensi kaudella aivan aiotusti, siitä ei pääse mihinkään. Asia on nyt päätetty, piste. FIA:n tiedotteessa puhuttiin siitä, että härpätintä voidaan vielä muotoilla "tallien avustuksella" erilaiseksi, mutta siihen on vaikea uskoa, koska aiemminkaan ei ole löydetty tapaa tehdä siitä parempaa. Koko auton aeroa pitäisi luultavasti viilata, jotta vessanrengas saataisiin sovitettua autoihin hieman esteettisemmin. Siihen ei tietenkään lähdetä, sillä säännöt muuttuivat vasta täksi kaudeksi.

Yhdellekään radalle ei ole tullut traktoria jossa olisi jokin este alle ajoa estämään. Ei käy koska tämä olisi liian yksinkertainen ratkaisu.
Tuolla ei ole mitään väliä, koska radalla ei saa ajaa kilpaa, kun siellä on traktoreita tai muita radalle kuulumattomia kulkuneuvoja. Ainakin näin aluksi puhuttiin, mutta muistelenpa hieman niin, että säännöstä on poikettu jo tällä kaudella.
 
Tuolla ei ole mitään väliä, koska radalla ei saa ajaa kilpaa, kun siellä on traktoreita tai muita radalle kuulumattomia kulkuneuvoja.

Se on täysin sallittua jopa VSC:n aikana. Tällöin sektorille annetaan target aika eli voit vetää mono nurkassa 90% sektorista ja lopussa hiljennät ihanne aikaan. Miksi ajaa näin kun ei voita aikaa? Etu tulee siinä kun VSC poistuu (tavoite aika myös poistuu) olet aina ajamassa jotain sektoria. Jos olet vetänyt alun täysillä niin saat siitä etua verrattuna tasaiseen hiljaiseen ajoon.

Edit: Ei Julesinkaan pitänyt ajaa tuplakeltaisilla kilpaa mutta veti kovempaa kuin uusilla renkailla ajavat kärkikuskit.
 
FIA:an sen väkisin päätti, ei talleilta juurikaan mitään kyselty. Mutta, Ross Brawnilla ja kumppaneilla voi olla keinot kumota tuo.
Vuosi sitten samassa kokouksessa tehtiin yksimielinen päätös että jompi kumpi värkki tulee. Nyt jäi auki, että äänestettiinkö tässä uudelleen tästä vai vaan Halosta vs. tuulilasi jota Vettel testasi viikonloppuna.

Jean Todt:n ansiotahan on WRC:n muuttaminen ensin mopoluokaksi ja sitten taas höllenti sääntöjä, ku laji oli kuoleman kielissä. F1:siin hän toi noi turbokutoset ja nyt tämä.
Joo, ihan yksinään toi ne kysymättä keltään ja ilman että ensin Mersu, Renault ja aiemmin VW lobbasi niitä monta vuotta ja epäsuorasti herätti Hondan kiinnostuksen.
 
On muute pikkasen noita namiskuukkeleita tuossa ratissa, jotenkin sitä Räikkösen ikäryhmään kuuluvana alkaa ymmärtääkin miten hankalaa alkaa olemaan Räikkösen iässä ajaminen tuollaisen ratin kanssa. Tulee pää kipeeks jo kun pelkästään yrittää miettiä mitä mistäkin tapahtuu ja mitä kaikkea pitää säätää yhden kierroksen aikana...

Videopeliscreenshotti on aika huono tämän simuloija. Kamerakulmakin on tuossa aivan vääränlainen puhumattakaan mikä ero on 2D-kuvalla ja oikealla näkökentällä.

Löytyi googlella:

8WEgilT.png
 
Se on täysin sallittua jopa VSC:n aikana. Tällöin sektorille annetaan target aika eli voit vetää mono nurkassa 90% sektorista ja lopussa hiljennät ihanne aikaan.
Totesinkin jo FIA:n rikkovan omia sitoumuksiaan. Bianchin onnettomuuden jälkeen käytäntöjä muutettiin niin, että traktorin tuominen radalle tarkoittaa aina (oikeaa) turva-autoa; kuljettajat taisivat vaatia jopa punaista lippua. Myöhemmin palattiin hiljaa vanhaan käytäntöön, jossa kuljettaja saa ajaa niin kovaa kuin haluaa, kunhan sektoriaika on riittävän hidas. Nyt sen nimi vain on virtuaalinen turva-auto siinä missä ennen oli tuplakeltaiset.
 
Noista haloista tulee komeat kun tallit hiffaa että sinne voi pistää kaikenlaista viiriä ja lärpäkettä
 
Tällaiset projektit lämmittävät mieltä näin moottoriurheilun ystävänä ja varmasti edesauttavat sitä, että meillä on tulevaisuudessakin kovia, toivottavasti entistäkin kovempia, kuskeja moottoriurheilun ylimmissä luokissa.

Vielä Kymiring kuntoon ja osaksi MotoGP-sarjaa, niin kuka tietää jos vaikka joskus...
Flying Finn 100 -hanke kerännyt jo 74 kartingautoa nuorisourheilulle
Moottoriurheilu Turun Sanomat 18:36 0

Flying Finn 100 on edennyt juhlalliseen välietappiinsa. Alahärmän PowerParkissa viikonvaihteessa kisattavan Flying Finn 100 Racen yhteydessä järjestettiin seremoniallinen luovutus, jossa hankkeen kautta kerätyt karting-autot lahjoitettiin autourheiluseurojen juniorityöhön ympäri Suomea.

Mukana luovutuksessa oli läsnä myös autourheilumaailman arvovaltaisia nimiä, kuten FIA:n puheenjohtaja Jean Todt.

Suomen valtion 100-vuotisjuhlavuoden kunniaksi perustettu Flying Finn 100 on autourheilun kansallisen lajiliiton, AKK:n, nuorisourheilun kehittämis- ja tukihanke, jonka tavoitteena on kerätä yhdessä yhteistyöyritysten ja autourheilutähtien kanssa sata uutta junior kartkilpa-autoa, jotka ohjataan autourheiluseurojen junioritoimintaan ympäri Suomea.

Kartingin EM-osakilpailussa, Flying Finn 100 Racessa, hankkeelle kerättyjä autoja oli luovuttamassa autourheilun arvovaltaisia nimiä ja ammattilaisia, kuten FIA:n puheenjohtaja Jean Todt, rata-autoilija Toni Vilander, kartingkuljettaja Simo Puhakka ja AKK:n hallituksen puheenjohtaja Juhani Pakari sekä toimitusjohtaja Tatu Lehmuskallio.

AKK:n luotsaama hanke on edennyt vahvassa myötätuulessa, sillä heinäkuun puoliväliin mennessä karting-autoja on lahjoitettu yhteensä jo 74 kappaletta 45 eri yrityksen, yhteisön tai yksityishenkilön taholta. Kansainvälisen autoliiton puheenjohtaja Todt kiitteli sekä hankkeen myötä tehtävää tärkeää nuorisotyötä että itse kilpailun puitteita.

– Merkittävä hanke tuottaa myös merkittävää tulosta. Suomi on eräänlainen paratiisi kilpakuljettajille, oli laji sitten mikä tahansa. Maanne on hieno osoitus siitä, miten pienessä kansassa voi olla näin paljon intohimoa moottoriurheilua kohtaa. Se on lumoavaa, Todt tunnelmoi.

Flying Finn 100 -hanketta vetävä, AKK Sports Oy:n promoottori Jani Backman iloitsi sekä lahjoitusten että kumppaneiden määrästä.

– Nyt otetaan vielä loppukiri, niin saadaan 100 autoa juhlavuoden loppuun mennessä täyteen. Haastamme lisää toimijoita mukaan nuorisourheilun ja suomalaisen autourheilumenestyksen puolesta - mahtavien yhteistyökumppaneiden kanssa tästä saadaan paljon iloa nuorille, Backman muistuttaa.

Rata-autoilija Toni Vilander on yksi hankkeen kummiurheilijoista ja perustajista. Muun muassa Le Mansin 24-tunnin ajon voittajana tunnettu ja 2012 Vuoden Autourheilijaksi valittu Vilander pitää Flying Finn 100:aa merkittävänä yhteiskunnallisena panostuksena.

– On todella tärkeää, että saamme nuorisoa kartingin pariin, ei pelkästään kilpa- ja huippu-urheilun näkökulmasta. Karting on ylipäänsä hieno harrastus, joka kehittää nuoria monipuolisesti, ja lajin harrastaminen vie eteenpäin tärkeitä ajo- ja autonkäsittelytaitoja, jotka ovat suoraan avuksi siviililiikenteessä, Vilander summaa.

Vilanderin ja Simo Puhakan lisäksi Flying Finn 100:aa tukemaan on lähtenyt nimekäs joukko muitakin suomalaisia kuljettajatähtiä, kuten Mika Häkkinen, Kimi Räikkönen, Valtteri Bottas ja Heikki Kovalainen, joista jokainen on luovuttanut oman nimikoidun kartingautonsa hankkeelle.
Flying Finn 100 -hanke kerännyt jo 74 kartingautoa nuorisourheilulle

Hankkeen omat sivut:
Flying Finn 100
 
Viimeksi muokattu:
Paitsi että Justin Wilsonin tapauksessa se osa oli aika iso, itse asiassa auton nokkakartio. Eli olisi suojannut.
Toisaalta taas tollanen nokkakartiokin saattaa tulla juuri oikeassa asennossa ylhäältä päin (kuten em. tapauksessa) ja osua silti. Mitäs sitten ihmetellään kun ei suojannutkaan?

Skyllä olivat sitä mieltä, että pitäisikö odottaa 1-2 vuotta, että autot suunnitellaan alusta asti siten että ne sisältäisivät tietynlaisen suojan?

No en tiedä.. huono homma jos kuskin kypärää ei näe tv ruudusta. Ainakin se tuulilasiviritelmä oli sellanen ettei nähnyt mitään. Ehkä Halo hieman parempi.
 
Toisaalta taas tollanen nokkakartiokin saattaa tulla juuri oikeassa asennossa ylhäältä päin (kuten em. tapauksessa) ja osua silti. Mitäs sitten ihmetellään kun ei suojannutkaan?
No, tuota. Se kartio tippui kyllä ylhäältä päin, aivan kuten se rengaskin sen junnukuskin tapauksessa, MUTTA kummassakin tapauksessa se osa tippui heidän päänsä eteen ja he törmäsivät siihen vaakatasossa. Eli halo olisi suojannut kummassakin tapauksessa. Jos jotain tippuu sellaisella radalla että se putoaa heidän päänsä päälle, niin eihän se ole vastaava ongelma. Silloinhan se on vastaava tilanne kuin jos sen osan pudottaisi kuskin päälle varikolla. Ero on siis valtava törmäysnopeuden ja liike-energian kannalta.
 
Kyllä tuo halo varmasti estää ylhäältä päin tippuvan esineen. Koska auto ajaa suurella nopeudella eteenpäin, niin esine usuu ensin haloon ja sitten esine kimpoaa siitä taakaisin yläilmoihin?

Muistaakseni jossain oli testi myös halosta. Mutta se periaate tuossa kai on että esine vaihtaa suuntaa vähän ylemmäksi ja esine ei osu kuskin kypärään? Jos siis tippuva esine tippuu suoraan taivaalta ja auto ajaa vaikka 300 km/h, niin esine tulee silti edestäpäin?
 
Viimeksi muokattu:
Nähdäänkö Roope vielä F1-kisassa:Todellinen F1-sensaatio lähellä toteutumista, Kubica tekemässä ihmetemppua - "Hän ansaitsee sen"
Toivottavasti saavat sellaiset vehkeet, että pystyy ajamaan.
Rellu joutuu väkisinkin ottamaan riskin jo Kubican testaamisen suhteen, sillä sääntöjen mukaan tuoreella F1-autolla saa ajaa vain virallisten testipäivien yhteydessä ja niissäkin ns. kokeneen kuljettajan ajamien päivien määrää on rajoitettu. Rellulla on jäljellä enää yksi testipäivä, johon Kubica kelpaisi, ja se oli budjetoitu Palmerille. Toinen vaihtoehto olisi testata Kubicaa ns. F1-paluuseen valmentavassa testisessiossa, mutta silloin tallin olisi pakko palkata hänet ajamaan kisoissa tai se menettää yhden testipäivän ensi kauden allokaatiosta.
 
Rellu joutuu väkisinkin ottamaan riskin jo Kubican testaamisen suhteen, sillä sääntöjen mukaan tuoreella F1-autolla saa ajaa vain virallisten testipäivien yhteydessä ja niissäkin ns. kokeneen kuljettajan ajamien päivien määrää on rajoitettu. Rellulla on jäljellä enää yksi testipäivä, johon Kubica kelpaisi, ja se oli budjetoitu Palmerille. Toinen vaihtoehto olisi testata Kubicaa ns. F1-paluuseen valmentavassa testisessiossa, mutta silloin tallin olisi pakko palkata hänet ajamaan kisoissa tai se menettää yhden testipäivän ensi kauden allokaatiosta.
Palmeri voi vaikka syödä jätskiä sen aikaa tai jotain vastaavaa. Turhake kuskiksi.
 
Jos Rellu on kehittämässä sellaista tekniikka, että Robert vois ajaa.
Ja tarjoamassa testejä, niin eiköhän se tarkoita sitä, että ne on valmiit heivaamaan Palmerin vittuun tallista.
EDIT: Kovalainen, Salo, tai vaikka JJ-Lehdolle sopiva rassi, ja olis parempi kuin Palmer.
Tesla + tekoäly yhdistettynä Shumi-vihannekseenkin olis parempi kuski.
 
Viimeksi muokattu:
Jos Rellu on kehittämässä sellaista tekniikka, että Robert vois ajaa.
Ja tarjoamassa testejä, niin eiköhän se tarkoita sitä, että ne on valmiit heivaamaan Palmerin vittuun tallista.
Eiköhän se idea ole se, että Kubica pystyy ajamaan jo ihan olemassa olevaa tekniikkaa. Pienellä personoinnilla tietenkin.
 
No, tuota. Se kartio tippui kyllä ylhäältä päin, aivan kuten se rengaskin sen junnukuskin tapauksessa, MUTTA kummassakin tapauksessa se osa tippui heidän päänsä eteen ja he törmäsivät siihen vaakatasossa. Eli halo olisi suojannut kummassakin tapauksessa. Jos jotain tippuu sellaisella radalla että se putoaa heidän päänsä päälle, niin eihän se ole vastaava ongelma. Silloinhan se on vastaava tilanne kuin jos sen osan pudottaisi kuskin päälle varikolla. Ero on siis valtava törmäysnopeuden ja liike-energian kannalta.
Nojoo.. meinasin semmosta yläviistosta tulevaa kappaletta, mutta toki siinä saa olla jo aika huono tuuri että sopivasti osuu. Mutta mahdollista sekin varmaan.

Toki jo yläviistosta osuminen heikentää voimaa, kun jos suoraan naamaan päin tulisi.
 
Kubica sitten ihan oikeasti pääsee ajamaan Unkarin testeissä:
Robert Kubica will test Renault's current Formula 1 car at the post-Hungarian Grand Prix test, the team has announced.
"Renault has been weighing up for several weeks whether or not to run Kubica in the test, in its bid to better understand if the Polish driver is capable of an F1 return in 2018.

It is now confirmed that Kubica will drive for the team on the second day of the two-day test, which begins on the Tuesday after the Hungaroring event.

DAMS Formula 2 driver Nicholas Latifi will drive the car on the first day of testing.

Renault F1 managing director Cyril Abiteboul is clear that the Hungary run will be about getting a full assessment on what role Kubica could plan in its future plans."
Kubica to drive for Renault in Hungaroring test

:joy:
 
Hieman OT, mutta liittyy sarjan talleihin tai ainakin yhteen niistä ja mitä se edustaa. Mersu lopettaa DTM:n ensi vuoden jälkeen ja aloittaa Formula E:ssä kaudella 19/20.

Mercedes to quit DTM after 2018, confirms Formula E entry


Ja vähän asiaakin: FIA tiukentaa öljynkäytön rajoja viimeaikaisten epäselvyyksien ja epäilyiden jälkeen:
"In a Technical Directive issued to the teams ahead of the Hungarian Grand Prix, it has reminded them that an oil consumption limit of 0.6 litres per 100km was deemed to be acceptable – and would now be "strictly enforced" from 2018.

However, mindful that some manufacturers could struggle to get within that limit with current engines, there has been no push to strictly limit oil use up until now.

For having analysed the engine situation over the first half of the year, the FIA has now ruled that any new power unit introduced from the Italian GP will have to adhere to a limit of 0.9 litres of oil use per 100km."
FIA imposes fresh oil burn limits in Formula 1
 
Ei siis pitäisi vaikuttaa F1:een, jos DTM:n mennyt raha yksinkertaisesti siirtyy FE:hen, joskin siitä on ollut kysymysmerkkejä. Mikä taas voi vaikuttaa on myös Daimlerin kohdalla kytevä diesel-gate/päästöskandaali ja kartelliväitteet.

Formula E:ssa alkaa kohta olemaan kiva määrä valmistajia. Ei ihme että kiinnostaa, kun se on halpaa ja näkyvyys korkea verrattuna kustannuksiin. Logot autoon ja mitään ei tarvitse tehdä itse, mutta halutessaan osan sähkömoottorista ja osista saa. Tähän kaikki autourheilu tuntuu yhä enemmän menevän.
 
Ihmettelen, kun nykyisin pitäisi kaiken olla niin turvallista. "Hei, ajetaan 300 kmt seinään, ei käy kuinkaan..."
En ymmärrä. Kilpa-autoiluun kuuluu tietty vaara, jos tekee virheen niin saattaa käydä hassusti. Miksi se ei käy nyky- ihmisille? En ymmärrä.
Väkisin jotain haloa tai shieldiä tyrkytetään.
Jos kilpakuskia pelottaa niin kannattaa lopettaa, kyllä maailmasta löytyy kisakuskeja jotka uskaltaa ajaa. Eikä nuo nykykuskitkaan taida olla kovin innoissaan noista hässäköistä.
Katsojia/ yleisöä jos kuolemanvaara ahdistaa niin kannattaa seurata vaikkapa golfia. Tai shakkia.
Ihminen kuolee joskus jokatapauksessa, ainoa varma asia tässä maailmassa.
 
Siinä vaan saattaa jotkun viranomaiset näyttää soo-soo, että nyt autot menee liian kovaa tai autot on liian turvattomia, jos porukkaa kuolee. Halo häkkyrän kanssa jos saisi nopeuksia korotettua, niin minusta ihan hyvä :) Lisäksi lisää hienoja isoja kolareita, josta ei kumminkaan kuole porukkaa.

Että ei käy samaten kuin B ryhmälle :)
 
Äijä ajaa:





Mieletön auton käsittelytaito, käsiala loistava. Ikävä kyllä kuoli myöhemmin, mutta onko se jotenkin huono kuolema rakastamansa lajin parissa kuin vanhuuteen kuoleminen? Väistämätön tosiasia jokatapauksessa.
Siis kuolema.
Itse en vain ymmärrä, mitä pahaa siinä on.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 176
Viestejä
4 488 685
Jäsenet
74 164
Uusin jäsen
wesseli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom