F1 kausi 2017

En pahottaisi mieltäni vaikka Monaco lähtisi kalenterista pois, olkoonkin legendaarinen rata mutta autotkin oli vähän eri vehkeitä sillon kun Monasossa ajeltiin ekoja kertoja. :rolleyes:

Tiedä vaikka vielä vähentäisivät aerodynaamista pitoa, heikentäisivät jarruja(teräslevyjarrut) ja pienentäisivät autojen kokoa selvästi! Mahtuisi Monacossakin ohittamaan, jarrutuksissa paremmat ohitusmahikset ja perässäkin pystyisi roikkumaan. Sarja tosin voisi muuttua mikroautoiluksi
 
Niin monta muutakin rataa on kalenterissa, jossa ei ohituksia paljon näy, joten sama se Monaco on siellä pitää mukana. Mielenkiintoisempi se on ratana kuin moni muu näistä uudemmista, tosin itselleni suurin suosikki on Kanadan GP.
 
Ainakin itse katson mieluummin jonoajoa Monacon rännissä kuin monella muulla uudella radalla, jossa on kilometrin turva-alueet.
 
Kyllähän Monaco kuuluu sarjaan perinteen vuoksi, vaikka sen kilpailullisista ominaisuuksista voikin olla monta mieltä. Tärkeämpää olisi kiinnittää huomiota uusien ratojen ohituskelpoisuuteen.
 
Jaa-a mutta toivoisin, että Vandoorne saa vielä toisen kauden. Nykyisellä kalustolla Alonson kaltaista kuskia vastaan on hieman vaikea todistaa kykynsä.
 
Olisikohan sittenkin Alonso, joka on lähdössä?

Miehen nopeutta ja taitoja ei kyseenalaista kukaan, mutta ne menevät kummankin osapuolen kannalta hukkaan nykytilanteessa. Mäkin kannalta siksi, että Alonso kerää tällä hetkellä 40 miljoonan vuosipalkan, samalla kun viimekausien esitykset eivät ole ainakaan parantaneet rahoitustilannetta. Soppari tehtiin aikana, jolloin mäkillä uskottiin tallin nousevan takaisin mestaruuskantaan tai ainakin voittotaisteluun heti ensimmäisenä sopimusvuonna, mutta nyt toiveet ja mahdollinen palkkatarjous voivat olla vähän maanläheisemmällä tasolla.

Alonson jatkuva julkinen palaute Hondalle voi sekin vaikeuttaa yhteistyön jatkoa, jos talli aikoo jatkaa Hondan moottoreilla. Japanilaiset ei ainakaan ota sitä kovin ilolla vastaan. Toisaalta jos suunnittelevat vaihtoa esimerkiksi Renaultin asiakastalliksi (ferrarilta on turha odotella moottoreita ja mersukaan tuskin haluaa mäkistä kilpailijaa), niin Alonso lähtisi varmaan siinä samalla sujuvasti Renaultin suuntaan.
 
Alonsoa veikkaisin itsekin lähtijäksi. Mutta tuosta palkasta, eikös se ole Honda joka ne Alonsom miljoonat maksaa eikä McLaren? Ja käsittääkseni Honda on kokenut Alonson arvokkaaksi.
 
Alonsoa veikkaisin itsekin lähtijäksi. Mutta tuosta palkasta, eikös se ole Honda joka ne Alonsom miljoonat maksaa eikä McLaren? Ja käsittääkseni Honda on kokenut Alonson arvokkaaksi.
Ei ole muistikuvaa varsinaisesta maksajasta. Tästä uutisesta taisin muistaa tuon palkkamäärän: Bottakselle huikea palkankorotus – ohitti Räikkösen F1-kuskien vertailussa

Honda maksajana kuulostaisi kyllä loogiselta sinänsä, mutta asettaisi Alonson vittuilut vielä kummallisempaan valoon.:rofl:
 
Miksi mun mielestä Button sano jossain välissä jo tuolla Monacossa että tämä on absoluuttisen varmasti hänen viimeinen aika-ajonsa?
 
McLaren-Honda teki historiaa keskeyttämällä kolmen auton voimin tänä sunnuntaina. Sato vähä paikkasi tuota Hondan tilannetta voittamalla Indy-kisan, niin lehdet voivat kirjoittaa muustakin kuin japanilaisten kyvyttömyydestä rakentaa moottoreita. Ainakin kolme Hondaa paukahti Indy-kisassa ja kisaviikon aikana on paukkunut muitakin. Alonsolta petti kone jo ennen aika-ajoja mutta onneksi talli kerkesi tuolloin korjata tilanteen.
 
Harmi Alonsolle. Ihan hauska oli seurata sen ajoja.

Tuossa Indyssä on ollut se että ei tunne talleja eikä ketään kuskeja niin ei ole oikeen mitään seurattavaa. Heti kun oli joku kenet tuntee niin kyllähän tuota katteli.

Ei tuo ovaali nyt niin puuduttavaa ole ja kun ei joka kisa ole ovaali.
 
McLaren-Honda teki historiaa keskeyttämällä kolmen auton voimin tänä sunnuntaina. Sato vähä paikkasi tuota Hondan tilannetta voittamalla Indy-kisan, niin lehdet voivat kirjoittaa muustakin kuin japanilaisten kyvyttömyydestä rakentaa moottoreita. Ainakin kolme Hondaa paukahti Indy-kisassa ja kisaviikon aikana on paukkunut muitakin. Alonsolta petti kone jo ennen aika-ajoja mutta onneksi talli kerkesi tuolloin korjata tilanteen.
Indyssä McLarenin osuus näkyi Alonson auton tarroissa. Hondan Indymoottorin on tehnyt Jenkit Jenkeissä. Siellä asetelma on muutenkin aika erilainen kun Honda on suorituskyvyltään parempi moottori.
 
Onko googletustaidoissani jotain vikaa vai miksen löydä mistään kuvagalleriaa Monacon erikoiskypäristä?
Vain Bottaksen kypärä oli MTV:llä
 
Indyssä McLarenin osuus näkyi Alonson auton tarroissa. Hondan Indymoottorin on tehnyt Jenkit Jenkeissä. Siellä asetelma on muutenkin aika erilainen kun Honda on suorituskyvyltään parempi moottori.
Se oli totta kai satiiria, jota ei tarvitse sen enempää selitellä. Mutta juuri tuolta se F1-väelle näyttää. Alonso lähti Hondan surkeuden takia rapakon taakse maailmaa valloittamaan ja Honda petti jälleen kerran. McLarenin autossa.

McLaren-pomo Zak Brown muuten kommentoi tuota keskeytystä sanomalla, ettei se ollut edes yllättävää. Ihan sama, mitä pr-osasto käskee sanomaan, niin siellä valmistellaan Hondan poistamista kuvioista ja jokainen takaisku hyödynnetään lyömäaseena siinä prosessissa. Todellinen propagandakone käynnistyy siinä vaiheessa, kun päätös on lyöty lukkoon ja Honda-sopimus halutaan purkaa.
 
Onko googletustaidoissani jotain vikaa vai miksen löydä mistään kuvagalleriaa Monacon erikoiskypäristä?
Vain Bottaksen kypärä oli MTV:llä
Eipä niillä kovin kummoisia erikoiskypäriä näinä päivinä voi olla, kun niiden kypärien pitää näyttää pääosin samalta joka kisassa. Eli takavuosien bling-blingiä ei enää nähdä.

Kuskien omilta twitter-tileiltä voi löytyä mitä on, tai tallien nettisivuilta.
 
Eipä niillä kovin kummoisia erikoiskypäriä näinä päivinä voi olla, kun niiden kypärien pitää näyttää pääosin samalta joka kisassa. Eli takavuosien bling-blingiä ei enää nähdä.

Kuskien omilta twitter-tileiltä voi löytyä mitä on, tai tallien nettisivuilta.
Käsittääkseni Monacossa saa edelleen sooloilla aika hyvin noiden kypärien kanssa? Taitaa olla aika toivotonta enää twitteristä kaivaa Monacon aikaisia twiittejä :(
 
Käsittääkseni Monacossa saa edelleen sooloilla aika hyvin noiden kypärien kanssa? Taitaa olla aika toivotonta enää twitteristä kaivaa Monacon aikaisia twiittejä :(

Ei kyllä käsittääkseni saa. Jos jotain on, niin vain esittelykappaleita, joita ei käytetä päässä. Olikos, se että kerran saa vaihtaa. Mut eipä tuosta kait mitää isompaa sanktiota tule.. uus omistajaki nyt.
 
Kubica perkele tosissaan puskemassa takaisin ykkösiin. Ois kyllä hieno homma jos ukko on kunnossa ja ilmeisesti on kun Rellun testeissä huhujen mukaan painoi kovempaa ku Sirotkin. Palmer hiuksista vittuun ja puolalainen rattiin.
 
Kubica perkele tosissaan puskemassa takaisin ykkösiin. Ois kyllä hieno homma jos ukko on kunnossa ja ilmeisesti on kun Rellun testeissä huhujen mukaan painoi kovempaa ku Sirotkin. Palmer hiuksista vittuun ja puolalainen rattiin.

No, eivätpä nuo ole julkaisseet muita tietoja ko. testistä, joten on vaikea sanoa minkälaisilla polttoainelasteilla ajettiin jne. Mutta silti, onhan Kubica kuitenkin ihan hemmetin kova kuski.

Jos vain pystyisi ajamaan, niin totta hemmetissä Palmerin tilalle. :tup:
 
Eihän ne tollasta videota vääntäis jos ei tässä jotain sutinaa olis. Skylla tänään Kubica sanoi itse suoraan, että kulki ihan helvetin hyvin ja on itse valmis paluuseen. Varikolla ei ole varmaan ketään joka ei haluaisi Kubicaa takaisin kehiin.
 
No, eivätpä nuo ole julkaisseet muita tietoja ko. testistä, joten on vaikea sanoa minkälaisilla polttoainelasteilla ajettiin jne. Mutta silti, onhan Kubica kuitenkin ihan hemmetin kova kuski.

Jos vain pystyisi ajamaan, niin totta hemmetissä Palmerin tilalle. :tup:

Nojaa.. ylihypetykseltä kuulostaa mun korvaan jutut , että olis jopa toisen testikuskin pessy kierrosajoissa. Sitähän emme tiedä, mikä oli toisen ohjelma. Jos tuolla ykskätinen pärjää, nii nostan hattua. En vain usko, että pärjää.

edit: varsinki, ku vuosia edellisistä ajoista on jo melko hyvä määrä.
 
Mikä ei siis ole paljonkaan tietoa. Esim. mitä Sirotkin ajoi?

No jos Kubica on ajanu nuo simulaatiot (eli joukossa kevyttä/painavaa ja uusilla/vanhoilla kumeilla) niin onhan siinä nyt helvetisti dataa mistä tuskin on vaikea tehdä vertailua toiseen kaveriin, josta on vielä helvetisti enemmän dataa. Eli kyllä ne siellä varmasti tietää millä tasolla Kubican vauhti on aika tarkalleen mutta kyseessä kuitenkin siis huhu eikä mitään vahvistettua tietoa.
 
No jos Kubica on ajanu nuo simulaatiot (eli joukossa kevyttä/painavaa ja uusilla/vanhoilla kumeilla) niin onhan siinä nyt helvetisti dataa mistä tuskin on vaikea tehdä vertailua toiseen kaveriin, josta on vielä helvetisti enemmän dataa. Eli kyllä ne siellä varmasti tietää millä tasolla Kubican vauhti on aika tarkalleen mutta kyseessä kuitenkin siis huhu eikä mitään vahvistettua tietoa.
Eli siis jos Sirotkin ei ole ajanut aika-ajo simua, niin onko silloin vertaus toimiva?
 
Minä en tiedä mitä Sirotkin on ajanut. Kyseessä on Rellun varakuljettaja, niin oletan että on ajanut kaikkea mahdollista, niin että mielekäs vertailu saadaan datan perusteella tehtyä.
Ehkä heillä ei ole ollut alunperinkään tarkoitus saada mitään mielekästä vertailua. Joka tapauksessa, dataa ei ole juuri julkistettu.

Todellinen nopeus nähtäisiin sellaisessa kauden aikana ajettavassa testissä. Toivottavasti toteutuu.
 
Ehkä heillä ei ole ollut alunperinkään tarkoitus saada mitään mielekästä vertailua. Joka tapauksessa, dataa ei ole juuri julkistettu.

En ihan ymmärrä mitä sä vänkäät mutta tosiaan kuten heti kärkeen mainitsin niin kyseessä on huhu.

Ilmeisesti Kubican suurin ongelma on ratin kääntäminen ääriasentoihin eli syheröradoilla voisi olla vaikeuksia.
 
Onko toi superlisenssi voimassa ns. Lopun ikää, vai joutuisiko kubica suorittamaan sen uudelleen.
Toivottavasti kyseinen herra sieltä paluun pystyy tekemään, joutui lähtemään F1 radoilta aivan liian aikaisin pois.
 
Brittilähde: McLaren päättänyt jättää Hondan – ero maksaa 88 miljoonaa

F1-sarjassa kisaava McLaren on päättänyt irtisanoa sopimuksensa moottoritoimittaja Hondan kanssa ja siirtyy Mercedeksen asiakkaaksi tämän kauden jälkeen, kertoo brittiläinen Daily Mail.

McLarenin ja Hondan uudestaan alkanut yhteistyö on nyt kolmannella kaudellaan. Tulokset ovat olleet suorastaan surkeita, eikä McLaren ole saavuttanut tällä kaudella vielä pistettäkään.

Brittitalli on arvostellut Hondaa julkisesti, sillä japanilaisvalmistajan moottori on tehoton ja epäluotettava. Viimeisin niitti McLarenille oli Daily Mailin mukaan Fernando Alonson keskeytys moottorivikaan Kanadan GP:n loppuhetkillä viikonloppuna. Espanjalainen oli ajamassa tallille vuoden ensimmäistä pistesijaa.


Yksi tekijä uutisoidun päätöksen taustalla on varmasti Alonso, joka on uhannut jättää McLarenin, jos se ei saavuta voittoja tällä kaudella. Mercedes-moottorit nostaisivatkin varmasti tallin osakkeita pitää espanjalaistähti riveissään, vaikkei se saavuttaisikaan huipputuloksia kuluvana vuonna. Alonson sopimus päättyy tähän kauteen.

Daily Mailin mukaan Honda-sopimuksen irtisanominen maksaa McLarenille 88 miljoonaa euroa. Mercedes-sopimuksessa on vielä muutamia vahvistamattomia seikkoja, ja McLarenin kilpailutoimenjohtaja Eric Boullier on todennut Daily Mailille, ettei sopimusta todennäköisesti saada valmiiksi ennen ensi viikon Azarbaidzhanin GP:tä. Sopimusuutisen odotetaan tulevan julki kuitenkin ennen elokuun kesätaukoa.

McLaren on ajamassa tämän kauden loppuun Hondan moottoreilla ja siirtyy Mersun asiakkaaksi talvella. Mercedeksen voimanlähteillä ajavat tällä hetkellä kolme peräkkäistä tuplamestaruutta voittaneen tehdastallin lisäksi Williams sekä Force India.

McLaren kilpaili Mercedeksen moottoreilla vuodet 1995-2014 ja saavutti tuona aikana yhden valmistajien ja kolme kuljettajien MM-titteliä.
 
Ilmeisesti Honda vaihtaa sitten Sauberille 2018, eli honda pysyy vielä formuloissa mukana.
 
Kubica on myöntänyt pyrkivänsä oikeasti palaamaan ykkösiin.
Kubica targets "proper comeback" after Renault F1 test
:tup:
No haaveitahan kannattaa aina olla, mutta ei nuo kommentit tuossa niin kovin varmoilta kuulosta ja Renaultikin on tätä kutsunut "one off" testiksi. Ja siinä kädessä tosiaan taitaa edelleen jotain fyysisiä rajoitteita, ilmeisesti juurikin liikkumiseen tarvittavan tilan suhteen. Vasta näin yhden ilmeisesti tuoreen kuvan, jossa se oikea käsi oli tyyliin kolmasosan kapeampi kuin vasen. En edes halua etsiä sitä kuvaa kun näytti suoraan sanottuna inhottavalta.
 
Viimeksi muokattu:
Kubica oli hyvä kuski, mutta paluun tiellä on kolme ongelmaa
a) toipuminen kesti liian kauan
b) hän on turhan pitkä kuskiksi (auton suunnittelussa huomioitavaa)
c) ei mikään mainoskasvo
 
Vakavan loukkaantumisen pitkän toipumisjakson jälkeen paluun tekevä suosittu kuljettaja, jolla edelleen on maailmalla valtavasti faneja.

Näin näkisin itsekin. Mainonnan suunnittelussa sitten vikaa, jos tuota ei saada hyödynnettyä. Parempi mainoskasvo se on (imo) kuin Oconit, Wehrleinit, Palmerit, Ericsonit jne. Ei nyt tietty Räikköselle, Alonsolle, Vettelille, Hamiltonille jne pärjää.
 
Kubica oli hyvä kuski, mutta paluun tiellä on kolme ongelmaa
a) toipuminen kesti liian kauan
b) hän on turhan pitkä kuskiksi (auton suunnittelussa huomioitavaa)
c) ei mikään mainoskasvo
Viittaatko a) kohdassa siihen rallionnettomuuteen, jossa jokin objekti lävisti hänen kätensä? Jossakin haastattelussa sanoi, että käsi ei tule kuntoutumaan todennäköisesti ikinä sellaiseen kuntoon, että sillä kestäisi ajaa edes yksi kokonainen GP F1-autolla.
 
Juurikin siihen rallionnettomuuteen, jossa tiekaide lävisti auton ja teloi Kubican aika pahasti. Robert on mitä ilmeisimmin tehnyt rajusti töitä kuntoutuksessa, kun nyt pystyi ajamaan F1-testejä kunnialla läpi, mutta mielipiteeni on että prosessi kesti liian kauan hänen formulauransa kannalta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Viestejä
4 490 770
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom