Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
no googlaileppa, kiinnostais asia kyllä. Itse olen lähes varma että ainkain vuoden -80 jälkeen on ollut vähintään 2 muutakin moottori valmistajaa
Veikkaan että loppukaudesta kaikki matkivat Mersua (jos eivät esittele samanlaista jo ennen kauden alkua). Pakkohan tuollaisesta massiivisesta pystysuuntaisesta hainevästä on olla jotain haittaa varsinkin sivutuulessa ja ehkä mutkissakin.Hienoa, ei hainevääNähdäänköhän kauden lopussa vielä sekä evällisiä että evättömiä autoja vai havaitaankohan jompi kumpi kauden mittaan paremmaksi vaihtoehdoksi. Tosin auton muu aero voi kärsiä tuollaisista muutoksista kovasti.
Hienoa, ei hainevääNähdäänköhän kauden lopussa vielä sekä evällisiä että evättömiä autoja vai havaitaankohan jompi kumpi kauden mittaan paremmaksi vaihtoehdoksi. Tosin auton muu aero voi kärsiä tuollaisista muutoksista kovasti.
Mikä köntti tossa takasiiven päällä keskellä on?
Sama tuli mieleen. Esim Assetto corsa autopelissä vaikeimmalla ja realistisimmalla pro vaikeustasolla on haastava ajaa niillä vanhimmilla formuloilla. Uudessa formulassa sitten on niin paljon pitoa, että ajo on "ihan helppoa".Jep, eiköhän niissä ole tehokartat aika lailla säädetty optimaaliseksi eri radoille ja eri pito-olosuhteisiin. Sitten ratissa on miljoona eri namiskuukkelia, missä säädetään ties mitä.
Toki se ratti itsessään lisää vaikeuskerrointa aika paljon, mutta minusta koko pleikkariratin saisi heittää mäkeen ja ratissa ei saisi olla ainuttakaan säädintä. Muutenkaan kuski ei saisi säätää yhtään mitään, sillä ajetaan mikä on ennen kisaa säädetty.
Mä veikkaan "riskillä" että mersullakin on hainevä (nykyistä isompi) ekassa tämän kauden kisassaHienoa, ei hainevääNähdäänköhän kauden lopussa vielä sekä evällisiä että evättömiä autoja vai havaitaankohan jompi kumpi kauden mittaan paremmaksi vaihtoehdoksi. Tosin auton muu aero voi kärsiä tuollaisista muutoksista kovasti.
On tosiaan isoja. Muista tähän astisista autoista ei ole saatu tällaisia ilmakuvia joten pienenä shokkina tuli tää millainen limusiini on kyseessä.Muutenkin näyttää paljon isommilta nää uudet autot. Voi toki olla, että silmäkin vähän valehtelee.
Veikkaan että loppukaudesta kaikki matkivat Mersua (jos eivät esittele samanlaista jo ennen kauden alkua). Pakkohan tuollaisesta massiivisesta pystysuuntaisesta hainevästä on olla jotain haittaa varsinkin sivutuulessa ja ehkä mutkissakin.
Sama tuli mieleen. Esim Assetto corsa autopelissä vaikeimmalla ja realistisimmalla pro vaikeustasolla on haastava ajaa niillä vanhimmilla formuloilla. Uudessa formulassa sitten on niin paljon pitoa, että ajo on "ihan helppoa".
Eli pleikkaratti missä on paljon nappuloita "helpottaa" sitä ajamista? Pääsee kovempaa? Ratti ilman mitään nappuloita olisi kova juttuEhkä sateelle voisi olla joku oma nappula, eli pystyisi siis ajamaan myös sateella eri asetuksilla? Olisi siis helpompaa sateelle.
Toki autot on kehittyneitä ja nappuloita on paljon, mutta onko tuossa nyt sitten mitään järkeä? Helpotetaan ajamista suurella määrällä nappuloita?
Joku f1-katsoja voisi tietenkin luulla että iso määrä nappuloita toisi ajoon haastetta? Mutta ei se niin mene, vaan isolla määrällä nappuloita pystytään helpottamaan ajoa ja pääsee siis kovempaa / helpompi ajaa?
On varmasti psyykkisestikin hankalia koska nappuloita pitää käännellä.
Mutta jos nappuloita ei olisi, niin autot olisi hitaampia. Ja voisi olla toisaalta taas vaikeampiakin ajaa?
Ja koska olisi hitaampia, niin tehoa saisi sitten lisätä? Eli autot ei muuttuisi liian mopoiksi. Lisäteho taas toisi autoista vaikeampia ajaa.
Brundle ei ole varmaan tottunut ajamaan yhtään näitä nykyaikaisia formuloita. Varmasti hankalaa.
Päinvastoin, tuo huima määrä nappuloita tekee ajamisesta vaikeampaa, ei helpompaa. Tämän on todennut jopa entiset kuskit jotka ovat uusia autoja testaneet, kuten Brundle. Nykypäivän autot ovat hyvinkin haastavia ajaa psyykkisesti ja kiitos uusien sääntöjen nyt myös fyysisesti.
No mutta tämän jälkeenhän ei tarvitsisi enää mitään turvallisuusvouhotusta, haloja yms.No, ehkä formuloista tulee jossain vaiheessa vain yksi alalaji esportiin. Yhdistetään tietokonepaaminen oikeaan autoon.
Tuosta sivuprofiilia:
Sivuprofiili antaa sellaisen kuvan, että perä olisi ehkä hieman aiempaa korkammalla keulaan nähden, vähän Red Bullin tyylisesti. Toki kaikki levikkeet ja pohjaratkaisut voi hämätä hieman tuossa kuvassa.
Red Bullin huhutaan tuovan 20 cm pidempi auto. Pituus auttaisi putsaamaan peräpäälle (diffuusorille) syötettävää ilmaa. Ilmeisesti Mersunkin auto on pitkä. Tämäkin puhuu sen puolesta, että Ferrari on aerodynaamisesti heitä jäljessä. Auton keskivaiheilla olevat, hätäapuna kylkiin liimatut läpät vain korostavat tätä vaikutelmaa.Näytää myös paljon lyhyemmältä
Red Bullin huhutaan tuovan 20 cm pidempi auto. Pituus auttaisi putsaamaan peräpäälle (diffuusorille) syötettävää ilmaa. Ilmeisesti Mersunkin auto on pitkä. Tämäkin puhuu sen puolesta, että Ferrari on aerodynaamisesti heitä jäljessä. Auton keskivaiheilla olevat, hätäapuna kylkiin liimatut läpät vain korostavat tätä vaikutelmaa.
Red Bullin huhutaan tuovan 20 cm pidempi auto. Pituus auttaisi putsaamaan peräpäälle (diffuusorille) syötettävää ilmaa. Ilmeisesti Mersunkin auto on pitkä. Tämäkin puhuu sen puolesta, että Ferrari on aerodynaamisesti heitä jäljessä. Auton keskivaiheilla olevat, hätäapuna kylkiin liimatut läpät vain korostavat tätä vaikutelmaa.
Painautuu vissiin suorilla paremmin radan pintaan? Red Bullilla oli tosiaan viime kaudella aikas iso rako takapäässä hitailla osuuksilla.En nyt muista syytä, mutta minkä takia ton perän pitää olla noin paljon korkeemmalla kun ton etuosan? Miks ne ei voi olla yhtä matalalla koko matkalta?
En nyt muista syytä, mutta minkä takia ton perän pitää olla noin paljon korkeemmalla kun ton etuosan? Miks ne ei voi olla yhtä matalalla koko matkalta?