Se mikä monilta tuntuu unohtuvan on se, että ei ole yhtä ainutta oikeaa f1 moottorikonfiguraatiota. Formuloissa on vuosien varrella nähty suoria 8 motteja, V8 motteja, V6 tuplaturboja, I4 turboja, V10 koneita, H16 koneita ja jopa turbiinimoottoreita. Ei ole olemassa yhtä ainutta oikeaa F1 moottoria. Se mikä näitä kaikkia eri moottoriknofirguraatioita yhdistää on se, että ne oli aikansa huippua. Sitä F1 on edustanut vuosikymmenet. Mitä ihmiset saa aikaan anettujen rajoitusten muodossa. Joo toki 80 luvulla nähtiin turbo koneita jotka puskivat aika-ajo trimmissä lähemmäs 1300hp mutta ei ne kisakunnossa puskeneet kuin 600-700hp. Nyt kun miettii, että koneet kuluttavat ehkä 5x vähemmän bensaa ja silti puskevat kokonaisuutena sen 1000hp voi mielestäni olla tyytyväinen paljonko tekniikka on kehittynyt. Ei ne autot helppoja ole ajaa vieläkään, toki helpompia kuin 80 luvun turboviive vehkeet, mutta noh tekniikka kehittyy. Et sinäkään varmaan kommenttiasi kirjoita siellä toisessa päässä 386:sella. Itselle ainakin formulat edustavat teknologian huippua, se tekee niistä kiinnostavia ja innostavia. Ja mietitään vähän nyt sitä kuinka lähellä formulat oli menossa kumoon moneen otteeseen, niin mitä jos otettaisiin ne ruusunpunaiset lasit pois päästä ja nautittaisiin siitä, että uudet tuulet puhaltaa ja autot näyttää hienoilta. + Meillä on 2 suomalaista huipputiimeissä.