F1 kausi 2017

Tässä lisää kuvia macista:
scx-arrows-f1-560.jpg
arrows2002.jpg


F1-Arrows-Three-Seater.jpg
 
Peruskauraa tuo Mäkkikin. Voittanee silti Ferrarin, kunhan Hondat eivät leviä liian usein. Auto yrittää edelleen olla size zero.
 
Vois kyllä olla vielä enemmän oranssia tuossa McLarenissa. Alkaispa jo kisat..
 
Ei saatana noita haineviä ja härpäkkeitä :facepalm:. Perustelisivat nyt FIA:n toimesta sen turvallisuusriskin mikä noista tulee kun pienestä kosketuksesta on rata täynnä paskaa kun mikäkin pala puuttuu eikä auton aero siltikään tunnu olevan moksiskaan tuosta.

Ferrari näyttää aikas epäonnistuneelta jo ennen kauden alkua ja McLaren aivan hirveän värinen, olis nyt edes kokonaan sitten oranssi.
 
Laittaisivat edes kuskin numeron noihin haineviin, kun ei niissä näytä mitään mainoksiakaan juuri olevan.
 
Olikos se tosiaan vain Mclarenilla '95 tuo hainevä? Muistelin, että joku muukin talli olisi tuota kokeillut tuolloin...
MP4/10
95_BRA35.jpg
 
Ei nuo siivet tuossa evän päällä kyllä ainakaan paranna ulkonäköä... Toivottavasti edes jotain parantaisivat jotta noille on syykin.
 
On komee! Härpäkkeitä on paljon 2017 autoissa :)
Testeissähän noita viritelmiä kokeillaan. Ekassa kisassa nähdään sitten millaisia ne kauden autot ovat. Kaikki viritelmät eivät tietenkään toimi odotetusti, joten niitä karsitaan ja kauden aikana kehitetään uusia.
 
Ei tuo takasiipikään kyllä yhtä hieno ole kuin sillon aikoinaan kun se oli edellisen kerran leveä. Jotenkin tuo kapeampi alaosa näyttää hölmöltä. Parempi toki kuin se viime vuosien laatikko.
 
Ei saatana noita haineviä ja härpäkkeitä :facepalm:. Perustelisivat nyt FIA:n toimesta sen turvallisuusriskin mikä noista tulee kun pienestä kosketuksesta on rata täynnä paskaa kun mikäkin pala puuttuu eikä auton aero siltikään tunnu olevan moksiskaan tuosta.

Ferrari näyttää aikas epäonnistuneelta jo ennen kauden alkua ja McLaren aivan hirveän värinen, olis nyt edes kokonaan sitten oranssi.

Joo, pitäisi olla sääntö ettei autossa saa olla mitään pikkuosia, jotka hajoaa radalle. Sille ei voi mitään, jos koko siiveke menee katki, mutta siinä ei todellakaan saa olla mitään pikku ilmanohjaimia, jotka on pikku kosketuksesta hajalla.

Minusta on puolestaan huvittavaa kuinka auton ulkonäöstä yritetään päätellä jotain sen nopeudesta. Eka kisa näyttää tilanteen ja valitettavasti marssijärjestys on sen jälkeen selvillä koko loppukaudeksi. Ainoa mitä voi toivoa, että nopein talli ei olisi liian nopea, mutta se toteutuu todella harvoin. Aina joku on ihan ylivoimainen. Todennäköisesti se on edelleen mersu.
 
Mäkkäri jaksaa vuosi toisensa jälkeen hämmästyttää sillä miten vitun paskat väritykset ne saa autoihinsa

Nyt olisi ollut saumat tehdä näillä väreillä vaikka miten tyylikäs auto mutta ei. Piti tehdä Spykerin nussima Marussia. Haista paska McLaren.
 
Onko tosiaan tuo mclarenin väritys lopullinen kisakuosi?On kyllä yksi rumimpia,jotain postiauton ja sinapin sekasotkua.
 
Tulee joku Force India mieleen. Uusi väritys on hienompi kuin tylsät hopeanuolet tai se lähes kokomusta.

Niin tulee. Aika sama väri. Williams taas on valkoinen, niin näyttää sekin samalta kuin tuo jonkun tekemä "viritelmä" väri.

1487792961193.jpg


YUAndpMCbXk_9hvX4xMDoxOjBzMTt2bJ


ferrari-2017-side.jpg


1487866135062.jpg


sauber-2017-side.jpg


gallery-1487692108-renault-f1-2017.jpg


Williams lisätty:
1488012353282.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Oranssi on McLarenin tallin oma väri. Usealla kaudella talli on esitellyt autonsa noissa väreissä, mutta kauden alkaessa tallin väri on vaihtunut mainostajan väreihin. Onpa noita oransseja autoja silti radallakin nähty.

1968
McLarenBruce19690801.jpg

1973
1973RevsonIndyMcLaren.jpg


Härpäkkeiden määrä on kyllä hirveä. Autoissa saisi olla jonkinlainen pinta-alarajoitus.
 
Ei tuossa Mäkin oranssissa ole mitään vikaa, sitä vain saisi olla rohkeasti enemmän.
 
jos Mersu meinaa tuon vaatehengarin pitää, nii eiköhän niillekki hainevä ilmesty. Tuskin tuo mikään iso juttu on, mut vaikuttais Ferrari kärryillä olevan muutoksien tuulessa, kun kerta heilläkin tuo lisäsiipi takana. Liekö vuotanut Mersulle Allisonin myötä? :) Muilla ei ole vielä näkynyt ja näyttäis olevan "integroidumpi" Ferrarissa.

Lisäksi Ferrarissa silminnähden isompi rake, mitä totuttu Ferrareissa.
 
Sääli tuo Allisonin siirtyminen Ferrarilta Mersulle, tuollaista taiturin kädenjälkeä olisin ennemmin nähnyt Ferrarilla kuin ylivoimaisella Mersulla. Enpä muuten edes huomannut että Mersussakin on tuollainen siiveke kuten Ferrarissa.
 
Williams ja Sauber näyttää tällä hetkellä omaan silmään parhaiten onnistuneen värityksessä.
 
Näyttää todella lyhyeltä muihin autoihin verrattuna. Myöskin tosi simppelin näköinen.
 
Joo hämmentävän vähän yksityiskohtia tuossa williamsissa. Näyttää oikeestaan 2017-standardin mukaisilla siivillä päivitetyltä viime kauden autolta. Voi olla että ne jemmailee vielä jotain palasia Barcelonan testiin.
 
Itse tykkään uudesta rellusta. Noi hainevät on kyllä aivan perseestä. Williamsin renderöity kuva oli myös pähee. Mersu tosin näyttää edelleen nopeimmalta.
wtAUAj4.jpg
 
Sauber on ihan tyylikäs. Miltäs tiimeiltä autoa vielä odotetaan? Red Bull + Toro Rosso, ja Haas?
 
Siinä ne kolme puuttuvaa tiimiä taisi olla.

Omasta mielestä joku tuollainen voisi olla nätein. Väritys on myös erittäin hyvä.
2017 autot kyllä näyttää erittäin hyviltä. Mitä nyt hainevä voi ottaa alkuun silmään, mutta muuten näyttävät nopeilta.

McLaren MP4/8
others-mclaren-pictures-renders-racing.jpg
 
Yks mikä tämän kauden mukavimmista yllätyksistä on ni noi nuolimaiset etusiivet, joista aina tulee mieleen omasta mielestä kaunein F1 auto ikinä, Brabham BT52 (1983):

1983LongBeachRiccardoPatreseBrabhamBT52-727x483.jpg
Tää ja seuraaja ovat kyllä upeimmat ikinä. Lähellä sydäntä on myös ysärin taitteen punamustat Ferrarit jotka ovat jotenkin poikkeuksellisen elegantteja.

poster.jpg
 
Tää ja seuraaja ovat kyllä upeimmat ikinä. Lähellä sydäntä on myös ysärin taitteen punamustat Ferrarit jotka ovat jotenkin poikkeuksellisen elegantteja.
Näyttää kilpa-autolta, samoin ^ #838 McLaren mutta samalla kovin turvattomalta. Kuskilla ei paljoa suojaa ole.
 
Mielenkiinnolla odotan kyllä Red Bullin autoa, saa nähdä onko samankaltaisia ratkaisuja Mersun tai Ferrarin kanssa ja antaa ehkä osviittaa siitä millainen suunnittelu on hyvä. Haassin autossakin toki kiinnostaa ovatko tehneet jotain radikaalia vai melko perusvarmaa.
 
Hienolta näyttää toi musta-painoitteinen Rellu, ja eväkin (ainakin tuossa kuvassa) häivyttyy kivasti.
 
Yks mikä tämän kauden mukavimmista yllätyksistä on ni noi nuolimaiset etusiivet
Tuskin se mikään yllätys on, kun säännöt pakottavat "deltasiipiin". Itse en tykkää. Taakse päin kallistettu takasiipi on myös todella ruma. Syntyy sellainen vaikutelma, että lajin piiriin halutaan houkutella teinejä, jotka tykkäävät videopelimäisistä muodoista.
 
Tuskin se mikään yllätys on, kun säännöt pakottavat "deltasiipiin". Itse en tykkää. Taakse päin kallistettu takasiipi on myös todella ruma. Syntyy sellainen vaikutelma, että lajin piiriin halutaan houkutella teinejä, jotka tykkäävät videopelimäisistä muodoista.

Tiedä syystä, mutta parempi olisi houkutellakin teinejä kuin Ecclestonen porhokerhon miljardöörikavereita, jos lajille halutaan tulevaisuudessakin katsojia.
 
Tiedä syystä, mutta parempi olisi houkutellakin teinejä kuin Ecclestonen porhokerhon miljardöörikavereita, jos lajille halutaan tulevaisuudessakin katsojia.
En vaan ole ollenkaan niin vakuuttunut siitä, että siivekkeiden muoto olisi se syy, miksi teinit eivät formuloita katso.
 
Tuskin se mikään yllätys on, kun säännöt pakottavat "deltasiipiin". Itse en tykkää. Taakse päin kallistettu takasiipi on myös todella ruma. Syntyy sellainen vaikutelma, että lajin piiriin halutaan houkutella teinejä, jotka tykkäävät videopelimäisistä muodoista.
Takasiipi näyttää "vauhdikkaalta". Lisäksi "kallistettu" takasiipi on varmaan senkin takia, että takasiipeä saa taaemmaksi.

Etusiipi taas näyttää "palikalta" ainakin sivulta päin katsottuna, eli normaalilta.
 
Eiköhän aerodynamiikka mene esteettisyyden edelle. Voisi selittää takasiiven asennon.

Aikoinaan käytettiin noita "hain eviä" ja sitten ne katosivat, who knows why? Tuskin nuo tulevat jäädäkseen taaskaan. Kompromisseja. Ihmiset haluavat nähdä sellaisia autoja kuin oli ennenkin, vaikkakin muuten ovatkin muuttuneet aikaslailla. Lienee tuollaisellakin jotain painoarvoa.
 
9 vuotta sitten on käytetty paljon tuota hainevää. Tuossa 2008 Red Bull.

Auto taitaa olla ainakin paljon lyhyempi kuin 2017 Mersu.
2008-Red-Bull-RB4-F1-Barcelona-Spain-Side-1920x1440.jpg

aston-martin-at-the-2017-geneva-motor-show_draft_220217.jpg


Assetto Corsa autopelistä Ferrari F40
Pieni kallistus takasiivessä on minusta ihan hyvä. On näyttävämpi "palikkaan" verrattuna.
Screenshot_ferrari_f40_s3_ks_vallelunga_20-2-117-23-47-57.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän aerodynamiikka mene esteettisyyden edelle. Voisi selittää takasiiven asennon.

Aikoinaan käytettiin noita "hain eviä" ja sitten ne katosivat, who knows why? Tuskin nuo tulevat jäädäkseen taaskaan. Kompromisseja. Ihmiset haluavat nähdä sellaisia autoja kuin oli ennenkin, vaikkakin muuten ovatkin muuttuneet aikaslailla. Lienee tuollaisellakin jotain painoarvoa.

Lisäilmanohjaimia taidettiin suitsia jossain vaiheessa aika kovalla kädellä, joskaan en muista, milloin. McLarenin "sarvet" kai ainakin lähtivät silloin.

e: Olisiko muuten juuri 2009 alkanut noiden kitkentä?
 
Lisäilmanohjaimia taidettiin suitsia jossain vaiheessa aika kovalla kädellä, joskaan en muista, milloin. McLarenin "sarvet" kai ainakin lähtivät silloin.

e: Olisiko muuten juuri 2009 alkanut noiden kitkentä?
Joo, 2009 pistettiin säännöt niiden osalta uusiksi kun edellisellä kaudella radoilla rupesi näkymään bemarin kaltaisia kammotuksia

b0c874eb6cad4f99dd649f7ab9c0fd4d.jpg
 
Ite diggasin älyttömästi noista Mclarenin sarvista, oli ne vaan makeet.

9512af3f072012c389f6f1e740d14d22.jpg


Ja oli se auto kans nopea:

 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Viestejä
4 490 770
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom