F1 kausi 2017

Takasiipi näyttää "vauhdikkaalta". Lisäksi "kallistettu" takasiipi on varmaan senkin takia, että takasiipeä saa taaemmaksi.
Takasiipeä saa siirrettyä taaksepäin, kun tekee pidemmän siitä "pölkystä", johon se on asennettu. Muutos on sitä paitsi täysin kosmeettinen. Päätylevyt on vain haluttu muotoilla noin aiemmin mainitsemistani syistä.
 
Lisäilmanohjaimia taidettiin suitsia jossain vaiheessa aika kovalla kädellä, joskaan en muista, milloin. McLarenin "sarvet" kai ainakin lähtivät silloin.

e: Olisiko muuten juuri 2009 alkanut noiden kitkentä?

Mikäs talli laittoi joku vuosi "airot" johonkin kohtaan autoa kiinni? Muistaakseni joku Tyrrell tai vastaava pikkutalli. Taidettiin kieltää heti seuraavaan kisaan mennessä enkä muista edes virallista syytä, mutta kaikkien mielestä ne olivat niin älyttömän näköiset ettei pakko ne on kieltää ennenkuin ne on kaikissa autoissa.
 
Mikäs talli laittoi joku vuosi "airot" johonkin kohtaan autoa kiinni? Muistaakseni joku Tyrrell tai vastaava pikkutalli. Taidettiin kieltää heti seuraavaan kisaan mennessä enkä muista edes virallista syytä, mutta kaikkien mielestä ne olivat niin älyttömän näköiset ettei pakko ne on kieltää ennenkuin ne on kaikissa autoissa.
Tyrrellillä oli muistaakseni 1998 jotkut ihan naurettavat viritykset joita muut tallit lähti sitten vielä kopioimaan korkean downforcen radoille.
 
Keke aloitti Williams uransa testaamalla tuota kuusipyöräistä tekelettä.
 
Mikäs talli laittoi joku vuosi "airot" johonkin kohtaan autoa kiinni? Muistaakseni joku Tyrrell tai vastaava pikkutalli. Taidettiin kieltää heti seuraavaan kisaan mennessä enkä muista edes virallista syytä, mutta kaikkien mielestä ne olivat niin älyttömän näköiset ettei pakko ne on kieltää ennenkuin ne on kaikissa autoissa.

Ferrari ajoi ainakin 1998 Imolassa tälläisella hirvityksellä. Osataan sitä isommissakin talleissa :smoke:
98d50907747ec5d423219de178af680f.jpg
 
Haas jotenkin tosi levottoman näkönen. Vähän olis voinu yksinkertastaa tota väritystä.

Hienoimmat tähän mennessä on ollu Rellu ja Mersu, mutta eiköhän se RB sieltä tuuttaa vielä sen näteimmän.
 
Haas jotenkin tosi levottoman näkönen. Vähän olis voinu yksinkertastaa tota väritystä.

Hienoimmat tähän mennessä on ollu Rellu ja Mersu, mutta eiköhän se RB sieltä tuuttaa vielä sen näteimmän.

Itse en tykkää yhtään tuollaisesta harmaasta. Olisivat ennemmin laittaneet nuo kohdat kokonaan valkoiseksi tai mustaksi.
 
Itse en tykkää yhtään tuollaisesta harmaasta. Olisivat ennemmin laittaneet nuo kohdat kokonaan valkoiseksi tai mustaksi.
Varmaan toi harmaa itelläkin tökkii. Tommonen likasen värinen vielä.


Näemmä kahdelta julkistetaan uus Red Bull ja iltaseiskalta Toro Rosso.
 
Haas jotenkin tosi levottoman näkönen. Vähän olis voinu yksinkertastaa tota väritystä.

Hienoimmat tähän mennessä on ollu Rellu ja Mersu, mutta eiköhän se RB sieltä tuuttaa vielä sen näteimmän.

Henkilökohtainen mielipiteeni on, että aika vaikea liikkuvista mainostauluista on tehdä tyylikkäitä. Välillä se onnistuu melkein, kun näkyy selkeästi vain yksi iso sponsori ja muut ovat lähes piilossa.

Miksiköhän kukaan ei ole vielä keksinyt, että kun ostaa uuden auton kaupasta täynnä mainoksia, niin saa reilun alennuksen?
 
13 oli hyvin "mainostettu" numero :) Autosta nyt ei oikein ota selkoa, aika normi?
 
Keulaan näköjään asennettu imuri ryystämään mersujen pakokaasuja.

Onneksi eivät lähteneet muuttamaan ulkonäköä kovin radikaalisti, noi mattavärit näyttää todella hyvältä tv-lähetyksissä.
 
Selkeä "placeholder" kiesi. Puuttuu lähes kaikki yksityiskohtainen aero. Noh katsellaan testeissä sitten.
 
syy poistoon oli pääasiassa se että noi saattoi helposti irrota ja lentää sitten mihin vaan tms.
 
On kieltämättä kyllä nätti. Ja mielestäni positiivinen juttu, että ulkonäöllinen ero RB:n ja Toron välillä on aiempaa suurempi. Helpottaa vähemmän perehtyneitä katsojiakin kyseisten tallien erottamisessa. (Ja ennenkuin kukaan kommentoi mitään, erotin kyllä itse ne aiemminkin.)
 
Mä en jostain syystä oo koskaan pitäny toro rosson väreistä, mut tää on ihan ok.
Vähän tulee mieleen joku prostin auto.
 
On kieltämättä kyllä nätti. Ja mielestäni positiivinen juttu, että ulkonäöllinen ero RB:n ja Toron välillä on aiempaa suurempi. Helpottaa vähemmän perehtyneitä katsojiakin kyseisten tallien erottamisessa. (Ja ennenkuin kukaan kommentoi mitään, erotin kyllä itse ne aiemminkin.)

Minä en, enkä välttämättä erota tälläkään kaudella, koska kummassakin lukee Red Bull. Enkä erota kuskejakaan kypärästä, koska en viitsi mokomia opetella.

Olen kyllä sitä mieltä, että se kuskin nimi siinä auton kyljessä pitäisi olla sen verran isolla, että näkee selkeästi kumpi sitä oikein ajaa. Tai vaihtoehtoisesti se auton numero pitäisi olla sellainen, että sen numeron myös näkee eikä se häviä jonnekin ja pitäisi osata katsoa just oikeaan paikkaan, että sen huomaisi. Vaikkapa tuo Toro Rosso, se 26 numero ei takuulla osu silmiin jossain kisatilanteessa.
 
Ihan kiva väri Toro Rossossa. Aiempi oli aika kuraa ja liian lähellä Red Bullia.
 
Red Bull jatkaa siis mattalinjalla ja Rosso kiiltävällä kuten viime kaudellakin. Ihan tyylikkäitä molemmat.

Tota kylkinumeroa monesti miettiny, että miksei se voisi olla jenkkityyliin isolla kyljessä ? Täten kuskin tunnistaminen olisi helppoa kaikille.

Kai se noinkin menisi, mutta ennemmin mielestäni nimi kypärään riittävän isolla, tai jotain vastaavaa. Numerot ja kuviot vaativat aina opettelemista, eivätkä satunnaisemmat katsojat muista sellaisia.
 
Kuskien numerot ei ole hetkeen muuttuneet mitenkään. Uudet kuskit toki saavat valita omansa. Ja mestari saa käyttää numeroa 1, jos haluaa.
 
Tietääkö kukaan pystyykö noita harjoituksia seuraamaan netin kautta jostain?
 
Hyvältä kuulostaa tämän vuoden autot. Tai ainakin Ferkku.

 
Veikkauksia kuinka kauan menee ennenkun iltapäivälehdet hokaa että Bottas on lista kärjessä, (koska muilla ei ole vielä aikaa) ja alkaa näkymään otsikoita "Bottas huippuvauhdissa harjoituksissa, heti kärkiaika". :D
 
..ja McLarenin ja Alonson 1. testipäivä jäänee yhteen ainoaan kierrokseen :D Ongelmia moottorin etuosassa ja pelkästään auton purkaminen siten, että pääsevät tarkastamaan ongelmaa, kestää n. 4-5 tuntia
 
..ja McLarenin ja Alonson 1. testipäivä jäänee yhteen ainoaan kierrokseen :D Ongelmia moottorin etuosassa ja pelkästään auton purkaminen siten, että pääsevät tarkastamaan ongelmaa, kestää n. 4-5 tuntia

Harmillista, mutta noh onneksi testit on juuri tuota varten
 
Kyllähän noissa vehkeissä ainakin vauhtia piisaa, pojat vetelee ekoilla testivedoilla melkein samoja aikoja kuin viime vuonna aika-ajoissa.
 
Harmillista, mutta noh onneksi testit on juuri tuota varten
Jepulis. Testipäiviä on vain kahdeksan joten yhden päivän menettäminen tulee kirvelemään. Periaatteessa menettävät aikaa suorituskykyyn vaikuttavien osien testaamisesta. Mercedeksellä tosiaan Bottas veti pitkän vedon mediumeilla ja nyt softeilla menossa kisapitkä veto. Vauhtikaan ei ole huono vaikka nyt haetaan pääasiassa luotettavuutta.

Kyllähän noissa vehkeissä ainakin vauhtia piisaa, pojat vetelee ekoilla testivedoilla melkein samoja aikoja kuin viime vuonna aika-ajoissa.
Jep..Bottaksen aika on tosiaan sen 1,6s nopeampi kuin vuosi sitten talvitestien ensimmäisen päivän nopein. Autojen tosin pitäisi olla 4-5s nopeampia kierroksella tänä vuonna, eli ei olla vielä nähty paljoakaan todellisista vauhdeista.
 
Kuulosti aiemmatkin, mutta Fom:in mixaus vaan hiljentää niitä aika reippaasti. Mitään merkittävää muutosta ei äänien kohdalla ole tapahtunut.
Eikös näihin tullut jokin muutos pakoputkistoon että saadaan römäkämmät äänet? Jostain olin muka lukenut tuollaista.
 
Eikös näihin tullut jokin muutos pakoputkistoon että saadaan römäkämmät äänet? Jostain olin muka lukenut tuollaista.
Tuli jo viimekaudelle. Hukkaportille pitää olla oma putki mutta vaikutus minimaalinen kun hukkaportti pyritään pitämään kiinni. Poislukien ehkä aika-ajojen nopeat vedot.
 
Huono merkki muiden kannalta, että Bottas nakuttanut jo 40 kiekkaa ilman ongelmia. Sama tahti kuin vuosi sitten Mersulla.
 
Eikös näihin tullut jokin muutos pakoputkistoon että saadaan römäkämmät äänet? Jostain olin muka lukenut tuollaista.

Ei tullut mitään merkittävää täksi kaudeksi. Viime kaudella muutettiin sääntöjä niin että hukkaportit eivät enää yhdy pakoputkeen, mutta ei se paljoa ääniin vaikuttanut.
 
Huono merkki muiden kannalta, että Bottas nakuttanut jo 40 kiekkaa ilman ongelmia. Sama tahti kuin vuosi sitten Mersulla.
Mersu voisi periaatteessa vetää jo kisasimulaation iltapäivällä kun Hamilton tulee puikkoihin. Sentään Ferrarikin kestänyt toistaiseksi hyvin ja Vettel tehnyt myös pitkiä vetoja.

On tuo Mersun touhu uskomatonta. Ei ole varmaan ollut yhtäkään tallia mikä olisi dominoinut kolmea kautta putkeen (mahdollisesti neljää jos tämä vuosi jatkaa trendiä)? Esim. 2000-luvun alussa Schumacher voitti 5 mestaruutta Ferrarilla, mutta Ferrari ei dominoinut kausilla 00 ja 03.

1) Mercedes on voittanut 2014 alusta lähtien 51 kisaa 58:sta
2) Vuodesta 2014 lähtien ainoastaan yhdessä kisassa jokin toinen talli on saanut kaksoisvoiton. Mercedeksellä 31 kaksoisvoittoa.
3) Mercedes on ollut selvästi nopein auto 57 kisassa 58:sta. Ainoastaan Singaporessa 2015 tuli pieni notkahdus (toiseksi nopein)

Tietty Mersulla on vielä tavoitteita: Kaudella 1988 McLaren voitti yhtä lukuunottamatta kaikki kisat (Monzassa kierroksella ohitettava kilkkasi Sennan ulos). Nyt Mersu on menettänyt vähintään kaksi kisavoittoa per kausi.
 
Viimeksi muokattu:
Sainzin kommentti uusista autoista: It already feels like another category compared to last year; so much downforce!
 
Tästä kuvasta hyvin näkee mikä on uusien kumien kontaktipinta-ala. Aika paljon pienempi mitä monet veikkasivat

C5qpOjRWUAAdATw.jpg:large
 
Vettel 62 ja Bottas 79 kierrosta ennen lounastaukoa. Melko hyvältä vaikuttaa suomalaisittain. Vettelin nopein aika medium-seoksella. Bottaksen aika pehmeällä.

Driver
1 Vettel Ferrari
1m22.791s
2 Bottas Mercedes
1m23.169s
3 Perez Force India
1m23.709s
4 Massa Williams
1m25.552s
5 Sainz Toro Rosso
1m25.632s
6 Hulkenberg Renault
1m26.319s
7 Magnussen Haas
1m26.404s
8 Ericsson Sauber
1m26.865s
9 Ricciardo Red Bull
1m28.712s

Hamilton Mercedes
No time

Alonso McLaren
No time
 
Viimeksi muokattu:
Senna kaahailee Monacossa. Kuulostaa olevan poppivehkeetkin McLarenissa.

Tuon kun saisi re-masteroitua niin olisi huimaa menoa paremmalla kuvanlaadulla.

 
Mersu voisi periaatteessa vetää jo kisasimulaation iltapäivällä kun Hamilton tulee puikkoihin. Sentään Ferrarikin kestänyt toistaiseksi hyvin ja Vettel tehnyt myös pitkiä vetoja.

On tuo Mersun touhu uskomatonta. Ei ole varmaan ollut yhtäkään tallia mikä olisi dominoinut kolmea kautta putkeen (mahdollisesti neljää jos tämä vuosi jatkaa trendiä)? Esim. 2000-luvun alussa Schumacher voitti 5 mestaruutta Ferrarilla, mutta Ferrari ei dominoinut kausilla 00 ja 03.

1) Mercedes on voittanut 2014 alusta lähtien 51 kisaa 58:sta
2) Vuodesta 2014 lähtien ainoastaan yhdessä kisassa jokin toinen talli on saanut kaksoisvoiton. Mercedeksellä 31 kaksoisvoittoa.
3) Mercedes on ollut selvästi nopein auto 57 kisassa 58:sta. Ainoastaan Singaporessa 2015 tuli pieni notkahdus (toiseksi nopein)

Tietty Mersulla on vielä tavoitteita: Kaudella 1988 McLaren voitti yhtä lukuunottamatta kaikki kisat (Monzassa kierroksella ohitettava kilkkasi Sennan ulos). Nyt Mersu on menettänyt vähintään kaksi kisavoittoa per kausi.

Muistaakseni Vettel ja RB olivat aika lähellä dominointia tuossa hetki sitten, voi olla että muistan väärin... on siitä kuitenkin jo monta vuotta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 248
Viestejä
4 490 997
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom