• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

F1 2019 - Italian GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Ahahaha EI oo todellista [emoji23] Ei ehditty viimeiselle nopealla kierrokselle ollenkaan
 
Varikkosuora täynnä tieteiskoneita ja äijät ei ehdi viivalle... morjes...
 
Tuossa hommassa ei ollut mitään järkeä, vaikea ymmärtää tuota paskaa
 
Tämä poika näyttää että ilman tuttifruttia ei kannnata edes ajaa ferrarilla.
Heti pitää nuolla ilalialaisten persettä, kimi ei siihen pahemmin lähtenyt
 
Kylöä kaipais aika-ajot pikasta sääntömuutosta, ettei tuolla voi kikkailla. Minimi kierrosaika ja joku x määrä pakollisia kierroksia per aika-ajon vaihe.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
 
Ja minä kun luulin, että Span pelleily oli pohjanoteeraus. Pojat pisti vielä pahempaa pelleilyä nyt. :facepalm:
 
Tallit pyörittää bisnestä sadoilla miljoonilla ja sitten perseillään tällä tavalla. Hyvä ettei tuolla jopa törmäilty keskenään kun haettiin paikkoja ja pelleiltiin kellon kanssa, amatöörit...
 
Jaksamista paikalla oleville Suomesta asti lähteneille maksaneille katsojille. Kiva katsella aika-ajon huipennusta, kun kymmeniä miljoonia tienaavat kuskit pelleilevät itsensä varikolle ilman huipennusta.
 
Kyllä imo voisi antaa rankun ainakin sille Renaultille (oliko Hulkenberg?) joka lähti ensimmäisenä ja sitten vielä tarkoituksella ajoi ekan mutkan suoraksi toivoen jonkun muun menevän edelle. Tuostahan tuo koko homma lähti. Sitten Stroll toisena lähti hidastelemaan, Sainz ohitti ja blokkasi sitten vielä lopuilta mahdollisuuden edes ohittaa ajamalla Rellun rinnalla.
 
Mitähän se tuomaristo tutkii tuossa? Lopussa tuli ilmoitus, että viimeinen kierros on tutkinnan alla :confused:

Olispa hieno veto, rangaistuksena lähdetään Q3 käännetyssä järjestyksessä :D Kunnon näpäytys talleille ja ennen kaikkea kuskeille.

E: Ehkäpä ne tallit on vastuussa siitä milloin radalle päästetään, mutta perseili ne kuskitkin siellä hakien parasta paikkaa.
 
Alkaakohan kimillä huumori loppua, Spata odotettu koko vuosi ja max vetää eka mutkassa kylmäksi, helvetin helvetti.
 
Mitähän se tuomaristo tutkii tuossa? Lopussa tuli ilmoitus, että viimeinen kierros on tutkinnan alla :confused:

Varmaan ainakin tuota Hulkin mutkan tahallista suoraksi vetoa ja ehkä Sainzin ajelua Hulkin rinnalla, jolloin blokkasi esim. Vetteliltä mahdollisuuden edes mennä ohi. En kyllä tiedä miten tuosta nyt sitten rangaistaan/voiko siitä rangaista mutta ei nyt pitäisi sormien läpikään tuollaista farssia katsoa.
 
FIA:lla olisi paikka näyttää miten cojonesit roikkuu. Kaikki ne jotka eivät kerenneet, kärsivät aika-ajotuloksen mitätöinnin ja joutuvat ruudukon perälle järjestyksessä jossa oltiin 6 minuuttia ennen loppua.

Helppoa.

Kyllä isoimpina syyllisinä on minusta on Hulkenberg ja Sainz, koska esim. takana tulevalla Vettelillä oli kyllä menohaluja.
 
No vaikka ohittaminen on vaikeaa, niin kyllä tuossa rattimies ois edelle päässy

Miten menet ohi, jos kirjaimellisesti kaksi autoa blokkaa loput rinnakkain. Ei tuossa muistaakseni paljoa tilaa ohittamiselle jäänyt, joten radan ulkopuoleltako tuossa pitäisi ohittaa? Ei se rattimieskään voi ohi mennä, jos ei ole radalla tilaa. Tuskin se Vettel huvikseen kättään siellä huitoi noille kahdelle sankarille.

FIA:lla olisi paikka näyttää miten cojonesit roikkuu. Kaikki ne jotka eivät kerenneet, kärsivät aika-ajotuloksen mitätöinnin ja joutuvat ruudukon perälle järjestyksessä jossa oltiin 6 minuuttia ennen loppua.

Sainz oli ainoa joka kerkesi aika-ajokierrokselle (vai kerkesikö myös Leclerc?) mutta en kyllä hänenkään osuuttaan ihan puhtoiseksi näkisi, kuten tuossa yllä jo esiteltiin.
 
Näytti siltä, että etupyörä oli sisällä. Se riittänee.

Mietin, että miten moinen voisi olla edes mahdollista, koska takarengas ei mene yli ellei etupyöräkin ole mennyt.. ellei luista (toki sitäkin oli). Mut yli meni, tässä ollaan jo takaisin tulollaan:

783edbf5.jpg
 
Ei vittu mitä pelleilyä. :facepalm:

Nyt pitää FIA:n reagoida, tuo on jo ihan vitun tyhmää touhua.
 
107% sääntö voimaan myös viimeiselle ulosmenokierrokselle vois toimia.
 
107% sääntö voimaan myös viimeiselle ulosmenokierrokselle vois toimia.


Mun mielestä mitään muutoksia ei tarvi tehdä. Jos ei ehdi tehdä aikaa, niin oma häpeä. Mikään ei muuta sitä tosiseikkaa, että imusta saa pitkillä suorilla isoa apua. Ei sen vuoksi mitään keinotekoisia sääntöjä pidä kehittää, joku häviää aina kuitenkin. Ei aikaa tarvi ollenkaan tehdä, jos näkee sen parhaaksi. Tässä tapauksessa koitettiin toista aika-kierrosta. Saa niitä vetää vaikka kymmenen, jos järkeväksi näkee.

edit: tai sit palataan aikaan, kun jokainen teki aikakierroksen yksinään.
 
F3:ssa lähti Peroni lentoon Parabolican kanttarista ja auto lensi muutamalla voltilla turva-aitojen päälle. Käveli kuitenkin autosta pois :btooth:

Edit: nää linkit ei varmaan kauaa toimi


Oli muuten aika yllättävä :eek: Onneksi ei ilmeisesti käynyt pahemmin, tuo laskeutuminen olisi voinut olla aika saatanan ikävä ilman haloa... Ja ykkösformula olisi varmaan lentänyt suoraan aidan yli metsään kun kovempi vauhti. Ihme trampolineja porukka rakentelee radoilla, tämä jopa pahempi kuin se klassinen Singapore Sling. :facepalm:

Mutta tuo ykkösten aika-ajo oli toisenlainen yllätys. Antaisivat nyt edes jotain penaltia tuosta farssista, jos ei muuten niin Kimin saamiseksi paalulle :D
 
Giovinazzi tai Sainz paalulle?
On jopa todennäköistä, että FIA päätyy jonkinlaisiin rangaistuksiin, sillä tältä viikonlopulta on jo olemassa yksi ennakkotapaus. Lauantaina ajetussa F3-luokan aika-ajossa peräti 17 kuljettajaa 30:stä sai lähtöruuturangaistuksen, ja valtaosa näistä rangaistuksista tuli liian hitaasta ajamisesta.
 
Kyllä se Sainzikin siellä hidasteli aivan helvetisti vaikka kierrokselle ehtikin. Kaikille penalttia ja Kimi paalulle.
 
Mitä olisitte itse tehneet Q3 loppupuolella jos olisitte tuolla ajamassa? Turha syyttää kuskeja kun ekana ajava olisi tuhonnut oman aika-ajonsa.
 
Mitä olisitte itse tehneet Q3 loppupuolella jos olisitte tuolla ajamassa? Turha syyttää kuskeja kun ekana ajava olisi tuhonnut oman aika-ajonsa.

Vettel ajoi aikansa letkan ensimmäisenä ja jäi Leclercistä vain vähän päälle kymmenyksen. Ei se ekana ajaminen tuhoa aika-ajoa jos vain saa kierroksensa osumaan.
 
Kaikki siellä törttöili viimeisellä yrityksellä. Totokin yrittää saada syytä yksinään Hulkenbergin niskaan, mutta viime kädessä tallit päättävät missä vaiheessa autot päästetään radalle ja tallipäälliköiden on syytä etsiä peilistä sitä syyllistä. Se on ihan sama mitä Hulkenberg ulosajo-alueella tekee (Vettel teki saman tempun ensimmäisellä yrityksellä ja seurasiko siinä vielä Albon perässä?), koko jono radalla päätti jarrutella shikaanin jälkeen ettei vaan joudu ajelemaan ensimmäisenä.

Siinä oli päälle 6 minuuttia aikaa jäljellä punaisten lippujen jälkeen ja siinä ajassa olisi ehtinyt tarvittaessa ajaa vaikka kaksi aikakierrosta. Ei ole tekosyitä, aikaa oli riittävästi.
 
Mitä olisitte itse tehneet Q3 loppupuolella jos olisitte tuolla ajamassa? Turha syyttää kuskeja kun ekana ajava olisi tuhonnut oman aika-ajonsa.
Mielestäni oli jopa omalla tavallaan hienoa puolustusajoa. Kyllä sitä vikaa täytyy säännöistä hakea jos tuo oli kuskien näkemys parhaasta tavasta menetellä. Näin katsojan silmin oli vain viihdyttävää.

Silti kädet ristissä että Kimi paalulle. :D
 
Tuossa Vettelin hommassa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä. Kai ne nyt kameroista näkee oliko se yli viivojen vai ei? Ja jos oli niin kierros hylätään. Turhaan se sinne tuomariston luoksi kutsutaan.
 
Eiköhän räikkönen lähde huomenna varikolta kisaan. Sen verran pahasti meni valliin että melkosella varmuudella vaihdelaatikko ja moottori saanut osumaa.
 
– Mercedeksen data todistaa: Bottas nosti jalkaa kaasulta ja menetti kaksi kymmenystä Parabolica-mutkassa Räikkösen ajettua ulos juuri hänen edessään Q3:n ensimmäisillä vedoilla.

– Ilman sitä tapausta hän olisi tehnyt nopeamman ajan kuin Leclerc, Grüner kirjoittaa Twitterissä.

Jos ja jos, mutta anyways. :D
 
Ei vissiin vielä mainittu: Hulkenberg, Stroll ja Sainz kutsuttu juttusille hidastelusta. Vettel taas radalta poistumisesta ja edun saamisesta, olikohan tämä nyt se Parabolica ja valkoisen viivan ylitys vai?

Decision documents

The driver and team representative are required to report to the Stewards at 18:50 in relation to the
incident below.

No / Driver 27 – Nico Hulkenberg
No / Driver 18 – Lance Stroll
No / Driver 55 – Carlos Sainz

Reason Alleged breach of Article 27.4 of the FIA Formula One Sporting Regulations by the
driver of car 27 at 16:12, driving unnecessarily slowly.

The driver and team representative are required to report to the Stewards at 19:20 in relation to the
incident below.
No / Driver 5 – Sebastian Vettel
Reason Alleged breach of Article 27.3 of the FIA Formula One Sporting Regulations by the
driver of car 5 at 15:43, left the track and gained a lasting advantage.

Hulkenbergin ykkös mutkan ulosajo-alueen läpi ajamisesta siinä tilanteessa no further action.
The Stewards reviewed video evidence, GPS data and radio communications and heard from the driver of car 27 (Nico Hulkenberg) and the team representative.

The driver stated that he was focussing his attention on the cars that were behind him and that he left it too late to turn the corner so he went straight ahead into the chicane. The stewards noted that he entered the corner at the same speed as he did on his previous fast lap. He was also in 3rd gear instead of 2nd gear which he used on his previous out lap.

The Stewards note that the regulation refers to “deliberately” leaving the track and in this case we are unable to determine that the driver deliberately left the track.

Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and Article 9.1.1 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time limits.
 
Mahtavaa, ku tosta vielä tällainen polemiikki saatiin aikaiseksi :D Kukaahan ei halua eka olla, koska ei saa imua. Jonku täytyy kuitenki hävitä. Mut, että "kukaan" ei lopulta saanut aikaa.. hahah. Mun mielestä tallit vain toivottavasti oppi jotain. Leclerc oli ainut voittaja.

Toivottavasti tässä ei ton enempää ruveta pelleileen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 833
Viestejä
4 578 634
Jäsenet
75 250
Uusin jäsen
samnpba

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom