- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 2 940
Hamiltonilla oli täysin uudet renkaat kun liimautui Leclerin perään. Pääsi jo heti varikkokäynnin jälkeen aika lähelle, jopa lähes DRS rangelle.Totta, paremman tuloksellisesti. Kyllä itselle vähän nyt häiritsee se, että Hamilton pystyi painostamaan Leclerciä vähän pidempää kuitenkin. Kaikki kolme tekivät virheitä, Bottas tällä kertaa enemmän ratkaisevilla hetkillä.
Ja seuraavan kierroksen aikana oli DRS rangella jo mikä auttaa pitämään tuon välimatkan pidempiä aikoja.
Leclerillä uudet hardit, joilla voi kestää kauemmin saada toimimaan optimaalisesti.
Lewiksella oli myös pari kertaa apuna kierroksella ohitettavat ja VSC, joista syntyikin parhaat ohitustilanteet.
Bottas taas kulutti varmasti parhaan terän noista renkaista kun otti kärkikaksikon kiinni. Nopeus oli erittäin kovaa jossain välissä, kunnes sitten oli aika ottaa Leclerc kiinni niin mielestäni vauhti jämähti, ellei sitten Leclerc löytänyt myös jostain lisävauhtia.
Jaa miten niin? Tässä nyt sattu olemaan pari kisaa missä Ferrarit nopeita. Muut kisat on ollut aika tylsää mersu dominointia tällä kaudella.Onneksi Räikkönen korvattiin Leclercillä. Kisojen viihdyttävyys noussut kärjen osalta eri tasolle.
Eiköhän ne siinä perässä ajellessa jo mennyt loppuun, josta johtui tuo virhe jarrutuksessa.Käytännössä virheettömästi? Tuhosi kuitenkin kohtuullisen isolla ajovirheellä renkaansa.
Bottas sanoi haastattelussa, että kun oli lähellä Leclerc niin downforce katosi ja renkaista jo paras pito pois niin jarrutuksessa vaikeampaa saada auto pysähtymään, josta nuo virheet pääasiassa johtui.