- Liittynyt
- 21.02.2017
- Viestejä
- 815
Huhhuh, olipa kisa. Paska makuhan tästä jäi suuhun, vaikka kaksi suomalaista podiumilla. Kimin voitto oli niin perhanan lähellä.
Onko toimittajilla joku syy sanoa tämä Bottakselle? Tuoko tuon sanan sanominen jotain lisäarvoa haastatteluihin?toimitajat eivät uskaltaneet sanoa että bottas on wingman kun se olisi ruvennut itkemään siitä
Paljonkin voisivat kysyä miltä tuntuu olla wingman.Onko toimittajilla joku syy sanoa tämä Bottakselle? Tuoko tuon sanan sanominen jotain lisäarvoa haastatteluihin?
Toimittajan työnkuvaan ei taida kuulua vittuilu.Paljonkin voisivat kysyä miltä tuntuu olla wingman.
Tää on kyllä jotenkin nurinkurista, kaksi suomalaista pallilla ja silti vituttaa.Huhhuh, olipa kisa. Paska makuhan tästä jäi suuhun, vaikka kaksi suomalaista podiumilla. Kimin voitto oli niin perhanan lähellä.
No niinhän tuo periaatteessa on kiellettyä mutta ei Mersua näistä varikkokikkailuista rangaista. Hamiltonhan saa tunnetusti ajaa jopa varikon sisäänkäynniltä takaisin radalle halutessaan.Mutta onko se taas sallittua että mekaanikot hyppää ulos pilttuusta ja sitten ei tullakkaan vaihtamaan renkaita? Mersun mekaanikot tuli ensin ulos, johon Ferrari reagoi, mutta sitten kumpikaan mersu ei tullut sisään. Käsittääkseni tämä kikkailu on ollut kiellettyä jo jonkin aikaa?
Toisaalta ilman sitä "reuhtomista" olisi kyseenalaista olisiko Kimi päässyt Hamiltonin edelle, jos Kimi ei olisi "reuhtonut" ja painostanut Bottas olisi voinut ajaa selvästi hitaampaa jolloin Hamilton olisi voitu saada eteenNoh kyllä Kimi voi katsoa peiliin myös. Se reuhtominen Bottaksen perässä tuhosi sen renkaat, olis muutaman yrityksen jälkeen suosiolla jäänyt odottelemaan sitä että Bottas menee varikolle tai että Bottaksen renkaat loppuu.
Mutta onko se taas sallittua että mekaanikot hyppää ulos pilttuusta ja sitten ei tullakkaan vaihtamaan renkaita? Mersun mekaanikot tuli ensin ulos, johon Ferrari reagoi, mutta sitten kumpikaan mersu ei tullut sisään. Käsittääkseni tämä kikkailu on ollut kiellettyä jo jonkin aikaa?
On kyllä törkeää kommentointia ja vielä osa suomalaisilta, hävetkää juntit.Jos olisin Valtteri niin lähtisi kyllä jokainen some tili poistoon, aivan törkeitä kommentteja oli ainakin twitteri täynnä...
Eipä Kimi voinut tuossa tilanteessa mitään. Bottas tulee perä edellä vastaan koska mersun käsky ja Hamilton lähestyy takaapäin, ei siinä oikein voi jäädä himmailemaan koska sitten Hami olisi kuitenkin ohittanut aiemmin. Tämän jälkeen mersut vaihtavat paikkaa ja Bottas hidastelee vielä enemmän. Pakko yrittää tehdä jotain ja ei ainakaan montaa ohitusyritystä jos yhtäkään(?) tainnut ehtiä tulla muutenkaan Kimiltä, kunnes Bottas otettiin varikolle.Noh kyllä Kimi voi katsoa peiliin myös. Se reuhtominen Bottaksen perässä tuhosi sen renkaat, olis muutaman yrityksen jälkeen suosiolla jäänyt odottelemaan sitä että Bottas menee varikolle tai että Bottaksen renkaat loppuu.
Mutta onko se taas sallittua että mekaanikot hyppää ulos pilttuusta ja sitten ei tullakkaan vaihtamaan renkaita? Mersun mekaanikot tuli ensin ulos, johon Ferrari reagoi, mutta sitten kumpikaan mersu ei tullut sisään. Käsittääkseni tämä kikkailu on ollut kiellettyä jo jonkin aikaa?
Kuka noista jaksaa vetää herneen nenään? Ihan sama mitä ne kirjoittaa, eihän ulkomaiden mediat arvosta kumpaakaan suomalaiskuskia paskan vertaa.Italian lehdistön kommenteja on mukava odotella. Kimi saa varmaan juuri ja juuri 7:n tai 6:n, kun ylijumala Vettelin raivokasta nousua alun kämmin jälkeen neljännelle sijalle hehkutetaan ja saa sitä 9:n.
Ei helvetti että saa taas hävetä..On kyllä törkeää kommentointia ja vielä osa suomalaisilta, hävetkää juntit.
Kyllä ainakin Sky:llä varikkotoimittaja huomautti asiasta ja Brundlekin keskusteli asiasta aisaparinsa kanssa todeten että tuskin siihen puututaan kun tiimiradiosta tai jostain kuului että tehdä päinvastoin kuin mitä Kimi tekee ja Kimi tuli varikolle.Nuo varikkohämäykset kyllä taidettiin "kieltää" jokunen vuosi takaperin turvallisuuteen vedoten, mutta jatkuvastihan tuota on harrastettu myös pitkin tätä kautta eikä siihen ole sen tarkemmin kiinnitetty huomiota niin FIA:n kuin selostajienkaan puolelta. Silti huomion arvoista on, että mersumiehet tätä taitaa enemmän harrastaa.
Siis joo Kimi joutui ottamaan siinä varikkokäynnin jälkeen kovia kierroksia, mutta tuhosiko se jo renkaat? Ehkä. Varsin nopeasti kuitenkin se ikkuna meni ohi jossa Hämilton olisi päässyt edelle, jonka jälkeen olisi voinut pitää eron siinä. Hämilton kuitenkin kävi varikolla huomattavasti ennen kuin Kimi ajoi Bottaksen kiinni.Toisaalta ilman sitä "reuhtomista" olisi kyseenalaista olisiko Kimi päässyt Hamiltonin edelle, jos Kimi ei olisi "reuhtonut" ja painostanut Bottas olisi voinut ajaa selvästi hitaampaa jolloin Hamilton olisi voitu saada eteen
Olen lähes varma että Kimi sai Bottaksen kiinni ennen kuin Hamilton meni varikolle, ei toki ole uusintaa katseltavanaSiis joo Kimi joutui ottamaan siinä varikkokäynnin jälkeen kovia kierroksia, mutta tuhosiko se jo renkaat? Ehkä. Varsin nopeasti kuitenkin se ikkuna meni ohi jossa Hämilton olisi päässyt edelle, jonka jälkeen olisi voinut pitää eron siinä. Hämilton kuitenkin kävi varikolla huomattavasti ennen kuin Kimi ajoi Bottaksen kiinni.
Ja ihan samoin Kimi olisi voinut hidastella Hämiltonia, mutkat hiljaa ja suorat täysiä joka olisi ollut renkaille huomattavasti hellempää kuin luistella siinä Bottaksen kontissa ja yrittää ohi. Ei se Bottaskaan voinut alkaa mitään mateluvauhtia ajamaan kun sitten olisi alkanut tulla jo painetta takaa perstapin ja muiden taholta.
Hamilton meni varikolle muutaman kierroksen ennen kuin Kimi sai Valtterin kiinni.Olen lähes varma että Kimi sai Bottaksen kiinni ennen kuin Hamilton meni varikolle, ei toki ole uusintaa katseltavana
Eroa oli useampi sekunti hämppyyn.Olisikoha ollu 1.8 sekkaa ero kun hämähäkki tuli takasin radalle
Näinhän se menee. Mitäpä siihen sanomaan, kun työnantajalta tulee suora käsky kuinka toimia.Joo kyllä tässä tapauksessa olis pitänyt tappaa sanansaattaja eli mercedes talli joka käskyn antoi eikä vastaanottaja. Vaikka itteäkin tosiaan jonkun aikaa kiukutti
Mersu teki ihan sääntöjen mukaan. Talli ei saa hämätä, mutta vastuu varikolle tuloon voidaan tökätä kuskille. Eli takana tulevalle sanotaan vaan että tekee juuri päin vastoin kuin edellä menevä. Tuomarit tarkistavat tämän radiokeskusteluista.Jos säännön noudattamista ei valvota ja rangaista säännön rikkomisesta, niin ihan turha koko sääntö. Tarkoitan tuolla sitä vale varikkostoppia.
-
edit: antaapa oikeastaan ollaKimi Räikkönen olisi voittanut jos...
Tässä on nyt viime vuosina kaks herraa säännöllisesti pilannut suomalaisten murskajaiset. Miettikää millasta saldoa tässä olis tullut jos kahden henkilön vanhemmat olis yhtenä iltana jättäneet nussimatta.
Bottas ajoi aivan oikein oman tiimin kannalta. Kyllä tuo itseänikin kisan aikana vitutti, että kyseessä oli juuri sarjan toinen suomalainen, joka teki Kimin voitosta paljon hankalamman ja todennäköisesti esti sen. Se vaan käy osalle liikaa tunteisiin, joten he purkavat pahan olonsa epärationaalisena ajatusokennuksena pitkin sosiaalista mediaa.En oikein ymmärrä miksi Bottasta jotenkin syytetään tästä.
Koska Kimi-fanboyt.En oikein ymmärrä miksi Bottasta jotenkin syytetään tästä.
Juuri näin. Paikallisessa kisastudiossa viha Valtteria kohtaan oli jotain aivan järjetöntä, vaikka mies ajoi just niin kuin piti. Kimiä kun pidetään tulppana muille, niin silloin ehkä vähän Ferrarille muristaan.Bottas ajoi aivan oikein oman tiimin kannalta. Kyllä tuo itseänikin kisan aikana vitutti, että kyseessä oli juuri sarjan toinen suomalainen, joka teki Kimin voitosta paljon hankalamman ja todennäköisesti esti sen. Se vaan käy osalle liikaa tunteisiin, joten he purkavat pahan olonsa epärationaalisena ajatusokennuksena pitkin sosiaalista mediaa.
Kyllä ne ainakin Sky:lla puhuivat moisesta viestistä.Mersua ei voi kuin onnitella upeasta taktiikasta. Minusta koko homman ydin oli siinä että onnistuivat hämäämään Kimin varikolle niin aikaisessa vaiheessa. En ole täysin vakuuttunut siitä että Hamilton olisi tullut sisään vaikka Kimi ei olisikaan tullut, vai tuliko tuosta radioviestiä jossain vaiheessa?
Eiköhän se Kimin kisa mennyt taas tallin piikkiin. Kisassa käytettiin sitä seosta jota ei juurikaan testattu harkoissa. Ei siten tiedetty miten se käyttäytyy.Varmasti olettivat että renkaat kestäisivät paremmin, mutta pakkohan se oli yrittää riuhtoa heti varikkopysähdyksen jälkeen ettei Hamilton onnistuisi kuromaan kaulaa. Luultavasti peli oli jo menetetty ennen kun Bottas edes saatiin kiinni kun renkaat oli tuhottu ja sitten Valtterin perään jääminen oli viimeinen niitti.
Vettelin mokaan ensimmäisellä kierroksella se Ferrarin voitto eilen kariutui. Jos Vettel olisi päästänyt Hamiltonin ohi ilman kolarointia niin Vettel olisi voinut ajattaa Hamiltonin renkaat paskaksi kun olisi joutunut Hamilton puolustamaan sijaansa Vetteliä vastaan. Silloin Räikkönen olisi voinut painella karkuun renkaita säästellen. Ja Vettel olisi voinut jarruttaa Bottaksen menoa takana niin ettei olisi ainakaan Kimin eteen Kimin varikkostopilla päätynyt.Kyllä ne ainakin Sky:lla puhuivat moisesta viestistä.
Eiköhän se Kimin kisa mennyt taas tallin piikkiin. Kisassa käytettiin sitä seosta jota ei juurikaan testattu harkoissa. Ei siten tiedetty miten se käyttäytyy.
Tämmöinen on varmaan käytännössä kuitenkin aika mahdoton toteuttaa vaikka teoriassa olisikin ollut vielä hyvä suoritus. En edelleenkään ymmärrä silti tuota Verstappenin käytöstä. Töhöili kaksi sijaa kerralla sen sijaan, että olisi vain päästänyt Bottaksen ohi. Ihme, että RB jaksaa niin kärsivällisesti katsoa tuollaista pelleilijää.Ainoa moka oli siinä ettei pitänyt eroa maalissa aavistuksen alle viidessä sekunnissa Verstappeniin.
Kimin kannalta olisi kyllä ollut parasta, kun Vettel olisi vain hävinnyt sijan Hamiltonille alussa. Olisi ollut helpompaa taktiikan kannalla ja vähemmän kikkailumahiksia Mersulle. Hölmö liike Vetteliltä hävitä kisa ensimmäisellä kierroksella. En muutenkaan ymmärrä miksi Vettelin piti heti alkuun käydä niin aggressiivisesti Kimin kimppuun. Olisi ollut parempi, jos olisi keskittynyt Hamiltonin pitämiseen takana. Toki tuo aggressiivisuus voi osittain kertoa sitä, että tallimääräyksiä ei välttämättä näin Monzassa Tifosien edessä oltaisi annettu.Vettelin mokaan ensimmäisellä kierroksella se Ferrarin voitto eilen kariutui.
Sellainen sääntö on jo mutta sitä ei valvota. Periaatteessa tallit saavat tehdä yhden hämäyksen. Mulla ei ole vahvaa mielipidettä mutta vähän turha tuollaista olisi pakottaakaan. Se on vain sivuoire siitä, että tallien mielestä radalla ohittaminen on vaikeaa ja että se on parempi tehdä varikolla. Ferrarilla oltiin myös laiminlyöty kisaan valmistautuminen ja siksi taktikot panikoivat, kun näkivät Mersun varikkomiehistön tulevan ulos boksista. Ferrarin heikkoutena on Sebastian Vettelin ohella tallin kisatoiminnoista vastaava insinööriosasto.Pitäisi olla sääntö, että jos tulevat jostakin tallista ulos mekaanikot kesken kisan renkaiden kanssa, niin sillä kierroksella pitää vaihtaa renkaat jompaan kumpaan tallin autoon tai molemmille tallin autoille tulee 15 sekunnin stop and go-rangaistus.
Sääntö jonka noudattamista ei valvota on aivan turha sääntö formuloissa.Sellainen sääntö on jo mutta sitä ei valvota. Periaatteessa tallit saavat tehdä yhden hämäyksen.
Tämä on Vettelille ihan luonteenomaista. Tallikaverin voittaminen tuntuu olevan jopa muuta kilpailua tärkeämpää. Vettel on kolaroinut Kimin kanssa useampaan kertaan lähdössä, kun ei tunnu löytävän radalta tilaa tallikaverille, jos tämä on edellä tai vierellä.En muutenkaan ymmärrä miksi Vettelin piti heti alkuun käydä niin aggressiivisesti Kimin kimppuun. Olisi ollut parempi, jos olisi keskittynyt Hamiltonin pitämiseen takana. Toki tuo aggressiivisuus voi osittain kertoa sitä, että tallimääräyksiä ei välttämättä näin Monzassa Tifosien edessä oltaisi annettu.
Arrivabene onkin varmasti luotettavin lähde Ferrarin menestyksen arviointiin. En väitä etteikö Kimi olisi voinut voittaa mutta pakko käyttää pientä lähdekritiikkiä, kun Ferrarin mies laukoo kommentteja Ferrarin voitosta. Tuskin se Arrivabene jälkimutuilussa sanoisi, että Kimi olisi Hamille hävinnyt ilman Bottasta vaikka tietäisi.Arrivabene sanoi haastattelussa että ilman Bottasta kimin renkaat ois kestänyt, että ei siinä kimin 1 stopissa ollut mitään ihmeellistä.
Arrivabene sanoi että myös Ferrarin insinöörit voi vahvistaa että renkaat ois kestänyt.Arrivabene onkin varmasti luotettavin lähde Ferrarin menestyksen arviointiin. En väitä etteikö Kimi olisi voinut voittaa mutta pakko käyttää pientä lähdekritiikkiä, kun Ferrarin mies laukoo kommentteja Ferrarin voitosta. Tuskin se Arrivabene jälkimutuilussa sanoisi, että Kimi olisi Hamille hävinnyt ilman Bottasta vaikka tietäisi.