F1 2018 - Italian GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Hieno kisa kyllä, jännittää sai lähes koko kisan ajan. Hieno saavutus että molemmat Suomalaiset podiumilla, mutta miksi se ei siltikään riitä? :D

PS: Hieno myös huomata että MuroBBS ei seurailla ilmeisesti juuri ollenkaan F1. öhhöhö.
 
Huhhuh, olipa kisa. Paska makuhan tästä jäi suuhun, vaikka kaksi suomalaista podiumilla. Kimin voitto oli niin perhanan lähellä.
Tää on kyllä jotenkin nurinkurista, kaksi suomalaista pallilla ja silti vituttaa. :D

Noh, tästä eteenpäin ja toivotaan, että nähdään se suomalaisvoitto vielä tällä kaudella. Jos sitä ei tule, kun kavereilla on alla kaksi parasta autoa lähtöruudukossa, niin onhan se vähän omituista.

Toki ei se ole loppukaudesta älyttömän helppoa, kun ottaa huomioon tuon kuljettajien MM-taistelu asetelman.
 
Noh kyllä Kimi voi katsoa peiliin myös. Se reuhtominen Bottaksen perässä tuhosi sen renkaat, olis muutaman yrityksen jälkeen suosiolla jäänyt odottelemaan sitä että Bottas menee varikolle tai että Bottaksen renkaat loppuu.

Mutta onko se taas sallittua että mekaanikot hyppää ulos pilttuusta ja sitten ei tullakkaan vaihtamaan renkaita? Mersun mekaanikot tuli ensin ulos, johon Ferrari reagoi, mutta sitten kumpikaan mersu ei tullut sisään. Käsittääkseni tämä kikkailu on ollut kiellettyä jo jonkin aikaa?
 
Mersu muuttikin lennosta taktiikkaa, kun kimi tuli varikolle.

Jos siis Kimi olisi jäänyt radalle, niin Hamilton olisi otettu varikolle.
 
Mutta onko se taas sallittua että mekaanikot hyppää ulos pilttuusta ja sitten ei tullakkaan vaihtamaan renkaita? Mersun mekaanikot tuli ensin ulos, johon Ferrari reagoi, mutta sitten kumpikaan mersu ei tullut sisään. Käsittääkseni tämä kikkailu on ollut kiellettyä jo jonkin aikaa?

No niinhän tuo periaatteessa on kiellettyä mutta ei Mersua näistä varikkokikkailuista rangaista. Hamiltonhan saa tunnetusti ajaa jopa varikon sisäänkäynniltä takaisin radalle halutessaan.
 
Noh kyllä Kimi voi katsoa peiliin myös. Se reuhtominen Bottaksen perässä tuhosi sen renkaat, olis muutaman yrityksen jälkeen suosiolla jäänyt odottelemaan sitä että Bottas menee varikolle tai että Bottaksen renkaat loppuu.

Mutta onko se taas sallittua että mekaanikot hyppää ulos pilttuusta ja sitten ei tullakkaan vaihtamaan renkaita? Mersun mekaanikot tuli ensin ulos, johon Ferrari reagoi, mutta sitten kumpikaan mersu ei tullut sisään. Käsittääkseni tämä kikkailu on ollut kiellettyä jo jonkin aikaa?
Toisaalta ilman sitä "reuhtomista" olisi kyseenalaista olisiko Kimi päässyt Hamiltonin edelle, jos Kimi ei olisi "reuhtonut" ja painostanut Bottas olisi voinut ajaa selvästi hitaampaa jolloin Hamilton olisi voitu saada eteen
 
Viimeksi muokattu:
– Bottas? Me palkkaamme kuskeja, emme hovimestareita, Arrivabene tokaisi italialaisen Sport Mediasetin mukaan.

Mauri vauhdissa. :cigar2:
 
Jos olisin Valtteri niin lähtisi kyllä jokainen some tili poistoon, aivan törkeitä kommentteja oli ainakin twitteri täynnä...
 
Joo kyllä tässä tapauksessa olis pitänyt tappaa sanansaattaja eli mercedes talli joka käskyn antoi eikä vastaanottaja. Vaikka itteäkin tosiaan jonkun aikaa kiukutti :)
 
Noh kyllä Kimi voi katsoa peiliin myös. Se reuhtominen Bottaksen perässä tuhosi sen renkaat, olis muutaman yrityksen jälkeen suosiolla jäänyt odottelemaan sitä että Bottas menee varikolle tai että Bottaksen renkaat loppuu.

Mutta onko se taas sallittua että mekaanikot hyppää ulos pilttuusta ja sitten ei tullakkaan vaihtamaan renkaita? Mersun mekaanikot tuli ensin ulos, johon Ferrari reagoi, mutta sitten kumpikaan mersu ei tullut sisään. Käsittääkseni tämä kikkailu on ollut kiellettyä jo jonkin aikaa?

Eipä Kimi voinut tuossa tilanteessa mitään. Bottas tulee perä edellä vastaan koska mersun käsky ja Hamilton lähestyy takaapäin, ei siinä oikein voi jäädä himmailemaan koska sitten Hami olisi kuitenkin ohittanut aiemmin. Tämän jälkeen mersut vaihtavat paikkaa ja Bottas hidastelee vielä enemmän. Pakko yrittää tehdä jotain ja ei ainakaan montaa ohitusyritystä jos yhtäkään(?) tainnut ehtiä tulla muutenkaan Kimiltä, kunnes Bottas otettiin varikolle.

Nuo varikkohämäykset kyllä taidettiin "kieltää" jokunen vuosi takaperin turvallisuuteen vedoten, mutta jatkuvastihan tuota on harrastettu myös pitkin tätä kautta eikä siihen ole sen tarkemmin kiinnitetty huomiota niin FIA:n kuin selostajienkaan puolelta. Silti huomion arvoista on, että mersumiehet tätä taitaa enemmän harrastaa.
 
Italian lehdistön kommenteja on mukava odotella. Kimi saa varmaan juuri ja juuri 7:n tai 6:n, kun ylijumala Vettelin raivokasta nousua alun kämmin jälkeen neljännelle sijalle hehkutetaan ja saa sitä 9:n.
 
Italian lehdistön kommenteja on mukava odotella. Kimi saa varmaan juuri ja juuri 7:n tai 6:n, kun ylijumala Vettelin raivokasta nousua alun kämmin jälkeen neljännelle sijalle hehkutetaan ja saa sitä 9:n.

Kuka noista jaksaa vetää herneen nenään? Ihan sama mitä ne kirjoittaa, eihän ulkomaiden mediat arvosta kumpaakaan suomalaiskuskia paskan vertaa.
 
Nuo varikkohämäykset kyllä taidettiin "kieltää" jokunen vuosi takaperin turvallisuuteen vedoten, mutta jatkuvastihan tuota on harrastettu myös pitkin tätä kautta eikä siihen ole sen tarkemmin kiinnitetty huomiota niin FIA:n kuin selostajienkaan puolelta. Silti huomion arvoista on, että mersumiehet tätä taitaa enemmän harrastaa.

Kyllä ainakin Sky:llä varikkotoimittaja huomautti asiasta ja Brundlekin keskusteli asiasta aisaparinsa kanssa todeten että tuskin siihen puututaan kun tiimiradiosta tai jostain kuului että tehdä päinvastoin kuin mitä Kimi tekee ja Kimi tuli varikolle.


Kimin olisi pitänyt vaan malttaa pysyä pitempään radalla ainakin sen yhden kierroksen pitempään kuin Hamilton ja sekin olisi voinut kääntyä Hämyn eduksi.

Renkaansa Kimi taisi tuhota noilla nopeilla ensimmäisillä kierroksilla (pakon edessä) jotta Hämppy ei olisi saanut mahdollisuutta päästä suoraan edelle muutaman Hammer-time kierroksen jälkeen. Sitä en ajatellut miten huonossa kunnossa Kimin renkaat olivat varikolle mennessä.
 
Toisaalta ilman sitä "reuhtomista" olisi kyseenalaista olisiko Kimi päässyt Hamiltonin edelle, jos Kimi ei olisi "reuhtonut" ja painostanut Bottas olisi voinut ajaa selvästi hitaampaa jolloin Hamilton olisi voitu saada eteen

Siis joo Kimi joutui ottamaan siinä varikkokäynnin jälkeen kovia kierroksia, mutta tuhosiko se jo renkaat? Ehkä. Varsin nopeasti kuitenkin se ikkuna meni ohi jossa Hämilton olisi päässyt edelle, jonka jälkeen olisi voinut pitää eron siinä. Hämilton kuitenkin kävi varikolla huomattavasti ennen kuin Kimi ajoi Bottaksen kiinni.
Ja ihan samoin Kimi olisi voinut hidastella Hämiltonia, mutkat hiljaa ja suorat täysiä joka olisi ollut renkaille huomattavasti hellempää kuin luistella siinä Bottaksen kontissa ja yrittää ohi. Ei se Bottaskaan voinut alkaa mitään mateluvauhtia ajamaan kun sitten olisi alkanut tulla jo painetta takaa perstapin ja muiden taholta.
 
Siis joo Kimi joutui ottamaan siinä varikkokäynnin jälkeen kovia kierroksia, mutta tuhosiko se jo renkaat? Ehkä. Varsin nopeasti kuitenkin se ikkuna meni ohi jossa Hämilton olisi päässyt edelle, jonka jälkeen olisi voinut pitää eron siinä. Hämilton kuitenkin kävi varikolla huomattavasti ennen kuin Kimi ajoi Bottaksen kiinni.
Ja ihan samoin Kimi olisi voinut hidastella Hämiltonia, mutkat hiljaa ja suorat täysiä joka olisi ollut renkaille huomattavasti hellempää kuin luistella siinä Bottaksen kontissa ja yrittää ohi. Ei se Bottaskaan voinut alkaa mitään mateluvauhtia ajamaan kun sitten olisi alkanut tulla jo painetta takaa perstapin ja muiden taholta.
Olen lähes varma että Kimi sai Bottaksen kiinni ennen kuin Hamilton meni varikolle, ei toki ole uusintaa katseltavana
 
Pistesijoihin ehkä luvassa muutosta:
Monzan F1-kisan loppujärjestys menee vielä uusiksi - Grosjeanin auto oli sääntöjen vastainen
Aika epämääräistä vielä, mutta aina jotenkin kurjaa, jos jälkeenpäin muutetaan tuloksia.

Monzan F1-kisan loppujärjestys menee vielä uusiksi - Grosjeanin auto oli sääntöjen vastainen
2.9.2018 - 22:39:20
romain_grosjean_2017_radalla.jpg


Monzan F1-kisan tuloslista menee todennäköisesti vielä uusiksi. Jälkitarkastuksissa on selvinnyt, että Haas-tallin Romain Grosjeanin auto oli sääntöjen vastainen.

FIA ei ole vielä vahvistanut Grosjeanille mahdollisesti tulevaa rangaistusta, mutta todennäköisesti ranskalainen hylätään. Hylkäyksen tapahtuessa Force Indian Esteban Ocon ja Sergio Perez, Renaultin Carlos Sainz ja Williamsin Lance Stroll nousevat sijoille 6-9. Myös Sergei Sirotkin saavuttaisi näin uransa ensimmäisen MM-pisteen.

Vielä ei ole selvillä, mitä vikaa Grosjeanin autossa on havaittu.
 
Joo kyllä tässä tapauksessa olis pitänyt tappaa sanansaattaja eli mercedes talli joka käskyn antoi eikä vastaanottaja. Vaikka itteäkin tosiaan jonkun aikaa kiukutti :)
Näinhän se menee. Mitäpä siihen sanomaan, kun työnantajalta tulee suora käsky kuinka toimia.
 
Jos säännön noudattamista ei valvota ja rangaista säännön rikkomisesta, niin ihan turha koko sääntö. Tarkoitan tuolla sitä vale varikkostoppia.

-
Mersu teki ihan sääntöjen mukaan. Talli ei saa hämätä, mutta vastuu varikolle tuloon voidaan tökätä kuskille. Eli takana tulevalle sanotaan vaan että tekee juuri päin vastoin kuin edellä menevä. Tuomarit tarkistavat tämän radiokeskusteluista.
 
Kimi Räikkönen olisi voittanut jos...

Tässä on nyt viime vuosina kaks herraa säännöllisesti pilannut suomalaisten murskajaiset. Miettikää millasta saldoa tässä olis tullut jos kahden henkilön vanhemmat olis yhtenä iltana jättäneet nussimatta.
 
Kimi Räikkönen olisi voittanut jos...

Tässä on nyt viime vuosina kaks herraa säännöllisesti pilannut suomalaisten murskajaiset. Miettikää millasta saldoa tässä olis tullut jos kahden henkilön vanhemmat olis yhtenä iltana jättäneet nussimatta.

edit: antaapa oikeastaan olla
 
Viimeksi muokattu:
Bottas muuten ajeli Kimin edellä jopa omia nopeimpia kierroksia ainakin alkuun, joten ei sinänsä hidastellut muuten kuin vanhoilla renkailla luonnollisesti hitaampi.
 
En oikein ymmärrä miksi Bottasta jotenkin syytetään tästä. Hän ajoi koko ajan omaa kisaansa, toki talli hänen taktiikkaansa muutti sitten Hamiltonia avustaakseen. Ei kai hän nyt Kimiä ala ohi päästämään vaikka siellä Hamiltonia ei takana olisikaan.

Mersua ei voi kuin onnitella upeasta taktiikasta. Minusta koko homman ydin oli siinä että onnistuivat hämäämään Kimin varikolle niin aikaisessa vaiheessa. En ole täysin vakuuttunut siitä että Hamilton olisi tullut sisään vaikka Kimi ei olisikaan tullut, vai tuliko tuosta radioviestiä jossain vaiheessa? Toki se undercut olisi ollut myös iso riski, joten sinänsä ymmärrettävää että Ferrarilla reagoivat nopeasti ja toisaalta positiivistakin että osasivat tehdä heti päätöksen, kun yleensä tuppaavat odottamaan liian kauan Kimin kohdalla.

Varmasti olettivat että renkaat kestäisivät paremmin, mutta pakkohan se oli yrittää riuhtoa heti varikkopysähdyksen jälkeen ettei Hamilton onnistuisi kuromaan kaulaa. Luultavasti peli oli jo menetetty ennen kun Bottas edes saatiin kiinni kun renkaat oli tuhottu ja sitten Valtterin perään jääminen oli viimeinen niitti.
 
En oikein ymmärrä miksi Bottasta jotenkin syytetään tästä.
Bottas ajoi aivan oikein oman tiimin kannalta. Kyllä tuo itseänikin kisan aikana vitutti, että kyseessä oli juuri sarjan toinen suomalainen, joka teki Kimin voitosta paljon hankalamman ja todennäköisesti esti sen. Se vaan käy osalle liikaa tunteisiin, joten he purkavat pahan olonsa epärationaalisena ajatusokennuksena pitkin sosiaalista mediaa.
 
Bottas ajoi aivan oikein oman tiimin kannalta. Kyllä tuo itseänikin kisan aikana vitutti, että kyseessä oli juuri sarjan toinen suomalainen, joka teki Kimin voitosta paljon hankalamman ja todennäköisesti esti sen. Se vaan käy osalle liikaa tunteisiin, joten he purkavat pahan olonsa epärationaalisena ajatusokennuksena pitkin sosiaalista mediaa.
Juuri näin. Paikallisessa kisastudiossa viha Valtteria kohtaan oli jotain aivan järjetöntä, vaikka mies ajoi just niin kuin piti. Kimiä kun pidetään tulppana muille, niin silloin ehkä vähän Ferrarille muristaan.
 
Mersua ei voi kuin onnitella upeasta taktiikasta. Minusta koko homman ydin oli siinä että onnistuivat hämäämään Kimin varikolle niin aikaisessa vaiheessa. En ole täysin vakuuttunut siitä että Hamilton olisi tullut sisään vaikka Kimi ei olisikaan tullut, vai tuliko tuosta radioviestiä jossain vaiheessa?
Kyllä ne ainakin Sky:lla puhuivat moisesta viestistä.

Varmasti olettivat että renkaat kestäisivät paremmin, mutta pakkohan se oli yrittää riuhtoa heti varikkopysähdyksen jälkeen ettei Hamilton onnistuisi kuromaan kaulaa. Luultavasti peli oli jo menetetty ennen kun Bottas edes saatiin kiinni kun renkaat oli tuhottu ja sitten Valtterin perään jääminen oli viimeinen niitti.
Eiköhän se Kimin kisa mennyt taas tallin piikkiin. Kisassa käytettiin sitä seosta jota ei juurikaan testattu harkoissa. Ei siten tiedetty miten se käyttäytyy.
 
Kyllä ne ainakin Sky:lla puhuivat moisesta viestistä.


Eiköhän se Kimin kisa mennyt taas tallin piikkiin. Kisassa käytettiin sitä seosta jota ei juurikaan testattu harkoissa. Ei siten tiedetty miten se käyttäytyy.

Vettelin mokaan ensimmäisellä kierroksella se Ferrarin voitto eilen kariutui. Jos Vettel olisi päästänyt Hamiltonin ohi ilman kolarointia niin Vettel olisi voinut ajattaa Hamiltonin renkaat paskaksi kun olisi joutunut Hamilton puolustamaan sijaansa Vetteliä vastaan. Silloin Räikkönen olisi voinut painella karkuun renkaita säästellen. Ja Vettel olisi voinut jarruttaa Bottaksen menoa takana niin ettei olisi ainakaan Kimin eteen Kimin varikkostopilla päätynyt.

Mukava kisahan tuo eilen oli vaikka lopputulos olisi voinut kolmen kärjessä olla parempikin. Bottaskin teki lähes täydellistä työtä tallinsa kannalta. Ainoa moka oli siinä ettei pitänyt eroa maalissa aavistuksen alle viidessä sekunnissa Verstappeniin. Silloin olisi itse saanut sijan kolme ja Vettel olisi tippunut viidenneksi.
 
Ainoa moka oli siinä ettei pitänyt eroa maalissa aavistuksen alle viidessä sekunnissa Verstappeniin.

Tämmöinen on varmaan käytännössä kuitenkin aika mahdoton toteuttaa vaikka teoriassa olisikin ollut vielä hyvä suoritus. En edelleenkään ymmärrä silti tuota Verstappenin käytöstä. Töhöili kaksi sijaa kerralla sen sijaan, että olisi vain päästänyt Bottaksen ohi. Ihme, että RB jaksaa niin kärsivällisesti katsoa tuollaista pelleilijää.

Vettelin mokaan ensimmäisellä kierroksella se Ferrarin voitto eilen kariutui.

Kimin kannalta olisi kyllä ollut parasta, kun Vettel olisi vain hävinnyt sijan Hamiltonille alussa. Olisi ollut helpompaa taktiikan kannalla ja vähemmän kikkailumahiksia Mersulle. Hölmö liike Vetteliltä hävitä kisa ensimmäisellä kierroksella. En muutenkaan ymmärrä miksi Vettelin piti heti alkuun käydä niin aggressiivisesti Kimin kimppuun. Olisi ollut parempi, jos olisi keskittynyt Hamiltonin pitämiseen takana. Toki tuo aggressiivisuus voi osittain kertoa sitä, että tallimääräyksiä ei välttämättä näin Monzassa Tifosien edessä oltaisi annettu.
 
Voihan se varikkopysähdys hämäyskin olla täysin ennakkoon sovittu ja todennäköisesti onkin. Sopineet Mersulla vain Hamiltonin kanssa ennen kisaa, että jos antavat radiossa talilta vaihtoehdon tulla varikolle tai olla tulematta, niin kyse on silloin oikeasti vain Ferrarin hämäämisestä velavarikkopysähdyksellä.

Pitäisi olla sääntö, että jos tulevat jostakin tallista ulos mekaanikot kesken kisan renkaiden kanssa, niin sillä kierroksella pitää vaihtaa renkaat jompaan kumpaan tallin autoon tai molemmille tallin autoille tulee 15 sekunnin stop and go-rangaistus.

1990-luvulla kun valestopit olivat sallittuja niin niitähän nähtiin jossain kisoissa useampia yhdeltä tallilta. Sama se sille minusta on ovatko ne sallittuja vai kiellettyjä, mutta pitäisi olla säännöt kaikille samat niiden suhteen. Jos ne vaarantavat mekaanikkojen terveyden kun varikolla turhaan pyörivät niin silloin ne on parempi kieltää kaikilta.
 
Siellähän oli kumminkin Hamiltonin renkaat otettu valmiiksi. Eli Bottas olisi joka tapauksessa pysynyt radalla.

Ja ei mitään järkeä tulla Kimi ja Hamilton samaan aikaan varikolle, kun Kimi olisi kumminkin pysynyt edellä.
 
Pitäisi olla sääntö, että jos tulevat jostakin tallista ulos mekaanikot kesken kisan renkaiden kanssa, niin sillä kierroksella pitää vaihtaa renkaat jompaan kumpaan tallin autoon tai molemmille tallin autoille tulee 15 sekunnin stop and go-rangaistus.
Sellainen sääntö on jo mutta sitä ei valvota. Periaatteessa tallit saavat tehdä yhden hämäyksen. Mulla ei ole vahvaa mielipidettä mutta vähän turha tuollaista olisi pakottaakaan. Se on vain sivuoire siitä, että tallien mielestä radalla ohittaminen on vaikeaa ja että se on parempi tehdä varikolla. Ferrarilla oltiin myös laiminlyöty kisaan valmistautuminen ja siksi taktikot panikoivat, kun näkivät Mersun varikkomiehistön tulevan ulos boksista. Ferrarin heikkoutena on Sebastian Vettelin ohella tallin kisatoiminnoista vastaava insinööriosasto.
 
Sellainen sääntö on jo mutta sitä ei valvota. Periaatteessa tallit saavat tehdä yhden hämäyksen.

Sääntö jonka noudattamista ei valvota on aivan turha sääntö formuloissa.

Aikoinaan sääntönä oli ettei autoa saa punnita aika-ajossa kuin varikolle tullessa. "Yllättäen" kaikki autot ajoivat aika-ajossa alipainoisina ja jättivät autonsa aika-ajokierroksen jälkeen radan varteen "rikkoutuneina".
 
En muutenkaan ymmärrä miksi Vettelin piti heti alkuun käydä niin aggressiivisesti Kimin kimppuun. Olisi ollut parempi, jos olisi keskittynyt Hamiltonin pitämiseen takana. Toki tuo aggressiivisuus voi osittain kertoa sitä, että tallimääräyksiä ei välttämättä näin Monzassa Tifosien edessä oltaisi annettu.
Tämä on Vettelille ihan luonteenomaista. Tallikaverin voittaminen tuntuu olevan jopa muuta kilpailua tärkeämpää. Vettel on kolaroinut Kimin kanssa useampaan kertaan lähdössä, kun ei tunnu löytävän radalta tilaa tallikaverille, jos tämä on edellä tai vierellä.
 
Ilman Bottaksen estelyä kimi ois voittanut jopa helposti, oli vähän pakko yrittää Bottaksesta ohi ja vasen taka ei kestänyt sitä.
Arrivabene sanoi haastattelussa että ilman Bottasta kimin renkaat ois kestänyt, että ei siinä kimin 1 stopissa ollut mitään ihmeellistä.

 
Arrivabene sanoi haastattelussa että ilman Bottasta kimin renkaat ois kestänyt, että ei siinä kimin 1 stopissa ollut mitään ihmeellistä.

Arrivabene onkin varmasti luotettavin lähde Ferrarin menestyksen arviointiin. En väitä etteikö Kimi olisi voinut voittaa mutta pakko käyttää pientä lähdekritiikkiä, kun Ferrarin mies laukoo kommentteja Ferrarin voitosta. Tuskin se Arrivabene jälkimutuilussa sanoisi, että Kimi olisi Hamille hävinnyt ilman Bottasta vaikka tietäisi.

Mutta tuo on käsittämätöntä kuinka ne renkaat paskoontuu osalta välillä niin nopeasti. Samahan kävi Hamiltonille ja Ricciardolle aiemmassa kisassa, en nyt tarkkaa muista tosin mikä se oli..
 
Arrivabene onkin varmasti luotettavin lähde Ferrarin menestyksen arviointiin. En väitä etteikö Kimi olisi voinut voittaa mutta pakko käyttää pientä lähdekritiikkiä, kun Ferrarin mies laukoo kommentteja Ferrarin voitosta. Tuskin se Arrivabene jälkimutuilussa sanoisi, että Kimi olisi Hamille hävinnyt ilman Bottasta vaikka tietäisi.

Arrivabene sanoi että myös Ferrarin insinöörit voi vahvistaa että renkaat ois kestänyt.
Voihan se olla että puhuu paskaa, mutta tuskin.
 
Saatanan maanpetturi-Bottas. Olisi pysynyt siellä Williamsilla. Ainakin olisi nauttinut enemmän arvostusta kuin Virallisena Hamiltonin Siipimiehenä (tm). Eipä kiinnosta enää helvettiäkään nähdä koko pelle-Bottasta koko sarjassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 259
Viestejä
4 486 945
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom