F1 2018 - Italian GP

Yak

Hiilivelallinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
326
Kausi 2018

01. Australian GP, Melbourne, 23.–25.3.
02. Bahrainin GP, Sakhir, 6.–8.4.
03. Kiinan GP, Shanghai, 13.–15.4.
04. Azerbaidzhanin GP, Baku, 27.–29.4.
05. Espanjan GP, Barcelona, 11.–13.5.
06. Monacon GP, Monte Carlo, 24.–27.5.
07. Kanadan GP, Montreal, 8.–10.6.
08. Ranskan GP, Le Castellet, 22.–24.6.
09. Itävallan GP, Spielberg, 29.6.–1.7.
10. Iso-Britannian GP, Silverstone, 6.–8.7.
11. Saksan GP, Hockenheim, 20.–22.7.
12. Unkarin GP, Budapest, 27.–29.7.
13. Belgian GP, Spa-Francorchamps, 24.–26.8.
14. Italian GP, Monza, 31.8.–2.9
15. Singaporen GP, Marina Bay, 14.–16.9.
16. Venäjän GP, Sotshi, 28.–30.9.
17. Japanin GP, Suzuka, 5.–7.10.
18. Yhdysvaltain GP, Austin, 19.–21.10.
19. Meksikon GP, Mexico City, 26.–28.10.
20. Brasilian GP, São Paulo, 9.–11.11.
21. Abu Dhabin GP, Yas Marina, 23.–25.11.
____________________________

Viikonlopun aikataulu:

Perjantai
1. vapaat harjoitukset 12:00
2. vapaat harjoitukset 16:00

Lauantai
3. vapaat harjoitukset 13:00
Aika-ajo 16:00

Sunnuntai
GP 16:10
____________________________


Sää:

Weather forecast for Monza
Täsmäsää Monza
____________________________

Autodromo Nazionale Monza


Ratamuutokset & DRS-alueet:

- N/A
____________________________

Black round Pirelli:



High speeds, high energy, high passion: welcome to Monza’s ‘temple’
____________________________

Kilpailun nimi: FORMULA 1 GRAN PREMIO HEINEKEN D'ITALIA 2018
Radan nimi: Autodromo Nazionale Monza
Radan pituus: 5,793 km
Kisapituus: 53 kierrosta = 306,720 km
Kierrosennätys: 1:21.046
Rubens Barrichello, Ferrari (2004)

2017:
Voittaja:
Lewis Hamilton, Mercedes
Paalupaikka:
Lewis Hamilton, Mercedes - 1:35.544
Kisan nopein kierros:
Daniel Ricciardo, Red Bull-Renault - 1:23.361

Edellisiä voittajia:
2016:
Nico Rosberg, Mercedes
2015:
Lewis Hamilton, Mercedes
2014:
Lewis Hamilton, Mercedes





:D:D


____________________________

MM-pistetilanne (13/21 osakilpailua)

Kuljettajat:

01. Lewis Hamilton 231
02. Sebastian Vettel 214
03. Kimi Räikkönen 146
04. Valtteri Bottas 144
05. Max Verstappen 120
06. Daniel Ricciardo 118
07. Nico Hulkenberg 52
08. Kevin Magnussen 49
09. Fernando Alonso 44
10. Sergio Perez 40
11. Esteban Ocon 37
12. Carlos Sainz 30
13. Pierre Gasly 28
14. Romain Grosjean 27
15. Charles Leclerc 13
16. Stoffel Vandoorne 8
17. Marcus Ericsson 6
18. Lance Stroll 4
19. Brendon Hartley 2
20. Sergei Sirotkin 0

Tallit:

01. Mercedes 375
02. Ferrari 360
03. Red Bull 238
04. Renault 82
05. Haas 76
06. McLaren 52
07. Toro Rosso 30
08. Sauber 19
09. Williams 4
10. Force India 0

Epävirallinen Nations Cup:

01. Suomi 290
02. Saksa 266
03. Iso-Britannia 231
04. Alankomaat 120
05. Australia 118
06. Ranska 92
07. Espanja 74
08. Tanska 49
09. Meksiko 40
10. Monaco 13
11. Belgia 8
12. Ruotsi 6
13. Kanada 4
14. Uusi-Seelanti 2
15. Venäjä 0

____________________________

Kauden pisteytys:

10 ensimmäistä saa pisteitä, voitosta 25, toisesta sijasta 18 ja kolmannesta 15. Sijoista 4-10 saa 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 pistettä
____________________________

Tallit & Kuljettajat:

Mercedes-AMG Petronas Motorsport GER Mercedes
44 Lewis Hamilton GBR
77 Valtteri Bottas FIN

Scuderia Ferrari ITA Ferrari
5 Sebastian Vettel GER
7 Kimi Räikkönen FIN

Aston Martin Red Bull Racing AUT TAG Heuer (Renault)
3 Daniel Ricciardo AUS
33 Max Verstappen NED

Racing Point Force India F1 Team GBR Mercedes
11 Sergio Perez MEX
31 Esteban Ocon FRA

Williams Martini Racing GBR Mercedes
18 Lance Stroll CAN
35 Sergei Sirotkin RUS

Renault Sport Formula One Team FRA Renault
27 Nico Hulkenberg GER
55 Carlos Sainz ESP

Red Bull Toro Rosso Honda ITA Honda
10 Pierre Gasly FRA
28 Brendon Hartley NZL

Haas F1 Team USA Ferrari
8 Romain Grosjean FRA
20 Kevin Magnussen DEN

McLaren F1 Team GBR Renault
2 Stoffel Vandoorne BEL
14 Fernando Alonso ESP

Alfa Romeo Sauber F1 Team SUI Ferrari
9 Marcus Ericsson SWE
16 Charles Leclerc MON
____________________________

Sekalaisia linkkejä:

Kauden 2018 yleisketju
F1-lähetykset
http://murobbs.muropaketti.com/threads/perusta-oma-f1-tiimi-http-www-f1manager-info.572914/
http://murobbs.muropaketti.com/threads/f1-forecast-2013-paras-tulostenveikkaussivu.988605/
MTV:n F1 sivut
BBC:n F1 -sivut
Sky Sports:n F1 -sivut
McLaren F-1 - site about team of Formula 1 Vodafone McLaren Mercedes Epävirallista statistiikkaa
 
Viimeksi muokattu:

JiP

Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
173
Oishan se hieno jos Kimi nyt voittas, mutta taitaa talli unohtaa laittaa renkaat alle tms. :rofl:
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
Jos riskittömän arvauksen tekee niin Hamilton tai Vettel
Ja koska Monza on profiililtaan hyvin samankaltainen Spa:n kanssa niin sanon että Vettel.
Ei Hamiltonista ollu oikein vastusta viime viikonloppuna enkä usko että tässä viikossa on asiat miksikään muuttunu.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 150
Joo luulisi kyllä Vettelin voittavan, jos ei tule teknisiä murheita. Kimin sijoituksessa sen sijaan voi olla hiukan jännättävää.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
952
Oli mukava nähdä Räikköseltäkin vihdoin tuo rataesittely. :tup:

Mutta joo, Vettel varmaan voittaa, koska Ferrari vie ja muut vikisee.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
565
Ferrareille kaksoisvoitto tulo täällä. Vettel eka ja Kimi toinen. Ferrarin viimesimmästä voitosta Monzassa taitaa ollakkin jo aikaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
Saattaa tulla entistä enemmän kämmejä Kimille, kun varikkopoppoolla on pakka vielä enemmän sekaisin kotikentällä. Olishan se Ferrarin kaksoisvoitto täällä hienoa ja auton puolesta pitäisi olla mahdollistakin mutta vähän epäilen, että pakka pettää Ferrarin poppoolta jälleen kerran.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
Missäs sitä parempi mokata kun kotikentällä.
Fefe vois mokata vielä näytöstyyliin, kuskit kaksoisjohdossa ja sitten varikolla aletaan heittämään noppaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 609
Sadetta luvattu aika-ajoihin. Vettelille laitetaan Shellin ihmebensaa tankkiin ja Kimin tankkii menee vahingossa juomapullon sisältö.
Kimin sopimuksen julkistamista tässä eniten toivoisi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Mitäköhän tossa tapahtu, eikö mennyt takasiipi kiinni?

edit: Takasiipi ei mennyt kiinni, Juusela vieläkin hidastusten jälkeen ihmettelee, mistä ulosajo johtui......
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Halo teki tehtävänsä toisen pyörähdyksen kohdalla. Tiedä sitten kuinka kipeää olisi tullut ilman haloa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 255
Halo teki tehtävänsä toisen pyörähdyksen kohdalla. Tiedä sitten kuinka kipeää olisi tullut ilman haloa.
EIköhän tähän joku riennä pian kertomaan, kuinka Halolla ei merkitystä tässä, koska ruohon vihreys ja kuun kierto tms.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Halolla ei ole merkitystä tuota, koska F1-auton "selkäranka" on juuri sitä varten, ettei kuljettajan pää voi ottaa kontaktia mihinkään auton kieriessä tasaisella pinnalla. Tämä asia on oivallettu jo vuosikymmeniä sitten. Tässä uhkaa nyt vähän käydä niin, että fanipojat ujeltavat halon pelastavan ihmishenkiä joka kerta, kun siitä ihmelaitteesta löytyy pienikin naarmu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
233
En tiedä oliko pari viimeistä kommentia heitetty puoliläpällä, mutta en ymmärrä miksi pitää lähteä oikein hakemalla hakemaan syitä miksi halo on turha ja kuinka se Alonson auton rengaskin olisi mennyt kuitenkin 2cm ohitse kypärästä eikä mitään olisi kuitenkaan tapahtunut. Eiköhän viime viikkoinen ja tämän päiväinen merkitse sitä, että sitä haloa ei tulla ruuvaamaan pois autoista huomiseksi eikä jatkossakaan vaikka kuinka itkettäisiin vanhojen aikojen perään.

Kyllä se halo omaan silmään aluksi näytti rumalta, mutta hyvin siihen silmä on jo tottunut. Sitä kyllä voisi silti hieman muokata, että olisi sulavan näköinen auton koriin verrattuna eikä näyttäisi niin irralliselta kapistukselta.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
En tiedä oliko pari viimeistä kommentia heitetty puoliläpällä, mutta en ymmärrä miksi pitää lähteä oikein hakemalla hakemaan syitä miksi halo on turha --
Koska meille joillekin on väliä sillä, että asioita perustellaan faktoilla ja ettei ns. vettä selitetä viiniksi vain sen takia, että oma agenda pakottaa siihen. Kukaan ei kiistä sitä, ettäkö halo olisi hyödyllinen laite, mutta sen tarpeellisuutta yritetään valheiden kautta korostaa vailla mitään totuutta. Fakta on se, ettei F1-sarjassa olisi estetty yhtä ainoaa kuolemaa sitten 1970-luvun tällaisella halon kaltaisella laitteella. Minusta on ironista ja jopa kornia, että vessanrenkaan työntäminen aloitettiin siitä sarjasta, missä siitä on todistetusti kaikista vähiten hyötyä.

Ilmeisesti pikkuformuloissa ihmisen henki on sitten FIA:n mielestä vähemmän tärkeä, vähemmän arvokas.

Esimerkiksi pikkuformuloissa ajetaan kuin hullut mutta eipä ole vessanrengasta näkynyt. No nyt kun sellainen tällä kaudella F2-sarjaan asennettiin, niin ei tarvinnut odottaa kuin huhtikuuhun, niin johan alettiin puhua läpiä päähän, että ensimmäinen kuolema olisi muka jo estetty. Ja nyt F1-sarja on saanut oman "mutta halo pelasti" -tapauksensa, joskin myönnän etten itsekään ole varma, että kumpaan suuntaan kolikko olisi tällä kertaa kallistunut vanhanmallisilla autoilla.

Näen itse halossa myös paljon yritystä FIA:n ja Jean Todtin henkilön taholta pestä kätensä Bianchin taposta, joka aiheutui kattojärjestön täydellisestä välinpitämättömyydestä kuljettajien turvallisuutta kohtaan.

En tiedä oliko pari viimeistä kommentia heitetty puoliläpällä, mutta en ymmärrä miksi pitää lähteä oikein hakemalla hakemaan syitä miksi halo on turha --
En tiedä, heititkö tämän itse läpällä, mutten todellakaan ymmärrä, miksi jotkut näkevät valeuutisen, valheiden ja yksinkertaisesti väärien tulkintojen kumoamisen olevan päinvastaisen "hakemalla hakemista".
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
En tiedä oliko pari viimeistä kommentia heitetty puoliläpällä, mutta en ymmärrä miksi pitää lähteä oikein hakemalla hakemaan syitä miksi halo on turha ja kuinka se Alonson auton rengaskin olisi mennyt kuitenkin 2cm ohitse kypärästä eikä mitään olisi kuitenkaan tapahtunut. Eiköhän viime viikkoinen ja tämän päiväinen merkitse sitä, että sitä haloa ei tulla ruuvaamaan pois autoista huomiseksi eikä jatkossakaan vaikka kuinka itkettäisiin vanhojen aikojen perään.

Kyllä se halo omaan silmään aluksi näytti rumalta, mutta hyvin siihen silmä on jo tottunut. Sitä kyllä voisi silti hieman muokata, että olisi sulavan näköinen auton koriin verrattuna eikä näyttäisi niin irralliselta kapistukselta.
Sopiva kolari, niin auttaahan se halo.
Tuo että auto pyörii katollaan, niin siitä kyllä normaalisti selviää ilman haloakin.
Tuossa yksi esimerkki minkä löysin kuskin turvallisuudesta. Webber Kovalainen kolari, jossa Webberin auto saa aika kovasti iskua. Ainakin siltä vähän näyttää.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
349
Joo jos ei spagettipojat sössi niin eiköhän se Kimi itse viimeistään onnistu ryssimään viikonlopun taas. Jos pitäisi veikata niin totaalinen sulaminen Q3 - > joku 6. ruutu, kolari tai juna ja sitten kisan nopein kierros lopussa kera kommenttien miten nopeutta olis löytynyt mut yritetään taas seuraavalla kerralla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 051
Joo jos ei spagettipojat sössi niin eiköhän se Kimi itse viimeistään onnistu ryssimään viikonlopun taas. Jos pitäisi veikata niin totaalinen sulaminen Q3 - > joku 6. ruutu, kolari tai juna ja sitten kisan nopein kierros lopussa kera kommenttien miten nopeutta olis löytynyt mut yritetään taas seuraavalla kerralla.
Eikö homma alotettu jo torstaina kun Räikkösen autosta otettiin ylimääräset hevoset pois näytösajossa ja vielä Vettel tööttäsi sen seinään.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Sopiva kolari, niin auttaahan se halo.
Tuo että auto pyörii katollaan, niin siitä kyllä normaalisti selviää ilman haloakin.
Tuossa muutama lisää. Kuten sanottua, niin F1-autojen turvallisuus katon kautta kierrättämisen osalta on ollut kunnossa jo pitkään. Taitaa parikin klipeistä olla 80-luvulta. Ja näistäkin tapauksista moni on sellainen, että moni sanoisi, että "ilman haloa" olisi tullut ruumiita.



Ericssonin tapaushan on oikeastaan osoitus FIA:n tekopyhyydestä. Nykyiset drs-säännöt ovat erittäin vaaralliset, mutta show'n takia FIA:aa ei kiinnosta. Tällä kaudella sääntöjä on päinvastoin tehty entistä vaarallisemmaksi, kun kuljettajien sallitaan käyttää drs:ää märällä radalla ja drs-alueita vedetään jopa keskelle mutkia. Ja jos se laite ei toimi kunnolla, kuten aika usein näyttää käyvän, niin mahdollisuudet ovat mihin tahansa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Kimi ei käytä rataa hyväkseen viimeisessä mutkassa, ihme homma kun vertaa tallikaveriin.

edit: Nyt Kimi veti vikaan sektoriin pohjat kuitenkin :rofl:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Hamiltonin mielestä Ferrari on nyt nopeampi. Veikkaus 1.Vet, 2.Rai, 3.Ham ja 4.Bot.

Toivottavasti edes Kimin Ferrari pääsisi maaliin asti :) Epäonnea saa kyllä olla jollain muulla kuskilla. Vaikkapa Maxilla.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
813
Toivottavasti ei nyt sataisi. Muuten menee pakka aivan sekaisin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 609
Leclerc #17, ei muuta kun sopparia Ferrarille. Kimi hajoittanut autonsa kanttariin? Toivottavasti ei. Bottas vaisu.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 182
Tän hetkinen top4 järjestys on myös lopullinen ei tarvii katsoa enää--
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Veikkasin aika-ajotulokseksi just tätä, eli Kimi kolmas ja Bottas 4. Ei haittais minua jos osuisi kohdalleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
Mitä ihmettä nuo Magnussen ja Alonso touhuavat?

Bottaksella ei kyllä riitä nyt vauhti. Tulee olemaan 4.
Sehän se oletus taitaisi ollakin. 1. Vet, 2. Rai, 3. Ham, 4. Bot, 5. Ver. Ainakin näin autojen nopeuden puolesta. Toki Kimi ja Ham voivat vaihtaa paikkoja.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
1 127
Räikkösellä ihan ok vauhti vielä tässä vaiheessa, Vale aika surkeeta tekemistä tähän mennessä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 609
Bottas ei taida selvitä edes neljänneksi. Ei taida samoilla osilla ajella kuin Hamilton. Ei voi noin iso ero tulla tuolla radalla pelkästään ajamalla.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Mitä ihmettä nuo Magnussen ja Alonso touhuavat?
Mitään reploja näkemättä oletin itse, että Magnussen olisi yrittänyt ohittaa Alonson ekaan mutkaan ja Alonso olisi kuitannut takaisin tietäen sen, että kummankin kierros oli sitten siinä. Joku lyhyt replay näytettiin Alonson tekemästä ohitusyrityksestä mutta kun K-Mag oli sisäpuolella, niin se viittaa siihen, että tilanne oli hänen oma vikansa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 700
Viestejä
4 189 525
Jäsenet
70 784
Uusin jäsen
juged

Hinta.fi

Ylös Bottom