- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 4 373
Vain Suomessa osataan arvostaa käskyjen noudattamista enemmän kuin omaa kunniaa. Hyvä Bottakselle.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No enpä sanoisi brasilialaisistakaan (Barrichello, Massa) mitään muuta.Vain Suomessa osataan arvostaa käskyjen noudattamista enemmän kuin omaa kunniaa. Hyvä Bottakselle.
Vain Suomessa osataan arvostaa käskyjen noudattamista enemmän kuin omaa kunniaa. Hyvä Bottakselle.
Ja Valtterin kunnia olisi säilynyt jos olisi päästänyt kilpailijansa vapaasti ohi? Aika kieroutunut logiikka. Jos Kimin tilalla olisi ollut kuka tahansa muu niin ketään ei olisi kiinnostanut.
Jos nyt rehellisesti katsotaan Kimin voittomahkuja tässä viime vuosina, epäonni ja vielä omanlainen joutsenlaulu koko sarjassa niin kyllä siinä olisi voinut tehdä tuosta ohittamisesta vähän helpompaa vaikka kuinka ajaa kilpailevan tallin rivissä.
No Barrichello nyt ei muutenkaan kauheasti kunnioitusta Ferrari-urallaan kerännyt kun referenssinä oli Senna.No enpä sanoisi brasilialaisistakaan (Barrichello, Massa) mitään muuta.
Näin päin homma ei olis yhtään niin nolo kun Kimi ei yleisolemukseltaan ole samanlainen jeesmies. Minua v*tuttaa töissäkin tuollaiset puudelit jotka vain tekee mitä käsketään ja perustelevat munattomuuttaan ties millä säännöillä ja tiimityöllä. Tästä ihmisryhmästä voi parhaimmillaan päästä suorituskyvyltään luokkaan 8+, ja sitähän Bottas on. Sen yli jos koittaa puristaa niin ei vain onnistu. Pari kertaa jo Valtterillakin läikkynyt lapsellisen kiukun puolelle kun on halunnut vähän näyttää hammasta.Ja myös Kimi olisi tehnyt aivan tuota samaa Valtterille.
Näin päin homma ei olis yhtään niin nolo kun Kimi ei yleisolemukseltaan ole samanlainen jeesmies. Minua v*tuttaa töissäkin tuollaiset puudelit jotka vain tekee mitä käsketään ja perustelevat munattomuuttaan ties millä säännöillä ja tiimityöllä. Tästä ihmisryhmästä voi parhaimmillaan päästä suorituskyvyltään luokkaan 8+, ja sitähän Bottas on. Sen yli jos koittaa puristaa niin ei vain onnistu. Pari kertaa jo Valtterillakin läikkynyt lapsellisen kiukun puolelle kun on halunnut vähän näyttää hammasta.
Bottas: "Sure it would be nice to win."
Hamilton: "Anything else than a win is not an option."
Tuossa on tämän parivaljakon ero kiteytettynä.
No jos perustaa mielipiteensä yhden kisan yhteen tapahtumaan niin sitten tietysti. Mulla on scopena vähän laajempi otanta suorituksista radalla ja sen ulkopuolella.Hahhah, ihan samanlainen jeesmies se Kimi on kun talli antaa käskyn hidastaa vastustajan kuskia.
No jos perustaa mielipiteensä yhden kisan yhteen tapahtumaan niin sitten tietysti. Mulla on scopena vähän laajempi otanta suorituksista radalla ja sen ulkopuolella.
Ja Valtterin kunnia olisi säilynyt jos olisi päästänyt kilpailijansa vapaasti ohi? Aika kieroutunut logiikka. Jos Kimin tilalla olisi ollut kuka tahansa muu niin ketään ei olisi kiinnostanut.
No jos perustaa mielipiteensä yhden kisan yhteen tapahtumaan niin sitten tietysti. Mulla on scopena vähän laajempi otanta suorituksista radalla ja sen ulkopuolella.
No mitä helvettiä, juuri niistä Kimi-laseistahan tämä näkemys tulee. Katson miestä eri tavalla johtuen aiemmista saavutuksista. Eikä siinä ole mitään väärää.Kimi on Ferrari-vuodet Vettelin kanssa tehnyt tasan sitä mitä talli pyytää. Eli ihan samanlainen rooli kuin Bottaksella. Ettei vaan Kimi-lasit hämäisi liikaa?
Saatanan maanpetturi-Bottas. Olisi pysynyt siellä Williamsilla. Ainakin olisi nauttinut enemmän arvostusta kuin Virallisena Hamiltonin Siipimiehenä (tm). Eipä kiinnosta enää helvettiäkään nähdä koko pelle-Bottasta koko sarjassa.
Nythän Bottaksen käskettiin ajaa tallin toimesta mahdollisimman kovaa, että Kimi ei pääsisi ohi. Mitään peittelyäkään ei tapahtunut, kun Kimi ei ollut riittävän nopea ohittamaan.Saatanan maanpetturi-Bottas. Olisi pysynyt siellä Williamsilla. Ainakin olisi nauttinut enemmän arvostusta kuin Virallisena Hamiltonin Siipimiehenä (tm). Eipä kiinnosta enää helvettiäkään nähdä koko pelle-Bottasta koko sarjassa.
Max oli jo valmiiksi Bottaksen edellä. Että ei siinä yhtään mitään hävitty. Vauhtihan oli ok, vaikka renkaat oli vanhat.No Valtterilla oli siinä ihan oma kisakin ajettavana, tosin sillä ja vauhdilla ei ollut enää siinä vaiheessa mitään merkitystä, veti ylipitkän stintin hidastellen Kimin edessä. Verstappen antoi hölmöilyllä kolmannen sijan, ilman sitä 5s rangaistusta oli tehnyt tiukkaa se kolmas sija, johtuen juuri tuosta tulppana olosta. Mutta onhan se kakkoskuskin paikka parempi kuin ei paikkaa ollenkaan.
Kimille uusi yritys seuraavassa kisassa, eli aika-ajoista vaan se toinen paalu. Toki samaa toivoo Bottaksellekin, kun sillä on aika-ajot sujuneet vähän huonommin kuin Kimillä.Jöö, eikun Bottaksen olis pitäny toimia vastoin oman tallinsa etua ja työnantajansa suoraa käskyä vaan että suomalaiset tuulipuvut saa henkisen orgasminsa kun toinen suomalainen voittaa yhden kisan jolla ei ole mitään helvetin merkitystä mestaruutta ajatellen koska tämä toinen suomalainen ei aja mestaruudesta tässä vaiheessa kautta.
Jep niin Totokin mainitsi että Valtterille saatiin loppuun paremmat renkaat Maxia vastaan.Max oli jo valmiiksi Bottaksen edellä. Että ei siinä yhtään mitään hävitty. Vauhtihan oli ok, vaikka renkaat oli vanhat.
Toisaalta Bottaksella oli lopussa uudemmat renkaat, niin oli helpompi painostaa Maxia virheeseen. Ja sehän tulikin, kun Max kiilasi Bottaksen ulos radalta nurmikolle.
Itse asiassa ei, vaan ajamaan riittävän pitkään jotta Lewis saisi Kimin kiinni. Valtterin "normaali" varikkoikkuna meni siinä ohi. Eikä se Lewiskään päässyt Kimistä ohi vasta kuin viime hetkillä.Nythän Bottaksen käskettiin ajaa tallin toimesta mahdollisimman kovaa, että Kimi ei pääsisi ohi. Mitään peittelyäkään ei tapahtunut, kun Kimi ei ollut riittävän nopea ohittamaan.
Niin. Bottas varmaan ymmärsi että nyt pysytään radalla, eikä pysähdytä. Tallihan käsi olemaan päästämättä Kimiä edelle. Eli Bottaksen täytyi ajaa aivan täysiä, kun alla oli vanhat renkaat ja Kimillä taas uudet.Itse asiassa ei, vaan ajamaan riittävän pitkään jotta Lewis saisi Kimin kiinni. Valtterin "normaali" varikkoikkuna meni siinä ohi. Eikä se Lewiskään päässyt Kimistä ohi vasta kuin viime hetkillä.
Niin. Ohittaminen noin tasaväkisten autojen välillä vaatii jotain erityistä, kuten renkaiden hajoamisen. Niin kuin nähtiin.Niin. Bottas varmaan ymmärsi että nyt pysytään radalla, eikä pysähdytä. Tallihan käsi olemaan päästämättä Kimiä edelle. Eli Bottaksen täytyi ajaa aivan täysiä, kun alla oli vanhat renkaat ja Kimillä taas uudet.
Kimihän oli tehnyt oikein mukavan johdot Hamiltonista uusilla renkaillaan. Mutta Hamilton sai sitten Kimin taas kiinni, kun Bottas oli ykkösenä. Sai siis takasiiven käyttöön ja kyttäysasemiin.
Eli Bottas vaan teki työtään ja ajoi täysillä. Pitkään ajaminenhan ei mitään auta, jos Kimi olisikin päässyt heti edelle.
Jep. Taisi olla silloin kun Bottas tuli edestä varikolle, niin Kimille jo varoitettiin radiolla, että takarenkaat on pilalla, taistele. Tuli varmaan Ferrarillekin ihan yllätyksenä tuo että pinta irtoaa takarenkaista.Niin. Ohittaminen noin tasaväkisten autojen välillä vaatii jotain erityistä, kuten renkaiden hajoamisen. Niin kuin nähtiin.
Tämmöinen on varmaan käytännössä kuitenkin aika mahdoton toteuttaa vaikka teoriassa olisikin ollut vielä hyvä suoritus. En edelleenkään ymmärrä silti tuota Verstappenin käytöstä. Töhöili kaksi sijaa kerralla sen sijaan, että olisi vain päästänyt Bottaksen ohi. Ihme, että RB jaksaa niin kärsivällisesti katsoa tuollaista pelleilijää.
Kimin kannalta olisi kyllä ollut parasta, kun Vettel olisi vain hävinnyt sijan Hamiltonille alussa. Olisi ollut helpompaa taktiikan kannalla ja vähemmän kikkailumahiksia Mersulle. Hölmö liike Vetteliltä hävitä kisa ensimmäisellä kierroksella. En muutenkaan ymmärrä miksi Vettelin piti heti alkuun käydä niin aggressiivisesti Kimin kimppuun. Olisi ollut parempi, jos olisi keskittynyt Hamiltonin pitämiseen takana. Toki tuo aggressiivisuus voi osittain kertoa sitä, että tallimääräyksiä ei välttämättä näin Monzassa Tifosien edessä oltaisi annettu.
Joita siis ei oltu tietääkseni edes testattu aiemmin. Typerä veto.Jep. Taisi olla silloin kun Bottas tuli edestä varikolle, niin Kimille jo varoitettiin radiolla, että takarenkaat on pilalla, taistele. Tuli varmaan Ferrarillekin ihan yllätyksenä tuo että pinta irtoaa takarenkaista.
E: Ja tuossa vaiheessahan Bottaksella oli vasta 1. sarja renkaita käytössä ja Kimillä jo se toinen kovempi sarja.
Ei kukaan ole niin tyhmä että päästäisi toisen tallin kuskin ohi.Jos nyt rehellisesti katsotaan Kimin voittomahkuja tässä viime vuosina, epäonni ja vielä omanlainen joutsenlaulu koko sarjassa niin kyllä siinä olisi voinut tehdä tuosta ohittamisesta vähän helpompaa vaikka kuinka ajaa kilpailevan tallin rivissä.
Mitäpä luulet onko työpaikka pitkään jos tekee vastoin työnantajan ohjeita?Vain Suomessa osataan arvostaa käskyjen noudattamista enemmän kuin omaa kunniaa. Hyvä Bottakselle.
Jos on alansa huippu niin toki.Mitäpä luulet onko työpaikka pitkään jos tekee vastoin työnantajan ohjeita?
No Valtterilla oli siinä ihan oma kisakin ajettavana, tosin sillä ja vauhdilla ei ollut enää siinä vaiheessa mitään merkitystä, veti ylipitkän stintin hidastellen Kimin edessä. Verstappen antoi hölmöilyllä kolmannen sijan, ilman sitä 5s rangaistusta oli tehnyt tiukkaa se kolmas sija, johtuen juuri tuosta tulppana olosta. Mutta onhan se kakkoskuskin paikka parempi kuin ei paikkaa ollenkaan.
Koko ajanhan noita päästetään. Ei ole järkeä taistella nopeampaa, eri taktiikalla ajavaa kuljettajaa vastaan, koska silloin häviää myös niille, joita vastaan itse ajaa kilpaa. Yleensä talli ei myöskään jätä kuljettajaansa selvästi yliajalle rataa kiertämään, koska on typerää ajaa 2-3 sekuntia hitaampia kierroksia. Syyt samat kuin edellä.Ei kukaan ole niin tyhmä että päästäisi toisen tallin kuskin ohi.
Kimi ei ollut nopeampi kun ei päässyt ohi.Koko ajanhan noita päästetään. Ei ole järkeä taistella nopeampaa, eri taktiikalla ajavaa kuljettajaa vastaan, koska silloin häviää myös niille, joita vastaan itse ajaa kilpaa. Yleensä talli ei myöskään jätä kuljettajaansa selvästi yliajalle rataa kiertämään, koska on typerää ajaa 2-3 sekuntia hitaampia kierroksia. Syyt samat kuin edellä.
Kimi kävi muutaman kerran lähellä kolmossektorilla, jota oli ajanut koko viikonlopun hyvin ja parabolican sisääntulossa, mutta sitten pääsuoralla Mersun suoravauhti riitti karkuun ajamiseen. Siinä se vasen takarengaskin sai liikaa lämpöä, kun joutui päästelemään pitkän kaasu pohjassa ajettavan mutkan edellä menevän auton imussa ohitusmahdollisuuden takia.Jep. Bottashan sai päästää rennosti täysillä kärjessä. Eikä Kimillä ollut mitään mahkuja edelle. Toisaalta ei ollut kyllä Hamiltonillakaan vielä silloin mahkuja Kimi edelle.
Nythän Bottaksen käskettiin ajaa tallin toimesta mahdollisimman kovaa, että Kimi ei pääsisi ohi. Mitään peittelyäkään ei tapahtunut, kun Kimi ei ollut riittävän nopea ohittamaan.
Useinhan sinne joku jää radalle pyörimään vanhoilla renkailla ja sillä yritetään estää vastustajan menoa. Tuolla radallahan ei ohi pääse. Paitsi ohittihan Vettel hitaampia autoja. Jos siis ajaa riittävän kovaa, niin ei mitään mahkuja edelle. Eihän se Hamiltonkaan päässyt Kimin edelle, vaikka Bottas kaahasikin vanhoilla renkailla Kimin edessä.
Oikeastaan Fakta on se että kimin voitto kaatui bottakseen.
Ferrarin voitto kaatui siihen, että Vettel töhöili itsensä pihalle ekalla kiekalla ja tämän seurauksena Mersulla oli helppo työ voittaa kahden auton avuin kilpailijan yksittäinen kuski. Uskon, että Ferrari olisi voittanut kisan helposti jos ekan kierroksen jälkeen olisi ollut top3:ssa kaksi autoa. Ainakin tuo olisi vaikeuttanut tuota Mersun taktikointia.
Ilmeisesti sallittua jos varikolta sanotaan, että tee juuri päinvastoin kun Räikkönen. Eli Kimi tuli sisään ja Hamilton pysyi radalla.Minulta on mennyt ohi että millä perusteella merssun varikkohämäykset sallittiin? Vai ovatko ne nykyään muutenkin ok?
Sen koko hämäyksen idea on juuri pakottaa toinen tulemaan varikolle. Eli hämy, kimi sisään ja mese jatkaa. Eli joka ikinen hämäys voidaan perustella tuolla syyllä.Ilmeisesti sallittua jos varikolta sanotaan, että tee juuri päinvastoin kun Räikkönen. Eli Kimi tuli sisään ja Hamilton pysyi radalla.
No jos Kimi olisikin pysynyt radalla ja Hamilton varikolle, niin Hamilton olisi voinut ajaa uusilla renkailla kovempaa ja ohittaa Kimin.Sen koko hämäyksen idea on juuri pakottaa toinen tulemaan varikolle. Eli hämy, kimi sisään ja mese jatkaa. Eli joka ikinen hämäys voidaan perustella tuolla syyllä.
Vai keksiikö joku jonkun muun syyn esittää stoppia, kuin saada edellä ajava pysähtymään?
Jotenkin en osaa kuvitella edes Hamiltonin laukovan tällaisia kommentteja vastaavassa tilanteessa, vaikka Hamiltonia en todellakaan osaa paljoa arvostaa. Nyt alkaa Vettelin kohdalla rima alittua pahemman kerran. Jos jatkaa tällä linjalla, niin näinköhän on Vettelillä enää asiaa Suomeen lomiensa aikana...Sebastian Vettel pettynyt Kimi Räikköseen – saksalaiselta kovaa puhetta, tallikaverien välit viilenivät
Kommentit spoilerissa:
– Minulle on selvää, että minun täytyy nyt kilpailla kolmea autoa vastaan, mukaan lukien oma tallikaverini, Vettel laukoi hollantilaisen tv-kanavan Ziggo Sportin verkkosivujen mukaan.
– En ole erityisen tyytyväinen siihen tapaan, miten Ferrari hoiti asiat lauantaina. Minun olisi pitänyt olla se, joka starttaa paalupaikalta, Vettel täräytti.
– Kun minun piti sitten väistää häntä toisessa shikaanissa, Lewis pääsi ohi. Minulle ei jäänyt tilaa, pyörähdin ja autoon tuli pahoja vaurioita, Vettel valitti.
En osaa hollantia/saksaa, joten en osaa sanoa käännöksen laadusta, mutta huumorimiehiä tuntuu Vettel olevan.
Sellainen tuntuma on kyllä, että Kimi ei jatka Ferrarilla ensivuonna.
Vettelhän hävisi myös Ricciardolle, kun ajoivat Red Bullilla. Nyt sitten Räikkönen ahdistelee FerrarillaSebastian Vettel pettynyt Kimi Räikköseen – saksalaiselta kovaa puhetta, tallikaverien välit viilenivät
Kommentit spoilerissa:
– Minulle on selvää, että minun täytyy nyt kilpailla kolmea autoa vastaan, mukaan lukien oma tallikaverini, Vettel laukoi hollantilaisen tv-kanavan Ziggo Sportin verkkosivujen mukaan.
– En ole erityisen tyytyväinen siihen tapaan, miten Ferrari hoiti asiat lauantaina. Minun olisi pitänyt olla se, joka starttaa paalupaikalta, Vettel täräytti.
– Kun minun piti sitten väistää häntä toisessa shikaanissa, Lewis pääsi ohi. Minulle ei jäänyt tilaa, pyörähdin ja autoon tuli pahoja vaurioita, Vettel valitti.
En osaa hollantia/saksaa, joten en osaa sanoa käännöksen laadusta, mutta huumorimiehiä tuntuu Vettel olevan.
Sellainen tuntuma on kyllä, että Kimi ei jatka Ferrarilla ensivuonna.
Eihän se mikään hämy ole, jos on tarkoitus tehdä päinvastoin, kuin kuski edellä? Eikä jokaista hämyä voi noin selittää. Siinähän yrittää selittää, jos kumpikaan ei tule sisäänSen koko hämäyksen idea on juuri pakottaa toinen tulemaan varikolle. Eli hämy, kimi sisään ja mese jatkaa. Eli joka ikinen hämäys voidaan perustella tuolla syyllä.
Vai keksiikö joku jonkun muun syyn esittää stoppia, kuin saada edellä ajava pysähtymään?