Etanoli RE85

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja STech
  • Aloitettu Aloitettu
Mutta sulla ei ole mitään vertailu dataa etanolin ja bensiinin välillä liittyen öljyn lämpötilaan.
Vain pelkkää mutuilua.

Jos auto kävi talvella E85:llä alilämpöisenä, niin miksi et vaihtanut bensalle?
Ei toki logattuna jääny vertailudataa mutta käytännössä oli kuitenki kokemus että aika hiton kauan meni että öljyt saavutti yli 87 asteen lämmön kun bensalla se nousi hitosti nopeammin. Aiemman moottorin kohdalla olisi vaatinu ecun lähettelyn etelään joskin kyse oli harrasteautosta niin ei ollu edes koko talvea ajossa. Tuon uuden moottorin kohdalla vedettiin säätöajoa niin sen takia oli viinalla.

Tosin mulla taitaa olla kuitenki kokemus ihan takana 100% re85 litkulla joten hieman vakavampi kokemus kuin 30% seos bensan kanssa
 
Tosin mulla taitaa olla kuitenki kokemus ihan takana 100% re85 litkulla joten hieman vakavampi kokemus kuin 30% seos bensan kanssa

No 1.2 TSI:llä on kokemusta vasta 30% seoksesta, mutta lisätään vähitellen viinan määrää ja katsotaan mitä tapahtuu. Tosin tätä testausta lukuun ottamatta olen pysytellyt 98E5 bensassa.

Mutta etteikö olisi lainkaan kokemusta 100%:lla RE85:llä, olet täysin väärässä.

Kokemusta on noin 160tkm verran Nissanin GA14DE moottorilla. Vain PA painetta nostettu 3 bar --> 4 bar ja ajettu RE85:llä ympäri vuoden. Vain yli 20 asteen pakkasilla tankattu bensaa sekaan.

Ei mitään ongelmaa.
 
Ainakin 9-5 2.3t lämpeää viinalla ja bensalla pakkasilla ihan yhtä nopsaan veden osalta. Öljyyn paha kommentoida mutta yleensä öljy lämpeää veden kanssa samassa suhteessa, vaikka jälkimmäinen hitaammin lämpöä ottaakin.
 
Mikä auto? Ei se huomaamatta ainakaan voi liian laihalle mennä, siitä tulisi vikailmoitus.
VM 2004 Toyota Corolla.
Puhun siis siitä, mikä tuntuma kuskilla jää kun ajaa autolla ero asetuksilla (ja polttoaineen kulutus litraa satasella siihen viereen).
Eco:lla auto kiihtyy selvästi hitaammin, vaikka kuinka painaa kaasupolkimen pohjaan samalla kulutus on pienempi. Otaksun siis että polttoainetta ei annostella yhtä suurissa määrin kuin Dynamicilla.
Ja sport-asetuksesta en itse huomannut eroa muualla kuin realisoituneessa kulutuksessa, eli tankatut litrat / ajetut kilometrit edellisen tankkauksen jälkeen.
 
Säätäisiköhän boxi seosta lähinnä lambda-alueen ulkopuolella?

Muutenhan liikkumavara on aika pieni ja auto alkaa herkästi herjaamaan väärästä seoksesta...
 
VM 2004 Toyota Corolla.
Puhun siis siitä, mikä tuntuma kuskilla jää kun ajaa autolla ero asetuksilla (ja polttoaineen kulutus litraa satasella siihen viereen).
Eco:lla auto kiihtyy selvästi hitaammin, vaikka kuinka painaa kaasupolkimen pohjaan samalla kulutus on pienempi. Otaksun siis että polttoainetta ei annostella yhtä suurissa määrin kuin Dynamicilla.
Ja sport-asetuksesta en itse huomannut eroa muualla kuin realisoituneessa kulutuksessa, eli tankatut litrat / ajetut kilometrit edellisen tankkauksen jälkeen.
lukihäriö
 
Viimeksi muokattu:
Säätäisiköhän boxi seosta lähinnä lambda-alueen ulkopuolella?

Muutenhan liikkumavara on aika pieni ja auto alkaa herkästi herjaamaan väärästä seoksesta...
Ei, missään normaalissa henkilöautossa ei ole laajakaista lambdaa, millä tuollaista säätöä voisi tehdä.
 
Kohta saattaa E85 kannattaa taas rahallisestikin, kun bensan hinta on Israel & Iran riehumisen takia nousussa.
 
En pidättäisi hengitystä. Sen verran hyvin E85:n hinta tuntuu seuraavan muiden laatujen hintaa.
Jostain viime syksystä asti E85 hinta on pysynyt melko vakiona, kun taas bensa tuossa välissä halpeni. Näytti tuossa yksi päivä tankatessa siltä, että on palattu suunnilleen tuohon viime vuoden lopun tilanteeseen, kun bensa on taas kallistunut.
 
kun bensa on taas kallistunut.
Muistutetaan nyt, että tuo on vasta ennuste vaikka vaikuttaakin todennäköiseltä ainakin lyhytaikaisesti. Edellisestä viikkohintapohjasta @1,55 €/l on nyt neljä päivää ja bensan kuuluukin olla normaalien tekijöiden puolesta juhannusviikolla kalliimpaa kuin tavallisena perjantaina. Kun ainetta juuri nyt saa reilulla 1,7 €/l, emme voi vielä sanoa polttoaineiden kallistuneena. Paremminkin hinta on tähän hetkeen saakka laskenut.
 
Miten tohon eflexfuel plussaan saa sen custom ajotilan ? multa puuttuu se sieltä listasta. on vaan eco,dynamic ja sport. ilmestyykö se sinne jos sellasen onnistuu tekemään eflextunerilla vai tarkoittaako tuo että laitteen firmis on liian vanha?
 
Miten tohon eflexfuel plussaan saa sen custom ajotilan ? multa puuttuu se sieltä listasta. on vaan eco,dynamic ja sport. ilmestyykö se sinne jos sellasen onnistuu tekemään eflextunerilla vai tarkoittaako tuo että laitteen firmis on liian vanha?
Eikö nuo custom hommat ole vain niissä kalliimmissa versioissa?
 
Eikö nuo custom hommat ole vain niissä kalliimmissa versioissa?

🤷‍♂️

sivuilla lukee
  • Kierroslukuun perustuvat 2D-polttoainekartta

    Laitekohtaiset ominaisuudet

    -eFlexPlus, eFlexMoto Plus

    • Seuraa: etanolipitoisuutta, ajoneuvon nopeutta, polttoaineen lämpötilaa, moottorin säteilylämpötilaa, suuttimien aktiivisuutta, moottorin kierroslukua, käynnistystietoja, laitteen tilaa ja kylmärikastusta
    • Säädä: kierroslukupohjainen rikastaminen ajotilan valinnalla (tallenna eFlexTuner-ohjelmistolla luotu mukautettu ajotila-asetus) ja kylmällä rikastaminen (tallenna eFlexTuner-ohjelmistolla luotu mukautettu asetus).
    • Tarkasta: laitteen tila
 
Miten tohon eflexfuel plussaan saa sen custom ajotilan ? multa puuttuu se sieltä listasta. on vaan eco,dynamic ja sport.
Muistelen että boksi oli joskus omia aikojaan mennyt johonkin ”custom”-tilaan, joka kuulemma tarkoitti siis että boksi oli käytön perusteella automaattisesti luonut asetukset vastaamaan auton vaatimuksia tjsp.
Olikohan ajotila vai kylmäkäynnistys, on aikaa niin en muista.
 
2025 pääsiäinen

Testasin jälleen Volkswagen Golf 1.2 TSI 6-vaihteinen manuaali, 98E5 + RE85 sekoitusta vakio reitillä.

Tällä kertaa laskennallinen 30% etanolipitoisuus.

Kulutus KASVOI tällä kertaa 11%. Ehkä kuitenkin VAIN, koska keskinopeus oli etanolilla suurempi ja lähtö & määränpään lämpötila jaettuna kahdella oli 6 asetetta kylmempi. Kumpaankin suuntaan oli muuten hyvin pitkälti samanlainen keli.

Sama reitti, ~550km suuntaansa. Keskinopeus oli 91,4km/h ja 92,8km/h.

Samoilta mittareilta aina tankattu piri pintaan.

Hyvin toimi kaikissa tilanteissa ja ei laihalle menoa.

Seuraavaksi testaan 35% sekoitusta.

2025 kesäkuun alku

Testasin jälleen Volkswagen Golf 1.2 TSI 6-vaihteinen manuaali, 98E5 + RE85 sekoitusta vakio reitillä.

Tällä kertaa laskennallinen 35% etanolipitoisuus.

Kulutus kasvoi tällä kertaa vain 3,94%.

Syy näin pienelle kulutuksen kasvulle oli, että bensalla matkatessa oli napakka vastatuuli ja muutama kovempi ohitus, kun taas etanoliseoksella matkatessa oli alussa lievä myötätuuli ja lopussa tyyntä. Lämpötila käytännössä sama, kuten keli muutenkin.

Sama reitti, ~550km suuntaansa. Keskinopeus oli bensalla 91,89 km/h ja etanoliseoksella 92,13 km/h.

Samoilta mittareilta aina tankattu piri pintaan.

Hyvin toimi kaikissa tilanteissa ja ei laihalle menoa.

Seuraavaksi testaan 40% sekoitusta.
 
Viimeksi muokattu:
Muistelen että boksi oli joskus omia aikojaan mennyt johonkin ”custom”-tilaan, joka kuulemma tarkoitti siis että boksi oli käytön perusteella automaattisesti luonut asetukset vastaamaan auton vaatimuksia tjsp.
Olikohan ajotila vai kylmäkäynnistys, on aikaa niin en muista.

kysyin flexin valmistajalta, lähinnä neuvoi lukemaan ohjekirjan.

luin sen enkä oikein viisastunut.

opastakaas nyt joku mitä tän kanssa tehdään että flexfuelplussaan saa custom tilan. tältä näyttää yhdistettynä autoon

ylävalikost valittin oikeen laitteen, siellä lähinnä muut harmaana sitten paitsi unlock tune. tms. kysyy salasanaa sitä painettaessa. Onko nyt niin että joku aikasempi omistaja mennyt salasanasuojaamaan ton purkin vai mitäs ihmettä?

1750865243347.png
 
Kysyin ChatGPT Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125hv kulutukseen liittyen mitä menovettä kandee tankkaa milloinkin.

Oma arvio on, että E85 pääseee tankilla 550km ja 95E 700km. Ulkomuistista nämä joten ei välttis pidä ihan paikkaansa. Pitäisi 95E kohdalla testaa lisää.

Välillä saa tankkaa 95E kun halvempaa suhteessa :D

IMG_2359.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Etanolin hinta elänyt taas Pirkanmaalla ihan omiaan. Omaan Fiestaan tullut aika surutta vedettyä edelleen pelkkää etanolia. Ensi talvena ei kuitenkaan enää hallipaikkaa käytössä, joten saa nähdä miten tykkää pidemmistä pakkasjaksoista ulkosalla. Nyt ollut käytännössä jatkuvasti hallissa.
Mitä vuosimallia Fiestasi on ja mitenkä pieni tankki siinä on, jos bensallakin pääsee vain 700km?
Moottorin perusteella uskaltaisin sanoa 42 litraa. Tainnut olla aika vakiokoko Fiestassa pidemmän aikaa.
 
Kysyin ChatGPT Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125hv kulutukseen liittyen mitä menovettä kandee tankkaa milloinkin.

Oma arvio on, että E85 pääseee tankilla 550km ja 95E 700km. Ulkomuistista nämä joten ei välttis pidä ihan paikkaansa. Pitäisi 95E kohdalla testaa lisää.

Välillä saa tankkaa 95E kun halvempaa suhteessa :D

IMG_2359.jpeg
Vähän hämmentää tuo otsikko suurin 95€hinta millä E85 kannattaa.

Siis onko se otsikko väärin vai oikein. , kaavana ilmeisesti n 28% , joka ei ilmeisesti ihan vastaa energiasisältö eroa. tosin siinä kai kohtuullisen iso vaihteluväli.
 
Toi ChatGPT tykkää sekoilla sanoillansa. Eli jos E85 hinta on 1.20€, 95E hinta on oltava alta 1.54€, että sitä olisi kannatava tankkaa, jne..

Tosiaan 2017 vuosimallin Fiesta tämä ja 42 litran tankki.

Kaavaksi tuo AI laittoi n. 30% mun löpinöiden osalta, mut en tosiaan tiedä pitääkö ihan paikkaansa. Keskiarvojahan tässä pyrin tutkailemaan.

Kaippa tuo vähä suuntaa antaa. Viimeksi kun tankkasin, niin E85 oli 1.34€ ja 95E 1.59€, joten liekö olisi parempi ollut tankkaa bensiiniä vaan koneeseen :D
 
Tosiaan 2017 vuosimallin Fiesta tämä ja 42 litran tankki.

Ok, pieni on tankki. Kuutos Golfilla pääsee yli 1000km tankillisella bensaa.

En ehkä tule ajamaan pelkällä RE85:llä, mutta katsotaan mitenkä väkevällä etanoliseoksella kulutus lähtee selvään nousuun. 35% seoksella se ei vielä tapahtunut.
 
Toi ChatGPT tykkää sekoilla sanoillansa. Eli jos E85 hinta on 1.20€, 95E hinta on oltava alta 1.54€, että sitä olisi kannatava tankkaa, jne..

Tosiaan 2017 vuosimallin Fiesta tämä ja 42 litran tankki.

Kaavaksi tuo AI laittoi n. 30% mun löpinöiden osalta, mut en tosiaan tiedä pitääkö ihan paikkaansa. Keskiarvojahan tässä pyrin tutkailemaan.

Kaippa tuo vähä suuntaa antaa. Viimeksi kun tankkasin, niin E85 oli 1.34€ ja 95E 1.59€, joten liekö olisi parempi ollut tankkaa bensiiniä vaan koneeseen :D
Monessa paikkaa suuruusluokaksi sanotaan tuo 30%, energiasisältö ero taitaa olla enemmän, mutta hyötysuhde ero kai sitten R85 eroksi noin yleisesti. ja nuo mainitsemasi tankilla ajo kilometrit menee hyvin tontille.
 
mä olen käyttäny aina 28% ja kyllä se on aika hyvin kutiaansa pitäny. spritmonitorilla laskenu mitä auto syö. 25-35% väliin se varmaan asettuu joka autolla.
 
mä olen käyttäny aina 28% ja kyllä se on aika hyvin kutiaansa pitäny. spritmonitorilla laskenu mitä auto syö. 25-35% väliin se varmaan asettuu joka autolla.
Saabissa ainakin olosuhteet vaikutti hyötysuhteeseen. Pätkäajoa kylmällä moottorilla talvella niin kulutus oli jotain aivan posketonta, mutta siitä plussaa että toimi kuitenkin ympäri vuoden -30 pakkasissakin, muistaakseni pahimmillaan lähemmäs 50% luokkaa ja viina tuoksui auton ulkopuolella. Sitten taas matka-ajoa lämpimällä moottorilla niin oli jopa 25% allekin. Eli periaatteessa pätkäajot kannatti vetää bensalla ja matkat sitten etanolilla. Mutta mukavuus voitti, alavääntö oli niin paljon mukavampi etanolilla että eipä tullut paljoa bensalla ajeltua. Eron huomasi varsinkin niin päin kun etanolin jälkeen tankkasi bensaa niin kylläpä tuntui laiskalta.
 
Saabissa ainakin olosuhteet vaikutti hyötysuhteeseen. Pätkäajoa kylmällä moottorilla talvella niin kulutus oli jotain aivan posketonta, mutta siitä plussaa että toimi kuitenkin ympäri vuoden -30 pakkasissakin, muistaakseni pahimmillaan lähemmäs 50% luokkaa ja viina tuoksui auton ulkopuolella. Sitten taas matka-ajoa lämpimällä moottorilla niin oli jopa 25% allekin. Eli periaatteessa pätkäajot kannatti vetää bensalla ja matkat sitten etanolilla. Mutta mukavuus voitti, alavääntö oli niin paljon mukavampi etanolilla että eipä tullut paljoa bensalla ajeltua. Eron huomasi varsinkin niin päin kun etanolin jälkeen tankkasi bensaa niin kylläpä tuntui laiskalta.
Varmaan rikastaa kylmäkäynnistyksissä aika reippaasti, ja se kasvattaa kulutusta pätkäajossa talvisin.
 
Veneen tankin täyttänyt lisäsi keskusteluun myös kuvan mittakannusta, jossa bensiini näyttää kerrostuneen. Mittakannun nesteestä pinnalla oleva neljäsosa on kirkasta ja pohjalla olevat kolme neljäsosaa sameaa seosta.
Jos vettä on päätynyt polttoainetankkiin, voi sille olla muitakin selityksiä kuin se, että tankattu polttoaine olisi sisältänyt sitä. Ilmassa olevaa kosteutta kondensoituu aina lämpötilanvaihtelun takia tankkeihin pieniä määriä. Vettä voi päätyä tankkiin myös esimerkiksi ilkivallan seurauksena.

Olisiko bensiinisäiliöön voinut vahingossa joutua RE85 polttoainetta, johon joutunut myös vettä sekaan?
Onko kys. asemalla RE85 tankkausmahdollisuutta?
 
Viimeksi muokattu:
Piti ajaa ruohoa perässä käveltävällä leikkurilla, jossa B&S moottori. Huomasin, että leikkurissa on puoli tankkia bensaa ja varakanisterit kumisivat tyhjyyttään.

Kuitenkin löytyi useampi litraa RE85 polttoainetta. Eikun leikkuri käyntiin ja ajoa kuumaksi. Sitten RE85 tankkiin ja hyvin toimi! Pari tankillista ajoin ja vedot hyvinkin tallella.

En tiedä lähteekö kylmänä raakalla RE85:llä käyntiin, mutta haen joka tapauksessa lisää oikeaa (pumppu) bensaa.
 
Piti ajaa ruohoa perässä käveltävällä leikkurilla, jossa B&S moottori. Huomasin, että leikkurissa on puoli tankkia bensaa ja varakanisterit kumisivat tyhjyyttään.
Tilaa varuiksi kaasuttimen korjaus sarja koska on hyvin mahdollista että alkoholi pilasi siitä kumiosat. Ja vaikka ei olisikaan pilannut niin kyllä sille sarjalle jossain kohtaa käyttöä on.
 
ikivanhaan b&s työnnettävään malliin muutama kesä laitoin re85 myös, kuumalla koneella ok. kylmänä oli kenkkumaisempi saada käyntiin(pahimmillaan piti antaa hörppyä bensalla kaasaariin). En kovin montaa kertaa näin tehnyt ja kone toimii yhä(kaverilla käytössä). Gummitiivisteet voi laueta, mutta satunnaisella käytöllä jne ei ongelmaa omassa käytössä. Jos ois tullut ois b&s löytänyt itsensä luultavasti itsensä kierrätyksestä.

oon muuntotukia hakenut nyt yhteensä 3 eri autoon ja neljäs vois tulla kohta, kunhan jostain saan toyotan liittimillä olevan version. Käytössä aina ollut se halpisboksi (musta boksi, vihreät tekstit tarrassa) ilman etanoliantureita. Nämäkin olen ostanut torista 50e tjms. Ja siis boschin suuttimilla, niin käyvät laajasti vanhoihin autoihin ( ford galaxy 2.3L, focus mk1 1.6 ja opel zafira 1.8 ecotec). Fordeissa muistaakseni ei ongelmaa vika-valon kanssa (lambda/kat se yleisin kait jos joku vikakoodi tulee). Opeli välillä sytyttää vikavaloa kun etanolia tankissa. En näe ongelmaa. Olen bt-palikalla ja kännykällä niitä seuraillut ja nollaillut. elm237 + car scanner, toimiva systeemi.
Tällä halpisboksilla olen muistaakseni talvella säätänyt boksin sisällä olevaa potikkaa/ruuvia kovemmalle. Skaala oli muistaakseni 0-10 ja talvella se piti laittaa kovilla pakkasilla 10 jotta lähti paremmin käyntiin (pelkkä e85 tankissa)

Nykyinen avensis 2003 1.6 koneella ja tankissa n 50/50 suhteella 95/re85 polttoainetta. Vikavalo ei pala ja muutenkin toimii ok. Seuraavaksi tosiaan boksi jostain, (tilaan ebay/aliexpress jollei löydy halvalla suomesta) ja vois koittaa pelkkää re85 + muuntotuki.

Mites te joilla anturi, onko yhä st1/abc tavara vaan jotain 75% re85? Näin volvomies väitti muutama vuos sitten st1:llä, että anturillinen jälkiasennusjärjestelmä aina väitti tavaran olevan alle 85% ja kiinteesti jotain 75%.

Itselle syy ajaa etanolilla on (mahdollisesti) halvemmat kilsat ja hyötykäyttää biomassa joka muuten menis co2 taivaan tuuliin turhaan. Itse co2 arvoissa ei kai re85 oo juuri eroa e10 bensaan, mutta se valmistetaan ruokajätteestä, joka tosiaan muuten vaan mätänis "vapaaksi" co2.

Sivuhuomiona on pakko todeta, että tollaset n. 20v vanhat tekniikat/autot on modernimpiin autoihin verrattuna aika helppoja/halpoja korjata ja tälläisten räpellysten kanssa ei kovin suurta riskiä rikkoa mitään fataalia konehuoneesta. Kalliita haistapaska antureita/egr yms vikapesäkkeitä ei tollasissa myöskään onneksi vielä ole.
 
ikivanhaan b&s työnnettävään malliin muutama kesä laitoin re85 myös, kuumalla koneella ok. kylmänä oli kenkkumaisempi saada käyntiin(pahimmillaan piti antaa hörppyä bensalla kaasaariin). En kovin montaa kertaa näin tehnyt ja kone toimii yhä(kaverilla käytössä). Gummitiivisteet voi laueta, mutta satunnaisella käytöllä jne ei ongelmaa omassa käytössä. Jos ois tullut ois b&s löytänyt itsensä luultavasti itsensä kierrätyksestä.

oon muuntotukia hakenut nyt yhteensä 3 eri autoon ja neljäs vois tulla kohta, kunhan jostain saan toyotan liittimillä olevan version. Käytössä aina ollut se halpisboksi (musta boksi, vihreät tekstit tarrassa) ilman etanoliantureita. Nämäkin olen ostanut torista 50e tjms. Ja siis boschin suuttimilla, niin käyvät laajasti vanhoihin autoihin ( ford galaxy 2.3L, focus mk1 1.6 ja opel zafira 1.8 ecotec). Fordeissa muistaakseni ei ongelmaa vika-valon kanssa (lambda/kat se yleisin kait jos joku vikakoodi tulee). Opeli välillä sytyttää vikavaloa kun etanolia tankissa. En näe ongelmaa. Olen bt-palikalla ja kännykällä niitä seuraillut ja nollaillut. elm237 + car scanner, toimiva systeemi.
Tällä halpisboksilla olen muistaakseni talvella säätänyt boksin sisällä olevaa potikkaa/ruuvia kovemmalle. Skaala oli muistaakseni 0-10 ja talvella se piti laittaa kovilla pakkasilla 10 jotta lähti paremmin käyntiin (pelkkä e85 tankissa)

Nykyinen avensis 2003 1.6 koneella ja tankissa n 50/50 suhteella 95/re85 polttoainetta. Vikavalo ei pala ja muutenkin toimii ok. Seuraavaksi tosiaan boksi jostain, (tilaan ebay/aliexpress jollei löydy halvalla suomesta) ja vois koittaa pelkkää re85 + muuntotuki.

Mites te joilla anturi, onko yhä st1/abc tavara vaan jotain 75% re85? Näin volvomies väitti muutama vuos sitten st1:llä, että anturillinen jälkiasennusjärjestelmä aina väitti tavaran olevan alle 85% ja kiinteesti jotain 75%.

Itselle syy ajaa etanolilla on (mahdollisesti) halvemmat kilsat ja hyötykäyttää biomassa joka muuten menis co2 taivaan tuuliin turhaan. Itse co2 arvoissa ei kai re85 oo juuri eroa e10 bensaan, mutta se valmistetaan ruokajätteestä, joka tosiaan muuten vaan mätänis "vapaaksi" co2.

Sivuhuomiona on pakko todeta, että tollaset n. 20v vanhat tekniikat/autot on modernimpiin autoihin verrattuna aika helppoja/halpoja korjata ja tälläisten räpellysten kanssa ei kovin suurta riskiä rikkoa mitään fataalia konehuoneesta. Kalliita haistapaska antureita/egr yms vikapesäkkeitä ei tollasissa myöskään onneksi vielä ole.
76%
Tänään abc HML idänpää s-market
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 365
Viestejä
4 867 967
Jäsenet
78 577
Uusin jäsen
JuhoLindfors

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom