Tuonne ylempiin viesteihin viitaten;
Uppoasennuksessa letkut jotka eivät siihen sovellu, monesti syöpyvät. Ulkomateriaali ei välttämättä ole minkään polttoaineen kestävää (letkut ovat monikerroksisia ja kerrokset usein eri materiaalia), ja kun letku lähtee ulkopuolelta syöpymään, heikkenee sen rakenne ja se saattaa ratketa. Tämä pätee myös "puhtaaseen" bensaan.
Motonetistä myöskin on ainakin saanut etanolille suunniteltua letkua. Toiminut moitteetta, kunhan vain myyjältä kysyy että mikä nippu on etanolisopivaa. Itse en ole ostellut hydrauliikkaletkuja, enkä ole koskaan kuullu että ne mitenkään etanolille olisivat suunniteltuja. Ihan paikallisista autotarvikeliikkeistä on löytynyt etanoliletkut. En ole käyttänyt uppoasennuksissa, kun omassa tankin mittari-tankkipumppu yksikössä on metalliset putket sitä varten.
Tankin vettyminen riippuu autosta, nuo mainitut evap venttiilit tulivat EU:ssa muistin mukaan vasta 90-luvulla. Sitä ennen niissä oli korkeintaan yksinkertainen takaiskuventtiili, vielä vanhemmissa suora letku. Useissa autoissa myös korkit antavat periksi, etenkin jos tankissa on ylipainetta. Joissain on jopa jousiviritteisiä korkkeja, jolloin korkki nousee ylös vaikka se olisi ns. kiinni (tyypillisesti näissä tankin ollessa täynnä ja voimakkaasti kurvatessa vastakkaiseen suuntaan korkista lentää yleensä polttoainetta ulos, näkynyt välillä ihan kaupunkien risteyksissä, että kaarrettaessa lentää bensaa ulos). Samaan aikaan evap:n kanssa on tullut myös ilmatiiviimmät korkit, evap sääntöjen vuoksi. Jos tankki ei ole täysin ilmatiivis, tulee sinne paljon vettä ilman kosteudesta kondenssin vuoksi lämpötilan ja ilmanpaineen vaihdellessa. Ongelmaa vähentää, kun tankin täyttää aivan täyteen, tai vaihtoehtoisesti pitää kuivana ja ottaa vedet pois ennen täyttöä.
Uppoasennuksessa letkut jotka eivät siihen sovellu, monesti syöpyvät. Ulkomateriaali ei välttämättä ole minkään polttoaineen kestävää (letkut ovat monikerroksisia ja kerrokset usein eri materiaalia), ja kun letku lähtee ulkopuolelta syöpymään, heikkenee sen rakenne ja se saattaa ratketa. Tämä pätee myös "puhtaaseen" bensaan.
Motonetistä myöskin on ainakin saanut etanolille suunniteltua letkua. Toiminut moitteetta, kunhan vain myyjältä kysyy että mikä nippu on etanolisopivaa. Itse en ole ostellut hydrauliikkaletkuja, enkä ole koskaan kuullu että ne mitenkään etanolille olisivat suunniteltuja. Ihan paikallisista autotarvikeliikkeistä on löytynyt etanoliletkut. En ole käyttänyt uppoasennuksissa, kun omassa tankin mittari-tankkipumppu yksikössä on metalliset putket sitä varten.
Tankin vettyminen riippuu autosta, nuo mainitut evap venttiilit tulivat EU:ssa muistin mukaan vasta 90-luvulla. Sitä ennen niissä oli korkeintaan yksinkertainen takaiskuventtiili, vielä vanhemmissa suora letku. Useissa autoissa myös korkit antavat periksi, etenkin jos tankissa on ylipainetta. Joissain on jopa jousiviritteisiä korkkeja, jolloin korkki nousee ylös vaikka se olisi ns. kiinni (tyypillisesti näissä tankin ollessa täynnä ja voimakkaasti kurvatessa vastakkaiseen suuntaan korkista lentää yleensä polttoainetta ulos, näkynyt välillä ihan kaupunkien risteyksissä, että kaarrettaessa lentää bensaa ulos). Samaan aikaan evap:n kanssa on tullut myös ilmatiiviimmät korkit, evap sääntöjen vuoksi. Jos tankki ei ole täysin ilmatiivis, tulee sinne paljon vettä ilman kosteudesta kondenssin vuoksi lämpötilan ja ilmanpaineen vaihdellessa. Ongelmaa vähentää, kun tankin täyttää aivan täyteen, tai vaihtoehtoisesti pitää kuivana ja ottaa vedet pois ennen täyttöä.