Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt Joensuussa ollaan tilanteessa, missä etanolitankkauksesta ei oikeastaan saa enää järkevää taloudellista hyötyä. No ehkä ympäristö kiittää sentään.
E85 1,154
95E10 1,487
1.154*1.28=1,477
(Toki kun kanta-asiakaskortilla on kaikille laaduille sama senttimääräinen alennus/litra, on siinä halvemmalla tavaralle isompi suhteellinen alennus.)
Nyt Joensuussa ollaan tilanteessa, missä etanolitankkauksesta ei oikeastaan saa enää järkevää taloudellista hyötyä. No ehkä ympäristö kiittää sentään.
E85 1,154
95E10 1,487
1.154*1.28=1,477
(Toki kun kanta-asiakaskortilla on kaikille laaduille sama senttimääräinen alennus/litra, on siinä halvemmalla tavaralle isompi suhteellinen alennus.)
Mistä tuo kerroin 1.28 tulee?
Tuo taitaa olla vielä aika optimi eli vähintään sen verran, jossain autoissa saattaa lisätä sen reilu 30 pinnaakin.28% suuremmasta kulutuksesta.
Tuo taitaa olla vielä aika optimi eli vähintään sen verran, jossain autoissa saattaa lisätä sen reilu 30 pinnaakin.
Vaikka tuo 28% on e85 energiasisällön laskennallinen ero 95e10:n...
Ei ainakaan eflexfuelin etanolianturin mukaan ole mitään vuodenaikavaihtelua itse litkussa.Tätä just hain. Talvella RE85 etanolipitoisuus on kuitenkin pienempi?
Menekki nii vähästä että parempi pitää ns talvilaatua ympärivuoden?Melko alhainen alkoholipitoisuus?
tiskiltä noudettavat, eli tarkistavat kyllä rekkarin perusteella, et tulee oikeat liittimetKaverille pitäis laittaa A4 1.8T 01 tai 02 malliin eflexfuel kitti.
Onkos tuossa nyt nuo EV-1 liittimellä olevat suuttimet? Eli moponetistä tuo EV-1 peruskitti ja sillä pitäisi pärjätä?
Teoriassa ei. Käytännössä esim ton 9-5 vakiokone (t7) kestää 300hv ja molemmilla polttoaineilla onnistuu. Viina kyllä tarjoaa kivemman vääntökäyrän. Mulla ohjelma vain 200hv/300nm bensa ja viinalla 240hv/370nm, eron kyllä huomaa kun aine vaihtui, joutuu kierrättämään jonkunverran ja puutuu satasen jälkeen meno.Mutta ei pumppubensalla voi saada niin paljoa tehoa kuin RE85:llä(?)
Riippuu ihan femmasta. En muista mihin alkupään 2.0t vihreät suuttimet riittää, itsellä taitaa olla ruskeat joilla kairaa sen 250hv ulos myllystä.ilman suuttimien vaihtoa ei ainakaan og9-5:sta saa etanolilla tehoa paljon yli 200hp. ne hakkaa 100% duty cycleä, mutta bensalla saa enemmän..
Kuulemma karvan päälle 300hv kestää männät ainakin tässä 2.3T (220hv). Varastossa jo odottelee 3" DP /w Race-Cat + 2.5" + RaceTronixin E85 Turbine p-aine pumppu. Noille vielä uusi softa päälle niin eiköhän tuon kesällä saa viemään sen 13-14L wiinaa /per 100km.Boscheilla ja isomalla dpllä taisi sitten irrota se 300hv mikä on myös vakiokoneen kestoraja.
305hvkö se oli mitä sai maksimissaan konetta vaarantamatta. Koneen on syytä olla tikissä, kuten myös muun järjestelmän, erityisesti maffin (paskalla maffilla voit hajottaa koko koneen), softaaja lienee näitä pointteja painottanut.Kuulemma karvan päälle 300hv kestää männät ainakin tässä 2.3T (220hv). Varastossa jo odottelee 3" DP /w Race-Cat + 2.5" + RaceTronixin E85 Turbine p-aine pumppu. Noille vielä uusi softa päälle niin eiköhän tuon kesällä saa viemään sen 13-14L wiinaa /per 100km.
Riippuu ihan femmasta. En muista mihin alkupään 2.0t vihreät suuttimet riittää, itsellä taitaa olla ruskeat joilla kairaa sen 250hv ulos myllystä.
Boscheilla ja isomalla dpllä taisi sitten irrota se 300hv mikä on myös vakiokoneen kestoraja.
En itte muista mitkä suuttimet mulla on, 2.3t vakiot kai, olisko ruskeet sitten. Mulla tosin mitsu pellin alla ja se 240hv irtoaa.Noihin tehoihin kyllä varmaan tarvii jonkun 4bar fpr:n myös lisäksi.
On kyllä siinä ja siinä saako ruskeilla suuttimilla 250 hevosta etanolin kanssa . Itse olen jättäny reiluun 200 hevoseen koska duty cycle 100% tulee siinä vastaan.
98e:llä + ruskeat suuttimet = duty cycle 100% tulee jossain 250hv tienoilla vastaan.
Nämä siis orkkis garretin ja 2.3 koneen kanssa.
Ja oon kattonu muiden tekemiä "stage1" softia, niin niissä surutta vedetään duty cyclet tapissa, eli vedetään re85:llä laihalla tai jäädään tavotteista..
On tässä tullut mietittyä vm2008 1.8 Civicin muuntoa etanolille eflexfuel setillä. Aika vähän löytyy mitään mallikohtaista kokemusta tästä, mutta ei varmaan pitäisi olla mitään ihmeellistä ja ainakin eflexfuel kertoo yhteensopivuuden olevan ok. Noista eri etanolisettien malleista sen verran, että onko tuo plus @499e hintaeron arvoinen vrt. eco @429e? Tulee pääsääntöisesti matka-ajoa parinsadan km pätkissä niin tuo e85 kuulostaisi kivalta ilmasto-omatunnon takia, nykyhinnoilla säästöt kai aika pieniä mutta se tietysti muuttuu polttoaineiden hintaeron kasvaessa
Ei taida voida, siksi tässä nyt erityisesti tuo taloudellinen hyöty/takaisinmaksuaika on vähän 2. prioriteetti. Eri juttu sitten tietty jos polttoaineen hinta on kesällä se uhattu 1,75e ja e85 1,1eNoin uuteen autoon ei voi hakea sitä 200€:n muutostukea?
Mahtaakohan vuoden -98 Saabbi 9-5 V6 masiinaan saada tuota flexfuel kittiä asennettua? Oon jo pitempään pistänyt merkille et mun työmatkan varrella olevilta asemilta sais viinaa melko halvalla lorotella tankkiin, yleensä hinnat pyörii siinä 1.05 - 1.08 vaiheilla niin se ainakin omaan korvaan kuulostaa suhtkoht halvalta
Hakutulokset
- Saab 9-5 1998 3.0
- Yhteensopiva: Kyllä (varauksin)
- Osta tästä
- Seloste: Polttoaineen syöttökapasiteetti riittämätön täysteholla
Yhteensopivuus | eFlexFuel E85-muutossarja | Päivitä autosi FlexFuel-autoksi
Selvitä autosi yhteensopivuuseflexfuel.fi
Tuosta voi vain haaveilla. E85:llä on helppo napsia vähän ylimääräistä katetta kun se näyttää niin halvalta verrattuna muihin polttoaineisiin, eli hinta nousee melkein samaa vauhtia kuin ysiviitosenkin vaikka bensiinin osuus nesteessä on vähäinen.Ei taida voida, siksi tässä nyt erityisesti tuo taloudellinen hyöty/takaisinmaksuaika on vähän 2. prioriteetti. Eri juttu sitten tietty jos polttoaineen hinta on kesällä se uhattu 1,75e ja e85 1,1e
Valitettavasti totta, nyt ei taida autossa jäljellä oleva järkevä elinikä riittää siihen että melkein 500e etanolisetti maksaisi itseään takaisin, 1.429e saa ysivitosta ja e85 tarjolla 1.126e, käytännössä hinnoittelu on siis ihan täsmälleen +-0, oikeastaan jopa hintaetu ysivitoselle jos olettaa 30% kulutuksen kasvun Toki ympäristösyyt ym painaa myös mutta tekis pieni kilpailu ja hinnoittelurealismi ihan hyvää. Maksaisi vaikka sitten edes tuo motonetin 299e eflex sarja itseasennettuna itsensä takaisin 3-4v aikana mutta ei niin ei.Tuosta voi vain haaveilla. E85:llä on helppo napsia vähän ylimääräistä katetta kun se näyttää niin halvalta verrattuna muihin polttoaineisiin, eli hinta nousee melkein samaa vauhtia kuin ysiviitosenkin vaikka bensiinin osuus nesteessä on vähäinen.
Tukea ei myönnetä toistaiseksi vm2007 tai uudempiin.
Joku edustaja on kyllä ajanut että tuki ulotettaisiin v2011 asti oleviin autoihin, mutta tainnut menna kuuroille korville asia.
Joensuun +150km säteellä ainoalla E85:sta myyvällä asemalla hinta 15min sitten 1.158e/L... kun ei ole kilpailua...
Voisi valtiokin tulla vastaan ja laskea E85 veron puoleen niin johan on ihme jos ei päästöt vähenisi ja tulisi työllisyyttä lisää ympäri Suomea jokaiselle pultin-vääntäjä pajalle kun yhtä-äkkiä kaikki, tai ainakin sadat tuhannet autoilijat haluaisivat muuttaa autonsa Flexfueliksi.
EnergiaverotTuo taulukko ei ole ihan helppolukuinen, saisiko suoran linkin..
+Etanolilla ajaessa myös kone pysyy puhtaampana.
Nyt tuli hyviä uutisia, jos sinulla on jompikumpi näistä kahdesta autotyypistä – sait mukavan verovapautuksen
Traficom teki ympäristöystävällisen veropäätöksen.www.kauppalehti.fi
Eipä ole mitään vaikutusta ilmastolle, pelkkää hallituksen naaman pesua.
Siis millainen on pakettiauto joka toimii etanolilla ja siinä on käyttövoimavero? Etanolidiesel (RED95)? Saako sitä edes täällä tankattua?