En ole laittanut. Syksyllä koetin, oma 9-5 ei nollakelillä tästä tykännyt, flekti kävi kokoajan.GM:n Dexos2 20e/5l täyttää tuon API SN luokituksen, välillä näkyy muiden merkkien API SN litkuja tarjouksessa samaan hintaan, mutta Dexos tuntuu olevan joka putiikissa saman kaks kymppiä vuoden ympäri.
Oletteko joutuneet laittamaan pahvia syylärin eteen etanolin kanssa? Tänä aamuna rapiat 28 pakkasta, 3h oli Saab roikassa eikä siltikään lämmöt nousseet kokonaan ylös työmatkan aikana (20km, 15km motaria).
Viinalla ainakin Saabin T7 kone lämpeää jonkinverran hitaammin. Myöskin termari kannattaa pitää kunnossa, 9-5 vakiotermarin saa käytännössä vaihtaa vuoden välein että on täysin kunnossa.
Itsellä lämpeämisvaikeuksia on eniten 60-80kmh ajeluissa, mutta motaria ei kyllä tarvitse ajaa kuin 5km -20 kelissä niin on se 90 koneessa. Eli vaihda termari vaan.
Juurikin näin, tuntuu nousu tökkäävän siihen 70-80 asteeseen omassa saapikkaassa. Tästä ylöspäin mennään sitten hitaasti.Lämmöt nousee kyllä 90 asteeseen ja pysyy siellä, mutta se vaatii hieman pidemmän matkan.
Kuitenkin, kun 90c saavutettu pysyy lämpö siellä. Saavuttiin lapista tänne etelään sunnuntaina, ulkona oli pakkasta -25 - -28c koko matkan, sisällä olisi tarjennut vaikka munasillaan. Ei myöskään vaikeuksia -25 ilman roikkaa startissa.
Muoniossa olisi ollut tarjolla -36 pakkasta, mutta eipä satuttu silloin siellä liikkumaan.