Escape from Tarkov (PC)

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
Eli TL;DR on fikumpi alottaa scavina jos on uusi pelissä?
Kyllä, et menetä periaatteessa mitään. Lisäksi jos pelaat SCAVilla niin AI-SCAVit ei ammu sinua ennen kuin sinä ammut niitä. Kenttiä voi opetella SCAVilla kohtalaisen turvallisesti.
 
Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
165
Aloitetaan sitten juoksentelu alusta. Nopeasti se kehittyy.

EDIT: Tekee muuten Hideoutin pävittämisen joillekin vähän vaikeaksi. Siellähän on str lvl 3 vaatimuksia yms.
Tuntuu lepakkomieheltä kun just jossain str 2 + 80% menossa että sais edistettyä tuota hideouttia. Hnng.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
Tuntuu lepakkomieheltä kun just jossain str 2 + 80% menossa että sais edistettyä tuota hideouttia. Hnng.
Itse treenasin tuon kranaateilla, ei maksanut niin paljoa. Hideouttia varten STR lvl 2 -> 3 tuli ihan muutamassa raidissa. Yksi kranaatti antoi muistaakseni 0.1 pistettä skilliin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
387
Joo ei nyt vakuuta, kiva tappaa kaikki raiderit ja sit ei pysty kantaa ku ihan vähän sitä loottia ja silti ihan hidas tyyppi ja kokoajan väsyny ja pahin on se headbobbaus nyt. Tuli pahaolo 10 sekunnis. Pelasin yhen raidin ja nyt sohval kauhee olo. Mitkää VR pelitkää tämmöstä aiheuttanu. ughh, ei voi ees streämiä kattoo ton bobbauksen takia.
Pitää toivoa että lootti ja stamina hommat helpottuu kun saa endurancee ja strengthiä korkeemmalle. Jos pystyy oksentamatta pelaamaan :p

Eihhhh mikä päivitys Nikita!

Ja joo, rahaa katoaa ja Reserves juna ei pitäny mulle mitään ääntä, kaveri kuuli vieres, missasin oven 3 metrin päästä, kaveri ei ees ehtiny niin lähelle ku sen ukko väsy...jepppp
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.01.2017
Viestejä
698
We are making and made several changes already:

1. Ingame money disappearing bug must be fixed already (we are thinking about compensation for those who lost money).
2. Fleamarket gate is lowered to 10 LVL
3. Increased weights for overweight effects (now overweight starts from 40 kg and blends to 70 kg (was 30 and 60 kg) (yes, we can tweak it, yes we said that we will tweak it during tests and balancing), increased stamina capacities and so on.
4. We did something to lower headbobbing effect while being overweight (also this headbobbing will be linked to headbobbing slider in settings soon)
5. There is no 60kg tank battery. it was an old weight that was fixed shortly right after update @news
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
Joo, ei tämä nyt oikein vakuuta. Perus raidikamoilla jo lähdössä painoa on ~35kg niin eipä tuossa paljon voi loottia kantaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
459
Joo, ei tämä nyt oikein vakuuta. Perus raidikamoilla jo lähdössä painoa on ~35kg niin eipä tuossa paljon voi loottia kantaa.
Joo eilen pikaisesti kokeilin offlinessa kun viimein pääsin servulle ja kyllähän tuo tweakia vaatiin kun 27,2kg oli jo overweight. Mukana oli:
- MPX silencerilla
- Panssaroitu tetsari (en muista mallia, olisko ollut jokus SBnnnnn)
- 3kpl 30 ptr lippaita täynnä
- 100 9x19 patruunaa
- 2 kranaattia
- 1 painkiller setti
- 1 salewa
- MBSS reppu, jossa pullo vettä ja levy suklaata
- Pouchissa raajojen korjaamiseen tarvittava setti

No toivottavasti säätävät kuntoon. Kyllähän tuo tuntui erilaiselta ja tahmeammalta ja muuttaa kyllä pelaamisen luonnetta kun ei voi ihan supermiehenä juosta jokainen slotti täynnä kamaa.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
CoD / PUBG-pelaajt itkee ku ukkeli ei voi maagisesti roudata 70kg selässä, hyppiä rauta-aitojen yli like a kangaroo ja juosta 500m putkeen.

Mitä ehdin kokeilemaan niin peli tuntuu enemmän ... ARMA:lta kuin ennen -> vitun hyvä homma.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
459
CoD / PUBG-pelaajt itkee ku ukkeli ei voi maagisesti roudata 70kg selässä, hyppiä rauta-aitojen yli like a kangaroo ja juosta 500m putkeen.

Mitä ehdin kokeilemaan niin peli tuntuu enemmän ... ARMA:lta kuin ennen -> vitun hyvä homma.
Joo itsekin tykkään kyllä siitä ideasta tässä, että et vaan voi enää roudata kaikkea arvokasta mitä löydät, koska ukko ei jaksa kantaa. Pitää tehdä enemmän valintoja ja suunnitella myös, että haluaako raidista hakea mahdolliset quest itemit ulos vai vaan lootata aseita ja muita arvotavaroita tiettyyn pisteeseen asti. Hyvä muutos ja pienillä tweakilla tulee varmaan oikein mainioksi tämä uusi muutos.
 

knz0

300 yard drive
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 348
Ihan järkevä päivitys että roudaamista nerffataan. Raja-arvoista voi toki olla monta mieltä ja mielestäni niitä ollaan nostamassa (tai on nostettu jo?) edit: niin tuossa ylemmässä listassakin on mainittu

Mutta toi headbobin lisäys on kyllä järkyttävän typerä päätös.
 

knz0

300 yard drive
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 348
Mutta mitä tohon skill resettiin tulee niin varsinkin keskellä wipeä typerää kun puolet pelaajista pelaa jo "end game" armoreilla/aseilla ja puolet on alottelemassa/muuten vaan hatchling juoksujaan tekemässä peliä juoksevat loottipsykooseissaan ns. high loot mestoille.

Tietenkin vain oma näkökulma tähän tilanteeseen :whistling:
Hatchling runeihin pitäisi mielestäni puuttua jollain järkevällä tavalla. Tämä patchihän buffaa hatchlingruneja epäsuoralla tavalla nerffaamalla juggernauttailua.

En kyllä äkkiseltään keksi siihen mitään fiksua tapaa. Pouchien kokoa ei voi nerffata koska kultakruunupelaajat ottaisivat siitä nokkiinsa. Healaamista ja energy/hydration recoverya voisi toki muuttaa kalliimmaksi vähentämällä loottia, mutta se vaikuttaa kaikkiin. Pure hatchling-runeja nerffattiin jo kerran ja se voi ohittaa ottamalla minkä tahansa pyssyn mukaan. Yksi tapa olisi buffata scaveja, mutta sekin vaikuttaa kaikkiin. Mielestäni pelin pitäisi kuitenkin palkita selviytymistä enemmän kuin sitä että juostaan ympäriinsä puolnakuna heittämässä tavaraa taikalaatikkoon.
 
Liittynyt
24.05.2018
Viestejä
417
Suurin osa pelin pitkäaikaisesta communitystä haluais että containerit olis lukossa raidin aikana. Nikita ei siihen oikeen oo vielä ollu suostuvainen koska casual pelaajat (jotka itkee taas vaihteeksi kaikesta). Samoin Flea market sais olla jonku tehtävän takana. Skillien reset on iha paikallaa vaikka kesken wipen koska muistakaa että peli on BETA haetaan rajoja ja tasapainoa pelin mekaniikkoihin. itse olen kans sitä mieltä että tuo head bobbing oli huono ajatus (toivottavasti korjaavat) Nikita on sanonu että peli tulee menemään kokoajan monimutkaisemmaksi ja vaikeammaksi jatkuvasti.
 
Liittynyt
24.05.2018
Viestejä
417
Hatchling runeihin pitäisi mielestäni puuttua jollain järkevällä tavalla. Tämä patchihän buffaa hatchlingruneja epäsuoralla tavalla nerffaamalla juggernauttailua.

En kyllä äkkiseltään keksi siihen mitään fiksua tapaa. Pouchien kokoa ei voi nerffata koska kultakruunupelaajat ottaisivat siitä nokkiinsa. Healaamista ja energy/hydration recoverya voisi toki muuttaa kalliimmaksi vähentämällä loottia, mutta se vaikuttaa kaikkiin. Pure hatchling-runeja nerffattiin jo kerran ja se voi ohittaa ottamalla minkä tahansa pyssyn mukaan. Yksi tapa olisi buffata scaveja, mutta sekin vaikuttaa kaikkiin. Mielestäni pelin pitäisi kuitenkin palkita selviytymistä enemmän kuin sitä että juostaan ympäriinsä puolnakuna heittämässä tavaraa taikalaatikkoon.
Mitä se containerien koko muuttais mitään? sama asia ku sen laittais vaan lukkoon?.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Suurin osa pelin pitkäaikaisesta communitystä haluais että containerit olis lukossa raidin aikana. Nikita ei siihen oikeen oo vielä ollu suostuvainen koska casual pelaajat (jotka itkee taas vaihteeksi kaikesta). Samoin Flea market sais olla jonku tehtävän takana. Skillien reset on iha paikallaa vaikka kesken wipen koska muistakaa että peli on BETA haetaan rajoja ja tasapainoa pelin mekaniikkoihin. itse olen kans sitä mieltä että tuo head bobbing oli huono ajatus (toivottavasti korjaavat) Nikita on sanonu että peli tulee menemään kokoajan monimutkaisemmaksi ja vaikeammaksi jatkuvasti.
Perustuuko nämä "suurin osa" kommentit johonkin oikeaan dataan? Pidän aika haastavana laukoa tommoisia yleistyksiä tästä pelaajamassasta jossa "pitkäaikaisessa communityssäkin" on aika paljon porukkaa. Lukitseminen muuttaisi pelin luonnetta jonkin verran kun käytännössä jokaisesta kuolemasta jäisi rahallisesti oikeasti nollille ja in-raid itemien grindaamisestaskin tulisi kertaluokkaa hankalampaa. Eikä sekään ongelmaa varsinaisesti poistaisi kun speedrunnerit pääsisivät edelleen karkuun. Hatclingit rupeisivat todennäköisesti pelaamaan entistä enemmän varman päälle eli juoksemaan jokaisesta narahduksesta karkuun. Enkä tiedä vähentyisikö määräkään edes oikeasti kun miettii kuinka moni noistakin yrittää grindata esim. avaimia ja kyllähän noi zero to hero runit edelleen houkuttelee. Pienentämisen vaikutus olisi lähinnä että kamaa saisi vähemmän piiloon eli ongelma olisi hieman pienempi mutta senkin laajemmat vaikutukset ovat mielestäni haitallisemmat kuin hyöty.
 
Liittynyt
24.05.2018
Viestejä
417
Reilu 3 vuotta pelin kehityksen parissa jo pyöriny communityn puitteis mukana, nii siinä on monet mielipiteet ja pohdinnat keskusteltu pelaajien kans ketkä ollu CA vaiheesta asti jo mukana, ollaan nähty miten tää suosio on syöny tätä peliä.
 
Liittynyt
24.05.2018
Viestejä
417
Perustuuko nämä "suurin osa" kommentit johonkin oikeaan dataan? Pidän aika haastavana laukoa tommoisia yleistyksiä tästä pelaajamassasta jossa "pitkäaikaisessa communityssäkin" on aika paljon porukkaa. Lukitseminen muuttaisi pelin luonnetta jonkin verran kun käytännössä jokaisesta kuolemasta jäisi rahallisesti oikeasti nollille ja in-raid itemien grindaamisestaskin tulisi kertaluokkaa hankalampaa. Eikä sekään ongelmaa varsinaisesti poistaisi kun speedrunnerit pääsisivät edelleen karkuun. Hatclingit rupeisivat todennäköisesti pelaamaan entistä enemmän varman päälle eli juoksemaan jokaisesta narahduksesta karkuun. Enkä tiedä vähentyisikö määräkään edes oikeasti kun miettii kuinka moni noistakin yrittää grindata esim. avaimia ja kyllähän noi zero to hero runit edelleen houkuttelee. Pienentämisen vaikutus olisi lähinnä että kamaa saisi vähemmän piiloon eli ongelma olisi hieman pienempi mutta senkin laajemmat vaikutukset ovat mielestäni haitallisemmat kuin hyöty.
Speedrunnerit ja hatchling miehet on tän pelin ongelma ollut aina. se pitääs pystyä kitkemään jollain tapaa tästä pois niinkuin containerit lukkoon jne. mut se itkun määrä mikä siitä tulee ku osa uusista pelaajista itkee redditissä kun tää peli on alkajille liian vaikee yms.
 
Liittynyt
30.01.2017
Viestejä
698
@news We've installed a technical update of the client with fix of the bug, when head bobbing adjustment doesn't work. Everyone needs to download the update through the launcher.
Korjasivat tuon head bobbing ongelman eilen.:thumbsup:
 
Liittynyt
07.08.2017
Viestejä
161
Mitenhän tätä pitäisi pelata että pääsee edes yhden raidin hengissä pmc:llä? Ei auta puskissa piileskely, eikä bf ryntäily henki menee heti jos näkyy vilahduskin toisesta pelaajasta. Ja vielä jotenkin ekalla raidilla kuvittelin että eivät pelaajat toisiaan ammu, paskan marjat.
AI scavit sentään saa joskus hengiltä mutta tuntuu että pelaajat kestävät osumaa vaikka minkä verran ja tappavat headshotilla 99% ajasta. Joo ja tiedän että liivit ja kypärät suojaa, mutta perkele sentään kun ne omat varusteet tuntuvat olevan aina pahvia.
Lievästi turhauttavaa ensin kerätä scavilla edes jonkinlainen setti ja sitten pmc raidi päättyy käytännössä aina hengenmenoon ja taas odotat sen helvetin 15min jos vaikka sais muutakin asetta kuin puukon. Anteeksi avautuminen, mutta ottaa päähän.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 202
Mitenhän tätä pitäisi pelata että pääsee edes yhden raidin hengissä pmc:llä? Ei auta puskissa piileskely, eikä bf ryntäily henki menee heti jos näkyy vilahduskin toisesta pelaajasta. Ja vielä jotenkin ekalla raidilla kuvittelin että eivät pelaajat toisiaan ammu, paskan marjat.
AI scavit sentään saa joskus hengiltä mutta tuntuu että pelaajat kestävät osumaa vaikka minkä verran ja tappavat headshotilla 99% ajasta. Joo ja tiedän että liivit ja kypärät suojaa, mutta perkele sentään kun ne omat varusteet tuntuvat olevan aina pahvia.
Lievästi turhauttavaa ensin kerätä scavilla edes jonkinlainen setti ja sitten pmc raidi päättyy käytännössä aina hengenmenoon ja taas odotat sen helvetin 15min jos vaikka sais muutakin asetta kuin puukon. Anteeksi avautuminen, mutta ottaa päähän.
Aivan varmasti lähtee henki noin sekunnissa jos jotai <lvl4 paska-armoria käyttää ja halvimpia ammuksia :smoke:
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Kyllä sitä kun vaan tarpeeks pelaa niin pääsee elossa pois. rupee huomaamaan mihin ei kannata mennä, ja miten kannattaa muutenkin edetä. Pään pitää pyöriä 360 astetta melkeimpä koko ajan, ja äänet pitää olla niin kovalla että säikähdät jos joku ampuu korvan vieressä. Ite pelaan rotta tyylillä usein, koska haluan loottia. Etenen puskissa ja pimeissä nurkissa herättämättä huomiota. Jos kuulen laukauksia tai askeleita lähden toiseen suuntaan, tai pysyn hiljaa piilossa. Sitten kun lähdetään hakemaan expaa tai jotain scavien tappo tehtävää tekemään, pistetään sellaset hälläväliä gearit niskaan, ja pusketaan päälle aina kun jonkun näkee. Tietenkin järki päässä silloinkin.
Kaverin kanssa sit helpompaa kun toinen turvaa vähän selustaa ja kertoo minne vihu livahti yms.

Itellä tais mennä 15h enneku pääsin ekan kerran elossa pois. Nyt taitaa tunteja olla n.100, ja vieläkin sitä huomaa tekevänsä aivan tyhmiä virheitä ja kuolevansa minuutissa
 
Liittynyt
30.01.2017
Viestejä
698
Mitenhän tätä pitäisi pelata että pääsee edes yhden raidin hengissä pmc:llä? Ei auta puskissa piileskely, eikä bf ryntäily henki menee heti jos näkyy vilahduskin toisesta pelaajasta. Ja vielä jotenkin ekalla raidilla kuvittelin että eivät pelaajat toisiaan ammu, paskan marjat.
AI scavit sentään saa joskus hengiltä mutta tuntuu että pelaajat kestävät osumaa vaikka minkä verran ja tappavat headshotilla 99% ajasta. Joo ja tiedän että liivit ja kypärät suojaa, mutta perkele sentään kun ne omat varusteet tuntuvat olevan aina pahvia.
Lievästi turhauttavaa ensin kerätä scavilla edes jonkinlainen setti ja sitten pmc raidi päättyy käytännössä aina hengenmenoon ja taas odotat sen helvetin 15min jos vaikka sais muutakin asetta kuin puukon. Anteeksi avautuminen, mutta ottaa päähän.
EFT FIN discordiin niin saa apua helposti, eikä tärvitse yksinään pelata
Join the EFT FIN Discord Server!
 
Liittynyt
28.04.2017
Viestejä
88
EFT FIN discordiin niin saa apua helposti, eikä tärvitse yksinään pelata
Join the EFT FIN Discord Server!

Patience!
Tiedät varmaan että mikään hyvä ei tule heti. Mitä kauemmin pelaat ja mitä enemmän niin susta tulee kyllä hyvä. Trakovi on mielenkiintoinen siksi että sun pitää oikeesti miettiä mistä välistä meet ja miten.

Ajattele kun hakkaat Trakovia kauan paskoilla aseilla, armoreilla niin kauan että oot hyvä pelaamaan ja sitten kun saat kunnon vehkeet päälle niin auta armias!! :love: miten hyvä oot.
 

rpr

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
250
Öö mikäs juttu tämä on? Sain SYSTEM:ltä viestin.

eft2.pngeft.png

Edit: jaa ilmeisesti kaikille jaettu, lahja tms.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
387
Joo BP panoksien hinta vähän romahti tuon johdosta, ja toki serveritkin kyykkäs heti myös
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 202
Onko nuiden tavaroiden lunastamisessa mitään aikarajaa?
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 202
Itse itselleni vastaten. Ilmeisesti oli taas joku naurettavan lyhyt aika lunastaa itselleen. Ei kyllä edes näy mitään viestiä tulleen :confused:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
77
Aamulla tuli koodari poika dormsille availemaan ovia.


Oiskin ollut kunnon pyssy niin olisin antanut prefiret laulaa.
Olin vain scavi taskia napsuttelemassa.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 202
#stayhome -paketti tullut eilen. Sisältää repun, armored rigin ja jotai kuteja ja muuta pientä
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
256
Millä noista aloituspaketeista tässä kannattaa lähteä liikkeelle? Hintahaitari on aina raju 35-105. Käsittääkseni suurin hyöty on stashin koko? Vähän minua periaatteesta vituttaa moinen hinnoittelu, mutta tällainen tää maailma on.
 
Liittynyt
30.01.2017
Viestejä
698
Millä noista aloituspaketeista tässä kannattaa lähteä liikkeelle? Hintahaitari on aina raju 35-105. Käsittääkseni suurin hyöty on stashin koko? Vähän minua periaatteesta vituttaa moinen hinnoittelu, mutta tällainen tää maailma on.
Se halvin tai EOD muita ei kannata ostaa. Osta ensin se halvin paketti ja jos peli maistuu niin päivitä EOD maksat vain erotuksens, stashi vaan on halvimassa auttamatta liian pieni EOD version isompi pouch on myös kätevä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
Millä noista aloituspaketeista tässä kannattaa lähteä liikkeelle? Hintahaitari on aina raju 35-105. Käsittääkseni suurin hyöty on stashin koko? Vähän minua periaatteesta vituttaa moinen hinnoittelu, mutta tällainen tää maailma on.
Suurin ero on stashissa ja secure containerin koossa eli säilössä jonka sisältöä et menetä vaikka kuolet. Toisaalta, pelaamalla saat myös stashia ja secure containeria isommaksi kun tekee tarpeeksi taskeja. Halvimmalla editionilla pärjää aluksi vallan hyvin kun opettelee pelaamaan, itsekin aloitin halvimmalla ja myöhemmin päivitin EOD kun sattui sopiva tarjous kohdalle. Kuten tuossa aikaisemmin jo todettiin niin jos päivität halvimmasta kalleimpaan niin sinunhaan ei tarvitse päivityksessä maksaa koko hintaa uudesta versiosta vaan maksat pelkän erotuksen.
 

S3p

Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
398
no ni se ois taas pyyhintä. onnea vaa yritykseen päästä vielä pelaa :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 445
Viestejä
4 162 092
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom