Escape from Tarkov (PC)

Pelasin tätä viimeksi 2017 ja yritin tässä aloitella uudelleen, kun muutama kaverikin tätä nykyään vääntää

On vaan kyllä melko huono asiakaspalvelu näillä. Pitäisi saada vaihdettua email osoite, kun email palveluntarjoajaa jonka kautta pelin rekisteröin, ei ole enää olemassa.

Toimitin yli kuukausi sitten heidän pyytämät kuitit ostosta meilitse, mutta mitään vastausta ei ole kuulunut sen jälkeen, vaikka olen laittanut tiedusteluja asian etenemisestä (tai jos tarvitsee jotain lisätietoja).
 
Siellä on nyt kaikki editionit -20% jos joku uusi haluaa aloittaa tai vanhat haluaa päivittää versiota. Kannattaa muuten vertailla maksutapoja, suoralla verkkopankkimaksulla palvelumaksu näytti olevan 1,14€ kun taas Paypalilla se oli 7,57€. Itse päivitin Standardin tuohon EoD-versioon, veikkaan että tulee pelattua sen verran paljon.

 
Jos muuten päivitätte parempaan versioon, kannattaa olla peli (ja launcher) suljettuna. Voi jäädä profiili päivittymättä, ja sitä ei ihan heti tuki korjaa.
 
Mitenkäs tuo edullisemman version päivitys kalliimpaan käytännössä toteutuu? Maksetaanko siinä vain se versioiden välinen erotus?
 
Onko kukaan ostanut VPN:tä käyttäen, toimiiko moitteettomasti sen jälkeen vai täytyykö aina käynnistää VPN:än kanssa?
 
Onko kukaan ostanut VPN:tä käyttäen, toimiiko moitteettomasti sen jälkeen vai täytyykö aina käynnistää VPN:än kanssa?

Ihan jo pelkän Opera-selaimen omaa VPN:ää käyttäen (aasia alueeksi) saa ostettua ilman ALVia, vaikka valitsee Finlandin alueeksi mistä ostaa (!). Tosin pitää maksaa paypal-kulut, muilla maksutyyleillä alv tulee maksettavaksi. En tiedä onko bugi mutta tuollaiseen törmäsin.
 
Ei kokemuksia, mutta EFT:n oma sivusto sanoo että toimii versio toimii vain omalla alueella (CIS, EU ja Other), tästä voisi päätellä että tarvitsee vpn:n, eli en itse ekana haluais testata, jos jollain kokemuksia :)

Onko kukaan ostanut VPN:tä käyttäen, toimiiko moitteettomasti sen jälkeen vai täytyykö aina käynnistää VPN:än kanssa?
 
Heh. Itsehhän pelleilin VPN:llä ukrainan kautta halvan avaimen. Asennuksen jälkeen sijaintini ei täsmännyt ostettuun versioon ja peli ei käynnistynyt. Sivuilta löytyi maksullinen kääntöpalvelu EU versioksi, minkä kanssa koko lysti maksoi hivenen enemmän, mitä perusversio.
Kaikenkaikkiaan olin erittäin tyytyväinen tähän kääntöpalvelun olemassaoloon, jahka olin hölmöillyt tarpeeksi.
 
Heh. Itsehhän pelleilin VPN:llä ukrainan kautta halvan avaimen. Asennuksen jälkeen sijaintini ei täsmännyt ostettuun versioon ja peli ei käynnistynyt. Sivuilta löytyi maksullinen kääntöpalvelu EU versioksi, minkä kanssa koko lysti maksoi hivenen enemmän, mitä perusversio.
Kaikenkaikkiaan olin erittäin tyytyväinen tähän kääntöpalvelun olemassaoloon, jahka olin hölmöillyt tarpeeksi.
Okei, kiitos tiedosta. Täytyypi siit kiltisti pulitella täysi hinta. ;)
 
Okei, kiitos tiedosta. Täytyypi siit kiltisti pulitella täysi hinta. ;)
Kyllä se täysi hinta kannatta maksaa eikä yrittää VPN kikkailulla säästää paria euroa on kuitenkin paras FPS mitä on koskaan tehty, vaikka on vielä beta.
 
Pikku lisäyksenä niille jotka olettavat ostaneen valmiin flawless version jo valmiista pelistä. ( Edelleen Early Access Beta Btw): Viime podcastissa Nikita tuosta juurikin sanoi, että ei ole olemassa mitään "Fix servers" nappia jolla kuin taikaiskusta serveriongelmat korjaantuu. Myös ongelmana on palvelimien saatavuus. Vaikea se on rahalla vuokrata keneltäkään "Eioota". Kukaanhan ei Tarkovia pakota pelaamaan, jos Early Access Betan ongelmat niin hurjasti ahdistaa :hmm: Myös nuo random stutterit oman ymmärryksen mukaan johtuvat tuosta Unitystä, kun dumppaa kerralla järkyttävän määrän dataa samaan aikaan ( esim. AI / Player Scav spawnit ) Näin podcasteja ja kehitystä seuranneena sanon vain sen, että tyyli miten Nikita tosiaan pelistä ja sen tulevaisuudesta henkilökohtaisesti välittää on suhteellisen harvinaista nykyaikana kaikkien AAA studioiden rahanahneuden keskellä.
 
Kaikkine isompine ja pienempine vikoineen tämä on paras ja uniikein FPS moninpeli tällä hetkellä. Vajaa 80h tullu pelattua ja vasta pintaa päässy raapaisemaan. Ekat aseet modailin vasta eilen enkä ole yhtään perehtynyt siihen touhuun
 
Kaikkine isompine ja pienempine vikoineen tämä on paras ja uniikein FPS moninpeli tällä hetkellä. Vajaa 80h tullu pelattua ja vasta pintaa päässy raapaisemaan. Ekat aseet modailin vasta eilen enkä ole yhtään perehtynyt siihen touhuun

Todella vaikea ja aikaa vievä peli oppia kaikki niksit. High risk high reward myös suuresti läsnä. Pakko myöntää että idea ja toteutus tähän asti huippuluokkaa, ja jokaisen onnistuneen raidin jälkeen todella palkitseva. :cigar2: Karttojen ulkoa opettelussa menee myös uskomattoman paljon aikaa ( Lootit, Spawnit, Extractit jne.)
 
Pikku lisäyksenä niille jotka olettavat ostaneen valmiin flawless version jo valmiista pelistä. ( Edelleen Early Access Beta Btw): Viime podcastissa Nikita tuosta juurikin sanoi, että ei ole olemassa mitään "Fix servers" nappia jolla kuin taikaiskusta serveriongelmat korjaantuu. Myös ongelmana on palvelimien saatavuus. Vaikea se on rahalla vuokrata keneltäkään "Eioota". Kukaanhan ei Tarkovia pakota pelaamaan, jos Early Access Betan ongelmat niin hurjasti ahdistaa :hmm: Myös nuo random stutterit oman ymmärryksen mukaan johtuvat tuosta Unitystä, kun dumppaa kerralla järkyttävän määrän dataa samaan aikaan ( esim. AI / Player Scav spawnit ) Näin podcasteja ja kehitystä seuranneena sanon vain sen, että tyyli miten Nikita tosiaan pelistä ja sen tulevaisuudesta henkilökohtaisesti välittää on suhteellisen harvinaista nykyaikana kaikkien AAA studioiden rahanahneuden keskellä.

Kunnes jokin EA (tms.) haistaa tilaisuutensa koittaneen, ostaa venäläiset itselleen ja markkinointiosasto määrää pelin suunnan :interested:
 
Pikku lisäyksenä niille jotka olettavat ostaneen valmiin flawless version jo valmiista pelistä. ( Edelleen Early Access Beta Btw): Viime podcastissa Nikita tuosta juurikin sanoi, että ei ole olemassa mitään "Fix servers" nappia jolla kuin taikaiskusta serveriongelmat korjaantuu. Myös ongelmana on palvelimien saatavuus. Vaikea se on rahalla vuokrata keneltäkään "Eioota". Kukaanhan ei Tarkovia pakota pelaamaan, jos Early Access Betan ongelmat niin hurjasti ahdistaa :hmm: Myös nuo random stutterit oman ymmärryksen mukaan johtuvat tuosta Unitystä, kun dumppaa kerralla järkyttävän määrän dataa samaan aikaan ( esim. AI / Player Scav spawnit ) Näin podcasteja ja kehitystä seuranneena sanon vain sen, että tyyli miten Nikita tosiaan pelistä ja sen tulevaisuudesta henkilökohtaisesti välittää on suhteellisen harvinaista nykyaikana kaikkien AAA studioiden rahanahneuden keskellä.
Kukaan ei varmasti odota saavansa valmista versiota pelistä, mutta kun pyörähtää neljäs vuosi early accessissa käyntiin, antaa se mielestäni luvan vaatia pelintekijöiltä jo perustoiminnallisuuksien toimivuutta (tai ainakin korjauksia nopealla aikataululla). Toki kaikista kovimmat fanipojat EOD-editiot taskussa nielee iloisena kaiken paskan kehittäjien suunnasta odotellessa sitä "oikeaa julkaisua". Samaan aikaan serverit ovat enemmän tai vähemmän kelvottomassa kunnossa, ja pelinkehittäjällä on käynnissä isoimmat markkinointikampanjat ikinä. Alennusmyyntejä harva se viikko, vaikka infra ei kestä nykyistäkään pelaajamärää.

Ilmeisesti osasyynä servujen "saatavuusongelmille" on se, että ovat tehneet yksinoikeussopparin jonkun (pienemmän?) palveluntoimittajan kanssa, ja siellä kasaillaan nyt sitten paniikissa räkkejä polven päällä. Ymmärtääkseni nykyaikaa on hostata peliservut AWS:n tai vastaavien päällä, jolloin skaalautuvuus on helppoa ja nopeaa. Toki eihän Battlestatelta voi tulevaisuuteen varautumista vaatia. Early access jne.

Kannattaa lukea alta kirjoitus EFT:n ongelmista. Erityisesti analyysi Nikitan puheesta, jossa aiheena "how to create a shooter within 30 days and grab some cash":
Alla pääpointit puheesta:
  • They're not new to backend scalability issues. It's been a continuous issue on their previous project. Obviously not on the same scale, but one might think they could have learned a thing or two. And for the larger project used a fucking AWS or similar service that provides both on-demand vertical and horizontal scalability. But no such luck. As a result their PR department outdid themselves and servers are still melting.
  • Nikita seem to be a huge fan of aggressive monetization techniques. Their previous project was straight up P2W bullshit, with paid services like clan system tackled on top. Tarkov has a retail price tag, with EOD premium version that for all intends and purposes is a soft P2W. (And again, before you reply with "GiT GuD! iTs nOt P2w!", fuck right off and educate yourself on definition of P2W in games. Economic advantage is still an advantage, it has direct gameplay implications in EFT, and it's purchasable with cash) Premium version of EFT are designed to create a visible discomfort for non-paying user leaving enough room for premium users to keep repeating "but it won't win you the firefight". It's merely a middle ground between providing a direct advantage in a firefight for money, and just selling cosmetics or fluff features. In this case I find degree of the issue absolutely irrelevant. The game is ether free of P2W elements, or its P2W;
  • Cheaters turn out to be surprisingly handy for MTX business. Who knew idiots are THAT abusable?
Vaikka uskonkin Nikitan ja muiden kehittäjien todella välittävän pelistä, en epäile hetkeäkään heidän motiivien poikkeavan "rahanahneiden AAA-studioiden" motiiveista.

EDIT: Omistan siis itsekin EOD:n, ja mielestäni ehdottomasti paras FPS pitkään aikaan. Pointtina oli se, että nykyaikana early access pelien valmistuminen tapahtuu keinotekoisesti silloin kun kehittäjä päättää siirtyä versionumerosta 0.1 -> 1.0. Tämä johtaa helposti Nikitankin tunnustamaan eternal open beta syndroomaan: "Eternal open beta syndrome ( pros - fuck ups and imperfections of the game can be written off on the beta status, cons - you can't keep it up forever, people will start leaving)" -Nikita
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän nuo kalliimmat versiot pelistä helpottaa rahan suhteen mutta siinä kaikki :smoke:
 
Helpottaa miten, saadut kamat voi myydä? Rahan tekeminen on muutenkin aika helppoa.
Ymmärrät varmaan itsekin, että isommalla secure containerilla saat enemmän arvokasta loottia varmasti kotiin. Luo myös paremmat edellytykset käytännössä riskittömille hatchling-runeille. Se nyt vaan on kylmä fatka, että rahan määrä (=gearin hyvyys) auttaa suoraan pärjäämään pelissä paremmin. Kiistämättä isommat containerit on kevyt P2W-elementti.
 
Onko kukaan pelaillut arkiaamuisin? Ei löytänyt peliä 10min odotuksen jälkeen tänään scavina customsiin. Onko aamut niin hiljaisia?
 
Ymmärrät varmaan itsekin, että isommalla secure containerilla saat enemmän arvokasta loottia varmasti kotiin. Luo myös paremmat edellytykset käytännössä riskittömille hatchling-runeille. Se nyt vaan on kylmä fatka, että rahan määrä (=gearin hyvyys) auttaa suoraan pärjäämään pelissä paremmin. Kiistämättä isommat containerit on kevyt P2W-elementti.
Ei kuitenkaan sellainen P2W elementti joka ainakaan itteäni häiritsisi millään lailla
 
Serverit ovat olleet paskaa eilisestä illasta lähtien.
Itsellä kyllä eilen illalla toimi ihan ok servut. Yhdessä pelissä heitti ulos, mut pääs samantien takas. Odotusajat ei ole koskaan ollut varmaan yli 5 min. Toisin kuin tänä aamuna.
 
Ei kuitenkaan sellainen P2W elementti joka ainakaan itteäni häiritsisi millään lailla
Jos P2W-elementin voi tehdä "oikein", Tarkovissa se on tehty näin. Käytännössä vain helpottaa grindiä jossain määrin ja parempia containereita voi saada maksamattakin.
 
Pelasin tätä viimeksi 2017 ja yritin tässä aloitella uudelleen, kun muutama kaverikin tätä nykyään vääntää

On vaan kyllä melko huono asiakaspalvelu näillä. Pitäisi saada vaihdettua email osoite, kun email palveluntarjoajaa jonka kautta pelin rekisteröin, ei ole enää olemassa.

Toimitin yli kuukausi sitten heidän pyytämät kuitit ostosta meilitse, mutta mitään vastausta ei ole kuulunut sen jälkeen, vaikka olen laittanut tiedusteluja asian etenemisestä (tai jos tarvitsee jotain lisätietoja).
Totta että aspa on vähintäänkin outo.
Ite maksoin tästä kikkareesta muistaakseni yli satkun joskus vuosia sitten. Tais olla kans email muuttunu tai jotain vastaavaa ja väänsin niitten kanssa aika peijakkaan pitkään että saa taas pelin (tai siis aplha vai onko jo beta) aktivoitua.
Eikä kyse ollu edes mistään loottikuninkaasta ku ikinä en ole varmaan tasoa 2 pidemmälle pelannu omaa hahmoa.
Tuntu että niiden mielestä oletuksena yrittää kusettaa jos ei saa peliä päälle.
Että semmosta. En tykkää.

Edit: Voi olla että logiikka pettää mutta jos olettaa että joku yrittää omaa mailiaan asettaa väärin perustein tunnariksi. Niin eikös Alpha4Eva pelin aspa vois lähettää siihen vanhaan osoitteeseen vaikkapa viestin missä tiedustellaan että ”onko siellä osoitteen päässä ketään”.
 
Kauankos tässä matching vaiheen kuuluu kestää? Sunnuntaista saakka kestänyt yli useita minuutteja. Äsken 10min matchingin jälkeen lopetettiin ja nyt woodssia meni yli 5min.
 
Kauankos tässä matching vaiheen kuuluu kestää? Sunnuntaista saakka kestänyt yli useita minuutteja. Äsken 10min matchingin jälkeen lopetettiin ja nyt woodssia meni yli 5min.
Vaihtelee minuutista kymmeneen minuuttiin. Viikonpäivä, kellonaika, kartta, serverit, PMC/Scav ja kuun ja tähtien asento vaikuttanee.
 
Ei vittu, serverit yllättäen taas aivan totaalisen jojossa. Noh, eihän tätä ole vasta kestänyt kuin reilut kuukaudenpäivät. BSG:n kaverit ovat varmasti antaneet kaikkensa korjatakseen asian. Ja tämähän on kuitenkin vasta early access. Ja onneksi Nikita välittää. :kahvi:
 
Illat ja viikonloput varsinki on sellasia aikoja jolloin saattaa servut alkaa kyykkäämään. Peli itsessään toimii jo aika hyvin, kyse on serveri ongelmista tällä hetkellä
 
Niin, sille on varmaan jokin syy miksi suosituimmat ajat on suosituimpia? :facepalm:

No toki. Itsekin grindaan euroja ma-pe 9-17 vaikka ei tämän pelin ostamisen jälkeen paljoa huvittaisi. :smile: Enitenhän homma sylettää silloin, kun saa vaivoin järjestettyä itselleen tunnin pari peliaikaa ja servut kyykkää samalla hetkellä. Oma ratkaisuni on ollut siirtää pelejä aamulle, tosin silloin ei saa ihan samanlaista pvp vastusta. Vielä enemmän harmittaisi, jos olisin maksanut EOD:sta. Ei lähde poistoon ennen kuin tulee joku tolkku tähän hommaan.
 
Poistakaa EU valinta setvereistä ja valkatkaa kaikki venäjän servut silloin kun EU servut kyykkää.. Ei ole tähän mennessä jäänyt pelaamiset kertaakaan väliin siksi että ei olisi peliin päässyt.
 
Vähän kiinnostelisi tätä yrittää, mutta mites vaikea tähän on päästä sisään? Ja olenko ymmärtänyt oikein, jos ottaa tavaraa mukaan kun menee "mappiin" (tai mikä oikea nimi onkaan) ja kuolee, niin sitten palaa "kotiin" tyhjin käsin? Meinaan, itse välillä sählään hommat ja kuolen niin siinäkös sitten ollaan valikossa tyhjän inventoryn kanssa. :D
 
Tavaransa, jonka ottaa kentälle mukaan voi vakuuttaa mutta sillä on hintansa. Lisäksi vakuutettu tavara, joka jää ruumiillesi, on säilyttävä erän loppuun, ilman, että kukaan poimii niitä ja poistuu kentältä.
Kentälle voi mennä myös pääasiallisen hahmosi lisäksi "SCAV" hahmolla. Hänellä tulee aina olemaan randomisti ilmaista kamaa ja aseita lähtiessään ja palatessaan elossa pitää nuo kamat + kaiken muun, mitä löytää. Nuo kierrokset turvaavat ilmaisen tienistin, eikä varasto pääse tyhjäksi.

Peli on tunnelmallinen mutta myös painostava. Syy on, miten paljon kuolema merkkaa. Siinä menettää tavaraa, eikä uudelle keikalle pääse yhtä nopeasti, mitä normaalisti peleissä.
Toiset tämän ottaa varmasti kevyemmin, minulla peli tulee uniin.
 
Onko jollekin sattunut silmään että onko Reserven loottia nerffattu viime aikoina? Köyhänä tuli itselläkin juostua tuolla nollariskin loottiruneja ja parhaimmilla raideilla pääsi helposti päälle puolen miljoonan ansioihin jos ehti ensimmäisenä apajille. Nyt viime päivien aikaan lootit ovat olleet aivan toista maata ja kaikki arvokas on jäänyt saamatta.
 
Scav rundit usein teen reserveen ja kyllähän sieltä edelleen löytyy paracord ja bensaa, en ole kyllä huomannut tosin en osaa sanoa lukittujen paikkojen looteista.
 
Poistakaa EU valinta setvereistä ja valkatkaa kaikki venäjän servut silloin kun EU servut kyykkää.. Ei ole tähän mennessä jäänyt pelaamiset kertaakaan väliin siksi että ei olisi peliin päässyt.
Kokeilin tätä yksi ilta ja oikeaan yläkulmaan ilmeystyi punainen joka pyöri 150 ympäristössä. Ilmeisesti PING.
Itsellä ei siis ainakaan toiminut tuo. Pietarin servulle on alle 20ms ping. Joskus kokeilin vain sen valita, mutta sitten vasta jumittikin.
 
Joo pingi kasvaa kun venäjälle menee pelaamaan, koska dataliikenne kiertää frankfurtin kautta
 
Onko jollekin sattunut silmään että onko Reserven loottia nerffattu viime aikoina? Köyhänä tuli itselläkin juostua tuolla nollariskin loottiruneja ja parhaimmilla raideilla pääsi helposti päälle puolen miljoonan ansioihin jos ehti ensimmäisenä apajille. Nyt viime päivien aikaan lootit ovat olleet aivan toista maata ja kaikki arvokas on jäänyt saamatta.

Eilen kaks rundia ja yhteensä about miljoona ruplaa jäi käteen per nuppi. Kolmen porukalla kerättiin safe spotteja.

EDIT: Meni taas mapit sekasin, Shorelinea juostiin. Scavina reserveä eikä oikein irronnu mitää.
 
Vähän kiinnostelisi tätä yrittää, mutta mites vaikea tähän on päästä sisään? Ja olenko ymmärtänyt oikein, jos ottaa tavaraa mukaan kun menee "mappiin" (tai mikä oikea nimi onkaan) ja kuolee, niin sitten palaa "kotiin" tyhjin käsin? Meinaan, itse välillä sählään hommat ja kuolen niin siinäkös sitten ollaan valikossa tyhjän inventoryn kanssa. :D


En muista oonko tota videota kattonu, mutta Veritas kyseessä ni varmasti hyvä ja opettavainen pätkä
 
 
Aika kova muutos, vaikuttaa semi paljon aloittelijoiden peliin

- The flea market is now available from the 15th PMC lvl (was lvl 5)
 
Aika kova muutos, vaikuttaa semi paljon aloittelijoiden peliin

- The flea market is now available from the 15th PMC lvl (was lvl 5)

Mikähän idea tossa nyt on. En keksi muuta kuin ehkä sen ettei questeja voi tehdä flean avulla niin helposti mutta siihenkin tuntuu vähän keinotekoiselta ratkaisulta. Vai onko kyse sitten jostain suorituskykyjutuista. Jännä nähdä miten vaikuttaa flean hintoihin.
 
Mikähän idea tossa nyt on. En keksi muuta kuin ehkä sen ettei questeja voi tehdä flean avulla niin helposti mutta siihenkin tuntuu vähän keinotekoiselta ratkaisulta. Vai onko kyse sitten jostain suorituskykyjutuista. Jännä nähdä miten vaikuttaa flean hintoihin.

Rajoittaa myös botteja jonnin verran.
 
Mikähän idea tossa nyt on. En keksi muuta kuin ehkä sen ettei questeja voi tehdä flean avulla niin helposti mutta siihenkin tuntuu vähän keinotekoiselta ratkaisulta. Vai onko kyse sitten jostain suorituskykyjutuista. Jännä nähdä miten vaikuttaa flean hintoihin.
Mitä nyt foorumia luin niin rajoittaa bottaamista/huijaamista. Mm. Labissa on ollut ilmeisesti aika paljon porukkaa jotka ovat koodien kanssa tuhonneet ja hakeneet kovaa loottia. Lvl 5 on kuitenkin helppo saavuttaa mutta lvl 15 taas vaatii työtä pohjalle. Itse on koodareihin ole törmännyt, toisaalta en ole Labia pelannutkaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 272
Viestejä
4 488 673
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom